לדלג לתוכן

שיחת משתמש:Alosha38/ארכיון1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Alosha38, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,

אמיתי 08:04, 13 אפר' 2005 (UTC)

תשובה לשאלתך[עריכת קוד מקור]

עניתי לשאלתך בדף השיחה שלי, כמקובל בויקיפדיה. אמיתי 12:54, 13 אפר' 2005 (UTC)

הבריגדות הבינלאומיות[עריכת קוד מקור]

שלום אלושה. מהו מקור המידע המעניין שהוספת לערך? בברכה אלמוג 03:39, 21 אפר' 2005 (UTC)

תודה על השאלה. הכרתי אחדים מהם בעודם בחיים. גם אני כבר לא ילד. וכן ראה הביוגרפיה של דוד קרון ז'ל מכפר מנחם. בנו, יהודה קרון, עשה עליו שני סרטים מדהימים על שיבה מאוחרת לספרד. שם הוא מספר איך חזר לפולין והצטרף לחבורת עולים. אתה יכול לפנות אליו. ראה גם הערך שהוספתי היום על הסופר חנן אילתי, שלחם בספרד. שמעתי מפיו. וכן ראה הביוגרפיה של השחקן והבמאי הישראלי קנדי פיטר פריי. עדות מרתקת ממקור ראשון על טוראי פשוט בגדוד מתנדבים קנדי בספרד. הספר בעברית. אלושה38

בוקר טוב אלושה. הוספתי חלק מהמידע שמסרת כאן לערך (למה שיישאר רק בדף השיחה שלך). אני מציע שתכניס כמה פרטים אודותיך לדף המשתמש. אתה נשמע לי אדם מעניין, והתכנים שאתה מוסיף הם בהחלט רצויים ואפילו ייחודיים. הדבר יקל על יצירת קשר עמך, זיהוי תרומותיך כמועילות ולא כהשחתות, וכן על העזרות של ויקיפדים אחרים הכותבים בתחומים שאתה מבין בהם בידע שאתה מביא לכאן. בדף המשתמש תוכל לתת נתונים אישיים לפי בחירתך. אין צורך להיחשף לחלוטין. יש מגוון של דפים. ממשתמש:דוד שי הנותנים אפילו תמונה, אי מייל, וכל הפרטים, עד לדפי משתמשים שרוצים להשאר אלמונים, ונותנים רק תחומי עניין וכדומה. תוכל לבחור את מידת החשיפה שאתה רוצה על סקאלה זו. בברכה אלמוג 04:14, 21 אפר' 2005 (UTC)

ושוב תודה אשקול זאת. בגילי האגו כבר פחות חשוב, חשובות יותר העובדות וחשובים יותר הסיפורים שלא ילכו לאיבוד. נכנסתי לרצח ארלוזורוב שמופיע ברשימת הערכים של אביך, והוספתי את ספרו של העיתונאי חביב כנען ז'ל. לכנען היה סיפור חיים מרתק, ובעניין ארלוזורוב היתה לו השערה ייחודית. הוא כתב על כך לא פעם אבל הביא בספר על הגרמנים. אשמח אם מישהו יוסיף על המידע הזה. שמעתי את השערתו מפיו בכמה שיחות.

ולעניין הפליליות של אמנון ז'קונט, גם ערך של אביך. ראיתי את ההסתייגות שהוא מביא בראש הערך.ובכן האסיר המשוחרר אמנון ז'קונט מעיד על כך בעצמו בראיונות שנתן לעיתונות עם הופעת ספריו. אפשר שזה לא נוח לו אבל הוא לא מכחיש. ראה בארכיוני העיתונים בערכו. מדובר בעבירה של אי מסירת שמות או משהו כזה. לא חמור אבל הוא ישב בשלה. אלושה38

שלום אלושה. למה לא תוסיף את התיאוריה של חביב כנען בערך על ארלוזורוב? ובקשר לאמנון ז'קונט, העניין עורר כאן רעש רב באוגוסט 2004, ונדון מכל הכיוונים. ז'קונט עצמו (או מתחזה מוצלח, אי אפשר לדעת) התערב בדיון. לא הייתי מציע לפתוח את הפצע הזה, כי העניין כמעט והגיע לידי תביעה משפטית... אלמוג 04:28, 21 אפר' 2005 (UTC)

תודה אלמוג. ז'קונט לכשעצמו לא מעניין אותי אבל רציתי להפנות לעיתונים שדנו בעניין. ראה את העניין בו כגמור. כסופר בעיני הוא גם לא שווה קריאה, אבל זה כבר סיפור אחר. ובאשר לתאוריה של חביב כנען, היא התפרסמה די הרבה בשעתו. צריך רק למצוא ניסוח מדוייק שלה. כנען טען בגדול, שישנה אפשרות שארלוזורוב נרצח בידי סוכנים נאציים. אשתו של שר התעמולה רוזנברג או אמו - אני לא זוכר בדיוק - שרתה בבית היהודי של הארלוזורובים בברלין. ולשר הנאצי היה חשוב שכל כתם יהודי מעברה יימחק. והוא חשש שארלוזורוב יגלה את הסיפור על מגדה וייגרם נזק גדול למשרתו. חביב כנען היה מומחה גדול לענייני הגרמנים בארץ, והוא טען בשעתו שהמידע הגיע אליו ממקורות גרמניים. לך תדע. אלושה38

בוקר טוב. גם אני שמעתי את התיאוריה, אבל לא זכרתי שהיא מקושרת לחביב כנען. המדובר במאגדה גבלס, אשתו של גבלס שאומצה בילדותה על ידי משפחה יהודית, והייתה אפילו בשלב מסויים פעילה ציונית, ובמסגרת זו היו לה יחסי ידידות עם ארלוזורוב, אותם הוא ניסה לחדש לאחר עליית הנאצים לשלטון על מנת לסייע במאמצי הצלת היהודים ורכושם. העניין מפורט בערך, אם כי לא נאמר שיש הסבורים כי זה הרקע לרצח. אלמוג 04:39, 21 אפר' 2005 (UTC)

