השוטר הטוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השוטר הטוב
סוגה דרמה קומית
יוצרים ארז אבירם, תומר אבירם, יואב גרוס, יובל סמו, עמית ליאור
כותבים ארז אבירם (תסריטאי ראשי), תומר אבירם, אסף בייזר (עונה 1), יובל פרידמן (עונה 1)
בימוי תומר אבירם, איתן צור (עונה 1)
שחקנים יובל סמו, משה איבגי, לאורה ריבלין, יגאל עדיקא, גיא לואל, אורטל בן שושן, לואי נופי, יונית טובי, אלון חמאווי, אורי גבריאל (עונות 2-3) זהר שטראוס (עונה 3)
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 3
מספר פרקים 45
הפקה
מפיק יואב גרוס
חברת הפקה יואב גרוס הפקות
הפצה yes הטלוויזיה בלוויין, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
עורכים יואב גרוס, דרור רשף, יעל חרסונסקי
אתר צילומים פתח תקווה
צלמים עמיקם שילה, אורי אקרמן, איתן חתוכה
בעלי תפקידים נוספים עריכת תסריט: עמית ליאור
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור YES
תקופת שידור מקורית 15 באוגוסט 2015 – הווה
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

השוטר הטוב היא סדרת דרמה קומית ישראלית שיצרו ארז אבירם ותומר אבירם. הסדרה עלתה לאוויר ב-15 באוגוסט 2015 בחברת yes וכבר בעונתה הראשונה הייתה לקומדיה הכי נצפית של yes בכל הזמנים. העונה השנייה של הסדרה עלתה לשידור ב-4 באפריל 2017 והסתיימה ב-12 ביולי 2017. צילומי העונה השלישית החלו בנובמבר 2018, והיא עלתה לשידור ב-15 באוגוסט 2019[1].

ב-20 ביוני 2017 נמסר כי נטפליקס תפיק גרסה אמריקאית לסדרה בשיתוף עם yes ומפיק הסדרה המקורית יואב גרוס. העונה הראשונה של הסדרה בעלת אותו השם, עלתה בנטפליקס ב-21 בספטמבר 2018. העונה כוללת 10 פרקים. בסדרה מככב טוני דנזה (במקור תפקידו של משה איבגי) לצידו של ג'וש גרובן. בתחילת 2019 הודיעה נטפליקס שהגרסה האמריקאית לא תחודש לעונה שנייה[2].

