משתמש:Ariel.jav/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ariel.jav.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ariel.jav.


אבישי כהן (נולד 14 באפריל 1965) הוא איש ציבור ומנהל במגזר הציבורי הישראלי.

בתפקידו האחרון מנכ"ל עיריית טירת הכרמל, ולפני כן מנכ"ל חברת הענק יפה-נוף שאחראית על תשתיות ובינוי במרחב חיפה ומנכ"ל נמל אילת שהיה אחראי להפרטתו. מפקד גדוד בחטיבת חי"ר במילואים.

לאחר פנייה של סיעת מושבי מטה יהודה[1], שכוללת 24 ראשי יישובים בתחומי המועצה האזורית, התפטר מתפקידו[2] על מנת להתמודד לראשות המועצה.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מנהיג

פרמטרים [ 1, 2 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

Ariel.jav/טיוטה
מדינה ישראלישראל ישראל
מפלגה עצמאי
מנכ"ל עיריית טירת הכרמל
16 ביולי 202019 ביולי 2023
(3 שנים)
תחת ראש עיריית טירת הכרמל אריה טל
מנכ"ל יפה נוף
19 במרץ 201320 בדצמבר 2019
(6 שנים ו־39 שבועות)
מנכ"ל נמל אילת
14 בספטמבר 20101 בינואר 2013
(שנתיים ו־15 שבועות)
תפקידים בולטים נוספים

קורות חיים ועשייה ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כהן שירת בחטיבת הצנחנים ואחר כך בחטיבת גבעתי וחטיבת חי"ר נוספת, שם הגיע לדרגת סגן-אלוף, והמשיך בשירות מילואים פעיל עד שנת 2022. תוך כדי שירותו הצבאי ומיד לאחריו השלים את השכלתו האקדמית.

בתפקידו הראשון במגזר הציבורי היה מנהל אגף טכנולוגיות, חירום ואבטחה בחברה למשק וכלכלה. לאחר מכן היה מנהל אגף תיאום ובקרה במשרד ראש הממשלה, אז אריאל שרון שהיה יו"ר הליכוד, ועם סיום תפקידו זה מונה למנהל האגף המוניציפלי של מרכז השלטון המקומי.

בשנת 2010 מונה למנכ"ל נמל אילת[3]. בתפקידו זה היה אחראי על תהליכי הפרטת הנמל שעליהם החליטה הממשלה. בדצמבר 2010 אישרה ועדת שרים לעניין הפרטה את הפרטת הנמל, כאשר הזיכיון יארך 15 שנים, עם אופציה להארכה למשך כ-10 שנים נוספות. הליך ההפרטה החל ב-2011 ובתחילת 2013 הועברו זכויות תפעול נמל אילת לחברת "פפו ספנות", שבבעלות האחים נקש, תמורת 120 מיליון ש"ח. כהן סיים את תפקידו בנמל אילת עם סיום תהליך ההפרטה והעברתו לידי האחים נקש.

לאחר סיום תפקידו בנמל אילת מונה כהן למנכ"ל חברת יפה נוף, חברה בבעלות מלאה של עיריית חיפה שאחראית לפיתוח עירוני מתקדם בעיר חיפה ובמטרופולין העירוני ופועלת במסגרת תקציבית של מעל לשלושה מיליארדי שקלים. כהן הגיע לחברה לאחר שזו עברה טלטלה קשה, אחרי שהתקציב לפרויקט הדגל שלה, המטרונית, חרג במיליארד שקל מהתקציב המיועד והיא ספגה ביקורת קשה בדו"ח של מבקר המדינה[4]. כהן הוביל שורת שינויים שאפשרו להתניע מחדש את פעילות החברה ובתקופתו היא השלימה כמה פרויקטים חשובים כגון מחלף אלנבי, השלמת דרך נחל הגיבורים במנהרות הכרמל ומסילת העמק.

במסגרת תפקידו כהן נחקר במסגרת פרשה שבמוקדה היו ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ וראש הוועדה הקרואה בתל מונד שמואל סיסו, בקשר לקידום הרכבת הקלה לנצרת.[5] לאחר סיום החקירה לא התגלו ממצאים מפלילים כנגד כהן או מי מהמעורבים, והמשטרה המליצה לסגור את התיק נגדו.[6].

