פרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.

פרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר הוא אחד מהפרסים המוענקים במסגרת טקס פרס גלובוס הזהב מטעם איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד.

היסטוריה של הפרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני שנת 1974, הפרס ניתן באופן לא רציף, ובפרס זכו כמה סרטים במשותף. עד לשנת 1986, הפרס היה ידוע כ"פרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר", כאשר כל סרט לא-אמריקאי היה יכול לזכות בפרס. בשנת 1987, שמו של הפרס שונה ל"פרס גלובוס הזהב לסרט בשפה זרה", כאשר כל סרט שבו שחקניו לא דיברו אנגלית-אמריקאית היה יכול להיות מועמד לקבלת הפרס. בנוסף, שינוי זה אפשר גם לסרטים אמריקאים, שלא דוברים אנגלית להיות מועמדים לטקס. דוגמאות לכך ניתן לראות בסרטים "מכתבים מאיוו ג'ימה", "אפוקליפטו" ו"רודף העפיפונים". החל משנת 1987, חלו שינויים בקריטריונים לקבלת פרס זה, כאשר הקריטריונים לזכאות לקבלת הפרס נוקשים יותר מאשר בפרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. קריטריונים נוקשים אלו באים לידי ביטוי בכך שסרטים אמריקאים מעולם לא זכו בקטגוריה. עד שנת 2006, גם סרטים שנעשו מחוץ לארצות הברית היו צריכים לכלול בתוכם דיאלוג מרכזי בסרט שיתנהל בשפה הרשמית של המדינה השולחת את הסרט לטקס.

המדינה בעלת הפרסים הרבים ביותר היא הממלכה המאוחדת, עם שבע זכיות. כשאחריה נמצאות ספרד וצרפת.

קריטריונים לזכאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו פרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר, הפרס לא דורש שהסרט המועמד אליו יופק בארצות הברית. החוקים הרשמיים של הפרס קובעים שאורכו של הסרט חייב להיות לכל הפחות 70 דקות, כאשר לפחות 51% מהדיאלוגים בסרט הם בשפה שהיא אינה אנגלית. בנוסף, על הסרט להיות מוקרן במדינת המקור לפחות 14 חודשים. איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד, הקובע את הזוכים בפרס גלובוס הזהב, לא מגביל גם את כמות הסרטים שנשלחים ממדינה מסוימת, בשונה מפרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר, המגביל שליחת סרט אחד לכל מדינה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]