שיחת פורטל:ארכאולוגיה של המזרח הקרוב/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


הועבר מרשימת ההמתנה • עודד (Damzow)שיחההאם המלחמה הגדולה גדולה על ויקיפדיה? 13:33, 28 בינואר 2010 (IST)

עבודת צוות מקסימה של חנה, אלמוג ורבים אחרים. פורטל מקיף, ראוי, מעוצב כהלכה ובכלל - לדעתי ככה פורטל מומלץ צריך להראות. • עודד (Damzow)שיחההאם המלחמה הגדולה גדולה על ויקיפדיה? 15:28, 20 בינואר 2010 (IST)

החמוד והמאמי! קוריצהשיחהאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:32, 28 בינואר 2010 (IST)
עודד, הבעיה שהעלה בזמנו דרור נפתרה על ידי אמיר על ידי עיצוב של התמונות. לדעתי אלה שמצביעים נגד או נמנעים הבעיה אצלם דומה או זהה. פניתי אישית למלכת אסתר וביקשתי שתגדיר ברור מה הבעיה אצלה. אני בטוחה שאמיר יוכל לפתור את הבעיה שלה. לפעמים כל מה שצריך לעשות זה Ctrl F5. אז לכל אלה שיש להם בעיה, פנו בבקשה ישירות לאמיר. היום בונים פורטל:הלכה בטכניקה דומה של פורטל ארכאולוגיה. גם פורטל:אמנות שהוא מומלץ, משתמש באותה שיטה. לכן חשוב שכל אלה שיש להם בעיה יפתרו אותה בדרך שהצעתי, אחרת תהיה להם בעתיד בעיה בכל הפורטלים שיקומו Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 14:11, 1 בפברואר 2010 (IST)
נכון לעכשיו, פורטל הלכה הוא ללא בעיות גלישה ומתאים לכל הרזולוציות. 15:22, 1 בפברואר 2010 (IST)
רבותי, נא להבדיל בין שני מקרים:
  1. העיצוב פחות מוצלח ב-600*800
  2. העיצוב פוגע בנגישות לתוכן בפורטל ברזולוציה 600*800.
בדקנו את הנושא עם שורה של דפדפנים וברוב מוחץ שלהם (מוזילה 3 ו-2, כרום על גרסאותיו השונות, IE6) לא נמצאה כל בעיה משמעותית, והם נופלים לסעיף 1, לפי טעמו של הצופה. אולי העיצוב פחות יפה מאשר לו היו משתמשים ברזולוציה גבוהה יותר, אבל הכל בהחלט נגיש. מעטים הם הדפדפנים (בעיקרון - בעיקר כאלו חדשים) אשר בהם הודגמה בעיה של ממש בנגישות לתכני הפורטל. מדובר בפלח אוכלוסייה מאוד מדוקדק - כאלו שגם משתמשים ברזולוציה נמוכה (4% מסך גולשי האינטרנט), שגם משתמשים בדפדפן מתקדם ושגם לא יכולים מסיבה זו או אחרת להגדיל את הרזולוציה או להחליף לדפדפן שיודע איך להתמודד איתה. אין זה הגיוני לשנות את הגדרות הפורטל באופן משמעותי או למנוע עקב כך המלצה עליו. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!14:19, 1 בפברואר 2010 (IST)
יש פורטלים המעוצבים כך שגם צופי 600-800 רואים אותם טוב. למשל פורטל:מלחמת העולם השנייה, פורטל:רומא העתיקה (פרט לגלישה שולית), השואה, אישים, חינוך, מדע המדינה, חוק ומשפט, כלכלה, סוציולוגיה, להט"ב, אינטרנט, תקשורת, היישוב, שחמט
זה אומר שאפשר לבנות פורטל שיענה גם לצרכים של אותו אחוז מהאוכלוסיה שגולש ברזולוציה של 600-800. אני לא מסכים לנתון של 4%. אין לי נתונים מדוייקים אבל יש לי היכרות עם אתרים שבהם יש טרקרים הנותנים מידע על הגולשים בהם, ומדובר על אחוזים גבוהים בהרבה.
