ידידים פלוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ידידים פלוס
Friends with Benefits
בימוי וויל גלאק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ליז גלוצר
וויל גלאק
מרטין שפר
ג'נט צוקר
ג'רי צוקר
תסריט קית' מרימן תסריט וסיפור
דייוויד א. ניומן תסריט וסיפור
וויל גלאק תסריט
הארלי פייטון סיפור
עריכה טיה נולן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'סטין טימברלייק
מילה קוניס
מוזיקה שרי ויטפילד
צילום מייקל גריידי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סקרין ג'מס, קאסל רוק אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Screen Gems
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית22 ביולי 2011
ישראלישראל8 בספטמבר 2011
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית
תקציב $35,000,000
הכנסות $149,542,245
הכנסות באתר מוג'ו friendswithbenefits10
www.fwb-movie.com/site/
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ידידים פלוסאנגלית: Friends with Benefits) הוא סרט מסוגת קומדיה רומנטית שיצא לאקרנים בשנת 2011, בכיכובם של ג'סטין טימברלייק ומילה קוניס. עם שחקני המשנה ברט נמנים פטרישה קלארקסון, ג'נה אלפמן, בריאן גרינברג, נולן גולד, וודי הארלסון וריצ'רד ג'נקינס. העלילה מתמקדת בדילן (טימברלייק) וג'יימי (קוניס), שנפגשים בקשר עסקי בניו יורק והופכים לידידים, והופכים את ידידותם ליזיזות- קיום יחסי מין ללא קשר רומנטי. במשך הזמן הם מתקרבים זה אל זה ומפתחים חברות עמוקה ורגשית, דבר שעלול לערער על ההסכם ביניהם, ונוכח עובדה זו מתכחשים השניים למציאות החדשה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יימי רליס (מילה קוניס) היא מגייסת כוח אדם מניו יורק, שמנסה לגייס לעבודה במגזין הגברים הפופולרי ג'י-קיו בעיר את דילן הרפר (ג'סטין טימברלייק), ארט דיירקטור של אתר אינטרנט קטן המתגורר בלוס אנג'לס. לאחר שדילן נוחת בניו יורק מגיעה ג'יימי אל שדה התעופה על מנת לאסוף אותו, ובמהלך הנסיעה היא מספרת לו על העבודה הנחשקת במגזין. תחילה דילן מהסס ומעלה חששות מפני כישלון והשינוי הגאוגרפי הכרוך בעניין, אולם ג'יימי ממשיכה ללחוץ עליו והוא מסכים להגיע לראיון העבודה. לאחר הראיון דילן מגלה שג'יימי המתינה לו בחוץ כל אותו הזמן. הוא מספר לה שהראיון עבר בצורה חלקה, וג'יימי מצדה מרוצה מהעובדה שהתקבל הרושם לפיו היא עושה עבודה טובה כמגייסת, זאת לפני שהיא מודיעה לו באמצעות מסרון שקיבל את המשרה.

הצעת העבודה תקפה עד חצות, וכעת כשהיא רצינית ג'יימי מגבירה את הניסיונות לשכנע את דילן לקבל אותה, זאת תוך כדי מאמצים למכור לו את מקום העבודה, ניו יורק ולא רק את העבודה עצמה. אחרי לילה מהנה במהלכו השתובבו בעיר וחקרו אותה יחד, דילן מסכים לעבור לניו יורק ולהתחיל לעבוד במערכת המגזין. יום למחרת, ג'יימי מופיעה במשרד החדש שלו עם חוזה, עליו הוא חותם, זאת כדי שתוכל לקבל את העמלה בעקבות גיוסו. נוכח העובדה שהוא אינו מכיר אף אחד אחר בעיר, דילן מרבה לבלות בחברתה של ג'יימי, ועד מהרה מפתחים השניים קשר חברות אפלטוני. אולם לילה אחד, בזמן צפייה משותפת בסרט קומדיה רומנטית בדירתה של ג'יימי, דילן וג'יימי מתחילים לדבר על מערכות יחסים בין גבר לאישה ותפקיד יחסי המין במסגרתם; הם מגיעים למסקנה משותפת לפיה אקט מיני לא צריך לבוא לצד מעורבות רגשית, והיות ושניהם משתוקקים למגע גופני - הם מסכימים לקיים יחסי מין ללא כל רגש או התחייבות למשהו מעבר. מספר פגישות רומנטיות אחר כך, ג'יימי מתחילה להרגיש שהיא רוצה לחזור לתקופת הדייטים, והיא ודילן מסכימים להפסיק את הקשר המיני ביניהם, כשהם מבינים שהצליחו לעמוד בהסכם ולהישאר ידידים.