העונה הראשונה של השוטר הטוב נרכשה לשידור על ידי נטפליקס והיא זמינה היום לצפייה בכ-150 מדינות ובתרגום לעשרות שפות.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 כתבו היוצרים סדרה משטרה בהשראת הסדרה האמריקאית רינו 911[3]. בסדרה זו גילם יובל סמו את אחד השוטרים בתחנה לצד גיא לואל שגילם את מפקד התחנה, נתי קלוגר שגילמה את תפקיד היומנאית, רותם זיסמן-כהן בתפקיד שוטרת צעירה, ויגאל עדיקא ולואי נופי כשוטרי סיור. לסדרה נכתבו 12 פרקים, אך רק פרק הפיילוט צולם.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דני קונפינו (יובל סמו), שוטר בגיל העמידה בתקופה שכל המשטרה כמעט ולא מרוויחה, מגלה שארוסתו דלית (ורד פלדמן) בוגדת בו. דני נאלץ לשוב לגור עם הוריו יזהר ויונה (משה איבגי ולאורה ריבלין) ונאלץ להתמודד עם החיים החדשים. בעונה השנייה דני נאלץ להתמודד עם שתי דילמות - פרטים חדשים מעברו של אביו מתגלים דרך חברו הטוב של אביו, אייזיק (אורי גבריאל) בעת שהותו של אביו באמריקה, ולבחור עם מי הוא רוצה להמשיך את הקשר - דלית (ורד פלדמן) או קורין (אורטל בן שושן), בעוד שדלית רוצה לעשות איתו ילד. בסוף העונה השנייה נשארו מספר קווים פתוחים: 'אודי אריכא' הנוכל ויונה בורחים לנגב, קורין נכנסת להיריון מדני, רבי אומר דברים משפילים על המשטרה ועובר למערך הכיבוי, דני מובל לאשפוז לאחר פליטת כדור של רזי וסיכוייו קלושים, וכשכולם עוזבים והרופא בישר לכולם שדני קרוב למות, הוא מתעורר וקורא בשמה של קורין.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רס"ר דני קונפינו (יובל סמו): רווק בן ארבעים, שוטר בעל פתיל קצר שמגלה שחברתו בוגדת בו ועקב כך, עובר לגור עם ההורים. בעונה השנייה מנסה לבחור עם מי הוא רוצה להיות בזוגיות: קורין או דלית, בסופו של דבר בוחר בקורין.
  • יונה קונפינו (לאורה ריבלין): אמא של דני, טובת-לב. שונאת שיזהר מתנהג בקמצנות. יותר נחמדה מיזהר ונראה שלא יפריע לה אם הוא יעזוב את הבית. היא ויזהר רבים לעיתים קרובות. כשיזהר מת היא מתאהבת באייזיק אך שוכחת אותו לטובת אודי, שמציל אותה מגנבה. לא מוכנה לגלות על אודי דבר ומעוצבנת מאוד לסובבים אותה. בתחילת העונה השלישית היא משתחררת מהכלא, אליו הגיעה אחרי שביצעה שוד בחנות נוחות בתחנת דלק.
  • סמ"ש רזי ג'מאלי (לואי נופי): שוטר ממוצא ערבי. חושב כל הזמן שמקניטים אותו בגלל מוצאו ודתו.
  • רס"ם דובי עזריה (יגאל עדיקא): שוטר ותיק בתחנה, שותפו של דני. עצלן ושמן, נשוי ליוכי ואב לחמישה ילדים.
  • רפ"ק/סנ"ץ יעקוב רבי (גיא לואל): מפקד תחנת המשטרה בפתח תקווה מזה עשר שנים, קצת אנוכי ונוהג לטפח את עצמו במגוון קרמי גוף שונים. חשובה לו הצלחתה של התחנה. בסוף העונה השנייה מועבר לכיבוי אש אך בעונה 3 חוזר לפקד על התחנה במסגרת ההכרזה על שנת המפנה.
  • רש"ט/סמ"ר קורין תשובה (אורטל בן שושן): שוטרת צעירה, יומנאית התחנה. מאוהבת בדני ולקראת סוף העונה הראשונה הם הופכים לזוג. היא מבקשת מדני שיעבור לגור איתה. היא ודני חוזרים לקראת סוף העונה השנייה. נכנסת להריון מדני בסוף העונה השנייה.
  • תנ"ץ משה "מושקו" פרדסי (שמעון מימרן) (עונות 2-3): מפקד המחוז והמפקד הישיר של רבי. ערמומי ומניפולטור שמתענג על עוגיות וקפה.
  • רש"ט אילאיל בינדר (יונית טובי) (עונה 3, אורחת בעונה 1) המחליפה של קורין. שוטרת יסודית ומעמיקה, בעברה מוכרת בחנות נעליים.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דלית (אודליה) פסו (ורד פלדמן): האקסית של דני, בגדה בו עם אישה. יש לה בן בשם רונצ'ו. בסוף העונה הראשונה היא מתחרטת על מה שעשתה ואומרת לדני שהיא עדיין אוהבת אותו. רוצה לעשות עם דני ילד שני, אך זה לא צולח. יוצאת עם איטי לאחר מכן. בעונה השלישית היא ואיטי עוברים לגור ביחד והיא מתחזקת, חוזרת בתשובה ומשנה את השם לאודליה.
  • יזהר קונפינו (משה איבגי) (עונה 1): אבא של דני, קמצן, נוכל ורמאי, מחפש דרכים מגוונות לחסוך הוצאות כספיות. אב ובעל כושל. רב עם יונה לעיתים קרובות. בשל פרישתו של איבגי ממשחק בעקבות החשדות הפליליים נגדו, מתגלה בתחילת העונה השנייה כי הוא טס למיאמי ונספה במהלך הוריקן בפלורידה .
  • אייזיק תשש (אורי גבריאל) (עונות 3-2): חברו הוותיק של יזהר, מגלה לדני כי יזהר מנסה את מזלו בחברה לשטיפת כלי רכב גדולה במיאמי של חברם הטוב ברוך זרזיר ולא רק טס בשביל מירון. עובר לגור ביחד עם יונה, איטי ודני. נפרד מיונה כשמבין שיש לה מישהו אחר. ספר כלבים במקצועו וחובב יוגה.
  • איתן "איטי" קונפינו (אלון חמאווי): אחיהם הקטן והעבריין של דני ומירון. מבקר לעיתים קרובות את הוריו. נראה שהוריו של דני מתגאים באיטי יותר מדני למרות פשעיו בנושאי נדל"ן ומזון. חנפן, חטטן ושחצן. בעונה השנייה הוא לומד ספרדית ויוצא עם דלית. בעונה השלישית הוא ודלית עוברים לגור ביחד והוא מנסה להיכנס לפוליטיקה.
  • ראובן הקר (גלעד קלטר): הפסיכולוג של התחנה. מתגלה לעיתים כפסיכולוג לא מקצועי עם בעיות נפשיות משלו. נוטה לפחד מדני.
  • מירון קונפינו (בני אבני) (עונות 1-2): אחיהם הגדול של איטי ודני, יזם סטארט-אפ. גר בחו"ל ובא לביקור בארץ לקדם את עסקיו, אלא שלמעשה כל הזמן חיפש הלוואה כדי לתת את הכסף לפושעים שאיימו על אשתו. בעונה השנייה מנסה לעזור לדני ואיטי לאתר את אביהם, ללא הצלחה.
  • דורון הייזלר/אודי אריכא (צחי גראד) (עונה 2): נוכל המזדהה כטייס במקצועו וסופר חובב. המאהב הסודי של יונה, מסתירה אותו מאייזיק. היא מכירה אותו אחרי שהוא מציל אותה מגנבה בקניון והם מתחילים לצאת. דני מגלה במהלך נסיעה שהם ביחד ומזדעזע שהיא בוגדת באייזיק.
  • רונצ'ו (אבי שיינדמן) (עונה 1): בנה של דלית, אותו מגדלת דלית יחד עם בת זוגה. ילד עדין ופיקח. דני מתייחס לרונצ'ו ואוהב אותו כאילו היה בנו, והוא בא לבקר אותו מדי פעם ועושה מאמץ להקשיח אותו. בעונה השנייה נסע לביקור אצל אביו בברלין.

