בובות (טלנובלה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף בובות (סדרה))
בובות
סגל השחקנים
סגל השחקנים
סוגה טלנובלה
יוצרים חנן סביון, גיא עמיר
בימוי שי קפון
שחקנים דודו טופז
מיקי קם
גל גדות
אלי אלטוניו
דנה פרידר
מירי בוהדנה
גיא לואל
שחר חסון
גילי סער
גאלה קוגן
זהר ליבה
נתי יובל לימורי
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 102
הפקה
מפיק דני פארן[1]
חברת הפקה דורי מדיה דרסט
אורך פרק כ-40 דקות
שידור
רשת שידור הוט 3
וואלה! VOD
תקופת שידור מקורית 18 בנובמבר 200720 באפריל 2008
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בובות היא טלנובלה ישראלית מבית "דרסט הפקות" ששודרה בערוץ הוט 3 בשנים 2008-2007, ועסקה בעולם הדוגמנות[2]. במרכז העלילה היריבות בין שני סוכני הדוגמנות נאווה (מיקי קם) ואריק (דודו טופז). כנהוג בטלנובלות, בעלילת "בובות" מעורבים סודות, שקרים, רומנים אסורים, תככים ושערוריות.

את שיר הפתיחה של הסדרה כתב דרור נובלמן, הלחין שי נובלמן ושרו רוני אלטר וההרכב טרי פויזן. הסדרה צולמה באולפני נווה אילן[3].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילה מרכזית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה ישנם מספר קווי עלילה. קו העלילה המרכזי עוסק בהתערבות בין מנהל סוכנות "אוגוסט" אריק צרפתי לבין מנהלת סוכנות "קאט אאוט" נאווה נאמן, שהיו נשואים בעבר. לפי ההתערבות, הסוכנים יאתרו כל אחד דוגמנית חדשה, שתתמודד על תואר דוגמנית השנה. הסוכנות שהדוגמנית שלה תפסיד תעבור לבעלותה של הסוכנות המנצחת.

קו עלילה נוסף, עוסק במרים, נערה דתייה מצפת אשר נפגשת בעולם הדוגמנות במקרה, לאחר תאונת דרכים עם סוכן הדוגמניות תומר נאמן, בנה של נאווה. בהמשך הסדרה, מרים מגלה כי אריק צרפתי הוא אביה, לאחר שמצאה מכתב פרידה שנשלח מאביה, כביכול, לאמה רונית, ובו צורף כסף להפלה של עצמה. במחשבה כי אריק הרס לה ולאמה את החיים, מרים מחליטה לנקום. היא עוברת מהפך במראהּ החיצוני, משנה את שמה למרי קיי ומתחברת עם עיתונאית מבוגרת בשם בתיה גלעם, שזוממת להפיל איתה את אריק צרפתי. מרי מצטרפת לסוכנות אוגוסט כדוגמנית המתמודדת על התואר של דוגמנית השנה, ללא ידיעתה על ההתערבות הגדולה בין הסוכנויות. לאחר זמן מה, מרים מגלה לאריק כי היא בתו, אז מתברר כי את המכתב לא שלח אריק, כי אם נאווה נאמן.

בנוסף לכל, יש אדם מסתורי הרוצח דוגמניות באופן קבוע, הוא מאפר אותן איפור ליצנים ומרעיל אותן, מה שגורם למותן המיידי. בתחילת הסדרה הרוצח הורג את אחת הדוגמניות של אריק, ומשם במשך כל הסדרה מנסים לגלות מי רוצח דוגמניות. באמצע העונה, במהלך תצוגת אופנה הרוצח הורג את נופר, וכך נפתחת חקירה מעמיקה יותר. יובל, שוטר וגם אחיו של אמנון חוקר את הרצח של נופר, מה שמערב את רוב דמויות הסדרה. לקראת הסוף, מתגלה כי הרוצחת היא דנה- העוזרת של אריק וגם המאהבת שלו. היא נכנסת להריון ממנו אך התינוק מת לאחר שהיא נופלת במדרגות כשמגלה שהוא חזר ללאנה, אהובתו הנצחית מהעבר. היא מחליטה לנקום, וחוטפת את אהובתו העכשווית לאנה, ובסופו של דבר גם רוצחת אותה לאחר שהיא מנסה לברוח. בסיום העונה, דנה חוטפת את יובל, והתחרות הגדולה מגיעה לעיצומה על מי תנצח, מרי או מוניק. דנה מתכננת לרצוח את מרי. מרי מנצחת, ודנה מתכוננת להרוג את מרי על הבמה. תומר מגלה הכל ומשחרר את יובל, יחד הם מצילים את מרי ועוצרים את דנה, ולבסוף היא נכנסת לכלא.