בהמשך, ג'יימי מתחילה לצאת עם בחור בשם פארקר (בריאן גרינברג), אונקולוג ילדים, והיא מסבירה לו על חוק 5 הדייטים שלה: לא מתקדמים לשלב המיטות לפני הדייט החמישי. פארקר אומר ששווה לחכות למענה, אולם כשמגיע הבוקר שאחרי ליל הדייט החמישי הוא עוזב מבלי ידיעתה, וכשהיא תופסת אותו על חם הוא מסביר לה שאינו יכול להיות נסיך החלומות שלה. בניסיון לעודד אותה, דילן מציע לג'יימי לטוס איתו ללוס אנג'לס למשך שבוע יום העצמאות כדי לבלות איתו ועם משפחתו. ג'יימי מהססת, אולם לאחר שדילן מתעקש ומזמין לה כרטיס טיסה היא נענית בחיוב. בלוס אנג'לס, ג'יימי פוגשת באחיין של דילן סאמי (נולן גולד), באחותו אנני (ג'נה אלפמן) ובאביו (ריצ'רד ג'נקינס), שסובל ממחלת אלצהיימר. במהלך השבוע, אי הבנה בין דילן וג'יימי מובילה לבסוף לבילוי לילי אינטימי במיוחד בין השניים אשר שונה מכל לילה אחר שחלקו בעבר, אם כי יום למחרת שומעת ג'יימי את דילן, שלא במתכוון, מסביר לאנני שהוא אינו מרגיש כלפיה דבר תוך שהוא מונה את חסרונותיה. פגועה מדבריו, ג'יימי אורזת את דבריה וטסה בחזרה אל ניו יורק.

עם סיומו של שבוע יום העצמאות חוזר דילן אף הוא לניו יורק. הוא מנסה לחדש את הקשר עם ג'יימי, אך זוכה להתעלמות מצדה. כעבור מספר ימים, דילן נזכר לבסוף במקום המיוחד שהכירה לו ג'יימי בלילה הראשון שלהם בעיר והוא עושה דרכו אליו, שם הוא מוצא את ג'יימי, אשר עד מהרה מתעמתת איתו לגבי הדברים שאמר במהלך השיחה עם אנני, והיא מודיעה לו שלא תרצה לקיים איתו כל קשר מעכשיו והלאה. זמן לא רב אחר כך, ג'יימי מגלה שדילן הלך לפגישת עבודה ושוקל לעזוב את מגזין ג'י-קיו, דבר שעלול לבטל את העמלה שלה נוכח העובדה שהחתימה אותו על חוזה התחייבות של שנה. היא מתעמתת איתו בשנית, מה שמוביל לריב נוסף ביניהם ששובר את הכלים. שניהם כעת עושים חשבון נפש, ג'יימי בעזרת אמה לורנה (פטרישה קלארקסון) ודילן בעזרת שיחה טלפונית עם אנני, שבנוסף מזכירה לו את השעה בה הוא אמור להתייצב בשדה התעופה כדי לאסוף את אבא שלו, בו דילן צריך לטפל בימים הקרובים. בזמן שדילן ואביו יושבים לארוחת צהריים בשדה התעופה, אביו מתבלבל בין עוברת אורח לבין אישה מעברו בשם דידי, בלבול שנגרם כתוצאה מהמחלה. דילן שואל אודות דידי, ואביו, שחוזר להיות צלול בדעתו, מגלה לו שהייתה מושא אהבתו האמיתי בחיים ושהוא מצטער על ההחלטות בחייו שגרמו לו לעזוב אותה. הוא מייעץ לדילן שלא לחזור על טעויות העבר שלו, ושאסור לו לוותר עליה אם קיים הסיכוי, אפילו הקטן ביותר שהיא האחת בשבילו.