דמויות אורחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שירה (אנה דוברוביצקי) (עונה 1): בחורה לסבית שמנהלת רומן עם דלית.
  • שולי (אילה זילברמן) (עונה 1): סטודנטית לאמנות. בת הזוג של דני בעונה הראשונה.אלימה כלפי דני ועקב זה הם נפרדים.
  • יוכי עזריה (מיכל אטלס): אשתו של דובי, גננת. בעלת תואר בהוראה. בעונה השנייה התאהבה בטעות בדני, במהלך הצגה שהייתה אמורה להכין לגן שלה.
  • רפ"ק אורלי קונאק (נינה קוטלר): שוטרת נימפומנית ותחמנית.
  • נורית (גליה ישי) (עונה 2), חברה של יונה שפיתתה את דני לשכב איתה.
  • אתי זרנקין (ורדה בן חור) (עונות 2-3): חברה של נורית.
  • גדי יסעור (יפתח קליין) (עונה 3) חבר מימי בית הספר של דני, פאנסקסואל ניהל איתו סוג של רומן.
  • פרידה (שושה גורן) (עונה 2): סבתא של קורין.
  • מנדי (נעמי פרומוביץ) (עונה 3): אשתו של היועץ המשפטי, לה נוצר קשר עם דני.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11515 באוגוסט 201521 בנובמבר 2015
2154 באפריל 201712 ביולי 2017
31515 באוגוסט 201914 בנובמבר 2019

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה שודרה בימי שבת בשעה 21:00 (מ-15 באוגוסט 2015 והסתיימה ב-21 בנובמבר 2015) בערוץ yes Comedy.

מספר הפרק

(בסדרה)

מספר הפרק

(בעונה)

