יחסי סנט קיטס ונוויס – קנדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי סנט קיטס ונוויסקנדה
סנט קיטס ונוויססנט קיטס ונוויס קנדהקנדה
סנט קיטס ונוויס קנדה
שטחקילומטר רבוע)
261 9,984,670
אוכלוסייה
47,824 39,025,701
תמ"ג (במיליוני דולרים)
962 2,139,840
תמ"ג לנפש (בדולרים)
20,106 54,832
משטר
מונרכיה חוקתית
פדרציה
מונרכיה חוקתית

יחסי סנט קיטס ונוויס–קנדה הם היחסים הדיפלומטיים הרשמיים שבין פדרציית סנט כריסטופר ונוויס לבין קנדה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סנט קיטס ונוויס וקנדה נהנות ממערכת יחסים קרובה, היחסים הדיפלומטיים הרשמיים שבין שתי המדינות כוננו ב-1983. היחסים הטובים של קנדה עם מדינות האיים הקריביים, בהן סנט קיטס ונוויס, נובעים בין השאר מהעובדה שקיים ריכוז גדול של מהגרים מהקריביים בקנדה (דיאספורה). שיתוף הפעולה העיקרי בין שתי המדינות הוא בארגונים בינלאומיים כגון ארגון מדינות אמריקה והאומות המאוחדות.

בין שתי המדינות מתקיים סחר בקנה מידה גדול בהתחשב בגודלה הקטן של סנט קיטס ונוויס הסחר הכולל בין שתי המדינות עמד ב-2017 על שווי של 12.7 מיליון דולר אמריקאי. הייצוא הקנדי לסנט קיטס ונוויס הוערך בשווי 9.4 מיליון דולר אמריקאי וכלל דגים, מטבעות ומוצרי מזון אחרים. לעומת זאת, הייבוא הקנדי מסנט קיטס ונוויס עמד על 3.4 מיליון דולר אמריקאי וכלל כימיקלים ומוצרי אלקטרוניקה.

נציגויות דיפלומטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סנט קיטס ונוויס מיוצגת בקנדה בדרג השגרירות באמצעות נציבות גבוהה רשמית שהיא מחזיקה באוטווה, בירת המדינה.[1] סנט קיטס ונוויס מיוצגת בקנדה גם בדרג הקונסולרי באמצעות שתי קונסוליות שהיא מחזיקה בערים: ויקטוריה[2] וטורונטו.[3]
  • קנדה אינה מיוצגת בסנט קיטס ונוויס, הן בדרג השגרירות והן בדרג הקונסולרי. קנדה האמינה את שגרירותה שבברידג'טאון, בירת ברבדוס הסמוכה, על סנט קיטס ונוויס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]