גם בפורטל הנוכחי ניתן לגלול שמאלה ולצפות בכל המידע ללא פגיעה בנגישות. נכון שזה לא נוח אבל זה לא מונע מהצופה להגיע לכל חלקי התוכן. מצד שני אפשר בהחלט להתחשב באותם גולשים המרגישים לא נוח עם המצב הקיים ובעזרת מעט פעולות עיצוב של המסגרת "אישים, מוסדות ואתרים" להביא את הפורטל להיות גם מומלץ וגם נוח לכולם. מוטי - שיחה 15:08, 1 בפברואר 2010 (IST)
היתרונות העיצוביים שגורמים לבעיות ב-600*800 עולים על החסרון של פלח אוכלוסיה מאוד מצומצם שבעקבות כך הפורטל לא נגיש לו או שהעיצוב לא מושלם אצלו. נתון ה-4% הוא מ-W3C, שמבצעים סטטיסטיקות חודשיות בהתבסס על מאגר הנתונים הרחב מאוד שלהם. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!19:39, 1 בפברואר 2010 (IST) 
חברים, קבלו עדכון - 1% גולש ברזולוציה של 600*800. העיצוב הנוכחי מתאים לרוב רובם של הגולשים. מי שגולש ברזולציה נמוכה צריך למצוא פתרון בצד שלו. מיקיMIKשיחה23:08, 1 בפברואר 2010 (IST)
מוזר לי האחוז הבודד הזה. המחשב שלי, בגלל צרכי עבודה, מותאם ל600X800, רוב הפעמים שאני גולש לוויקיפדיה אין לי רצון או צורך לשנות את הרזולוציה ולכן גם אני משתייך למיעוט שמתברר כקבוצה גדולה, הרבה יותר גדולה מאחוז בודד עדן - שיחה 01:43, 2 בפברואר 2010 (IST)
אלא שהקהל של הוויקיפדים (כלומר - משתמשים בוויקיפדיה שעורכים אותה) איננו קהל היעד כאן. קהל היעד הוא הקוראים, קבוצה הרבה יותר הטרוגנית מזו שלנו. כך, לדוגמה, פלח הגיל 13-18 הוא קטן מאוד אצלנו, בעוד שבאינטרנט הוא הרבה יותר גדול. גולשים אלו, הנגישים יותר לטכנולוגיה ולרוב לא סובלים מבעיות פיזיות המצריכות רזולוציות גבוהות, וקבוצות אחרות מאזנים בחזרה את הסטטיסטיקה. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!02:07, 2 בפברואר 2010 (IST)
הצבעה לא יכולה להיות מנותקת מאיך שהמצביע עצמו רואה את התמונה. כך גם ההצבעה לתמונה מומלצת. כתבתי לחנה בדף השיחה רעיון שיש לי איך הבעיה נפתרת בקלות. עדן - שיחה 02:12, 2 בפברואר 2010 (IST)
נגד לאור ההתעקשות התמוהה לא לצמצם את דף הפורטל לרוחב שמתאים לכולם. תוסיף ל-4% שלך עוד אחת שעובדת עם צג "15 וזו הגדרת המסך הנוחה ביותר לעבודה בצגים כאלו. גאלוס - שיחה 19:44, 1 בפברואר 2010 (IST) הבעייה נפתרה בצורה כמעט מלאה. גאלוס - שיחה 22:53, 2 בפברואר 2010 (IST)
אין שום התעקשות תמוהה. אני לא יכולה לעשות מה שאין לי במחשב. אני עובדת עם ויסטה, במחשב נייד חדש של לנובו. איני יכולה אפילו להגדיר רזולוציה יותר נמוכה במחשב שלי. אצלי הכל נראה בסדר. גם דרור חשב שיש בעיה ולבסוף היא נפתרה על ידי פנייתי לאמיר. כל אחד מיכם יכול לעשות זאת. אני מרגישה שאני נדרשת לפתור לכל אחד את בעיות ההתאמה במחשב שלו. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 19:59, 1 בפברואר 2010 (IST)

