ויקיפדיה:מתקפת איכות/ברזיל/סיכומים יומיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סיכומי פעולה יומיים שנכתבו ע"י אורי ר. במתקפת האיכות על ברזיל:

המתקפה הוקדמה והחלה היום.
למעשה, בשבועות האחרונים נוצרו מספר ערכים, בעיקר בתחומי ההיסטוריה, הספורט והמוסיקה. ובכל זאת, רשמית התחלנו רק היום.
אז מה היה לנו? נוצרו 9 ערכים חדשים, ביניהם על החיה החמודה העצלנאים, על המושג ההיסטורי בנדיראנטס, על נשיא ברזיל לשעבר ארטורו דה קוסטה אה סילבה, על המדינות אקרה ואלאגואס, וכן ערך על הפיכת 1964. כמו כן נוצרה התבנית תבנית:מדינת ברזיל, בה מוזמנים כל העוסקים בערכי המדינות להשתמש וליישם. ערך נוסף שנוצר היום, החביב עלי מאוד מסיבות אישיות (הוא עומד במרכזה של עבודתי האקדמית) הוא לא אחר מכוח המשלוח הברזילאי. ערכים קיימים נוספים נערכו ושופרו. התחלה לא רעה, בעיקר בהתחשב בכך שההתקפה הוקדמה בהתרעה קצרצרה.
אחרי יום ראשון זה כל שנותר הוא להמשיך בריכוז המאמץ. חשוב להשלים את מגמת חיסול ערכי המדינות, לחדש את כיסוי ערכי המוסיקה והתרבות, ולהמשיך בכתיבת ערכי ההיסטוריה, מלאכה איתה התחיל גילגמש לפני כשבועיים, אך יש מקום רב לכולם...
בהצלחה רבה לכולנו, --אורי 01:55, 20 מאי 2006 (IDT)
יומה השני של המתקפה המשיך גם הוא בסימן של כתיבת ערכים חדשים. נכתבו ערכים הנוגעים להיסטוריה הקולוניאלית של ברזיל אודות מושבות העבדים הנמלטים, הקילומבו, ועל אחד ממנהיגי הקילומבוס המפורסמים ביותר, זומבי מפלמארס, שכיום הוא סמל לאומי לחירות וגאווה אפרו-ברזילאית. כן נכתב הערך מלחמת קנודוס העוסק בהיסטוריה הרפובליקנית של ברזיל, ואשר נמצא עדיין תחת עריכה. כן נכתב קצרמר אודות גונסלו כואלהו.
בנוגע להיסטוריה פוליטית מודרנית יותר, נכתבו ערכים על הנשיאים טנקרדו נווס וז'טוליו ורגאס, ערך שקשה להגזים במרכזיותו. כמו כן נכתב ערך על המהפכה החוקתית בברזיל של שנת 1932, אחד האירועים החשובים בהיסטוריה הפוליטית המודרנית של ברזיל.
פרוייקט השלמת ערכי המדינות נמשך והיום נכתבו הערכים על המדינות אמאפה, פארנה (מדינה), אספיריטו סנטו. האחרון מביניהם נמצא בשלב של תבנית בלבד ודורש, למעשה, את כתיבתו המלאה. כמו כן ברצוני להסב את תשומת לבכם ל{{תבנית:מדינות ברזיל}} שנוצרה לפני כשלושה שבועות.
בתחום הגאוגרפיה נכתב ערך על אזור הסרטאו שבצפון מזרח ברזיל, ערך שכרגע הוא גיאוגרפי בעיקרו ויש להרחיב את הפן התרבותי והמרתק שלו, וכן על פסל ישו הגואל והר קורקובדו - אתרים מפורסמים בריו דה ז'נירו וסמלים מוכרים של ברזיל בכלל.
בתחום התרבות נכתב הערך הנערה מאיפנימה, על אחד השירים המפורסמים ביותר של ברזיל וכמו כן תורגם הערך חגים לאומיים (ברזיל) והוצע לשלבו בערך ברזיל#תרבות. הכל מוזמנים להביע את דעתם בעניין בדיון שבדף השיחה של הערך.
בסך הכל נכתבו ביממה האחרונה לא פחות מ- 15 (!) ערכים חדשים בתחומים מגוונים, ונערכו מספר ערכים קיימים, בעיקר בתחומי הפוליטיקה והספורט. לכל העושים במלאכה - חזק!
הערה קטנה: קשה לי לעקוב אחר זאת, ועל כן אולי אני מתפרץ לדלת פתוחה, אולם חשוב לשלב הפניות מערכי הימים השונים לערכים אותם אנו יוצרים: אירועים היסטוריים, אישים וכדומה - זו דרך חשובה נוספת להפנות סקרנים לערכים הנוצרים מחד, ולאזן את האירופוצנטריות הטבעית של ויקיפדיה, מה שהיה אחד היעדים המוצהרים של מתקפה זו.
