גלעד קלטר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏ביוגרפיה: תיקנתי את הזמנים
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 37: שורה 37:
בשנת [[2015]] שיחק בסדרת הטלוויזיה "[[ג'ינג'י (סדרת טלוויזיה, 2015)|ג'ינג'י]]" בערוץ ג'וניור לצופי yes, בתפקיד רפי אבא של אודי. כמו כן השתתף בסדרת הקומדיה "[[השוטר הטוב]]" בתפקיד ראובן.
בשנת [[2015]] שיחק בסדרת הטלוויזיה "[[ג'ינג'י (סדרת טלוויזיה, 2015)|ג'ינג'י]]" בערוץ ג'וניור לצופי yes, בתפקיד רפי אבא של אודי. כמו כן השתתף בסדרת הקומדיה "[[השוטר הטוב]]" בתפקיד ראובן.


באוקטובר [[2015]] עלה עם ההצגה "[[מר ורטיגו]]" בה הוא משחק את מאסטר יהודי, התפקיד הראשי. כמו כן, משחק גם בהצגות החדשות "ספר דוד המלך" בתפקיד השחקן, וב"בזעיר אנפין" את שרגא זלצמן. קלטר אף יופיע בספטמבר [[2016]] במחזמר "[[עלובי החיים]]" של תיאטרון [[הבימה]], בתפקיד השוטר [[ז'אבר]], במקביל עם השחקן [[יגאל שדה]].
באוקטובר [[2015]] עלה עם ההצגה "[[מר ורטיגו]]" בה הוא משחק את מאסטר יהודי, התפקיד הראשי. כמו כן, משחק גם בהצגות "ספר דוד המלך" בתפקיד השחקן, וב"בזעיר אנפין" את שרגא זלצמן. קלטר אף מופיע במחזמר "[[עלובי החיים]]" של תיאטרון [[הבימה]], בתפקיד השוטר ״[[ז'אבר]]״, במקביל עם השחקן [[יגאל שדה]].


גלעד קלטר נשוי לדנה פורת, מנהלת חנות המתנות MD4U. יש לו שלושה בנים: רום, אריאל ובן.
גלעד קלטר נשוי לדנה פורת, מנהלת חנות המתנות MD4U. יש לו שלושה בנים: רום, אריאל ובן.

גרסה מ־17:16, 29 בדצמבר 2016

תבנית:שחקן

גלעד קלטר (נולד ב-2 באפריל 1976) הוא שחקן ומדבב ישראלי.

ביוגרפיה

קלטר גדל בשכונת הדר יוסף בתל אביב, ובגיל צעיר התקבל ללהקת צופי תל אביב שם זכה להכרה בכשרון המשחק שלו ולהצלחה. במסגרת הלהקה שיחק בתפקיד הראשי במחזמר "המועמד".

בצבא שירת בתיאטרון חיל האוויר כשחקן וכמפקד התיאטרון. לאחר השחרור העלה עם חברו לתיאטרון חיל האוויר אורן לביא הצגה מוזיקלית בשם "מקלות בגלגלים" שזכתה בפסטיבל עכו בשנת 1997. בתקופה זו הופיע אף כקומיקאי במופע דומינו גרוס בתיאטרון ביחד עם שחקנים נוספים. הופעות אלו משכו את תשומת לב אנשי תיאטרון גשר ושחקני המופע הוזמנו להבחן לקבלה לתיאטרון.

קלטר התקבל לתיאטרון, לקבוצת "גשר 2", והיה לאחד משחקניו הקבועים של התיאטרון משנת 1998. בתחילה שיחק בתפקידים זעירים במחזות "דון ז'ואן", "אוכלים", "הנהר", "מר ברינק" ו"ים". לאחר מכן קיבל את תפקידו של "איוואן בן בלי בית" המשורר המטורף בהצגה השטן במוסקבה, בה שיחק חיים טופול בתפקיד השטן. כן שיחק בתפקיד "דמטריוס" בהפקת חלום ליל קיץ. בשנים הבאות המשיך בתפקידי משנה, בתיאטרון, אך בשנת 2005 קיבל את אחד התפקידים הראשיים בהצגה "איש הכריות" על פי מרטין מק'דונה. ההצגה זכתה לשבחי הביקורת, אך לא להצלחה גדולה בקהל הישראלי.

