ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תחרות הכתיבה/התחרות השישית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מקצרמר למובחר

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 (בוטלה) - 10 - 11

תחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" של ויקיפדיה העברית מתקיימת זו הפעם השישית. תחרות הכתיבה הראשונה בוויקיפדיה העברית נערכה בחודש מרץ 2006 ובמסגרתה נכתבו עשרות ערכים מעולים, שרבים מהם נבחרו לרשימת הערכים המומלצים. בעקבותיה נערכו בשנים 2006-2008 עוד ארבע תחרויות כתיבה שהניבו כולן רשימה ארוכה של ערכים ברמה גבוהה מאוד.

לוגו מקצרמר למובחר
לוגו מקצרמר למובחר
רוח התחרות
"קנאת סופרים תרבה חוכמה" (בבא בתרא דף כ"א ע"א)

תחרות "מקצרמר למובחר" נועדה להיות תחרות משעשעת ומהנה של כתיבת ערכים מצוינים, שבסופה ייבחרו הערכים המנצחים ויוענקו פרסים סמליים. מטרת בחירת המנצחים היא אך ורק לקדם את מרכיב ההנאה והסיפוק שבכתיבה בוויקיפדיה, מרכיב אשר אובד לא פעם במלחמות עריכה, מריבות ושאר שגרת היומיום בוויקיפדיה. בכוחה של התחרות להעלות את רמת הכתיבה בוויקיפדיה, להגביר את שיתוף הפעולה והגיבוש בקהילת הכותבים ולמשוך ויקיפדים חדשים לכתיבה בוויקיפדיה.

תקנון התחרות

1. התחרות מחולקת לשלושה בתים נושאיים, וכן לקבוצת תחרויות משנה, כמפורט בהמשך.
2. בפרק זמן שייקבע, יוגשו המועמדויות לתחרות. מועמדות היא תמיד של ערך ושל כותב או של קבוצת כותבים, גם יחד, בבית מסוים.
3. רשאים להשתתף בתחרות ערכים שלא היו קיימים לפני תחילת התחרות או שהיו בני פחות מ-5K של טקסט כתוב, כולל קוד ויקי (לעניין זה, התאריך הקובע יהיה תאריך פרסום התחרות). יוצאים מן הכלל יוכלו להתקבל בידי חבר השופטים. כן רשאים להשתתף ערכים שתבנית "שכתוב" או "עריכה" מוצבת בהם, ללא הגבלת אורך.
4. כל משתמש רשאי להציע עצמו כמשתתף בכתיבתם של עד שלושה ערכים בתחרות. את הערכים יש לסמן בתבנית {{מקצרמר למובחר}}.
5. ניהול התחרות מופקד בידי חבר שופטים. לכל בית יהיה חבר שופטים משלו, בן שלושה שופטים. חבר שופטים נוסף ישפוט בכל תחרויות המשנה.
6. השופטים לא יוכלו להשתתף בתחרות כמועמדים. יש להימנע גם ממצבים של ניגוד אינטרסים ברור.
7. כל המשתתפים מבהירים בזאת מעצם השתתפותם שיקבלו ברוח טובה ובוגרת את חוות הדעת של השופטים.
8. השופטים יציעו עצמם לתפקיד. אם יעלה מספר המועמדים על מספר השופטים הדרוש, ייבחרו השופטים בהצבעה קצרה שלא יתאפשר בה דיון. כשירים להיבחר ויקיפדים רשומים עם ותק של שלושה חודשים וחמש מאות עריכות. עליהם להיות בעלי ידע משכנע ומוכח בתחום הכללי של הבית שבו הם מועמדים לשיפוט.
9. לתחרות ימונה מזכיר. תפקידו יהיה לפקח על סדרי הגשת הערכים, לעורר תשומת לב נדרשת לסוגיות שונות בערכים המועמדים, ליצור שיתוף פעולה פורה וביקורת עמיתים מועילה לערכים המתמודדים, לעודד ויקיפדים להשתתפות, לעמוד בקשר שוטף עם השופטים, להקפיד על לוח הזמנים וכו'.
10. כלל חברי הקהילה נקראים לתת בדפי השיחה של הערכים המתמודדים מה שיותר ביקורת בונה ועצות לכותבים בתחרות, במהלך התנהלותה. חברי צוות השיפוט לא יוכלו להשתתף בתהליך הביקורת הבונה. בהסכמתו של המועמד, ניתן גם להגיה, לערוך ולשפר בערך כלשהו בתחרות במהלכה, אך המילה האחרונה היא של המועמדים.
11. שיפוט הערכים ייעשה לפי קריטריונים שיפורטו בהמשך - ברוחם הכללית של הקריטריונים לערכים מומלצים. תינתן העדפה משנית לוויקיפדים חדשים על פני ויקיפדים ותיקים ומוכרים. כן תינתן העדפה קלה לעבודת צוות ראויה להערכה. נימוקי חבר השופטים יפורסמו בפומבי.
12. ערכים שיתגלו בהם פגמים של זכויות יוצרים או ניסיונות להשפעה או שיחוד של חבר השופטים ייפסלו מן התחרות.
13. ערכים שישתתפו בתחרות לא יועמדו להצבעה כערכים מומלצים עד לסוף התחרות.

חלוקה לבתים
התחרות מחולקת לבתים, לפי נושאים שונים. הבתים הם כדלקמן:

במקרה של תחומי ביניים יוכלו מגישי המועמדות לפרט באיזה בית הם מבקשים להתמודד.

תחרויות המשנה
  • פרס על הערך הישראלי - פרס לערך מצטיין ומקורי שנושאו קשור בקשר מובהק למדינת ישראל, לתושביה, לתרבותה, למורשתה או לציונות. (כל הערכים בבתים הם מועמדים פוטנציאליים, שופטי הבתים יוכלו להמליץ לשופטי בית המשנה על ערכים).
  • פרס לערך השיתופי ביותר - פרס לערך שבכתיבתו נטלו חלק, תוך שיתוף פעולה פורה וחברי, מספר רב של ויקיפדים שתרמו לו כולם תרומה של ממש.
  • פרס התמונה המקורית הטובה ביותר שנוצרה לצורך התחרות (יש להגיש מועמדות).
  • פרס האיור המקורי הטוב ביותר שנוצר לצורך התחרות (יש להגיש מועמדות).
  • פרס לוויקיפד שהרים תרומה משמעותית לכלל הערכים המתמודדים ולהתנהלות התחרות (כל ויקיפד הוא בחזקת מועמד).
עשרת הדיברות לערכים בתחרות
להלן רשימה של עשרה מדדים שמומלץ להביא בחשבון בעת כתיבת ערכים בתחרות. הרשימה איננה מחייבת או ממצה, והשופטים רשאים להפעיל כל שיקול דעת עצמאי, וכך גם הכותבים.
  • נגישות: כתבו את הערך כך שגם קורא שאין לו שום ידיעה בנושא יוכל להשכיל ממנו וליהנות מקריאתו. פסקת הפתיח, במיוחד, צריכה להיות כתובה באופן נהיר לכל, קצר וקולע.
  • מקצוענות: למרות האמור לעיל, אל תתפשרו בדיוק העובדתי ובהצגה הנכונה והמלאה של הנושא, כך שגם איש מקצוע בתחום ישבע נחת מן הערך.
  • רהיטות: כתבו את הערך בעברית טבעית, שוטפת, תקינה ומלאה. העדיפו מושגים עבריים על מושגים לועזיים היכן שאפשר. הימנעו משימוש יתר בעגה מקצועית של יודעי ח"ן בלבד.
  • אמינות: הביאו מקורות ואסמכתאות לכתוב בערך, אפשר ממש בשיטה האקדמית עם הערות שוליים, או לכל הפחות בצורת רשימת קריאה.
  • חזות: תמונה שווה אלף מילים, והדבר נכון קל וחומר גם לאיורים. הוסיפו לערכיכם כל תמונה ואיור שיוכלו להמחיש את הכתוב ולהקל על הבנתו.
  • מקומיות: אם יש לערך הקשר ישראלי/יהודי/ציוני, חשוב להציג אותו בהקשר ובהיקף הראויים. הדבר חשוב במיוחד בערכים מתורגמים.
  • אוניברסליות: אם יש לערך גם הקשר עולמי/כללי, אל תוותרו עליו! אל תציגו נושא כללי רק מנקודת מבט ישראלית או מקומית.
  • קישוריות: ערך שופע בקישורים אדומים הוא תמיד בעייתי. אם יש מושגים מרכזיים שהקישור אליהם עודנו אדום, זו הזדמנות פז "להכחיל" אותו, אפילו בערך קצר יחסית. אם הערך מקשר לערכים מקיפים (ואולי אף לערכים מומלצים) רבים - מה טוב.
  • מקוריות: עבודת איסוף ומחקר מקורית צפויה להניב ערך מוצלח יותר מעבודת תרגום גרידא. גם אם אתם מתרגמים, הקפידו לכתוב בנושא שאתם בקיאים בו ויכולים להפעיל בו את שיקול דעתכם העצמאי והמקורי.
  • שיתופיות: כל טקסט שעובר תחת זוג עיניים נוסף משתפר בהכרח. שתפו פעולה עם שאר הוויקיפדים בהפיכת הערך מעבודת יחיד לערך מובחר שהוויקיפדיה תוכל להתברך בו באמת.

