גמר גביע המדינה בכדורגל 2020

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גמר גביע המדינה בכדורגל 2020
אירוע גביע המדינה בכדורגל 2019/2020
המשחק נערך ללא קהל עקב הגבלות הקורונה
תאריך 13 ביולי 2020
מיקום אצטדיון בלומפילד, תל אביב
שיפוט אוראל גרינפלד
צופים 0
2019
2021
ההתאחדות לכדורגל בישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גמר גביע המדינה בכדורגל 2020 התקיים באצטדיון בלומפילד בתל אביב ב-13 ביולי 2020, ובו נקבע כי מחזיקת גביע המדינה בכדורגל 2019/2020 היא הפועל באר שבע, שניצחה במשחק את מכבי פתח תקווה 0-2 הייתה זו המהדורה השמונים ואחת של גביע המדינה, וה-67 מאז קום המדינה.

זהו הגמר הראשון בתולדות המדינה שהתקיים ללא קהל, עקב התפרצות נגיף הקורונה בישראל וריבוי התחלואה שהותיר את משרד הבריאות עם ההחלטה לקיים את משחק הגמר ללא קהל.

הפועל באר שבע זכתה בגביע השני בתולדותיה, והראשון מאז 1997, אז ניצחה את מכבי תל אביב משער של ג'ובאני רוסו. הייתה זו הופעה החמישית במעמד גביע הגביע. מנגד, מכבי פתח תקווה העפילה לגמר השלישי בתולדותיה, והראשון מאז ההפסד 0–3 למכבי תל אביב בגמר גביע המדינה 2001. מאזנה ערב משחק הגמר - הפסד אחד וניצחון בודד.

במשחק הגמר העלה בן שהר את באר שבע ליתרון בדקה ה-49 מבישול של ג'וסואה פסקווירה עבור הפועל באר שבע. פסקווירה כבש את השער השני לזכות הפועל באר שבע וקבע את תוצאת המשחק.

הדרך אל הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב הפועל באר שבע מכבי פתח תקווה
תוצאה יריבה יריבה תוצאה
סיבוב שביעי הפועל רמת-גן גבעתיים 2 - 0
סיבוב שמיני 4 - 3 מ.ס. אשדוד עירוני קריית שמונה 3 - 2
שמינית הגמר 2 – 1 מכבי נתניה הפועל נוף הגליל 1 - 0
רבע הגמר 2 – 1 מכבי חיפה בית"ר ירושלים 1 - 1 (5 - 3פ)
חצי הגמר 1 - 1 (6 - 5פ) בני יהודה תל אביב הפועל תל אביב 2 - 0

הפועל באר שבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפועל באר שבע הצטרפה למפעל בסיבוב השמיני, עם יתר קבוצות ליגת העל. בסיבוב הראשון היא הוגרלה למשחק חוץ באצטדיון הי"א באשדוד מול מועדון ספורט אשדוד מליגת העל. בדקה ה-10 עלתה האורחת ליתרון משער של חנן ממן. לאחר 5 דקות בלבד, בעיטה נוספת של חנן ממן פגשה את הרשת של רון שושן. חמש דקות נוספות לאחר מכן, אורן ביטון התרומם מעל שחקני ההגנה של מועדון ספורט אשדוד לאחר בישול של ניב זריהן וקבע את השלישי תוך זמן קצר. בדקה ה-34 שלומי אזולאי צימק את התוצאה. חמש דקות מתחילת המחצית השנייה, ניב זריהן כבש גם הוא בדקה ה-49. מועדון ספורט אשדוד הצליחו לצמק תוך עשר דקות עם שתי שערים של כנעאן וניב דוד ובדקה ה-92 קבע עמית ביטון את תוצאת הסיום, 4:3 להפועל באר שבע. בדקה ה-96 שלומי אזולאי החמיץ כדור עונשין לאחר הדיפה של ארנסטס שטקוס.

בשמינית הגמר יצאה שוב למשחק חוץ באצטדיון נתניה נגד מכבי נתניה. בדקה ה-29 ניקו אולסק כבש בבעיטה חופשית נהדרת לשער של שטקוס. הפועל באר שבע הצליחו לאזן את התוצאה בדקה ה-84 ותוך חמש דקות בלבד הצליחו לעשות מהפך לאחר בעיטת עונשין של בן שהר שקבעה את תוצאת המשחק, 2-1 לבאר שבע.