בעקבות השיחה עם אביו דילן מבין איך הוא באמת מרגיש לגבי ג'יימי, והוא מחליט להקשיב לעצתו; הוא מתקשר ללורנה כדי שתתאם פגישה עם ג'יימי בתחנת הרכבת גרנד סנטרל בעיר, זאת כביכול על מנת שתאסוף אותה, כשלמעשה דילן ארגן עבורה פלאש מוב, אחד מהבילויים הראשוניים שלהם ביחד. הוא מספר לה איך הוא באמת מרגיש כלפיה, וג'יימי מצדה מתלהבת ומאושרת מהמחווה, אולם מציבה בפניו תנאי אחד לחידוש הקשר ביניהם - נשיקה. אחרי שהם חולקים נשיקה מלאת תשוקה, דילן מציע לה לצאת לדייט האמיתי הראשון שלהם ביחד. הם הולכים למקום שבו אכלו יחד בפעם הראשונה לאחר שדילן עבר לניו יורק, ולמרות שהם מנסים לגרום לדייט להרגיש מקרי ולהתעלם מהעובדה שהם מכירים זה את זה, הסרט מסתיים כאשר הזוג מתחבק בתשוקה תוך כדי נשיקה לוהטת מאחר שהם לא הצליחו לעמוד אחד בפני השנייה.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירים מהסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2011 נודע כי חברת התקליטים Madison Gate Records תפיץ אלבום שיכלול את כל 15 השירים שהופיעו בסרט. האלבום יצא לאור כחודש לאחר מכן ב-19 ביולי 2011[1].

Friends with Benefits
מס' שםמבצע/ים משך
1. Magic Carpet Ride (רמיקס של פיליפ סטייר) Steppenwolf 3:29
2. L.O.V. Fitz and The Tantrums 3:41
3. Booty Call G. Love & Special Sauce 3:28
4. New York, New York (רמיקס של FWB) ריי קווין עם אולטרה לאב 2:20
5. Boys Don't Cry גרנט-לי פיליפס 3:47
6. Such a Colorful World מקס & סיימון 2:14
7. Satellite פיטר קונוויי 3:45
8. Let a Woman Be a Woman (And a Man Be a Man) Dyke and the Blazers 3:12
9. At the Window Double 0 Zero 3:50
10. Love's Gonna Getcha Tal & Acacia 3:05
11. Jump קריס קרוס 3:17
12. This Too Shall Pass רוג ווייב 6:31
13. Tightrope ג'אנל מונה 4:25
14. Take a Bow גרג לאסוול 3:59
15. Closing Time Semisonic 4:34
משך כולל:
52:57

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליהוק וימי צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'סטין טימברלייק היה הראשון שלוהק לסרט באפריל 2010[2]. זמן לא רב אחר כך לוהקה מילה קוניס לתפקיד הנשי הראשי. כחודשיים לאחר מכן, מגזין "וראייטי" פרסם כי קאסט השחקנים העתידי לשחק בסרט כולל את אמה סטון, פטרישה קלארקסון, ריצ'רד ג'נקינס, וודי הרלסון, אנדי סמברג וג'נה אלפמן[3]. לאחר שלושה ימי צילום מרכזיים, השחקן בריאן גרינברג הצטרף וחתם את הקאסט הסופי[4]. בסרט נכללו הופעות קמע של שון וייט, ג'ייסון סיגל וראשידה ג'ונס[5]. מקומות הצילום הוזמנו לכל המוקדם ב-13 ביולי 2010, והצילומים המרכזיים החלו שבוע לאחר מכן, ב-20 ביולי בשכונת מידטאון מנהטן של העיר ניו יורק[6]. משם המשיכו הצילומים לסנטרל פארק ולאזורים קרובים אחרים במנהטן, ונמשכו עד לתחילת אוגוסט, אז צוות ההפקה עבר לצלם בלוס אנג'לס שבקליפורניה[6][7].

