משתמש:WikiJunkie/שנות ה-60 של המאה ה-19

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בארצות הברית, אברהם לינקולן נבחר לנשיא בשנת 1860 והדבר הוביל להתנתקותן של מדינות הדרום מארצות הברית ולהקמה של קונפדרציית המדינות של אמריקה. מלחמת האזרחים האמריקנית שבאה בעקבות כן והתרחשה בין השנים 1861 עד 1865 תהיה בין המלחמות התעשייתיות הראשונות בהן ייעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת כגון ספינות מלחמה עשויות מפלדה ומקלעים. הניצחון של מדינות האיחוד ובעקבות כך ביטול העבדות יובילו לדעיכה של סחר העבדים האטלנטי.

באמריקה הלטינית האימפריה הקולוניאלית הצרפתית מינתה את מקסימיליאן הראשון לתפקיד קיסר מקסיקו. הנשיא לשעבר בניטו חוארס יהפוך שוב לנשיא במהלך 1867 בעקבות מאבק קשה. הברית המשולשת של האימפריה הברזילאית, ארגנטינה ואורוגוואי במלחמת הברית המשולשת (1864-1870) והיא היתה מהסכסוכים הכי עקובים מדם בתולדות אמריקה הדרומית, אשר הובילה למותם של קרובל ל-60% מאוכלוסיית פרגוואי.

היווצרות האיחוד של אוסטריה-הונגריה בשנת 1867 והניסיון המתמשך של ויטוריו אמנואלה השני להוביל לאיחוד איטליה ישפיעו על מאזן הכוחות באירופה. הממלכה המאוחדת היתה מעורבת במהלך העשור במלחמות הקרקעות של ניו זילנד עם העם המאורי, כאשר החרמת הקרקעות של ניו זילנד החלה ב-1863.

באסיה, רסטורציית מייג'י ב-1868 החלה את התהליך של הפיכת יפן למעצמה אימפריאלית עולמית. שושלת צ'ינג בסין תחווה דעיכה בעקבות תבוסתה לבריטים ב-1860 במלחמת האופיום השנייה. בשנת 1864 האימפריה הרוסית החלה להוציא לפועל את רצח העם הצ'רקסי בחבל קווקז אשר הוביל לכך שלפחות כ-75% מהעם הצ'רקסי נרצח או גורש. [[קטגוריה:שנות ה-1860]]