תודה על התיקון. כן, חביב כנען היה בטוח בצדקת התאוריה שלו. שמעתי מפיו סמוך למותו. עניין רצח ארלוזורב היה פרוע לחלוטין והוליד קונספירציה רחבה ודמיונית. כרגיל, ההיסטוריונים שלנו מפשלים. אני בטוח שבארכיוני הבולשת הבריטית ניתן למצוא את התשובה. וזה נכון לגבי כמה וכמה פרשות. כולל יחסי אצל ההגנה. קל הרבה יותר לשבת בירושלים או בבית ברל בארכיונים של מפא'י, מאשר לנסוע לאנגליה ולחפש שם. פעם היה להיסטוריונים בעיקר תחת, וראש קטן. היום יש להם בעיקר ראש, ותחת קטן. ובארכיונים צריך לשבת על תחת גדול. אלושה38

ראה בבקשה את שיחה:משפחת כלי בית ירח מתן 03:41, 21 אפר' 2005 (UTC)

כתיבה בקטגוריות[עריכת קוד מקור]

אין לכתוב ערכים כמו עיתון 77 בתוך הקטגוריה עצמה, צריך לקשר אותם לקטגוריה. הפרדתי כרגע את הערך הזה מקטגוריה: כתבי עת. טרול רפאים 16:35, 1 מאי 2005 (UTC)

תודה לך טרול רפאים על התיקון. השתדלתי להשיב לך גם בדף שלך. אני מקווה שזה עובד. האם תוכל למחוק את כפל ההפנייה ל"כתבי עת"?

תחביר ויקי[עריכת קוד מקור]

אלושה שלום, באותו עניין של עיתון 77 אנא הצץ בעריכה שביצעתי. אתה יכול לראות שהוספת קישורי ויקי היא פשוטה וקלה. אנא נסה בעריכותיך הבאות להוסיף אותם. אם תצטרך עזרה כלשהי אנא הודיעני. אמיתי 17:03, 1 מאי 2005 (UTC)

אלושה שוב שלום. אל תחשוש על זמנם ומרצם של שאר הכותבים - זה באמת לא עניין גדול. בעניין כתבי העת, בדקתי את קשת (כתב עת) שכתבת והוא הוסף לקטגוריה קטגוריה:כתבי עת כהלכה. אם תסביר לי יותר בפרוטרוט את הבעייה אולי אוכל לעזור יותר. כמו-כן, אנא נסה להקפיד ולענות בדף השיחה שלך להודעות אשר אתה מקבל. זה המנהג שנהוג בויקיפדיה על מנת ולהקל על קוראים מזדמנים על המעקב. אמיתי 12:15, 2 מאי 2005 (UTC)

תודה אמיתי, ראיתי זה בסדר עכשו. רק הדף של אורלוגין טרם נערך.Alosha38 12:38, 2 מאי 2005 (UTC)

שלום אלושה! שמחתי לראות שחובב טולקין הצטרף לשורותינו. האם אתה שייך לקהילה הטולקינאית? האם היתה לך מעורבות בכנס עולמות שהתקיים? האם אתה יכל לעזור לשפר את מצבה הלא מספק של ויקיפדיה מבחינת טולקין? ניסיתי פעם להוסיף תמונות מצוירות לערכים קיימים אבל נתקעתי בבעיה של זכויות יוצרים. האם יש לך גישה לתחום? גם אני מחבב את התרגום הראשון של ההוביט אבל אינני יודע דבר על המתרגם. יותר חשוב לי לדבר על התרגום של ליבנית לעומת זה של לוטם. אורי מוסנזון 17:57, 1 מאי 2005 (UTC)

חן חן להגהות שעשית בדף המשתמש שלי. נדמה לי שבדרך כלל לא נהוג לגעת בדף משתמש של משהו אחר, אבל במקרה הזה (של דיסלקט מרבה יודים) זו היתה פעולה מבורכת. אורי מוסנזון 07:37, 2 מאי 2005 (UTC)

שלום רב, תן דעתך לשיחת קטגוריה:כתבי עת. דוד שי 19:17, 2 מאי 2005 (UTC)


מרדכי קידר[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום,

בתגובה להערתך בדף השיחה של מרדכי קידר: ענין השריפה בלונדון ב 1985 היה ידוע לי בעת שכתבתי את הערך מרדכי קידר. הענין נזכר בהרחבה בספרו של איסר הראל "בטחון ודמוקרטיה", שהיה אחד ממקורות עבודתי. בחרתי לא להזכיר זאת, היות ומדובר באדם חי, בחשדות שלא הוכחו ובענין שלא הגיע ונדון בבית משפט ואשר איש לא הועמד לדין בקשר לשריפה ולנספים. די במה שעולל האיש בפרשיות המוכחות.

ענין אחר, יש לי תחושה כי אתה האיש שיוכל לעזור לי בפרטים אודות דוד בלוך בלומנפלד. האיש היה לפרק זמן בשנים 1925 - 1928 ראש עירית תל אביב מטעם מפלגות השמאל. אני עורך ערך מפורט על תקופת הישוב ורציתי לכלול בו גם אפיזודה זו, אך כנראה שהאיש נשכח מלב ולא מצאתי בכל מנועי החיפוש מידע בעל ערך אודותיו. אם ידועים לך פרטים אודותיו אודה אם תמסור לי.

