שיחת משתמשת:Hanay/ארכיון2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


כל הכבוד על העבודה שלך. אני נהנה לקרוא את ערכיך. בהצלחה. כן ירבו. BASWIM - שיחה 13:26, 9 ביולי 2009 (IDT)

חן, חן Hanay - שיחה 13:29, 9 ביולי 2009 (IDT)

קצת מחמאות...[עריכת קוד מקור]

במילה אחת? מרשים...

בשתי מילים? מרשים ביותר...

התחלתי לקרוא את הערכים שאת הכותבת והארת את עיניי, הגברת סקרנותי והחכמת אותי. מלוא הטנא מילים טובות על ערכים שהם ממש תופינים. עכשיו הזדרזי אני כמעט מסיים וממתין לערכים הבאים תודה ג'וגיגון - שיחה 14:59, 9 ביולי 2009 (IDT)

תודה מכל הלב, זה כנראה היום שלי , אני צריכה לקנות היום כרטיס הגרלה של מפעל הפיס Hanay - שיחה 15:10, 9 ביולי 2009 (IDT)

, לא לשכוח רק להביא קצת במקרה של... ג'וגיגון - שיחה 15:42, 9 ביולי 2009 (IDT)

היי חנה,

אנא ראי התיקון שעשיתי לתוספת שלך בערך (הכנסי להסטורית העריכות וראי הערות העריכה שלי). בברכה, ליאהשיחה 20:50, 12 ביולי 2009 (IDT)

היי חנה, ראיתי את העריכה הזו שלך, ואני לא מבינה. האם ברשותך תרגומים אלה? זה קצת לא מסתדר לי מבחינת הביוגרפיה של עמוס גפן. אם אכן יש לך אותם, אני מתנצלת מעומק ליבי, בהחלט זו פעם ראשונה שאני שומעת כי הם תורגמו כבר בשנות ה-50 . אני גם לא מבינה למה מחקת את ההערה לאחר כתיבתה... אשמח אם תסבירי. בתודה, ליאהשיחה 11:01, 14 ביולי 2009 (IDT)
מחקתי כי ראיתי שהספרים הנמצאים בביתי הם באמת מ- 1978. מה שמטריד אותי הוא: אני זוכרת שקראתי את ספריו אלה של אסימוב בצעירותי, שהיתה לפני 1978, אבל מכיוון שאין לי אסמכתאות החלטתי בשלב זה להניח לנושא. כמובן ייתכן וזכרוני בוגד בי חיוך אדום ואני מתבלבלת עם ספריו האחרים (יש לי בבית מהדורות ישנות של חלק מספריו) Hanay - שיחה 11:09, 14 ביולי 2009 (IDT)
יתכן וקראת סיפורים קצרים שפורסמו במגזינים, ראי כאן, כאן ורשימה שאולי תהיה שימושית כאן. אני גם מנסה לאסוף כמה שאפשר מן המהדורות הישנות והתרגומים המקסימים האלו. בברכה, ליאהשיחה 11:48, 14 ביולי 2009 (IDT)
למיטב ידיעתי הספר הראשון של אסימוב שתורגם לעברית היה "המסע הפנטסטי", וזה קרה עקב הקרנת הסרט שעליו התבסס הספר (ולא להיפך כפי שמצאתי בכמה מקומות ברשת) בארץ בשנת 1966 או תחילת 1967. הפרק הראשון הופיע אז ב"ידיעות אחרונות". הספר הבא היה אנוכי הרובוט שיצא לאור בשנת 1970 בהוצאת מסדה והצלחתו הגדולה החלה את הגל הגדול של תרגום מדע בדיוני לעברית. כפי שכתבו לך סדרת המוסד יצאה לאור במקור באנגלית בתחילת שנות ה-50 ותורגמה לראשונה לעברית ב-1978. ייתכן שאולי קראת את הספרים כמוני במקור באנגלית? אביהושיחה 17:31, 15 ביולי 2009 (IDT)

Mexico Teotihuacán -Vie from pyramid of the sun.jpg[עריכת קוד מקור]

אנו מודים לך על השתתפותך בעריכת ויקיפדיה. שים לב: בוויקיפדיה מקפידים לשמור על חוקי זכויות היוצרים. לפיכך, העלאת תמונות לוויקיפדיה כרוכה במילוי מקורן המלא ורישיון מתאים. אנא וודא כי צירפת את מקורה המלא של התמונה Mexico Teotihuacán -Vie from pyramid of the sun.jpg ואת הרישיון המתאים לה.

לצורך כך ביכולתך לעיין בדפי העזרה בתפריט עזרה זה, שבו נמצא בין השאר דף העזרה איך להוסיף רישיון לתמונה שכבר העליתי.

אשמח לעזור לך במתן מידע אודות הרישיון המתאים, האופן בו מציינים את מקור התמונה, וזאת כדי למנוע חשש של פגיעה בזכויות יוצרים. אנו מודעים לכך כי חוקי זכויות היוצרים אינם מובנים באופן אינטואטיבי לאדם שלא בקיא בהם, דבר הגורם עתים למחיקת תמונות בשגגה.

מצפה לתשובתך בהקדם.

בברכה, ערן - שיחה 21:07, 13 ביולי 2009 (IDT)

שלום ערן, אני מודה לך על הרצון הטוב, אבל אני מכירה את הכללים של העלאת תמונות בויקיפיה, ויש לי הזכות המלאה להעלות תמונות שאני צילמתי. אם היית לוחץ על התמונה היית רואה שכתוב על גביה אני יצרתי, ולפי מיטב ידיעתי זהו הכלל שיש לרשום על התמונה כאשר יוצר התמונה מעלה אותה. הנך מתבקש לא לגעת בתמונה ולא להסירה. Hanay - שיחה 22:40, 13 ביולי 2009 (IDT)
חלילה, לא התכוונתי להסירה. רק הערתי שחסרים פרטי רישיון (מלבד פרטי מעלה), אבל כעת סדרת את זה והבעיה נפתרה. ערן - שיחה 23:01, 13 ביולי 2009 (IDT)
כרנאה גיליתי רגישות יתר , יש ויקיפדים ותיקים שעושים בויקיפדיה כבשלהם, (יש גם נחמדים שעוזרים) איני מכירה אותך, וחשבתי שאתה מעיר לי על שהעליתי תמונה שלא יוצרה על ידי. בדקתי את כל התמונות שהעליתי ומצאתי שהיה להם רישיון, בתמונה זו כנראה שכחתי לציין זאת. Hanay - שיחה 23:05, 13 ביולי 2009 (IDT)

היי חנה,

איך את מסתדרת? את צריכה עזרה כלשהי? אל תהססי לפנות אלי בדף שיחתי או במייל בכל נושא. אשמח לסייע לך. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 20:43, 14 ביולי 2009 (IDT)

הי גילגמש, תודה שאתה מתעניין, אני מסתדרת לא רע, ומה שאני לא יודעת אני שואלת. ראיתי שעתה עסוק במלחמת עולם עם האיש והאגדה ולא רציתי להפריע לך. Hanay - שיחה 20:52, 14 ביולי 2009 (IDT)
זה בסדר, אני תמיד זמין לפניות ממך. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 20:54, 14 ביולי 2009 (IDT)

נראה לי זהו ההעברות של אור כשדים. ככלל, אף פעם לא להתרגש מרשימה ארוכה. קודם כל מחפשים אם יש תבנית בין הערכים המקושרים. המערכת עובדת ככה שכל הערכים שמופיעים בתבנית, מופיעים ממקושרים לכל ערך אחר בתבנית (זה נקרא הכללה). שינוי בתבנית (בהנחה שהמילה "אור כשדים" לא מופיעה גם בטקסטים של אותם ערכים), יביא לעדכון רשימת הערכים הקשורים לאחר כמה דקות. אח"כ מסננים למעלה את המרחב שם, ומבקשים רק "ראשי". כי שיחות משתמש (שלי ושלך) לא באמת מעניינות אותנו, ולא צריך לתקן שם. אח"כ, במקרה הזה, רוב הערכים הקשורים ביהדות לא באמת מעניינים אותנו כי שם צריך להשאר "אור כשדים". אז יוצר שזה עבודה של רבע שעה. ‏Ori‏ • PTT21:57, 14 ביולי 2009 (IDT)

הי אורי, אני מבינה את הרעיון שהסברת אבל לא את הטכניקה. מהי הטכניקה למחפשים אם יש תבנית בין הערכים המקושרים, המושג הכללה לא ברור לי, אני צריכה גם הסבר ל- מסננים למעלה את המרחב שם, ומבקשים רק "ראשי", כאשר תיקנתי את הקישור ל ארם נהריים, עשיתי חיפוש נכנסתי ערך ערך קראתי ותיקנתי את כל מה שהיה רלוונטי, עבדתי הרבה זמן. ויש עוד כמה ערכים שנשארו לי לתקן, אשמח ללמוד טכניקה מקוצרת. Hanay - שיחה 23:15, 14 ביולי 2009 (IDT)
בצד שמאל יש לינק לערכים מקושרים לערך שבו את נמצאת. לחצת ואת מקבלת תוצאה של ערכים מקושרים. תראי אם יש ברשימה ערך מקושר שהוא תבנית (יהיה כתוב תבנית:ZYX). שינוי בתבנית יעיף אחרי התעדכנות של השרת (מיידי עד כמה דקות) חלק ניכר מהערכים. ערכים שמקושרים לערך X רק בגלל שהערך מופיע בתבנית שממוקמת גם בערך Y, ולא על ידי לינק רגיל: [[ ]], נקראים ערכים מוכללים. בראש דף רשימת הערכים המקושרים יש תיבת סינון. שם מסננים הצג רק שיחות, הצג רק מרחב אישי וכו בלה בלה בלה. יום טוב. ‏Ori‏ • PTT03:45, 15 ביולי 2009 (IDT)
או קי תודה, הבנתי והשתמשתי, הקל עלי לסנן את הקישורים של ארם נהריים, אבל הם היו כה רבים שעדיין עבדתי קשה. אבל סיימתי במזל טוב Hanay - שיחה 15:19, 15 ביולי 2009 (IDT)

מפות מסופוטמיה בגרפיקה[עריכת קוד מקור]