בנוסף לכך, תומר נאמן המתחיל את הסדרה עם בת זוגה הוותיקה נופר קליין, מתאהב במרי קיי, והמערכת יחסים של השניים הופכת עלילה מרכזית של הסדרה.

מנגד, מוניק בלילי, פורצת מיומנת, מגיעה לעולם הדוגמנות אף היא במקרה, לאחר שנתפסה בעת פריצה לדירת הסטודיו של פיצ'ו, אביו של תומר, שהוא צלם במקצועו. דולב אבוגזיר, אחיו של שיקו שהיה בן זוגה של מוניק, בוגד באחיו ומנהל רומן אסור עם מוניק. בהמשך, דולב ושיקו מתעמתים וכתוצאה מכך נפלט קליע מאקדחו של שיקו, הפוגע בכלייתו היחידה של דולב. בסופו של דבר ניצל דולב הודות לאחיו, שתרם לו כליה.

עלילות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמית פלורנטין, צלם השנה, מוצא עצמו במרכזו של משולש אהבה. קרן, חברתו ההרה, תופסת אותו בזמן הלא נכון ובמקום הלא נכון, ומניחה כי הוא מנהל רומן עם נטלי חיון, דוגמנית בסוכנות של נאווה. היא נפרדת ממנו, ולאחר מכן נגרר עמית אחר נטלי והופך להיות בן זוגה. לאחר זמן מה קרן מגלה שזו הייתה אי הבנה אחת גדולה, והיא ועמית חוזרים להיות ביחד. בפרק האחרון של הסדרה היא יולדת את בנה כאשר עמית נוכח לצדה.

קרלה גל, דוגמנית מרכזית בתולדות הסוכנות של אריק, ואמנון גל, מאפיונר ואיש עסקים בכיר מאוד, נתקלים אף הם בצרות ובבעיות חוזרות ונשנות. אמנון עושה הכל כדי לרצות את אשתו, גם אם בדרכים קיצוניות ולא כשרות.