בברכה ובהערכה, --אורי 00:39, 21 מאי 2006 (IDT)
כצפוי עם סיומו של סוף השבוע, קצב יצירת הערכים החדשים ירד, ובכל זאת, מספר ערכים חשובים נוצרו היום (7 במספר):
נכתבו שני ערכים קצרים על קבוצות חברתיות ואתניות בברזיל: על בני הטופי ועל המולאטים. נכתב גם ערך קצר אודות מחלוקות על גילוי ברזיל, המהווה מעין תוספת והשלמה לערך אודות מגלה ברזיל פדרו קבראל, אשר נכתב זמן קצר לפני תחילתה הרשמית של המתקפה. במקריות מעניינת (האמנם?) נכתב גם הערך הגיאוגרפי הקצר אודות הר פסקואה - הנקודה הראשונה ביבשת שנצפתה מהים למגלי ברזיל. לבסוף, נכתב ערך רוחב נוסף בהיסטוריה של ברזיל: היסטוריה של ברזיל: פופוליזם ו"המדינה החדשה" (1930 - 1945), וערך על אוסוולדו ארניה, אחד מהארכיטקטים הפוליטיים של אותה תקופה ואדם, שגם ללא מתקפת איכות על ברזיל, ראוי היה שיהיה לו מקום בוויקי העברית כבר מזמן.
עלה הצורך ליצור מרחב בו ירוכזו שאלות בענייני תעתיק מפורטוגזית לעברית (ובכלל) שיעלו במהלך מתקפת האיכות על ברזיל. אוטוטו יעלה איתי דף ובו כללי תעתיק מפורטוגזית לעברית ובו יש להיעזר. שאלות, חריגות מהכללים וכדומה יש להעלות לדיון בדף מיוחד זה.
בימים הקרובים נמשיך ביצירת ערכים חדשים רבים, גם אם הם קצרים, על מנת לסייע ביצירת מספר ערכי רוחב חשובים שעדיין חסרים במהלך שבוע הבא. כמו כן שמו לב שישנם תחומים שלא זכו לתוספות משמעותיות, בעיקר קטגוריות הכלכלה והתרבות.
יום טוב, --אורי 22:42, 21 מאי 2006 (IDT)
גם היום נכתבו שבעה ערכים בלבד. יחד עם זאת, נראה כי מספר העריכות בערכים אחרים ירד במקצת. היום לא התקדמנו בערכי המדינות, כביימים הקודמים ומגמת הזנחתן היחסית של קטגוריות של חברה ותרבות נמשכת.
ובכל זאת נכתבו ערכים על שני נשיאים ברזילאים: ז'ואו גולרט ויורשו/מדיחו אומברטו קסטלו ברנקו. לואיס מרטינס דה סוסה דנטאס, דיפלומט ברזילאי, שהוא גם חסיד אומות העולם הודות לסיועו ליהודים במהלך מלחמת העולם השנייה, זכה גם הוא לערך מתבקש בויקיפדיה העברית, אולי כהמשך לערך על ארנייה מאתמול (אולי יש מקום למתקפת איכות על כל חסידי אומות העולם?). מעניין לעניין באותו עניין, נכתב ערך קצר על חוק הזהב, אשר סיים פורמאלית את העבדות בברזיל.
שני תחומים שזכו לתשומת לב פחותה יחסית עד כה וזכו לתוספות היום הם הספורט, בו נכתב ערך על הכדורגלן לאונידאס דה סילבה. לשם שינוי מדובר בכדורגלן עבר מפואר, ולא בערך עכשווי. בתחום ממלכת החי נכתב הערך על הדג החביב על ציבור מגדלי הדגים: הפיראנה.
לבסוף, נכתב ערך על פאולו פריירה, המחנך הנודע ורב ההשפעה.
לסיכום, יש לשנס מותניים ולהמשיך במספר מגמות חיוביות והכרחיות שנעצרו מעט: פרוייקט המדינות, פרוייקט הנשיאים ותרגום ערכי הרוחב בהיסטוריה. בנוסף, יש להשקיע קצת יותק תשומת לב בערכי החברה והתרבות.
שבוע טוב, --אורי 23:43, 22 מאי 2006 (IDT)
שלום לכולם. יום לחוץ היה היום ועל כן לא רק שבעצמי לא הספקתי ליצור ערך, גם סיכום זה יהיה קצר משהו.