בתחרות התמונה הטובה או האיור הטוב יבדקו השופטים את המרכיבים הבאים:

  • ערכה התוכני של התמונה מבחינת המידע שהיא תורמת - ברורה, מדגימה יפה את הערך (וזאת מבלי הסברים ארוכים המכבידים על הערך - התמונה נועדה להבהיר ולא להכביד), מספקת מידע ייחודי/נדיר וכד' וכן שילוב בערכים וההתאמה אליהם. תמונה או איור שאינם נמצאים בערך יפסלו מהתחרות.
  • ערכה החזותי של התמונה - איכותה המקצועית והצילומית (גודל, חדות, איזון אור, צבע וכד') וכן איכותה האמנותית ויופיה (עיצוב, הרכב, ייחודיות, זווית וכד').
  • תיעוד ותיוג ראויים ונכונים (רשיון כמובן, מילוי פרטים, סיווג וכו). התמונות חייבות להיות מועלות לויקישיתוף. סיווג נאות בויקישיתוף מהווה חלק מהשיקולים הנשקלים בבחינת התמונה.
חלוקת הפרסים
משתמש זה זכה בתחרות הכתיבה לאחר שכתב או הרחיב את הערך שם הערך הזוכה.

הפרס העיקרי לזוכים הוא כבוד ויקר, תהילת עולם, ותחושת הכיף שבזכייה.

עם זאת, התחרות מעודדת ויקיפדים שהתחרות קרובה ללבם להציע פה פרסים לתורמים. יתקבלו בברכה: ספרים ודיסקים שאין בהם עוד צורך ומעשירים את הידע, או כל מתנה מיוחדת אחרת. לא יתקבלו בברכה: תרומות של כסף מזומן. התחרות תתקיים גם אם לא ייתרמו שום פרסים.

ניתן להציע מראש פרסים שיינתנו רק לערכים בתחום מסוים, במטרה לעודד כתיבת ערכים באותו התחום.

כל אחד מצוותי השיפוט יכין רשימה ממוינת של ערכים הראויים לפרס בבית שבו הוא שופט. מספר הערכים שיוכרזו כזוכים נתון לשיקול דעת השופטים.

אם אכן יוצעו פרסים בתחרות, יוכלו כותב או כותבי הערך הזוכה בכל בית לבחור את הפרס שהם רוצים, אחריהם המקום השני בכל בית וכו'. אם זוכים בעלי דירוג זהה בכל בית יחשקו באותו הפרס, תיערך הגרלה.

מזכיר התחרות ידאג לחלוקת הפרסים לזוכים, או ימנה ויקיפד שיהיה אמון על כך.

לוח הפרסים: נא להכריז כאן על תרומות של פרסים
עריכה

נא להכריז כאן על תרומות של פרסים. ניתן להציע פרס המוגבל לערכים בתחום מסוים.

לוח הזמנים
בכל התאריכים הכוונה היא לצהרי אותו היום, שעה 12:00 שעון ישראל.
  1. 16 באוגוסט 2009: פתיחתה הרשמית של התחרות והתאריך הקובע לצורך זכאות למועמדות.
  2. 25 באוגוסט 2009: הגשת מועמדות לחבר השופטים וניהול בחירות לתפקיד אם צריך; ניסוח הודעה לציבור והפצתה לתקשורת וברשת האינטרנט.
  3. 1 בספטמבר 2009: מועד אחרון להגשת מועמדויות לתחרות.
  4. 30 בספטמבר 2009: מועד אחרון לפרסום גרסאות סופיות לשיפוט.
  5. 10 באוקטובר 2009 - לאחר צאת השבת והחג: פרסום החלטות השופטים.
הודעה לעיתונות
כולם מוזמנים לעזור בכתיבת הודעה לציבור ובליטושה. ההודעה תופץ לכלי התקשורת וכן לציבור באמצעות אתרים ופורומים שונים באינטרנט, במטרה למשוך לתחרות מספר מירבי של עורכים חדשים.
בחירת חבר השופטים והמזכיר
עריכה
משתמש זה משמש או שימש בעבר כשופט בתחרות הכתיבה

מזכיר התחרות[עריכת קוד מקור]

  1. עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה הוא מובחר!

בית ראשון - מדעים מדויקים, מדעי הטבע ורפואה[עריכת קוד מקור]

שופטי הבית:

  1. yanshoofשיחהבואו לאמץ ערכים יתומים 22:04, 17 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
  2. ΔΜΫ‏ • שיחה • 11:09‏, 23/08/2009 • ג' באלול ה'תשס"ט
  3. מוטי - שיחה

בית שני - מדעי הרוח והחברה[עריכת קוד מקור]

שופטי הבית:

  1. שנילישיחה 18:28, 21 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
  2. Harel‏ • שיחה 14:57, 22 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
  3. שלומית קדם - שיחה 21:25, 25 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

בית שלישי - היסטוריה, גיאוגרפיה, דתות וישראל[עריכת קוד מקור]

שופטי הבית:

  1. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל?
  2. ברי"אשיחה • כ"ט באב ה'תשס"ט • 22:22, 18 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
  3. עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה הוא מובחר!

תחרויות המשנה[עריכת קוד מקור]

השופטים בתחרויות המשנה:

  1. התמונה השווה. סקרלטשיחה 10:21, 16 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
  2. דרור - שיחה 00:40, 18 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
  3. Ori‏ • PTT14:36, 23 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
ביקורת עמיתים
כמוסבר בתקנון, לביקורת העמיתים תפקיד חשוב מאוד בתחרות. ויקיפדיה היא מיזם שיתופי, לפיכך אנחנו מעודדים את כולם לקרוא את הערכים המועמדים, לשפר אותם בכל דרך שניתן - בעריכה לשונית, בהגהות, בתוספת מידע, בתמונות, באיורים, בעצות טובות, בבירור פרטים חסרים, בהוספת מראי מקום ועוד. זכרו רק שהמילה האחרונה היא של המועמדים, וכי יש לנהוג באדיבות ובדרך ארץ בעת השתתפותכם בביקורת העמיתים.

ביקורת עמיתים לערכים המתמודדים מתבצעת בדפי השיחה של הערכים.

רשימת הערכים המועמדים[עריכת קוד מקור]

{{מועמד בתחרות|
|שם הערך=
|יוצרים=
|התחלה=
|סטטוס=
|הערות=
}}

ניתן לסמן את הטקסט הנ"ל על ידי לחיצה על CTRL ולחיצה על לחצן עכבר שמאלי. לאחר הסימון ניתן להעתיק לזיכרון את המידע באמצעות CTRL + C ולהדביק בערך באמצעות CTRL + V.

רוצים להשתתף בתחרות? כל שעליכם לעשות הוא לבחור את הבית המתאים ביותר לערך שבחרתם לכתוב, ואז ללחוץ על הקישור "עריכה" שמעל הטבלה המתאימה. בדף העריכה הוסיפו את התבנית {{מועמד בתחרות}} ומלאו את הפרמטרים. לנוחיותכם, ניתן להעתיק את הקוד שמשמאל. בנוסף לעדכון אחת הטבלאות מטה, הוסיפו את התבנית {{מקצרמר למובחר}} לראש הערך שלכם. לרשימה המלאה.

בית ראשון (מדעים מדויקים, מדעי הטבע ורפואה)[עריכת קוד מקור]

עריכה

שם הערך שמות הכותבים תאריך התחלת עבודה סטטוס הערות


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

NTFS תומר א. (שיחה | תרומות | מונה) 16 באוגוסט 2009 קצרמר התבססות על מקורות הנמצאים בידי וכמידת האפשר גם על הערך האנגלי. נדחה עקב חוסר זמן והתחלת עבודה חדשה.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

תנועת חלקיק קשור Deltafunction (שיחה | תרומות | מונה) בהקדם לא קיים בעברית אני אחד מהכותבים של הערך באנגלית (Tetherd particle motion)


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

RJ-11 יונה בנדלאק (שיחה | תרומות | מונה) 28.8 עדין לא קיים התבססות על ערכי ויקיפדיה בשפות אחרות. כרגע נדחה. אני נותן עדיפות למיקרוביולוגיה. אני כנראה לא הסיים עד לסוף התחרות אבל הוא יטופל בעתיד הקרוב.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מפתח נומרי Deltafunction (שיחה | תרומות | מונה) התחלתי כבר הערך לא היה קיים


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

גרעין התא Yoavabadi (שיחה | תרומות | מונה) 22.8.09 סיום בטרם עת (23.9). התוכנית היא לתרגם תחילה את הערך האנגלי, וטוות עליו את הידע שרכשתי במרוצת השנים (תיכון+מעט השכלה אקדמאית) בנושא במקומות הרלוונטיים. ברשותי מקורות מידע רבים, הכוללים ספרי ביולוגי תיכוניים ומתקדמים, מאגר מאמרים נרחב וכיוצא בזה. כמובן שאשמח לעזרה, מכול מקום ומכל אחד.

