מיקי מאוס: סיפורן של שתי מכשפות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיקי מאוס: סיפורן של שתי מכשפות
Mickey's Tale of Two Witches
כרזת הספיישל בעברית
כרזת הספיישל בעברית
מבוסס על מיקי מאוס: הרפתקאות מבולבלות
בימוי ג'ף גורדון
הופק בידי בראדלי בולן
תסריט רוברט רמירס
עריכה ריד קרמר
מדבבים ראו כאן
מדבבים בעברית ראו כאן
מוזיקה טוני מוראלס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Disney Television Animation
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 7 באוקטובר 2021
ישראלישראל 5 בדצמבר 2021
משך הקרנה כ-46 דקות
שפת הסרט אנגלית (הסרט דובב לשפות נוספות, ביניהן עברית)
סוגה סרט הנפשה, סרט מוזיקלי, סרט קומדיה, סרט אימה, סלפסטיק
דף הסרט ב־IMDb

מיקי מאוס: סיפורן של שתי מכשפותאנגלית: Mickey's Tale of Two Witches) הוא ספיישל טלוויזיוני אמריקאי מוזיקלי בהנפשה ממוחשבת לליל כל הקדושים, מסוגת קומדיה, אימה וסלפסטיק, אשר מבוסס על סדרת הטלוויזיה "מיקי מאוס: הרפתקאות מבולבלות" בכיכובם של הדמויות מיקי מאוס, גופי, פלוטו, דונלד דאק, דייזי דאק, מיני מאוס, פיט וקלרבל הפרה.

הספיישל בוים על ידי ג'ף גורדון, נכתב על ידי רוברט רמירס, הופק על ידי בראדלי בולן, הופק בפועל על ידי רוב לדוקה ומארק סיידנברג ונערך על ידי ריד קרמר. מוזיקת הספיישל הולחנה על ידי טוני מוראלס, וארבעת השירים המקוריים שהוא כולל נכתבו על ידי באו בלאק ודייוויד גולדסמית'. חברת ההפקה של הספיישל היא Disney Television Animation שבבעלות חברת וולט דיסני.

הספיישל שודר לראשונה בארצות הברית בערוץ דיסני ג'וניור ב-7 באוקטובר 2021, ויום למחרת עלה לשירות הסטרימינג דיסני+. בישראל הספיישל שודר לראשונה בדיבוב לעברית בערוץ דיסני ג'וניור ב-5 בדצמבר 2021, ושנה לאחר מכן, ב-9 בדצמבר 2022, עלה לשירות הסטרימינג דיסני+. אורך הספיישל הוא כ-46 דקות.

ב-4 ביולי 2023 יצא לאור ספר ילדים המבוסס על הספיישל, אשר נכתב על ידי אנני אוירבך[1]. ב-1 באוקטובר 2023 שודר ספיישל הסטופ מושן "מיקי וחברים: תעלול או ממתק", אשר גם מבוסס על הסדרה ומוקדש לליל כל הקדושים[2].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בליל כל הקדושים מיקי מאוס מספר לכלבו פלוטו סיפור על שתי מכשפות מתלמדות, מיני המופלאה ודייזי דוזי, שחייבות לעבור ארבעה מבחנים על מנת לסיים את הלימודים באקדמיית המכשפות. בעוד שדייזי לא בטוחה שתעבור, היא ומיני משלבות כוחות יחד עם הרוזן מיקולה והחבורה, כדי להביס את פיט רוח הרפאים השובב. מיני ודייזי לומדות שהעבודה המשותפת מחזקת את הקסם והחברות ביניהן.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיבוב העברי בוים על ידי תמי ברק ומייה קדוש, והופק על ידי עדי וולוצקי באולפני אלרום.

שם הדמות מדבב/ת באנגלית מדבב/ת בעברית
הרוזן מיקולה - מיקי מאוס ברט איוואן אוהד שחר
פרנקן-גוף ביל פרמר יורם יוספסברג
פלוטו ביל פרמר[3]
דונלד-מומיה דניאל רוס ניר נדיר
דייזי דוזי טרס מקנייל הדר שחף-מעיין
קוסמת קלרהבל אפריל וינצ'ל
מיני המופלאה קייטלין רוברוק עינת אזולאי
פיט ג'ים קאמינגס ערן מור
פיגארו פרנק ולקר[3]
בוץ' הבולדוג
בובו לוקה ניקה פוטרמן אילנית גרשון

בנוסף דיבבו בדיבוב העברי גדי לוי ומתן קסירר.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפיקים בפועל של הספיישל הם רוב לדוקה ומארק סיידנברג, אשר עבדו בעבר על סדרות של ערוץ דיסני ג'וניור, בו שודר במקור הספיישל, ביניהן "מועדון החברים של מיקי מאוס" ו"ג'ייק והפיראטים מארץ לעולם לא". הספיישל מבוסס על הסדרה "מיקי מאוס: הרפתקאות מבולבלות", כאשר יחד איתו הופק הספיישל "מיקי ומיני: היה היה חג מולד" שגם מבוסס עליה. הספיישלים באווירת ליל כל הקדושים וחג המולד בהתאמה, והרעיון להפיק אותם, לפי המפיקים בפועל, הוא כי החגים אללו אהובים. הספיישל הוא בהנפשה ממוחשבת, בדומה לסדרת הטלוויזיה, ומפני שהוא ארוך יותר מפרק רגיל באורך 11 דקות הייתה אפשרות להתמקד יותר בסיפורים דרמטיים, בערכי משחק, הבעה והפקה. הספיישל לקח השראה מסרטים של חברת וולט דיסני, ביניהן "רוחות בודדות" (שלוקח חלק בסדרת הסרטים "מיקי מאוס"), "הוקוס פוקוס" ו"הטירה המכושפת", כאשר המסר שלו הוא עבודה משותפת וחברות[4].

