Ouran High School Host Club

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: סגנון לקוי, שגיאות כתיב, חוסר במידע אנציקלופדי בסיסי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: סגנון לקוי, שגיאות כתיב, חוסר במידע אנציקלופדי בסיסי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
Ouran High School Host Club
桜蘭高校ホスト部
Ōran Kōkō Hosuto Kurabu
סוגה קומדיה, פארודיה, דרמה, שוג'ו, רומנטי
יוצר ביסקו הטורי
מאנגה: Ouran High School Host Club
יוצר ביסקו הטורי
התפרסם לראשונה במגזין יפןיפן LaLa
תקופת הפרסום המקורית ספטמבר 2002 – נובמבר 2010
מספר הכרכים שהתפרסמו יפן-83 ארצות הברית-83
אנימה: Ouran High School Host Club
אורך פרק 25 דק'
במאי טקויה יגרשי
אולפני אנימציה בונז
תקופת שידור מקורית אפריל, 2006ספטמבר 2006
מספר העונות 1
מספר הפרקים 26

Ouran High School Host Club, או בעברית מועדון האירוח של תיכון אוראן, היא סדרת אנימה יפנית אשר נוצרה על ידי ביסקו הטורי. הסדרה מספרת על מועדון האירוח ("הוסט קלאב") של בית הספר הפרטי והיוקרתי, אקדמית אוראן, על חבריו השונים, על הלקוחות שלו ועל ההווי בבית הספר. גיבורת הסדרה היא נערה ענייה בשם הארוהי, שמצטרפת למועדון לאחר שהחברים חושבים בטעות שהיא נער. הסדרה החלה בתור מאנגה באותו השם, שפורסמה לראשונה במגזין היפני LALA באוגוסט 2003. ביפן יצאו לאור 18 כרכים של המאנגה. בשנת 2006 הופקה סדרת האנימה שאורכה הוא 26 פרקים. את האנימה הפיק סטודיו בונז.

בסדרה בדיחות רבות על חשבונן של סדרות שוג'ו (למשל שימוש מוגזם בוורדים ובעלי סאקורה עפים ברקע), וגם בני ההוסט קלאב הם למעשה הסטראוטיפים הקלסיים של השוג'ו. בדיחות אלה הופכות את הסדרה למעין סדרת פארודיה על סדרות שוג'ו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקדמיית אוראן היא בית ספר פרטי שרוב תלמידיו הם בני עשירים. לבית הספר מתקבלת נערה ענייה בשם הארוהי פוג'יוקה, שהתקבלה על בסיס מלגת לימודים, ובגלל מצבה הפיננסי לא קנתה את התלבושת הרשמית של בית הספר. באחד הימים מגיעה הארוהי בטעות לחדר המוזיקה השלישי, שלמעשה הוא מקום משכנו של מועדון האירוח. המועדון מורכב מחבורה של שישה נערים יפים, שמטרתם היא לגרום אושר לבנות האקדמיה. הנערות אשר מתארחות במועדון בוחרות איזה מהמארחים הן מעדיפות, וכשמתחשק להן הן באות לחדר המועדון, לדבר עם המארח החביב עליהן או לשבת לכוס תה וארוחה.

הארוהי מפתחת שיחה עם חברי המועדון, ועקב המראה החיצוני המטעה שלה כולם חושבים אותה לבן. בלי כוונה היא שוברת כד יקר ששוויו 8,000,000 ין ואשר היה אמור להיות מוצע למכירה פומבית. כיוון שאין לה כסף כדי לשלם על הכד היקר, חברי המועדון הופכים אותה ל"כלבלב" של המועדון ושולחים אותה לעשות עבורם מטלות שונות. מאוחר יותר, הם מורידים ממנה את המשקפיים לרגע, וכאשר הם מגלים פנים יפות, הם מחליטים לצרף את הארוהי לצוות המארחים. גם כאשר כולם כבר מבינים שהארוהי היא בחורה, נופלת ההחלטה להסתיר את העובדה משאר בית הספר ובייחוד מהבנות, שחלק מהן מחבבות את הארוהי.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה יש שבע דמויות בולטות. הדמות הראשית היא הארוהי פוג'יוקה, ושש הדמויות האחרות הן חברי המועדון האחרים. לכול דמות ישנו "סוג" שמוצמד להם כדי להקל על האורחות לבחור מארח, והם הסטראוטיפים הקלאסיים בסדרות שוג'ו.