ערכים הנכתבים במסגרת התחרות: אצטבולריה, יואכים האמרלינג, מתיאס שליידן, תיאודור שוואן, דניאל מאזיה.
שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

Delegate דקדוקית (שיחה | תרומות | מונה) הערך לא היה קיים אני לא מספיקה לצערי לעבוד עליו, מתמקדת בתבנית עיצוב


שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

תבנית עיצוב דקדוקית (שיחה | תרומות | מונה) 25/08/2009 מתקדם לסיום
  • הערך חרג במעט מהגודל המקסימלי לפני התחרות. על פי התקנון, השופטים מאשרים בכל זאת את הערך הזה לתחרות, כיוצא מן הכלל. ‏ΔΜΫ‏ • שיחה • 00:48‏, 02/09/2009 • י"ג באלול ה'תשס"ט

  • שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    Ngn טבעת-זרם (שיחה | תרומות | מונה) 24.8.2009 בעבודה


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    ישראל חנוקוגלו Parkerandco. (שיחה | תרומות | מונה) 24 באוגוסט קצרמר מתאים גם לבית השני


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    התקפת מניעת שירות תומר א. (שיחה | תרומות | מונה) 13:24, 30 באוגוסט 2009 (IDT) קצרמר נדחה עקב חוסר זמן והתחלת עבודה חדשה


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    פסיקה (מחשב) תומר א. (שיחה | תרומות | מונה) 13:24, 30 באוגוסט 2009 (IDT) קצרמר


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    חימום תת-רצפתי לאור (שיחה | תרומות | מונה) 1.9.2009 בעבודה


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    BI (בינה עסקית) ערן (שיחה | תרומות | מונה)
    Avi rosenthal (שיחה | תרומות | מונה)
    1.9.2009 הפניה שבעבר הייתה קצרמר הערך כתוב ופתוח להערות ולהארות. אנחנו בתהליך של עריכה, תיקונים והוספת מקורות. פירוט התשובות לשאלות שנשאלנו ביחס לערכים שהוספנו או שיפרנו נמצא בדף השיחה של הערך. מתלבטים האם BI 2.0 צריך להיות חלק מהערך BI (כפי שהמצב כעת) או ערך נפרד (כפי שהמצב בויקיפדיה האנגלית)


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    מיקרוביולוגיה יונה בנדלאק (שיחה | תרומות | מונה) 1.9 בשלבי סיום. תרגום מויקיצרפתית (עם תוספות מויקיאנגלית).

    בית שני (מדעי הרוח והחברה)[עריכת קוד מקור]

    עריכה

    שם הערך שמות הכותבים תאריך התחלת עבודה סטטוס הערות


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    ג'ורג' גרשווין משתמש:Ranbar 16 באוגוסט 2009 סיום עבודה. ביקורת עמיתים תתקבל בברכה. לסיכום תרומות וערכים שנכתבו והורחבו במיוחד ראו בדף השיחה של הערך


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    דגל מקסיקו יםשיחה • כ"ט באב ה'תשס"ט • 18/08/09 ערך קצר שלא מתויג כקצרמר תרגום של הערך המומלץ מאנגלית אין זמן אולי בעתיד (תחרות הבאה)


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    פילוסופיה אנליטית יונתן ש. - שיחה 18/08/09 לצערי אין לי פנאי להמשיך, פרשתי. הכנסתי את מה שהיה בארגז לתוך הערך


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    תומאס מאן Galoren.com - שיחה 19/08/09 תם ונשלם. ביקורת עמיתים תתקבל בברכה. שימוש בויקי הגרמני (והאנגלי בקושי) ובספרים בבית בעיקר ובתרגומים למיניהם. נכתבו ערכי המשנה: קטיה מאן, מאזינים גרמנים! מלבד הערך המומלץ בית בודנברוק והערכים אדון פרידמן הקטן, מוות בוונציה (יצירות של מאן), נילי מירסקי, מרדכי אבי-שאול, מרדכי טמקין ויוסף ליכטנבום (מתרגמים של מאן) שנכתבו קצת לפני כן אך גם בקשר למאן וליצירתו. והערך Walk of Ideas שנכתב בידי ידידי LianRad.


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    אשתו של הנוסע בזמן משתמש:Shirooosh 20/08/09 התחלתי מאפס תרגום הערך המומלץ מהויקי האנגלית.


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    הסנדק חלק שלישי משתמש:יס 22/08/09 לא סתם קצרמר - שלוש שורות על אחד הסרטים הגדולים בתולדות הקולנוע עזרה מויקיאנגלית, מידע אישי ומין הסתם צפייה בסרט ותקצורו.


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    משחקי שעשוע משתמש:קקון 21/08/09 לא היה קיים לפני שהתחלתי

    Game over - פתוח לביקורת.
    ויקי האנגלית והרחבות. סרט האימה היחיד שדבר ראשון שואל את הצופה אם יש לו ביצים.


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    ילנה יאנקוביץ' משתמש:shefshef 23.08.09 בעיקרון סיימתי את הכתיבה בערך. העבודה מעכשיו תתמקד בהכחלות קישורים אדומים. ביקורת עמיתים תתקבל בברכה. בעיקר ויקי האנגלית, האתר הרשמי ודף הפרופיל באתר ה-WTA. כי לשחקנית הכי חייכנית בסבב מגיע ! ערכים שנכתבו למען הערך (כולם קצרמרים) : הגרנד פרי של בודפשט, אקדמיית הטניס של ניק בולטיירי, אמנדה קוצר, מרטינה סוחה, טורניר צ'ארלסטון בסבב ה-WTA, טורניר אוקלנד בסבב ה-WTA, טורניר ברמינגהאם בסבב ה-WTA, קרלה סוארס נבארו, אליסה קלייבאנובה, ג'יימי מארי, מריה סאנצ'ס לורנסו, ג'יל קרייבאס, אנסטסיה מיסקינה.


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    גילברט וסאליבן משתמש:Jab-jab 22.08.2009 סיימתי את העבודה, נותרו כמה הערות שוליים. מאוד אשמח לתגובות והצעות לשיפור. שימוש בויקי אנגלית, ידע אישי מהשתתפות בהפקות וספרים. בנוסף מתורגמים גם ערכים קשורים.


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    אנדרסון קופר משתמש:אנדר-ויק 22.08.2009 לא היה קיים פרש מהמירוץ. בהצלחה ל:


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    אחר צהריים של פורענות משתמש:אנדר-ויק 29.08.2009 הסתיימה העבודה על הערך. ביקורת עמיתים תתקבל בברכה. כתיבה מחדש של הערך (מומלץ בויקי באנגלית), צפייה בסרט, ידע אישי, קטעי ארכיון. ערכים שנכתבו למענו: אוריה היפ, וינסנט קנבי, כיתור, פול קלוג, פרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר (קרדיט לשירוש), לזלי וולר, לייף, מכון הסרטים האמריקאי וסרט פשע.


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    ג'יימס ג'ויס משתמש:איתן 29.08.2009 תם (לצורך התחרות) אם כי לא נשלם. תודה גדולה לדליה על תרומתה הגדולה ולגל אורן על הסיוע בעיקר הספר "ג'יימס ג'ויס - דיוקן האמן". קצת מהערך המומלץ מהויקי האנגלית+ידע שצברתי מהפרויקט. הוכחל: דבלינאים. הורחב:יוליסס (שאני כתבתי את רובו). בדרך עוד 2-3 נוספים.


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    סולם מז'ורי משתמש:סול במול י' אלול, 30 באוגוסט די קצר לערך כה חשוב כל המעונין לייעץ/לעזור- בשמחה, בשיחת משתמש:סול במול


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    קאנטרי משתמש:ג'וגיגון בשעות אלה ממש קצרמר לצערי לא אספיק עקב קוצר זמן, הערך יכתב מחוץ לתחרות

    בית שלישי (היסטוריה, גיאוגרפיה, דתות וישראל)[עריכת קוד מקור]

    עריכה

    שם הערך שמות הכותבים תאריך התחלת עבודה סטטוס הערות


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    היסטוריה של אירופה ג'וגיגון - שיחה 16/08/09 סיימתי... יצא קצר משהו...


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    מצפן יםשיחה • כ"ט באב ה'תשס"ט • 18/08/09 קצת נתקעתי... צריך עזרה דחוף!


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    מצבות נחל קדרון דניאל צבי 19 באוגוסט 2009 לא הושלם בזמן אבל העבודה תימשך, בקצב שלה


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    אפותיקי Hoggy 20 באוגוסט 2009. קצרמר חסר שלד. מקווה לסיים...


