גמר גביע המדינה בכדורגל 2004

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גמר גביע המדינה בכדורגל 2004
אירוע גביע המדינה בכדורגל 2003/2004
תאריך 18 במאי 2004
מיקום אצטדיון רמת גן, רמת גן
שיפוט דני קורן
צופים 38,000
2003
2005
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גמר גביע המדינה בכדורגל 2004 התקיים באצטדיון רמת גן ברמת גן ב-18 במאי 2004, ובו נקבע כי מחזיקת גביע המדינה בכדורגל 2003/2004 היא בני סכנין, שניצחה במשחק את הפועל חיפה בתוצאה 1-4. הייתה זו המהדורה ה-66 של גביע המדינה, וה-51 מאז קום המדינה.

בני סכנין זכתה בגביע הראשון בתולדותיה, ולאחר 5 משחקים במפעל, מתוכם ניצחה ב-3 משחקים בתום 90 דקות, ו-2 משחקים בתום דו-קרב פנדלים. מאזן השערים שלה בעונה זו בגביע היה 3-9 לטובתה, כאשר היא מציגה ממוצע שערים של 1.8 שער למשחק. סכנין, שנחשבה לקבוצה צעירה ללא הישגים משמעותיים לפני כן, ועם העונה הראשונה שלה בליגה הבכירה, הייתה הקבוצה הערבית הראשונה בישראל שזכתה בתואר כלשהו עד אז,[1] והקבוצה הראשונה בישראל שזוכה בגביע המדינה בעונה הראשונה שלה בליגה הראשונה.[2] בתחרות הליגה הבכירה סיימה הקבוצה במקום העשירי בלבד. סכנין היא הקבוצה הראשונה והיחידה עד כה שמזוהה עם המגזר הערבי וזכתה בגביע המדינה. זכייתה של סכנין בגביע המדינה הקנתה לה כרטיס לשחק בסיבוב השני של מוקדמות גביע אופ"א לעונת 2004/2005, והיא למעשה הייתה גם הקבוצה הערבית הראשונה מישראל (והיחידה עד כה), ששיחקה במסגרת אירופאית.

מנגד, הפועל חיפה הגיעה לגמר לאחר 5 משחקים במפעל, מתוכם ניצחה ב-2 בתום 90 דקות, וב-2 רק בתום 120 דקות (הארכה), כאשר היא מפסידה רק בגמר, כשהיא מחזיקה בממוצע שערים של 10-9 לטובתה (כולל הגמר), וממוצע של 2 שערים למשחק. הפועל חיפה נחשבה לקבוצה הוותיקה מול סכנין בגמר זה, והגיעה בעונה זו לגמר כשהיא משחקת בליגת המשנה - הליגה הלאומית (ובתום העונה עלתה לליגת העל מהמקום הראשון). עד אז החזיקה הפועל חיפה ב-3 תוארי גביע המדינה, כאשר הגמר האחרון בו השתתפה היה ב-1994/1995 אז הפסידה ליריבה העירונית מכבי חיפה 0-2 בגמר הגביע. הגמר האחרון בו זכתה הפועל חיפה היה בדיוק 30 שנה לפני כן בעונת 1973/1974, במשחק בו ניצחה הפועל חיפה את הפועל פתח תקווה בתוצאה 0-1 אחרי הארכה.

הדרך אל הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בני סכנין סיבוב הפועל חיפה
יריבה תוצאה תוצאה יריבה
הפועל הרצליה 2–0 32 האחרונות 1–2 (הארכה) מכבי פתח תקווה
הפועל נצרת עילית 1–1 (5–4 פ) שמינית הגמר 1–2 בית"ר ירושלים
מכבי תל אביב 1–1 (4–3 פ) רבע הגמר 1–2 מכבי נתניה
מ.ס. אשדוד 1–0 חצי הגמר 1–3 (הארכה) הפועל תל אביב

בני סכנין[עריכת קוד מקור | עריכה]

