ירדן תוסייה כהן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ירדן תוסייה כהן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 4 ביולי 1992 (בת 31)
ירושלים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2008
מקום לימודים סל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ירדן תוסייה כהן (נולדה ב-4 ביולי 1992) היא שחקנית טלוויזיה, תיאטרון וקולנוע ישראלית, הידועה בתפקיד שירה בסדרה "מתים לרגע"[1].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוסייה כהן נולדה וגדלה בשכונת ארנונה בירושלים, כבת הצעירה מבין שלושה ילדים. נכדתו של שלמה תוסייה כהן, מבכירי עורכי הדין הפליליים בישראל. גם אביה, אחיה ודודה עוסקים במשפטים. בת דודתה היא הכוריאוגרפית יסמין גודר. חלק לא מבוטל מילדותה העבירה בקיבוץ רמת רחל. למדה בבית הספר התיכון הגימנסיה העברית בירושלים. בשנים 20112013 שירתה כמש"קית חינוך ביחידה 8200.

לאחר שחרורה מהצבא למדה בסטודיו בסל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין בתל אביב[2], והיא בוגרת מחזור 2016 של בית הספר. כיום מתגוררת בתל אביב.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשחקנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2014 השתתפה יחד עם גלוריה בס בקליפ לשיר Move On של להקת Garden City Movement בבימויו של מיכאל מושונוב המתאר מערכת יחסים לסבית[3]. הקליפ נבחר להיות קליפ השנה על ידי ערוץ MTV ישראל, ככזה היה הנציג של ישראל בתחרות הקליפים העולמית של MTV, והתמודד בקטגוריית קליפ השנה בפסטיבל הקולנוע של לוס אנג'לס (אנ').

בשנת 2015 השתתפה בעונה השלישית של סדרת הנוער "החממה", בתפקיד עופרי[2].

ביוני 2017, הופיעה בתפקיד הראשי בעונה השנייה של הסדרה "מתים לרגע" בתפקיד של שירה[1]. באותה שנה התארחה גם בסדרת הטלוויזיה "פלאשבק" בערוץ הילדים בתפקיד דנית[4].

בשנת 2018, שיחקה בהצגה "מול כולם" בבימויו של משה קפטן בתיאטרון השעה.

בשנת 2019, החלה לשחק בתיאטרון חיפה בהצגה "של מי החיים האלה"[5]. כמו כן, הצטלמה לסרטו של אדם קלדרון "השחיין"[6]. הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2021[7].

ב-2020, השתתפה בהצגה "הילדים של כולנו" בתיאטרון הארצי לנוער. במרץ אותה שנה השתתפה בסדרה "הדבר הגדול המיוחד" של כאן 11.

בשנת 2021, השתתפה בתפקיד ראשי בסדרה "החנות שיש בה הכל" של כאן 11, בתפקיד דנה[8]. בנוסף, התארחה בדרמה היומית "מלכת היופי של ירושלים" כג'יזל ושיחקה בהצגת התיאטרון ג'ונגל בווילה בתיאטרון תמונע[9]. כמו כן, בשנה זו הצטלמה לסרטם של בני פרדמן ודרור קרן "הום" בתפקיד הראשי, לצד השחקן רועי ניק.

ב-2022 שיחקה במחזה חשמלית ושמה תשוקה בבימויו של עודד קוטלר.[10]

ב-2023 פורסם שהיא לוהקה לעונה השלישית של "טהרן" בכאן 11, לצידה של ניב סולטן. באותה שנה שיחקה בסרט הפעולה האמריקאי "המהנדס" של הבמאי הישראלי דני א. אביכזר, וכיכבה בסרט הדרמה הישראלי "בית", לצדו של רועי ניק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]