יחידת אטומוואפן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחידת אטומוואפן
Atomwaffen Division
סמליל הארגון
סמליל הארגון
סמליל הארגון
תקופת הפעילות 2015–הווה (כ־9 שנים)
אידאולוגיה

נאו-נאציזם

אקסלרציוניזם
מייסדים Brandon Clint Russell עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה פלורידה, ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חטיבת אטומוואפןגרמנית: Atomwaffen Division; בתרגום חופשי: מחלקת נשק גרעיני) הוא ארגון טרור נאו-נאצי אמריקני, שהוקם בשנת 2015 ומבוסס בדרום ארצות הברית. הארגון התרחב גם למדינות כמו בריטניה, קנדה, גרמניה, ועוד. התקשורת מזהה את הארגון כחלק מתנועת האלט-רייט, אך התנועה דוחה את הזיהוי והם נחשבים קיצוניים בקרבה.[1]

הארגון מזוהה עם מספר מתקפות טרור, מקרי רצח, ופעילות פלילית אחרת.

היסטוריה ואידאולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2015 הודיעה הקבוצה על הקמתה באתר הנאו-נאצי IronMarch.org שקושר למספר מעשי טרור נאו-נאצים וקבוצות מיליטנטיות אלימות כמו תנועת ההתנגדות הנורדית (אנ'), פעולה לאומית (אנ') ורגימנט אזוב. בפוסטים הראשונים שלה, הקבוצה תיארה את עצמה כ"קבוצת חברים פנאטית ביותר, אידאולוגית, שעושה גם אקטיביזם וגם אימונים מיליטנטיים. יד ביד, אימוני נשק וסוגים שונים של אימונים. באשר לאקטיביזם, אנו מפיצים מודעות בעולם אמיתי באמצעים לא שגרתיים".[2]

האטומוואפן תומך בהתקפות על הממשל הפדרלי של ארצות הברית, על מיעוטים, הומואים ויהודים ונראה שורף את חוקת ארצות הברית ודגלה בסרטוני התעמולה שלה. חטיבת אטומוואפן עסקה במספר מזימות לרצח המוני, ותכנונים לפגוע במערכות מים ציבוריות ולהשמיד חלקים מרשת הולכת הכוח של קונטיננטל בארצות הברית. האטומוואפן אף הואשם כי תכנן לפוצץ מפעלים גרעיניים על מנת לגרום להתמוטטות גרעינית. מטרת הארגון היא להפיל באלימות את הממשלה הפדרלית של ארצות הברית באמצעות טרור וטקטיקות לוחמת גרילה. מאז 2017, הארגון נקשר לשמונה הרוגים ומספר פשעי שנאה אלימים, כולל תקיפות, אונס ומספר מקרים של חטיפה ועינויים.

הארגון תומך במפורש בנאו-נאציזם, תוך שהוא שואב השפעה משמעותית מג'יימס מייסון ופרסומו, "Siege", עלון של אמצע שנות השמונים של החזית לשחרור הלאומי הסוציאליסטי, שהוקיר כבוד לאדולף היטלר, ג'וזף טומסי, צ'ארלס מנסון וסאביטרי דווי. הוא פורסם בספר הנדרש לקריאה לכל חברי חטיבת אטומפן. מייסון, מכחיש שואה נאו-נאצי הדוגל ברצח ואלימות במטרה ליצור הפקרות, אנרכיה ויציבות המערכת, הוא היועץ העיקרי לקבוצה.