יש קובץ מוכן בגרפיקה. יכולה בודקת? ‏Ori‏ • PTT17:51, 15 ביולי 2009 (IDT)
בדקתי את המפה שתורגמה Mesopotamia-HE.png והיא תקינה כתבתי זאת ליד המפה. אני מבינה שהיא זמינה לשימוש. האם ההחלפה בערכים נעשית על ידינו? Hanay - שיחה 18:06, 15 ביולי 2009 (IDT)
מי שרוצה עושה. הם, אנחנו. ‏Ori‏ • PTT18:47, 15 ביולי 2009 (IDT)
היי חנה, המפה של סוריה תקינה? אם כן (ולא יהיה ניקוד כנראה כי זה בעייתי), תוכלי בבקשה לאשר להם שם? תודה ‏Ori‏ • PTT16:46, 16 ביולי 2009 (IDT)
לא מצליחה לראות את המפה. כתבתי זאת בסדנא Hanay - שיחה 16:55, 16 ביולי 2009 (IDT)

ויקיפדיה:סדנה לגרפיקה#עוד זה תקין שם? ‏Ori‏ • PTT21:35, 21 ביולי 2009 (IDT)

בדקתי המפה תקינה וגם אישרתי אותה שם Hanay - שיחה 22:45, 21 ביולי 2009 (IDT)
אחלה. תענוג לעבוד איתך. ערב. ‏Ori‏ • PTT22:48, 21 ביולי 2009 (IDT)
גם איתך תענוג לעבוד Hanay - שיחה 23:03, 21 ביולי 2009 (IDT)
שאלה נוספת לגבי המפה השניה אם תוכלי לענות בויקיפדיה:סדנה לגרפיקה#תרגום מפת דרום מסופוטמיה בתקופת חמורבי. תודה ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 22:59, 22/07/09

מקורות במחקר ארכיאולוגי[עריכת קוד מקור]

אני חושב שאת טועה בנושא המקורות: עיון בדוח החפירה וכתיבה על פיו הוא "מחקר מקורי", שאיננו מקובל בוויקיפדיה. בארכיאולוגיה אמור להיות שלב שבו החוקרים מעיינים בדוחות החפירה וכותבים את מסקנותיהם ותיאוריהם בנוגע לאתר. זהו המקור הראשוני. כמעט ואין כאלה מקורות, בגלל בעיות בסגנון המחקר הארכיאולוגי והאופן שבו ניתן הקרדיט לגילויים (למה שחוקר ישקיע במחקר התיאורטי וניתוח ממצאי החפירה לאור התיאוריה במשך שנים, בזמן שהקרדיט ניתן לחופר שגילה את הממצאים? עדיך ללכת לחפור), ולכן זו באמת בעיה. אבל מאמרים קצרים כן מתפרסמים מדי פעם (תמיד עם הערה בסגנון "ניתוח הממצאים לא הושלם"), והם המקור הראשוני שאנחנו מחפשים, נראה לי.

אבל אני רק חובב בתחום. אולי אני טועה. אדם נבושיחה 12:09, 23 ביולי 2009 (IDT)

נחמד שעוררתי כל כך הרבה רגשות, אבל נראה לי שיש חוסר איזון משווע שיש בויקיפדיה. מצד אחד לא מסכימים שאני אוסיף תחת פסקה של לקריאה נוספת הפניה לערך מסוים באנציקלופדיה העברית, ומצד שני אני רואה כל יום ערכים חדשים וערכים שנכתבו מזמן על שחקני טלויזיה זניחים שהופיעו בכמה דקות מסך וכמעט אין פוצה פה ואין מצפצף, אז היכן האיזון? מוחי לא קולט זאת , ולעצם הענין, אם כולם היו מסתמכים רק על מאמרים קצרים שמידי פעם מתפרסמים לא היתה ויקיפדיה, Hanay - שיחה 12:16, 23 ביולי 2009 (IDT)
לדעתי, כל סוג של ידע מותר להכניס לוויקיפדיה. מחקר מקורי הוא מקורי ולכן פחות מוסמך, לא מבוקר ונתון לטעויות, אז מעדיפים להשתמש בו כמה שפחות. ציטוט מקור שלישוני הוא רחוק מהפרטים ומהעומק של המקור הראשוני. זה הכל. מותר לכתוב בעזרת כל מקור, רק שיש מקורות אמינים יותר ויש פחות.
אבל הפנייה שלי אליך לא קשורה לזה... חיוך אדום רק ניסיתי לתקן משפט שהיה נראה לי לא נכון - כתבת אצל עודדי שאין מקור ראשוני לארכיאולוגיה, ונראה לי שזה לא נכון... אדם נבושיחה 12:36, 23 ביולי 2009 (IDT)
כתבתי (ואולי לא ניסחתי מספיק ברור), שבארכאולוגיה מקור ראשוני הוא דוח החפירה, כי כאשר לוקחים דוחות חפירה ומעבדים אותם כבר כאן נכנסת הפרשנות של החופר. (למדתי ארכאולוגיה וגם קראתי דוחות חפירה), דרך אגב גם בדוחות החפירה יכולה להיות בעיה, כולל החפירה עצמה כי איכותה משפיעה על הממצאים (השתתפתי במספר חפירות), ויש ארכאולוגים שעושים קיצורי דרך, רציתי להראות שאפשר להקצין את הנושא Hanay - שיחה 12:49, 23 ביולי 2009 (IDT)
חנה, חשוב לי שלא תראי את העריכה שלי כביקורת על פעילותך. אני מאוד מעריך את עבודתך כאן, ואעדיף בכל יום ערך אחד שלך במקום מאה ערכים על שחקנים זניחים. יש פה קצת עניין של ויקי א' מול ויקי ב', אם שמעת על זה כבר - קורה לא מעט שמערכי ויקי ב' לא ממש דורשים הרבה, בדיוק מפני שהם זניחים, בעוד שערכי ויקי א' חייבים לעמוד באיכות קפדנית יותר, כי חשיבותם רבה. זו כמובן גם פונקציה של מי האנשים שעובדים על ערכי ויקי א' או מבקרים אותם, ומי עושה את זה בערכי ויקי ב', ודי לחכימא. את יכולה להתברך בכך שחלקך ב-א' :) ‏odedee שיחה 13:05, 23 ביולי 2009 (IDT)

אני רק רוצה לציין שמחקר מקורי אסור בוויקיפדיה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 13:09, 23 ביולי 2009 (IDT)

אדם, אתה טועה. דו"חות החפירה מכילים בתוכם כבר פרשנות, ולכן הם המקור הראשוני, אבל לא מחקר מקורי. אם הייתי מפרסם פה דברים שגיליתי בעצמי, זה היה מחקר מקורי, וכנ"ל אם הייתי ניגש לדו"חות החפירה ומציע פירוש מתחרה לממצאים - דבר כזה צריך קודם לפרסם בכתב עת (ולהערכתי, בזה בדיוק עוסקים רוב המאמרים המתפרסמים), ואז בוויקיפדיה. דניאל צבישיחה 13:25, ב' באב ה'תשס"ט (23.07.09)
דוחות חפירה הם כמובן מקורות לגיטימיים. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 13:35, 23 ביולי 2009 (IDT)
הי עודדי, תודה על שציינת שאני א , לא הכרתי את המושג ויקי א' ויקי ב', והאמת היא שמאד הופתעתי כאשר גיליתי כל מיני ערכים שמעולם לא חשבתי שיעלו בויקיפדיה, אבל אני כל יום לומדת. ניסיתי לחפש את הדיונים הקודמים בנושא האנציקלופדיה העברית, אבל לא מצאתי אשמח אם תוכל להפנות אותי אליהם Hanay - שיחה 15:56, 23 ביולי 2009 (IDT)

היי חנה, יש לך הערות על התרגום שלי למפה בויקיפדיה:סדנה לגרפיקה#חתים? ‏Ori‏ • PTT19:56, 27 ביולי 2009 (IDT)

מקדשים במצרים[עריכת קוד מקור]

חנה שלום,

ראשית, שמתי לב לעבודה היפה והחשובה שאת עושה. יישר כוח גדול ביותר.

יש לי בקשה: במסגרת מיזם לכתיבת ערכים על כל אתרי המורשת העולמית נשארו לנו מספר ערכים במצרים (ראי קישורים אדומים בתבנית הזאת). יש מצב שתוכלי לסייע לנו בנושא הזה? ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:07, 28 ביולי 2009 (IDT)

הי ברוקס או ברוקלי? תודה על המחמאות . בדקתי את האפשרויות לתרום, אני מוכנה לקחת על עצמי את הערך קרנק. מכיוון שבמסגרת לימודי בארכאולוגיה לא למדתי על מצרים, ואין לי חומר בבית על קרנק, אוכל לתרגם את הערך שנכתב באנגלית. אבל ההבנה שלי בארכאולוגיה תעזור בהבנת הערך. ביקרתי בקרנק בשנת 1983 והמקום מדהים, ראיתי שם באתר עצמו גם את האופרה אאידה. מכיוון שהערך באנגלית ארוך, ייקח לי קצת זמן לתרגמו. דרך אגב ההבחנה בין קרנק ומקדש לוקסור נראית לי מלאכותית. כאמור הייתי במקום וכל האתר הענק נקרא קרנק, והתמונה של מקדש לוקסור מראה בעצם תמונה מתוך האתר הגדול של קרנק. לוקסור הוא שמה הנוכחי של העיר המצרית שבה נמצא האתר קרנק. Hanay - שיחה 22:51, 28 ביולי 2009 (IDT)
שיניתי את התבנית, אז הערך הזה לא מופיע שם. תרגישי חופשית לפתוח את הערך בשם הנכון. אנחנו נעדכן אח"כ. תודה, ‏Ori‏ • PTT01:14, 29 ביולי 2009 (IDT)
הי אורי וברוקס, בדקתי במספר ספרים ומצאתי שבעברית נכתב כַּרְנָךְ ולא קרנק, ואיות זה הזכיר לי שבאמת כך מבטאים את השם. אשמח לשמוע את דעתכם בסוגיה זו Hanay - שיחה 12:43, 30 ביולי 2009 (IDT)
מכיוון שראיתי שם באתרים שונים כגון אוניברסיטת חיפה נכתב כרנך פתחתי את הערך באיות זה. תרגמתי חלק ויש עוד ....Hanay - שיחה 16:21, 30 ביולי 2009 (IDT)
אם יש מקורות מספיק מכובדים שתומכים בכרנך בהחלט אין בעיה. נדמה לי שזה אפילו היה השם בסרטי "המומיה". יישר כוח על הערך החשוב. צריך לחשוב מה לעשות לגבי התבנית של אתרי המורשת המצריים, אבל זה כבר עלי ועל אורי. בכלל, את מוזמנת לבקר בעמוד המיזם. יש לי הרגשה שתוכלי לתרום הרבה לוויקיפדיה בקטע הזה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:24, 30 ביולי 2009 (IDT)