צוות המדבבים המקורי והעברי מהסדרה דיבב גם בספיישל זה, כאשר הקלטת המדבבים בשפת המקור הייתה האתגר הגדול ביותר בהפקת הספיישל. במקום להקליט באולפן מקצועי, צוות הדיבוב נאלץ לעבוד מרחוק מהבית עקב מגפת הקורונה. המפיקים בפועל סיפרו שמדבב אחד נאלץ להקליט את כל שורותיו מחדש ולבצע מחדש כמעט מאה שורות[4].

באוגוסט 2021, כשנחשפו תוכני הטלוויזיה של דיסני לחורף, נודע ששידור הבכורה של הספיישל בארצות הברית יהיה ב-7 באוקטובר 2021 בערוץ דיסני ג'וניור[5], כאשר בהמשך נודע שיום למחרת הוא יעלה בשירות הסטרימינג דיסני+[6]. בישראל הספיישל שודר לראשונה בדיבוב לעברית בערוץ דיסני ג'וניור ב-5 בדצמבר 2021, ושנה לאחר מכן, ב-9 בדצמבר 2022, עלה לשירות הסטרימינג דיסני+[7].

שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספיישל כולל ארבעה שירים מקוריים, אשר נכתבו על ידי באו בלאק ודייוויד גולדסמית' ובוצעו על ידי הדמויות במהלך הספיישל.

  • "How to Witch" - מבוצע על ידי דייזי דוזי, מיני המופלאה וקוסמת קלרהבל[8]
  • "The Fright Stuff" - מבוצע על ידי פיט[9]
  • "Spooky Side" - מבוצע על ידי דייזי דוזי ומיני המופלאה[10]
  • "Spooky Spirit" - מבוצע על ידי הרוזן מיקולה והחבורה[11]

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שידור הבכורה של הספיישל נצפה על ידי 0.35 מיליון צופים[12], כאשר יום למחרת הוא שודר בערוץ דיסני ונצפה על ידי 0.30 מיליון צופים[13]. בנובמבר 2022 הוכרז שהספיישל מועמד ל-Kidscreen Awards ה-14 בקטגוריית Best One-Off, Special or TV Movie[14]. בפברואר 2023 נודע שזכה בפרס הספיישל "מיקי ומיני: היה היה חג מולד" שהופק יחד עם הפקה זו[15].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Mickey’s Tale of Two Witches, באתר Disney Books
  2. ^ קמרון בונומולו, Mickey & Friends Trick or Treats: First Look At Disney's Stop-Motion Halloween Special, באתר ComicBook‏, 21 באוגוסט 2023
  3. ^ 1 2 נותר הדיבוב המקורי בדיבוב העברי
  4. ^ 1 2 ויקטוריה דייוויס, Disney Embraces Themes of Family, Optimism and Love in 2 New Holiday Films, באתר Animation World Network‏, 7 באוקטובר 2021
  5. ^ מרצדס מיליגן, Disney Unveils Fall Premieres, More ‘Spidey,’ Overall Deal with Travis Braun & ‘Pupstruction’ Greenlight, באתר Animation Magazine‏, 18 באוגוסט 2021
  6. ^ מורגן ברינלי, Take An Exclusive Look At A New Mickey Mouse Halloween Movie That's Just Spooky Enough, באתר Romper‏, 6 באוקטובר 2021
  7. ^ שי שגב, חדש בטלוויזיה: יום שישי, 09 בדצמבר 2022, באתר ג'ירפה, 8 בדצמבר 2022
  8. ^ How to Witch 🧹🧙‍♀️ - Mickey's Tale of Two Witches, סרטון באתר יוטיוב
  9. ^ The Fright Stuff 👻 - Mickey's Tale of Two Witches, סרטון באתר יוטיוב
  10. ^ Spooky Side - Mickey's Tale of Two Witches, סרטון באתר יוטיוב
  11. ^ Spooky Spirit - Mickey's Tale of Two Witches, סרטון באתר יוטיוב
  12. ^ מיץ' מטקאלף, SHOWBUZZDAILY's Thursday 10.7.2021 Top 150 Cable Originals & Network Finals UPDATED, באתר Showbuzz Daily‏, 8 באוקטובר 2021
  13. ^ מיץ' מטקאלף, SHOWBUZZDAILY's Friday 10.8.2021 Top 150 Cable Originals & Network Finals UPDATED, באתר Showbuzz Daily‏, 11 באוקטובר 2021
  14. ^ מרצדס מיליגן, Nominees Announced for 14th Kidscreen Awards, באתר Animation Magazine‏, 30 בנובמבר 2022
  15. ^ ג'רמי דיקסון, And the 2023 Kidscreen Awards winners are…, באתר Kidscreen‏, 14 בפברואר 2023