כנראה שגם אחרים היו עסוקים יחסית היום, שכן נוצרו היום 6 ערכים חדשים בלבד. אין ספק, היום היה יום "מדיני": ראשית, נוצר הערך הכללי מדינות ברזיל. בנוסף, נוצרו ערכים על המדינות של פארה, פאראיבה (בו עוד יש עבודה רבה), מאטו גרוסו (גם בו יש עוד עבודה) ועל סרז'יפה. בנוסף, נוצר הערך על שחקן העבר דונגה.
שוב ברצוני להסב את תשומת לבכם לדף ויקיפדיה:מתקפת איכות/ברזיל/דיוני תרגום המיועד לסוגיות תרגום ותעתיק. כמו כן כללים כלליים לתעתיק מפורטוגזית ניתן למצוא במשתמש:איתי שרמן/ארגז חול/תעתיק פורטוגזית, ולהתדיין עליהם בדף השיחה של הערך. כולם מוזמנים לתרום, להשתמש ולהביע דעה.
לילה טוב ויום פורה יותר מחר, --אורי 00:03, 24 מאי 2006 (IDT)
במרוצת שתי היממות האחרונות נוצרו 13 ערכים חדשים (וקטגוריה אחת) במסגרת מתקפת האיכות.
פרוייקט המדינות הורחב בעזרת הערכים: טוקנטינס (מדינה) וריו גראנדי דו נורטי.
פרוייקט הנשיאים הורחב על ידי הוספת: ז'וסלינו קוביצ'ק. לא פחות חשוב, נוצרה התבנית תבנית:נשיאי ברזיל (למעשה היא נוצרה לפני מספר ימים אך רק לאחרונה הושלמה).
משמח מאוד היה לראות כי נכתבו גם שלושה ערכי רוחב: היסטוריה של ברזיל: דמוקרטיזציה ופיתוח (1945 - 1964), היסטוריה של ברזיל: דמוקרטיזציה והיסטוריה עכשווית (1985 - הווה) ו-גאוגרפיה של ברזיל. לגבי זה האחרון מתקיים בדף השיחה שלו דיון על הצעת איחודו עם הערך המרכזי על ברזיל. כל המעוניינים להרחיבו באמצעות תרגום או ממקור אחר ובכך להצדיק את קיומו כערך עצמאי מוזמנים לעשות זאת.
בתחום הספורט נכתבו ערכים על שני המאמנים ונדרליי לושמבורגו ו-מאריו זגאלו. בשני הערכים הוצבה תבנית עריכה ועל חובבי הספורט לראות זאת כאתגר...
בתחום התרבות התרחבנו בסיועם של ערכי הפאנדירו - כלי נגינה הקשור בקפואירה והפיג'ואדה, המאכל הלאומי של ברזיל. בתחום החברה נכתב קצרמרון על הקפוזו.
בנוסף נכתבו ערכים על העיר ויטוריה (ברזיל) וכן שניים הנוגעים להיסטוריה של התקופה הקולוניאלית: מלכות המשנה של ברזיל ו-פלמארס (קילומבו).
במרוצת השבוע הראשון של המתקפה נוצרו לא פחות מ 58 ערכים חדשים. המספר המסכם איננו זהה לסכום המספרים היומיים משום שבסיכום השבועי גיליתי 2 ערכים נוספים אותם לא כללתי בסיכומים היומיים, והם: גונסלו כואלהו, פוז דו איגואסו. אם נוסיף למספר זה את 9 הערכים שנוצרו למתקפה במהלך השבועות שלפניה (בהיסטוריה: היסטוריה של ברזיל, שבטים ילידים בברזיל, ברזיל הקולוניאלית, פדרו קברל, וזעקת איפירנגה ובמוסיקה: אנטוניו קרלוס ז'ובים, קייטנו ולוסו, ורוק אין ריו וכן את ריאל ברזילאי), נגיע ללא פחות מ 67 ערכים עד כה. למספר זה ניתן להוסיף את 4 התבניות: תבנית:היסטוריה של ברזיל, תבנית:מדינת ברזיל, תבנית:מדינות ברזיל, ותבנית:נשיאי ברזיל, וכמובן קטגוריות ודפי פירושונים, אותם לא מניתי. עד כאן הסיכום הכמותי.
באופן צפוי קצב יצירת הערכים היה מוגבר בסוף השבוע ומוחלש באמצעו. אני מקווה שסוף השבוע הזה יראה שאכן אבחנה זו נכונה, ולא מדובר בדעיכה כללית.
חשוב גם לציין שיצירת ערכים חדשים איננה המדד היחיד, ואולי אף לא החשוב ביותר של מתקפת האיכות. בימים "חלשים" יותר מבחינת יצירת ערכים ניתן להבחין בעבודת עריכה משמעותית, בין אם של ערכים חדשים ובין אם של ערכים ותיקים יותר - גם עבודה זו חשובה וחיונית.
