פטי מלט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף פטריסיה מלט)
פטרישה מלט
Patricia Mallette
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 2 באפריל 1975 (בת 49)
קנדהקנדה סטרטפורד, פרת', אונטריו, קנדה
שם לידה פטרישה אליזבת מלט
מדינה קנדהקנדה קנדה
כינויים נוספים פטי מלט
ידועה בשל הספר "Nowhere but Up" (אנ')
מקצוע מפיקת סרטים, מעצבת אתרים
השקפה דתית נצרות קתולית
צאצאים ג'סטין ביבר
מספר צאצאים 1
http://pattiemallette.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פטרישה (פטי) אליזבת מלט[1]אנגלית: Patricia Mallette; נולדה ב-2 באפריל 1975) היא סופרת ומפיקת סרטים קנדית. בשנת 2012 פרסמה את האוטוביוגרפיה שלה "Nowhere but Up" שהגיעה למקום 17 ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס. היא אמו של הזמר-יוצר ואייקון הפופ ג'סטין ביבר וקידמה את הקריירה שלו בתחילת דרכו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדות מוקדמת והתעללות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה ב-2 באפריל 1975 בסטרטפורד, פרת', השוכנת בפרובינציית אונטריו שבקנדה, לדיאן ומייקל מלט. לפטי היו אח ואחות גדולים, אחותה הגדולה סאלי נהרגה בגיל חמש כתוצאה מפגיעת רכב. אביה האלכוהוליסט והמתעלל[2] התגרש מאשתו[3] ועזב את הבית כשפטי הייתה בת שנתיים ומת כמה חודשים לאחר מכן[4].

כשהייתה בת 3 חוותה את הפגיעה המינית הראשונה שלה מאדם שהיה קרוב אליה[5][2]. מלט טענה כי עברה התעללות מינית בילדותה מילדים בשכונה, סבו של אחד מחברותיה ומבייביסיטר[4]. בספרה היא מתארת סדרה של פגיעות מיניות עד גיל 14 ואונס שעברה על ידי בחור שאיתו יצאה לדייט בגיל 15[6][7] היא אף התבטאה כי "היא הופרתה מספר פעמים רבים כל כך עד שזה החל להרגיש נורמאלי"[8]. בהקדשות לספרה היא כתבה:

למתעללים בי: אני מוחלת לכם.

המקור באנגלית
.To my abusers: I forgive you
מתוך הספר שהוציאה

התחלת קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילדותה, מאלט גילתה עניין במשחק ובשירה. כבר בגיל תשע, היא החלה להופיע בתוכניות טלוויזיה מקומיות, ביניהם תוכנית הכישרונות צעירים, "Romper Room ו-Big Top Talent". בגיל עשר לוהקה לשתי הפקות תיאטרון בפסטיבל שייקספיר בסטרטפורד. במהלך חטיבת הביניים והתיכון, היא למדה משחק, שירה במקהלה וריקוד. לאחר שזכתה במספר גביעים ופרסים על הכישרון שלב בשירה ובמשחק, היא הוחתמה על ידי סוכן כישרונות מטורונטו אך הוריה לא יכלו להרשות לעצמם את הנסיעות לאודישנים מה שגרם לה להישבר מבחינה רגשית[9].

הידרדרות לסמים והולדת בנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 14 היא החלה להשתמש בסמים פסיכואקטיביים, אלכוהול, מריחואנה ו-LSD. היא החלה לגנוב מחנויות בעיר[2][10], והושעתה מבית הספר לאחר שהשחיתה רכוש[11].

בגיל 15 החלה את מערכת היחסים שלה עם ג'רמי ביבר שנמשכה 4 שנים. בגיל 16 עזבה את בית הוריה והחלה לפרנס את עצמה דרך סחר בסמים וגניבה מחנויות. במהלך תקופה זו היא חוותה תחושת בדידות, דיכאון ומחשבות אובדניות, ובגיל 17 ניסתה להתאבד על ידי שהשליכה את עצמה מתחת למשאית[2] נוסעת מה שהוביל לאשפוזה הפסיכיאטרי[8][12][13].