חברי המועדון: מורי, האני, טאמאקי, קיויה, קאורו והיאקרו.

הארוהי פוג'יוקה, "הטירון הטבעי"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארוהי היא נערה פיקחית והגיונית שהחלה את שנת הלימודים הראשונה בבית הספר אוראן. בשונה מהחבורה המטורפת סביבה, הארוהי אינה תיאטרלית ומוזרה. היא אדישה מעט ומתנהגת בטבעיות. אימה של הארוהי נפטרה לפני עשר שנים. היא הייתה עורכת דין, והארוהי רוצה ללכת בדרכה. הארוהי גרה בדירה קטנה עם אביה, שהוא קרוס דרסר וביסקסואל. להארוהי חשוב מאוד להצליח בלימודים, דבר שלא תמיד מתאפשר עקב מחויבות למועדון. לפי ילדי המועדון, היא מתנהגת בצורה לא נשית במיוחד, ובכל הזדמנות הם מנסים לגרום לה להתנהג ולהיראות נשית יותר.

טאמאקי סואו, "המלך"[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאמאקי הוא נשיא המועדון ומייסדו. טאמאקי הבלונדיני הוא נסיך בית הספר, הבן של המנהל וגם מארח פופולרי מאוד בגלל היופי שלו והתנהגותו הג'נטלמנית. כשאין לקוחות הוא מתנהג בטיפשות. טאמאקי בא ממשפחה עשירה במיוחד, והוא נוטה להתנשא על אחרים ולסווגם כפשוטי עם. הוא דרמה קווין, וההתנהגות שלו מאופיינת בתאטרליות ונטייה להגזמה. בדרך כלל נסחף מאוד אחרי רגשותיו ומבטיח הבטחות חסרות אחריות. הוא מנסה תמיד למשוך תשומת לב, בייחוד את תשומת הלב של הארוהי. לטאמאקי יש סיפור חיים עצוב ומשפחה מורכבת. אמו מתגוררת בפריז ונאסר עליו ליצור עימה קשר, וסבתו שונאת אותו כיוון שאימו היא המאהבת של בנה. טאמאקי התאהב בהארוהי ברגע שגילה שהיא נערה. במהלך הסדרה הוא מנסה להרשים אותה ללא הצלחה, אך לקראת סוף הסדרה השניים מתקרבים והופכים לחברים טובים. הוא מעוניין ביותר מכך, אבל הארוהי אינה ממהרת לחשוף את רגשותיה.

קיויה אוטורי, "הקול"[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיויה הוא האחראי על ענייני הכספים של המועדון. ברוב הופעותיו בסדרה הוא מתעסק בטפסים וברשימות. הוא נוהג למכור תמונות וחפצים אישיים של חברי המועדון כדי לממן את הבזבוזים הרבים של המועדון. הוא חבר טוב של טאמאקי. קיויה הוא חכם ומסיק מסקנות במהירות, והראשון שהבין שהארוהי היא לא בן. משפחתו של קיויה עשירה מאוד ויש בבעלותה נכסים רבים ורשת של בתי חולים. אביו הוא איש עסקים מצליח וקפדן. קיויה שואף להצליח בחברה של אביו ולגבור על שני אחיו הבכורים.

היקארו וקאורו היטאצ'ין, "הילד הרע"[עריכת קוד מקור | עריכה]

היקרו וקארו הם שני אחים תאומים, אך שונים מאוד באישיותם. שניהם יוצרים של הומוסקסואליים בהפגנות המיניות ביניהם אך שניהם נמשכים במידה להארוהי, לא חברותיים במיוחד. קאורו הוא האח הקטן יותר אך למרות זאת הוא יותר רגוע ומנסה להוות דוגמה אישית להיקארו. היקארו, השני למרות היותו הגדול נוטה לבכות ולהתלונן. היקרו וקאורו מאוד אוהבים את הארוהי. הם חבריה לכיתה, והיא היחידה שיודעת להבדיל ביניהם. בעבר היו התאומים מסתובבים רק אחד עם השני ולא נפתחו בפני איש, אך מצב זה השתנה אחרי שהצטרפו למועדון ובמיוחד אחרי שהכירו את הארוהי. התאומים אוהבים להציק, הם מתנהגים ברעשנות ובחוסר רגישות. למרות זאת הם פופולריים מאוד בקרב הבנות, שנמשכות לאהבת האחים העמוקה שהם מציגים.

