סרט אפס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סרט אפס
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מערכוני "אפס"
בימוי אור פז ותום טרגר
הופק בידי דניאל בוקס
עדי מורג
אופיר כגן
תסריט אור פז ותום טרגר
עריכה אור פז
שחקנים ראשיים תום טרגר
אור פז
הדר זוסמן
ניב מג'ר
טל טירנגל
שי פיינברג
קארין כהן
אלעד וויסמן
מיכל רדלוס
טל שפר
אלון גור אריה
גורי אלפי
מוזיקה דניאל קורן
עידו מימון
צילום אור הגר
מיקי ירון
גל קלדס
אור פז
מדינה ישראלישראל ישראל
חברת הפקה שוגר זאזא
חברה מפיצה קומדי סנטרל ישראל
הקרנת בכורה ישראלישראל 29 בינואר 2015
משך הקרנה 76 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט סטירי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סרט אפס הוא סרט טלוויזיה סאטירי ישראלי שיצרו צמד היוצרים האינטרנטיים אור פז ותום טרגר (שוגר זאזא), ושודר לראשונה בערוץ קומדי סנטרל ישראל ב-29 בינואר 2015. הסרט מבוסס על מערכוני "אפס", שיצרו פז וטרגר ואשר זכו להצלחה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 באוגוסט 2013, אור פז ותום טרגר, הידועים כצמד "שוגר זאזא", פרסמו בערוץ ה-"YouTube" שלהם מערכון בשם "במאי אפס". בלב המערכון עמדה דמותו של אפס, ישראלי גס רוח וקולני. את הדמות גילם טרגר, כשאור נשמע ברקע כצלם המלווה אותו כמעין מוקומנטריה. המערכון זכה להצלחה רבה והפך לוויראלי במהירות, ואחריו נוצרו מערכונים נוספים סביב דמותו של אפס.

כשנה אחר כך, ב-2014, פז וטרגר העלו לאתר מימון ההמונים "הדסטארט" בקשה לתמיכה בהפקת סרט עלילתי באורך מלא סביב דמותו של אפס. הקהל נרתם לפרויקט והגיע ליעד התקציב תוך ימים ספורים, כשערוץ הטלוויזיה "קומדי סנטרל ישראל" הודיע כי יממן גם כן חלק מהפקת הסרט, וישדר בו את הסרט לראשונה כסרט טלוויזיה.

הסרט בנוי מקונספט מוכר של "סרט על עשיית סרט" (סרט ארספואטי), ומלא בבדיחות פנימיות על הסרט עצמו. חלק גדול מההומור של הסרט מבוסס על עולם הקולנוע ויצירת סרטים: הפיכת הסדרה האינטרנטית לסרט קולנוע ("היום לכל מטומטם שעושה משהו ביוטיוב נותנים סרט"), תסריט משומש (סצנה שבה מתאר אפס למפיקים העתידיים של הסרט את ההצעה שלו לתסריט, שהיא למעשה העלילה של הסרט "טיטאניק"), תקציב נמוך ועוד.

הסרט שודר לראשונה בערוץ "קומדי סנטרל ישראל" ב-29 בינואר 2015. כמה ימים לאחר שידור הסרט בטלוויזיה, העלו היוצרים את הסרט במלואו לערוץ היוטיוב של "שוגר זאזא". נכון לאפריל 2023, נרשמו לזכות הסרט כ-2 מיליון ו-800 אלף צפיות ביוטיוב.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

'אפס' (תום טרגר) מנסה לרמות את ערוץ 'קומדי סנטרל' בכך שהם יתנו לו תקציב ליצירת סרט וכך ישיג כסף ללא מאמץ. כשאפס מגלה שיצטרך ליצור סרט עם הכסף שקיבל מקומדי סנטרל, הוא וחברו אור (אור פז) מתחילים בהפקת הסרט 'סרט מלך', שבו אפס יככב, יביים ויכתוב.

