פולי הולידיי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פולי הולידיי
Polly Holliday
פולי הולידיי בתפקיד פלו בסדרה "אליס", 1976
פולי הולידיי בתפקיד פלו בסדרה "אליס", 1976
לידה 2 ביולי 1937 (בת 86)
ג'ספר, אלבמה, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1963 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרסים והוקרה 2 פרסי גלובוס הזהב
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פולי דין הולידייאנגלית: Polly Dean Holliday; נולדה ב-2 ביולי 1937) היא שחקנית אמריקאית זוכת 2 פרסי גלובוס הזהב על תפקידה בתור המלצרית פלורנס ג'ין "פלו" בסדרה "אליס".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הולידיי נולדה בעיר ג'ספר שבאלבמה לוולמה וארנסט סאליבן הולידיי. היא למדה ב"מכללת אלבמה" והתנסתה לראשונה משחק ב"תיאטרון הרפרטוארי אסולו" שבעיר סראסוטה, פלורידה. לפני שפנתה לתחום המשחק הייתה הולידיי מורה לפסנתר.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הולידיי התפרסמה לראשונה באמצע שנות ה-70 של המאה ה-20 בזכות תפקיד משנה בו הופיעה בסדרה הקומית "אליס" שהתבססה על הסרט "אליס לא גרה כאן יותר". בסדרה שיחקה הולידיי בתור המלצרית פלורנס ג'ין "פלו", תפקיד אשר זיכה אותה ב-2 פרסי גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה ובשתי מועמדויות לפרס אמי. דמותה הפופולרית של המלצרית פלו הובילה את חברת CBS לפתח ספין אוף בשם "פלו" בו הייתה הולידיי לשחקנית הראשית. היא הועמדה לפרס גלובוס זהב לתפקיד ראשי ולפרס אמי נוסף על גילום דמותה של פלו.

הולידיי הופיעה בקריירה הטלוויזיונית שלה גם בסדרה של ג'ון גרישם "הקליינט" וכשחקנית אורחת בסיטקומים "שפץ ביתך" בתור ליליאן, אמה של ג'יל טיילור ו-"בנות הזהב" בתור לילי, אחותה של רוז.

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הולידיי שהצליחה בתור שחקנית טלוויזיה התפרסמה לראשונה כשחקנית קולנוע בשנת 1984 בהפקתו של סטיבן ספילברג "גרמלינס" בה שיחקה בתור גברת רובי דיגל. תפקיד בעבורו היא זכתה בפרס סאטורן לשחקנית המשנה. בשנת 1993 השתתפה הולידיי בקומדיה "גברת דאוטפייר" בתפקיד גלוריה צ'ני שכנתם של משפחת הילארד. ב-1998 שיחקה בקומדיה "אבא מתארס" בתפקיד מרווה קולפ המנהלת ובעלת מחנה הקיץ.

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1990 הועמדה הולידיי לפרס טוני על הופעתה בתפקיד ביג מאמה במחזה "חתולה על גג פח לוהט".

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פולי הולידיי בוויקישיתוף