מפיק אירועי האופנה, מויש שגב בוגד באשתו היח"צנית המבוקשת עמליה, עם הסטייליסט המצליח וההומוסקסואל הרצל בוטפיקה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אריק צרפתי (דודו טופז): בעליה של סוכנות הדוגמנות "אוגוסט", אביה של מרי, פלייבוי מזדקן ובעל יריבות ארוכת שנים עם גרושתו ובעלת הסוכנות המתחרה "קאט אאוט", נאווה נאמן.
  • נאווה נאמן (מיקי קם): גרושתו של אריק צרפתי. אישה קרה, עניינית ומחושבת. אמו של תומר.
  • מרים אלקיים (גל גדות): נערה דתייה שברחה מצפת לתל אביב, בתו של אריק צרפתי, ובת זוגו של תומר נאמן.
  • תומר נאמן (אלי אלטוניו): בנם של פיצ'ו ונאווה, ויורשה המיועד. היה בזוגיות עם נופר, ולאחר שנופר מתה הוא נהיה בן זוגה של מרי.
  • נופר קליין (דנה פרידר): דוגמנית פופולרית שטופחה על ידי אריק צרפתי, והייתה בת זוגו של תומר. נרצחה בידי דנה.
  • קרלה גל (מירי בוהדנה): דוגמנית ותיקה שמסרבת להכיר בגילה המתקדם.
  • עמית פלורנטין (זהר ליבה): צלם מהדור הצעיר, שהוכתר בטקס פרסי האופנה כצלם השנה. את הידע שלו רכש מפיצ'ו, הצלם הוותיק.
  • מויש שגב (גיא לואל): מפיק אירועי אופנה, נשוי לעמליה ואביו של גיא, ובהמשך יוצא מהארון ונהיה בן זוג של הרצל.
  • הרצל בוטפיקה (שחר חסון): סטייליסט מצליח, הומוסקסואל ובן זוגו של מויש.
  • מוניק בלילי (גילי סער): עבריינית שנכנסה לעולם הדוגמנות במקרה.
  • שירן פוקס (גאלה קוגן): דוגמנית צעירה ושטחית על פניו, שמתנהגת כסטריאוטיפ המקובל לבלונדינית[4]. מנהלת בלוג מצולם ולאחר מכן גם תוכנית טלוויזיה, ולא בוחלת בשום אמצעים כדי להשיג את מטרותיה. עברה אונס בילדותה על ידי שכן של הוריה, בסוף הסדרה מתגלה כגאונה לאחר מבחן פסיכומטרי, וחוזרת להיות עם אדם.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נטלי חיון (מלי לוי): דוגמנית מהסוכנות של נאווה. לאחר ששאפה לקשר עם עמית, הצליחה להשיג אותו, אך לאחר פרסום קלטת לוהטת בכיכובה, היא מידרדרת לסמים, ונחלצת לאחר שהיא הופכת לסוכנת סמויה של המשטרה. נטלי מחליפה את שירן בתוכנית הריאליטי עם אדם והיא ואדם מנסים את מזלם יחד אך ללא הצלחה ובפרק האחרון מגלה שנתן מאוהב בה והם נהיים ביחד.
  • עמליה שגב (לירית בלבן): אשת יחסי ציבור אסקפיסטית. אשתו של מויש, אמו של גיא וחברה טובה של נאווה. אחרי שגומרת את המערכת יחסים שלה עם מויש, שוכבת עם פיצ'ו ומנסה את מזלה איתו אך בסוף העונה נהיית לבת זוגו של יובל.
  • פיצ'ו (פנחס) כרמל (שרון אלכסנדר): צלם אופנה ותיק ואביו של תומר, שנקלע לקשיים כלכליים עקב קשיי הסתגלות לעולם הצילום המודרני, שומר את האפר של אמא שלו בואזה. במהלך העונה חוזר לגור עם נאווה ובסוף העונה חוזרים להיות ביחד.
  • אמנון גל (רון שחר): בעלה המאפיונר של קרלה ואחיו התאום של יובל, אמנון נכנס לכלא בגיל 16 בגלל אחיו יובל, בהמשך העונה אמנון מנסה לחזור למוטב, ובסוף מכניסים אותו לכלא על העלמת מס, ובזמן שהוא בכלא גורליצקי מנסה להורגו כדי שלא ילשין. בפרק האחרון מגלה כי קרלה בהיריון ממנו ועונש המאסר שלו קוצר.
  • אדם קורן (עדו ברטל): דוגמן צעיר ושאפתן, שעושה הכל בשביל חשיפה תקשורתית. מאוהב בשירן וממרר לה את החיים בניסיונותיו לכבוש את לבה. במהלך העונה הוא ונטלי מנסים את מזלם ביחד בזמן שהם מצטלמים לתוכנית הריאליטי שתחילה הייתה של אדם ושירן, אך זה בסוף זה לא עבד ביניהם ובפרק האחרון חוזר לשירן.
  • קרן רוזין (נועה קנולר): בת זוגו של עמית וחברת הטובה ביותר של מרי מצפת, ומטפלת שיאצו. בהריון. זורקת את עמית מהבית לאחר שנטלי ענתה לשיחת טלפון במלון בספרד כשהתקשרה אליו, אך בסוף העונה חזרו וילדה את התינוק.
  • נתן גיל (מיכאל הנגבי): יד ימינה של נאווה שיעשה בשבילה הכל ואפילו מאוהב בה תחילה אך לאחר מכן מתאהב בנטלי. נתן מתגלה בסוף העונה כי הוא בתול ולא היה בזוגיות עם בחורה לעולם. שונא מאוד את תומר ומקנא בו. בפרק האחרון הוא ונטלי נהיים זוג.