במקביל נכתב תסריט בעל אותו שם עבור סרט של חברת ההפצה סרטי פרמאונט, שרצתה להגיש תביעה נגד "ידידים פלוס" בעקבות זאת, אולם במאי הסרט איוון רייטמן שינה את שמו ל"קשר לא מחייב" והתביעה נתבטלה, וחברת ההפצה סקרין גמס המשיכה להחזיק בשם. יתר על כן רשת הטלוויזיה NBC פיתחה קומדיית מצבים שנשאה את אותו השם, אולם הפקת הסרט העלימה עין בשל לוח הזמנים הצפוף[8]. מאחר שחברת סקרין גמס כעת הייתה מודעת לכך שמהות הסרט של פרמאונט דומה לשלו, היא בחרה למהר עם הצילומים מחשש שתאבד קהל במידה והסרט המתחרה ייצא לאקרנים מוקדם יותר. הבמאי וויל גלאק דיבר על כך והצהיר ש"חבל שאין מרווח זמנים גדול יותר בין שני הסרטים. הדבר שהכי מטריד אותי עכשיו הוא שאנשים אומרים שהסרט שלנו הוא רימייק ל"קשר לא מחייב". אנחנו לא עושים רימייק. שני הסרטים נעשים בו בזמן", ובראיון אחר הכריז ש"הסרטים שונים אחד מהשני"[9]. השחקנית מילה קוניס התייחסה באופן דומה לעניים באומרה "הם פשוט שני סרטים שונים."[10].

ב-16 במרץ 2011 פורסם הטריילר הראשון של הסרט[11]. הוא בהמשך הופץ באתר יוטיוב וקיבל למעלה ממיליון צפיות תוך 48 שעות, ובכך הפך באתר זה לווידאו השני הנצפה ביותר של אותו היום והנצפה ביותר בקטגוריית הסרטים[12]. קידום הסרט המשיך וגדל, כאשר סרטונים שלו הופצו ברשתות חברתיות אחרות, לרבות פייסבוק וטוויטר. בנוסף טימברלייק וקוניס הצטלמו לשער המגזין Elle למען מטרה זו[13][14].

