יואש אלרואי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יואש אלרואי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 4 ביוני 1938 (בן 85)
אפיקים
שם לידה יואש בלינדמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות 19712002 (כ־31 שנים)
מעסיק רשות השידור הטלוויזיה הישראלית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יואש אלרואי (נולד ב-4 ביוני 1938) הוא עיתונאי, שדר ומנהלה לשעבר של מחלקת הספורט של הטלוויזיה הישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשם יואש בלינדמן בקיבוץ אפיקים להוריו משה ושרה (שרק'ה) שעלו מליטא בשנות העשרים והשלושים של המאה העשרים. בשנת 1954 נענה אביו לקריאתו של דוד בן-גוריון ועברת את שם המשפחה לאלרואי. יואש למד בתיכון בית ירח אך הפסיק את לימודיו בתום כיתה י"א והצטרף לאביו בעבודה בענף המספוא. במאי 1956 התגייס לצה"ל ושירת כחייל וכקצין בגדוד 12 של חטיבת גולני. לקראת שחרורו ביקש ממנו מח"ט גולני, אלעד פלד, להישאר בצבא ולחתום קבע אולם אלרואי העדיף להשתחרר ולשוב לקיבוצו ולעבודה החקלאית. במקביל עסק כל השנים בספורט ובתקופה מסוימת, בסוף שנות החמישים ובתחילת שנות השישים של המאה העשרים, היה ספורטאי פעיל בשלושה ענפי ספורט במקביל: כשחקן כדורסל בקבוצת הפועל אשדות יעקב (שהייתה באותן שנים בליגה הבכירה), כשחקן כדורגל בקבוצת הפועל טבריה, וכשחקן נבחרת ישראל בכדורעף. עובדה זו אף זיכתה אותו באזכור קצר בספר השיאים של גינס.

בשנת 1963 עזב אלרואי את הקיבוץ אך הקיבוץ, כמאמר הקלישאה, מעולם לא עזב אותו, ובהזדמנויות רבות הקפיד להזכיר תמיד את אפיקיים ככור מחצבתו ולציין כי הערכים שספג בקיבוץ והאנשים שהכיר שם, ליווהו בכל מקום ובכל דבר שעשה בהמשך חייו. עם עזיבתו את הקיבוץ החל את לימודיו במדרשה לחינוך גופני במכון וינגייט ועם סיום הלימודים שימש מספר שנים כמורה לחינוך גופני ולמתמטיקה.

ברשות השידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1971, בעקבות פגישה מקרית עם דן שילון ועם אלכס גלעדי, הוזמן להצטרף ככתב למחלקת הספורט של הטלוויזיה הישראלית שאותה ניהל באותה עת גלעדי. תשע שנים לאחר מכן, בשנת 1980, מונה על ידי מנכ"ל רשות השידור באותה עת יוסף לפיד כמנהל המחלקה במקומו של גלעדי שפרש. בשנים הבאות רשמה מחלקת הספורט תחת ניהולו של אלרואי שורה של הישגים, ביניהם אחוזי צפייה חסרי תקדים סביב משחקיה של מכבי תל אביב בגביע אירופה בכדורסל, כיסוי נרחב של אליפויות העולם בכדורגל ובאתלטיקה, ושידורים מקיפים ומורכבים של מספר אולימפיאדות. כל אלה עשו את אלרואי באותן שנים לאחד האנשים החזקים והמוערכים בטלווייזה הישראלית. בשנת 2002 התפטר אלרואי מתפקידו כמנהל מחלקת הספורט לאחר מחלוקת חריפה עם מנהל הטלוויזיה באותה עת יוסף בראל[1].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1963 התחתן עם יעל תג'ר ולהם שלושה ילדים. אחד מילדיו הוא ההיסטוריון גור אלרואי.

מאז פרישתו מפעיל אלרואי בלוג פופולרי העוסק בעיקר בנושאים הקרובים לליבו: חיי הקיבוץ, ספורט וטלוויזיה. במקביל הוא כותב בשנים האחרונות סדרת ספרים רחבת היקף בת 13 ספרים שכותרתה "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה" ואשר עוסקת בביקורת הטלוויזיה בישראל ומחוצה לה בשנים 18842014.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]