בדרך אל האושר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בדרך אל האושר
אלבום אולפן מאת דני רובס
יצא לאור מרץ 1989
הוקלט אולפני סיגמא
יולי - נובמבר 1988
סוגה רוק, פופ
שפה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 42:24
חברת תקליטים הד ארצי
הפקה דני רובס ועדי דגני
כרונולוגיית אלבומים של דני רובס
פנים ושמות
(1987)
בדרך אל האושר
(1989)
בגוף ראשון
(1991)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בדרך אל האושר הוא אלבום אולפן מאת המוזיקאי והזמר דני רובס. האלבום יצא בשנת 1989 ונחשב למצליח והנמכר ביותר של רובס עד היום. לראשונה בקריירה שלו זכה בתואר זמר השנה במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג'. רובס כתב והלחין את כל השירים, בהם "בדרך אל האושר", "איך הוא שר" ו"משהו מקלקל לי הכל" שהפכו ללהיטי רדיו.

באלבום מופיעים טקסטים אישיים העוסקים בין היתר בקשיי הזוגיות, געגועיו לאחיו, התבגרות ורומנטיקה. עד שנת 2001 הגיע האלבום למעמד פלטינה משמכר האלבום למעלה מ-60 אלף עותקים[1] (הרף לפלטינה היה 40 אלף עותקים), ועד שנת 2012 מכר כמעט מאה אלף עותקים[2], שהם נחשבים כיום לפלטינה משולשת (הרף לפלטינה באותה השנה הונמך ל-30 אלף עותקים). על כן הוא אחד האלבומים הנמכרים ביותר בכל הזמנים. סיבוב ההופעות עם להקת נגנים וזמרת הליווי שירלי יובל-יאיר קצר הצלחה רבה, ובשיאה הופעה לרגלי המצדה בפסטיבל ערד 89' לעיני 3,000 אנשים, אשר שודרה בערוץ 2 הניסיוני. מסע ההופעות של "בדרך אל האושר" אף נדד בעולם, בין השאר בבריטניה, ארצות הברית, דרום אמריקה וברית המועצות.

את עטיפת האלבום צילם מיכה קירשנר שהעמיד את רובס על פני רקע כהה. לימים סיפר קירשנר כי רצה לבטא את המקום ממנו מתחילים את הדרך לאושר, ולכן בחר ברקע אפל.

בשנת 2009 שודרה ברשת ג' ובתחנת הרדיו קול יזרעאל תוכנית מיוחדת לרגל 20 שנה להוצאת האלבום.

בסוף שנת 2011 החל רובס סיבוב הופעות "20 שנה לאלבום בדרך אל האושר" בליווי להקה.

איך הוא שר - המיתוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשיר "איך הוא שר" דבק סיפור לפיו, הוא נכתב על חייו ומותו של הזמר זוהר ארגוב. את השיר פרסם רובס כשנתיים לאחר מותו של ארגוב. סמיכות זו ומילות השיר, המגוללות את סיפורו של זמר הנישא על כנפיי אהבת הקהל עד לנפילתו לסמים ומותו, חיזקו את ההשערות שהשיר אכן נכתב על ארגוב. השורה מתוך השיר "מה נשאר מהזוהר, מכל השירים שהוא שר" לא הותירה מקום לספק (זאת בעקבות השם "זוהר" אשר הופיעה בשורה). המיתוס נולד עם יציאת השיר כאשר במסגרת התוכנית "ציפורי לילה", אמר המוזיקאי אביהו מדינה: ”תראו תראו איך גם זמרים אשכנזים יכולים לכתוב שירים כל כך יפים על זוהר ארגוב”, ואף השמיע את השיר מספר פעמים במהלך התוכנית. רובס השיב בתגובה שהמשפט של מדינה מכיל שלוש טעויות: ”לא התכוונתי שזה יהיה שיר על זוהר ארגוב, אני לא אשכנזי - לא שזה משנה משהו ואיך תראו? זה רדיו”[3].

רובס מספר בהופעותיו כי כלל לא חשב על ארגוב בעת כתיבת השיר, אלא על מוזיקאים שאהב בנעוריו[2], כגון אלביס פרסלי, ג'ניס ג'ופלין, ג'ימי הנדריקס וג'ים מוריסון, שלא הצליחו להתמודד עם ההצלחה, נפלו לסמים ומצאו את מותם בגיל צעיר. עוד הוא מציין כי כתב את השיר בשלב שהיה יוצר צעיר (עוד לפני ההצלחה הגדולה) כמעין תמרור אזהרה אישי, כדי שזה לא יקרה לו. לאחר שפורסמה הפרשנות על ארגוב הוא שב למילות השיר ונוכח לראות שהן אכן מתאימות להפליא, ומבחינתו מי שרוצה לראות בכך שיר על ארגוב מוזמן לעשות כן, מאחר שהשיר שייך למאזינים וכל אחד יכול לקחת אותו למקום האישי שלו.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כל השירים נכתבו והולחנו על ידי דני רובס.
  1. בדרך אל האושר
  2. מן החשכה
  3. איך הוא שר
  4. הם לא ילמדו אף פעם
  5. נשמה חוזרת לגוף
  6. סיאנס
  7. כוחו של המשורר (או עניין של אושר)
  8. מישהו משהו
  9. משהו מקלקל לי הכל
  10. גן המשחקים

נגנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתתפים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ צחי לוי, בשבילם הוא מלך העולם, באתר ynet, 10 במאי 2001
  2. ^ 1 2 "איך הוא מאושר: דני רובס מספר על השנים הקשות שמאחוריו". nrg.
  3. ^ עובדות על השיר באתר מימה