מיטסקוני האנינזוקה 'האני', "ילד קטן וחמוד"[עריכת קוד מקור | עריכה]

האני הוא המארח המייצג את סגנון ה"לולי-שוטה", כלומר ילד קטן וחמוד עד גיל שש. למרות שהוא לומד בכיתה י"ב, הוא מתנהג בילדותיות ותמימות וסוחב איתו בובה של ארנבון שמאוד יקרה לו. הוא אוהב מאוד לאכול מתוקים. הוא בן למשפחת האנינזוקה המכובדת והידועה, שאימנה את צבא ומשטרת יפן ומדינות נוספות. כיאה למסורת המשפחתית, הוא אלוף אמנויות לחימה. האני הוא חברו הטוב ביותר של מורי ותמיד נמצא בסביבתו. הבנות מחבבות אותו בגלל האופטימיות התמידית שלו, כיוון שהוא חמוד, ובגלל מערכת היחסים ההדוקה בינו לבין מורי.

טאקאשי מורינזוקה 'מורי', "החזק והשתקן"[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורי הוא בן דודו של האני וחבר טוב שלו. האני, שלומד איתו בכיתה, חשוב לו מאוד והוא מוכן לעשות למענו הכל. מורי שתקן מאוד, ממעט בדיבור ובחיוכים. הוא גבוה ושרירי, ואלוף יפן בקנדו. משפחת מורינזוקה שירתה את משפחת האנינזוקה במשך דורות רבים, ולפני שני דורות אוחדו המשפחות בקשרי נישואים, אבל מורי עדיין מתנהג כלפי האני בנאמנות וסבלנות רבה. הוא מגן עליו ועוזר לו בכל מה שיבקש.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינוקוג'י הימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מופיעה רק בפרק הראשון של האנימה. היא מקנאת ביחס של טאמאקי להארוהי. היא זורקת את התיק של הארוהי למזרקת בית הספר וגם מאשימה את הארוהי, מבלי שידעה שהיא בת, שהיא ניסתה להטריד אותה מינית. אף על פי שהארוהי לא מספרת על כך לטאמאקי, הוא מכריז שהארוהי לא היה עושה דבר כזה, ומסלק את אינוקוג'י מהמועדון.

קאנקו קאסוגאזאקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מופיעה רק פרק אחד באנימה ומתוארת כנערה הפכפכה. לאחר שהארוהי שמה לב לקשר בין קאנקו למייבא כלי התה, סוזושימה טורו, מתגלה שקנאקו מאורסת לו מילדות. טאמאקי זומם להחזיר אותם להיות זוג מאוהב, ובזמן הריקוד של סוזושימה וקאנקו, סוזושימה מציע לה שוב נישואים. הנשיקה המובטחת מטאמאקי הופכת לנשיקה בלחי מהארוהי. כשטאמאקי מנסה למנוע את הנשיקה, הוא מחליק ובטעות דוחף את הארוהי לנשק את קאנקו על שפתיה.

רנגה אושיקוג'י[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנגה הגיעה למועדון האירוח לאחר שראתה תמונה של קיויה, שדומה לדמות שהיא מעריצה. היא העמידה פנים שהיא ארוסתו והחליטה על דעת עצמה להפוך למנהלת מועדון האירוח. בתור המנהלת החדשה, היא הכריזה שהמועדון זול ושטחי, והוסיפה לכל אחד מן המארחים, מלבד קיויה 'צד אפל', אך לאחר שהעניינים מרחיקים לכת, קיויה דוחה את רנגה והיא, מצידה, מתאהבת בהארוהי. רגנה מופיעה ברוב הפרקים, כל כניסה שלה בדרך כלל מלווה ברעש חזק של מנוע, כשהיא עומדת על במה שיוצאת מהרצפה. רנגה מרבה ללבוש קוספלייס, והתאומים מכנים אותה "אוטאקו", כינוי שמשמעותו אדם המכור לאנימה ומנגה.

מועדונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועדון האירוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המועדון הוקם על ידי טאמאקי בשנתו הראשונה בתיכון אוראן. מועדון האירוח של אקדמיית אוראן כולל שבעה חברים ומטרתו הוא להנעים את זמנן של הנערות בבית הספר אשר מוצאות זמן כדי להגיע לביקור. כל נערה אשר מגיעה למועדון נחשבת ללקוחה. היא יכולה לבחור מי תרצה שיהיה המארח שלה. במועדון היא יכולה לדבר עם המארח, לשתף אותו בבעיות אישיות ולהתייעץ איתו, או לשבת ולפטפט על כוס תה ועוגה.

המועדון שוכן בחדר בשם 'חדר המוזיקה השלישי',אולם גדול ומפואר, מלא ברהיטים ובקישוטים יקרים. המועדון נחלץ מפעם לפעם לעזרת תלמידי בית הספר בפתרון בעיות שונות המקשות על חיי היום-יום שלהם.

מועדון הזוקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועדון הזוקה

מועדון ה'זוקה' הוא מועדון הפעיל בבית הספר 'סנט לובליאה', אקדמיה יוקרתית לבנות בלבד. המועדון מעלה הצגות ומופעים מרשימים בפני בנות בית הספר, הכוללים שירה, משחק וריקודים. שמו הרשמי של המועדון הוא 'חברת השושן הלבן'. שם זה הוא כפל משמעות מפני ששושנה ביפנית נקראת יורי וזהו גם כינוי ללסביות. המועדון כולל שלוש חברות: אמאקוסה בניאו (בניברה) ומאיהארה צ'יזורו (סוזורן) מכיתה י"א, וטסוובוקי הינאקו (הינאגיקו) מכיתה י'. במופעים משתתפות בנות רבות נוספות. הופעות המועדון כוללות אלמנטים קלאסיים, כגון בלט, אופרה, איפור כבד ותלבושות מיושנות ומפוארות.

בנות מועדון זוקה פופולריות מאוד בלובליאה, ותלמידות רבות מעריצות אותן, ובייחוד את יושבת הראש, בניברה. המועדון מסוכסך עם מועדון האירוח עקב הגישות השונות שלהם לגבי חיזור ויחס לנשים. בנוסף, בנות הזוקה מבינות מיד שהארוהי נערה ושואפות לצרף אותה למועדון שלהן. הן מכנות אותה "אוטומה", כינוי שפירושו בתולה טהורה.

מועדון הכישוף השחור[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבר היחיד במועדון זה המוצג בסדרה הוא תלמיד בעל שיער בלונדיני עטוי ברדס בשם אומיהיטו נקוזוואה. המועדון מתעסק בסוגים שונים של אביזרים וחפצים שקשורים לכישוף שחור. לדוגמה, נקוזוואה מסתובב תמיד עם בובת כפפה בצורת חתול בשם בלזנף. ישנה גם בובת עץ בצורת בלזנף, והאגדה אומרת שתוטל קללה על מי ששמו נכתב על גב בובה כזו. היחיד שמאמין באגדה זאת הוא טאמאקי, אשר מפחד פחד מוות מנקוזוואה ומהמועדון בכלל. נקוזוואה מפחד מאור והוא נוהג להסתובב בחושך.

מועדון העיתון[עריכת קוד מקור | עריכה]

במועדון חברים שלושה תלמידים, כאשר הדומיננטי מביניהם הוא היושב ראש, אקירה קומטוזואה. שני החברים האחרים, טומוצ'יקה סקיו וצ'יקגו אקיו, ממלאים את הוראותיו של יושב הראש. מטרת צוות העיתון היא להיות פופולריים יותר מאשר מועדון האירוח, אבל העיתון שלהם מכיל רק תוכן רכילותי זול ולעיתים אפילו מומצא, ואף אחד לא מתעניין בו. קומטוזואה לא מהסס להשתמש בתחבולות כדי שהעיתון שלו לא ייסגר, במטרה להגשים את החלום הפרטי שלו: להיות עיתונאי מקצועי.

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא המדבב היחיד שמדבב גם בסדרת האנימה וגם ב־Drama CD, שם דיבב את קאורו.

  • קיויה אוטורי: מאסיה מטצ'וקזה (Masaya Matsukaze) (גם Blues.exe בגרסה היפנית של מגה מן)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Ouran High School Host Club בוויקישיתוף