נכנסתי לאתר של המורשת העולמית וראיתי ששם האתר שהוכרז הוא תבאי שהיא כמובן שם העיר שכללה בתוכה את המתחם של כרנך וגם את המקדש בצידו המערבי של הנילוס שבויקיפדיה באנגלית נקרא מקדש לוקסור וכמעט לא כתוב עליו דבר. לאחר שראיתי את התמונות בויקישיתוף זכרוני התרענן, אני מציעה שבתבנית יהיו שני קישורים נפרדים אחד לכרנך והשני למקדש לוקסור (נדמה לי שכך היה לפני שאורי שינה זאת) אתם מחזירים אותי לשנת 1983 ולטיול המדהים שעשיתי במצרים Hanay - שיחה 16:31, 30 ביולי 2009 (IDT)

שלום חנה,
הערה קטנה. באתר השייך למצרים העתיקה השפה האנגלית לא תורמת דבר, ולכן אין מקום לתעתיק השם באנגלית, מה עוד שנראה לי שהתעתיק העברי הכולל ניקוד מדויק הרבה יותר. אם בכל זאת מישהו ירצה לדעת איך מתעתקים את השם לאנגלית הוא ילחץ על הקישור לוויקיפדיה האנגלית, והמתוחכמים שבהם ידעו שמספיק לרפרף מעל הקישור עם העכבר על מנת לראות למטה בצד שמאל את השם מבלי לעבור אליה. לעומת זאת אם היית יכולה לתעתק בכתב חרטומים או בדמוטית, לזה היה מקום. אביהושיחה 18:32, 30 ביולי 2009 (IDT)
הערתך התקבלה, יתוקן. במיוחד מכיוון שהיית כה מנומס ופנית אלי מבלי להתערב בשלב זה בעבודתי. הייתי מתה לדעת לכתוב בכתב חרטומים, אבל... אז נשאיר זאת כך חיוך אדום Hanay - שיחה 18:51, 30 ביולי 2009 (IDT)

שלום hanay, ראיתי שאת כותבת ומרחיבה ערכים בנושא המזרח הקדום - אולי יעניין אותך לכתוב על השפה השומרית, שטרם זכתה לערך. דב ט. - שיחה 16:17, 30 ביולי 2009 (IDT)

הי דב, בשביל לכתוב על השפה השומרית צריך גם הבנה בבלשנות לא רק ידע בארכאולוגיה. ראיתי שהערך חסר וקראתי על השפה באנציקלופדיה העברית, וממש לא הבנתי מה כתוב שם. קשה לי לכתוב ערך ללא הבנה בסיסית Hanay - שיחה 16:19, 30 ביולי 2009 (IDT)

הי חנה. בנוגע לדף הפירושונים שפתחת:
א. אין צורך בדף פירושונים כשמדובר רק בשני פירושים שונים. במקרה כזה מספקת הפניה מראש הדף ממפיס לערך ממפיס (מצרים) באמצעות תבנית {{פירוש נוסף}}.
ב. אם את כבר כן פותחת דף פירושונים, אל תשכחי לתת לו בינוויקי (אם יש), ואל תשכחי להפנות אליו מהערך עם המשמעות הראשית.
כה לחי, ויום כיפי כיפי כיפי! :-) טוסברהינדי (שיחה) 15:55, 4 באוגוסט 2009 (IDT)

הי טוסברהינדי, תודה על הפנית תשומת הלב לגבי הבינוויקי. לגבי הערה השניה, לתשומת לבך יש הרבה פירושונים באתר שנפתחו רק לשני ערכים, חלקם נפתחו ע"י ויקיפדים מאד ותיקים שהינם מפעילים, כך שאיני חריגה. Hanay - שיחה 18:33, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
אשמח אם תתני לי דוגמא, אבל אנא הבחיני בין שני מקרים:
1. דף פירושונים למילה ללא פירוש ראשי. לדוגמא: ערן לוי. אנחנו רוצים שמי שמקליד "ערן לוי" יגיע לדף כללי שייתן לו את כלל הפירושים האפשריים - במקרה זה רק שני פירושים. וזה בסדר.
2. דף פירושונים עם המילה "(פירושונים)" בשמו, אליו מופנה הקורא מהערך של הפירוש הראשי. לדוגמא: נמסיס (פירושונים). במקרה זה, אם למילה "נמסיס" היה רק עוד פירוש אחד - לא היינו פותחים את דף הפירושונים, אלא מפנים באמצעות תבנית {{פירוש נוסף}} מראש הדף נמסיס לערך השני. לדוגמא: הזמן הוורוד.
אני מקווה שעכשיו זה ברור... :-) טוסברהינדי (שיחה) 18:44, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
להלן מספר דוגמאות לפירושונים שנפתחו רק לשני ערכים: QFT, Pt , אביה, אבידוס, 747 (פירושונים)
לא נדרש ממני מאמץ רב למצוא את הדוגמאות האלה, לכן אני משוכנעת שיש עוד רבים. לגבי 2 הדוגמאות שהבאת לעיל, אני מצטערת, אבל איני מסכימה שיש הבדל מהותי, גם במקרה של ערן לוי אפשר היה לכתוב הפניה מערך אחד לשני ללא צורך בפירושונים Hanay - שיחה 18:48, 5 באוגוסט 2009 (IDT)
לא מדויק. דף פירושונים נוצר כאשר שני הערכים שווי ערך, ואין לאחד עדיפות על משנהו, ואז ייכתב ערן לוי (כדורגלן) וערן לוי (מוזיקאי). כאשר אחד הערכים חשוב יותר, הוא יופיע בשמו ואז תהיה הפניה לערך השני איתן - שיחה 00:48, 7 באוגוסט 2009 (IDT)
הי איתן, מכיוון שאיני מכירה לא את ערן לוי המוזיקאי ובודאי לא את הכדורגלן, איני מביעה כל דעה על החשיבות שלהם. אבל אשמח לקבל הסבר למה העיר ממפיס במדינת טנסי יותר חשובה מהעיר העתיקה ממפיס במצרים שהיתה עיר חשובה מאד בעולם העתיק. ולדעתי יותר חשובה מהעיר ממפיס בארצות הברית (שדרך אגב קרויה על שם ממפיס ממצרים). אבל אולי ההתרפסות בפני התרבות האמריקאית שפשטה בארץ הופכת כל עיר בארה"ב לחשובה יותר. מכל מקום הויכוח בנושא הזה הסתיים, הוספו עוד פירושים והערך נשאר. אחרים ממשיכים להתוכח בדף השיחה שלו ויכוח שממש לא מעניין אותי Hanay - שיחה 00:59, 7 באוגוסט 2009 (IDT)
לא אמרתי שממפיס בארה"ב יותר חשובה. המילה חשובה מטעה. הכוונה היא שהסיכוי שמישהו יפנה לממפיס בארה"ב גדול יותר, ויותר אנשים יחפשו אותו ( מה לעשות שממפיס, טנסי היא גם מחוז ילדותו של אלביס). איתן - שיחה 01:16, 7 באוגוסט 2009 (IDT)
ועוד משהו, אל תתרגשי מחגי. איתן - שיחה 01:22, 7 באוגוסט 2009 (IDT)

, תודה על העידוד. כבר החלטתי להתעלם ממנו. Hanay - שיחה 01:25, 7 באוגוסט 2009 (IDT)

בנוגע לדוגמאות שנתת - כולן הן בדיוק מקרה "1" שנתתי, פרט ל-747 (פירושונים), שהוא אכן דף פירושונים מיותר וביקשתי את מחיקתו. ראי את השינוי שעשיתי ב-747. טוסברהינדי (שיחה) 16:51, 9 באוגוסט 2009 (IDT)

נשלח. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 01:02, 7 באוגוסט 2009 (IDT)

בקשה לערך[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, היות שאני רואה שכתבת מספר ערכים על ארכאולוגיה של מצרים, האם תיאותי לחבר את הערך חבירו/עפירו/חפירו (אנ') (חרף נפיצותו הפוטנציאלית)? הגיע הזמן שיהיה כאן.. בברכה, אביעדוסשיחה 23:19, 8 באוגוסט 2009 (IDT)

הי אביעדוס, עברתי על הערך באנגלית. הוא בעיקר עוסק בהבאת המקורות שבהם נתקלו החוקרים במושג. נראה לי כמו עבודת תרגום לא מסובכת אבל אורכת זמן. הבעיה היחידה שלי היא: הכותב משתמש באותיות אנגליות לכתוב מילים (בכתב יתדות כמובן) שלא יודעים איך לבטא אותן. לי כמובן אין כל ידע לתעתיק שלו בעברית. כי זה לא תרגום. אם אחליט לעשות זאת אצטרך להשאיר זאת באנגלית. אין לי מקורות אחרים לנושא Hanay - שיחה 11:11, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
לגבי התעתיק, נראה לי לא נורא להשאיר באותיות לטיניות. אבל האם כדאי לכתוב את הערך רק בהתבסס על הערך האנגלי, אינני בטוח.. אביעדוסשיחה 18:37, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
בדקתי בספרים שיש לי בבית ולא מצאתי חומר בנושא (ויש לי הרבה ספרים), ברחבי האינטרנט יש התייחסות אבל היא לא מוסיפה עוד מידע. אולי בספריות באונברסיטאות יש חומר בנושא, אבל דורש ממני נסיעה מיוחדת. אז אולי תנסה למצוא מישהו אחר. Hanay - שיחה 19:35, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
איפה.. נראה שאת הכי מומחית בסביבה. אולי יש מקורות טובים בגוגל ספרים.. אביעדוסשיחה 20:13, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
מדובר בנושא סבוך מאוד. אני עוסק כבר כמה שנים בתולדות ארץ ישראל והאזור בתקופת הברונזה וטרם הגעתי לתובנה סופית בקשר לחבירו האלה. כך גם הספרים שמציינים את קיומם. אני מציע להמתין עם כתיבת הערך. כל הנושא הזה סבוך מאוד ומעורבת בו פוליטיקה רבה. קשה לדעת מה נכון ומה שקרי בכל הספרים האלה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 20:29, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
להמתין למה בדיוק? זה נושא סבוך אבל מעניין מאוד. כמו בכל תחום, מי שמתמצא יודע על אילו מקורות ניתן להסתמך ועל אילו לא. אביעדוסשיחה 20:55, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
אבל מי מתמצא? דניאל צבישיחה 20:57, י"ט באב ה'תשס"ט (9.08.09)
קיוויתי שאולי חנה.. אביעדוסשיחה 21:01, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
אולי אפשר במאמץ משותף, אבל זה יהיה מסובך, במיוחד אם לחנה אין גישה לספריה אוניברסיטאית. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 21:02, 9 באוגוסט 2009 (IDT)

