רחוב 60

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רחוב 60
כרזת התקליטור
כרזת התקליטור
כרזת התקליטור
בימוי ג'ורג' עובדיה
הופק בידי יוסף זבידה
תסריט ג'ורג' עובדיה
עריכה ציון אברהמיאן
שחקנים ראשיים ששי קשת
יונה אליאן
אריה אליאס
יוסף שילוח
מוזיקה שייקה פייקוב
צילום יחיאל נאמן
מדינה ישראלישראל ישראל
חברה מפיצה יוזפילם
הקרנת בכורה 1976
משך הקרנה 101 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 161,000 צופים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רחוב 60 הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 1976 בבימויו של ג'ורג' עובדיה, עם ששי קשת, יונה אליאן, יוסף שילוח, אריה אליאס ואתי גרוטס בתפקידים הראשיים.

העלילה היא על צעירה נרקומנית העוסקת בזנות ובהפצת סמים ונתונה למרותו של עבריין ששולט ומנצל אותה לצרכיו. אנשים פשוטים מהשכונה מצליחים לשקם אותה למרות ההתנגדויות של העבריין וכנופיית עושי דברו.

בסרט יש שתי סצנות של קריזה (משבר) במהלך גמילה מסמים.

הסרט צולם ברובו ביפו העתיקה, בשכונת עג'מי שרחוב 60 (כיום רחוב קדם) עובר לאורכה ומכאן שם הסרט. אתרי צילום נוספים - הירקון, פארק גני יהושע, הספארי ברמת גן, פארק צ'ארלס קלור וחוף יפו.

שייקה פייקוב כתב את המוזיקה לסרט וכן מילים ולחן לשירי הסרט. שיר אחד נכתב בידי משה בן שאול והאחר בידי גלעד בן ש"ך. בסרט מופיעה גם אהובה עוזרי בשירה ונגינה. ששי קשת ויונה אליאן שרים את כל השירים פרט לשיר אחד המושר בפי עדנה גורן.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעתוק (אריה אליאס) הוא רווק מבוגר המתפרנס מצילום אנשים ביפו. מוטי (ששי קשת) הוא צעיר טוב לב המתפרנס מציור אנשים ונגינה בגיטרה. הם גרים בבית דירות ביפו ששם גרה גם אתי זמבולי (אתי גרוטס), מבוגרת גרושה המתפרנסת מחיזוי העתיד על ידי קריאה בקפה.

בעל הבית זילברשטיין (יוסי סגל) מאיים עליהם שיפנה אותם אם לא ישלמו את שכר הדירה אבל מעתוק זוכה במשחק קלפים ומשלם את שכר הדירה של כולם.

ממוש (יוסף שילוח) הוא סרסור וסוחר סמים. הוא מטיל את מרותו על לילי (יונה אליאן) שעוסקת למענו בזנות וסחר בסמים שהיא גם צורכת.

מוטי מתאהב בלילי ממבט ראשון אך לא יודע על עברה. הוא מביא אותה לדירתו לאחר מאבק עם שליחיו של ממוש. מהר מאוד הוא מגלה שלילי מכורה לסמים ומקבלת משברי קריזה קשים. רופא מייעץ לאשפזה אך מוטי מחליט לה לטפל בבית עם תרופות שקיבל מהרופא.

לילי משתקמת ומוטי לוקח אותה לשיט בירקון, לחתונה בוכרית ולחגיגת שמחת תורה בשכונה והאהבה ביניהם פורחת.

ללילי יש ילד בשם דוד הגדל אצל שכנתה לשעבר (ג'טה לוקה). לילי לוקחת אותו לטיול ואחר כך מחזירה אותו לשכנה. אנשיו של ממוש עוקבים אחריה וחוטפים את דוד כבן ערובה עד שאמו תחזור לממוש ותמשיך להפיץ את הסמים ולעבוד בזנות.

ממוש מחביא את הילד במחסן שלו בחוף יפו ומגיע לשם עם אנשיו לקבל משלוח גדול של סמים שמגיע בסירה לחוף.

מוטי ואנשי השכונה מתעמתים עם העבריינים עד שמגיעה המשטרה. ממוש חוטף את דוד מגיע לבניין בבניה עולה לגג ומאיים לזרוק אותו. הילד מנסה לברוח ונשאר תלוי למעלה. מוטי מגיע למעלה וביחד עם ממוש הם מנסים להעלות אותו אך ממוש מאבד את שווי המשקל ונופל אל מותו.

בסוף מוטי ולילי מתחתנים, נוסעים במכונית מקושטת כשמאחוריהם כל אנשי השכונה ושרים את "שיר החתונה".

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
ששי קשת מוטי צייר
יונה אליאן לילי נרקומנית וזונה
יוסף שילוח ממוש סוחר סמים
אריה אליאס מעתוק צלם
אתי גרוטס אתי זמבולי קוראת בקפה
יוסי סגל זילברשטיין בעל בית
ג'טה לוקה שכנה
רות גלר
ראובן דיין
אברהם סלקטר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]