תחילה, אור ואפס ממציאים תסריט במהירות, כשהוא מלא בשטויות וחסר היגיון לחלוטין (הוא מכיל עמודי הדרכה של בניית מכונת כביסה ביפנית, ציורים של ארנבים, עמודים שלמים של האות ר' וחורים פיזיים בעלילה). אבל אז, לאחר שמבקרים את התסריט שלו לרעה ואומרים שהתסריט 'לא טוב מספיק', הוא נזכר באמו המוזנחת שאמרה שציורו לא טוב מספיק. כדי לכפר על ילדותו העגומה וכדי להראות לכל אלה שאמרו שהוא לא טוב מספיק הוא מתחיל לקחת את הסרט ברצינות ונשבע בפני אור שהוא יכין את הסרט הטוב ביותר בעולם.

לצורך הסרט מלהק אפס את שרון (הדר זוסמן), מלצרית ושחקנית מתחילה שהוא התאהב בה והוא מחזר אחריה, יחד עם שחקנים נוספים כדוגמת מנחם (שי פיינברג) - הומלס שגר בתחנה המרכזית, טל שפר - בתפקיד עצמו ועוד. במקביל, מתגלה כי יחזקאל (ניב מג'ר) ונחום (טל טירנגל) - שני מתנקשים בעלי חזות דתית, מנסים שוב ושוב לחסל את אפס, מסיבה שאינה ברורה (אך מרומז שמשהו רע קרה בינם לבין אפס בעבר), ללא הצלחה.

במהרה, הסרט מתחיל להתפרק וכל אנשי ההפקה, כולל שרון, טל שפר ואפילו אור בעצמו, עוזבים את הסרט ומנתקים קשר עם אפס. אפס מנסה להשלים את הפקת הסרט עם מנחם, היחיד מבין אנשי הצוות שנותר לצדו. במהלך צילום סצנה שבה אפס מפוצץ הליקופטרים (במציאות), הוא גורם לאסון התרסקות, מבוקש על ידי המשטרה והחוזה שלו עם קומדי סנטרל מבוטל. מנחם עורך את הסרט אך אפס מאוכזב מעריכתו הגרועה. הוא מפטר את מנחם, חוטף התקף אפילפטי ומת מוות קליני שבו הוא פוגש את גורי אלפי שמתחזה לביונסה. גורי מוכיח אותו על מעשיו הרעים שעשה בחייו.

מנחם מתגלה כסוכן כפול שהסכים להפיץ את 'סרט מלך' ליחזקאל ונחום כדי להשפיל את אפס.

אפס חוזר לחיים אחרי המוות הקליני וכעבור כמה חודשים, הוא הופך לחסר-כול ומתגורר ברחוב. אור מוצא את אפס ברחוב, וחושף בפניו שהסרט שיצר מוקרן בפני קהל שאוהב ומעריץ אותו, וכעת עליו להסיק מסקנות ולשנות את דרכיו.

אפס מגיע להקרנה של 'סרט מלך' ומגלה כי כולם אוהבים אותו ומריעים לו. הוא נושא נאום מרגש על איך עלינו להתנהג בכבוד וברגישות אל הזולת, אך מיד מגלה שמילותיו לא מוצאות חן בעיני הקהל, אז הוא עושה כאילו הוא אמר את הכל בצחוק. כך בעצם התהליך שעשתה דמותו של אפס משלים סיבוב, ויוצא שהוא לא למד כלום מאירועי העבר והוא חוזר להיות מניאק קולני וולגרי משוגע וחסר התחשבות בחברה, כפי שהיה בתחילת הסרט. לפתע יחזקאל ונחום מופיעים באולם, על מנת להתנקש באפס סופית, אך נחום מתגלה כעווית של המציאות הנוצר במוחו של יחזקאל, בעוד במציאות, נחום הוא חישוק.

הסרט מסתיים בריב המוני וגס, לשמחתו הרבה של אפס ולדאבונם של אור ושרון.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנ/ית דמות
תום טרגר "אפס"
אור פז בתפקיד עצמו
הדר זוסמן שרון
ניב מג'ר יחזקאל
טל טירנגל נחום/חישוק
שי פיינברג מנחם
קארין כהן בתפקיד עצמה
אלעד וויסמן אלעד, מנהל התכנים של קומדי סנטרל
מיכל רדלוס רונה, מפיקה קומדי סנטרל
טל שפר בתפקיד עצמו
אלון גור אריה אריה
ליאור אשכנזי שדרן חדשות
גורי אלפי בתפקיד עצמו/ביונסה
קרן פז Logic Police/שיר סיום
ליאון רוזנברג בתפקיד עצמו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]