* נגד. אין ספק שמדובר בפורטל יפה (וחמוד, ומאמי) שההשקעה בו רבה. בפורטל הנוכחי עדיין יש חוסרים שונים, וקצרמרים לא מספקים, ביניהם כאלה שנוכחותם בפורטל מומלץ לארכאולוגיה של המזרח הקרוב נראית חיונית. לדוגמה: סרקופג, שער עשתר, רחוב התהלוכות של בבל, מקדש לוקסור, בית תלמי (מצרים), ממלכת פרס, פרספוליס, (ובה: ארמון אפדאנה) עילם, שומרית, מצרית קדומה, אוסטרקון, קרטוש, ואחרים.
ונושא משמעותי נוסף: הפורטל ממליץ על ערך נבחר אחד ("גלגל רפאים"), בעוד שבפורטל מומלץ אני מצפה לעושר של מאמרים נבחרים ומומלצים.
ההבדל בין פורטל יפה לפורטל מומלץ צריך לדעתי להיות מובהק. לא נעים לי להיות משבית שמחות, ואני מתנצל. אך הייתי מוכרח לומר את הדברים. לשיקול הוויקיפדים בעניין, לאור דברים אלה. דני. ‏Danny-w21:20, 1 בפברואר 2010 (IST)

לאור דבריו של אלמוג למטה אני מסיר את התנגדותי. ‏Danny-w23:34, 1 בפברואר 2010 (IST)
דני, אתה לא מדייק וחבל. אכן יש חוסרים, כמו בכל נושא בוויקיפדיה. ראשית, עצם קיום הפורטל מסייע להשלים החוסרים. שנית, החוסרים הללו לא משמעותיים לעומת המלאכה האדירה שנעשתה על ידי חנה ואחרים בתחום, ואני יכול לומר שכיום הכיסוי של הנושא בוויקיפדיה הוא אחד המכובדים מכלל הנושאים המכוסים על ידי פורטל. וזה לא ש"גלגל רפאים" הוא הערך היחיד המומלץ. הפורטל מפנה לרשימת הערכים המומלצים הבאה, המראה רק עד כמה מכוסה העניין היטב בוויקיפדיה, ועד כמה הפורטל עשיר בתוכן: אמאוס - אספקת המים לירושלים - בקעת תמנע - ג'וב יוסף - גלגל רפאים - הגן הארכאולוגי בירושלים - המרד הגדול - הספינקס הגדול של גיזה - הר כרכום - הרודיון - התקופה הממלוכית בארץ ישראל - ויה דולורוזה - חמת גדר - ירושלים בתקופה הממלוכית - ירושלים בתקופת בית שני - כוכב הירדן - כנסיית הבשורה - מבצר נמרוד - מבצר עתלית - מוזס וילהלם שפירא - מנהרות הכותל - מנזר מר סבא - מערכות המסתור של בר כוכבא - מרד בר כוכבא - פלינדרס פיטרי - קרב קדש. תהיה גם אתה חמוד ומאמי (סתאאאם. אני יודע שגם אתה חמוד ומאמי), וחזור בך. אני אוהב ביקורת ומקבל, אבל זו פשוט לא נכונה. אלמוג 21:41, 1 בפברואר 2010 (IST)
  • בעד. לא מפריע לי שהפורטל מקשר לקצרמרים. טבלת הערך הנבחר יכולה להתרחב בקלות רבה, תוך שימוש במומלצי הפורטל. גוונא + שיחה + פורטל הלכה מתבשל ממש עכשיו! 21:31, 1 בפברואר 2010 (IST)
  • בעד טוקיוני 21:31, 1 בפברואר 2010 (IST)
  • איך מצליחים כאן כל קשקוש-מ לעשות עניין, ועוד עקרוני... ‏Ori‏ • PTT21:34, 1 בפברואר 2010 (IST)
  • בעד. מושקע מאוד ויפה. כל הכבוד. yanshoofשיחהשבוע ללא מזנון! 21:41, 1 בפברואר 2010 (IST)
  • בעד. כל הכבוד לחנה (ולמסייעים בעבודה). ירוןשיחה 23:14, 1 בפברואר 2010 (IST)
  • בעד. בנילה - שיחה 23:23, 1 בפברואר 2010 (IST)
  • בעד גילגמש שיחה ראו את מיזם ההמשך! 23:28, 1 בפברואר 2010 (IST)
  • נגד הפ!7ט& ה!‏X‏ ח‏N‏!ד !‏N‏‏X‏‏N‏* !‏N‏ק0*ם !נהד7 (הפורטל הוא חמוד ומאמי ומקסים ונהדר) ומאז שחנה הצטרפה נכתבו ערכים רבים וטובים בתחום. נעשתה עבודה לבניית הפורטל והתווסף לפחות כותב משמעותי אחד בעל ידע בתחום שתרם מספר יפה של ערכים חדשים. אבל, וכאן מגיע האבל הגדול, כל עוד הערך ארכאולוגיה של ארץ ישראל נמצא במצב המביש בו הוא נמצא. ערך מפתח לנושא הארכאולוגיה של המזרח התיכון וערך שסביר להניח שמי שיגיע לפורטל יחפש אותו, אין לי אלא להתנגד להצבתו של הפורטל המושקע בדף חלון הראווה שלנו. ולחנה - אף אחד לא מצפה שתפתרי לגאלוס את בעיות ההתאמה במחשב שלה, כי אין לה בעיות התאמה. היא עובדת עם מחשב בעל הגדרות מסויימות והפורטל בנוי להגדרות אחרות. ברגע שהתקבלה ההחלטה להשאיר בחוץ את הקבוצה של גאלוס מותר להם למחות ולהתנגד להצבת הפורטל, שהם רואים כפורטל בעל עיצוב גרוע, כערך מומלץ. פריץ - שיחה 00:12, 2 בפברואר 2010 (IST)
  • בעד. עמרישיחה 00:29, 2 בפברואר 2010 (IST)
  • נמנע אני חייב לציין שהופתעתי לטובה מהטבלאות שבתחתית הפורטל. הן ברורות ועוזרות בניווט. לטעמי אפשר היה להמתין עוד קצת עם הדיון הזה ולהמתין ליותר ערכים מומלצים כי פורטל הוא רק חזית וצריך מאחריו תוכן. עדן - שיחה 01:39, 2 בפברואר 2010 (IST)
  • בעד. פורטל שעושה חשק להתעניין יותר בתחום (אם כי, בסקר שעושים פה אני שייך לאחוז הבודד שקצת מסתבך בניווט). לגבי הערכים שטעונים השלמה - בשביל זה יש פורטל מושקע, שידרבן את השלמתם. עם האוכל - יבוא התאבון. עזר - שיחה 02:07, 2 בפברואר 2010 (IST)
הפורטל קיים גם למשיכת כותבים. על מנת שיהיה מומלץ צריך גם ריפוד עדן - שיחה 02:19, 2 בפברואר 2010 (IST)