בברכה, אדר 17:51, 3 מאי 2005 (UTC)

לצערי אינני יודע שום דבר בנושא. מה פירוש מפלגות השמאל? איזו מפלגה בדיוק? ובכל אופן ארכיון בית ברל של מפלגת העבודה הוא מקוון!!! תוכל לברר שם. אנסה להעביר אליך לדף שלך את האימייל שלהם.Alosha38 05:45, 5 מאי 2005 (UTC)

שלום,
למה אתה לא מוסיף קישורים פנימיים בערכיך? גילגמש שיחה 07:02, 6 מאי 2005 (UTC) שלום תודה, הורגלתי שכמו שאני משחרר ערך חדש, הרי איזה מלאך טוב, עורך מיטיב, מתלבש עליו ומתקין אותו. הייתי רוצה להשאיר מצב זה, אם יורשה לי.Alosha38 07:59, 6 מאי 2005 (UTC)


שלושה נושאים[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום,

1. בענין מרדכי קידר: תיקנתי הערך בהתאם להצעתך.

2. בענין דוד בלוך בלומנפלד: הוא נעשה לראש העיר בשנת 1925. מפא"י נוסדה רק בשנת 1930 ובשנת 25 היו כמה מפלגות של תנועת העבודה: פועלי ציון, הפועל הצעיר, אחדות העבודה ואולי פלגים נוספים. החומר על בלוך בלומנפלד מועט ביותר ולא הצלחתי למצוא בתקורות לאיזו מפלגה בדיוק השתייך. במקורות נאמר כי היה נציג "מפלגות הפועלים". בהקשרים של ימינו היה השימוש בביטוי זה פותח פתח למלחמות עריכה בויקי (ראה המלחמה המתנהלת בימים אלה בענין ישראל קסטנר). לכן בחרתי בביטוי "מפלגות השמאל". אני מודה לך על ההפניה לארכיון העבודה. לארכיון יש אתר ובו מנוע חיפוש וגם בו לא מצאתי חומר על בלוך בלומנפלד. אם יש לך מקורות אודותיו, אודה לך אם תרחיב את הערך. נראה לי כי מדובר בדמות שנשכחה אולי שלא בצדק.

3. נדמה לי כי יש לנו אי אלו תחומי ענין משותפים. אני מעיז להציע כי תפרט מעט בדף המשתמש את תחומי התענינותך ואת הערכים שכתבת.

בברכה, אדר 14:48, 6 מאי 2005 (UTC)

תודה אדר, אשיב בקרוב על שאלותיך. רק חשוב שתדע שאפשר לפנות בבקשות ספציפיות לארכיון בית ברל והם נענים. לפני כמה חודשים ביקשתי משהו וקיבלתי. כל זאת בתנאי שהאוטומט לא מביא לך את מה שחיפשת. Alosha38 15:31, 6 מאי 2005 (UTC)

חילופי מסרים[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום,

אני מציע כי כל פניה של אחד מאתנו אל השני תהיה בדף השיחה של השני ולהפך.

בברכה, אדר 15:46, 6 מאי 2005 (UTC)

שלושת האבות[עריכת קוד מקור]

לאלושה שבת שלום,

נא ראה תגובתו של אלמוג בדף השיחה שלי, למסר שהעברת אלי. בהשקפת העולם אני חולק על אלמוג, בעוד שהוא מכנה עצמו "פוסט ציוני" (למרות שבקיום המצוות האזרחיות והצבאיות הוא לדעתי "ציוני" למהדרין), הרי אני הוגדרתי פעם כ"מפא"יניק" והגדרה זו (שכוונתה היתה לגנאי) מקובלת עלי, לא במישור של השתייכות מפלגתית, אלא במובן של קבלת העקרונות הממלכתיים ובטחוניים של דוד בן גוריון.

בעניין "שלושת האבות" אינני יכול להסכים עמך. אני לא נתקלתי מעולם באדם שהוריו היו בונדיסטים. הבונדיסטים ברובם המכריע לא עלו לארץ ונספו בשואה, ובכל אופן לא היה להם זכר בהתארגנות רעיונית או מפלגתית בתקופת הישוב.

בענין היקים, רק אתמול כשערכתי את הערך אריך מנדלסון, נתקלתי באתר תבנית:Www.jekes.org/indexha/html ולמדתי שוב על תרומתה הכבירה של עליה זו בתחומי התרבות וכלכלה (ומידע אישי אוסיף - בתחום המשפט). בעיית קליטתם בארץ נבעה לדעתי ממה שאתה ציינת כתפיסתם לגבי"12 השנים החומות"; הקושי, הטבעי והאנושי להשלים עם כך שהתרבות הגבוהה והאהובה עליהם (בהחלט גבוהה ובמיוחד ביחס לאנשי העליות החלוציות ממזרח אירופה- הורי ז"ל ביניהם- שהשכלתם הייתה פחותה) ועם כך שהעם שבקרבו חיו בשוויון זכויות, וראו עצמם חלק ממנו, הפך באחת לכת האפלה שבתולדות האנושות.

לגבי הקומוניסטים, ראה את דוגמת קיבוץ יד חנה ההופך לישוב קהילתי, שהציע לקלוט את מפוני צפון השומרון. לדעתי המחלוקת בעם איננה בין ימין לשמאל חברתיים וכלכליים, ומאז התפרקות ברית המועצות אף לא בין תומכי המזרח והמערב, אלא משאלת השטחים; ובענין זה אני מוצא את עצמי בשמאל.

לגבי תחומי ההתענינות שלך לא כתבת מאומה. אשמח אם תפרטם.