חשוב לי להפנות את הכל להשתמש ולהשתתף בשני הדפים שנוצרו על מנת להביא לאחידות בתעתיקים מפורטוגזית לעברית, והם משתמש:איתי שרמן/ארגז חול/תעתיק פורטוגזית ו-ויקיפדיה:מתקפת איכות/ברזיל/דיוני תרגום. אנא העזרו בהם.
לאור כל אלו להלן משימות חשובות לימים הקרובים:
  • מאמרים רבים זקוקים לעריכה משמעותית, אחרים להוספת קישורים, קטגוריות ותבניות וחלק רק לעין נוספת שתשזוף אותם ותנקה שגיאות ותקלדות. הכל מוזמנים לעשות זאת, כך שהתוצאה לא תהייה כמותית בלבד, אלא גם איכותית.
  • בעיניין הקישורים, באופן טבעי קישורים רבים הם "פנימיים" למתקפה, אולם יש לחשוב כיצד לקשר מאמרים אלו גם לערכים מחוץ למתקפה, וכיצד לקשר אליהם מערכים שאינם קשורים למתקפה. חלק מהעניין הוא ערכי השנים: לידות, פטירות ואירועים היסטוריים.
  • נוצרו שלושה פרוייקטים שאם לא יושלמו עד סוף המתקפה נישאר עם חלל גדול: פרוייקט הנשיאים, פרוייקט המדינות, ופרוייקט ההיסטוריה של ברזיל. הדרך הקלה ביותר לראות מה יש ומה חסר היא באמצעות התבניות: תבנית:נשיאי ברזיל, תבנית:מדינות ברזיל ותבנית:היסטוריה של ברזיל.
  • ישנם תחומים בהם לא נגענו בכלל, כמו תחומי הדת, הכלכלה והספרות ואחרים בהם התרומה הייתה מועטה יחסית, כמו המוסיקה, התרבות, הריקוד והתנועה, הערים ועוד. יש לרכז מאמץ על תחומים אלו.
לסיכום, אשמח לקבל תגובות והצעות בכל הקשור למתקפה: מה צריך לעשות, במה כדאי להתמקד, האם יש תועלת בדפי התעתיקים ובסיכומים היומיים או שהם מיותרים, הפנייות לערכים שפספסתי בסיכומים היומיים וכל מה שתעלו על דעתכם.
אני מקווה שכולם נהנים מעבודתנו המשותפת במתקפה, ושיהיה לנו סופשבוע פורה ביותר! --אורי 02:53, 26 מאי 2006 (IDT)
סופשבוע פורה ביותר עבר עלינו. נכתבו לא פחות מ- 33 ערכים חדשים ועוד שתי תבניות חדשות. אם נוסיף את המספר הזה ל-67 הערכים שהיו לנו עד כה נגיע ל-100 ערכים חדשים מאז תחילת המתקםה!!! אם נחשב גם את התבניות הרי שנגיע ל- 106 ערכים חדשים! כל הכבוד!
פרוייקט המדינות התקדם במידה משמעותית עם 7 מדינות חדשות שנוספו ביומיים האחרונים: סאנטה קטרינה, רונדוניה, פיאאוי, מינאס ז'ראיס, סיארה, מרניאו וכן ההמחוז הפדרלי של ברזיל. פרוייקט הנשיאים הועשר בערך אחד בלבד, ז'אניו קאדרוס, והעבודה בפרוייקט זה עוד רבה.
אחת ההתפתחויות המעניינות של סוף השבוע הייתה פריצתם של כיוונים חדשים: פוליטיקה, ערים ואתרי מורשת לאומית.
בתחום הפוליטיקה נכתב ערך הרוחב החשוב פוליטיקה של ברזיל. כמו כן נכתבו ערכים על מוסדות שלטוניים שונים, כגון על נשיא ברזיל והקונגרס הלאומי של ברזיל. בנוסף לשלושת אלו נכתבו ערכים על 5 מפלגות ברזילאיות: מפלגת העבודה הדמוקרטית (ברזיל), המפלגה הסוציאל דמוקרטית (ברזיל), מפלגת הסוציאל דמוקרטיה הברזילאית, מפלגת העבודה הברזילאית והאיחוד הלאומי הדמוקרטי (ברזיל).