  • דולב אבוגזיר (תום אבני): מונה על ידי אחיו, שיקו ל"שומר ראשה" של מוניק, אך השניים מתאהבים והוא הופך לבן זוגה, ונהיה לבמאי וליוצר תוכנית הריאליטי של אדם ושירן, שהפכה לתוכנית של אדם ונטלי. נורה על ידי אחיו הגדול שיקו ונשאר בחיים בפרק האחרון כאשר שיקו תורם לו כליה.
  • יובל שחורי / ג'ו בלאק (שלומי קוריאט): אחיו התאום של אמנון. חוקר משטרה המושפע מסרטי פילם נואר, שמפוטר מהמשטרה ואחר כך חוזר על מנת לחקור את מותם של נופר וקים. במהלך העונה נהיה בן זוגה של עמליה. לקראת הסוף העונה נחטף על ידי דנה ובפרק האחרון עוצר אותה בעזרת תומר.
  • גיא שגב (גיא סלניק): בנם המתבגר של מויש ועמליה. נער מתוסכל, מתוסבך ומופנם אך לקראת סוף העונה משתחרר, משתנה ומקבל את ההורים שלו כפי שהם וגם את הזוגיות של אביו מויש עם הרצל.
  • דנה בן שושן (סיגלית פוקס): מזכירתו של אריק, אשר בפועל מנהלת את הסוכנות בעצמה. מאוהבת באריק, ובהמשך, נכנסת להיריון ממנו אך עוברת הפלה ומאבדת את התינוק. לקראת סוף הסדרה, מתברר כי דנה היא זו שרצחה את הדוגמניות קים ונופר ואת בת זוגו של אריק, לאנה. לקראת סוף העונה היא התכוונה לרצוח את מרי, ובנוסף גם חוטפת את השוטר יובל ונועלת אותו במחסן, אך בפרק האחרון נעצרת על ידי יובל שהשתחרר בעזרת תומר ובטקס היא נעצרת ונכנסת לכלא על פשעיה.
  • שגיא דונוביץ' (אבי קורניק): כתב ורכילאי בעולם האופנה. ביישן וחנון, שבמקרה נכנס לעולם הזוהר, פרסם את קלטת הסקס של נטלי ואת היציאה מהארון של מויש ומצטער על זה עוד מלכתחילה. מרבה להסתבך עם אנשי תקשורת וסלבס בעולם הדוגמנות ומרבה לחטט בחייהם האישיים.
  • שמואל בן זכי (יעקב זדה דניאל): ארוסה מהעבר של מרי לאחר שהם מכירים מגיל צעיר מצפת. מגיע מצפת לתל אביב כדי למצוא את מרי ובתוך כך גר תקופה אצל קרן ולאחר מכן עוזר למרי עם אריק כשהיה במצב נפשי לא טוב. בפרק האחרון מרי ושמואל מחליטים להתחתן אך לאחר שהתגלה כי תומר בעצם לא שיקר למרי, מרי חוזרת לתומר ושמואל מחליט לעזוב חזרה לצפת.
  • לאנה אהרונסון (מיכאלה ברקו): אהובתו הנצחית של אריק. הנציגה של חברת "טייגר". הופיעה בפתאומיות בישראל, ושבה לזרועותיו של אריק, עד שנרצחה בידי דנה.
  • שרון נוימן (טל נרובאי): דוגמנית בסוכנות של אריק שקיימה איתו יחסים בעברה הרחוק. כעת, לאחר תקופה ממושכת, הידיעה על כך דולפת, והיא נאלצת להודות כי שכבה עם אריק מיוזמתה המלאה. דבר המסכן את יחסיה עם אביה, מאחר שהבטיחה לו שתשמור את בתוליה עד לנישואין שלה, בהתחלה הייתה בסוכנות של אריק ולאחר הכתבה על אריק היא עברה לנאווה. חברתה הטובה ביותר של נופר וחברה של מרי.
  • משה (שיקו) אבוגזיר (איציק נקש) :אחיו של דולב וחבר של מוניק. יושב בכלא בעקבות זה שדקר ילד, מוניק מחליטה להיפרד ממנו בעקבות אהבתה לדולב, שיקו נסער מהפרידה, ובסוף שיקו מותר ומשחרר את מוניק בתמורה ל 50,000$, אבל חוזר בו. בורח מהכלא ויורה בדולב ובנוסף גם מכה את נאווה. בפרק האחרון תורם כליה לאחיו דולב שבעצם הוא ירה בו ועוזב את הארץ.
  • קים (ליהי אלון): רצח הדוגמנית קים מלווה את הסדרה ברקע העלילה. קים עברה מהסוכנות של נאווה אל הסוכנות של אריק, וביום המעבר מצאה דנה את גופתה של קים בביתו של אריק. נרצחה בידי דנה.
  • בתיה גילעם (דינה לימון): עיתונאית לשעבר עובדת עם מרי כדי להשמיד את אריק סופית כמו שעשה לה, ולאחר שהיא מוציאה את הכתבה על אריק היא עושה קאמבק וחוזרת לעיתונות.
  • יושב ראש הוועדה (אושיק לוי): יושב ראש הוועדה שבוחר מי תהיה דוגמנית השנה, מי יהיה צלם השנה, מי יהיה דוגמן השנה ועוד. מייצר קשר עם שירן, מתאהב בה ונפרד מאשתו למענה.
  • שלמה תיכון מנכ"ל M (פולי רשף): המנכ"ל של חברת M, לאחר שנופר מתה הוא רוצה להחליף פרזנטורית לחברה, ובוחר במוניק. מתאהב קשות בנאווה ומנהל איתה רומן קצרצר.
  • שלי (שלי גפני): מאפרת התצוגות של מויש.
  • רונית רזיאל / רות אלקיים (עינת ארליך): אמה של מרי. ניהלה רומן עם אריק צרפתי, בעת שהיה בן זוגה של נאווה. היא נכנסה ממנו להיריון, וילדה את מרי.
  • נירו: יד ימינו של אמנון. שומר על קרלה בזמן שאמנון בכלא.