אני באמת חושבת שהערך חשוב, ואם לא תימצא באתר ארכאולוגי ספריה שלא היתה ידועה עד כה אשר תשפוך אור חדש על הנושא, אני לא חושבת שיהיה מידע נוסף מעבר לפרשנות של החוקר. אני כבר גיליתי בלימודי הארכאולוגיה שלארכאולוגים יש דמיון רב מאד וכל אחד רוצה להיות מיוחד והם ממציאים תאוריות בשפע. הערך באנגלית הוא בעיקרו הבאת המקורות של הכתובות וזו לא פרשנות בסוף הם מביאים את התאוריה הקשורה למילה עבר. אפשר לתרגם ואחר כך להוסיף תאוריות , מה דעתכם? Hanay - שיחה 21:26, 9 באוגוסט 2009 (IDT)

אני מסכים שהערך חשוב מאוד, אך צריך למצוא ספר שיעסוק בנושא וירכז את המחקר שנעשה עד כה. אני לא מכיר ספר כזה, אך סביר בעיני שהוא קיים. אם לא ספר שלם, אז לפחות מאמר מסכם או אסופת מאמרים. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 21:34, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
בקטלוג של ספרית אוניברסיטת חיפה יש כותר בשם "בעיית החבירו וכיבוש כנען / מ. אסטור ; [תרגום והערות מעדכנות ע"י מ. ויינפלד]" כתב אסטור, מיכאל, ‬ ‫ תשל"א 1971 , יש כותרים נוספים בצרפתית וגרמנית.Hanay - שיחה 22:31, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
וואלק, מסתבר שהתיזה הזאת כבר בת קרוב למאה וחצי.. קטע.
ובכן, נדמה לי שמצאתי סקירה מסכמת: מאמר בן 18 עמודים שפרסם נדב נאמן ב-1986 ב-Journal of Near Eastern Studies‏: 'Ḫabiru and Hebrews: The Transfer of a Social Term to the Literary Sphere'. דומני שנאמן הוא מקור מהימן, אבל אפשר תמיד להתייעץ עם צחי לרנר, שוודאי ערך מחקר קטן בסוגיית חשיבותו לקראת כתיבת הערך עליו. (הורדתי את המאמר כ-PDF, ואוכל לשלוח לכל המעונין.)
ועוד קצת: חוקר האוגריתית אוסוולד לורץ (Oswald Loretz) פרסם בשנת 1984 חיבור בשם Habiru-Hebräer, שנאמן תומך רק בחלקו (דניאל צבי, יש לך אולי גישה להמשך הביקורת?); ויליאם שנידווינד כותב ב-'Prolegomena for the Sociolinguistics of Classical Hebrew' כמה הערות על הקשר שבין שני השמות; יהושפט נבו מפנה כאן למספר מקורות פוטנציאליים; שמואל אחיטוב וציפורה כוכבי-רייני על מכתבי תל אל-עמארנה שתרגמו כוכבי-רייני ב"למלך אדוני". אביעדוסשיחה 22:52, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
נדב נאמן נחשב מקור מהימן. מאמרים שלו היו ברשימת קריאת החובה כאשר למדתי באוניברסיטה בקורס מזרח קדום Hanay - שיחה 23:02, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
מעולה. אז נראה לי שאם נצמדים לעובדות ולביקורת שלו יהיה בסדר. רוצה שאשלח לך את המאמר? אביעדוסשיחה 23:19, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
נאמן הוא ארכיולוג ידוע מאוד, אך למרבה הצער לא די לנו בנאמן בלבד. נאמן הוא מינימליסט ולקבלת התמונה השלמה צריך מקסימליסט אחד ולפחות אחד שיהיה בין לבין. יצא ספרון נפלא "הפולמוס על האמת ההיסטורית במקרא" שמאגד אסופת מאמרים (בערר 20) מכל קשת הדעות. מומלץ מאוד. צריך גם ספרים ישנים כמו אולברייט וכו' כדי להראות את התפתחות המחקר בסוגיה זו. מדובר במשימה לא פשוטה. צריך לבדוק גם אם יש לנו מספיק ערכים שיכולים לתמוך בערך הזה. לדעתי, כל מה שקשור לתקופת הברונזה ותחילת תקופת הברזל לוקה בחסר בוויקי. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 23:22, 9 באוגוסט 2009 (IDT)

אולי נשלח מישהו לספריה של אונ' חיפה שיקח את הספר וישלח לחנה? יש לנו ויקיפדים חיפאים. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 08:20, 10 באוגוסט 2009 (IDT)

בתשובה לשאלה שהופהת אלי קודם - כן, יש לי גישה למאמר, וכל מה שמופיע ב-JSTOR ב-MUSE, ובעוד כמה מאגרים. לא טרחתי לחפש לפני כן, כי אין לי מספיק רקע במזרח קדום (מחוץ לישראל) בכדי להבין כמו שצריך מה שהולך שם, אבל אם חנה רוצה, אני אשמח לחפש ולשלוח לה. אני גם בדרך כלל נמצא בבית הספרים הלאומי כמה פעמים בחודש (חוץ מהחודש הנוכחי), אז אם יש דברים ספציפיים שצריך לבדוק בספרים אני אשמח לעשות זאת. דניאל צבישיחה 18:33, כ' באב ה'תשס"ט (10.08.09)
אני מעדיפה להתבסס על הספר, צריך סטודנט באוניברסיטת חיפה המוכן לשאול את הספר ולהעבירו אלי. ומכיוון שעכשיו קיץ יש סיכוי שהספר זמין על המדף Hanay - שיחה 13:02, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
אולי כדאי להתחיל מהמאמר בינתיים.. אביעדוסשיחה 17:50, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
יש קצת מידע בערכים יציאת מצרים וישראל קנוהל (ובוודאי יש הרבה מידע בספריו של קנוהל). חובבשירה - שיחה 07:59, 16 באוגוסט 2009 (IDT)

טרמפ מחיפה[עריכת קוד מקור]

ייתכן ואני אגיע מחיפה ואשמח להצטרף אליך לאוטו 02:23, 11 באוגוסט 2009 02:23, 11 באוגוסט 2009 02:23, 11 באוגוסט 2009 (IDT)~ http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9:Ori22

אשמח גם אני להצטרף ולהשתתף בהוצאות הדלק, אוכל להגיע מנו"ש לנשר או לכל מקום אחר מוטי - שיחה 13:44, 12 באוגוסט 2009 (IDT)
הי מוטי, שלחתי דוא"ל אם מספר הטלפון שלי כדי שתתקשר ונתאם.
אורי22 , אין אפשרות לשלוח אליך דוא"ל. אם אתה עדיין מעונין לנסוע מחיפה למפגש, שלח אלי דוא"ל לצורך תאום Hanay - שיחה 19:52, 12 באוגוסט 2009 (IDT)

זכרונות מהסדנה לגרפיקה[עריכת קוד מקור]

פעם מזמן מזמן ביקשת ממני משהו, ואיך אומרים, עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. אז התחלתי ואני אשמח להערותיך. • רוליג - שיחה

נעים להכיר![עריכת קוד מקור]

הי חנה, את פה כבר כמה חודשים ורק עכשיו "גיליתי" אותך (: הערכים שלך מרתקים וכתובים נהדר. תבורכי! חוץ מזה, אני תמיד שמחה על חיזוק הנוכחות הנשית בתוך ים הזיעה הגברי הזה בויקיפדיה... תגידי, יש מצב שבא לך להרחיב על הממצא הארכאולוגי בתל דותן? נתקלתי בממצאים המדהימים במוזיאון הבור בקתדרלת סנט ג'ורג' ולא האמנתי למראה עיניי (נרות שמן, כלים, פיטסים תמימים בכמויות), וחשבתי שאנחנו חייבים לכתוב על זה משהו. מ'תומרת? תמרה שיחה 23:09, 12 באוגוסט 2009 (IDT)

הי תמרה, תודה רבה מאד על המחמאות, מחמם את הלב ונותן חשק. נכנסתי לערכיך וקצת קראתי, הנושאים שאת כותבת מעניינים גם אותי, וכל המחמאות (ויותר) שכתבת על ערכיי מגיעות גם לך. דרך אגב הבן שלי לומד בירושלים וגם הוא מורה דרך . ראיתי שכתבת על רוני רייך. אני למדתי אצלו באוניברסיטת חיפה, איש מקסים. לגבי תל- דותן. אני לא מכירה את האתר וכדי לכתוב צריך מקורות מידע. האם יש לך מידע כתוב בנושא שאפשר להתבסס עליו? את צודקת לגבי המעוז הגברי.... אני מגיעה מחר למפגש וכנראה אהיה האשה היחידה, אז מה דעתך להגיע? Hanay - שיחה 09:47, 13 באוגוסט 2009 (IDT)
ראיתי שהעלת תמונה מ: אתר חפירות ארמון הלני המלכה בחניון גבעתי ליד עיר דוד. הבן שלי גם משתתף בחפירה הזאת. Hanay - שיחה 09:51, 13 באוגוסט 2009 (IDT)
חנה, איזה עולם קטן. אני סקרנית מי הבן שלך והאם אני מכירה אותו (: אין לי ממש מקורות על תל דותן, אבל אני מניחה שאם נפשפש באתר של רשות העתיקות או סתם נגגל תל דותן בטח נעלה על כמה דברים מעניינים. מאחר שתקופת המקרא היא לא בדיוק הקאפ-אוף-טי שלי (אני צלבנית במקצועי), אני מניחה שאת תמצאי דברים יפים ומעניינים יותר ממני. תמרה שיחה 11:43, 14 באוגוסט 2009 (IDT)
הי תמרה, שמו של בני אוּרי, הוא מורה דרך כמוך, ולומד באוניברסיטה בחוגים של מזרח תיכון וארכיאולוגיה. הייתי במפגש היום ושמך עלה בשיחות שהיו לי עם אחרים (אשה, תחומים דומים וכו'.... ) אני אבדוק את נושא תל דותן, בתקוה שאמצא חומר מעניין בנושא. Hanay - שיחה 14:43, 14 באוגוסט 2009 (IDT)
רגע, אורי זה הבחור הבלונדיני עם השער הארוך? דניאל צבישיחה 14:45, כ"ד באב ה'תשס"ט (14.08.09)
אני רואה שיש לנו עוד שותפים לשיחה חיוך אדום, כן אורי הוא הבחור הבלונדיני עם השיער הארוך, מרכיב משקפיים. מהיכן אתה מכיר אותו (ואני מקוה שיש לך רק דברים טובים לספר עליו ) Hanay - שיחה 14:51, 14 באוגוסט 2009 (IDT)
אני התחלתי את השנה במכון לארכאולוגיה, ולצערי, נאלצתי לפרוש באמצע (משלל סיבות)ף אבל אורי זכור לטוב. דניאל צבישיחה 14:53, כ"ד באב ה'תשס"ט (14.08.09)
כיתוב תמונה

