זולנדר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זולנדר
Zoolander
עטיפת ה DVD
עטיפת ה DVD
בימוי בן סטילר
הופק בידי בן סטילר
סקוט רודין
ג'ון המבורג
תסריט בן סטילר
דרייק סאת'ר
ג'ון המבורג
עריכה גרג היידן
שחקנים ראשיים בן סטילר
אוון וילסון
ויל פרל
כריסטין טיילור
מילה יובוביץ
דייוויד דוכובני
ג'ון וויט
ג'רי סטילר
מוזיקה דייוויד ארנולד
צילום ברי פטרסון
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה VH1
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 בספטמבר 2001
משך הקרנה 89 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $28,000,000
הכנסות $60,780,981
הכנסות באתר מוג'ו zoolander
סרט הבא זולנדר 2
תרגום לעברית לא ידוע
www.zoolander.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זולנדראנגלית: Zoolander) הוא סרט קומדיה אמריקני משנת 2001 בכיכובו ובימויו של בן סטילר, העוסק בעולם הדוגמנות הגברי.

בתפקידי אורח השתתפו בסרט דונלד טראמפ והזמר דייוויד בואי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק זולנדר (בן סטילר) הוא דוגמן הנמצא בפסגת עולם הדוגמנות. לאחר מספר שנים בהן קטף את פרס דוגמן השנה, הוא מפסיד את התואר ליריבו הנזל (אוון וילסון) ואורו מועם עוד יותר בעקבות כתבה של מתילדה ג'פריז (כריסטין טיילור) שחשפה את טיפשותו. לאחר ששלושת שותפיו לדירה - דוגמנים כמותו, נהרגים בשריפה ב"תאונת תחנת דלק חריגה", חוזר זולנדר לבית אביו (ג'ון וויט), שם הוא ואחיו (וינס ווהן) עוסקים בכריית פחם. משפחתו אינה שמחה לקראתו ולמרות שהוא עושה מאמצים להשתלב בנוף המקומי הם דוחים אותו ואביו אף אומר לו: "מזל שאמך אינה בחיים כדי לראות את בנה מחופש לבת ים".

בינתיים, מעצב העל ג'אקובים מוגאטו (ויל פרל) שעלה לגדולה כשהמציא את עניבת הקלידים, מתכנן להתנקש בראש ממשלת מלזיה מכיוון שאסר על העסקת ילדים במפעלי טקסטיל. לשם כך, הוא מבקש מסוכן הדוגמנים מורי בולסטין (ג'רי סטילר) למצוא לו דוגמן טיפש שיהיה קל לערוך לו שטיפת מוח כדי לגרום לו לבצע את המשימה. מורי יוצר קשר עם דרק, שחוזר כדי להשתתף בקמפיין "זרוקים" של מוגאטו. זולנדר נשלח לספא, שם עובר שטיפת מוח על ידי קטינקה (מילה יובוביץ) ומתוכנת להפוך למכונה רצחנית כאשר הוא שומע את השיר רילקס (Relax) של להקת פרנקי הולך להוליווד. זולנדר חוזר לביתו ומתילדה מגלה לו כי הוא נעלם לשבוע, בעוד שהוא בטוח כי נעדר שעות ספורות בלבד.

זולנדר הולך למסיבה, שם הוא פוגש בהנזל ומזמין אותו ל"דו-קרב הליכות" - תחרות דוגמנות בה כל מתחרה צריך לחקות את המתחרה הקודם ולהוסיף מהלך. השופט בתחרות הוא דייוויד בואי המופיע בתור עצמו. דרק מפסיד בתחרות לאחר שלא הצליח לשלוף את תחתוניו מעל חלציו ללא להסיר את מכנסיו ובורח משם מוכה ומושפל.

דמות מסתורית יוצרת קשר עם זולנדר ומתברר כי הוא ג'יי. פי. פרואיט (דייוויד דוכובני) שהיה דוגמן שעוני יד שניסו לשטוף את מוחו כדי לרצוח גם כן, אך התכנות לא תפס מפני שדוגמני יד שונים מהותית מדוגמני פנים וגוף.

מתילדה מבינה כי דרק בסכנה ומחליטה להחביא אותו בביתו של הנזל, שם לא יחפשו אחריו. לאחר שהנזל וזולנדר התפייסו ואף השתתפו באורגיה שכללה את מתילדה, גברים, נשים, מספר גמדים פינים ועז הם הופכים לחברים טובים ומתכננים לחשוף את מוגאטו.

דרק מופיע לתערוכת האופנה של מוגאטו ובעזרתו של מורי חושפים את מוגאטו וראש ממשלת מאלזיה ניצל מן ההתנקשות.

בסוף הסרט, דרק ומתילדה הנשואים, פותחים את "המכון של דרק זולנדר לילדים שלא לא יכולים לקרוא טוב ורוצים לדעת לעשות עוד דברים טוב" ביחד עם הנזל.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות חיוביות. האתר Rotten Tomatoes נתן לסרט תוצאה של 64%, המבוססת על ידי 130 מבקרים.

הפקת המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט ההמשך "זולנדר 2" יצא לאקרנים בפברואר 2016.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]