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויל גלאק סיפר כי הקונספט של הסרט החל כשהוא ידע מראש שברצונו לעבוד עם טימברלייק וקוניס, והסביר שהתסריט שוכתב עבור השניים. בעקבות אותם שינויים הוא חשף כי הוא קיווה למשוך קהל מבוגר יותר ושהוא רצה "לעשות סרט למבוגרים שמדבר גם על סקס וגם על מערכות יחסים"[15]. הוא שאף להשוות העלילה של "ידידים פלוס" למערכת היחסים בין קתרין הפבורן וספנסר טרייסי[16]. בראיון נוסף, גלאק הרחיב על העלילה של הסרט באומרו ש"ידידים פלוס" ייגע באופן ניכר יותר בדור הצעיר והוסיף כי "הם (טימברלייק וקוניס) מתייחסים לרומדיות במהלך הסרט, וכשהם חווים את הסיפור שלהם, הם מבינים שהם בסיפור רומדיה - ומגיבים כשם ששני אנשים רגילים שאינם משחקים בסרט יגיבו. הם מודעים היטב לכך שהם בתוך הסיפור הזה [...] אבל הם בסופו של דבר מחבקים את העובדה שהם חווים רגע של רומדיה"[17]. השחקן ג'סטין טימברלייק מספר בראיון כי הוא וגלאק שלטו שניהם על ההומור, כמו גם אמרו את המילה האחרונה על סט הצילומים[18]. טימברלייק וקוניס עברו סדנת משחק על התסריט במשך יותר מחודש בטרם הסרט נכנס לתהליך ההפקה. גלאק נפגש עם השניים כשמולו 20 דפים מהתסריט, והשלושה עבדו עליו יחד, עשו בו שינויים וגוננו כל אחד על נקודת המבט של הדמות אותה גילמו[19].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית ובריטניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ידידים פלוס קיבל בעיקר ביקורות חיוביות:

  • אתר הביקורות Rotten Tomatoes העניק לסרט 70% מתוך 100% (ממוצע של 6.2 נקודות מתוך 10) בהתבסס על 166 ביקורות, והוסיף "ידידים פלוס לא מוסיף דבר לנוסחה השחוקה של הקומדיות הרומנטיות, אולם הכימיה בין ג'סטין טימברלייק למילה קוניס כמעט מספיקה כדי לגרום לסרט לנוע מעצמו"[20].
  • אתר הביקורות Metacritic, המתבסס על ממוצע משוקלל, העניק לסרט ציון 67 מתוך 100 על סמך 37 ביקורות ובכך קיבלה ידידים פלוס "ביקורות חיוביות באופן כללי"[21].
  • כתבת בעיתון הניו יורק טיימס שיבחה את הסרט באומרה "קומדיה קלילה, מואצת ומצחיקה עם ג'סטין טימברלייק ומילה קוניס המותאמים היטב"[22].
  • רוג'ר איברט מעיתון שיקגו סאן-טיימס ציין לטובה את הסרט כאשר העניק לו 3 כוכבים מתוך 5 ואמר "מה שאין לכל אחת (קומדיה רומנטית), מצד שני, זהו דיאלוג מוצלח ומבוצע היטב בקטע מהיר. קוניס מפלסת דרכה בסצנות הפותחות באמצעות דיבורים מהירים כשם שהיא מתעלת את ג'ונו, וטימברלייק מצליח להדביק את הפער. ברמה עקרונית כלשהי, פשוט נהניתי לצפות בשניים"[23].
  • כתב ממגזין וראייטי הציג ביקורת מעורבת כשאמר שהעלילה צפויה ובלתי מזיקה, אולם שיבח את השחקנית כשציין את קוניס כ"אחת שטבעית עם קומדיה", בעוד שטימברלייק "מפריש את אותו סוג של אבק כוכבים שהביא את השחקן ויל סמית' לצמרת"[24].
  • כתב עיתון הגרדיאן הבריטי נתן ביקורת שלילית כאשר העניק לסרט כוכב אחד בלבד והצהיר "לא הייתה שום תועלת בלצפות בו"[25].
  • בעיתון הבריטי דיילי טלגרף הכתב הרגיש שטימברלייק "התבלט והוכיח את עצמו בעבודתו עם קוניס" והעניק לסרט 3 כוכבים מתוך 5[26].
  • כתבת העיתון לוס אנג'לס טיימס שיבחה את הליהוק ואת רמת המשחק בסרט והסבירה כי "הוא הוסיף הרבה מהחיים הטבעיים למסיבה"[27].
  • כתב בעיתון הוליווד ריפורטר נתן ביקורת חיובית לסרט וציין את נוכחותה של "כימיה מוחשית" בין טימברלייק לקוניס[28].
  • בעיתון אנטרטיינמנט ויקלי נמסר מהכתב ציון 'כמעט טוב' בעודו מציין כי "עד כמה שנהניתי מהסרט, הרגשתי שהוא היה לא עקבי"[29].
