שיחת ויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 70

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הצעה לביטול הספים הפורמליים להענקת הרשאות מנטר[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון
כרגע נהוג כלל שנקבע בפרלמנט ב-2011, לפיו נחוץ ותק של שלושה חודשים ו-1,500 עריכות "במרחב הערכים ובמרחבים המשיקים" לפני שמפעילים יכולים לשקול הענקת הרשאת מנטר (לפני כן היה נהוג סף גבוה אף יותר - לא מצאתי היכן הוחלט עליו). הכלל טפשי ומיותר, ושיקול דעת המפעילים (שנדרש גם היום) מספיק, בלי לכבול את ידיהם עם ספים מלאכותיים. לא מדובר בפורמליות גרידא - יש עורכים שעוסקים באופן פעיל בניטור, המתאימים לקבלת ההרשאה, אך אינם עומדים בסף הפורמלי. הענקתה תאפשר להם לסמן עריכות טובות כבדוקות, ולשחזר השחתות במקום לבטלן, ובכך יוקל על מערך הניטור ויתקצר ה"תור" של של "עריכות לא בדוקות". מאליו יובן שאני בעד ההצעה. קיפודנחש 08:34, 2 בינואר 2022 (IST)

תמיכה או התנגדות להצעה[עריכת קוד מקור]