בשיחת ויקיפדיה:מתקפת איכות/ברזיל#ערי בירה הועלה הצורך בכתיבת ערכים על ערי הבירה של ברזיל. לשם כך נוצרה תבנית תבנית:בירות מדינות ברזיל, וכן 4 ערכים נוספים על בירות של מדינות ברזיל: קוריטיבה, סאו לואיס, בלם (עיר) ורסיפה. עיר נוספת, גם אם לא עיר בירה, עליה נכתב ערך היא מורו דה סאו פאולו.
כמו כן נוצרה התבנית תבנית:אתרי מורשת עולמית בברזיל, והנה היא כבר מכילה ערך חדש נוסף: אולינדה.
תחום ההיסטוריה התקדם גם הוא. בראש ובראשונה בזכות כתיבת ערך הרוחב אודות היסטוריה של ברזיל: דמוקרטיזציה והיסטוריה עכשווית (1985 - הווה). כמו כן נכתבו ערכים היסטוריים על מלחמת ארגנטינה-ברזיל, מלכות המשנה של ברזיל ועל חוק ריו ברנקו.
התחום הגאוגרפיה נכתב מחדש ערך הרוחב המשמעותי גאוגרפיה של ברזיל. בנוסף נכתב ערך על אגרסטה - אזור או חבל ארץ בברזיל.
תחום התרבות ראה גם הוא עדנה מסויימת במהלך סוף השבוע. נכתב ערך על הסופרת קלריס ליספקטור ושלושה ערכים על המוסיקאים ז'ילברטו ז'יל, דניאלה מרקורי וז'ואו ז'ילברטו. עוד נכתב ערך על הקפיריניה ואחד נוסף על פאולו מנדס דה רוקה.
בנוסף, בעקבות הפנייה בשיחת משתמש:אורי ר.#גם אני, אני רוצה להסב את תשומת לבכם לתמורה המשמעותית שחלה בערך ברזיל. רק השוו את הערך כיום למצבו לפני תחילת המתקפה. מהערך ניתן גם ללמוד על העבודה הרבה הדרושה בתחומי הכלכלה והתרבות.
ישר כוח! (יש הגורסים: שכוייח) --אורי 02:01, 28 מאי 2006 (IDT)
כצפוי עם תחילת השבוע נפח יצירת הערכים החדשים ירד. אף על פי כן, ביממה האחרונה נוצרו 8 ערכים חדשים, וכן בוצעו עריכות ושיפורים רבים.
רק נוצרה לה תבנית:בירות מדינות ברזיל וכבר כמעט מחצית מהערכים נכתבו, ברמת גימור כזו או אחרת. ביממה האחרונה נוספו מקאפה, מסיו וריו ברנקו (עיר). יש להקפיד על שיבוץ תבנית:עיר בערכי הערים - דבר שלא רק יוצר אחידות בעיצוב, אלא גם מסדר מידע חיוני דרוש ומסייע ביצירת הערך.
באגף ההיסטוריה נוצר הערך ביטול העבדות בברזיל, שרובו היסטוריה חוקית והדורש הרחבה על התנועה לביטול העבדות ועל הסיבות הפנימיות שהניעו את התהליך, וכן ערך על אנטוניו מסיאל - אחת מדמויות המפתח הקשורות במלחמת קנודוס.
בתחום הפוליטיקה נוצרו ערכים של שני המוסדות שירות המידע הלאומי וסוכנות הביון של ברזיל, הקשורים הדוקות זה בזה.
לבסוף, נוצר קצרמר אודות האוניברסיטה הפדרלית של פארנה - האוניברסיטה הראשונה בברזיל, הדורש הרחבה.
אוטוטו ואנו במחצית מתקפת האיכות, לקראתה אני מציע עבודה בשלושה מישורים:
  • סיום הפרוייקטים שהתחלנו, העומדים לקראת סיום (מדינות, נשיאים, ערים וערכי ההיסטוריה הכלליים)
  • תחילת כתיבת ערכי הרוחב שעדיין חסרים, שכן לוקח זמן לכתוב אותם, לעדכן אותם עם כתיבת הערכים הקטנים יותר הקשורים בהם ועוד.
  • כיסוי השטחים שהוזנחו באופן יחסי עד כה: כלכלה, פוליטיקה (שהחלה לצבור תאוצה בימים האחרונים), ובעיקר תרבות וחברה/דמוגרפיה.
לילה טוב ויום פורה, --אורי 01:32, 29 מאי 2006 (IDT)
היום נוצרו 8 ערכים חדשים ותבנית אחת (סה"כ 9). למעשה, שניים מהערכים נוצרו אתמול אך לא הבחנתי בכך, והם נספרו היום. לא נורא.
מזל טוב! הסתיים השלב הראשון בפרוייקט המדינות! שני הערכים האחרונים שהיו חסרים, גויאס, ריו גראנדי דו סול ו-מאטו גרוסו דו סול, נוצרו היום. השלב הבא הוא הגהה יסודית, ויקיזציה והאחדה בין הערכים השונים.
