רן תלם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

רן תלם (נולד ב-1969) הוא תסריטאי ומנהל בתעשיית הטלוויזיה בישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תלם גדל בהרצליה ושירת בצה"ל כקצין ביחידה 8200 של חיל המודיעין. למד לתואר ראשון בתסריטאות בחוג לקולנוע של אוניברסיטת תל אביב, אך לא סיים את לימודיו. במהלך לימודיו שימש כתסריטאי בערוץ הילדים ובערוצים נוספים.

תלם שימש כסיידקיק בתוכנית "פרפר לילה" בהגשתו של טל ברמן, ששודרה בערוץ 2 בשנים 1997–2000, והגיש בה את הפינה "מדריך תלם לחיים".

בשנת 2000 הוציא את ספרו "לא הולך בתלם - מדריך למשתמש בחיים, ומונה למנהל פיתוח התוכניות בשידורי קשת. בין היתר היה אחראי לפיתוחן של תוכניות הריאלטי "קחי אותי שרון" ו"כוכב נולד"[1]. כעבור ארבע שנים, מונה לסמנכ"ל הטלוויזיה של אולפני הרצליה[2].

תלם היה העורך הראשי של התוכנית מועדון לילה[3], ובעונה הראשונה והשנייה שלה גילם דמויות שונות במערכוני רחוב. בשנת 2005 היה חלק מקבוצת כאן שהתמודדה על המכרז החדש בערוץ 2 אך לא זכתה[4]. ב-2008 חזר לקשת והחל לשמש כסמנכ"ל התוכן של הזכיינית[5]. בתפקיד זה, תלם שימש כמפיק בפועל של הסדרה האמריקאית "הומלנד" אשר מבוססת על הסדרה הישראלית "חטופים", וזכתה בארבעה פרסי אמי בשנת 2012[6].

בשנת 2014, קיבל את פרס ה"פורמט טרנדסטר" מטעם MIPCOM[7]. בספטמבר 2015 פרש מתפקידו כסמנכ״ל התוכן של שידורי קשת[8].

ב-2016 מונה תלם לתפקיד מנהל פיתוח התוכן הבינלאומי בקבוצת "Mediapro" הספרדית, בה הוא אחראי על פיתוח תוכן במשרדי הקבוצה ברחבי העולם[9].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תלם נשוי ואב לשלושה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]