תנאי סף מיותר. שיקול דעת המפעילים אמור להספיק למקרה של מתן הרשאות מנטר. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:28, 2 בינואר 2022 (IST)
מסכים. כמו שאמרתם, שיקול דעת של מפעילים יספיק למינוי ויקיפד למנטר. ארז האורזשיחה 12:39, 2 בינואר 2022 (IST)
צריך לתת הרשאת מנטר לכל משתמש או משתמשת ותיקים ומוכשרים, גם כדי לעודד אותם לנטר, ולהקל עליהם לנטר את רשימת המעקב שלהם. אני ויתרתי לפני שנה על ההרשאות מנטר שלי, לאחר שדחו את בקשתי לתת הרשאה למשתמשת ותיקה תורמת ומוכשרת עם ותק כמו שלי (כיום 15 שנים). אגסי - שיחההטיות יש לתקן 13:40, 2 בינואר 2022 (IST)
אני בעד ביטול הצעת הספים הפורמליים, לדעתי זה לא משנה כמה ותק או עריכות יש לך, יכול להיות באותה מידה מישהו ותיק מאוד שלא יתפקד טוב כמנטר, ולהפך. אקסינו - שיחה 13:47, 2 בינואר 2022 (IST)
זו התייחסות לשיקול הדעת. אבל לעצם ההצעה, מה דעתך: האם אפשר לוותר על הספים הנדרשים של שלושה חודשים ושל 1,500 עריכות? (למען הפרוטוקול: אני מסכים שכדאי לבטלם). Tzafrir - שיחה 15:04, 2 בינואר 2022 (IST)
נגד הביטול. אני רואה מה קורה בוויקינתונים, ותודה, אבל לא תודה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:22, 3 בינואר 2022 (IST)
מצטער, אבל אני לא מבין את הנימוק. אתה יכול בבקשה להסביר מה קורה בוויקינתונים, ולמה רף עריכות (בנוסף להענקת הרשאות ידנית) היה עוזר במניעתו? או שאולי השאלה שלי כוללת הנחה שגויה? Tzafrir - שיחה 09:24, 3 בינואר 2022 (IST)
נראה לי שיגאל התבלבל. אין קשר בין ההצעה הזו למשהו שקורה בוויקינתונים: מערכת הניטור כלל לא מופעלת שם, וממילא לא קיימת שם הרשאת "מנטר", ולכן גם אינה מוענקת ידנית על ידי מפעילים (כן קיימת שם הרשאת Rollbacker, שמכילה יכולת "שחזור מהיר" ותו לא. לא ידוע לי על בעיה מיוחדת בהענקת הרשאה זו לעורכים לא מתאימים, ואין סיבה לחשוב שהוספת ספים מלאכותיים בוויקינתונים להענקת ההרשאה הייתה משפרת משהו). או שיגאל לא הבין את ההצעה, או שהוא לא מבין מה קורה בוויקינתונים, או שהוא התבלבל לרגע. קיפודנחש 19:31, 3 בינואר 2022 (IST)
מה שקורה בוויקינתונים: הרשאות autopatrol ו־patrol (בעברית: ההרשאה המסמנת את העריכות של המשתמש עצמו כבדוקות, וההרשאה המאפשרת סימון עריכות של אחרים כבדוקות) מוצמדות אוטומטית לעורך שביצע כך וכך עריכות (50, נדמלי). הרשאת השחזור (rollback) אכן מוצמדת לקבוצת המשתמשים Rollbacker, והיא ניתנת על פי שיקול דעת המפעילים. אין לי מושג מה משתמש:IKhitron רוצה מוויקינתונים, אבל ההצעה לא באה לתת את ההרשאה אוטומטית, אלא לבטל את המחסום שיש למפעיל לתת את ההרשאה למי שלא ביצע מספיק עריכות. דגש - שיחה 19:38, 3 בינואר 2022 (IST)
לכל מי ששאל. בוויקינתונים קל מדי לקבל הרשאות המאפשרות לאשר עריכות של אחרים. בתור דוגמה קיבלתי את ההרשאה בלי שביקשתי, ומבלי שעשיתי שם משהו מועיל. ויש שם המוני עריכות לא תקינות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:21, 3 בינואר 2022 (IST)
הצצתי בהרשאותיך שם. אתה מדבר על הרשאה שניתנת אוטומטית, לפי "סף עריכות" ("Autoconfirmed users"). זו הרשאה דומה לזו שבוויקיפדיה בעברית נקראת "משתמש ותיק".
בוויקינתונים היא מתקבלת אוטומטית אחרי 50 עריכות. אין לכך שמץ קשר לנושא הנדון כאן, ולכן אמרתי שהתבלבלת. כאן מדובר על הסרת ספים מלאכותיים: ממילא הרשאת מנטר ניתנת לפי שיקול דעת, והספים לא מועילים ולעומת זאת הם כן מזיקים, ואתה מדבר על הרשאה שמתקבלת בלי שיקול דעת של אף אחד, לפי "ספים" דומים לאלו שהצעתי לבטל, כלומר ספירת עריכות. קיפודנחש 21:21, 3 בינואר 2022 (IST)
אני מדבר על כך שעל כל עריכה זרה שאני רואה, מוצע לי לסמן אותה כבדוקה. אם כי לא זכור לי את זה בחודשים האחרונים, כך שיכול להיות שלקחו לי את ההרשאה הזאת כי לא השתמשתי בה, לא יידע. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:57, 4 בינואר 2022 (IST)
אני מסכים לביטול הסף - דוגמה קיצונית היא גימלאי בקורס עריכה בויקיפדיה, שכל חייו עסק בהגהת ספרים. במצב הנוכחי הוא צריך להמתין עד ל-1500 עריכות כדי לקבל הרשאה לעשות משהו שהוא יודע יותר טוב מ-99% מהכותבים במיזם. --‏Yoavd‏ • שיחה 09:20, 4 בינואר 2022 (IST)
כמו בעבר, אני תומך ברעיון. אפשר לסמוך על שיקול דעתם של המפעילים. זכורים לי מספר מקרים שמפעילים העניקו מבלי ששמו לב הרשאת מנטר לעורכים שטרם עמדו ברף, ונאלצו לקחת אותה מהם לאחר שתשומת ליבם הוסבה לכך שאלו אינם עומדים ברף (על אף שמשתמשים אלו לחלוטין היו ראויים וזקוקים להרשאות). אני סבור שאפשר לסמוך על שיקול דעתם של המפעילים, ולהסיר את תנאי הסף. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 13:52, 6 בינואר 2022 (IST)
גם אני בעד הסרת תנאי הסף. גופיקו (שיחה) 14:02, 6 בינואר 2022 (IST)
אני דורש להוסיף קביעה לפיה יש לתת הרשאת מנטר כל המשתמשים הוותיקים (מעל 7 או 10 שנות ותק) שאין מחלוקת שהם מוכשרים ותורמים, ויש המלצה של מנטר לתת להם הרשאה כזו, וזאת כדי שלכל הפחות ינטרו את הערכים ברשימת המעקב שלהם. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 16:49, 8 בינואר 2022 (IST)
אם אין מחלוקת על כך שמשתמש מוכשר ותורם, למה לחכות עשר שנים? אם משתמש מוכשר ותורם, לא אמורה להיות בעיה לשכנע מפעילה לתת לו הרשאה. לא ברור לי למה נדרש כאן מקרה מיוחד. Tzafrir - שיחה 16:54, 8 בינואר 2022 (IST)
אני לא מסכים. הרשאת מנטר לא מיועדת למשתמשים מוכשרים ותורמים, כשמה כן היא מיועדת - למשתמשים שמנטרים. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 16:57, 8 בינואר 2022 (IST)
לא ברור למי מופנית דרישתו של אגסי. הדיון הזה מנסה להיות ממוקד, ועוסק בשאלה אחת ויחידה: האם רצוי לבטל את הדרישה שמגבילה את יכולת המפעילים להעניק הרשאות מנטר לעורכים שעומדים בספים סטטיסטיים מסוימים. זו תגובה שנייה של אגסי שמנסה להטות את הדיון, ואבקש ממנו לא להמשיך בכך. דרישות או בקשות בנושאים אחרים, ואפילו קרובים, יש להוסיף בסעיפים אחרים בדף, ולהשאיר את הדיון הזה ממוקד - גם כך סיכוייו להיות מועיל נראים קלושים. תודה. קיפודנחש 18:13, 8 בינואר 2022 (IST)
בעד לשחרר את המגבלה הזו. אני משוכנע ששיקול הדעת של המפעילים בנוגע לרמת ההיכרות של המשתמש עם הסטנדרטים והניטור הוא מדויק ועדיף על פני דרישות סטטיסטיות. –מקף־ 21:21, 8 בינואר 2022 (IST)