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    בעלי התוספות סול במול 20 באוגוסט 2009, א' אלול ה'תשס"ט קצרמר משמים, עם פוטנציאל הערך נראה גדול, אך הוא בלון נפוח של רשימת שמות בעלי התוספות, ומעט מידע עליהם ועל פועלם


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    פלינדרס פיטרי Hanay 20/8/2009 קצרמר מאד קצרמר , הכתיבה הסתיימה, ממתינה להערות מעירות ומאירות Hanay - שיחה 12:23, 27 בספטמבר 2009 (IST)[תגובה] בהצלחה לכולם


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    היסטוריה של דנמרק פישאנדיון 17 באוגוסט 2009 לא היה קיים פרשתי, שמתי תבנית "להשלים" ומדי פעם אוסיף


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    הקרב על בריטניה קלונימוס 20 באוגוסט 2009 קצרמר לא אושר על ידי השופטים - ארוך מדי


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    מחנה חסה אריאל פ. 19 באוגוסט 2009 הבהרת חשיבות


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    פראק אריאל פ. 22 באוגוסט 2009 קצרמר


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    ארץ ישראל במלחמת העולם הראשונה טוקיוני 27 לאוגוסט 2009 לא אספיק לגמור אותו בזמן,אמשיך לעבוד עליו בלי קשר לתחרות. אשמח לעזרה.


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    הקיבוץ המאוחד אמנון שביט תחילת ספטמבר דף הפניה לפיסקה בת כ-3K אכתוב אותו לאט וביסודיות מחוץ לתחרות.


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    הגבעטרון עמיתמית 1 בספטמבר 2009 לא אושר להשתתף בתחרות - ארוך מדי. אעבוד על הערך מחוץ לתחרות.


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    ארמון סנסוסי קוריצה שלהי אוגוסט/תחילת ספטמבר העבודה הסתיימה ב-3 באוקטובר בלילה. משתמשים נוספים עברו על הערך. ראו מידע נוסף בדף השיחה


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    להק 19 יורי תחילת ספטמבר לא הושלם בזמן אבל יושלם שלא במסגרת התחרות


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    ירושלים בתקופה הצלבנית משתמש:nettadi 26 באוגוסט הכתיבה הסתיימה. ממתין לביקורת.

    תחרויות המשנה[עריכת קוד מקור]

    {{מועמד בתחרות משנה|
    |תמונה=
    |יוצרים=
    |תיאור=
    }}

    ניתן לסמן את הטקסט הנ"ל על ידי לחיצה על CTRL ולחיצה על לחצן עכבר שמאלי. לאחר הסימון ניתן להעתיק לזיכרון את המידע באמצעות CTRL + C ולהדביק בערך באמצעות CTRL + V.

    יש לכם תמונה או איור? רוצים להשתתף בתחרות המשנה של התמונה הטובה או האיור הטוב? כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על "עריכה" שמעל הטבלה המתאימה ולהעתיק לשם את התבנית {{מועמד בתחרות משנה}}, ולמלא אותה כמובן. לנוחיותכם, באפשרותכם להעתיק את הטבלה שמימין.

    יש לשים לב לקריטריונים בהם תמדדנה התמונות: האיכות הכללית של התמונה, מקוריות התמונה, הקישור בין התמונה לערך (תמונה שאינה מקושרת לערך בוויקיפדיה העברית אינה זכאית להיכלל בתחרות), תרומת התמונה לערך, היות התמונה תורמת להבנת הערך גם מבלי הסברים מפורטים, הקומפוזיציה של התמונה והיות התמונה מרגשת. כל תמונה מועמדת צריכה להיות בויקישיתוף וקטלוג התמונה הנכון בויקישיתוף –גם הוא מהווה חלק מהמדדים בהם התמונה נמדדת.

    קריטריונים אלה רלוונטיים גם לתחרות האיורים.

    התמונה הטובה[עריכת קוד מקור]

    עריכה

    קישור לתמונה שם היוצר תיאור והערות


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    דבורה מכוסה באבקת פרחי דלעת שנילישיחה דבורה מכוסה באבקת פרחי דלעת, בערך האבקה


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    עמוד אבקן מלא אבקה בתוך עלי הכותרת של פרח הדלעת שנילישיחה עמוד אבקן מלא אבקה בתוך עלי הכותרת של פרח הדלעת, בערך האבקה


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    מצבות יהודיות בפולין, 2009 Galoren.com - שיחה מצבות לקהילות ולאישים יהודיים בפולין על רקע עץ נוגה בשלג אירופאי קליל, טרבלינקה, 2009. בערך טרבלינקה


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    מיידנק פולין, 2009 Galoren.com - שיחה האנדרטה במיידנק. צילום ייחודי שכן הוא מדגים עד כמה האנדרטה גדולה בשל האדם שעומד לבדו לצידה. 2009. בערך מיידנק.



    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    גוגול בירושלים. פולין, 2009 Galoren.com - שיחה גרפיטי של הסופר הרוסי הגדול ניקולאי גוגול על קיר אבן בירושלים. 2009. בערך ניקולאי גוגול


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    תל אביב, מאי 2009 Ynhockey פנורמה של תל אביב ממגדל עזריאלי העגול. מאי 2009. בערכים תל אביב ומגדלי עזריאלי


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    פרג אגסני, אביב 2009 משתמש:MathKnight וצחי אבנור פרג אגסני (שם)


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    קירגיזי בשוק בקירגיסטאו, אוקטובר 2006 Hanay - שיחה 22:56, 26 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה] קירגיזי עם כובע קירגיזי אופייני בשוק של יום ראשון בקרקול עיר במזרח קירגיסטן, השוק משמש בעיקר למכירת בעלי חיים, צפוף מאד . אנשים עם פרות, עיזים, כבשים ועוד. הסתובבנו בין האנשים נזהרים מאד לא לדרוך על צואת בעלי החיים, ופתאם קלטתי את הקירגיזי המצולם. רדפתי אחריו וכבר לא היה אכפת לי על מה אני דורכת, ולבסוף הצלחתי לצלמו. הייתי מאד מרוצה מעצמי . בערך קירגיזסטן


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    מקורות הירקון, קיץ 2009 משתמש:MathKnight וצחי אבנור מקורות הירקון (שם)


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    מבט מבעד לקיר מאולתר בתראבין א-צאנע עידושיחה מבט מבעד לקיר מאולתר בתראבין א-צאנע (שם). דוגמא לנפלאות הבירוקרטיה הישראלית - משרד החקלאות נתן מענקים לשם הקמת חממות ומבנה לציוד החקלאי כדי לעודד את החקלאות בכפר, אך המועצה האזורית הרסה את המבנה מאחר שנבנה ללא היתר בניה. הקיר הארעי נבנה מההריסות.

    האיור הטוב[עריכת קוד מקור]

    עריכה

    קישור לתמונה שם היוצר תיאור והערות


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    וולודרום
    וולודרום
    MT0 איור של ולודרום.
    (איור שצויר בגרפיקה וקטורית עם תוכנת אינקסקייפ)


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    ליקוי חמה
    ליקוי חמה
    MT0 אנימציה של ליקוי חמה.
    (צויר עם תוכנת אינקסקייפ, יוּ‏צא ב-50 פריימים שונים ושולב לכדי אנימציה)


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    מהלך הקרבות במבצע פלשת
    מהלך הקרבות במבצע פלשת
    Ynhockey מהלך הקרבות במבצע פלשת


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    קברי מלכי בוגנדה בקסובי
    קברי מלכי בוגנדה בקסובי
    רוליג קברי מלכי בוגנדה בקסובי. צוייר בפוטושופ ביד חופשית כדי לשמור על זכויות יוצרים של המקור.


    שגיאות פרמטריות בתבנית:מועמד בתחרות משנה

    פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    כנסיית הבשורה
    כנסיית הבשורה
    רוליג כנסיית הבשורה. צוייר בפוטושופ ביד חופשית כדי לשמור על זכויות יוצרים של המקור.

    החלטות השופטים[עריכת קוד מקור]

    החלטת השופטים בבית הראשון[עריכת קוד מקור]

    על פי המסורת הנמשכת בתחרויות "מקצרמר למובחר", גם בתחרות השישית השתתפו כותבים רבים שהרחיבו ערכים קיימים ואף כתבו ערכים חדשים ובכך נוספו לוויקיפדיה ערכים בעלי איכות גבוהה. בבית מדעים מדויקים, מדעי הטבע ורפואה בו הייתה לנו הזכות לשמש כשופטים, עלו לשיפוט 9 ערכים (מתוך 14 שנרשמו לתחרות). מכאן שהתחרות השיגה את מטרתה ונוספו לוויקיפדיה מספר נאה של ערכים חדשים ומורחבים. הערכים נכתבו על נושאים שונים בתחומי תוכן שונים שכולם תחת הכותרת הכוללת "מדעים מדויקים".

    אחרי דיון ארוך ופורה קבענו קריטריונים אחידים לשיפוט, כל אחד מאיתנו קרא את כל הערכים המשתתפים בתחרות, וכל אחד מאיתנו העריך בנפרד את כל הערכים המשתתפים, את הציונים לכל סעיף וסעיף הכנסנו לטבלאות השוואה והסתבר לנו כי כמעט ולא היו בינינו פערים בניקוד שנתנו לערכים והניקוד שניתן לערכים השונים משקף את דעתנו המשותפת.