בברכה, אדר 06:30, 7 מאי 2005 (UTC)

אלושה שלום, נדהמתי מהתקדמותך בשפת הויקי בערך כל הקצר קודם. כל זאת, למרות הצהרתך החד-משמעית אודות "הגמדים הקטנים" (או משהו בסגנון)! יישר כוח. בסוף עוד תהיה המומחה שלנו לטבלאות (-: אמיתי 10:13, 8 מאי 2005 (UTC)

אני עדיין חושב שכל התקדמות ראוייה להערכה מלאה. בכל מקרה, אני חושב שהעניין שהעלת ראוי לעלות לדיון במזנון. עם זאת, יכול להיות שהעניין כבר עלה בעבר. אם ברצונך לעלות נושא זה לדיון אני ממליץ שתשאל קודם את מומחה הארכיון (משתמש:טרול רפאים) האם העניין כבר עלה. יכול להיות שהמסקנה תהיה שהדבר מחייב פיתוח טכנולוגי מסויים ואז נצטרך לחכות עד הגירסה הבאה. אמיתי 13:02, 8 מאי 2005 (UTC)


"קינת המהגר" או "ייסורי קליטה" ?[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום,

אני נפנה עתה להשיבך דבר. עליית יהודים לארץ ישראל, במובן המילולי הפשוט, היא אכן "הגירה". בכל מובן אחר היא שיבה של אנשים, בהכרה ומרצון למקום שהם רואים בו את מולדתם ההיסטורית. הדבר ברור לגבי העליות הציוניות והחלוציות ולגבי עליות החסידים והדתיים. איש לא בא על כורחו. אפילו עולי העליה החמישית מגרמניה (עליהם שוחחנו), שהיו בעלי השכלה, מעמד והון, בחרו בארץ ישראל בבחירה חופשית, בעוד שרוב היהודים שעזבו את גרמניה מאז עליית היטלר לשלטון ועד לפרוץ מלחמת העולם, בחרו יעדים אחרים.

גם עולי המזרח לא עלו בעל כורחם. מניעיהם היו היו לאומיים ונבעו מדבקותם בדת ובמסורת. העובדה שלא הם יזמו את עלייתם, אלא מדינת ישראל יזמה את מבצעי העליה ההמונית מארצות המזרח, אינה שוללת את העובדה שהייתה זו עליה בהכרה ומרצון.

הביטוי "קינת המהגר" מתאים לדעתי לתנועות הגירה בעמים אחרים, אצלנו הייתי מייחס את קשיי העולים ל"ייסורי קליטה". המערכון בלול" מדבר על נושא אחר והוא הקונפליקטים שנוצרו בין עולי העליות השונות, שנבעו מהבדליםאתניים בשל השוני בארצות המוצא והתרבויות השונות.

גם העליה ההמונית מחבר העמים, משנות ה 90 ואילך, אשר להבדיל מקודמותיה לא נבעה ממניעם של הכרה לאומית או דתית, לא נכפתה על איש. העולים, שניצלו את ההזדמנות שנקרתה להם להחלץ מהריסות ברית המועצות, נקלטים בארץ טוב מהמצופה. (אני מעיר זאת מידע אישי כפעיל בקליטתם). אפילו מן העליה הראשונה המיתולוגית ירדו מן הארץ 20,000 איש ונותרו 5,000 בלבד. בעליה הרוסית הנוכחית אחוזי הירידה הם נמוכים להדהים. מי שטייל ברחובה של עיר בערב יום העצמאות וראה את המוני העולים חוגגים (ללא מרכאות), יסכים כי עליה זו מצטרפת לקודמותיה מבחינת ההכרה הלאומית.


עד כאן בנושא זה. אני מעדיף שלא להמשיך בו כדי לקיים את הכלל "צדיק באמונתו יחיה", ולשוחח על ערכים שאתה ואני כתבנו, למשל, אני ממליץ שתעיין בערך ספר עדות שכתבתי לאחרונה. האם תוכל למצוא פרטים אודות יעקב קורץ ? אני לא מצאתי.

שבת שלום, אדר 15:14, 13 מאי 2005 (UTC)


לאלושה שלום,

קיבלתי את שתי הודעותיך בדף השיחה שלי (בהודעה השניה לא צויין הכינוי שלך אלא סדרת ספרות, אך מהקשר הדברים אני מניח שהיא שלך).

ספרה של דינה פורת, בעמוד 63 ןסביבותיו היה אחד המקורות שנעזרתי בהם בעבודתי. לא ציינתי כי המידע שהביאו קורץ ואנשי קבוצתו היה המידע הראשון אודות השואה (למרות שלא כונתה אז בשם זה שטרם נוצר באותה עת). ציינתי כי הייחוד בספרו של קורץ הוא שספר זה הוא הראשון שהופיע בעברית, פרי עטו של עד ראיה, אודות אירועי השואה (כאמור - כפי שהיא מכונה בפינו כיום), סמוך לזמן ההתרחשות ובטרם נסתיימה השואה. אם ידוע לך על ספר קודם לו אנא הודיעני.

בברכה, אדר 15:23, 14 מאי 2005 (UTC)

עדות אישית[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב,

יתכן שלספרו של קורץ קדמו "חוברות או פרסומים", אולם ספרו של קורץ כשמו כן הוא, ספר עדות, וככזה הוא ראשון מבין רבים, שרובם ככולם נתפרסמו ע"י ניצולים לאחר השואה.

ברכה, אדר 18:11, 14 מאי 2005 (UTC)

ראה התוספת שהוספתי בסיומו של הערך ספר עדות.

בברכה, אדר 18:25, 14 מאי 2005 (UTC)

יעקב קורץ[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום,

נא ראה הערך יעקב קורץ שערכתי.

בברכה, אדר 11:13, 18 מאי 2005 (UTC)


חביב כנען[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב,

ראיתי כי בדף השיחה של אלמוג הזכרת את חביב כנען וציינת כי היה לו סיפור חיים מעניין. בערך מאתיים ימי חרדה הזכרתי את ספרו וציינתי כי הוא שיצר מטבע לשון זו. ניסיתי להשיג פרטים אודותיו מבני משפחתו, שהבטיחו לשולחם לי, אך לא עשו כן. האם תוכל לכתוב ערך אודותיו?