תאריך שידור מקורי ישראלישראל תקציר
1 1 15 באוגוסט 2015 השוטר דני קונפינו מגלה יום אחד שחברתו בוגדת בו. הוא עוזב אותה, וחוזר להתגורר עם הוריו ועם אחיו העבריין.
2 2 22 באוגוסט 2015 יזהר מתכונן לוועדה רפואית בביטוח לאומי שתקבע לו אחוזי נכות. דובי ודני נופלים בפח של גנבי אופניים מתוחכמים.
3 3 29 באוגוסט 2015 בעקבות טעות בזיהוי והפעלת אלימות שלא לצורך נקרא דני לבירור אצל רבי, שממליץ לו להיפגש עם פסיכולוג.
4 4 5 בספטמבר 2015 תיירת יפה מפתה את דני. בבית המזגן מתקלקל ויונה חוטפת קריזה על יזהר. בינתיים, חבורת ברסלבים משגעת את העיר.
5 5 12 בספטמבר 2015 יזהר ואיטי משכנעים את דני להשקיע הרבה כסף בייעוץ פיננסי מפוקפק. רונצ'ו חוטף מכות בבית ספרו ודני רוצה ללמד אותו על החיים בכלא.
6 6 19 בספטמבר 2015 דני מתחיל לצאת עם שולי, סטודנטית יפה לאמנות. היחסים של יונה ויזהר ממשיכים להתדרדר, ויונה מחליטה שהיא רוצה כלב בתור פיצוי.
7 7 26 בספטמבר 2015 דני חושש שבמהלך טיפול אצל כירופרקט הוא נפל קורבן להטרדה מינית. יונה נעלמת בלילות ויזהר שחושד שהיא בוגדת בו, הוא משכנע את דני לבלוש אחריה.
8 8 3 באוקטובר 2015 דני מבין שבתור אבא, יזהר אף פעם לא היה שם בשבילו. עבריין מבוקש שהוגדר "מלך הבריחות" נפצע במהלך ניסיון מעצר, והשוטרים נערכים לשמור עליו בבית החולים.
9 9 10 באוקטובר 2015 מבצע ללכידת מבריחי ביצים נכשל, ורבי מטיל את האשמה על דובי, שהמשך שירותו בתחנה נתון בסימן שאלה. שולי מגלה סימנים מטרידים של איבוד עשתונות.
10 10 17 באוקטובר 2015 איטי ודני חוגגים להורים יום נישואין במלון בנתניה אבל האירוע החגיגי הופך בהדרגה לסיוט כשפרט מטריד מעברה של יונה מתגלה. העניינים מסתבכים אחרי שלמקום מגיעים גם דובי וקורין.
11 11 24 באוקטובר 2015 יונה הופכת לראשת ועד הבית בבניין בניגוד לדעתו של יזהר שמנסה להפיק תועלת מהמצב. רזי מאבד את ההכרה במהלך מרדף וכשהוא מתעורר הוא בטוח שהוא יהודי.
12 12 31 באוקטובר 2015 דני נופל קורבן לאלימות ברשת ויוצא בעקבות המטריד המסתורי. מירון אחיו הגדול של דני מגיע לארץ במפתיע ומנסה לשכנע את המשפחה להשקיע בעסק חדש.
13 13 7 בנובמבר 2015 יונה שבורה בעוד שדני והאחים מנסים לשכנע את יזהר לחזור הביתה. הסיבה האמיתית לבואו של מירון נחשפת. עתיד התחנה בסכנה אחרי שהמחוז שולח אליה מפקח בכיר.
14 14 14 בנובמבר 2015 רבי מודיע לשוטרים על השיבוצים החדשים ומעמיד את דובי בפני החלטה קשה. יזהר ויונה מנסים להגיע לפשרה אבל זה לא עובד. דני נקלע לשוד בנק והופך לבן ערובה.
15 15 21 בנובמבר 2015 רבי ושוטרי התחנה מגיעים לזירת השוד ומנהלים את המבצע בעוד דני כלוא בבנק ומנסה לפעול מבפנים. צוות ימ"מ שמוזעק למקום נקלע למאבקי אגו עם השוטרים.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה שודרה בימי ד' בשעה 20:30 (מ-5 באפריל 2017 עד 12 ביולי 2017) בערוץ yes Comedy.

מספר הפרק

(בסדרה)

מספר הפרק

(בעונה)