בכרנך למה לא לתרגם את הקובץ הזה גם? ‏Ori‏ • PTT07:18, 14 באוגוסט 2009 (IDT)

הי אורי, חשבתי על כך והסיבה היחידה שלא פניתי לסדנא בנושא, הוא הקושי לקרוא את הכתוב באנגלית. בחלק מהמקרים הכיתוב ממש משובש וצריך להשקיע מאמץ בנושא. דחיתי זאת למועד מאוחר יותר. אבל הפניה שלך מדרבנת אותי . אני אתרגם את המונחים.
דרך אגב, הייתי היום במפגש והצטערתי שלא הגעת, היה נחמד להכיר את האנשים שמאחורי... Hanay - שיחה 14:36, 14 באוגוסט 2009 (IDT)
תבואי לטיולים (ויקיפדיה:אלף מילים), ששם גם מוציאים קצת אנרגיה ולא רק עומדים ומפג'ענים בורקסים. שם נפגוש. ‏Ori‏ • PTT16:57, 14 באוגוסט 2009 (IDT)
נשבעת לך, לא אכלתי אף בורקס, ולא עוגה. אבל שתיתי קפה. יחד עם זאת היו לי שיחות טובות , למדתי דברים רבים, והיכרתי אנשים, הכירות אישית תורמת רבות. אני אעשה מעקב אחר הטיולים ואני מניחה שאצטרף לחלק מהם.Hanay - שיחה 21:02, 14 באוגוסט 2009 (IDT)

שלום חנה,

נפתחה תחרות הכתיבה השישית של הוויקיפדיה העברית. אשמח מאוד אם תשתתפי בתחרות זו. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 12:50, 19 באוגוסט 2009 (IDT)

הי גלגמש, תודה על האמון, קראתי על התחרות, אבל אני לא בטוחה שאני רוצה להשתתף. אני נהנית לכתוב בקצב שלי. מכל מקום האם התחרות עוסקת רק בערך המוגדר כקצרמר קיים ולשדרגו? או שאפשר להתחרות על ערך שלדעתי לא כתוב מספיק טוב ולשדרגו גם אם לא מוגדר כקצרמר? או לחילופין ערך חדש? Hanay - שיחה 13:29, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
ההגבלה היא עד 5 K, כלומר אפשר גם לכתוב מאפס. לדעתי, השופטים יאשרו לך גם ערך גרוע שדורש שכתוב. יש מספיק זמן - בערך חודש עד הגשת התוצאה הסופית. אני בטוח שתספיקי. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 15:01, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
סלח לי על בורותי, אבל עד 5K הכונה היא עד 5000 בתים? האם אפשר גם להציע קצרמר שיש עליו תבנית בעבודה , אבל לא עבדו עלי מאז ה- 9 באוגוסט?. יש ערך כזה וממילא בא לי לשדרג אותו ויש לי חומר עליו. Hanay - שיחה 18:26, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
5K זה באמת 5000 בתים. נכנסים לגרסאות קודמות ורואים את גודל הערך. לגבי חריגים: את צריכה לבקש אישור משופטי הבית להשתתף בתחרות עם ערך כזה. לדעתי, יאשרו לך, אלא אם כן הערך גדול מאוד כבר עתה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 18:48, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
הערך עכשיו 3,210 בתים, אבל כותבו כתב כ-2000 בתים בחודש יולי הוסיף עוד 1000 בתים באוגוסט ונדם. Hanay - שיחה 19:08, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
על איזה ערך מדובר? תומר א. - שיחה 19:10, 19 באוגוסט 2009 (IDT)

לא לגנוב לי אותו פלינדרס פיטרי, אני כרגיל בענייני ארכאולוגיה Hanay - שיחה 19:12, 19 באוגוסט 2009 (IDT)

זה ערך כשר הוא פחות מ-5K. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 19:16, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
נסי לפנות למשתמש:סיני בדף השיחה שלו. אולי הוא יסכים להעביר לך את הערך. תומר א. - שיחה 19:18, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
אני אעשה זאת למרות שלפי הכללים של ויקיפדיה , עברו יותר מ 7 ימים מאז העריכה האחרונה שלו, וניתן להסיר את התבנית [[בעבודה]]. אבל אהיה מנומסת עד הסוף Hanay - שיחה 19:32, 19 באוגוסט 2009 (IDT)

בהצלחה יקירתי [עריכת קוד מקור]

עכשיו אני כבר יודע שהתחרות איכותית וכרגיל מצפה לקרוא אותו, לא ידעתי שאני חובב ארכאולוגיה קטן, עד שקראתי את פרי עמלך. המון הצלחה, ג'וגיגון - שיחה 14:16, 20 באוגוסט 2009 (IDT)

חן חן, אני עוד אהפוך אותך לחובב ארכאולוגיה גדול חיוך אדום Hanay - שיחה 14:22, 20 באוגוסט 2009 (IDT)

שלום חנה, ראיתי שלקחת על עצמך להרחיב את פלינדרס פיטרי במסגרת התחרות. כל הכבוד. אני מוכן להיות לך לעזר כלשהו במה שקשור להכחלת ערכים צדדיים. לא ערכים בעלי היקף גדול, אבל לכתוב ערכים בעלי היקף של קצרמר ++ על שניים או שלושה מקומות במצרים נראה לי כמטלה שאוכל לעמוד בה. לידיעתך, יש ברשת את הספר "Flinders Petrie: a life in archaeology" ואני מאמין שיש שם הרבה מידע. מה שראיתי זה שבסוף יש נספח עם כל אתרי החפירות שלו מסודרים באופן כרונולוגי. בהצלחה.אודי - שיחה 17:22, 21 באוגוסט 2009 (IDT)

הי אודי, תודה על הנכונות לעזור. אני מכירה את הספר שנמצא ברשת. עברתי בדף המשתמש שלך על רשימת הערכים שכתבת, לא ראיתי ערכים בתחום הארכאולוגיה. האם אתה מתמצא בנושא? Hanay - שיחה 23:17, 21 באוגוסט 2009 (IDT)
לא ממש. כתבתי את רוב תל שרוחן, אבל אין לי ידע בארכאולוגיה מעבר לידע כללי בסיסי. הכוונה שלי לא הייתה לתרום בנושא הארכאולוגי אלא בנושאים שהם "חצי" ארכאולוגים. לדוגמא, העיר פיום, שבה לפי הערך האנגלי חפר פיטרי, היא בירת מחוז אל-פיום. אני יכול לכתוב עליה ערך שמבוסס על ויקי האנגלית (ערך די עלוב אם להודות על האמת) שבחלק קצר ממנו יוזכרו הממצאים הארכאולוגיים העיקריים מהתקופות השונות. כנ"ל לגבי עוד מקום אחד או עוד אישיות שהיה לה קשר עם פיטרי. אחד מהדברים שערכים נבחנים בהם הוא מיעוט הקישורים האדומים. שיטה אחת להתגבר על כך היא פשוט לא לקשר אליהם ואז אין קישור אדום. שיטה אחרת היא כתיבת קצרמר של שתי שורות שמכחיל את הערך אבל לא נותן ממש מידע. אני מציע לסייע (קצת) בתחום ההכחלה. כמובן, שאת לא חייבת לקבל את הצעת הסיוע ואני לא אעלב. שבת שלום.אודי - שיחה 23:39, 21 באוגוסט 2009 (IDT)
הי אודי, מקוה שלא נפגעת, רק שאלתי לגבי הידע כדי שאדע מה לעשות. אני מקבלת בשמחה את הצעת העזרה שלך. אני מתכננת לכתוב את הערך מהתחלה. אני אעבור ואבדוק מהם הערכים שחסרים לי, ואפנה אליך. שתהיה לך שבת נהדרת Hanay - שיחה 23:45, 21 באוגוסט 2009 (IDT)
שמתי לב עכשיו שנגעת בערך. אני מאד מבקשת שתתאפק ולא תיגע בו. הכלל מרגע ששמתי את התבנית של התחרות שרק אני עורכת את הערך, וכל אחד אחר יכול לפנות בדף השיחה, להציע הצעות ולתת הערות , אבל לא לתקן בערך עצמו. אודה לך אם תכבד את הכלל Hanay - שיחה 23:50, 21 באוגוסט 2009 (IDT)

אם יש לך מה להוסיף לערך, את יכולה לעשות זאת למרות התבנית "בעבודה" המוצבת עליו. בתודה מראש מוטי - שיחה 21:06, 23 באוגוסט 2009 (IDT)

הי מוטי, מצטערת שלא עניתי קודם. אני מאד עמוסה עם הערך פלינדרס פיטרי שלקחתי על עצמי במסגרת התחרות. לעצם הענין. הערך עוסק בתקופה שאני לא כל כך מתמצאת בה (למדתי ארכאולוגיה של התקופות ניאוליתית ועד ברזל 2), וכלן איני יכולה מקריאה מהירה לדעת עם יש יש מידע לא מדויק. Hanay - שיחה 09:56, 27 באוגוסט 2009 (IDT)

