צוות הווי פיקוד דרום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צוות הווי פיקוד דרום
פיקוד פיקוד דרום
תקופת הפעילות 1954, 19761967, 1978 (כ־13 שנים)
תוכניות 1
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צוות הווי פיקוד דרום הוקם בשנות ה-50 לאחר שפורקה להקת פיקוד הדרום של יעקב בודו. לאחר פירוק הלהקה הגדולה, החלו להופיע צוותים קטנים בפיקוד הדרום, שלעיתים רבות הופיעו יחד, ולא הייתה בפיקוד להקה גדולה כמו שהיו לשאר הפיקודים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצוות המשיך להופיע במתכונת של צוותים קטנים בפיקוד דרום עד 1967, ובין חברי הצוות בשנות ה-60, בשלהי הפירוק, נמנו ציפי שביט, דני גרנות, דני גולן, ציון צדוק ועוד. לאחר שחרורם, גולן וצדוק המשיכו לפעול יחד, ופעלו כצוות אזרחי שנקרא "צמד דרום" על שם הצוות הצבאי שהיו בו.

התנהלות הצוותים הללו נמשכה כאמור עד 1967. לאחר מלחמת ששת הימים איים אלוף פיקוד הדרום ישעיהו גביש שאם לא ירחיבו את הצוותים המאוחדים ללהקה גדולה באופן קבוע, יפורקו כל הצוותים בפיקוד. גביש עשה זאת על מנת לזרז הקמת להקה גדולה, ורצה לראות להקה מצליחה ומקצועית בדיוק כמו שהיו לשאר הפיקודים והחילות.

על כן פורקו כל גופי הבידור ובשנת 1968 הוקמה מחדש הלהקה הגדולה של הפיקוד. הלהקה הגדולה המשיכה לפעול עד 1975, כשב-7 השנים הללו היא הוציאה תקליטים רבים, שירים שהפכו ללהיטים, וכן הכשירה זמרים ושחקנים רבים (בנות ובנים) שהתחלפו בלהקה בין המחזורים.

המחזור האחרון של 1975 מנה את הופעות התוכנית האחרונה. בסיומה, הלהקה פורקה, וארבעה מחבריה חברו יחד והקימו מחדש את צוות הווי פיקוד דרום. הרביעייה מנתה את נתן דטנר, אוהד בוכמן, נתן נתנזון ודורון מזרחי (מזר), ואותם כינו "רביעיית הפרר ז'אק". בשנת 1976 הם הפיקו את התוכנית "פגישה מחודשת עם הפרר ז'אק" שכללה בעיקר קאברים של שירי חבורת הזמר הצרפתית, הפרר ז'אק (Les Frères Jacques), שביצעו קודם לכן רביעיית מועדון התיאטרון. בסוף אותה שנה, הצוות הוריד מן הפרק את התוכנית, אבל המשיך להופיע ברחבי הארץ, במוצבים שהיו בסיני, בגולן ובבקעה.

לפני תום פעילותו ב-1978, זכורה הופעה של הצוות במופע הטלוויזיה "שלושים שנות זמר בצה"ל" של הערוץ הראשון בהנחייתו של חיים טופול. הרביעייה הופיעה על הבמה עם השיר "תותחים במקום גרביים" יחד עם גבי עמרני, חנן גולדבלט, וטוביה צפיר, בוגרי להקת הנח"ל.

הצוות פורק באותה שנה.