גוגל טיסות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Google Flights)
גוגל טיסות
צילום מסך של האתר
צילום מסך של האתר
צילום מסך של האתר
סוג אתר אינטרנט עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 13 בספטמבר 2011 – הווה (12 שנים)
בעלות גוגל
הרשמה לא דרושה
www.google.com/flights/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גוגל טיסותאנגלית: Google Flights) הוא יישום של חברת "גוגל" (Google Feature) הפועל כמנוע חיפוש להשוואת מחירים בין טיסות ורכישת כרטיסי טיסה דרך ספק חיצוני; ומספק נתונים ועדכונים על המראות ונחיתות של טיסות.[1]

פיתוח והשקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2010 הודיעה חברת גוגל כי הגיעה להסכמה בנוגע לרכישת חברת התוכנה ITA.[2] באפריל 2011 אישר הממשל האמריקני לגוגל את העסקה בעלות משוערת של כ-700 מיליון דולרים. גוגל החלה בפיתוח מאסיבי של מנגנון חיפוש טיסות, תוך שימוש באלגוריתמים של ITA. מטרתם הייתה ליצור יישום חדש למנוע החיפוש שלהם, מתוך רצון להגדיל את כמות המשתמשים הרוכשים כרטיסי טיסה באינטרנט.[3]

ב-13 בספטמבר 2011, לאחר כחמישה חודשים של פיתוח, השיקה גוגל לראשונה את "גוגל טיסות".[4]

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • חיפוש טיסות: מאפשר חיפוש לפי יעד, נקודת מוצא ותאריכים.
  • אפשרויות חיפוש מתקדמות: המאפיין כולל: מחלקות, כמות וסוג הנוסעים, עצירות, חברת תעופה, זמנים, משך הטיסה, אפשרות הצגה או הסתרה של כרטיסים נפרדים ועוד.
  • "גלה יעדים": המשתמש יכול לבנות חופשה בעזרת בחירה במאפיינים הכוללים תאריכים, מקומות ותחומי עניין. בעזרת האפשרות הזאת יכול משתמש שלא קיבל החלטה לגבי יעד הטיסה שלו לבחור טיסה לפי האזור, התאריכים ואופי החופשה בהם הוא מעוניין.
  • מעקב אחרי טיסות: בהקלדת מספר הטיסה וקוד חברת התעופה בשורת החיפוש של גוגל יוכל המשתמש לעקוב אחרי התקדמות הטיסה דרך ה"פיצ'ר" של גוגל טיסות. המשתמש יוכל לראות עיכובים בטיסות, זמני המראה ונחיתה משוערים, שער וטרמינל.
  • אינטגרציה עם מערכות גוגל אחרות: גוגל טיסות עובד בשילוב עם הכלים האחרים של גוגל, כגון לוח השנה והדואר האלקטרוני (Gmail). כאשר משתמש מקבל את כרטיס הטיסה שהזמין לחשבון הדואר האלקטרוני שלו (Gmail), המערכת של גוגל מנתחת ודולה את פרטי הטיסה, מוסיפה אותם אוטומטית ללוח השנה של המשתמש בגוגל, ושולחת התראות על הטיסה דרך גוגל טיסות.
  • מעקב אחרי מחירים: ב-17 באוקטובר 2016 הודיעה גוגל על חידוש במערכת של "גוגל טיסות" – אפשרות לעקוב אחרי מחירי הטיסות.[5][6] בלחיצה על כפתור יכול המשתמש לבקש מגוגל לשלוח לו התראות כאשר מחיר הטיסה שבה התעניין הולך לעלות, על מנת שיוכל להזמין כרטיס לפני העלייה במחיר.

תגובת הקהל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר השקת מנוע שירות חיפוש הטיסות של גוגל, הוא החל להתחרות במנועי חיפוש טיסות פופולריים אחרים, כדוגמת: SkyScanner, Expedia, Kayak ו-Orbitz. פרסום מנוע חיפוש הטיסות של גוגל לא השפיע על החברות המתחרות, שדיווחו כי אין ירידה בכמות המשתמשים או בכמות המזמינים דרכן.[דרוש מקור] מנוע החיפוש Kayak, החל בפרסום בטלוויזיה בשנית, אך לדברי מנכ"ל החברה, סטיב הפנר, הדבר איננו נובע מהחשש מהתחרות עם גוגל טיסות.[7]

למרות הרצון של גוגל להפוך את מנוע החיפוש שלה לפופולרי ביותר, כיום, מנועי החיפוש המובילים עדיין יותר פופולריים מגוגל טיסות, ואף, בחיפוש במנוע החיפוש של גוגל למחירי טיסה, מנועים אלה מופיעים לפני מנוע חיפוש הטיסות של גוגל. בנוסף, בעת חיפוש מחירי טיסות המנוע של גוגל מפנה לאתרים אחרים.

נכון לשנת 2016, שירות חיפוש מחירי הטיסות פעיל במספר מדינות, וביניהן ישראל. ניתן להשוות מחירים בין אתרי וסוכני נסיעות שונים.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Clint Henderson, How to use Google Flights: A guide to finding flight deals, The Points Guy, ‏21 ביוני 2023 (באנגלית)
  2. ^ Facts about Google’s acquisition of ITA Software, google.com, ‏1 ביולי 2010
  3. ^ Ryan Singel, Feds Clear Google to Buy ITA Travel Search Company, Conditions Apply, wired.com, ‏8 באפריל 2011
  4. ^ Google launches new flight search tool, CNN, ‏14 בספטמבר 2011
  5. ^ 1 2 הילה חיימוביץ', גוגל מציגה פיצ'ר חדש שיסדר לכם טיסות זולות, באתר גיקטיים, ‏18 באוקטובר 2016
  6. ^ Sunil Tewari, Making travel planning less stressful this holiday season, blog.google, ‏17 באוקטובר 2016
  7. ^ Dennis Schaal, Kayak Begins Advertising on U.S. Television Again, skift.com, ‏5 בינואר 2017