סיבובי רבע הגמר וחצי הגמר בשנה זו התקיימו ללא משחקי גומלין, עקב רצון לסיים במוקדם את משחקי עונת 2019/2020 לאחר התפרצות נגיף הקורונה בישראל במדינת ישראל מנגיף הקורונה וכל המשחקים שהתקיימו ברבע הגמר ולאחריו התקיימו ללא קהל כלל.

באר שבע יצאה למשחק חוץ נוסף בסיבוב רבע גמר נגד מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר. בדקה ה-22 כבש עופרי ארד לאחר בלבול בהגנת הפועל באר שבע והעניק למכבי חיפה את שער היתרון. מיגל ויטור איזן התוצאה בנגיחה לאחר כדור חופשי של ז'וזוואה בדקה ה-35. בן שהר בדקה ה-62 כבש את השער שסיכם את תוצאת המשחק, 2-1 להפועל באר שבע.

בסיבוב חצי הגמר פגשה באר שבע את בני יהודה תל אביב, מחזיקת גביע המדינה באצטדיון נתניה. בדקה ה-39 קיבל תאמבי סגס כרטיס אדום והותיר את בני יהודה בעשרה שחקנים. לאחר שליטה של הפועל באר-שבע, ז'וזואה העלה את האדומים ליתרון לאחר שער בדקה ה-68. בדקה ה-98, לואי טאהא נגע בידו והעניק לבני יהודה תל אביב כדור עונשין שבו מטייה ליוויץ' כבש וקבע כי שתי הקבוצות ילכו להארכה. במחצית השנייה של הארכה, שי גולן קיבל כרטיס צהוב שני והורחק, בני יהודה נשארה ב9 שחקנים. באר שבע לא הצליחה לתרגם את השליטה המוחלטת לשערים ושתי הקבוצות הגיעו לכדורי עונשין מ11 מטרים. לאחר 11 בעיטות מושלמות של שתי הקבוצות, דן מורי החמיץ את הבעיטה האחרונה של בני יהודה תל אביב מעל שערו של לויטה וקבע כי הפועל באר שבע בדרך לגמר הגביע החמישי בתולדותיה.

מכבי פתח תקווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכבי פתח תקווה מהליגה הלאומית התחילה את גביע המדינה מוקדם יותר בסיבוב השביעי בו פגשה את הפועל רמת-גן גבעתיים באצטדיון העירוני רמלה ולאחר 90 דקות נקבע כי מכבי פתח תקווה תעלה לסיבוב הבא לאחר 0–2 על הפועל רמת-גן גבעתיים.

בסיבוב הבא, קבוצות ליגת העל הצטרפו למפעל והוגרלה למשחק בית נגד עירוני קריית שמונה מליגת העל בכדורגל באצטדיון המושבה. בדקה ה-30 גיא חדידה העניק את היתרון לפתח תקווה לאחר שכבש מבעיטת עונשין. 6 דקות לפני סיום המשחק, בדקה ה-84 יואל אבוחצירא איזן את התוצאה ושלח את שתי הקבוצות להארכה. בדקה ה-97 דור חוגי כבש והעלה את מכבי פתח תקווה ליתרון שנית. בתוספת זמן של המחצית הראשונה של ההארכה דור חוגי כבש שוב והעניק למכבי פתח תקווה יתרון של שתי שערים. בתחילת המחצית השנייה של הארכה ג'יימס אדני כבש בכדור עונשין וצימק את התוצאה. בסיום 120 הדקות, 3:2 של מכבי פתח תקווה מעלה אותה לסיבוב הבא.

בסיבוב שמינית גמר הוגרלה מכבי פתח תקווה למשחק חוץ נגד הפועל נוף הגליל באצטדיון עילוט. שער יחיד של אוונדרו ברנדאו בדקה ה-89 של המשחק, קבע את תוצאת המשחק ושלח את מכבי פתח תקווה לרבע הגמר.

סיבובי רבע הגמר וחצי הגמר בשנה זו התקיימו ללא משחקי גומלין, עקב רצון לסיים במוקדם את משחקי עונת 2019/2020 לאחר גידול בתחלואה במדינת ישראל מנגיף קורונה וכל המשחקים שהתקיימו ברבע הגמר ולאחריו התקיימו ללא קהל כלל.

מכבי פתח תקווה הוגרלה בסיבוב רבע גמר נגד בית"ר ירושלים מליגת העל בכדורגל במשחק חוץ, באצטדיון טדי. דניאל פליישר העלה את פתח תקווה ראשונה על לוח התוצאות בדקה ה-43. בדקה ה-70, חנן ממן איזן את התוצאה ובסיום 90 הדקות נקבע כי שתי הקבוצות הולכות להארכה. בדקה ה-109 אופיר קריאף הורחק והותיר את בית"ר ירושלים בעשרה שחקנים. לאחר 120 דקות בו עדיין לא נקבעה המנצחת, שתי הקבוצות הולכות לכדורי עונשין מ11 מטרים. מכבי פתח תקווה ניצחה את בית"ר ירושלים בכדורי העונשין 3:5 ומעפילה לחצי הגמר.