אטומוואפן שואב גם השפעות מהאזוטריזם הנאצי ומהנסתר, וחומר הקריאה המומלץ שלו ליוזמים שואפים כולל את עבודותיהם של סוויטרי דווי ואנטון לונג ממסדר תשע זוויות, מנהיג בריטי נאו-נאצי בעל היסטוריה פלילית אלימה. חלק מחברי הקבוצה אוהדים גם את הג'יהאדיסטים של האסלאם. על פי החשד, מייסד חטיבת אטומפן, ברנדון ראסל, תיאר את עומר מטין, שהתחייב לאמונים למדינה האיסלאמית, וביצע את הירי במועדון הלילה באורלנדו כ"גיבור". הקבוצה גם ידועה בהילולו של אוסאמה בן לאדן בתעמולה שלה, ורואה את "תרבות השהיד וההתקוממות" בתוך אל-קאעידה והטליבאן כמושא לחיקוי. סמואל וודוורד ביטא גם את השקפתו החיובית של האסלאם, ואמר כי הוא מעדיף את ארגון המדינה האסלאמית על פני רב-תרבותיות וליברליזם וציין כי יוליוס אבולה, פרנסיס פארקר יוקי וג'ורג 'לינקולן רוקוול התייחסו גם הם באהדה כלפי האסלאם. הוא גם אמר כי ארתרס האמין כי איסלמופוביה משמשת לקידום רצח הגזע הלבן על ידי נאו-קונסרבטיבים. חבר חטיבת אטומוואפן, סטיבן בילינגסלי, הצטלם באנדרטה בסן אנטוניו שבטקסס, לקורבנות פיגוע הירי במועדון הלהט"ב באורלנדו, עם מסיכת גולגולת ושלט "אלוהים שונא הומואים".

חברי הקבוצה רובם צעירים והיא גייסה גם חברים חדשים בקמפוסים באוניברסיטה. קמפייני הכרזות הגיוס בקמפוס קוראים לסטודנטים "להצטרף לנאצים המקומיים שלך!" ואומרים "הנאצים באים!" היא פרסמה פוסטרים מגייסים באוניברסיטת שיקגו, אוניברסיטת מרכז פלורידה, אוניברסיטת דומיניון העתיקה בנורפוק, וירג'יניה, ובאוניברסיטת בוסטון. חטיבת אטומוואפן גייסה כמה ותיקים ואנשי כוחות צבא ארצות הברית המכשירים את חברי הארגון בשימוש בכלי נשק וטקטיקות צבאיות. אנשי אטומוואפן ביקשו להתאמן עם גדוד אזוב באוקראינה. בנוסף לאזוב, לאטומוואפן יש קשרים עם קבוצות נאו-נאציות קשורות שונות והמסדר השטניסטי הפשיסטי של תשע זוויות הדוגל בהקרבה אנושית.

במהלך חקירה, פרופובליקה השיגה 250,000 יומני צ'ט מוצפנים שנכתבו על ידי חברי הקבוצה. פרופובליקה העריכה בתחילת 2018 כי באטומוואפן היו 80 חברים,[3] ואילו הליגה נגד השמצה העריכה כי היו בה 24 עד 36 חברים פעילים.[4] על פי המרכז הבינלאומי למלחמה בטרור (אנ'), הקבוצה יש מספר רב של "יוזמים" בנוסף ל-60 עד 80 חברים מלאים.

הקבוצה היא אחת ממספר ארגונים נאו-נאצים וימני-זכות אשר נאסרו על ידי דיסקורד ויוטיוב בשל הפרות של תנאי השירות שלהם. עם זאת, הקבוצה העלתה מאז תוכן מחדש ליוטיוב, שלא הוסר.

ב־14 במרץ 2020 טען מייסון כי חטיבת אטומוואפן התפרקה. עם זאת, על פי ההערכה, הקבוצה עומדת על סף הכינוי טרור זר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Mathias, Christopher. "The Maniac Neo-Nazis Keeping Charles Manson's Race War Alive". Even within the alt-right — a loose association of white supremacists and fascists — the Atomwaffen Division is considered extreme.
  2. ^ Thorp, Adam (5 בדצמבר 2016). "Militant Neo-Nazi Group Claims Credit for Hanging Hitler Portrait, Swastikas on Campus Building". Chicago Maroon. אורכב מ-המקור ב-2017-07-31. נבדק ב-2020-03-25. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Thompson, A.C.; Winston, Ali; Hanrahan, Jake (26 בינואר 2018). "California Murder Suspect Said to Have Trained With Extremist Hate Group". ProPublica. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Bromwich, Jonah (12 בפברואר 2018). "What Is Atomwaffen? A Neo-Nazi Group, Linked to Multiple Murders". The New York Times. אורכב מ-המקור ב-2 במרץ 2018. {{cite news}}: (עזרה)