בני סכנין הגיעה לגמר הגביע אחרי שניצחה ב-2 משחקים בתום 90 דקות, ו-2 משחקים בתום דו-קרב פנדלים. בסיבוב ט' פגשה בני סכנין את הפועל הרצליה ששיחקה בליגה הארצית שהיה משחק חוץ, וניצחה אותה 2-0 משערים של גבריאל לימה ודריוש יאצקביץ'. בשמינית הגמר פגשה סכנין את הפועל נצרת עילית מהליגה הלאומית באצטדיון עילוט, כאשר ב-90 הדקות הראשונות של המשחק התוצאה הייתה ונשארה 0-0. בזמן ההארכה חלוץ סכנין ליאור אסולין הבקיע שער בבעיטת עונשין שנפסק לזכותה בדקה ה-97, אולם בדקה ה-111, השוותה נצרת עילית, והמשחק הסתיים ב1-1 בתום ההארכה. בפנדלים ניצחה סכנין 4-5 והתקדמה לשלב הבא. ברבע גמר הגביע נפגשה סכנין עם מכבי תל אביב באצטדיון הביתי שלה. במשחק הבקיעה בני סכנין בדקה ה-5 מרגליו של יאצקביץ', אולם ג'ון פנטסיל הגנאי השווה את התוצאה, והמשחק נגמר בתום 90 דקות בתוצאה 1-1, אולם גם בהארכה לא הצליחו שתי הקבוצות להבקיע והתוצאה נשמרה זהה בתום 120 דקות. בדו-קרב פנדלים ניצחה סכנין בתוצאה 3-4, והעפילה לחצי גמר הגביע, הישג שיא בהיסטוריה שלה. בחצי הגמר פגשה סכנין את מ.ס. אשדוד באצטדיון רמת גן, וניצחה אותה משער של עבאס סואן בדקה ה-71, והעפילה לגמר הגביע.

הפועל חיפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפועל חיפה נפגשה בסיבוב ט' עם מכבי פתח תקווה באצטדיון הביתי שלה אצטדיון קריית אליעזר, איתה סיימה תיקו ב-90 דקות, לאחר שאבי תקווה הבקיע לזכות מכבי פתח תקווה ושי דהאן איזן את התוצאה. בהארכה כבש שי דהאן שוב בדקה ה-117, שער שלמעשה ניצח את המשחק. בשמינית הגמר נפגשה הפועל חיפה עם בית"ר ירושלים באצטדיון טדי, כאשר ג'ף טוטואנה מבקיע לזכות חיפה, ועופר טלקר מאזן. אולם, בדקה ה-90 של המשחק הבקיעה חיפה שער ניצחון מרגליו של פיטר אמולה הניגרי והעפילה לשלב הבא. ברבע הגמר נפגשה חיפה עם מכבי נתניה באצטדיון הקופסה, כאשר ישמעאל אדו הגנאי מבקיע לזכות נתניה בדקה הרביעית של המשחק, אולם בהמשך שי דהאן וסמי עייש הופכים את התוצאה עבור הפועל חיפה, והיא מעפילה לחצי הגמר. בחצי הגמר פוגשת הפועל חיפה את הפועל תל אביב, ובמשחק הקבוצה מסיימת בתוצאה 1-1 בתום 90 דקות אחרי ששי דהאן מעלה את חיפה ל1-0 בדקה השלישית של המשחק, ואבי כנפו מאזן עבור הפועל תל אביב בדקה ה-50. בהארכה מבקיעים שאדי זבידת וסאלח חסארמה עבור הפועל חיפה שמנצחת 1-3 בהארכה ומעפילה לגמר גביע המדינה בפעם השמינית בהיסטוריה שלה, ולאחר 9 שנים שלא עשתה זאת.

סיכום מהלכי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחצית ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדקה הראשונה איים שאדי זבידאת על השער של שוער סכנין קמוקו קמארה, אך הכדור הלך מעל המשקוף.

בדקה ה-16 שוער הפועל חיפה ענאן פרו יצא לא טוב לכדור גובה שהגיע לנידאל שלאעטה שנגח חלש, ורפי כהן בעט את הכדור לשער הריק, אולם חיים מגרלשוילי הצליח להרחיק את הכדור מהקו.

בדקה ה-36 קשר הפועל חיפה גילי ורמוט כדרר את הכדור, עבר צד ובעט חזק אולם הוא החמיץ את השער.

בדקה ה-44 הגביהה ורמוט שוב את הכדור, שהגיע לחלוץ שלו שי דהאן, שנגח אל הפינה הימנית של השער מה שקבע 1:0 לזכותה של הפועל חיפה, שסיימה את המחצית ביתרון.

מחצית שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במחצית לא נערכו חילופים. בדקה ה-62 הגביהה חלוץ סכנין ליאור אסולין כדור מסוכן לרחבה, שוער חיפה ענאן פארו יצא לא טוב, ואבי דנן נגח לשער וקבע 1:1.

