Meddle

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Meddle
אלבום אולפן מאת פינק פלויד
יצא לאור 30 באוקטובר 1971
הוקלט ינואר - אוגוסט 1971
סוגה רוק מתקדם
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 46:46
חברת תקליטים Harvest Records (בריטניה)
Capitol Records (ארצות הברית)
הפקה פינק פלויד
כרונולוגיית אלבומים של פינק פלויד
Relics
(1971)
Meddle
(1971)
Obscured by Clouds
(1972)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Meddle (התערבות/דחיפת אף) הוא אלבום האולפן השישי של פינק פלויד משנת 1971 בסגנון רוק מתקדם. אלבום זה הוא אלבום האולפן השישי של להקת פינק פלויד.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף כי השירים באלבום זה משתנים רבות בקצבים ובאופי, Meddle נחשב לרוב ליותר אחיד ברעיונותיו ובשילוב המוזיקלי בין היצירות מאשר האלבום הקודם של הלהקה Atom Heart Mother שיצא לשוק בשנת 1970. שני השירים הראשונים באלבום משתלבים זה בזה בעזרת אפקט קולי של רוח בצורה שבאה לידי ביטוי גם באלבומים מאוחרים יותר של פינק פלויד -The Dark Side of the Moon, ו Wish You Were Here. אף על פי שהאלבום לא התקבל באהדה על ידי המבקרים, הוא זכה להצלחה מסחרית לא רעה; האלבום הגיע למקום השלישי במצעד האלבומים הבריטי, וזכה למעמד של פלטינה כפולה על ידי איגוד RIAA האמריקאי ב-11 במרץ,1994.

חלק מהשירים באלבום בוצעו בהופעה בפומפיי, שהוסרטה והפכה לסרט תיעודי חשוב על הלהקה בתקופה שקדמה ליציאת האלבום The Dark Side of The Moon, ונחשבת לתקופה הפוריה ביותר של הלהקה. שמו של השיר Echoes הוא גם שמו של אלבום האוסף של הלהקה, שיצא לאור בשנת 2001, אשר כלל גרסה מקוצרת של השיר.

השיר Fearless שוקע ומסתיים ועליו עולה הקלטת יציע העמידה של קבוצת ליברפול, הקופ, כשהוא שר את המנונם של אוהדי הקבוצה, You'll Never Walk Alone - שירם של רוג'רס והמרסטיין, אשר הפך ללהיט פופולרי בביצוע הלהקה הליברפולית ג'רי והפייסמייקרס.

הרצועה האחרונה באלבום "Echoes" היא הרצועה הארוכה ביותר, ואורכת 23 דקות וחצי. בעיני רבים רצועה זו היא היצירה המרכזית באלבום.

רשימת רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-Meddle ישנן 6 רצועות, כאשר האחרונה שבהם מילאה את כל הצד השני של תקליט הויניל:

מס' שםלחן משך
1. One of These Days מייסון/גילמור/ווטרס/רייט 5:57
2. A Pillow of Winds גילמור/ווטרס 5:10
3. Fearless גילמור/ווטרס 6:08
4. San Tropez ווטרס 3:43
5. Seamus מייסון/גילמור/ווטרס/רייט 2:15
6. Echoes מייסון/גילמור/ווטרס/רייט 23:29

עטיפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטורם ת'ורג'רסון הציע במקור תמונת תקריב של פי הטבעת של בבון כתמונת הצד הקדמי של האלבום. אולם הצעתו נדחתה ברוב קולות על ידי הלהקה, שהודיעה לו דרך שיחה בין יבשתית, בזמן סיבוב הופעות ביפן, שהם מעדיפים שהתמונה הקדמית תהיה של "אוזן מתחת למים".[1] העטיפה הסופית צולמה על ידי בוב דאוולינג. התמונה מייצגת אוזן תחת מים, שאוספת גלים של צלילים (המיוצגים על ידי האדוות בתמונה). ת'ורג'רסון הביע את חוסר שביעות רצונו מעטיפה זו, בטענה שזו העטיפה הכי פחות אהובה עליו מבין העטיפות שעיצב לפינק פלויד: "אני חושב ש"Meddle" הוא אלבום הרבה יותר טוב מהעטיפה שלו".[2] עמיתו של ת'ורג'רסון, אוברי פאוול, הסכים עם קביעתו על העטיפה באומרו:""Meddle" היה בלאגן. שנאתי את העטיפה. אני לא חושב שעשינו עימם צדק בכלל. זו עבודה שנעשתה בלב לא שלם".[3] העיצוב של תמונת האמצע של האלבום (זו הנראית כאשר פותחים את האלבום) הכיל תמונה של הלהקה עצמה (תמונתה האחרונה של פינק פלויד כלהקה עד לאלבום A Momentary Lapse of Reason מ-1987).[2]

מבצעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו כן:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Mason, Nick (2005), Philip Dodd, ed., Inside Out - A Personal History of Pink Floyd (Paperback ed.), Phoenix p. 160
  2. ^ 1 2 Blake, Mark (2007), Comfortably Numb - The Inside Story of Pink Floyd, Thunder's Mouth Press, p. 166
  3. ^ Harris, John (2006), The Dark Side of the Moon (Third ed.), Harper Perennial, pp.141-142