אילן לוקאץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אילן לוּקאץ'
לידה 7 במאי 1962 (בן 61)
חיפה, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-1988
מעסיק חברת החדשות
קישורים חיצוניים
פייסבוק IlanLukatchNews
טוויטר IlanLukatch

אילן לוּקאץ' (נולד ב-7 במאי 1962[1]) הוא עיתונאי ישראלי. משמש ככתב בחברת החדשות של ערוץ 12.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוקאץ' נולד בחיפה ולמד בתיכון חוגים. אביו עבד כמסגר מכני בתחנת הכוח בחברת החשמל והיה שחמטאי חובב, ואמו, שנפטרה ממחלת הסרטן כשהיה בכיתה י"ב, עבדה כאחות.

בצבא שירת בגדוד הקשר של פיקוד הצפון. בתום השירות, נרשם ללימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה.

לוקאץ' מנגן על גיטרה בס וקונטרבס. בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 היה מוזיקאי פעיל. ב-1988 היה שותף בהרכב בשם "מקהלת השירות הבולאי"[2], יחד עם הגיטריסט אופיר לוקיי והמתופף אסף מרוז (שמאוחר יותר הצטרף ללהקת "אבטיפוס" ולאחר מכן ל"איפה הילד?")[3]. לאחר מכן ניגן עם רע מוכיח בהרכב שנקרא "בלוז אביוז"[4]. בשנת 1992 היה חבר בלהקת הליווי של טל גורדון, בסיבוב הופעות שנערך לאחר צאת אלבום הבכורה שלה[5].

לעיתונות הגיע במקרה, אחרי שהתחיל את לימודי התואר השני. תחילה עבד כמגיה בעיתון "העיר", הפך לעורך לשוני ואז עורך. לאחר מכן עבר לוקאץ' לקבוצת מירור של איל העיתונות הבריטי רוברט מקסוול, שפעלה בישראל עד תחילת שנות ה-90 ורכשה את העיתון "מעריב"[6][7]. לאחר זמן קצר התפטר ועבר לעיתון "הארץ", שם שימש כסגן עורך המוסף, המשיך לדסק היומי ולבסוף מונה לעורך "גלריה". כשרצה לעסוק יותר באקטואליה, עבר לדסק הלילה של העיתון ובשנת 1995 עבר לחברת החדשות של ערוץ 2 כעורך משנה במהדורה המרכזית ואחר כך כעורך המהדורה ו"סדר עולמי"[8]. לאחר מכן התמנה לכתב התרבות, וערך גם את "אולפן שישי" ב-2005[9]. מאז 2007 הוא כתב מגזין ותחקירים ב"אולפן שישי".

לוקאץ' הוא חבר ארגון מנסה והיה תקופה מסוימת חבר הנהלת הסניף הישראלי שלו.

ב-2014 נערך ללוקאץ' בירור משמעתי בחברת החדשות בעקבות תגובה שכתב בפייסבוק, לפיה "יש ימנים (בחברת החדשות), כמובן שיש יותר שמאלנים, אבל זה בגלל שיש מיתאם בין איי-קיו לבין נטייה שמאלה, ובכירים בתקשורת נמצאים בדרך כלל מעל לממוצע"[10].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוקאץ' מתגורר בתל אביב, נשוי לד"ר רונית פוריאן ואב לשלושה ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אילן לוקאץ' בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]