טיפלתי בבקשה. תבדקי שהכל נכון ותאשרי לי שם שאני יכול לארכב. MT0 - שיחה 15:43, 25 באוגוסט 2009 (IDT)

שלום חנה,

ראי בבקשה בויקיפדיה:ערכים מומלצים/הסרת המלצה#תל גזר. האם תוכלי לבדוק את העניין? גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:36, 27 באוגוסט 2009 (IDT)

צר לי גלגמש, אבל הערך דורש עוד עבודה רבה לפני שהוא יהיה מומלץ. Hanay - שיחה 15:02, 27 באוגוסט 2009 (IDT)

שמתי לב שהתמונה שלך בתחרות השישית של מקצרמר למובחר לא עונה על אחת הדרישות - עלייך להעלותה לוויקישיתוף, כאמור: "כל תמונה מועמדת צריכה להיות בויקישיתוף וקטלוג התמונה הנכון בויקישיתוף –גם הוא מהווה חלק מהמדדים בהם התמונה נמדדת". זוהי תמונה יפה ואני לא רוצה שתיפסל חלילה MT0 - שיחה 20:29, 27 באוגוסט 2009 (IDT)

הי חמוד שלי , כן גם אני שמתי לב היום לכך. אף פעם לא העליתי תמונה לויקישוף, בזמנו ניסיתי וזו קצת יותר טרחה מאשר להעלות לשרת. השארתי זאת לשבת. בתקוה שאצליח. אם לא, אז ברשותך אבקש את עזרתך. Hanay - שיחה 20:32, 27 באוגוסט 2009 (IDT)
לשירותך תמיד המפקדת MT0 - שיחה 20:49, 27 באוגוסט 2009 (IDT)
רק עכשיו שמתי לב ששיבחת את תמונתי, תודה תודה. אני מתה עליה. ממש עקבתי אחרי האיש עד שהצלחתי לצלמו. מיד כאשר ראיתי אותו שמתי עליו עין. האם ראית את טבלאות התרגום שהעליתי לסדנא? Hanay - שיחה 20:53, 27 באוגוסט 2009 (IDT)
כן, אבל הגבתי שם. אני בחופש עוד מעטMT0 - שיחה 20:55, 27 באוגוסט 2009 (IDT)

פלינדרס פיטרי[עריכת קוד מקור]

שלום חנה. אני לא זוכר אם דיברנו בעבר, אבל אני רוצה לבקר כאן ולנסות לסייע בידך לכתוב ערך שיהיה בעל סיכויים לזכות ב"מקצרמר למובחר". אם תשאלי כאן מסביב, תגלי שאני יודע איך עושים את זה . להלן הערותי -

  • קראתי את הערך, ואני מניח שהוא רחוק מצורתו הסופית. עם זאת, כבר עכשיו מתגבשת בעייה. המדובר בערך שכחצי ממנו הוא טבלה. זו אינו כתיבה אנציקלופדית מעולה. זהו מידע חשוב, אך לדעתי יש להפוך אותו לפורמט שאיננו טבלתי, גם במחיר איבוד חלק מהמידע הפחות חשוב. קחי למשל את הערך בוויקי האנגלית המקדיש ראש פרק לחפירות של פיטרי באתרים החשובים, ומסביר מה הוא מצא שם ומתי. יתרון הטבלה הוא בכך שהיא מסדרת כרונולוגית את עבודתו, ומרכזת את המידע, ונותנת מושג על ההיקף. יתרון זה אובד בכך שהיא נותנת משקל שווה לכל עונה ולכל מקום. מן הסתם היו לו אתרים בהם הייתה משמעות וחשיבות לחפירותיו, ואתרים בהם חפירתו לא העשירה מאוד את הידע על המקום. לא יהיה עדיף לפרט על הדברים החשובים שעשה בעונות, במקום לתת סטטיסטיקה על כל עונה בטבלה?
  • ממה שקראתי אני זוכר שתרומתו העיקרית של פיטרי למדע היא שיטת התיארוך שלו באמצעות השוואת חרסים. לדעתי הערך צריך לתת ראש פרק משמעותי ורציני על התיארוך, כולל דוגמאות. כאן את יכולה להשתולל עם תמונות ותרשימים. זה בדיוק מה שיכול להפוך את הערך לערך זוכה.
  • הזכייה של ערכים בעבר התבססה גם על כך שהכותב יצא מחדרו הממוזג, וסייר במקום עליו הוא כותב. פיטרי חפר בארץ. למה לא לגשת לשם לראות את ממצאיו, ולצלם אותם? ייתכן שיש גם שלט המזכיר אותו או משהו מסוג זה. אם יש איזה אבן או כתובת שפיטרי מצא המוצגים במוזיאון בארץ, למה לא לגשת לשם ולצלם אותה?
  • גלריית התמונות - מיותרת. ערך טוב דורש חומר גראפי. ערך על מדען שעסק בדברים חומריים וגלויים לעין, יכול לקבל הרבה חומר גראפי. למשל - הפירמידה הגדולה של גיזה, הקולוסיום של רעמסס השני, ובמיוחד מצבת ישראל. את מי מעניין איך הוא נראה בשלבים שונים של חייו? זה אינו דוגמן אלא מדען. התמונות שלו צריכות ללכת (די באלו המופיעות בראש הפרק). במקום הגלריה ניתן להפנות לקטגוריה שלו בוויקישיתוף.

אנא קבלי את ההערות כביקורת בונה, ואשמח להמשיך ולשתף עמך פעולה לכתיבת ערך זוכה. בהצלחה. אלמוג 07:22, 28 באוגוסט 2009 (IDT)

שלום אלמוג, רואים שקראת והתעמקת, ואני מודה לך על ההשקעה. אבל כפי שכתבת בהתחלה , הערך רחוק מאד מצורתו הסופית. אני לא כותבת את הפרקים לפי הסדר שהם יופיעו בסופו של דבר בערך. למדתי ארכאולוגיה ואני מכירה טוב מאד את נושא תרומתו של פיטרי וייכתב פרק בנושא. יש לי עוד חודש. יצאתי לא אחת מחדרי הממוזג והשתתפתי בחפירות ארכיאולוגיות במספר עונות. היום בארץ ניתן לגשת רק לשני אתרים שהוא השתתף בחפירות שלהם: תל חסי ותל פארעה הדרומי, ועברו למעלה מ- 100 שנים... לגבי את מי זה מעניין איך הוא נראה בשלבים שונים של חייו? אותי זה מעניין. אני חושבת שהעובדה שהוא צוייר על ידי ציירים שונים ותמונותיו נמצאות בגלריה חשובה מראה את חשיבותו. אבל הכל עדיין בשלבי עריכה, ואני מחליטה ומשנה בהתאם להתקדמות העבודה, שום דבר אינו קבוע. אשמח אם תמתין שבועיים ותקרא שוב את הערך , אשמח לקבל הערות בונות. תודה Hanay - שיחה 09:08, 28 באוגוסט 2009 (IDT)
אכן, נזכרתי למי מראים חצי עבודה... נתתי לך קריאת כיוון, לפי הבנתי, בשלב בו הדברים טרם גובשו וקל יחסית לכוון את הערך לכיוון הרצוי. אשמח להעיר ולראות אם הדברים יושמו, או אם הרעיונות שלך אכן טובים יותר לאחר סיום העבודה. אלמוג 09:14, 28 באוגוסט 2009 (IDT)
הי אלמוג, רצתי מיד לדף המשתמש שלך כדי להכירך, אבל אינך כותב דבר על עצמך , לעומת זאת גיליתי שאתה בחופשה (האמנם?), האם יש לך רשימת ערכים שכתבת , אשמח לקרוא אותם Hanay - שיחה 09:21, 28 באוגוסט 2009 (IDT)
אני מנסה להיות בחופשה, ולא כל כך מצליח. אין רשימת ערכים שכתבתי. אני כותב כאן מ-2004, ודי איבדתי את הספירה... בהקשר של ארכיאולוגיה באמת לא כתבתי הרבה. אני אוהב לשתף פעולה עם אבא שלי, משתמש: אברהם אמיר. כתבנו ביחד את פורטל: היישוב והערכים העלייה לביריה וגדר הצפון שזכו בתחרות הם גם עבודה שלנו. אני לא כותב את זה כדי להשוויץ, אלא כדי שתביני שיש לי נסיון שאני רוצה להעשיר אותך בו. אם את צריכה הכחלה של ערכי משנה לא מאוד ארכיאולוגיים, בקשי, ואולי אתפנה לכך. בידידות אלמוג 09:50, 28 באוגוסט 2009 (IDT)

בית הספר הבריטי לארכיאולוגיה[עריכת קוד מקור]

ביליתי כמה דקות עם בית הספר והגוגל. מצאתי נתונים קלושים בלבד. בית הספר נוסד על ידי פטרי ב-1905 ונסגר ב-1954.ניתן לרשום שמות של כמה כתבי עת שהוציא, וכן כי ממצאים שלו הועברו לבריטיש מיוזיאום ולוורלד מיוזיאום בליברפול. מה שיש כאן זה מקסימום קצרמר, ואני לא חושב שיועיל למישהו אם הקצרמר ייכתב. מה דעתך? לא אתנגד לקבל משימה נוספת... אלמוג 18:09, 28 באוגוסט 2009 (IDT)

חוץ מזה, יש בי"ס בריטי לארכאולוגיה בירושלים, עמאן ואתונה, מכמה שיטוטים באינטרנט לא הצלחתי לגלות קשר כלשהו ביניהם, אבל זה נראה לי מתבקש... דניאל צבישיחה 18:13, ח' באלול ה'תשס"ט (28.08.09)
כנראה שיש קשר אבל נראה גם שבית הספר של פטרי לא היה חלק מהרשת הזו. אלמוג 18:18, 28 באוגוסט 2009 (IDT)
, ממש חבל, כי פיטרי עבד עבור חברה זו במשך שנים רבות והיה מנהלה. אבל מכיוון שאין שום מידע על בית הספר אני חושבת שעדיף לכתוב אפילו קצרמר מאד קצרמר עליו, כדי שלא יישכח בנבכי ההיסטוריה. אני מאמינה שבמשך הזמן תוך כדי שיטוטי במדיות השונות אתקל בעוד חומר וארחיבו. אלמוג, אני אבדוק בחומר איזה משימה אחרת אני יכולה להטיל עליך. רב הערכים שיש לי להכחיל הם אתרים ארכאולוגים. תודה על הרצון, כנ"ל לצבי דניאל (סיפרתי לבן שלי על ההיכרות המצטלבת ) Hanay - שיחה 18:30, 28 באוגוסט 2009 (IDT)