    לא היה ערך אחד שהתבלט בצורה יוצאת דופן מעל שאר הערכים המשתתפים וגם הערך שזכה במקום הרביעי זכה לניקוד קרוב לקודמיו. ברצוננו לציין כי לדעתנו יש מקום לשיפור בכל הערכים המתחרים, כולל באלו שזכו בשלושת המקומות הראשונים והערות פרטניות יישלחו לכותבי הערכים. אנו מודים לכל המשתתפים שתרמו כל אחד להעשרת קוראי הוויקיפדיה, כמו גם להעשרת הידע שלנו – אחרי שקראנו יותר מפעם אחת כל ערך מאלו ששפטנו.

    • מקום ראשון - בינה עסקית - ערך מקורי, מקצועי ומקיף מאד. מאפשר הכרת התחום גם להדיוטות וגם לאנשי מקצוע. יחד איתו נכתבו ערכי משנה לא מעטים, המאפשרים הכרה לעומק של הנושאים השונים. כתוב היטב, רהוט וקריא.
    • מקום שני - גרעין התא - ערך מקיף ומקצועי, נותן מענה לכל מי שלומד ומתעניין בנושא, רהוט וקריא.
    • מקום שלישי - פסיקה (מחשב) - ערך מקורי, מקיף ומקצועי. מאפשר לציבור הרחב הכרה עם נושא שבדרך כלל שמור ליודעי ח"ן בלבד.
    • ראוי לציין גם את הערך תנועת חלקיק קשור - ערך מקורי מאד ומעניין, הפותח צוהר לשיטות מחקר מתקדמות.

    yanshoof‏ • ΔΜΫ‏ • מוטי17:47, 10 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

    החלטת השופטים בבית השני[עריכת קוד מקור]

    לשלב השיפוט בבית השני הגיעו שבעה ערכים, שניים מהם על סרטי קולנוע, שניים על סופרים, אחד על מלחין, אחד על צמד של ליבריתן ומלחין ואחד על טניסאית. עם החבורה העליזה והמגוונת הזו יצאנו לדרך, ויש להודות על האמת שקשה להשוות ערכים מסוגים שונים כל כך.

    ראשית ייאמר ששבעת הערכים יכולים להיחשב ערכים מצויינים, והם יכולים בהחלט להימנות עם העידית של מה שיש לוויקיפדיה העברית להציע לקוראיה. כל אחד מהם עולה במידה ניכרת על הרמה הממוצעת של ערכים בתחומו.

    שיטת העבודה שלנו הייתה, לפי הצעתו של שנילי, שניתן כל אחד משקל לפי ראות עיניו לרשימת קריטריונים ששימשה את השופטים בתחרויות קודמות וגזורה גם מקריטריונים שמופיעים בדף התחרות. אחר כך נתנו, כל אחד בנפרד, ציונים לערכים בכל אחד מהקריטריונים. הדירוגים היחסיים שקיבלנו לערכים היו דומים מאוד, ובמשא מתן קל בינינו החלטנו שנציין שלושה ערכים שיזכו במקום הראשון, השני והשלישי. ההכרעה לא הייתה קלה, כי רמת הערכים כולם הייתה גבוהה.

    שלומית קדם ואני הקטן כתבנו גם חוות דעת מילולית על אחד מהערכים (אך שנילי היה שותף מלא לשיפוט). מכיוון שאני סבור שיש חשיבות רבה יותר לחוות הדעת מלזהות הזוכים, נביא כאן את חוות הדעת על כל אחד משבעת הערכים. אנחנו מקווים שכותבי הערכים ימצאו בחוות הדעת ביקורת בונה שתעזור לשיפור הערכים (ובכל אחד מהם יש מה לשפר).

    ברכות לזוכים ולמשתתפים כולם על עמלם הרב שהוסיף כבוד רב לוויקיפדיה. שנילי, שלומית קדם וHarel.

    אני מצטרף לדעת חברתי וחברי המלומדים. תודה על חוות הדעת שלהם ותודה לכל המשתתפים. שנילישיחה 08:57, 11 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

    מקום ראשון: תומאס מאן[עריכת קוד מקור]

    הראל:"הערך ארוך מאוד וסוקר את חייו של מאן ואת יצירתו לפני ולפנים לאורך השדרה הביוגרפית של חייו, תוך בחינת ההיבטים הספרותיים, האמנותיים, האישיים ובעיקר הפוליטיים של פועלו ויצירתו. רמתו של הערך גבוהה ביותר וניכרת עבודת המחקר המעמיקה שקדמה לכתיבתו. אף שניכרת מאוד אהדת הכותב לתומאס מאן, מתמודד הערך בהצלחה עם צדדים בעייתיים וקונטרוברסיאליים בחייו של מאן, כולל התייחסות לפרסומים מן השנים האחרונות. העברית קולחת ועשירה. הציטוטים הרבים המובאים בערך מופיעים בעברית מליצית וארכאית, והיכן שתורגמו משפות זרות ניתן היה לוותר על בידול לשוני מיותר זה. אורכו הרב של הערך עומד לו לעתים לרועץ, וכתוצאה מכך אף מוזכרים לעתים שמות ומושגים כלאחר יד ורק אחר כך מובא להם הסבר, או שהסדר הכרונולוגי מתבלבל. מפעם לפעם אף עוסק הערך באנקדוטלי ובסתמי, והיה ניתן לוותר על כך, כמו גם לקצץ בפרק ההנצחה."

    שלומית:"הערך של גל אורן רחב-יריעה, גדוש בפרטים מחכימים, מקיף ויסודי. הוא ארוך מעבר למקובל בוויקיפדיה, אבל לא מעבר לראוי לנושא מסוים זה. הוא כתוב היטב, בשפה רהוטה, ואין בו רגע משעמם או מיותר. מקורות הערך רבים ושונים ואפשר לראות בו עבודת מחקר אמיתית. יש בו מספר רב של קישורים, מהם לערכים שנכתבו במיוחד בשבילו. הוא רצוף הפניות להערות שוליים מקצועיות וענייניות ויש בו קישורים חיצוניים רלוונטיים. שפתו רהוטה ומשובחת, גם אם פה ושם היה יוצא נשכר מעוד הגהה קלה. יש בערך תמונות רבות, כולן מותרות בשימוש לאחר בדיקה של כותב הערך, ובשל ריבוין, מופיעה בתחתית הערך גלריית תמונות נוסף לאלה המשובצות בגוף הטקסט. כל אחת מהתמונות מוסיפה לתוכן הערך, מרחיבה את ידיעות הקורא והבנתו ותורמת לעניין. מספר הקישורים האדומים קטן מאד וערכים חדשים רלוונטיים נכתבו בעקבות ערך זה. אני רואה בערך זה דוגמה ומופת לרצוי בוויקיפדיה, גם אם לא תמיד ניתן להשגה."

    מקום שני: ג'יימס ג'ויס[עריכת קוד מקור]

    הראל: "הערך כתוב ברהיטות ובעברית קולחת ומשובחת. ניכרת קרבתו של הכותב לחומר, שבזכותה נכתב ערך ממוקד ואפקטיבי, מפורט היכן שצריך אך לא פטפטני ולא טרחני. הערך שוזר יפה בין הביוגרפיה של ג'ויס ליצירתו, וסיפור חייו האישיים הקשים נקשר יפה עם האירועים הדרמטיים שפקדו את מולדתו של ג'ויס בשנות פעילותו. השמות והתעתיקים נכונים, הניתוח הספרותי מקצועי אך נגיש להדיוטות, ואיכותו הטובה של הערך עולה מכל משפט ומשפט בו. הגרסה שהוגשה לשיפוט מהוקצעת וחפה אף מטעויות הקלדה. הציטוטים מתוך יצירותיו של ג'ויס עצמן מוסיפים לערך ומאירים אותו, והערך כולו מתאים הן להדיוט והן למומחה."

    שלומית: "ערך מעולה, כתוב היטב, בשפה רהוטה ומשובחת. עונה הן על הציפיות מערך מקצועי למביני דבר והן על הצורך להתאמה לקורא, שאיננו בקיא בכתבי ג'ויס אך מעוניין להרחיב את ידיעותיו על האיש. מתייחס לפרטים אך ללא הפרזה ומוצא איזון ראוי בין האישי לספרותי בחייו של ג'ויס. הערך משופע באסמכתאות בצורת הערות שוליים ויש בו מספר רב של קישורים פעילים, אך עם זאת רב מדי מספר הקישורים האדומים. גם מספר התמונות איננו גדול, יחסית לממדי הערך. אלה הן המגרעות היחידות בערך מקיף, יסודי ומושקע מאד מכל בחינה אחרת."