הרבה קישורים אדומים בפורטל[עריכת קוד מקור]

הופתעתי לראות שיש טענות על כך שיש הרבה קישורים אדומים בפורטל. קישור אדום הוא מידע. למשל הקישור האדום הספינה העתיקה ממעגן מיכאל, יכולתי לא לכתוב אותו, אבל אז חלק גדול מהנכנסים לפורטל לא היו יודעים בכלל על קיומה. עתה הם יודעים, ויכולים לחפש מידע עליה בגוגל. ויש מידע באתר האינטרנט של מוזיאון הכט בחיפה. יכולתי להמעיט בקישורים אדומים, ולא הייתי מקבלת את הטענות האלה, הפורטל היה הרבה יותר כחול אבל הרבה פחות טוב לטעמי. הפורטל גם ממפה את המידע. היום יש מעט מאד ויקיפדים שכותבים ערכים בנושא ארכאולוגיה (מחוץ לירושלים). אני כל הזמן מנסה לגייס ויקיפדים שיעזרו לי להכחיל ערכים. חלק עזרו לי בעיקר בערכים על ארכאולוגים. אשמח אם עוד ויקיפדים יצטרפו ויעזרו. לא צריך לפחד ממונחים בארכאולוגיה, אני כאן לסייע. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:39, 2 בפברואר 2010 (IST)

עיצוב הפורטל ברזולוציה 800 על 600[עריכת קוד מקור]

איך זה עכשיו? (עוד לא הוספתי את הלוחות הכרונולוגיים כי זה הרבה עבודה ורציתי לדעת קודם אם זה שווה את המאמץ). • אמיר (שיחה) 02:53, 2 בפברואר 2010 (IST)

הי אמיר, אני מודה לך מכל הלב על הפתרון שאתה הכנת ומכין. אני מאמינה שפתרון זה ישמש את כל הפורטלים שהשתמשו בטכנולוגיה של פורטל זה. אני כמובן לא יכולה להגיד לך איך זה נראה, המחשב שלי לא מותאם לכך. צריך לחכות שאלה שהצביעו הצבעת מחאה נגד יכתבו אם הם רואים כמו שצריך. ואני מקווה שיעשו זאת מהר. לגבי הלוחות הכרונולוגיים. צריך לשים לב שהסיכרוניזציה בין העמודות לא תשובש. הכנת הלוחות האלה לקחה זמן רב. ראשית הכנתי אותם באקסל ולאחר מכן גם העברתי אותם לויקיפדיה והתאמתי את התיארוך ביו האזורים השונים. העבודה ארכה זמן רב ודרשה מאמץ גדול. אני אפילו לא אוכל לבדוק אם הכרונולוגיה לא השתבשה. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:30, 2 בפברואר 2010 (IST)
אצלי הבעיה נפתרה מצוין.עזר - שיחה 08:51, 2 בפברואר 2010 (IST)

הוסף למומלציםעודד (Damzow)שיחההאם המלחמה הגדולה גדולה על ויקיפדיה? 22:05, 4 בפברואר 2010 (IST)