קיץ הקוד של גוגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קיץ הקוד של גוגל
לוגו של קיץ הקוד של גוגל 2017
סוג אירוע חוזר עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2005–הווה (כ־19 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים סרגיי ברין, לארי פייג' עריכת הנתון בוויקינתונים
https://summerofcode.withgoogle.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קיץ הקוד של גוגלאנגלית: GSoC, ראשי תיבות של:Google Summer of Code) היא תוכנית מענקים שנתית שעורכת חברת גוגל החל משנת 2005. סטודנטים המשתתפים בתוכנית מקבלים תשלום כדי לכתוב תוכנה כחלק ממיזם תוכנה חופשית. מקור השם הוא במחווה לקיץ האהבה ב־1967[1].

בתוכנית משתתפים מדי שנה כ־150 מיזמי תוכנה שונים. סטודנטים מגישים הצעות למיזמים. ההצעות צריכות להיות שיפורים ושינויים שאפשר לכתוב בזמן של כמה חודשים. המתאימות ביותר נבחרות. כל סטודנט מצוות למשתתף מנוסה מהמיזם ועובד איתו על המיזם. הסטודנט מקבל מענק של כ־4,500$ והמנחה (או המיזם) מקבל מענק של כ־500$. סך הכול משתתפים כ־1,000 סטודנטים שונים מדי שנה.

המיזם נותן לסטודנטים ניסיון בתכנות אמיתי במיזם מסדר גודל רציני. למיזמים הוא נותן מימון לשיפורים. מעל ל־75% הסטודנטים משלימים בהצלחה את המיזם שעליו עבדו[2][3][4][דרוש מקור]. בחלק מהמיזמים אחוזי הצלחה גבוהים מושגים על ידי כך שהסטודנטים המשתתפים הם כולם כבר אנשים שמראש מעורבים במיזם[דרוש מקור: לדוגמה: זה המצב בדביאן. אני בטוח שגם במיזמים אחרים. אני לא בטוח עד כמה זה טיפוסי].

מיזמים דומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשל הצלחת התוכנית במשיכת משתתפים צעירים היו גופים דומים שפתחו תוכניות מענקים דומות. לעיתים מדובר על גופים שמפתחים תוכנות חופשיות שמסיבות שונות (לעיתים אף אי־הגשה בזמן של הטפסים) לא התקבלו לתוכנית של גוגל[דרוש מקור].

לתלמידי תיכון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הצלחת התוכנית, יזמה גוגל תוכנית דומה אך צנועה יותר לתלמידי תיכון בשנת 2010 - Google Code-In. בתוכנית השתתפו רק 14 מיזמים מנחים. התגמולים צנועים יותר (100$ להצלחה במשימה, אולם תלמיד יכול לנסות לעשות עד 5 משימות במקביל) ומשימות צנועות יותר, בהתאמה. התוכנית מתחילה בנובמבר ונמשכת שישה שבועות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קיץ הקוד של גוגל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סיכום השנה הראשונה למיזם קיץ הקוד של גוגל - כתבה באתר Linux.com
  2. ^ סיכום קיץ הקוד של גוגל 2008 - מתוך בלוג התוכנית
  3. ^ סיכום קיץ הקוד של גוגל 2009 - מתוך בלוג התוכנית
  4. ^ סיכום קיץ הקוד של גוגל 2010 - מתוך בלוג התוכנית