נינה קוטלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נינה קוטלר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 9 ביוני 1971 (בת 52)
הרצליה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק שחקנית תיאטרון וטלוויזיה
מקום לימודים

תלמה ילין, גבעתיים

בית הספר לארכיטקטורה של אגודת הארכיטקטים, לונדון

האקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה, לונדון

דרמה סנטר, לונדון
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נינה קוטלר (נולדה ב־9 ביוני 1971) היא שחקנית תיאטרון וטלוויזיה ישראלית. מוכרת בעיקר מגילום דמותה של בתיה ליפסקין בטלנובלה "משחק החיים", וגילום דמותה של סרן קרין קורן בדרמה המוזיקלית "השיר שלנו".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוטלר נולדה וגדלה בהרצליה, בתם של השחקנים עודד קוטלר ולאורה ריבלין. יש לה אח תאום, אמנון קוטלר, צלם קולנוע, ועוד שני אחים למחצה, שאול ודניאל, מנישואים אחרים של הוריה. הוריה התגרשו כשהייתה צעירה.

בגיל 18 סיימה את תיכון לאומנויות תלמה ילין במגמת תיאטרון.

לאחר שירותה הצבאי, בגיל 22 עזבה קוטלר ללונדון, שם סיימה תואר שני בארכיטקטורה בבית הספר לארכיטקטורה של אגודת הארכיטקטים "Architectural Association School of Architecture", ולמדה משחק באקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה. כמו כן, סיימה תואר ראשון ב"דרמה סנטר" בלונדון. היא חזרה לישראל בשנת 2003.

בטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את תפקידה הראשון בטלוויזיה קיבלה בשנת 2003, כאשר גילמה את הפסיכולוגית בתיה ליפסקין בטלנובלה "משחק החיים" של HOT.

בשנת 2006 הצטרפה קוטלר יחד עם אימה (לאורה ריבלין) לצוות השחקנים הקבוע בטלנובלה "השיר שלנו" בעונה 3, בתור סרן קרין קורן, האנטגוניסטית הראשית של הסדרה. בשנת 2007 המשיכה גם לעונה הרביעית.

בשנת 2008 החלה לשחק בסדרת המדע הבדיוני של ערוץ הילדים למנויי yes, "דאוס" בתור המורה מירי. כמו כן, שיחקה בתפקיד אורח בסדרת הדרמה של yes, "דני הוליווד" בכיכובו של רן דנקר. בשנת 2011 החלה להשתתף בסדרת הטלוויזיה הקומית מבית שידורי קשת בערוץ 2 "סברי מרנן" בתפקיד סמדר, גרושתו של איתמר (יניב פולישוק). נוסף על כך, גילמה את ירדנה בסדרת הדרמה "ילדי ראש הממשלה" שיצרה נעה רוטמן ושודרה ב-HOT3.

בשנת 2013 שיחקה בתפקיד אורח בסדרה "ישראל" ששודרה בערוץ 10, וגילמה את תמרה, חברתה של ורד (הילה סורג'ון פישר). בשנת 2015 גילמה את רב-פקד קונק, בסדרה הקומית של yes "השוטר הטוב", שיצר יובל סמו. באותה שנה גילמה את שירי לצד רון שחר וקובי מימון בסדרה הקומית "פרודים" ששודרה בערוץ 2, רשת.

החל משנת 2016 מגלמת את רונה גפן, אמהּ של עלמה (ניב סולטן) בסדרת הנוער "סוסי פרא" בערוץ זום (HOT), לצידם של יון תומרקין, דניאל גד, לירון לבו ואחרים. ביוני של אותה שנה שיחקה בתפקיד אורח בעונה השנייה של הסדרה הקומית "יום האם" במסגרת שידורי קשת בערוץ 2 לצידם של קרן מור ודרור קרן.

בשנת 2018 גילמה את דמותה של ורד באומהקר בסדרת הדרמה "פמת"א" ששודרה בערוץ כאן 11.שיחקה בתפקיד אורח בסדרה "המנצח" אשר שודרה ב-yes. בשנת 2019 החלה להשתתף בסדרה "התחנה" בתפקיד אמא של יובל. בשנת 2020 גילמה את יעל בסדרה "לאבד את אליס". ב-2022 השתתפה כאורחת בעונתה הרביעית של סדרת הטלוויזיה "צומת מילר", בתפקיד מנכלי"ת תאגיד השידור הציבורי. לאורך השנים השתתפה גם בפרסומות לחברות מסחריות כגון "ישראכרט" ו"פלאפון".

בקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופיעה בתפקיד ראשי בסרטו של שמואל קלדרון "תגובה מאוחרת" לצד ליאור מילר (2004).

שיחקה בסרטו של יקי יושע "עוד אני הולך" (2008) שם גילמה את אורה. באותה שנה גילמה את מירה בסרטו של איתן גרין "הכל מתחיל בים" לצד יובל סגל ודורית לב ארי.

שיחקה בסרטים הקצרים "אליוקים" (2002), "ביאת המשיח" (2005), "נחמה" (2010).

בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופיעה בתיאטרון, בין השאר ב"וויצק" (המעבדה), "אנטיגונה" (תיאטרון הרצליה), "אונו מומנטו" (תמונע), "סינית אני מדברת אליך" (בית ליסין), "ים השיבולים" (צוותא), "מובטל נולד" (תיאטרון גבעתיים), "חברון" (התיאטרון הקאמרי), "הסוחר מוונציה" (הבימה), "מסיבת יום הולדת" (תיאטרון גשר) "דפוקים" (תיאטרון חיפה), "לילה טוב אמא" שזכה בפרס פוליצר (תיאטרון חיפה) שם שיחקה יחד עם אמהּ לאורה ריבלין.

קוטלר הייתה בזוגיות עם דני סילבר, נישאה לו ולאחר שנתיים, התגרשו. היא מתגוררת בתל אביב ואם לשתי בנות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]