פרוייקט ערי הבירה התקדם מעט עם הווצרות הערך קמפו גרנדה. עדיין חסרים 12 ערכים בפרוייקט זה, מעט למטה ממחצית.
בתחום הפוליטיקה העכשווית נוצר הערך אודות קהילת המדינות הדוברות פורטוגזית וכן תבנית התואמת אותו (תבנית:קהילת המדינות הדוברות פורטוגזית). אמנם הערך, מעצם הגדרתו, אינו בלעדי לברזיל, אולם כמדינה הגדולה בעולם הדוברת פורטוגזית נראה לי שניתן לנכס אותו למתקפה בלב שקט.
בבתחום החי נוצר הערך גוארנה, וכמעט כמתבקש ממנו, ערך (קצרצר) בתחום המזון על המשקה הפופולארי (והטעים!) גוארנה אנטרקטיקה.
אתמול נכתב הערך בתחום האדריכלות אודות ז'יימה לרנר (ובו תבנית עריכה!), אולם הוא "נתגלה" על ידי רק היום ועל כן האיחור בהצגתו. לקח - אם יצרתם ערך שלא מופיע ברשימת מתקפת האיכות (תבורכו) - אנא הוסיפו אותו לדף הרשימה.
לבסוף, בשיחת ויקיפדיה:מתקפת איכות/ברזיל#תשובות לשאלות אתם מוזמנים לענות על שלוש שאלות שהוצגו למשתתפי המתקפה על מנת לשפר אותה. הכל מוזמנים לענות עליהם, ולהעיר בכלל מה יש לדעתם לעשות כדי להניע את המתקפה ולשפר אותה לרגל סיום מחציתה. עד כה כבר הצטברו שם מספר הצעות מועילות ומחר אשתדל לסכמן ולנסחן כמשימות לכל משתתפי הקהילה.
לילה טוב, --אורי 01:12, 30 מאי 2006 (IDT)


שלום לכולם. ראשית - התנצלות על העדרותי. שנית, וחשוב יותר, במהלך החג וסוף השבוע התקדמנו לא מעט. נכתבו 35 ערכים חדשים ועוד קטגוריה אחת. מה שאומר שעד כה נכתבו במסגרת המתקפה לא פחות מ151 ערכים חדשים ו-7 תבניות חדשות, יחד: 158 ערכים. כל הכבוד לכל המשתתפים והתורמים!
בתחום הדמוגרפיה נכתב ערך הרוחב דמוגרפיה של ברזיל ונוצרה הקטגוריה קטגוריה:ברזיל: דמוגרפיה. כן נכתב הערך אודות יהדות ברזיל (להבדל בינו ובין ברזילאים יהודים ראו בדף השיחה של המתקפה.
בשמחה רבה ניתן לציין כי תחום התרבות זכה להתקדמות משמעותית ביותר בימים האחרונים. נכתבו ערכים על הזרמים המוזיקליים והסגנונות טרופיקליה, סמבה ו-מוסיקה פופולרית ברזילאית וכן על היוצרים (יחידים או הרכבים) שיקו בוארקי, גל קוסטה, אליס רז'ינה, דוריבאל קאיימי, נארה לאאו אולודום, אוס מוטנטס ווינישיוס דה מוראס. ראויה לציון בנפרד, נכתב ערך על כרמן מירנדה האחת והיחידה.
בנוסף לערכים המוזיקליים, נכתבו מספר ערכים שאינם כאלו הקשורים לתחום התרבות: הערך חשוב, אם כי עדיין מצומצם, נכתב על התנועה האנתרופופז'ית - תנועה חשובה מאין כמוה. כמו כן הערך העוסק בסרט הקולנוע אורפאו נגרו, (שנכתב לפני כשבועיים ו"התגלה" על ידי רק היום). כך הערכים על המאכלים וטאפה ומוקקה, על המשקה האלמותי קשאסה, ועל ריקוד הפוהו.
בתחום הגיאוגרפיה הייתה גם כן התקדמות יפה, עם כתיבת הערכים על הר רוריימה, קצרמרונצ'יקל'ה על נהר הז'ורוונה, על האי פרננדו די נורוניה ועל הערים אראקאיו ובלו הוריזונטי (עדיין חסרות 11 ערי בירה להשלמת הפרוייקט!).
בתחום הפוליטיקה נכתבה רשימת נשיאי ברזיל וכן ערך על ראש הממשלה אוגוסטו פרגוסו (לא פחות מ 29 נשיאים עדיין חסרים להשלמת הפרוייקט!)