בסיבוב חצי הגמר פגשה מכבי פתח תקווה את הפועל תל אביב באצטדיון נתניה. בדקה החמישית גיא חדידה כבש מ-11 מטרים והעלה את מכבי פתח תקווה ליתרון מוקדם. בדקה ה-50 אור אינברום הכפיל את היתרון לאחר מבצע אישי. מכבי פתח תקווה ניצחה את הפועל תל אביב 0:2, בדרך לגמר הגביע השלישי בתולדותיה.

סיכום המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחצית ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפועל באר שבע של המאמן יוסי אבוקסיס עלתה למשחק במערך של ארבעה בהגנה - בן ביטון, לואי טאהא, מיגל ויטור ושון גולדברג. כאשר מרואן כבהא קשר הגנתי, דויד סימאו וז'וזואה קשרי אמצע. תומר יוספי ואלטון אקולטסה פתחו בצדדים ובן שהר חלוץ אמצע. מנגד, גיא לוזון העלה הרכב צעיר ומהיר ועלה במערך של 4-1-2-3, בשער פתח דור חברון הצעיר במקומו של גינצבורג. אור אינברום, דור חוגי וליאל עבדה הובילו את ההתקפה של הכחולים.

זהו הגמר הראשון בתולדות המדינה שהתקיים ללא קהל, עקב התפרצות נגיף הקורונה בישראל וריבוי התחלואה, שהותיר את משרד הבריאות לקיים את המשחק ללא קהל.

המשחק נפתח במשחק דו צדדי, רבוי התקפות ומצבים משני הצדדים. בדקה ה-4 חילופי מסירות של ארד בר ואור אינברום הובילו להתקפה מתפרצת של הכחולים אך בסופו הבעיטה של ארד בר שרקה ליד הקורה של אוהד לויטה. דקה לאחר מכן, ז'וזואה בהתקפה של האדומים, בעט בעיטה מ-20 מטר וכמעט הצליח להכניע את דור חברון, לאחר הדיפה לא מוצלחת שלו.

בדקה ה-16 מכבי פתח תקווה בהתקפה שהייתה הכי קרובה לשער שלה עד לרגע הזה, כאשר אור אינברום הכניס כדור מצוין לארד בר שניסה להעביר כדור רוחב לדור חוגי שממטרים ספורים החמיץ ופגע ברשת החיצונית. בדקה ה-35 התקפה מתפרצת של מכבי פתח תקווה שבסופה פגשה את אור אינברום שבעט מ-35 מטרים למשקוף של אוהד לויטה. בדקה ה-42 ז'וזואה בעט בעיטה חופשית שפגעה בחומה ופגעה במשקוף של חברון.

במחצית, 0-0 בין הפועל באר שבע למכבי פתח תקווה.

מחצית שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפועל באר שבע עלתה למחצית השנייה בגישה התקפית יותר וחיפשה לנצח את המשחק. בדקה ה-49 השחקן המצטיין של המשחק ז'וזואה העביר כדור נהדר שעבר את הגנת מכבי פתח תקווה לבן שהר שבה הקפיץ הכדור מעל השוער וקבע את הראשון של האדומים.

מרגע זה, הפועל באר שבע שלטה ללא עוררין במשחק, והייתה קרובה פעמים רבות לכבוש את השער הנוסף. בדקה ה-56 מכבי פתח תקווה באחת מההתקפות הבודדות שלה במחצית השנייה, לידור כהן בעט בעיטה נהדרת שכמעט נכנסה ונהדפה על ידי אוהד לויטה.

בדקה ה-61 ז'וזואה חתך דרך האמצע, ובבעיטה מסחררת מ-30 מטרים הכניע את דור חברון לאחר הדיפה לא מוצלחת שלו והכפיל את היתרון של באר-שבע. בדקה ה-94 אורן ביטון כבש את השער השלישי, אך לאחר בדיקה במערכת ה-VAR נקבע כי השחקן היה בנבדל.

בסיום, הפועל באר שבע ניצחה 0:2 את מכבי פתח תקווה, ניצחון שהבטיח זכייה שנייה בתולדות המועדון בגביע המדינה בכדורגל.

