רוחות בודדות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוחות בודדות
Lonesome Ghosts
כותרת הסרט בדיסני+
כותרת הסרט בדיסני+
בימוי ברט גילט
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני
קלרנס נאש
פינטו קולביג
בילי בלטשר
מוזיקה אלברט היי מאלוט
אנימטור ארט באביט
דיק הומר
רקס קוקס
קלייד ג'רונימי
איזדור קליין
בוב וייקרסהאם
אד לאב
מילט קאהל
מרווין וודוורד
דיק וילאמס
דון ויליאמס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה RKO Radio Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 24 בדצמבר 1937 (ערב חג המולד)[1]
משך הקרנה 8 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט קומדיה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי, אימה
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוחות בודדותאנגלית: Lonesome Ghosts) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1937 שהופק על ידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי RKO Radio Pictures. הסרט, שבוים על ידי ברט גילט, הופץ שלושה ימים לאחר יציאתו של "שלגיה ושבעת הגמדים".[2] העלילה עוקבת אחר מיקי מאוס, דונלד דאק וגופי העוסקים בהשמדת רוחות רפאים. זהו הסרט הקצר ה-98 בסדרת סרטי "מיקי מאוס" שיצאו לאקרנים והתשיעי באותה השנה.[3]

על פי המפיקים בפועל של הספיישל הטלוויזיוני "מיקי מאוס: סיפורן של שתי מכשפות", סרט זה שימש כאחד ממקורות ההשראה להפקתו[4].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משמידי רוחות רפאים של אייאקס - מיקי, דונלד וגופי - מקבלים הצעת עבודה דרך הטלפון כדי לגרש ארבע רוחות רפאים מבית רדוף רוחות שננטש זה מכבר. עם זאת, מבלי ידיעתם, ההזמנה נעשית על ידי רוחות הרפאים עצמם, שעקב השעמום שאין להם את מי להפחיד, הם מחפשים אחר קורבנות חדשים.

המשמידים מגיעים ודופקים על דלת הכניסה, שמיד מתמוטטת ארצה. כשהם מכריזים על בואם, הם אינם שומעים תגובה. מיקי מחליט שבכל זאת הם צריכים להתחיל בעבודתם. כאשר הם נכנסים, הדלת מתרוממת ומשליחה אותם פנימה לפני שהיא מחזירה את עצמה למקומה, גורמת למלכודת עכברים ליפול על אפו של גופי. לאחר ששמעו את הצחוק המתגלגל של הרוחות, מיקי מכריז שעליהם להתפצל ובכך לצוד את הרוחות בנפרד.

הרוחות משתעשעים במשמידים בכל צעד ושעל; אחד מהם נוקש על ראשו של מיקי ומכניס את אצבעותיו לשתי הקנים של השוטגאן של מיקי כאשר האחרון מנסה לירות בו. מיקי דולק אחריו במעלה המדרגות ומנסה לפתוח את הדלת שהרוח רפאים עבר דרכה, אך הדלת נופלת עליו וממנה יוצאים רביעיית רוחות הרפאים (שיוצרים תזמורת צועדת) ומיד נכנסים לדלת אחרת.

מיקי פותח את הדלת, מה שגורם לכמות רבה של מים להיכנס לתוך החדר בזמן שרוחות הרפאים גולשים על גלשנים. האחרון יוצא על סירת מנוע שחגה במעגל סביב מיקי עד שהיא וכל המים נעלמים כליל.

בינתיים, לאחר שהופחד באמצעות השלכת חפצים מאחוריו, דונלד חוטף חבטות מרוח הרפאים באמצעות לוח עץ. הוא מצליח להכות את רוח הרפאים בחזרה, אך הוא משפריץ מים על פניו של דונלד.

גופי רץ לחדר השינה למשמע הרעשים שרוח הרפאים עושה עם כף עץ ומחבת. עד מהרה הרוח מתעלל בו ומתעתע אותו באמצעות כך שגורם לו לחשוב הוא ההשתקפות שגופי רואה במראה שבשידה. גופי דוקר את עצמו עם סיכה, כשהוא טועה לחשוב שמכנסיו הכחולים הם הרוח רפאים, ולבסוף כל הרוחות דוחפות את השידה בה הוא נמצא במורד המדרגות לכיוון המרתף.

מיקי ודונלד, שכבר היו למטה, נזעקים לקריאות העזרה של גופי. אך הם מיד חוזרים על עקבותיהם כשהם רואים אותו מתגלגל עם השידה לכיוונם. בסופו של דבר שלושתם מתרסקים לתוך אספקה של דבשה, קמח וסירופ, מה שגורם להם להיראות כמו רוחות רפאים. כתוצאה מכך, הם מפחידים את הרוחות האמיתיות וגורמים להם להימלט בבהלה אל מחוץ לבית, מפילים ומרסקים חפצים במהלך המנוסה שלהם. משמידי הרוחות עומדים כמנצחים, לאחר שגירשו את היצורים הזדוניים מהבית, אם כי אינם בטוחים איך. דונלד הזחוח, מניח שהרוחות נמלטו בכניעה לטקטיקות המעולות שלהם, לועג עליהם וקורא להם פחדנים.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ בישראל בדיבוב עברי תחת השם "רוחות רפאים", כשעל מלאכת הדיבוב הייתה אחראית שפרירה זכאי.