איטריידר[עריכת קוד מקור]

היי, התחלתי בכתיבת הערך איטריידר אך מספר אנשים בקהילה לא מבינים את המשמעות של הערך ומוחקים אותו כתבתי אותו בארגז חול שלי ואני מעוניין להוסיף אותו כערך מן המניין לויקיפדיה משתמש:Israeler/ארגז חול תוכלי בבקשה לעזור לי ? Israeler - שיחה 11:06, 30 באוגוסט 2009 (IDT)

שלום ישראל, אני חושבת שהבעיה היא שהערך נראה כמו פרסומת לחברה. לא אי ההבנה של האנשים. עברתי לראות מה התרומות שלך עד כה, והן בעיקר מידע על חברות. בכנות, אני אישית לא חושבת שיש בכלל מקום לערכים כאלה בויקיפדיה. כל מי שרוצה את המידע בערכים האלה יכול להיכנס לאתר של החברות. ויקיפדיה לדעתי צריכה לכלול ערכים התורמים לידע הכללי. אבל זו דעתי. אני אענה לך טכנית מה אני עושה בהעברה מארגז חול. אני פשוט יוצרת דף ערך ועושה העתק הדבק מדף החול שלי. אבל זאת רק טכניקה. לא מבטיחה לך שהערך לא יימחק שוב. תנסה למצוא לערך שכתבת זוית ראיה אחרת המסבירה מה כל כך מיוחד בחברה זו , הייחוד שלה כערך אניקלופדי. אני ממליצה לך שתנסה לכתוב ערכים מסוג אחר. אם יש לך ידע כלכלי , אז יש ערכים רבים בנושאים כלכליים הזקוקים לערך. אני מבטיחה לך שערכים כאלה לא יימחקו Hanay - שיחה 12:26, 30 באוגוסט 2009 (IDT)

מבחינתי זכית בתחרות התמונה השווה[עריכת קוד מקור]

הקירגיזי הזה שלך סופני לחלוטין! Ranbar - שיחה 14:31, 30 באוגוסט 2009 (IDT)

הי רן, חחח, הצחקת אותי, תודה מכל הלב. גם הבן שלי גר בירושלים והוא מורה דרך Hanay - שיחה 15:01, 30 באוגוסט 2009 (IDT)
מעניין. את יכולה לכתוב לי במייל במי מדובר, אולי אנחנו מכירים. Ranbar - שיחה 15:11, 30 באוגוסט 2009 (IDT)

תרומתי למיזם פלינדרס פיטרי[עריכת קוד מקור]

הערך על הקולג' האנגלי משעמם רצח וארוך כמו הזקן של פיטרי. תרגמתי במקומו את טאניס ואת נאוקרטיס... אז אני מבקש ממנו פטור, ואם את צריכה משהו נוסף - אשמח לשמוע אלמוג 21:25, 31 באוגוסט 2009 (IDT)

כן, גיליתי שעשית הסבה למשימות . מה דעת על הערך en:Amelia Edwards אמיליה אדוארדס, היא היתה הפטרונית של פיטרי ואני מתייסת אליה פעמיים בערך. הערך באנגלית קצר. תודה על המאמץ Hanay - שיחה 23:44, 31 באוגוסט 2009 (IDT)
התחלתי לעבוד על אמליה אדוארדס. אל תקחי ללב את רוני דלומי. גם לערכים אלו יש תפקיד, כל עוד הם נותרים בגבולות הטעם הטוב. אלמוג 21:26, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
הי אלמוג, אתה נ ה ד ר .לא לוקחת ללב, רק מקבלת ב... לא רוצה להשלים את המילה. זו מילה לא יפה. אני מתלבטת לגבי מבנה וסדר הפסקאות בערך פילנדריס פיטרי. אני רוצה להוסיף מידע גם בקשר לחייו הפרטיים, נישואיו, משרת הפרופסורה שהוא קיבל, יש סיפור מעניין על קבורתו. יש לי לפחות עוד 2-3 נושאים ארכאולוגים לכסות (אני לא מתכוונת לכתוב על כל האתרים), ואני תוהה איך לשלב זאת. האם בפסקה נפרדת, האם להפריד לסעיפים נפרדים לחלוטין את הפרקים העוסקים בארכאולוגיה ולהוסיף בהתחלה פסקה המספרת על מאורעות אחרים בחייו. אשמח לקבל עצה Hanay - שיחה 21:34, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
היי חנה - כתבי איך שזורם לך. אני שונא שבלונות. הדרך ליצור ערך ממש טוב היא לשבור שבלונות. אם תכתבי באופן שנראה לך טבעי וזורם הערך יהיה טוב בהרבה מאם תכתבי לפי פורמט או עצה חיצונית. ראי גם מה שכתבתי בשיחה: אמליה אדוארדס. שיהיה לך יום נפלא אלמוג 07:05, 2 בספטמבר 2009 (IDT)
טוב, זה שפלינדרס היה נשוי למלכת הלבבות זה סיפור בפני עצמו... על כל פנים, חנה - המצלמה שלי כרגע בתיקון, אבל כשאקבל אותה בחזרה אני מתכוון לספק לך תצלום של הקבר בהר ציון. ואלמוג - אם נהנית מאמליה, אל תשכח להעיף מבט בen:Hester Stanhope. דניאל צבישיחה 07:22, י"ג באלול ה'תשס"ט (2.09.09)
הי דניאל, תודה על ההצעה לגבי התצלום, ביקשתי מהבן שלי, אבל הוא עסוק עכשיו בבחינות. מכל מקום הוא בדק וגילה שבית הקברות נעול ויש לבקש מהכנסיה מפתח כדי להיכנס לבית הקברות. אשמח אם תצליח לצלם ובכך אוכל לשחרר אותו מהמשימה. ואם אתה נכנס אז אולי כדאי שתצלם גם את הקבר של שינדלר , הוא קבור לידו. וחוץ מזה , נא לא לגנוב לי את אלמוג, הוא עוזר לי להיות"כחולה" Hanay - שיחה 08:58, 2 בספטמבר 2009 (IDT)
שמתי לב עכשיו שקברו של שינדלר מצולם, אז בטח יש שם קברים מעניינים אחרים שאפשר לצלם Hanay - שיחה 09:13, 2 בספטמבר 2009 (IDT)

פרוייקט, אם את מעוניינת...[עריכת קוד מקור]

יש לי משהו בשבילך, מעוניינת? • עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה הוא מובחר! 09:15, 1 בספטמבר 2009 (IDT)

הי עודד , אתה מאד מסתורי , תלוי בפרוייקט Hanay - שיחה 09:18, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
תמיד קריצה לפני זמן קצר הסרתי את ההמלצה הישנה מהערך הפירמידות במצרים. היה לי חבל לעשות זאת אבל בלתי נמנע. יש סיכוי שתשיבי עטרה ליושנה ותביאי את הערך למצב שנוכל להעמידו לדיון המלצה בשנית? • עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה הוא מובחר! 09:19, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
הי עודד, אני מסכימה איתך שהערך במצבו הנוכחי אינו ראוי להיחשב כערך מומלץ. אני אשמח לשפר את הערך, אבל ייקח זמן. אני עסוקה עכשיו מאד מאד עם הערך פלינדרס פיטרי המתחרה בתחרות מקצרמר למובחר, הערך עצמו דורש ממני השקעה רבה וכן דורש הרבה "הכחלות". לאחר מיכן הבטחתי לעביאדוס וגילגמש לכתוב ערך על החבירו (יש לי חומר) לאחר מיכן אם תהיה לך סבלנות לחכות אני מוכנה לטפל הערך של הפירמידות של מצרים (או שמישהו אחר יחליט בינתיים לעשות משהו בנדון) Hanay - שיחה 09:25, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
אני בטוח שאחד הארכיאולוגים בוויקיפדיה ישמח להרים את הכפפה במקומך. תומר א. - שיחה 09:28, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
איזו כפפה? כפפת פירמדות? כפפת הכחלות? (שלגביה אשמח לקבל עזרה - אלמוג החמוד עוזר לי בנדון, אבל יש עוד שפע ערכים להכחיל). את כפפת פיטרי אני לא נותנת !!!!!!! Hanay - שיחה 09:32, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
הסירי דאגה מליבך - סבלנות יש לי, ובשפע עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה הוא מובחר! 09:35, 1 בספטמבר 2009 (IDT)

שלום חנה,

שימי לב שאין להעלות קבצים ששמותיהם בעברית - הבוט עלול לשנות את השם ולהשאיר "פצע" במקום תמונה. במקרה זה ייתכן שהבוט ישנה את 'ספריה' ל'ספרייה'. בנוסף רצוי להעלות קבצים חופשיים לוויקישיתוף ולא לשרת המקומי. את תמונה זו העברתי לוויקישיתוף בשם קובץ:Tel Hanan neighborhood.JPG. ‏Gridge ۩ שיחה 14:17, 1 בספטמבר 2009 (IDT).