  • מכתבת טיים מגזין קיבל הסרט תשואות רמות שכתבה כי "למרות העלילה הצפויה, הסרט הצליח להתרומם באמצעות הדיאלוג האנרגטי, הכימיה הסקסית בין השחקנים הראשיים והעובדה שהקצר בתקשורת ששומר על האושר במקומו מתקבל על הדעת"[30].
  • כתב עיתון הבוסטון גלוב העניקה ציון של 3 כוכבים מתוך 5 באומרו "הסרט פועל כמו קסם"[31].
  • כתב של ערוץ E! נתן ציון 'טוב' וטען שהסרט הוא "אחד מסרטי הקומדיות הרומנטיות הטוב ביותר שנעשה במשך הרבה זמן"[32].

בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות חיוביות ברובן גם בישראל; הכתב ינון ירוס מאתר mako שיבח את הסרט באומרו "הכימיה בין ג'סטין טימברלייק ומילה קוניס פשוט עובדת. כל כך קל להתאהב בסרט הזה ובכוכביו כבר מהדקות הראשונות. למרות הנושא השחוק, מדובר בקומדיה רומנטית שמודעת לכל קלישאות הז'אנר, לעיתים היא בוחרת ליפול לתוכן מרצון, אך לרוב היא מצליחה לעקוף אותן בחן, שנינות וציניות בזכות עלילה מוצלחת, היפראקטיבית, אורבנית ועכשווית מגובה בדיאלוגים מבריקים, שנונים ומענגים, כך שהזיוף נעשה יותר נוח"[33]; המבקר ארז דבורה מאתר ynet נתן לסרט ציון 3y מתוך 5y ואמר "ממשיך את קו סרטי היזיזות הפופולרי, אבל במובנים רבים מוצלח יותר מהאחרונים שראינו בז'אנר. עם זאת, מודעוּת היתר לרומנטיקה העכשווית פוגעת ביכולתו של הסרט להיות סוחף"[34]; באתר עכבר העיר נתנו ביקורת מעורבת, אמנם ציינו כי "הכימיה המצוינת בין קוניס וטימברלייק יוצרת את הזוג הכי חמוד וסקסי שנראה השנה על המסך"[35].

מועמדויות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס קטגוריה מועמדות הערות
2011 פרסי בחירת הנוער כוכב הקולנוע של הקיץ ג'סטין טימברלייק מועמדות
כוכבת הקולנוע של הקיץ מילה קוניס מועמדות
2012 הולנדהולנדRembrandt Awards השחקנית הבינלאומית הטובה ביותר מועמדות
פרסי בחירת הקהל סרט קומדיה אהוב ידידים פלוס מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ידידים פלוס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Friends with Benefits (Original Soundtrack), https://itunes.apple.com, ארכיון
  2. ^ Justin Timberlake Gets Between Sheets On Comedy In Menage A Trois Title Battle, http://deadline.com/, פורסם ב-6 באפריל
  3. ^ A-Rod goes from big leagues to bigscreen, http://variety.com/, פורסם ב-13 ביולי 2010
  4. ^ Justin and Mila Welcome Their New Friend, Bryan, to the Set, http://www.popsugar.com/, פורסם ב-23 ביולי 2010
  5. ^ WILL GLUCK MAKES COMEDY LOOK “EASY,” EH?, http://www.ifc.com/, פורסם ב-14 בספטמבר 2010
  6. ^ 1 2 Mila Kunis maps out a singular path to stardom, http://usatoday30.usatoday.com, פורסם ב-19 ביולי 2011
  7. ^ 'Friends with Benefits' director Will Gluck rejoices in coming home to film his latest, http://www.nydailynews.com/, פורסם ב-16 ביולי 2011
  8. ^ 'Friends With Benefits' title cleared for Screen Gems' comedy starring Justin Timberlake and Mila Kunis, http://web.archive.org/, פורסם ב-21 במאי 2010
  9. ^ Will Gluck experiences the benefits of success, http://articles.latimes.com/, פורסם ב-19 ביולי 2011