הליכים פורמליים[עריכת קוד מקור]

אם זה נקבע בפרלמנט, צריך לגשת לפרלמנט. בגלל שזה יהיה שינוי נהלים, צריך גם 60% תמיכה. PRIDE! - שיחה 15:33, 2 בינואר 2022 (IST)

משתמש:Euro know, התגובה הזאת לא קשורה לכאן. אם אתה רוצה להתנגד לעצם ההצעה – זה המקום. אם אתה רוצה להתפלפל על "מהם השלבים הנדרשים לשינוי החלטת פרלמנט קודמת" – במטותא, לא כאן. התגובה הזאת היא הסטה לא טובה של הדיון. דגש - שיחה 15:38, 2 בינואר 2022 (IST)
לא הסטתי את הדיון. רק הצגתי את הדרך שצריך לעשות לפני שמאשרים. PRIDE! - שיחה 15:40, 2 בינואר 2022 (IST)
אני לא רואה פה "הסטה לא טובה של הדיון", תגובה מאוד לגיטימית. אקסינו - שיחה 15:43, 2 בינואר 2022 (IST)
זאת בבירור הסטה של הדיון, אבל אולי חלוקה של הנושאים לכותרות תעזור לכם להבין מהי ההסטה. מעבר לכך שדבריכם שגויים בעליל (קונצנזוס מלא של הקהילה [דוגמה: תמיכה של 100 עורכים מתוך 100 משתתפים בדיון] יכול לשנות החלטת פרלמנט בלי הטרחה של הקהילה להצבעה חוזרת), הקיפוד ביקש לדעת האם הקהילה תומכת בביטול דרישת הסף או מתנגדת לו. לשם כך הוא פתח כותרת נפרדת (הדיון הקודם היה במעלה דף שיחה זה – #משחיתים), כי כבר הנושא של פרלמנט דוסקס למעלה. אז שרבוב הטענה – השגויה, יש לציין שוב – בדבר שינוי הצעת פרלמנט לכאן הוא הסטה של הדיון, ואלמלא הייתם עורכים מוכרים ומכובדים הייתי רואה בזה ספאם טהור. דגש - שיחה 15:55, 2 בינואר 2022 (IST)
לא נראה שמתגבש קונצנזוס. אם מישהי רוצה להעלות הצעה לפרלמנט - תפדאל. לי אין כוונה כזו. בב"ח - קיפודנחש 01:02, 8 בינואר 2022 (IST)
אכן וחבל. זו לא הפעם הראשונה שהעניין עולה כאן בשנה האחרונה (וגם לא השנייה), לכן אני כן רוצה לקדם את העניין הלאה אל הפרלמנט. קיפודנחש, Yoavd, ארז האורז, אגסי - מוזמנים לחתום כאן. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 16:25, 8 בינואר 2022 (IST)
אקסינו שכחתי לתייג גם אותך. לא תייגתי את דגש, יונה וגופיקו כי הם שומרי שבת. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 16:26, 8 בינואר 2022 (IST)
חתמתי. אקסינו - שיחה 16:33, 8 בינואר 2022 (IST)
×מקף־ 21:29, 8 בינואר 2022 (IST)

סוף העברה