13 ביולי 2020
20:45
הפועל באר שבע 2–0 מכבי פתח תקווה אצטדיון בלומפילד, תל אביב
צופים: 0
שיפוט: אוראל גרינפלד
בן שהר הובקע שער בדקה ה- 49' 49'
ז'וזואה הובקע שער בדקה ה- 61' 61'
(סיקור)

הרכבי הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפועל באר שבע
מכבי פתח תקווה
שוער 21 ישראלישראל אוהד לויטה
מגן ימני 2 ישראלישראל בן ביטון כרטיס צהוב בדקה ה-81 81'
בלם 4 ישראלישראל מיגל ויטור (קפטן)
בלם 20 ישראלישראל לואי טאהא
מגן שמאלי 13 ישראלישראל שון גולדברג
קשר 29 פורטוגלפורטוגל דויד סימאו כרטיס צהוב בדקה ה-76 76'
קשר 8 ישראלישראל מרואן קבהא הוחלף בדקה ה-90+1 90+1'
קשר התקפי 15 ישראלישראל תומר יוספי הוחלף בדקה ה-67 67'
קיצוני ימני 27 פורטוגלפורטוגל ז'וזואה פשקיירה הוחלף בדקה ה-90+1 90+1'
קיצוני שמאלי 22 הולנדהולנד אלטון אקולטסה הוחלף בדקה ה-90+1 90+1'
חלוץ 14 ישראלישראל בן שהר כרטיס צהוב בדקה ה-51 51' הוחלף בדקה ה-82 82'
מחליפים:
שוער 1 ליטאליטא ארנסטס שטקוס
מגן ימני 30 ישראלישראל אור דדיה נכנס כמחליף בדקה ה-67 67'
בלם 5 ישראלישראל שיר צדק נכנס כמחליף בדקה ה-90+1 90+1'
מגן שמאלי 16 ישראלישראל אורן ביטון נכנס כמחליף בדקה ה-90+1 90+1'
קשר 16 ישראלישראל נאור סבג נכנס כמחליף בדקה ה-90+1 90+1'
קשר 19 ישראלישראל נתנאל אסקיאס
קשר 17 ישראלישראל איליי מדמון
חלוץ 9 ישראלישראל גאטאן וארן
חלוץ 12 ישראלישראל קייס גאנם נכנס כמחליף בדקה ה-82 82'
מאמן:
ישראלישראל יוסי אבוקסיס
שוער 84 ישראלישראל דור חברון
מגן ימני 14 ישראלישראל דודו טויטו
בלם 21 ישראלישראל דניאל פלשר
בלם 5 ישראלישראל אור בלוריאן
מגן שמאלי 77 ישראלישראל תומר לוי הוחלף בדקה ה-73 73'
קשר 6 ישראלישראל מוחמד סרסור הוחלף בדקה ה-53 53'
קשר 23 ישראלישראל גיא חדידה (קפטן) הוחלף בדקה ה-63 63'
קשר התקפי 11 ישראלישראל ארד בר כרטיס צהוב בדקה ה-83 83'
קיצוני ימני 99 ישראלישראל אור אינברום הוחלף בדקה ה-73 73'
קיצוני שמאלי 19 ישראלישראל ליאל עבדה הוחלף בדקה ה-73 73'
חלוץ 20 ישראלישראל דור חוגי
מחליפים:
שוער 1 ישראלישראל יוסי גינזבורג
בלם 12 ישראלישראל עידן אהדנני
בלם 22 ישראלישראל סער קלדרון
מגן שמאלי 3 ישראלישראל עומר דנינו כרטיס צהוב בדקה ה-76 76' נכנס כמחליף בדקה ה-73 73'
קשר 7 ישראלישראל אלי בבייב
קשר 26 ישראלישראל איתן אזולאי כרטיס צהוב בדקה ה-71 71' נכנס כמחליף בדקה ה-63 63'
קשר 18 ישראלישראל עידו דוידוב נכנס כמחליף בדקה ה-73 73'
חלוץ 9 ישראלישראל תאי בריבו נכנס כמחליף בדקה ה-73 73'
חלוץ 10 ישראלישראל לידור כהן נכנס כמחליף בדקה ה-53 53'
מאמן:
ישראלישראל גיא לוזון

שופט:
ישראלישראל אוראל גרינפלד

עוזרי שופט:
ישראלישראל עידן ברנשטיין (קוון)
ישראלישראל רמי בן יצחק (קוון)
ישראלישראל אלי חכמון (שופט וידאו)
ישראלישראל מתי יעקובוב (ע. שופט וידאו)

שופט רביעי:
ישראלישראל שלום בן אברהם

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]