לאחר השחרור מהאשפוז היא הקרבה לנצרות על ידי כומר מקומי שאותו הכירה[א][14][15], חזרה לג'רמי ביבר ושישה חודשים לאחר מכן נכנסה ממנו להיריון. למרות לחץ הסובבים אותה להפיל את העובר[16][2] מאלט ילדה את בנה, ג'סטין, ב-1 במרץ 1994, בלונדון, אונטריו[17], כחודש לפני יום הולדתה ה-19, אביו של ג'סטין שהה באותו בכלא המחוזי בעקבות קטטה שהיה מעורב בה[4]. כעבור שנה לאחר מכן[18] פטי וג'רמי נפרדו והיא החלה לגדל את ג'סטין בדירה למעוטי יכולת כאם חד-הורית כשהיא עובדת במשרות עם שכר נמוך ונעזרת באמה ואביה החורג[8][19][20].

בסופו של דבר, היא השלימה את לימודיה בתיכון ולאחר מכן עברה הכשרה בקולג' בעיצוב אתרים וכך יכלה לטפח את תחום העניין הגובר של בנה בתיפוף ובמוזיקה[8].

היא סיפרה על עברה לבנה כשהיה בן 12. בגיל 21 החליטה להימנע מיחסי מין מחוץ לנישואים[2].

הקריירה המוזיקלית של ג'סטין ביבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ג'סטין ביבר#ביוגרפיה
בנם המשותף של פטי וג'רמי, ג'סטין ביבר, בשנת 2009

כשנה לפני לידת בנה ג'סטין ביבר, פטי הפכה לנוצרייה אדוקה, מה שהשפיע על החלטתה לשלוח אותו ללמוד בבית ספר קתולי דו-לשוני. במהלך ילדותו אמו עודדה אותו לעסוק במוזיקה לאחר ששמה לב כי הוא מפגין עניין בדבר, ועד שהיה בן 13 ביבר לימד את עצמו לנגן בפסנתר, גיטרה ותופים[21]. היא המשיכה לתמוך בו כאשר רשמה אותו לתחרות כישרונות מקומית בתחילת שנת 2007, במסגרתה הוא שר את השיר "So Sick" של ני-יו וזכה במקום השני. פטי הגאה תיעדה את הופעתו והעלתה את הסרטון באתר יוטיוב כדי שמשפחתו וחבריו יוכלו לצפות בו. היא החליטה להמשיך לצלם ולהעלות עוד מספר סרטונים של ביבר שר גרסאות כיסוי לשירי R&B מוכרים של זמרים כמו אשר, כריס בראון, סטיבי וונדר וג'סטין טימברלייק, בעוד הפופולריות של ביבר באתר עולה.

סקוטר בראון, המפיק של ג'סטין ביבר מאז 2008

סקוטר בראון, מנהל השיווק לשעבר של חברת התקליטים "So So Def" חיפש סרטונים באתר יוטיוב ולחץ בטעות על אחד הסרטונים של ביבר. לאחר שהתרשם הוא החליט לאתר את התיאטרון בו התקיימה התחרות מסרטון ההופעה, ומשם הוא הגיע לבית הספר של ביבר, עד שלבסוף הצליח ליצור קשר עם אמו פטי. רק לאחר שכנועים רבים פטי הסכימה להזמנה שלו להטיס את ביבר לאטלנטה שבג'ורג'יה, ומבלי התחייבויות קודמות, כדי להקליט הקלטות דמו. שבוע לאחר מכן ביבר הוזמן לשיר בפני שני מוזיקאים מצליחים, אשר וג'סטין טימברלייק ושניהם הראו בו עניין, אמנם ביבר הוחתם לבסוף בחברת ההפקה המשותפת לאשר ובראון RBMG לאחר מכן, ובעזרתו של אשר, חברת התקליטים "איילנד רקורדס" הסכימה לקחת עליו חסות ובאוקטובר 2008 החתימה את ביבר. בעקבות זאת ביבר ופטי עברו לאטלנטה שבארצות הברית על מנת שיוכל להמשיך לעבוד ולקדם את הקריירה המוזיקלית המתפתחת שלו[22].

ג'סטין הזכיר את אמו מספר פעמים במהלך ראיונות ומגלה חיבה והערכה כלפיה. בנוסף, הוא קעקע את שנת הולדתה (1975) על גופו[23].