    מקום שלישי: ג'ורג' גרשווין[עריכת קוד מקור]

    הראל: "הערך מקיף ביותר וסוקר את חייו ויצירתו של גרשווין לפרטי פרטים. ניכר שנערכה עבודת מחקר מושקעת ורצינית באיסוף החומר, סידורו, הצגתו וגיבויו באסמכתאות. הערך מציע שפע של מידע מדויק וקולע הן מהבחינה המוזיקלית והן מהבחינה ההיסטורית, ומשבץ את גרשווין היטב ברקע ההיסטורי של תקופתו. העברית קולחת וטבעית והשימוש בקישורים פנימיים נכון ואפקטיבי. כדי להיטיב להבין את ייחודו של גרשווין נדרש ידע מוזיקלי מקצועי בלתי מבוטל, והערך מתקשה לעתים בהנגשה של פער ידע זה לטובת הקורא ההדיוט, וזאת בשעה שגרשווין הוא דווקא מלחין של מוזיקה "קלה". לשם כך מוטב היה לשבץ עוד קטעי שמע רבים בערך, עד כמה שניתן. אורכו הרב מאוד של הערך הוא לעתים לרועץ, וייתכן שהיה כדאי לקצר מעט בפרקים שבעבורם ישנו כבר ערך מורחב."

    שלומית: "ערך ארוך ומקיף, גדוש פרטי-פרטים לעייפה. תוכנו מעיד על ידע והתמצאות בנושא, ויש בו מקורות ועבודת מחקר, אך ניכר בו קושי להבחין בין עיקר לטפל ומתוך כך, ריבוי פרטים מיותרים וגיבוב מסוים, העושה את הקריאה בו למייגעת. הכותב הרבה מדי במושגים מקצועיים מעולם הג'אז והמוזיקה הקלה, שגם אם כולם נכונים ומדויקים, אין בהם בהכרח עניין לקורא, המבקש להשכיל בחייו ובאישיותו של ג'ורג' גרשווין, המלחין והאדם. ניכוש פרטים שאינם חיוניים, צמצום וקיצור במקומות הראויים יביאו תועלת רבה לערך זה, שיוכל להיחשב למעולה לאחר דיאטה מסוימת. מספר הקישורים האדומים קטן ונכתבו ערכים חדשים.השפה רהוטה וטובה, התמונות מספקות ומשובצות כיאות."

    שאר הערכים (ללא חשיבות לסדר)[עריכת קוד מקור]

    ילנה יאנקוביץ'[עריכת קוד מקור]

    הראל: "הערך סוקר ברהיטות ובעקביות את הקריירה של יאנקוביץ', תוך מניית הישגיה השונים בדרכה אל פסגת הטניס העולמית. הערך מובן אף למי שאין לו ידיעות בטניס וכתוב בעברית טובה שאיננה נכנעת לטרמינולוגיה המקצועית. מכיוון שמדובר בטניסאית פעילה, יהיה צורך להמשיך ולעדכן את הערך עם ההתפתחויות בקריירה שלה. מבחינה תוכנית, עדיף היה לקמץ מעט בפירוט הארוך של הישגיה בתחרויות השונות שקשה לברור בו את המוץ מן התבן ולהרחיב תחת זאת במידע לא-כרונולוגי על ינקוביץ', כגון סגנון משחקה ומה שמייחד אותו, השפעות על הקריירה שלה, מאמניה, שותפיה, סיקורה בעיתונות הספורט, השפעת הזכיות הכספיות על חייה, שערוריות שנקשרו בה וכיוצא בזה."

    שלומית: "הערך כתוב היטב, בעברית רהוטה ומשובחת, יסודי, מקיף ומפורט. בתוקף נושאו, שבו אינני מבינה דבר, הוא מתרכז כמעט כולו בקטלוג משחקים, ניצחונות והפסדים, ובכך הוא שונה מכל יתר הערכים המתמודדים, אך בהתחשב בדרישות הנושא, אין ספק שהוא עומד בהן בכבוד ויכול לייצג בגאווה את תחום הספורט בתחרות. מספר הקישורים האדומים רב יחסית, משום שהם מתייחסים לנבחרות טניס שאין להן ערכים, אם כי לארצותיהן יש ושמותיהן הם המופיעים באדום. הפניות למקורות, הערות שוליים, קישורים חיצוניים תקפים ותמונות, כולם מספקים וערוכים כהלכה. באשר לחשיבות, כפי שציינתי, אינני מתמצאת בספורט בכלל ובטניס בפרט, אבל אני מניחה, שלחובבי התחום יש עניין רב בטניסאית מצטיינת ובכך חשיבותו."

    גילברט וסאליבן[עריכת קוד מקור]

    הראל: "הערך סוקר את יצירתם המשותפת של גילברט וסאליבן בהרחבה, ומבוסס רובו ככולו על תרגום צמוד למדי מן הערך האנגלי. אף שהערך האנגלי כתוב היטב ומגובה באסמכתות, תרגומו לעברית פגע בו, משום שהערך שהוגש לשיפוט לוקה לעתים בשפה מתורגמת ולא-טבעית, במינוח לקוי ולא קונסיסטנטי, ובמרחק רב מדי של כותב הערך העברי מן החומר המקורי, והתוצאה המתוּוכת המוגשת לקורא איננה טובה כמו זו המקורית. הערך שהוגש לשיפוט זקוק למידה בלתי-מבוטלת של עריכה, והיו בו תקלדות לא מעטות. רצוי היה ללוות חלק מהשמות האנגליים בשפת המקור, ולהקפיד על שמות אחידים למחזות, כולל מתן השם במקור. הפרק המבורך על גילברט וסאליבן בישראל איננו מקיף דיו, וחבל שכך. לקורא הישראלי שאיננו מכיר את רזי שפתם של גילברט וסאליבן היו יכולים להועיל מאוד דוגמאות לשוניות נוספות (בשפת המקור) מתוך הליבריות. "

    שלומית: "ערך מאכזב, משום שנושאו מעניין והערך האנגלי שממנו תורגם כתוב היטב, אך התרגום לוקה בחסר, הן מחמת תרגמת והן מחמת אי-הבנה של מילים ומושגים, המקשה על הבנת הנקרא בעברית. הערך לקוח רובו ככולו מן הוויקיפדיה האנגלית, עם תוספות קטנות במבנה המוזיקלי ובהקשר הישראלי. זה כשלעצמו לא היה פוגם ברמתו, לו היה התרגום ראוי, אבל במצבו הנוכחי, הוא זקוק לעריכה מקיפה. מספר הקישורים הפנימיים רב וכן הוכחלו קישורים במיוחד לכתיבת ערך זה. השפה הייתה יכולה להיות טובה, אלמלא התרגמת, הפוגמת באיכותה. משפטים המשוחררים מתרגמת כתובים כהלכה. התמונות מספקות ומשובצות היטב. ניכר שהושקעה בערך עבודה, אבל לא די במקומות הנכונים."

    משחקי שעשוע[עריכת קוד מקור]

    הראל: "הערך המקיף מציג לא רק את עלילתו של הסרט החשוב של מיכאל הנקה, אלא גם מביא ניתוח מעולה, מקיף ומגובה במראי מקום של סגנונו הקולנועי, של המוטיבציה של הבמאי, של חשיבותו בהיסטוריה של הקולנוע ושל קבלתו בקרב מבקרי קולנוע בישראל ובעולם. ניכר שהערך נכתב מתוך עניין אישי רב בסרט ומתוך הערכה רבה להישג הקולנועי שבו. ניכר גם שנעשתה עבודה יסודית של איסוף מקורות, הצלבתם וציטוטם באופן מקצועי ואפקטיבי לקריאת הערך. מבחינה לשונית, לוקה לעתים גרסת הערך שהוגשה לשיפוט בעברית שנשמעת מתורגמת ולא טבעית. בנוסף, בגרסה שהוגשה לשיפוט טעויות רבות בתעתיק ובהגייה הנכונה בגרמנית של שמות הדמויות והשחקנים. ראוי היה גם להרחיב יותר על ליהוק השחקנים לסרט ואף לשלב תמונות שלהם עד כמה שניתן. "

    שלומית: "ערך קצר יחסית, העוסק בסרט אימה לא-מוכר (לפחות לא לי), וקשה לעמוד על ערכו וחשיבותו. יש התייחסות לתחום הקולנוע בכלל וסרטי אימה בפרט, אולי מעבר לרצוי לקורא ההדיוט. השפה רהוטה וטובה, המקור הוא בעיקר הוויקיפדיה האנגלית וידע אישי, אך בקיאותו של הכותב ניכרת בכתיבתו. מספר התמונות קטן, אך סביר ביחס לאורך הערך כולו. הקישוריות סבירה. הבעיה העיקרית שלי עם הערך היא ברתיעה מנושאו ובאי-יכולתי לראות בו חשיבות מספקת ועומק ראוי לערך המועמד לזכייה בתחרות, יחסית לשאר המתמודדים."