לאחר מכן המשיך קלטר בתפקידים שונים בהצגות "מדיאה" ו"הלילה ה-12". בהצגה "הלילה ה-12" על פי שייקספיר הפגין קלטר גם את יכולתו בזמרה. כן שיחק לצד אורנה בנאי בהצגה "רומן בעבודה" על פי סרט סובייטי משנות ה-80.

קלטר השתתף בפרסומות ידועות, ובסדרות "חטף פתח" ו"לשם שינוי" בטלוויזיה החינוכית. הוא דיבב גם במשחק המחשב "פיפוש המהפכה" בתפקיד מר שיק.

בשנים 2010-2009 שיחק בסדרת הטלוויזיה "האי" בערוץ הילדים, בתפקיד רון העוזר של אסתר באגודת הקיפרים. ב-2011 הצטלם לסרטו של תום שובל "הנוער", שעתיד לצאת לבתי הקולנוע בשנת 2013.

בשנת 2012 שיחק בהצגה "פרימה דונה" של תיאטרון גשר.

בשנת 2015 שיחק בסדרת הטלוויזיה "ג'ינג'י" בערוץ ג'וניור לצופי yes, בתפקיד רפי אבא של אודי. כמו כן השתתף בסדרת הקומדיה "השוטר הטוב" בתפקיד ראובן.

באוקטובר 2015 עלה עם ההצגה "מר ורטיגו" בה הוא משחק את מאסטר יהודי, התפקיד הראשי. כמו כן, משחק גם בהצגות "ספר דוד המלך" בתפקיד השחקן, וב"בזעיר אנפין" את שרגא זלצמן. קלטר אף מופיע במחזמר "עלובי החיים" של תיאטרון הבימה, בתפקיד השוטר ״ז'אבר״, במקביל עם השחקן יגאל שדה.

גלעד קלטר נשוי לדנה פורת, מנהלת חנות המתנות MD4U. יש לו שלושה בנים: רום, אריאל ובן.

דיבוב

במקביל לעבודתו בתיאטרון גשר, עוסק קלטר בדיבוב, ודיבב בסדרות וסרטים רבים. כמה הדמויות המזוהות עמו ביותר הן סקווידוויד מהסדרה בובספוג מכנסמרובע ,את דמותו של סקווידוויד קלטר מדבב כבר יותר מעשר שנים בנוסף קלטר דיבב את היינץ דופנשמירץ מהסדרה פיניאס ופרב וחטפני השועל מהסדרה מגלים עם דורה. קלטר דיבב את דמותו של רפאל הצב בכמה מסדרות צבי הנינג'ה שדובבו לעברית, את אופטימוס פריים בכמה מסדרות וסרטי הרובוטריקים (ביניהם גם בסרט האמריקאי משנות ה-80), את פליקלי החייזר בסדרה לילו וסטיץ', טימותי מאלרגי למפלצות, ניק מהמפלצות שלי, פיטר פטיגרו בסרטי הארי פוטר קובלסקי מהפינגווינים ממדגסקר, קפטן סמק מהסרט "בית (סרט, 2015)" ועוד דמויות רבות בסדרות וסרטים, כגון קיד וקאט, שרק, חברים בחווה, חיים בזרם , בנות הים ,ואן פיס ועוד.

חבריו יורם יוספסברג, שמחה ברבירו, ואמנון וולף התאחדו איתו למדבבים ראשיים באולפני אלרום. רום, בנו הבכור, מדבב אף הוא כבר כמה שנים.

קישורים חיצוניים