חיים לפיד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חיים לפיד
חיים לפיד
חיים לפיד
לידה 20 בדצמבר 1948 (בן 75)
רמת גן, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ערה לפיד עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים נדב לפיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס היצירה לסופרים עבריים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חיים לפיד (נולד ב-20 בדצמבר 1948) הוא סופר ותסריטאי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיים לפיד נולד ברמת גן להורים יוצאי פולין וליטא. למד בתיכון "בליך" ברמת גן. את שירותו בצה"ל עשה בנח"ל ובנח"ל המוצנח. למד לתואר ראשון בסוציולוגיה ופסיכולוגיה ותואר שני בפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטת תל אביב.

לפיד מלמד כתיבת פרוזה בסדנאות האמנים של הקיבוץ הארצי. הוא יועץ ארגוני, עוסק במחקר איכותני, מרצה במסגרת החוג למנהל עסקים במכללה למינהל. החל את כתיבת הדוקטורט שלו על דחף המוות אצל פרויד, במכון להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות ע"ש כהן וזנח אותו לטובת הרומן הראשון שלו – 'רשימותיו הנסתרות של סגני', שיצא לאור בספריית פועלים ב-1983. ב-2003 זכה בפרס ראש הממשלה לסופרים עבריים.

לפיד כתב תסריטים וקריינות לסרטי קולנוע, בעיקר עבור דוד פרלוב. העניין שלו בקולנוע תיעודי בא לידי ביטוי גם ביצירתו הספרותית בספרו התיעודי "אהבות ראשונות". הוא היה חבר מערכת כתב העת "תיאוריה וביקורת" בו כתב מאמרים בנושאי קולנוע וספרות. הרומנים שלו מאופיינים ברובם במרכיב עלילתי ולהם מידה של מסתורין קיומי.

חיים לפיד היה נשוי לעורכת הסרטים ערה לפיד עד למותה ב-2018, ולהם שני בנים: נדב לפיד, במאי סרטים וסופר, ואיתמר. בפברואר 2019 זכה סרטו של בנו, נדב, "מילים נרדפות" (לו כתב האב את התסריט) בפרס 'דב הזהב' בפסטיבל ברלין.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]