תחומים נוספים שזכו להרחבה כל שהיא הם תחום המחקר, בו נכתב ערך על מכון בוטאנטאן וכן הערך קפה (צמח), שנכתב "לפי הזמנה" שבדך השיחה (מבשר את המתקפה הבאה?), בתחום הכלכלה נכתב ערך על חברת פטרוברז, שהייתה לאחרונה בחדשות בהקשר של הלאמת הגז בבוליביה ובהיסטוריה ערך על היחידה המנהלית קפיטניה. בנוסף נכתב בתחום הספורט ערך על ז'אירזיניו. כן נכתבו ערכים אודות לואיש דה קמארה קסקודו ועל המחזאי אנטוניו ז'וזה דה סילווה.
עוד פחות משבוע לסיום המתקפה והנה מספר כיוונים אפשריים להמשך:
  • על אף שכתבתי זאת בדף השיחה לפני מספר ימים, אני כותב זאת שוב: בנקודת זמן זו כדאי לקרוא את לקחי המתקפה הקודמת (שיחת ויקיפדיה:מתקפת איכות#סיום מתקפת האיכות על הקולנוע הישראלי)
  • השלמת פרוייקט הנשיאים וערי הבירה (ניתן להעזר בתבניות שנוצרו לשני פרוייקטים אלו) בשני הפרוייקטים יחד חסרים עדיין 40 ערכים, מה שאומר שגם אם רק ערכים אלו יכתבו, המתקפה תניב 198 ערכים (ואז בטוח ששניים נוספים יכתבו ונעבור את ה- 200!).
  • עדיין חסרים לנו מספר ערכי רוחב חשובים, שאם לא יכתבו בימים הקרובים - ספק אם יכתבו אי פעם וחבל. ביניהם: כלכלת ברזיל, תרבות ברזילאית, מטבח ברזילאי, והכוחות המזוינים של ברזיל. יש עדיפות עליונה לכתיבתם! אנה התגייסו למשימה חשובה זו.
  • חשוב שהמתקפה תסתיים לא רק עם מספר משמעותי של ערכים חדשים, אלא גם עם ערכים איכותיים וקוהרנטיים. משום כך יש להשקיע זמן במהלך השבוע בהגהות, עריכות, ויקיזציה, קישורים פנימיים, קישורים לערכים רלוונטיים מחוץ למתקפה, ביניוויקי, העלאת תמונות וכדומה.
  • המתקפה הקודמת הסתיימה בפורטל, ונראה לי שראוי ויעל לסיים כך גם את המתקפה הזו (ואולי בכלל את מתקפות האיכות) - האם יש דעות בנושא ו/או בעלי כישרון עיצובי ליצירת הפורטל?
בתקווה לשינוס מותניים לקראת הישורת האחרונה...--אורי 23:49, 3 יוני 2006 (IDT)
שלום חברים. החום והפסקות החשמל עושים את שלהם. היום נכתבנו 13 ערכים חדשים, מה שאומר שהמתקפה הגיעה לכדי 171 ערכים עד כה!
ביממה האחרונה נכתבו ערכים על שש בירות נוספות: בואה ויסטה, חואאו פסואה, פאלמאס נאטאל, גואיאניה ו-מנאוס. חמישה ערכים בלבד נותרו להשלמת פרוייקט זה. יחד עם זאת יש לשים לב שחלק מהערכים לוקים בחסר ויש להרחיבם משמעותית.
פרוייקט הנשיאים התקדם אף הוא ונכתבו הערכים: דאודורו דה פונסקה ו-פלוריאנו פישוטו.
בשדה ההיסטוריה נכתב הערך היסטוריה של ברזיל: דיקטטורה צבאית (1964 - 1985) (ועוד ערך אחד ונסיים את ערכי ההיסטוריה של ברזיל (באחריותי שלי). ערך היסטורי נוסף שנכתב זה מכבר אך לא הבחנתי בו הוא פדרו הראשון קיסר ברזיל.
נכתבנו שני ערכים אשר לאחר הרחבה משמעותית יוכלו להיות ערכי רוחב חשובים: כלכלת ברזיל ו-אדריכלות בברזיל. כולם מוזמנים להרחיבם במהרה.
בתחום הפוליטיקה נכתב לפני כיומיים הערך דגלי מדינות ברזיל. כדאי היה להוסיף לו תת נושא של דגלי העבר של ברזיל בתקופותיה השונות.
מצאתי מקור חיצוני נוסף חשוב ביותר שיוכל להוות מקור לכתיבה של ערכים חדשים או הרחבה של כאלו קיימים LANIC - פורטל לחוקרי אמל"ט נשמט עד כה לחלוטי מזכרוני, וחבל. אולי כעת יהווה סיוע כל שהוא בכל זאת.