    אחר צהריים של פורענות[עריכת קוד מקור]

    הראל: "הערך כתוב היטב ומיטיב מאוד לתאר את מה שמצופה מערך טוב ויסודי על סרט קולנוע הוליוודי. העברית טובה ורהוטה בסך הכל. לשם כתיבת הערך נכתבו כמה ערכים נוספים. עם זאת, נדמה שחסרה התעמקות בצד הקולנועי של הסרט, בחשיבותו בתולדות הקולנוע ובתוך הקריירה של הבמאי, וביחסי הגומלין שלו עם רוח התקופה בארצות הברית. אף שנושאים אלה זוכים לטיפול, הוא איננו מספק די צורכו, והערך מתקשה לספק אנליזה תיאורטית מוצלחת שמתרוממת מעל לעלילה ולפרטיה. תחת זאת, הערך מפרט מאוד על ההבדלים שבין עלילת הסרט להרתחשויות במציאות, ונדמה שהיה ניתן להסתפק בפירוט מצומצם בהרבה של סוגייה זו. בסך הכל, מדובר בערך טוב מאוד שמתעלה בהרבה על רוב הערכים בנושא קולנוע פופולרי, אך מותיר טעם של החמצה בכך שאיננו מספק די אבחנות מתחום התיאוריה של הקולנוע."

    שלומית: "ערך מעולה, כתוב היטב, בשפה רהוטה ומשובחת, מציג היטב את הנושא על כל שלוחותיו, מעניק חשיבות ראויה הן לעלילת הסרט והן לסיפור האמיתי ומביא בפירוט את טענות גיבור המעשה האמיתי, כולל הסתירות שבדבריו, לגבי הסרט ולגבי טיפול המשטרה בהתרחשות, ומולן את תגובות יוצרי הסרט והמשטרה, כך שיש בו כדי לענות על שאלות הקוראים באופן מספק. התמונות רבות למדי ומשובצות היטב, הקישורים הפנימיים רבים והערות השוליים והקישורים החיצוניים מספקים בהחלט. ערך שיענה על ציפיות חובבי הקולנוע ויעניין גם את מי שאינם מן העוסקים בתחום זה במיוחד."

    החלטת השופטים בבית השלישי[עריכת קוד מקור]

    להלן החלטת שופטי הבית השלישי, בתחרות הששית מקצרמר למובחר. שלושת השופטים דנו ביניהם והגיעו למסקנות דומות, כמפורט להלן.

    ההתלבטות העיקרית הייתה בין ארבעה ערכים מובחרים: ארמון סנסוסי, ירושלים בתקופה הצלבנית, פלינדרס פיטרי והיסטוריה של אירופה. שאר הערכים הרשומים בדף התחרות לא הגיעו לרמה הנדרשת כדי להתמודד על כתר הזכייה בתחרות.

    החלטת השופטים[עריכת קוד מקור]

    לאחר דיונים מעמיקים החלטנו שהערך הזוכה במקום הראשון הוא ירושלים בתקופה הצלבנית. במקום השני זכה הערך פלינדרס פיטרי, ובמקום השלישי זכה הערך ארמון סנסוסי. שלושת הערכים הם מצוינים ומלאכת הדירוג שלהם לא הייתה קלה כלל וכלל. לדעתנו יוכלו הערכים הללו להחשב ערכים מומלצים, לאחר שיעברו שיפור נוסף על פי הערותינו דלהלן.

    נימוקי השופטים[עריכת קוד מקור]

    ירושלים בתקופה הצלבנית[עריכת קוד מקור]

    בחינה מעמיקה של הערכים הראתה שהערך ירושלים בתקופה הצלבנית ראוי למקום הראשון. הערך כתוב יפה ורהוט, אם כי פה ושם לוקה בפיוטיות מה. פיסקת הפתיחה של הערך מצוינת, והוא בנוי ומאורגן כהלכה. הערך מגיש לקורא חומר היסטורי מילולי וחזותי בצורה ברורה ומסודרת, מבלי לוותר על המקצוענות. הערך אמין ומבוסס למדי, אף כי הוא מסתמך חלקית על ערכים אחרים בוויקיפדיה, שהיא מקור שלישוני או רביעוני, דבר הגורע במקצת מאמינותו ומקוריותו. לעומת זאת, השיתופיות אינה הנקודה החזקה של הערך, והיינו מצפים שעורכים נוספים יעזרו בהגהת הערך ובעיצובו.

    פלינדרס פיטרי[עריכת קוד מקור]

    הערך פלינדרס פיטרי התמודד בגבורה עם הערך הזוכה, אך החלטנו בסופו של דבר למקם אותו במקום השני. הערך הערך מקיף, יסודי ואמין, ומצאנו כי ניכר בו שהוא נכתב על ידי אדם המבין בתחומו. בדרך כלל הוא כתוב בשפה קולחת וזורמת, נוגע בנקודות מקצועיות רבות מבלי לפגוע ברצף הכתיבה והקריאה.

    מעלות בולטות ניכרו בתהליך כתיבת הערך, שכלל מחקר עצמאי רב, היעזרות בוויקיפדים וכתיבת ערכים רבים אחרים דבר המציב את הקישוריות בערך במקום הראשון מבין הערכים המתמודדים.

    למרות מעלותיו הרבות מצאנו בערך מספר ליקויים, שיפורטו בקצרה. הבולט בהם חוסר ארגון, המתבטא בכמה וכמה מישורים. הערך מסודר באופן כרונולוגי, ולמרות זאת הכותרות שבו מסודרות בחלקן לפי אזורי פעילות, דבר הגורם לבלבול אצל הקוראים. הערך מפרט על החפירות במצרים. אח"כ עובר לארץ ישראל ושוב חוזר למצרים. תחת הכותרת "חפירותיו בארץ ישראל" יש מידע רק על חפירת לכיש, ורק בפרק על "המשך חפירות בארץ ישראל שנים 1938-1926" בא ההמשך. בדומה לכך, הסדר הטוב קובע כי הפרק על יחסו של פיטרי להתיישבות היהודית אמור להיות אחרי טבלת חפירותיו, אך הערך לא סודר כך.

    חלקים מהפיסקאות לוקות אף הן באי סדר. דוגמה לכך ניתן למצוא בפרק "הנסיעה הראשונה למצרים". יש שם התחלת תיאור על כלי המדידה שהכין ועל כך שהמדידות האלו היו המדעיות הראשונות של הפירמידה. אז בא תיאור על מקום מגוריו והרגלי הלבוש שלו, ושוב חוזר התיאור לעבודת המדידה. בדומה, גם הפיסקה המתארת את ילדותו של פיטרי לוקה בחוסר סדר.

    בעיה נוספת שמצאנו בערך היא בעיית הפיסוק. בפרק "סיורים דרומה" נפלו שגיאות כתיב ואף התחביר לקוי במקצת. כך גם בפרק "גורוב". הפרק "תל חסי וזיהויה של לכיש" נראה כמתחיל מהאמצע.

    מצאנו בערך מעט סתירות פנימיות, כגון מי היה האגיפטולוג האנגלי הראשון (פיטרי או נוויל). שאלה נוספת שנותרה פתוחה לאחר קריאת הערך: בעוד שאת עקרונות הארכאולוגיה שלו (הסטרטיגרפיה והטיפולוגיה) ניסח פיטרי על פי חפירות שערך ב-1894, הרי שכבר בחפירותיו בפלשתינה ב-1890 היו לו "שיטות מדעיות", כהגדרת הכותבת. הערך מספר שהחפירה בתל חסי "נחשבת כחפירה המדעית המודרנית הראשונה בארץ ישראל", ואף ש"בחפירה זו נקט פיטרי ופיתח שיטות אשר נכנסות להגדרה של מדע והביאו להתפתחות הארכאולוגיה בארץ ישראל. שיטותיו נהוגות עד היום". למרבה הצער, שיטותיו אלו לא פורטו בערך, ולא ניתן לנחש מה הן.

    נקודה נוספת שיש לתת עליה את הדעת, היא מה גבול הפירוט הראוי בערך ממין זה. מצאנו כי הערך מכביר פרטים שאין בהם חשיבות אנציקלופדית אמיתית. הדברים ניכרים במיוחד בפרק על ילדותו ונערותו, אך גם בציון פרטים טפלים, כגון שעלות הנסיעה של פיטרי לתבאי הייתה 90 ליש"ט ושאביו מימן אותה.

    כאמור, למרות הליקויים הקלים, התרשמנו שהערך מעולה, מקיף ומעניק היכרות יוצאת מהכלל עם דמות חשובה בארכאולוגיה של המזרח התיכון.

    ארמון סנסוסי[עריכת קוד מקור]

    את הערך ארמון סנסוסי דירגנו במקום השלישי. הערך מקיף, יסודי, מאורגן היטב ורהוט. התמונות מעניקות לו צבעוניות נעימה, אף כי בולטת בחסרונה מפה שתדגים את מיקומם היחסי של המבנים והמונומנטים הפזורים בפארק הארמון.