  10. ^ Q&A: Justin Timberlake, Mila Kunis: Comedy has 'Benefits', http://www.azcentral.com/, פורסם ב-19 ביולי 2011
  11. ^ World Exclusive: 'Friends With Benefits' trailer, http://www.digitalspy.co.uk/], http://www.digitalspy.co.uk/, פורסם ב-16 במרץ 2011
  12. ^ 'Friends with Benefits' preview gets over a million views in 48 hours: viral video spotlight, http://www.independent.co.uk/, פורסם ב-20 באפריל 2011
  13. ^ Mila Kunis And Justin Timberlake Debut 'Friends With Benefits' PSA, http://www.huffingtonpost.com/, פורסם ב-6 ביולי 2011
  14. ^ LUST IN TRANSLATION: JUSTIN TIMBERLAKE AND MILA KUNIS, http://www.elle.com/, ארכיון
  15. ^ 'Easy A' Director Will Gluck on Teen Sex and '80s Fantasy Boyfriends, http://news.moviefone.com/, פורסם ב-18 בספטמבר 2010
  16. ^ Friends With Benefits: a new generation of rom-com, http://www.bbc.com/, פורסם ב-9 בספטמבר 2011
  17. ^ Easy A Director Will Gluck on Emma Stone's Star Quality and Amanda Bynes's Semi-Retirement, http://movieline.com/, פורסם ב-19 באוגוסט 2010
  18. ^ Justin Timberlake: I'm obviously not the best actor in the world, http://latimesblogs.latimes.com/, פורסם ב-9 בדצמבר 2010
  19. ^ Justin Timberlake sees more Will Gluck in his future, http://latimesblogs.latimes.com/, פורסם ב-25 ביולי 2011
  20. ^ FRIENDS WITH BENEFITS (2011), http://www.rottentomatoes.com/, ארכיון
  21. ^ Friends with Benefits, http://www.metacritic.com/, ארכיון
  22. ^ Friends With Benefits Review, http://www.nytimes.com/, פורסם ב-21 ביולי 2011
  23. ^ FRIENDS WITH BENEFITS, http://www.rogerebert.com/, פורסם ב-20 ביולי 2011
  24. ^ Review: ‘Friends With Benefits’, http://variety.com/, פורסם ב-18 ביולי 2011
  25. ^ Friends With Benefits – review, http://www.theguardian.com/, פורסם ב-8 בספטמבר 2011
  26. ^ אתר למנויים בלבד Sukhdev Sandhu, ‏Friends With Benefits, review, The Telegraph, 8 September 2011
  27. ^ Movie review: 'Friends With Benefits', http://articles.latimes.com/, פורסם ב-22 ביולי 2011
  28. ^ Friends With Benefits: Film Review, http://www.hollywoodreporter.com/, פורסם ב-18 ביולי 2011
  29. ^ Friends with Benefits, http://www.ew.com/, פורסם ב-27 ביולי 2011
  30. ^ Friends with Benefits: Soft Porn, Meet Snarky Charm, http://entertainment.time.com/, פורסם ב-21 ביולי 2011
  31. ^ Friends With Benefits, http://www.boston.com/, פורסם ב-22 ביולי 2011
  32. ^ Movie Review: Friends With Benefits Is the First Decent Rom-Com in, Like, Forever, http://www.eonline.com/, פורסם ב-21 ביולי 2011
  33. ^ ידידים פלוס: אהבה ממבט ראשון, http://www.mako.co.il/, פורסם ב-11 בספטמבר 2011
  34. ^ "ידידים פלוס": קצת יותר מיזיזות, http://www.ynet.co.il/, פורסם ב-11 ביולי 2011
  35. ^ "ידידים פלוס": העיקר זה הרומנטיקה (גם כשמכחישים את זה), 9 בספטמבר 2011