משתמש:רז עודד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משתמש זה נמצא בוויקיפדיה במשך
5 שנים, 5 חודשים ו־28 ימים.
מידע על כישורי שפה של המשתמש
he-N משתמש זה דובר עברית כשפת אם.
en-4 This user has near native speaker knowledge of English.

נעים להכיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום חברים, אני עודד. יש לי עניין רב בבודהיזם ובמדיטציה, שמציעים דרך מעשית ומוכחת מבחינה מדעית לאימון המיינד ולשחרור מסבל. זהו המימד המשמעותי ביותר בחיי כיום, ואת מירב זמני אני מקדיש להדרכת מודטים מהארץ ומהעולם. לפרנסתי אני מפתח ומעביר קורסים אישיים בהפקת מוזיקה באמצעות מחשב, ומלמד סאונד, הקלטות, מיקס, מאסטרינג, סינטזה, קומפוזיציה ועוד. במקביל, אני לומד פסיכולוגיה במטרה לקבל הסמכה כפסיכולוג קליני. בעברי עסקתי גם בתכנות, יזמות, אנימציה, כתיבה ועיצוב גרפי. כמו כן, אני חובב פילוסופיה, תקשורת, ומדע על שלל פניו - פיזיקה, כימיה, ביוכימיה, ביולוגיה, נוירולוגיה, אסטרונומיה, אסטרופיזיקה, ותופעות מתמטיות מסקרנות (בעיקר אלו הקשורות לתורת הכאוס).

מוטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוולוקיטישווארה, סוטרת הלב של שלמות החוכמה


מה אני עושה בויקיפדיה?[עריכת קוד מקור | עריכה]

התרומה העיקרית שלי לויקיפדיה היא כתיבה, עריכה והרחבה של ערכים הקשורים לבודהיזם. לדידי, הדבר היחיד שיש לו ערך אמיתי הוא שחרור מסבל. כל המשחקים שאנחנו משחקים עלי אדמות נסובים סביב השאיפה להשתחרר מסבל ולמצוא שלוות אמת. בודהיזם מאפשר להשיג את היעד הנכסף הזה - בודאות.

כמו כן, אני מבצע ויקיזציה ועריכה לשונית למגוון ערכים שמעניינים אותי.

עובדות מול דעות בויקיפדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לכאורה, ויקיפדיה מחוייבת לכתיבה מנקודת מבט נייטרלית. אנציקלופדיה צריכה לשקף עובדות, לא דעות. על עובדות לא יכול להיות ויכוח. אם קיים ויכוח, הרי שמדובר בדעה, וזו טעות מרה לציין אותה כאחת העובדות המגדירות את הערך. למרבה הצער, מצטייר שכרגע לא קיימת הפרדה ברורה, חדה ועקרונית בין עובדות לבין דעות בויקיפדיה, ועל כן לכל קואליציה של בעלי זכות הצבעה יש אפשרות להטות את ניסוחם של ערכים בהתאם להשקפת עולמה. אי לכך, אני תומך בכינונה של מדיניות רשמית לביסוס הפרדה קריטית זו.

בואו להשמיע את דעתכם: ויקיפדיה:מזנון#כתיבה אובייקטיבית לעומת שימוש בשמות תואר שיפוטיים

"מדריך הברנר לויכוחים בפייסבוק"[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמר שכתבתי לפני אי אלו שנים, העוסק בהבדלים בין דיון לבין ויכוח; בזיהוי ובהתמודדות עם טרולים; ובדרכים מיטיבות לביסוס תקשורת מקרבת, שמטרתה ליצור הקשבה והסכמה. נכתב בתקופה בה ניהלתי את קבוצת הפייסבוק של קהילת מידברן, ונשאר רלוונטי גם היום. הוא משקף היטב את ה"אני מאמין" שלי ביחס לאיכות הרצוייה של השיח בויקיפדיה בפרט, ובין בני אדם בכלל.

ערכים בבודהיזם להם תרמתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. מדיטציה
  2. ויפאסנה
  3. בודהיזם
  4. בודהה (מושג)
  5. גאוטמה הבודהה
  6. שלושת סימני הקיום
  7. הדרך המתומנת הנאצלת
  8. ארבע האמיתות הנאצלות
  9. הארה
  10. נירוואנה
  11. סמסרה
  12. ארבעת שלבי ההארה
  13. עשרת הכבלים
  14. שלוש אבני החן
  15. פרמיטה
  16. פראז'נה פרמיטה (שלמות החוכמה)
  17. גלגול נשמות
  18. התהוות מותנית
  19. טהרוואדה
  20. מהאיאנה