    בעייתו העיקרית של הערך היא העדרם המוחלט של הסימוכין והערות השוליים. אף כי הערך מסתמך על ספרים, מאמרי אינטרנט וויקפדיות זרות, לא ברור מה מקורן של קביעות רבות שיש בו. רק לדוגמה: "עיצובו של הארמון נועד גם להדגים כי יכולותיה של פרוסיה עודן קיימות חרף הנזקים הכבדים שספגה במלחמת שבע השנים, שהסתיימה זמן קצר לפני כן. פרידריך אף אמר על המבנה החדש כי הוא נועד למטרות ראווה". לדעתנו קוראי הערך זכאים לדעת על מה מבוססת הקביעה הנחרצת הזו.

    כאמור בדף השיחה, הערך מבוסס בחלקו על ויקיפדיות זרות, דבר המפחית מהמקוריות ומהאמינות שבו. נוסף על כך, הערך, ככל שנכתב בתקופה הקובעת, הוא עבודת יחיד ולא נעשתה בו כל עבודה שיתופית.

    אנו מאמינים שגם ערך זה, המצטיין בשפה קולחת ועשירה, עשוי להיות ערך מומלץ, לאחר שיטופלו הליקויים הקלים עליהם עמדנו.

    הבהרה בקשר לערך היסטוריה של אירופה[עריכת קוד מקור]

    (הועברה לשיחה:היסטוריה של אירופה).

    לסיום, אנו מברכים את כותבי הערכים הזוכים על זכייתם, ומאחלים להם הצלחה בהמשך דרכם הוויקיפדית.

    עודד (Damzow)19:37, 10 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

    גילגמש 19:37, 10 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

    ברי"א 19:37, 10 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

    החלטת השופטים בבית תחרויות המשנה[עריכת קוד מקור]

    התמונה הטובה ביותר[עריכת קוד מקור]

    מקום ראשון[עריכת קוד מקור]

    מקום ראשון

    תמונה זו נבחרה על ידי צוות השופטים ברוב נקודות כתמונה הזוכה. התמונה זכתה ב-159 מתוך 189 נקודות אפשריות. התמונה, לכאורה סטטית, מתאפיינת בזרימה ובתנועה הבאות לידי ביטוי בזוג הילדים מצד שמאל, העסוקים בשיחה אגב חומר כתוב, בשני הילדים בבריכה המרימים את ידיהם אל על, ובעיקר בתנועת מי הבריכה והקצף הלבן סביב שלושה מהילדים. התמונה סימטרית ואסתטית – הילד הניצב במרכזה מסמן את ציר האמצע הניצב, וכמעט מעליו, במרכז התמונה, נמצא מקום חבוי בסבך הממקד את מבטו של הצופה, והתמונה כאילו זורמת אליו, אגב הדגשת הסימטריות. נקודת חבויה זו מחליפה באופן מושכל ונבון את נקודת האופק של התמונה, למרות שהיא קרובה יחסית אל הצופה. התמונה מחולקת לשלושה חלקים עיקריים – הבריכה, הצמחייה והשמים – והפרופורציות בינהם אסתטיות ונכונות – הבריכה שבה עיקר ההתרחשות תופסת את רוב התמונה, צמחיית הגדה מוגבלת יותר בשטחה, והשמים מעט פחות. קני הסוף הבולטים מעל קו הצמחיה נותנים לצופה את הרגשת משב הרוח המניד אותם, וקצף המים יוצר תחושה של תנועה – ואף שהתמונה סטטית, הצופה מרגיש בלב ההתרחשות וחש בתנועת הילדים, המים, והצמחים.

    התמונה משדרת שמחת חיים, למרות שאף לא אחד מהילדים הנראים בה צוחק או מחייך. היא נותנת רושם טוב אודות המקום, סגולותיו כפנינת טבע וכאתר נופש, ובכך מסיעת להבהיר את הערך בצורה שאינה אפשרית בלעדיה.

    התמונה אף זכתה בתחרות המשנה כתמונה המרגשת ביותר, עם 22 מתוך 30 נקודות אפשריות בקטגוריה זו.

    מקום שני[עריכת קוד מקור]

    מקום שני

    תמונה זו, אשר זכתה ב-148 נקודות, הגיעה אל המקום השני בתחרות. מעבר להיותה רחבת היקף, בהירה וברורה, התמונה מנצלת את קו הרקיע הקאוטי של תל אביב, ורותמת אותו לצרכיה. אנטנה בצידו המערבי של המטכ"ל מסמנת את קו האמצע של הפנורמה. ושדרותיה ורחובותיה של תל אביב המוליכים לכיוון הים, מתנכזים אל הנקודה שאליה היא מצביעה.

    קו החוף, רחוב אבן גבירול והמשכו דרומה, וכן מעקה המבנה מימין וקווי המתאר של הרחובות בצידה השמאלי התחתון של הפנורמה, נמתחים מימין לשמאל לכל רוחב הנוף, ויוצרים "חיוך" הזורם מהמרכז אל הצדדים. התמונה "עושה סדר בבלגן", ותל אביב נראית כאילו נבנתה אגב תכנון מוקפד, תחושה הנעלמת כאשר יורדים מהמגדל ומטיילים בעיר.

    התמונה המתארת את חלקה המרכזי של העיר תל אביב, כוללת אינספור פרטים המתגלים רק בעת הגדלתה לגודל מכסימלי, והיא מעניקה רושם מצויין על העיר.

    מקום שלישי[עריכת קוד מקור]

    מקום שלישי

    תמונה זו, אשר זכתה ב-136 נקודות, הגיעה אל המקום השלישי, בעיקר לאור מקוריותה ואיכותיותיה הצילומית, שכן היא מעניקה מידע מועט מאוד אודות היישוב תראבין א-צאנע בו היא עוסקת, וגם הצלם שם את הדגש על "נפלאות הבירוקרטיה הישראלית" ולא על היישוב הבדואי.

    בתמונה שני חללים, עולמות נפרדים לחלוטין: זה שבקדמתה, התופס את רוב שטחה אך לכאורה הוא טפל מבחינת תוכנו; וזה שבחלון שבמרכזה, מרוחק ושטחו מצומצם, אך למעשה הוא "העולם האמיתי". החלון אינו רבוע או מלבני כמקובל, והוא מעניק תחושה של צוהר המאפשר רק "הצצדה חטופה" מעבר לחומה.

    המסגרת איננה אסתטית – היא עשויה מגיבוב של משטחים מחומרים שונים – עץ, פח, קרשים ולוחות PDF. המשטחים השונים מבלבלים את הצופה אשר במבט ראשון אינו מבין מה הוא רואה, וחושב כי הנוף המופיע הוא אחד המשטחים. במבט שני מבחין הצופה בנוף הנשקף במרכז התמונה. הנוף, היוצר ניגוד צבעוני ופרספקטיבי ליתר חלקי התמונה הינו חלון כמעט פסטורלי – שמיים בהירים, רצועות קרקע מעובדות ומבנים לבנים באופק. המסגרת קשיחה, אטומה ומוכתבת על ידי הרשויות; קווי המתאר שלה מאוזנים ומאונכים ונוקשים בדומה לבירוקרטיה שיצרה אותה. בניגוד לה, המתאר בחלון זורם בקווים אלכסוניים רכים ואנושיים, המסמלים תקווה וחיים.

    מסיבות אלה זכתה תמונה זו בתחרות המשנה כתמונה המקורית ביותר, עם 28 מתוך 30 נקודות אפשריות.

    האיור הטוב ביותר[עריכת קוד מקור]

    התחרות בין האיורים המתמודדים היתה צמודה למדי, וההכרעה בין הזוכים התקבלה בהפרשים של נקודות בודדות. בחנו מספר קריטריונים ובהם מקוריות, תרומה להבנת הערך, בהירות, נחיצות, מורכבות וכיתוב בעברית. כל האיורים הזוכים התאפיינו בכל הקריטריונים, וצויירו אגב מומחיות, דיוק ואיכות גבוהים. על סמך אלה ניסחנו את החלטתנו, כדלקמן:

    • כנסיית הבשורה הגיעה למקום הראשון עם 159 מתוך 168 נקודות אפשריות – תרומתו של האיור לערך רבה ומשמעותית. האיור מדוייק, קפדני ואסתטי, ומייצג לדעתנו את הרמה המצויינת של פעילות הסדנה לגרפיקה בחודשים האחרונים. כל מילה נוספת מיותרת.
    • קברי מלכי בוגנדה בקסובי דורג במקום השני עם 154 נקודות – האמור לגבי האיור הקודם נכון גם לגבי איור זה. האיור יחודי, יפה להפליא, והוא עיבוד שונה לחלוטין של חומר הגלם עליו הוא מסתמך.
    • הוולודרום זכה במקום השלישי עם 144 נקודות – איור מקצועי ומדוייק, העושה שימוש נבון ואסתטי בצבעים ובתכנים מילולליים וגרפיים, ותרומתו לערך בו הוא עוסק ולהבנתו רבה וחשובה.
    • נציין כי האיור קרבות מבצע פלשת הגיע במקום קרוב ביותר למקום השלישי עם 140 נקודות.

    --- אנו מתנצלים על העיכוב בפרסום התוצאות ומודים לכל המשתתפים. סקרלט, דרור ואורי ‏Ori‏ • PTT18:35, 13 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]