בברכה, אדר 19:52, 19 מאי 2005 (UTC)

קישורים לבית הספרים הלאומי[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום. איני יודע עד כמה אתה קורא את ה"מזנון". לאחרונה הועלתה שם בעיה שהקישורים לבית הספרים הלאומי אינם עובדים. מכיוון שאתה נוהג להוסיף קישורים אלו, אני מפנה את תשומת לבך (שמך אף הוקשר בהקשר זה במזנון על ידי דוד שי). בברכה ובידידות אלמוג 03:25, 20 מאי 2005 (UTC)

ראה הוכחות לקיום הבעיה בויקיפדיה:מזנון#קישורים לבית הספרים הלאומי. דוד שי 05:32, 20 מאי 2005 (UTC)
ראה שוב את הדיון הנ"ל. אני מבקש שתחזור על הניסוי במחשב שלך, ואם מוצג לך באתר הספרייה הלאומית דף תקין אצל סופר שלטענתי הוא פגום, לחץ על Ctrl F5 (כלומר באצבע אחת לחץ על כפתור המקלדת Ctrl, שבקצה השמאלי התחתון שלה, ובזמן שכפתור זה לחוץ לחץ באצבע אחרת על הכפתור F5 שבאמצע השורה העליונה של המקלדת). פעולה זו מרעננת את הדף. אם כתוצאה ממנה מוצג לך דף פגום, אות הוא שגם אצלך קיימת הבעיה. אם גם לאחר פעולה זו מוצג לך דף תקין, יש לי בעיה. ספר לי את תוצאות הניסוי. תודה, דוד שי 14:41, 20 מאי 2005 (UTC)

הזמנת ערך[עריכת קוד מקור]

אם כבר אני כותב לך, נראה לי שאתה האדם היחיד שיכול לסייע... לאחרונה התחלתי להתעניין בתולדותיו של אהרון אורינבסקי (בר אור). מי היה? מה כתב? האם תוכל להעניק לנו כאן ערך מסודר? אני בטוח שהנ"ל מוכר לך. אלמוג 03:28, 20 מאי 2005 (UTC)

בוקר טוב אלושה ותודה על תשובתך המהירה. אין המדובר באישיות היסטורית כי אם (עד כמה שהצלחתי לברר) במורה לספרות וסופר. מכל מקום - נראה שאצטרך לעשות את הבירור בעצמי. אתה היית הפתרון הקל והזמין... באשר לקישורים לבית הספרים הלאומי, אני מבקש ממך להצטרף לדיון במזנון. דף המשתמש שלי, עד כמה שהוא אחד הנקראים כאן, עדיין אינו המקום להעלאת העניין, והייתי רוצה שהעניין יתברר במקום אליו זמינים כל המשתתפים (ובמיוחד דוד שי). שבת שלום. אלמוג 04:15, 20 מאי 2005 (UTC)


עוד בענין חביב כנען[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב ושבת שלום,

הגעתי לבני משפחתו דרך האתר של הבן www.kanaan.co.il . אשת הבן הבטחיה לשלוח לי פרטים ביוגרפיים, אך לא עשתה כן. אולי אתה תצליח.

בברכה, אדר 15:57, 20 מאי 2005 (UTC)


לאלושה שלום,

אתה מקבל ממני יד חופשית להוסיף לערך את כל מה שכתבת בדף השיחה שלי. אני כתבתי את הערך, כמשתלשל מהערך ספרות בלשית ועל כן הדגש היה על הצד הבלשי. אני מסכים כי יש להרחיב על יתר הצדדים באישיותו ובביוגרפיה שלו. אגב: יצרתי קשר עם משפחת כנען ולך התודה.

בברכה, אדר 10:05, 24 מאי 2005 (UTC)

לאלושה שלום,

נתקלתי בספרו של יום קניוק "הברלינאי האחרון" בפיסקה שחשבתי שתענין אותך, לאור שיחותינו הקודמות: "נזכרתי בעצב, גם בכלימה, איך הם (עולי גרמניה-אדר) היו עומדים על מעקה הטיילת של תל אביב ובוכים כי רצו לשחות לברלין".

בברכה, אדר 17:48, 24 מאי 2005 (UTC)

בית הספרים הלאומי[עריכת קוד מקור]

ראה תשובתי בשיחת משתמש:דוד שי. דוד שי 05:36, 27 מאי 2005 (UTC)

קישוריות ושפת ויקי[עריכת קוד מקור]

לאלושה בוקר טוב ושבת שלום. נהניתי מאד לקרוא את הערך מוקי צור. היכרתי אותו בתור מזכיר התנועה הקיבוצית ובבורותי הרבה לא ידעתי שהאדם הוא היסטוריון וביוגרף כה חשוב. הערה חשובה אחת - הויקיפדיה היא אנציקלופדיה אבל גם ויקי. מה הכוונה? יש כאן שפה שצריך לעבוד במסגרתה. דבר חשוב הוא הקישוריות. נאמר שאני רוצה לדעת מיהי "רחל המשוררת" שכתב עליה מוקי צור, (והקהל שאנחנו כותבים אליו כולל אף תלמידי בית הספר היסודי והתיכון), עלינו לקשר באמצעות סוגרים מרובעות כפולות את השם "רחל המשוררת" ואז בהקלדה עליו עם העכבר מגיעים לערך, אם הוא קיים. ראה את השינויים שערכתי בערך, הוספה של כעשרים קישורים כאלו. ייתרון נוסף - ניתן לדעת מהערך איזה ערכים מפנים אליו, וכך לראות נושאים הקשורים בערך. זהו יתרונה הגדול של האנציקלופדיה הוירטואלית על זו הכתובה, ודבר שמסייע מאד בעבודה. הערכים שאתה כותב הם חשובים ומעניינים, ניסוחם הוא ללא דופי, אבל חסרה להם הקישוריות. אם תוסיף קישורים, יהיו הערכים מאה אחוז (וגם חסכת לי ולאחרים עבודה). שבת שלום!אלמוג 04:32, 28 מאי 2005 (UTC)