Turn to You (Mother's Day Dedication)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Turn to You (Mother's Day Dedication)
ג'סטין בשנת 2012

ב-11 במאי 2012, יומיים לפני יום האם פרסם ג'סטין את השיר "Turn to You (Mother's Day Dedication)" (בעברית: פונה אלייך (הקדשה ליום האם)). השיר מדבר על הקשיים שחוותה אמו של ביבר במהלך השנים הקשות שגידלה אותו, הוא מזכיר כיצד היא נאלצה לעבוד בשתי עבודות ועל הערצה שלו אליה בשל כך[24]. בשיר ביבר מודה לה על מעשיה ומודיע שהאומץ וההקרבה היו שווים את הכל. הוא אומר:

תני לאהבה שלי לקחת אותך גבוה יותר / כי אני עדיין חוזר אליך

המקור באנגלית
Let my love take you higher / Cause I still turn to you

כתיבת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2012 יצאה לאור האוטוביוגרפיה שלה[ב] "Nowhere but Up: the Story of Justin Bieber's Mom", על ידי הוצאת הספרים הנוצרית Revell. הספר עוסק בחינוך שקיבלה מלט, בקשיים שעברה ובכוחות שקיבלה על מנת להאמין ולחיות חיים מלאי "חסד ותקווה"[25] ובנוסף הוא עוסק בתחילת הקריירה המוזיקלית של ג'סטין ביבר[26]. את תקופת כתיבת הספר ראתה כ"תהליך של ריפוי"[2]. בעקבות מה שעברה בצעירותה חלק מההכנסות נתרמו למען משפחות חד הוריות ומרכזי גמילה מהתמכרות[2][4].

בשבוע הראשון ליציאתו הגיעה למקום 17 ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס[27]. הוא זכה לסיקור תקשורתי בינלאומי ולביקורות מכלי תקשורת ברחבי העולם[2][4][12][13][14].

בשנת 2013 יצאה מהדורה לנוער, בה הושמטו פרטים גסים והוא כלל הרחבות וציטוטים נוספים. בנוסף, מלט התייחסה במהדורה זו לשאלות שהגיעו מכ-2.4 העוקבים שלה בטוויטר[28].

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם תפקיד הערות
2011 Biebermania! עצמה סרט תיעודי
ג'סטין ביבר: Never Say Never עצמה סרט הופעה, תיעודי
קרשנדו מפיקה בפועל סרט קצר
2012 To Write Love on Her Arms מפיקה בפועל
Today עצמה סדרת טלוויזיה
Weekend Today עצמה סדרת טלוויזיה
Huckabee עצמה סדרת טלוויזיה
George Stroumboulopoulos Tonight עצמה סדרת טלוויזיה
2013 ג'סטין ביבר: Believe עצמה סרט הופעה, תיעודי
2015 Comedy Central Roast עצמה קומדיה (צלי)

פרסומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מייקל מלט - אביה הביולוגי של מלט, עזב את הבית כשהייתה בת שנתיים ומת מספר חודשים לאחר מכן
  • דיאן מלט - אמה
  • כריס מלט - אחיה הגדול
  • סאלי מלט - אחותה הגדול, נהרגה בגיל חמש כתוצאה מפגיעת רכב
  • ג'רמי ג'ק ביבר - היה נגר, אמן לחימה בהווה, בן זוגה לשעבר. לג'רמי שני ילדים מאשה שנייה
  • ג'סטין ביבר - זמר ואייקון פופ בעל שם בינלאומי, בנם המשותף של פטי וג'רמי