למי שמחפש ערכים נוספים לכתיבה, ניתן לעיין גם בתבנית:אתרי מורשת עולמית בברזיל כהכוונה.
כמה ערכים אסור להם שישארו באדמומיותם עד תום המתקפה. בחרתי אחדים, אולם כמובן שיש עוד רבים חשובים אחרים: ברגנסה (משפחת מלוכה) (en:Braganza Dynasty), פדרו השני קיסר ברזיל (en:Pedro II of Brazil), טננטס (pt:Tenentismo), הגירה לברזיל (en:Immigration_in_Brazil), ברזילאים יפניים (en:Japanese-Brazilian pt:Categoria:Nipo-brasileiros וגם pt:Imigração japonesa no Brasil, לוצ'יו קוסטה (pt:Lúcio_Costa), מוסיקה בברזיל (en:Music_of_Brazil, pt:Música popular do Brasil, pt:Categoria:Música do Brasil), שושה (en:Xuxa), ז'ילברטו פריירה (en:Gilberto Freyre, pt:Gilberto Freyre), ברזיל (עץ) (pt:Caesalpinia_echinata)
בנוסף, ישנם מספר ערכים קיימים שאסור להם להישאר במצבם הנוכחי ועליהם להתפתח. עליהם ניתן למנות את: לואיס אינסיו דה סילבה, יהדות ברזיל, ברזיליה, סאו פאולו (עיר), מלחמת קנודוס, ו-סלבדור. בנוסף, מספר ערכי ערים חסרים את תבנית העיר והם מצומצמים עד מאוד.
בהצלחה רבה! --אורי 01:48, 5 יוני 2006 (IDT)
שלום לכולם. עוד יומיים תסתיים רשמית מתקפת האיכות. כמובן שכל בעלי העניין מוזמנים להמשין וליצור ערכים על ברזיל, לערוך ערכים קיימים, להוסיף עליהם ולשפרם, ובכל זאת, סוף המתקפה מתקרב.
בימים האחרונים נוספו 12 ערכים חדשים, המציבים את המתקפה עד כה על 183 ערכים. בסיכום הקודם ניתן למצוא ערכים דחופים או שדורשים עריכה דחופה.
פרוייקט ההיסטוריה של ברזיל כמעט ובא על סיומו עם כתיבת היסטוריה של ברזיל: הרפובליקה הישנה (1889 - 1930) (על אף שטרם הושלם). הכוונה, כמובן, לערכים המרכזיים בלבד, ולא לעשרות הערכים הקשורים בהיסטוריה של ברזיל. גם באלו חלה התקדמות על כתיבת הערך החשוב פדרו השני קיסר ברזיל.
פרוייקט ערי הבירה התקדם לכאורה עם כתיבת פלמס, ערך שנוצר פעם שנייה בטעות כגרסה של פאלמאס, אותו יש למחוק) בנוסף נכתב ערך על וילה ואלה, "סתם" עיר. עוד 4 ערכים בפרוייקט ערי הבירה חסרים.
גם פרוייקט הנשיאים התקדם על כתיבת הערכים אודות אפונסו מוריירה פנה, פרודנטה דה מוראיס בארוס, מנואל פראס דה קמפוס סאלס.
בתחום התרבות נכתב הערך ורוניקה מחליטה למות על ספרו של הסופר הברזילאי פאולו קואלו וכן נכתב ערך הרוחב המטבח הברזילאי. יש לראות בערך זה קווים מנחים לחגיגות סיום המתקפה הקרבות.
בתחום החברה נכתב הערך ברזילאים יפניים על אחת הקבוצות החברתיות המעניינות ביותר בברזיל, ועל הקהילה היפנית הגדולה ביותר ביפן מחוץ לברזיל.
ערכים נוספים שנכתבו הם ברזיל (עץ), ערך שמעבר לעולם הצומח קשור לשמה של ברזיל,
ימים האחרונים בוצעו עריכות רבות ששיפרו ותיקנו ערכים קיימים. רק כדוגמה ניתן להצביע על הערך המרכזי ברזיל, שהפך לערך מרכזי, מעניין ומקיף. נכתב ערך קצרצר על חיל הים הברזילאי, שהוא החלוץ בתחום שהוזנח עד כה על הכוחות המזויינים בברזיל.
לבסוף, הוכן פורטל:ברזיל, שעדיין נמצא בשלבי עיצוב, שלמעשה מהווה במידה רבה את הסיכום של עבודתנו המשותפת כאן.
מאמץ אחרון ודי, --אורי 11:16, 9 יוני 2006 (IDT)