שוב פעם עניני עריכה[עריכת קוד מקור]

היי,
אם אינך רוצה להוסיף קישורים פנימיים, לפחות תוסיף בבקשה את תבנית עריכה - {{עריכה}} לערך שמישהו אחר יעשה את זה, אחרת זה ילך לאיבוד. תודה. גילגמש שיחה

האם תיאות לספק ולו מקצת מסקרנותי ולכתוב מעט פרטים אישיים בדף המשתמש שלך? אין הכוונה להוציא אותך בכוחניות מאלמוניותך, רק אם אתה רוצה. אורי מוסנזון 06:47, 30 מאי 2005 (UTC)

עניתי לך בדף השיחה שלי מאחר ומומלץ לא לפצל שיחות. אורי מוסנזון 07:43, 30 מאי 2005 (UTC)

לאלושה ערב טוב,

תשומת לבך למובאות מספר עדות שהכנסתי לערך. כן ראה הערך סטניסלב קוט שכתבתי לאחר שמצאתי קשר בינו לבין יעקב קורץ. סטינסלב קוט מוביל אותי לגנרל ולדיסלב אנדרס, מפקדו של מה שנקרא "צבא אנדרס" ואני אוסף חומר לכתיבת ערך עליו.

בענין חביב כנען אין חדש, החומר שהובטח לי כי יישלח אלי טרם הגיע. היש בדך לעזור ?

בברכה, אדר 18:30, 1 יוני 2005 (UTC)

מנחם בגין[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב,

מנחם בגין הגיע לארץ ב 1944 כחייל בצבא אנדרס. קיבל חופשה ונתמנה למפקד האצ"ל. הפולנים ביטלו חופשתו ומאחר וסירב לערוק, חזר לשירות. רק לאחר שהצליח להשיג שחרור פורמלי, חזר לאצ"ל.

בברכה, אדר 17:52, 2 יוני 2005 (UTC)


חביב כנען[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום,

קיבלתי מן המשפחה את הפרטים הביוגרפיים וכן תמונה. ראה ערך חביב כנען. לך התודה על עזרתך.

בברכה אדר 13:31, 8 יוני 2005 (UTC)


האחים דנין[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום,

את המעט שקיבצתי אודות עזרא דנין כתבתי בערך ש"י, בפרק "מפקדים בש"י". על חירם דנין איני יודע מאומה.

בברכה, אדר 15:04, 10 יוני 2005 (UTC)

לא העתקה זדונית[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום,

ראה תגובת המשתמש: טרול רפאים בדף השיחה שלי. כל מה שיש לי להוסיף הוא כי אתרים ממין זה, השואבים את כל המידע מהויקיפדיה, "בסמכות וברשות", קיימים למכביר באינטרנט בשפה האנגלית. זו הפעם הראשונה שאני נתקל באתר כזה בשפה העברית.

בברכה, אדר 14:01, 12 יוני 2005 (UTC)

עליות גראבסקי וגומולקה[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום,

צר לי על העיכוב בתשובתי. הנושאים שהעליית בהחלט ראויים. כשאתפנה ממיזם "היישוב" אולי אגיע עליהם.

בברכה, אדר 19:37, 20 יוני 2005 (UTC)

שלמה ריכנשטיין[עריכת קוד מקור]

אלושה בוקר טוב. אם אתה כתבת את שלמה ריכנשטיין (ולפי כל הסימנים זה אתה) אנא הכנס לחשבון... הכינוי שלך אינו מופיע, ונרשם כי הערך נוצר על ידי אלמוני. בעניין הרותנים שהעלית במזנון, נסה לחפש RUTHENIA בויקי האנגלית, יש שם ערך מעניין. כמו כן ראה את תגובתי במזנון. אגב, התחלתי לערוך ערכים הנוגעים לרפובליקה הפולנית השנייה. לעת עתה עשיתי את טבח יער קאטין והתחלתי את ולדיסלב שיקורסקי. מן הסתם אגיע גם לגראבסקי וגומולקה. אלמוג 04:00, 22 יוני 2005 (UTC)

סרבנים יווניים[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב,

לראשונה אני שומע על עניין זה. טרם נתקלתי בו במקורותי וגם ניסיוני למצוא אותו במנוע חיפוש לא צלח. התוכל לציין מקור או מקורות ?

בברכה, אדר 18:53, 22 יוני 2005 (UTC)

המקור הוא בעל מסעדה יווני זקן בפילדלפיה. הוא הציג גם תמונות וקטעי עיתונות באנגלית. האם אפשר להגיע לנושא סירובי פקודה בצבא הבריטי בפלשתינה, בשנים 45, 46, 47?Alosha38 02:57, 23 יוני 2005 (UTC)

אבנר הולצמן[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום, אנא קרא את הערתי במזנון בנוגע לפנייתי אל הפרופסור הולצמן לקבל את פרטיו. אלמוג 16:51, 30 יוני 2005 (UTC)

שוב פעם עניני ויקיזציה[עריכת קוד מקור]

היי אלושה,
אם אינך רוצה להוסיף קישורים פנימיים, לפחות שים את תבנית ה{{עריכה}} בערך על מנת למשוך עורכים אחרים. תודה. גילגמש שיחה 04:55, 1 יולי 2005 (UTC) תודה על הערתך, אבל זה מעל לכישוריי...לא נעים, אבל זה כך.Alosha38 06:26, 1 יולי 2005 (UTC)

רק תשים את התבנית. די בכך. זה ימשוך עורכים אחרים והם כבר יערכו את המאמר. גילגמש שיחה 06:30, 1 יולי 2005 (UTC)