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אותו כינתה בתור "אביה הרוחני"[14].
  2. ^ הספר נכתב יחד עם AJ Gregory.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פטי מאלט גובה, משקל, גיל, חבר, משפחה, עובדות, ביוגרפיה, באתר helpr
  2. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Bieber mom Pattie Mallette writes of painful past | Entertainment | The Seattle Times, web.archive.org, ‏2012-11-19
  3. ^ Learn about Pattie Mallette, Famous Birthdays (באנגלית)
  4. ^ 1 2 3 4 5 Pattie Mallette reveals depression, sexual abuse in Nowhere But Up | …, archive.ph, ‏2013-02-16
  5. ^ Pattie Mallette, Nowhere but up : the story of Justin Bieber's mom, Grand Rapids, MI : Revell, 2012, עמ' 22, ISBN 978-0-8007-2189-3. (באנגלית)
  6. ^ Pattie Mallette, Nowhere but up : the story of Justin Bieber's mom, Grand Rapids, MI : Revell, 2012, עמ' 44 - 48, ISBN 978-0-8007-2189-3. (באנגלית)
  7. ^ Pattie Mallette, Nowhere but up : the story of Justin Bieber's mom, Grand Rapids, MI : Revell, 2012, עמ' 54 - 55, ISBN 978-0-8007-2189-3. (באנגלית)
  8. ^ 1 2 3 4 A. B. C. News, Justin Bieber's Mom, Pattie Mallette: 7 Things to Know, ABC News (באנגלית)
  9. ^ Pattie Mallette, Nowhere but up : the story of Justin Bieber's mom, Grand Rapids, MI : Revell, 2012, עמ' 32 - 33, ISBN 978-0-8007-2189-3. (באנגלית)
  10. ^ Terry Zeller, Hollywood Life, Hollywood Life, ‏בינואר 2022
  11. ^ Pattie Mallette, Nowhere but up : the story of Justin Bieber's mom, Grand Rapids, MI : Revell, 2012, עמ' 44, ISBN 978-0-8007-2189-3. (באנגלית)
  12. ^ 1 2 Carolyn Kellogg, Justin Bieber's mom publishes revealing memoir 'Nowhere but Up' - Los Angeles Times, Los Angeles Times, ‏2 באוגוסט 2012
  13. ^ 1 2 For Justin Bieber's Mom, 'Nowhere But Up', USATODAY, ‏2 באוגוסט 2012
  14. ^ 1 2 3 Justin Bieber’s mom, Pattie Mallette, pens book on abuse, faith, sex and her boy, thestar.com, ‏2012-09-25 (באנגלית)
  15. ^ Pattie Mallette On George Stroumboulopoulos Tonight: INTERVIEW, סרטון בערוץ "Strombo", באתר יוטיוב (אורך: 06:12)
  16. ^ אמו של ג'סטין ביבר מספרת מדוע בחרה לא להפיל בגיל 17, באתר inorte.org
  17. ^ Etan Vlessing, The Hollywood Reporter, The Hollywood Reporter, ‏2 בינואר 2012
  18. ^ מיהו ג'רמי ביבר - אביו של ג'סטין ביבר? הנה כל מה שאתה צריך לדעת, באתר offradranch.com
  19. ^ Jan Hoffman, Justin Bieber is Living the Tween Idol Dream
  20. ^ Justin Bieber: ‘We Have the Greatest Healer of All & His Name is Jesus Christ’, CNSNews.com, ‏2015-12-02 (באנגלית)
  21. ^ Mary Colurso | mcolurso@al.com, Temperature's rising as Justin brings Bieber fever to Birmingham (with video), ‏5 בנובמבר 2010
  22. ^ Biography, Justin Bieber, Biography, ‏5 במרץ 2017
  23. ^ Sarah B. Haider, Justin Bieber's Tattoos: A Complete Guide, The List, ‏3 בינואר 2022
  24. ^ Kboing, Justin Bieber divulga título da música composta para a mãe - KBOING, www.kboing.com.br (ב־Brazilian Portuguese)
  25. ^ Carol McPhail | cmcphail@al.com, Justin Bieber's mom, Pattie Mallette, reads from her book "Nowhere but Up" (video), al, ‏2013-07-15 (באנגלית)
  26. ^ Justin Bieber's mom, Pattie Mallette, reveals dark past, Film Industry Network, ‏4 באוגוסט 2012
  27. ^ "Hardcover Nonfiction Books - Best Sellers - Books - Oct. 7, 2012 - The New York Times". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2022-08-23.
  28. ^ Carol McPhail | cmcphail@al.com, 5 questions with Justin Bieber's mom, Pattie Mallette, who's signing books in Fairhope Sunday, ‏5 ביוני 2013