בתפקיד אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הרופאה (ענת מגן-שבו): הרופאה של מרי לאחר שהיא מנסה להתאבד, מרבה להתבלבל במילים.
  • גיל ריבה (בתפקיד עצמו): מראיין את עמליה ואת מויש על יציאתו מהארון של מויש והקשיים שלהם עם בנם גיא.
  • גיא פינס (בתפקיד עצמו): ראיין את תומר בתוכנית שלו.
  • העובדת הסוציאלית: עובדת סוציאלית שקובעת למי גיא ילך למויש והרצל או לעמליה.
  • סמנכ"ל הוט (אילן צינמן): סמנכ"ל הוט אחראי על תקציב התוכנית של אדם ושירן.
  • גורליצקי (יוסי קפלן): רוצה להרוג את אמנון כי הוא מפחד שאמנון ילשין עליו בגלל שאמנון פרש.
  • אביעד (יובל כספין): עיתונאי הומו שחוזר מטוסקנה כדי לעשות על מויש והרצל כתבה על זוגות שיצאו מהארון ובסוף מתברר כי אביעד מאוהב במויש, הוא מנשק אותו וזה גורם לסכסוכים בין מויש להרצל.
  • אביגדור ליכינשטין (אביגדור ליכינשטין): היה אמור לשפוט בתחרות של דוגמנית השנה ולמעשה כביכול מקבל שוחד מתומר כדי שישנה את תוצאות התחרות לטובת הסוכנות שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יעל גאוני, ‏דורי מדיה רכשה 75% מפארן הפקות תמורת 1.6 מיליון דולר, באתר גלובס, 25 בנובמבר 2007
  2. ^ שירות גלובס, ‏HOT מעלה קמפיין לטלנובלה החדשה "בובות", באתר גלובס, 11 בנובמבר 2007
  3. ^ איריס אברמוביץ', גל? צונאמי!, באתר ynet, 26 בדצמבר 2007
  4. ^ מירב קריסטל, ליהוק חדש ל"בובות", באתר ynet, 30 באוגוסט 2007