תבנית:לקסיקון הספרות[עריכת קוד מקור]

באיחור מה נזכרתי ליצור תבנית לקישור ערך של משורר או סופר ללקסיקון הספרות העברית החדשה. דוגמה לשימוש בתבנית תוכל לראות בסוף הערך דב סדן. המספר שיש לתת הוא המספר שמופיע בכתובת הדף בלקסיקון. לשימוש בתבנית יתרונות רבים: היא פשוטה לשימוש, מעניקה אחידות, וקלה לטיפול במקרה של העברת האתר לכתובת חדשה. לפחות בערכים חדשים שאתה פותח כדאי להשתמש בתבנית, וכן בערכים שבהם תבקר שנית. דוד שי 15:12, 2 יולי 2005 (UTC)

תודה דוד, אם תכין תבנית כזו לספרי בית הספרים, אודה לך מאד.Alosha38 04:28, 3 יולי 2005 (UTC)

עליית גרבסקי[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב,

ביקשת כי אכתוב על "עליית גרבסקי". אלמוג עוסק עתה במלוא המרץ בכתיבת ערכים על פולין וביניהם כתב את הערך ולדיסלב גרבסקי ובו תאור הרקע ל"עליית גרבסקי". בכוונתו לכתוב גם ערך על גומולקה ואני בטוח כי יזכיר בו גם את "עליית גומולקה".

בברכה, אדר 16:38, 2 יולי 2005 (UTC)

יצחק גרינבוים[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב,

נא ראה הודעתי לאלמוג מהערב בדף השיחה שלו. האם יש בידך לתרום ידע או מקורות לגבי יצחק גרינבוים ?

אגב: קיבלתי הודעתך בענין דוד קרון (אמנם לא חתומה, אך הנחתי כי המסר הוא ממך). הקדשתי לדוד קרון מספר מלים בערך ש"י בפרק "מפקדים בש"י. אין באפשרותי להרחיב כעת מאחר ואני שקוע בנושא "היישוב". אודה לך אם תעיין בארגז החול שלי. אשמח אם תודיע לי על אישים ומוסדות בתקופת היישוב שנשמטו מרשימתי

בברכה, אדר 18:57, 12 יולי 2005 (UTC)

אתה בטוח שהתבנית "עריכה" היא התבנית שהתכוונת לשים שם? טרול רפאים 16:28, 13 יולי 2005 (UTC)

ננזפתי על ידי עורכים בכירים ממני, שתבנית העריכה קוראת מרחוק לטפל בערך. אינני רואה עצמי מושלם, ואני תמיד שמח לעריכה.Alosha38 17:07, 13 יולי 2005 (UTC)
יופי תודה אני רואה עכשו שהערך טופל.Alosha38 17:08, 13 יולי 2005 (UTC)

מתתיהו שלם[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום. מזה כמה זמן ניסיתי לאסוף חומר על דודה של אמי, המשורר מתתיהו שלם. ממה שהצלחתי להבין בעקבות ערכייך בוויקיפדיה, אתה מתעניין במשוררים ואנשי רוח עבריים. האם תוכל לעזור לי ולכתוב עליו ערך? אני מצטער אם הבקשה נראית חצופה, אך אינני בטוח שאני יכול להיות לך לעזר כיוון שאינני בקשר עם ילדיו של מתתיהו וסבי, אחיו, נפטר לפני זמן רב. אם בכל זאת תצטרך עזרה, אתה תמיד יכול לפנות אליי בדף שיחתי. בברכה, צ'סשיחה 10:12, 14 יולי 2005 (UTC)

לאלושה שלום,

לא ראיתי את שמך ברשימת משתתפי המפגש מחר. מדוע שלא תבוא? אני בטוח כי תמצא בו ענין ומלבד זאת אשמח להחליף אתך דעות ורעיונות. מובטחני כי גם משתמש אחר המוכר לי אישית ישמח לפגוש אותך.

בברכה, אדר 13:24, 14 יולי 2005 (UTC)

יהודה לייב קצנלסון[עריכת קוד מקור]

שלום לך, ראשית אברך אותך על פועלך הרב והיחודי בויקיפדיה, שנית אשמח אם תוכל לעיין בערך יהודה לייב קצנלסון, האם שם העט "בוקי בן יגלי" שייך לו או ליצחק קצנלסון. בתודה מראש Shayakir 18:44, 17 יולי 2005 (UTC)

זהו שם העט של יהודה לייב קצנלסון, כפי שכתוב בקצרמר שלו. דוד שי 19:00, 17 יולי 2005 (UTC)
בספר שנמצא לפני(רב ערך לקסיקון סטימצקי) מופיע כי זהו שם העט של כצנלסון יצחק(שים לב להדגשה). בברכה Shayakir 19:13, 17 יולי 2005 (UTC)
בוקי בן יגלי היה כינוי העט של י"ל קצנלסון. שמו המלא: יהודה ליב בנימין. נולד בצ'רניגוב, אוקרינה 1846. נפטר סנט פטרבורג 1917. וכל השאר אני מקווה שיש בידיכם. אשמח להועיל אם יידרש.Alosha38 03:13, 18 יולי 2005 (UTC)
כבר כתב מישהו כי רב ערך לקסיקון סטימצקי הוא ספר חסר ערך. Shayakir, אם יש מוכר גרעינים בין ידידיך, תן לו את הספר שישתמש בדפיו לאריזת גרעינים, ובכל מקרה אל תשתמש בספר כמקור לוויקיפדיה. דוד שי 04:14, 18 יולי 2005 (UTC)
מוכר דגים זה מספיק טוב? Shayakir 09:57, 18 יולי 2005 (UTC)
שמות משפחה דומים היא רעה חולה בספרותנו, עד לתקופת שינוי השמות העבריים. קצנלסון דוגמה מצויינת, משום שהוא גם נכתב בכ"ף. אבל ראה גם סמילנסקי, שלושה ארבעה סופרים בשם הזה, ומזל שס. יזהר בחר שלא להיקרא סמילנסקי...מצד שני, חשוב רגע מה היה בתקופות קדומות יותר, שאנשים נקראו רק על שם אבותיהם: כמה אברהם בן יוסף היו, למשל...והרי היום מתבלבלים הקוראים בין אלתרמן השחקן-זמר לנתן אלתרמן המשורר...Alosha38 05:20, 18 יולי 2005 (UTC)

