ישי ברגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ישי ברגר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 8 ביולי 1978 (בן 45)
מוקד פעילות חיפה, ישראל
תקופת הפעילות מ-1994
סוגה רוק
פאנק רוק
פופ פאנק
רוק אלטרנטיבי
הארדקור פאנק
גריינדקור
דת' מטאל ברוטאלי
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים סוברבן הום רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ישי ברגר (נולד ב-8 ביולי 1978 בחיפה) הוא מוזיקאי ישראלי, הידוע בעיקר כגיטריסט בלהקת הפאנק רוק הישראלית "יוסלס איי.די". בנוסף, הוא סולן, פזמונאי וגיטריסט של להקות הפאנק רוק "בוא לבר" ו"טברנק", ובסיסט של להקת המטאל הישראלית "הורקור" וגיטריסט בלהקת הקראסט פאנק "שש שש שש" בנוסף להיותו מוזקאי עובד בחנות "האוזן השלישית" בתל אביב.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוסלס איי. דיי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברגר היה אחד מהמייסדים של להקת יוסלס איי.די אשר הוקמה בחיפה בשנת 1994. הסבר חלקי לשם הלהקה, כפי שמדווח האתר הרשמי שלה, הוא שבצה"ל אין משמעות לתעודת הזהותדסקית זיהוי) של חייל כל עוד הוא חי. הוא הקים את הלהקה בתור הגיטריסט, יחד עם הסולן והגיטריסט גיא כרמל, הבסיסט עדי אלקבץ, והמתופף ראלף הובר. שנתיים לאחר הקמת הלהקה, היא יצאה לסיבוב הופעות עולמי באופן עצמאי, בעיקר בארצות הברית, אירופה ויפן.

בוא לבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005 החל ברגר בהקלטת דמואים לשירים הומוריסטיים שכתב בביתו, המלווים אך ורק בגיטרה אקוסטית ובקולו. השירים היו שירי פולק אקוסטיים המלויים בפאנק.

ברגר ניגן תחת שם הבמה "ישקי אסקובר" בפרויקט זה. הוא גייס את חברו מלהקת יוסלס איי.די, יונתן חרפק, ואת חברו "איוול חיים" (חיים בנימיני) שהיה חבר בלהקת "בצפר". הם החליטו על הכינוי "בוא לבר" שהתבסס על אורח חייהם - בילוי בברים ושתיית אלכוהול.

הלהקה החלה לנגן ברחבי הארץ בברים קטנים, כגון מועדון הפטיפון ומועדון הגדה השמאלית הממוקמים בתל אביב, ופאב הסינקופה בחיפה. כמו כן, ניגנו לצד להקות כגון יוסלס איי.די, בצפר ואיטרנל גריי באולמות גדולים יותר, כמו מועדון הבארבי וקומפורט 13 בתל אביב, וכן בחיפה וביפו.

בהופעות החיות שלה, צירפה הלהקה לעיתים קרובות חברים שונים לנגן בגיטרה, משום שברגר התמקד בשירה; בין היתר ניגנו עימה המוזיקאים מתן כהן גיטריסט להקת בצפר, ניר דולינר גיטריסט להקת הורקור, ואביטל תמיר סולן להקת בצפר. בנוסף, לעיתים קרובות מילא את מקומו של המתופף יונתן חרפק, אסף מידן מתופף להקת הורקור.

הלהקה הקליטה סדרת דמואים בשנת 2008, ובהמשך החליטה להקליט אלבום באורך מלא של מוזיקה מקורית, הכוללת דמואים אלה. מאוחר יותר הודיעו חברי הלהקה כי לא ידוע מתי יקליטו את האלבום, בשל התחייבויות קודמות של כל חבר בלהקה. ברגר וחרפק היו עסוקים בעיקר עם להקת יוסלס איי.די בהקלטות והופעות.

בסוף 2009 עזב הבסיסט חיים בנימיני לטיול בהודו, והלהקה הודיעה על הפסקת פעילותה. לאחר מספר חודשים, בתחילת 2010, חזרה הלהקה לנגן; ברגר היה סולן וניגן בגיטרה האקוסטית, חרפק בתופים, ואורחים שונים כבסיסטים. באותו הזמן, ברגר נבחר להחליף את בנימיני כבסיסט להקת הורקור.

בסוף שנת 2010 העלה ברגר דמואים אקוסטיים של להקת בוא לבר שהקליט בביתו, בדף הפייסבוק הרשמי שפתח עבור הלהקה.

ב-1 במרץ 2011 הופיעה הלהקה כלהקת חימום של "גוגול בורדלו", בשלוש הופעותיהם בבארבי בתל אביב. ביולי 2011 הוקלט אלבום הלהקה, עם חברים כגון מתן כהן, הגיטריסט גיא גלר והבסיסט יאיר קמפל.

ב-1 באפריל 2011 הודיעה הלהקה על חתימת חוזה עם חברת התקליטים "בנדוורם רקורדס" הגרמנית. באותו יום יצא אלבומה הראשון, "בונג רוק", וכן אלבומה השני "שתיים" שהיה זמין רק מגרמניה. 11 במאי 2012 התקיים מופע מיוחד של הלהקה במועדון ה"אוזן בר" בתל אביב ובו יצא לאור האלבום השני של הלהקה; בנוסף האלבום יצא לאור בעמוד ה"Bandcamp" של הלהקה.

הורקור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישי ברגר הוא מחליפו של בסיסט הלהקה חיים בנימיני, שעזב להודו. ברגר הופיע עם כניסתו ללהקה בפסטיבלים כמו "הללויה אופן אייר" בהרצליה, פסטיבל "שואודאון" בתל אביב בו ניגן גם בהורקור וגם ביוסלס איי.די, ובפסטיבל "סאמר קארננג'" לצד להקות כמו סיסטם דייוויד, דה פיידינג ולהקת אבורטד הבלגית. כן הופיע עם הלהקה במסגרת הופעת חימום ללהקת "קאניבל קורפס" בבארבי, וללהקת פארקווי דרייב האוסטרלית בבארבי.

ב-19 באפריל 2012 הוציאה הלהקה סינגל ראשון בשם "Alai" מתוך אלבומם השני "מכות". הסינגל מבטא סגנון מוזיקלי שונה - מעבר מגריינדקור ודת' מטאל לבלאק מטאל.

טברנק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2017 הקים ברגר את להקת טברנק, שהוציאה מספר אלבומים וזכתה להצלחה בקהילת הפאנק בישראל.

בשנת 2022 השתתף בסרט התיעודי "עצבני ומהיר: הסיפור של פאסט מיוזיק והפטיפון" של עמית איצקר. ברגר גם כתב את "יצחק שדה", שיר הנושא לסרט שאחר כך הוקלט גם בגרסת להקה והופיע באלבום השלישי של טברנק - "חוק השלוש".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם יוסלס איי די[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם בוא לבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם הורקור[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם טברנק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מוריס אקדמי (2018)
  • שרים טברנק (2020)
  • חוק השלוש (2023)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]