במדיה אחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גרסה ערוכה (וללא קול) של הסרט הופצה כסליל ל-Movie Viewer של היצרנית פישר פרייס, צעצוע קטן המופעל באמצעות ארכובה.
  • בשנת 1957, אפקט הצליל של הצעקה שנשמע בתחילת הסרט נשמע בפרק הרביעי של הסדרה "זורו" ששודר בליל כל הקדושים.
  • רבים מאמינים שסרט זה היה ההשראה עבור "מכסחי השדים". כמו כן, המשפט "I ain't scared of no Ghost" (בדיבוב בעברי: "אני לא פוחד מרוחות רפאים") שגופי אומר במהלך הסרט, ייתכן שהיווה השראה לשיר הנושא של "מכסחי השדים" שנכתב על ידי ריי פרקר. דיסני עשתה וידאו קליפ של השיר עם צילומים מהסרט המצויר לרגל ספיישל ליל כל הקדושים.
  • דמויותיהם של הרוחות רפאים מופיעות כעוזרים במשחק הווידאו "The Great Circus Mystery Starring Mickey & Minnie" שיצא לסגה מגה דרייב ב-1994 ולגיים בוי ב-2003.
  • הסרט היה הבסיס והכותרת של הרמה הרביעית במשחק הווידאו "Mickey Mania" משנת 1994.
  • סצנה מתוך הסרט עם מוזיקה חדשה מופיעה במשחק הווידאו "Disney's Magical Mirror Starring Mickey Mouse" משנת 2002.
  • גרסה מקוצרת שודרה בערוץ דיסני באוקטובר 2009, כחלק מתוכנית בשם "Disney Have-a-Laugh", שהציגה גרסאות מחודשות עם דיבוב מחודש לסרטים מצוירים ישנים.
  • במשחק הווידאו "Epic Mickey" משנת 2010, יש מפה המבוססת על סרט זה. רוחות הרפאים מופיעים בתור תושבי האזור ונקראים בשמות גילברט, איאן, גבריאל וסם.
  • באחד מפרקי הסדרה "בית העכבר", הרוחות רפאים עורכים הופעת קמע, מפחידים את פיט ומושכים את התחתונים שלו.
  • הסרט הופיע גם בפרק של הסדרה בכיכובה של בל, "תשיר לי סיפור עם בל".
  • רוחות הרפאים עורכים הופעת קמע בסדרת הטלוויזיה "בונקרס".
  • בפרק "אורחים" שבסדרה "העולם המופלא של מיקי מאוס", נראה שהרוחות רפאים מנצלים את טוב ליבו של מיקי ועברו לגור בביתו לאחר שביתם נהרס והפכו לחסרי בית בגלל שהפחידו את השכונה כולה.
  • גזיר עיתון עם המודעה של משמידי רוחות רפאים של אייאקס נמצא בתוך קופת מכירת הכרטיסים של בית הקולנוע El CapiTOON, שבו שוכנת האטרקציה רכבת הבריחה של מיקי ומיני (אנ'), בדיסנילנד. בנוסף, הטלפון של מיקי, דונלד וגופי והשידה של הרוחות רפאים מוצגים בתור לאטרקציה כאביזרים מהסרט, כאשר הרוחות רפאים מופיעים מדי פעם במראה של השידה.[6][7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ "Lonesome Ghosts". www.bcdb.com, April 12, 2012
  3. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 107-109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  4. ^ ויקטוריה דייוויס, Disney Embraces Themes of Family, Optimism and Love in 2 New Holiday Films, באתר Animation World Network‏, 7 באוקטובר 2021
  5. ^ "The Story of Disney's "Lonesome Ghosts" (1937) |". cartoonresearch.com. נבדק ב-3 ביולי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Krys Magic [@krystian_magic] (28 בינואר 2023). "Actually I think there IS! I was looking at this pic of the inside the El Capitoon ticket booth that Disneyland Today took and I think that's the ad Mickey finds for the mind swap experiment (screenshot from the cartoon for reference)" (Tweet). נבדק ב-24 במרץ 2023 – via Twitter. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Top 10 Mickey Cartoons to Watch Before Riding Mickey & Minnie's Runaway Railway at Disneyland". disneyaddicts.com. 25 בפברואר 2023. נבדק ב-24 במרץ 2023. {{cite news}}: (עזרה)