ביולי 2020 מינה ראש עיריית טירת הכרמל אריה טל את כהן לתפקיד מנכ"ל עיריית טירת הכרמל[7], זאת על רקע גל הקורונה והאתגרים שאיתה התמודדה העיר כגון אתגרי התחבורה והחינוך, שם נרשמו בתקופתו הישגים משמעותיים במעמד בתי הספר[8] ובעלייה כללית של ממוצע ציוני הבגרויות בעיר[9].

תחת ניהולו עיריית טירת כרמל קיבלה ממשרד הפנים ציון 82.5 על רמת תפקוד ההון האנושי במדרג תקופתי שערכה, ציון שנחשב גבוה. דירוג המדד נקבע לאחר בחינת מספר נושאים ובהם ניהול מכרזי כוח אדם, הערכת עובדים, חריגות שכר, אישור משרות סטטוטוריות, תקן כח אדם, הגשת הצהרת הון ומספר פרמטרים נוספים[10]. במסגרת וועדת איתור שהתקיימה עבור תפקיד מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, כהן הגיע למקום השלישי מתוך 21 מועמדים, על אף שהשרה מירי רגב בחרה בסוף למנות את עידן מועלם שדורג במקום נמוך יותר[11].

על רקע הבחירות לשלטון המקומי באוקטובר 2023, פנו לכהן סיעה שמונה 24 ראשי מושבים במועצה האזורית מטה יהודה והעניקו לו את תמיכתם בבחירות הקרבות. כהן החליט להתפטר מתפקידו בעיריית טירת הכרמל על מנת להתמודד לראשות מטה יהודה. ראש המועצה הנוכחי, ניב ויזל, הודיע זמן קצר לאחר מכן שלא יתמודד[12].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כהן הינו בוגר בוגר תואר ראשון מטעם האוניברסיטה העברית במדעי החברה.

כמו כן הוא בוגר תואר שני במגמת המחקר למנהל ציבורי של אוניברסיטת בר-אילן, שבה עבר גם קורס מנכ"לים. בוגר קורס דירקטורים מטעם אוניברסיטת חיפה.

אבישי כהן הוא בנו של בנימין כהן, איש ציבור מיסודה של תנועת העבודה ומייסד מועצת מטה יהודה. התגורר במשך רוב חייו במושב נס הרים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המירוץ לראשות המועצה הופך לוהט, באתר www.m-y-net.co.il
  2. ^ דרמה בטירת כרמל-מנכ"ל העירייה התפטר, באתר ניוז חיפה והקריות
  3. ^ המנכ, באתר www.ereverev.co.il (באנגלית)
  4. ^ themarker-דה מרקר: אבישי כהן, מנכ"ל נמל אילת לשעבר, ינהל את יפה נוף, ‏2021-04-17
  5. ^ סניור, אלי; ראב"ד, אחיה (2020-08-16). "המשטרה ממליצה לסגור את התיק נגד ראש העיר קריית אתא". Ynet. נבדק ב-2023-08-23.
  6. ^ Boaz, נסגר תיק החקירה נגד אבישי כהן, לשעבר מנכ"ל יפה נוף וכיום מנכ"ל עיריית טירת כרמל, באתר כלבו – חיפה והקריות, ‏2021-07-28
  7. ^ אבישי כהן מונה למנכ"ל עיריית טירת כרמל, באתר עיריית טירת הכרמל, ‏16/07/2020
  8. ^ עיריית טירת כרמל, ביה"ס 'אפרים צמח' זכה בפרס הצטיינות ארצי • "החינוך ניצב בראש סדר העדיפויות בטירת כרמל", באתר חי פֹּה - תאגיד החדשות של חיפה והסביבה, ‏2022-05-24
  9. ^ מערכת ניוזים, עלייה בהישגי תלמידי טירת כרמל בבחינות הבגרות במתמטיקה ובאנגלית ברמת חמש יחידות, ובהבעה עברית, באתר ניוזים, ‏יוני 25, 2023
  10. ^ מערכת ניוזים, עיריית טירת כרמל קיבלה ממשרד הפנים ציון 82.5 גבוה, במדד רמת תפקוד ההון האנושי - רשת ניוזים, באתר ניוזים - צפון, ‏2023-06-07
  11. ^ מועלם דורג רק רביעי בציונים, אבל רגב בחרה בו למנהל רשות התחבורה הציבורית | כלכליסט, באתר calcalist, ‏2023-07-21
  12. ^ ניב ויזל פרש מהמירוץ לראשות מועצת מטה יהודה, באתר www.m-y-net.co.il