חשבתי מכיוון שמדובר בשכונה קטנה בישראל, מה זה מעניין את העולם. בויקישיתוף אני מעלה באנגלית. כבר העליתי קבצים עם שמות בעברית ואני לא היחידה. מעולם לא העירו לי על כך. Hanay - שיחה 14:20, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: יש איסור על שמות עבריים רק בגלל תכנות לקוי של בוטים? הידרו - שיחה 14:21, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
נחמד שעוקבים אחרי , מכל מקום אם צריך להעלות לויקישוף באנגלית אז נא להשאיר לי את המשימה (לפעמים צריך קצת סבלנות לאחר שמעירים למשתשמש). תודה Hanay - שיחה 14:24, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
חנה, לא צריך - מומלץ. ובסדר - רשמתי לפני את העדפתך.
הידרו, אין איסור, יש המלצה. אני כלל לא מבין מדוע שמשתמשים יעלו שם קובץ באותיות שאינן לטיניות. ‏Gridge ۩ שיחה 14:36, 1 בספטמבר 2009 (IDT).
הגודל המקובל לתמונות הוא 250px, אלא אם יש סיבה מיוחדת לגודל אחר. בסרגל הכלים יש כפתור הוספת תמונה, שגם הוא קובע כגודל ברירת מחדל את הגודל 250px. הידוען האלמוני - שיחה 14:42, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
גרידג', הספקתי לראות את הערה על הבעיות שאני עושה, טוב שמחקת אותה. אני האחרונה שעושה בעיות. אתה מוזמן לראות את הערכים שאני כותבת. לגבי גודל תמונה. אז מה אם מקובל, האם יש חוק בויקיפדיה האוסר גודל תמונה של 300? אם אין אז מה הבעיה? Hanay - שיחה 14:47, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
חנה, אני סתם התלוצצתי. לאחר מכן מחקתי את דברי מחשש שלא תביני את הבדיחה. אם זה לא ברור - איש אינו עוקב אחרייך. ‏Gridge ۩ שיחה 14:48, 1 בספטמבר 2009 (IDT).
קיבלתי. העליתי את 2 התמונות לויקישיתוף באנגלית. לדעתי אתה יכול למחוק את עותק התמונה שהעלת לויקישיתוף, עכשיו יש שם 2 תמונות זהות, דרך אגב ההערה לגבי המעקב נכתבה להידרו, וגם היא היתה התלוצצות Hanay - שיחה 14:53, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
אין חוק כתוב, יש נוהג. יש עדיין מספר לא קטן של גולשים המשתמשים ברזולוציה של 600*800 (חלק מבתי הספר בעלי המסכים המיושנים לא תומכים ברזולוציה גבוהה יותר וכך גם חלק ממכשירי הנוטבוק החדשים והזולים) ועבורם תמונה בגודל 300 היא גדולה מדי ומשתלטת על המסך (שרוחבו האפקטיבי עבורם הוא כ-500 פיקסלים). על מנת למצוא מכנה משותף שיתאים לכולם נוצרה דה-פאקטו פשרה שאומרת שתמונות רגילות תהיינה בגודל 250 ואיורים או דיאגרמות בגודל של 500 וממורכזות. הידוען האלמוני - שיחה 14:57, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
כרצונך. ‏Gridge ۩ שיחה 15:05, 1 בספטמבר 2009 (IDT).
נראה לי שזה הוא הקובץ הסופי. הוא יושב בוויקישיתוף, ככה שזה יותר טוב. תשתמשי בו ולא באחרים.

• רוליג - שיחה 19:14, 5 בספטמבר 2009 (IDT)

הי רוליג, בוצע Hanay - שיחה 20:00, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
חיפשתי את הקובץ בויקישיתוף, לא הצלחתי. לאיזו קטגוריה שייכת את המפה? אני רוצה לשייכה גם לקטגוריה Category:Flinders Petrie, ולהוסיף הסבר באנגלית לקובץ Hanay - שיחה 20:26, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
כאן [1]Ori‏ • PTT20:30, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
הי אורי, תודה. ראיתי שכבר הוספת קטגוריה. Hanay - שיחה 20:41, 5 בספטמבר 2009 (IDT)

התבטאות שובניסטית[עריכת קוד מקור]

ההתבטאות שלך בעניין יכולתם המנטלית של הגברים העליבה אותי וביקשתי את חסימתך. לידיעתך. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 19:51, 5 בספטמבר 2009 (IDT)

הערתו של עוזי לדברייך מראה שגם הוא מצא אותם לא ראויים לפחות כמו אזכור של מחזור כפוגע בשיקול דעתן של נשים. הייתי מושך את דבריי שם בחזרה, במקומך. אדם נבושיחה 20:00, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
אני מאד מצטערת, אני לא כתבתי שום דבר על מחזור של נשים כתבתי רק שלגברים יש יותר טסטוסטרון מאשר של נשים וציטטתי את הערך. אם מישהו נפגע אני מצטערת. אין לי בעיה למחוק את שכתבתי. אני חשבתי שעוזי מתבדח כמו שאני התבדחתי. Hanay - שיחה 20:06, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
לא, חני. את כתבת שהורמונים גבריים מפריעים להליך החשיבה התקין. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 20:45, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
אני מצטערת עידו, אני כתבתי שטסטוסטרון גורם לכוחניות, לא התייחסתי בכלל לחשיבה , למנטליות. ציטטתי בדיוק מה שכתוב בערך. למרות שמחקתי , יש היסטוריה ואתה מוזמן לקרוא שוב. האמת היא שאתה מאד פגעת בי בתגובה שלך. אני הייתי ממש המומה וגם עכשיו אני המומה. לפני שאתה פונה אלי לבירור אתה פונה ומבקש את החסימה שלי? , לגבי התגובה של עוזי, הייתי משוכנעת שהוא התבדח ועניתי בהתאם. גם עכשיו אני עדיין חושבת שהוא התבדח. באתר כל הזמן מתלוננים שאין מספיק נשים. אני רואה כאן תגובות והתבטאויות מאד קשות בין ויקיפדים, הרבה יותר פוגעות ממה שאתה הרגשת שאני כתבתי. אני מרגישה יחס איפה ואיפה. מה שמותר לגברים לי אסור אפילו במיליונית אחוז. מכל מקום ההתנצלות שלי היא כנה, כי ממש לא היתה לי כונה לפגוע Hanay - שיחה 20:55, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
די נגמר. מספיק. לא חרגת בכלום ואין שום איפה. עידו פשוט משועמם (i hope). ולא עידו, אין צורך להגיב. ‏Ori‏ • PTT20:58, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
אורי, כן, אבל הוא ביקש את החסימה שלי. ואני לוקחת זאת מאד קשה , ותודה על העידוד, באמת הייתי זקוקה לזה Hanay - שיחה 21:01, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
@ אלמוג 21:13, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
אז אל תקחי את זה קשה. נגמר. לכו תראו הישרדות. ‏Ori‏ • PTT21:17, 5 בספטמבר 2009 (IDT)

אלמוג, שלחתי תשובה Hanay - שיחה 21:19, 5 בספטמבר 2009 (IDT)

צר לי שהטסטוסטרון של . עִדּוֹ (Eddau) מערפל לעיתים את חוש המידה שלו, והוא ממציא בקשות חסימה תמוהות ביותר. דוד שי - שיחה 21:31, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
תודה דוד מכל הלב, הבאת לפניי Hanay - שיחה 21:34, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
זה עצוב. האמירה בהחלט לא הייתה במקומה, אבל נהגת נכון שהתנצלת ואף משכת את דבריך. ברור לי גם שלהבא לא תכתבי דברים דומים. דורית 21:45, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
אם השתמע מדברי שאני תומך בצעד הנמהר והלא-רלוונטי של עידו, אז אני רוצה לציין שממש לא. הייתה מספיקה פנייה אלייך. מת עלייך, אדם נבושיחה 21:59, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
אותי מעציבה כל הדינמיקה של הדיון פה. לא ביקשתי מחני התנצלות, לא הצטדקות ובטח לא את האקט המכוער של שילוב התנצלות בהצטדקות (היא התנצלה על זה שלא היה לי, לדעתה, ממה להיעלב). מצער גם שבאקט ההצטדקותי שלה היא האשימה את ויקיפדיה בשוביניזם. סגנון דבריהם של אורי ודוד מצער גם הוא. זכותם שלא להסכים אתי אבל הם יכולים להסביר את זה באופן מנומס. אני משוכנע שהם לא היו אומרים לי דברים כאלה פנים אל פנים. דוד גם מתפלא אחר כך שסגנון דיבור כמו שהוא מדגים גורר תגובות שמביאות לחסימתם של גולשים. האווירה בויקיפדיה לא נעימה ונזכרים לטפל בזה רק כשמישהו מגיע להתבטאויות בסגנון של חגי. כל מה שקצת יותר מנומס, מתקבל בזרועות פתוחות. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 22:03, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
עדו, אני מסכים איתך לחלוטין. האווירה פה אכן לא נעימה, והאשם בכך הוא אתה, שברגע שמישהי אמרה משהו שנתפס לדעתך כפוגעני, במקום לפנות אל חנה ולהגיד לה שנפגעת ואולי אפילו, חס וחלילה, לנסות לדבר איתה ולגרום לה להבין למה אתה חושב שהתבטאות לא ראויה, קפצת וביקשת את חסימתה. תתבייש לך. דניאל צבישיחה 22:15, ט"ז באלול ה'תשס"ט (5.09.09)
אני אומנם לא חש בושה, אבל אני מבטיח לחשוב על דבריך בכובד ראש. תודה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 23:24, 5 בספטמבר 2009 (IDT)

די. נמאס לי כבר מהדיונים האלו. אי אפשר להשוות בין התבטאות על טסטוסטרון להתבטאות על PMS. אנחנו לא בבועה, ולא מנותקים מהחיים מחוץ לעולם הוירטואלי. נשים הן מיעוט מופלה. מחזור הוא אחד התירוצים לאפליית נשים, אם בגלל השפעות הורמונליות או טומאה או אני לא יודע מה. זו טעות להתייחס להתבטאות שחור כאילו שזה זהה לקריאה לבן. אני באמת מצטער אם מישהו נפגע, ואני חושב שגם חנה מצטערת, אבל זו אינה פגיעה שצריכה לעשות כאלו גלים. • רוליג - שיחה 22:23, 5 בספטמבר 2009 (IDT)

אין שום הבדל. ‏Ori‏ • PTT22:35, 5 בספטמבר 2009 (IDT)
נשים הן מיעוט? לא. ‏Gridge ۩ שיחה 16:40, 6 בספטמבר 2009 (IDT).
אני נמצא עכשיו במילואים ושם מזכירים לי בוקר וערב שוביניזם מהו (לצערי), אני שמח שרמת ה"שוביניזם" בוויקיפדיה מוגבלת לאמירות מבודחות. חנה, אני לא נפגעתי מדבריך ואני מקווה שרמת הטוסטסטרון שלי (שאני לא בטוח אם היא גבוהה או לא) לא תפריע לי בשיקול הדעת מחר קריצה. תומר א. - שיחה 23:05, 6 בספטמבר 2009 (IDT)
שולחת אליך נשיקה (ובעצם למה אין תבנית כזאת?) Hanay - שיחה 08:59, 7 בספטמבר 2009 (IDT)