בדקה ה-65 ליאור אסולין קיבל כדור ארוך מההגנה וניצל טעות נוספת ביציאה של שוער הפועל חיפה, פארו, עבר אותו וגלגל את הכדור לשער - מהפך ו-1:2 לבני סכנין.

לאחר מכן נכנסו פטר אמולה בשורות הפועל חיפה, ומהראן אבו ריא בשורות בני סכנין.

בדקה ה-75 בעט אסולין שוב לשער הפועל חיפה, בעיטה שפגעה במשקוף וחזרה החוצה, מגן הפועל חיפה חיים מגרלשווילי הרחיק לא טוב, והכדור הגיע לחלוץ סכנין דריוס יאצקביץ', שמ-18 מטרים בעט חזק, כאשר בדרך הכדור פגע בחלוץ סכנין גבריאל לימה, הכדור נכנס לרשת וקבע 1:3 לסכנין במשחק.

בדקה ה-88 גבריאל לימה הרחיק כדור מניסיון התקפה של הפועל חיפה, והשאיר את החלוץ אסולין לבדו מול השוער, שנאלץ להכשילו ברחבה על מנת שלא יבקיע, והשופט פסק פנדל לטובת בני סכנין. ליאור אסולין גם היה המבצע ובעט את הכדור חזק למרכז השער, מה שקבע 1:4 לסכנין ואת תוצאת המשחק.

18 במאי 2004 בני סכנין 1:4 הפועל חיפה אצטדיון רמת גן, רמת גן
צופים: 38,000
שיפוט: דני קורן
אבי דנן הובקע שער בדקה ה- , 62' , 62'
ליאור אסולין הובקע שער בדקה ה- , 65' , 65'
גבריאל לימה הובקע שער בדקה ה- , 75' , 75'
ליאור אסולין הובקע שער בדקה ה- , 88' , 88'
(סיקור) שי דהאן הובקע שער בדקה ה- , 45' , 45'

הרכבי הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בני סכנין
הפועל חיפה
שוער 22 גינאהגינאה קמוקו קמארה
מגן ימני ישראלישראל נידאל שלאעטה
בלם 4 ישראלישראל אבי דנן
בלם קמרוןקמרון ארנסט אטצ'י
בלם ישראלישראל תומר אליהו
מגן שמאלי ישראלישראל בסאם גנאים
קשר 8 ישראלישראל עבאס סואן (קפטן) הוחלף בדקה ה-90 90'
קשר התקפי 16 פוליןפולין דריוס יצקביץ'
חלוץ 9 ישראלישראל רפי כהן הוחלף בדקה ה-73 73'
חלוץ ישראלישראל ליאור אסולין הוחלף בדקה ה-88 88'
חלוץ 7 ברזילברזיל גבריאל לימה
מחליפים:
קשר ישראלישראל ואסים עבאס נכנס כמחליף בדקה ה-90 90'
מגן שמאלי ישראלישראל מהראן אבו ריא נכנס כמחליף בדקה ה-73 73'
קשר ישראלישראל סאמר מיעארי נכנס כמחליף בדקה ה-88 88'
מאמן:
ישראלישראל אייל לחמן
שוער 1 ישראלישראל ענאן פרו
מגן ימני ישראלישראל חי בן לולו
בלם ישראלישראל אלירן אלקיים (קפטן)
בלם ישראלישראל סאלח חסארמה
מגן שמאלי ישראלישראל חיים מגרלשוילי
קשר הרפובליקה הדמוקרטית של קונגוהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו מזואה אנסומבו
קשר ישראלישראל שאדי זבידאת הוחלף בדקה ה-68 68'
קשר ישראלישראל גילי ורמוט
קשר התקפי ישראלישראל כפיר לייבוביץ'
חלוץ ישראלישראל שי דהאן
חלוץ הרפובליקה הדמוקרטית של קונגוהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ג'ף טוטואנה
מחליפים:
בלם
קשר התקפי
חלוץ ניגריהניגריה פיטר אמולה נכנס כמחליף בדקה ה-68 68'
מאמן:
ישראלישראל ברוך ממן

שופט:
ישראלישראל דני קורן (שופט ראשי)

עוזרי שופט:
ישראלישראל
ישראלישראל

שופט רביעי:
ישראלישראל

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]