תאריך שידור מקורי ישראלישראל תקציר
16 1 5 באפריל 2017 דני מתכנן לנסוע לאמריקה לבקר את אביו, אלא שאז נופל עליו תיק קשה במיוחד לפיצוח. דני מנסה להחליט עם מי הוא רוצה להמשיך את הקשר, דלית או קורין, בעוד שדלית רוצה ילד...
17 2 12 באפריל 2017 דני מגלה את האמת לאיטי ויונה על מעשיו של אביו בפלורידה ויש חשש לחייו. דני חווה מחדש טראומת נעורים. המשטרה מרוויחה כסף מדוחות מושחתים.
18 3 19 באפריל 2017 דני מקיים שבעה קצרה עם משפחתו על אביו לאחר שיש סיכויים קלושים לחייו. שוטרי התחנה ממלאים טופס שביעות רצון על רבי. איטי מנסה להתחמק שוב ושוב ממילואים בצבא.
19 4 26 באפריל 2017 כתב מגיע לתחנת המשטרה במטרה לברר מה באמת קורה אצל השוטרים ביום-יום. דובי מגלה שהגן של יוכי נהפך ושדדו אותו. דני מחליט סוף כל סוף לעשות עם דלית ילד.
20 5 3 במאי 2017 דלית ודני מנסים לעשות ילד. רזי ודני נקלעים לביקור אצל פלסטינים. יונה גונבת דברים פעם אחר פעם בקניון ודני מנסה להתרגל לשהותו של אייזיק בבית.
21 6 10 במאי 2017 רבי מנסה לחבר את התחנה לספרייה ולקריאת ספרים ודובי מתגלה כביקורתי מאוד. רב-סמל קונאק (נינה קוטלר) פוגשת שוב בדני. סבתה החולה של קורין מבקשת ממנה לראות את החבר שלה.
22 7 17 במאי 2017 רבי פוגש בחבר וותיק שלו, קצין אוקראיני שמגלה על העבר שלו. דני ודלית יוצאים למסע חיפושים להצליח להביא ילד למרות הניסיונות הכושלים והרבים. איטי מנסה למכור דברים כושלים.
23 8 24 במאי 2017 כשיונה מנסה לגנוב תכשיט היא ניצלת בידי איש בחנות. דלית מבקשת מדני לעשות בדיקת פוריות לגבי הילד. כשרזי רוצה להשתתף בחידון משטרה של מורשת ישראל רבי קוטל אותו ומנסה להעביר את התפקיד לקורין.
24 9 31 במאי 2017 כשמגיעה התראה על פיגוע, התחנה מתחלקת לצוותים: קורין מגיעה לקניון ומוטרדת על ידי מאבטח מבוגר, דובי נשאר בתחנה כדי לספק מידע, בזמן שדני ורזי נמצאים בכביש נידח לצד יער ללא אספקה של אוכל ושתייה ומתחילה מלחמת הישרדות.
25 10 7 ביוני 2017 דני מגיע לטיפול אצל ראובן הפסיכולוג בטענה שהוא צריך חופשה ללא תשלום. רבי, שאינו מרוצה מהחלטתו של דני, מנסה שראובן יגרום לדני לוותר על החופשה, מה שמוביל לשלל סיפורים אישיים של דני וסוד מפתיע על קורין שראובן מספר לו.
26 11 14 ביוני 2017 שוטר אתיופי בשם שמעון מגיע לתחנה שידוע בעצלנותו ובפשעים שלו, וכדי להגן עליו מאשים את התחנה בגזענות. אייזיק חושד שיונה מנהלת רומן בסתר ממנו. קורין ודני חוזרים לצאת.
27 12 21 ביוני 2017 יוכי, אשתו של דובי, גננת במקצועה, מזמינה את דני להחליף את דובי בתפקיד השוטר בהצגה לגן, ודני נקלע למשבר בין דובי ליוכי בעוד שיוכי מתאהבת בו. אייזיק המיואש מהתנהגותה של יונה נפרד ממנה ויונה לא מוכנה להיפתח בפני דני.
28 13 28 ביוני 2017 במהלך סוף שבוע של דני וקורין בצימר בגליל, הם מופתעים לגלות שהשכנים הם לא אחר מאשר איטי ודלית, ובמהרה סוף השבוע הופך לסיוט.
29 14 5 ביולי 2017 השוטרים עסוקים בארגון מסיבת הפרידה לרבי בזמן שהוא יוצא לדייט גורלי עם אישה בשם מיטל. דני מגלה ליונה את האמת על אודי אריכא אבל יונה בורחת איתו.
30 15 12 ביולי 2017 דני מובהל לבית החולים במצב קשה לאחר פליטת כדור של רזי, כשליד מיטתו נאספים חברים ומשפחה ונערכים לגרוע מכל. רבי נאלץ לעבור למערך הכיבוי.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה צולמה החל מנובמבר 2018, ועלתה לשידור ב-15 באוגוסט 2019.

מספר הפרק
(בסדרה)
מספר הפרק
(בעונה)
שם הפרק תאריך שידור מקורי ישראלישראל
31 1 לחזור 15 באוגוסט 2019
דני ורבי מתאחדים מחדש בתחנת המשטרה ומשיקים את שנת המפנה. יונה מעדיפה להישאר בכלא ודוחה את עזרתו של דני שבמשימתו הראשונה נשלח לאבטח את ביתו של היועץ המשפטי.
32 2 הצנחן 15 באוגוסט 2019
פועל בניין נוסף נופל אל מותו אך החקירה נעה לכיוון בלתי צפוי ומעמידה את דני במבחן. יונה מתקשה להשתחרר מטראומת השהייה בכלא ומסרבת בתוקף לרעיון שאייזיק יחזור הביתה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]