תבנית עריכה[עריכת קוד מקור]

היי,
ראיתי שאתה מוסיף את תבנית העריכה לערכיך. תודה רבה. בברכה, גילגמש שיחה 05:48, 23 יולי 2005 (UTC)

הערתם לי על כך פעם ואני תלמיד צייתן...Alosha38 05:52, 23 יולי 2005 (UTC)

גלרון מחק את החלק הביוגרפי של ס. יזהר מתוך הלקסיקון שלו. משתמש:jgalron http://library.osu.edu/sites/users/galron.1/00113.htm

ראה נא מה קרה לערך ס. יזהר וחלצנו מן הסבך. דוד שי 18:24, 26 יולי 2005 (UTC)

בדיוק להיפך, גלרון לקח את חלקי החומר מהערך בויקי, חבל שלא שמרתי את חילופי המיילים. הוא אפילו הודה לי. המקור הוא בויקי, ומי שלקח - בכבוד ובברכה - זה גלרון. מי השוטר שגילה זאת? אגב כנ'ל עם קובנר ועם עוד אחדים. אין שום חשש להעתקה, אני חיברתי את הדברים בשביל הויקי, עוד לפני שהועלה האתר של גלרון.Alosha38 08:26, 27 יולי 2005 (UTC)
אני השוטר, שמתי את התבנית כיוון שלא מצאתי סימוכין לכך שהם לקחו מאיתנו ולא להפך. אני שמח שאפשר להשאיר את הערך במתכונתו הנוכחית. צ'סשיחה 08:30, 27 יולי 2005 (UTC)

אכן, תודה, ואתה יכול לבדוק את ההכנסה הראשונה, תחת מספר האי פי שלי, שכן עדיין לא הייתי רשום אז.Alosha38 08:31, 27 יולי 2005 (UTC)

אגב, באותה הזדמנות אודה אם להבא כאשר ילקח חומר מויקיפדיה יהיה קרדיט מתאים בגוף הערך שהשתמש בויקיפדיה כמקור, גם על מנת למנוע הישנות של מקרים מצערים של חוסר בהירות מסוג זה וגם מכיוון שהקרדיט הוא בהתאם לכללי הרשיון של ויקיפדיה. צ'סשיחה 08:34, 27 יולי 2005 (UTC)
הלכסיקון של גלרון הוא בעל ערך רב לספרות העברית, ואני לא מתכוון לדקדק איתו. מי בכלל כבר מגיע לערכים של ספרות עברית? ותוצאת לוואי טובה של החסימה הייתה שלפי הרגשתי, אתם בטח יכולים גם למדוד זאת, תעו כמה סקרנים לערך של יזהר. כך שגם הספרות העברית הרוויחה...Alosha38 12:30, 27 יולי 2005 (UTC)

פונותיקה[עריכת קוד מקור]

חווה דעתך בשיחה:פונותיקה. דוד שי 17:37, 29 יולי 2005 (UTC)

אשמח אם תעבור על ערך זה, תתקן ותוסיף כפי הבנתך. חוץ מזה, אם אפשר להזמין אצלך ערכים אז אני מזמין את מנדלי מוכר ספרים (כהשלמה לערך הנ"ל). נתנאל 05:55, 2 אוגוסט 2005 (UTC)

שתי הערות קלות - (א) כתבת "ההיסטוריה התרבותית שלנו" - זה איננו ניסוח אנציקלופדי, שים לב גם שקהל היעד של ויקיפדיה איננו בהכרח תושבי ישראל או מאזיני רשת ב'. עדיף "ההיסטוריה התרבותית של ישראל". (ב) "ממש לאחרונה" - ומה יגידו קוראי ויקפדיה ב-2019? עדיף תאריך במונחים מוחלטים. שא ברכה, נתנאל 06:25, 2 אוגוסט 2005 (UTC) תודה נתנאל, אני בדרך כלל לא מתווכח עם העורכים. עין נוספת ויד נוספת הן תמיד לטובת הערך. אם היו מלים אישיות בערך, הרי זה בגלל חיבתי לשירתו של האיש.Alosha38 12:19, 2 אוגוסט 2005 (UTC)

הפלת מטוס אל על[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב,

חזרתי עתה מחופשה ומצאתי את הודעתך. הנושא מוכר לי ואקווה להתייחס אליו בקרוב.

בברכה, אדר 18:39, 3 אוגוסט 2005 (UTC)

שתי שאלות-[עריכת קוד מקור]

  • נראה אותך במפגש?
  • למה אתה לא יוצר דף משתמש?

A&D- עדי שיחה 08:38, אוגוסט 9, 2005 (UTC)

תודה עדי על שאלותיך. למפגשים איני מגיע מפני שכבר עברתי את גיל הניידות. ותל אביב אינה חביבה עליי בכל ימות השנה, על אחת כמה וכמה באוגוסט. ודף משתמש איני ממלא משום שיש משהו נחמד ב"רדיד המסתורין המדומה", הכרוך בשימוש בשמות הבדויים. בחיי המקצועיים מעולם לא השתמשתי בשם בדוי. ואני נהנה מהמשחק הזה, אע"פ שמי שרצה כאן, פיענח מייד את הסוד כביכול.Alosha38 03:29, 10 אוגוסט 2005 (UTC)