קנז (זמר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קנז
Nenad Knežević
לידה 5 בדצמבר 1967 (בן 56)
יוגוסלביהיוגוסלביה פודגוריצה, הרפובליקה הסוציאליסטית של מונטנגרו
שם לידה ננאד קנז'ביץ'
מקום הקמה צטיניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות מונטנגרו עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1992
עיסוק זמר
סוגה דאנס-פופ, מוזיקה עכשווית למבוגרים
שפה מועדפת סרבית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים סיטי רקורדס, Grand Production עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Ksenija Knežević עריכת הנתון בוויקינתונים
www.nenadknezevicknez.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ננאד קנז'ביץ'מונטונגרית: Ненад Кнежевић; באנגלית: Nenad Knežević; נולד ב-5 בדצמבר 1967), הידוע בשם קנז, (באנגלית: Knez), הוא זמר מונטנגרי. רנז התפרסם הודות ללהיט שלו "Dal 'si ikada mene voljela" (האם אהבת אותי אי פעם) משנת 1994, והתפרסם כזמר דאנס-פופ לאורך שנות התשעים. קנז ייצג את מונטנגרו באירוויזיון 2015 עם השיר "Adio", עמו סיים במקום ה-13.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנז נולד וגדל בטיטוגרד (כיום פודגוריצה) במשפחה של מוזיקאים.[1] בגיל שש, שר קנז את "Bio jednom jedan lav" בפסטיבל Naša Radost בטיטוגרד. הוא למד בבית ספר באותה עיר. במהלך לימודיו בתיכון, הקים את להקתו הראשונה, ויסוקה פרקוונצ'יה (באנגלית: High Frequency), עם הגיטריסט ליאו סוקאג'. עם הלהקה כתב את השירים "Da l 'si ikada mene voljela" ו-"Kao magija" שלימים יהפכו ללהיטיו הגדולים ביותר. מאוחר יותר הקים את להקת הירח שניגנה על חוף מונטנגרו, ובהמשך את "להקת מונטנגרו" יחד עם אביו, מיליה קנז'ביץ'.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1992 החל קנז את קריירת הסולו שלו והופיע בפסטיבל הפופ בבלגרד, MESAM, עם השיר "Da l 'si ikada mene voljela". באותה שנה הקליט קנז את אלבומו הראשון, Kao magija, בעזרת חבר הלהקה לשעבר, הגיטריסט ליאו סוקאג' וכותבי השירים, Ljubo Jovović ו-Zlatko Jovović. בשנת 1994 הקליט קנז את אלבומו השני, Iz dana u dan. בשנת 1996 הקליט קנז את אלבומו השלישי, Automatic. אלבום זה היה האלבום הנמכר ביותר שלו. בשנת 1999 יצא אוסף בשם "הטוב מקנז", שכלל 18 שירים ישנים, 2 שירים חדשים, "Nijedna žena na svijetu" ו-"Ti ne znaš ko sam ja", ורמיקס של "Kao magija". בשנת 2000 הוא התחרה בפסטיבל בודווה 2000 עם השיר Vjeruj שזכה במקום הראשון. בשנת 2001 הקליט קנז את אלבומו הרביעי, Daleko, visoko. בשנת 2003 הקליט קנז את אלבומו החמישי, Ti me znaš. הוא זכה במקום השלישי בפסטיבל המוזיקה בודווה 2006. בשנת 2005 הקליט קנז את אלבומו השישי, וניל.[2]

ב-31 באוקטובר 2014 הוכרז כי קנז ייצג את מונטנגרו באירוויזיון 2015 בווינה, אוסטריה.[3] בהופעתו עם שירו "Adio" הגיע קנז למקום התשיעי בחצי הגמר השני, ודורג במקום ה-13 בגמר עם 44 נקודות. היה זה המיקום הגבוה ביותר של מונטנגרו אי פעם בתחרות. לשיר אדיו שתי גרסאות נוספות בצרפתית ובאנגלית.[4]

קנז השתתף בתוכנית המציאות הישרדות VIP סרביצ'ה שהתקיימה בפיליפינים בשנת 2010.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 19952013 היה נשוי לנינוסלבה קנז'ביץ', איתה יש לו שתי בנות, אחת מהן היא קסניה קנז'ביץ' מלהקת הבנות הוריקן, אשר יצגו את סרביה באירוויזיון 2021.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קנז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Vanzemaljac iz Crne Gore, Vesti online (באנגלית)
  2. ^ Puls - Nenad Knežević - Knez, web.archive.org, ‏10 בנובמבר 2014
  3. ^ Eurovision News, Participants News, Eurovision Participants, Fans, Eurovision Montenegro: Knez to Vienna! - ESCToday.com, Eurovision News, Polls and Information by ESCToday, ‏31 באוקטובר 2014 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Nenad Pribak, Knez snimio englesku i francusku verziju | OGAE Serbia :: Vaš evrovizijski svet (ב־)