יפעת קריב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יפעת קריב
לידה 23 בנובמבר 1973 (בת 50)
כ"ח בחשוון ה'תשל"ד
באר שבע, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת בר-אילן עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה יש עתיד עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הכנסת
5 בפברואר 201331 במרץ 2015
(שנתיים ו־7 שבועות)
כנסות 19
חברת מועצת עיריית הוד השרון
2 בדצמבר 20085 בפברואר 2013
(4 שנים ו־9 שבועות)
4 בדצמבר 201826 בנובמבר 2020
(שנתיים)
תפקיד בולטים נוספים
  • מנכ"לית חברת הקאנביס הרפואי קנביט
  • סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת דנאל
  • ראש מינהל החינוך והרווחה מרכז השלטון המקומי
  • ראש אגף צעירים במשרד לפיתוח הנגב והגליל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יפעת קריב (נולדה ב-23 בנובמבר 1973) היא מנהלת ישראלית המכהנת כמנכ"לית חברת הקנאביס הרפואי "תיקון עולם"[1]. קודם לכן שימשה חברת הכנסת מטעם מפלגת "יש עתיד" בכנסת ה-19 וכחברת מועצת העיר הוד השרון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריב נולדה בבאר שבע. היא בעלת תואר ראשון ותואר שני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בר-אילן. את התואר השני סיימה בהצטיינות במסלול הקליני, ונושא התזה שלה היה "בני נוער במצבי ניידות החיים ברחוב ומהרחוב" והיא הוקדשה לעבודת הרחוב וטיפול בבני נוער במצבי סיכון על מיזם ניידות "ילדי הלילה" של עמותת עלם. בנוסף, קריב היא בוגרת קורס דירקטורים (2009) מטעם מרכז השלטון המקומי. בעבר הייתה מרצה בתחום של מדיניות ציבורית בבית ספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן.

בשנים 1996–2001 עבדה בעמותת עלם - בפיתוח מיזם "ניידות ילדי הלילה" בירושלים וברחבי ישראל ובפיתוח תוכנית "ערים בלילה" לטיפול בקטינים במצבי סיכון מנוצלים מינית.

בשנים 2002–2008 עבדה בג'וינט ישראל בו ניהלה ופיתחה את מיזם "מרכזי הצעירים" - תוכנית אסטרטגית לאומית לשינוי חברתי בישראל בתחום הצעירים (גילאי 18–35). קריב הובילה את פיתוח המודל כפלטפורמה לצעירים ברשויות המקומית.

בנוסף, ניהלה ופיתחה את תוכנית "זינוק בעלייה" שמטרתה לקדם עולים יוצאי אתיופיה וקווקז לקראת השירות הצבאי, במהלכו ולאחר השירות. התוכנית היא שותפות של צה"ל והקהילה.

משנת 2004 קריב מתנדבת ופעילה בארגון "מעגל נשים ישראל" ובשנים 2007–2008 עמדה בראשו. קריב פעלה להקמת המרכז לנפגעות תקיפה מינית בבית החולים ע"ש ברוך פדה, פוריה. כמו כן היא פעילה וחברה בצוות המוניציפלי של עמותת "כן".

בשנים 2008–2010 הייתה חברה ב"פורום הצעירים" של נשיא המדינה, שמעון פרס.

ב-2009 מונתה לראש מינהל חינוך ורווחה במרכז השלטון המקומי. קריב הקימה את מינהל החינוך הרווחה והקהילה הכולל את תחומי: החינוך, רווחה, נוער, צעירים תרבות וספורט, קליטה והחזיקה את תיק מעמד האישה בשלטון המקומי.

בשנת 2009 הקימה את מועצת הנשים בהוד השרון ועמדה בראשה. בנוסף, הקימה את קרן קהילתית הפועלת ברמה המוניציפלית לקידום חברה אזרחית.

בשנים 2009–2010 כיהנה כדירקטורית ב"ועד החינוך" – הגוף שייעץ לשר החינוך גדעון סער לפי חוק חינוך ממלכתי[2].

בשנת 2010 מונתה לראש אגף צעירים במשרד לפיתוח הנגב והגליל. קריב הקימה את האגף, שהוא אגף הצעירים הראשון והיחיד במשרדי הממשלה. האגף עוסק בניהול, פיתוח וקידום מרכזי צעירים בתחום גילאי 18–35 ברשויות המקומיות. קריב פיתחה תוכניות, יוזמות חברתיות ופעילות ייחודיות לצעירים ולסטודנטים, לקהילות וגרעינים ולצעירים בסיכון.

בנובמבר 2008 נבחרה למועצת עיריית הוד השרון, בראש רשימת תושבים עצמאית בשם "לא לבד בעיר".

באוקטובר 2012 הודיעה על סיום תפקידה במשרד לפיתוח הנגב והגליל, והצטרפה למפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד, בה הוצבה במקום ה-16 ברשימה לכנסת. בינואר 2013 נבחרה לכנסת התשע עשרה.

כיהנה בכנסת כיו"ר השדולה למען ניצולי שואה, יו"ר השדולה למען הצעירים בישראל ויו"ר השדולה לקידום תחום הנוער בשלטון המקומי. הייתה חברה בוועדת חוץ וביטחון (מ"מ), ועדת החינוך, ועדת הכנסת, ועדת הפנים ובוועדה המשותפת לתקציב הכנסת.

בכנסת ה-19 קריב יזמה את חקיקת "חוק הסרטונים", הקובע ש"פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם המתמקד במיניותו, בנסיבות בהן הפרסום עלול להשפיל את האדם או לבזותו ולא ניתנה הסכמתו לפרסום מהווה הטרדה מינית שדינה בפועל עד 5 שנות מאסר"[3][4][5]. בנוסף יזמה את חקיקת החוק לייצוג הולם לנשים בבחירות לרשויות המקומיות, תיקון לחוק זכויות החולה המגן על קטינים מפני הורה פוגע, וחוק המאפשר לנפגעי אלימות מינית לבחור את מין החוקר במהלך החקירה במשטרה.

לקראת הבחירות לכנסת העשרים שובצה שוב במקום ה-16 ברשימת "יש עתיד" לכנסת. המפלגה קיבלה 11 מנדטים, והיא לא נכנסה לכנסת.

לאחר הכהונה בכנסת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2016 מונתה קריב לחברת הנהלה וסמנכ"לית פיתוח עסקי בקבוצת דנאל ומונתה על פיתוח שירותים בתחום החינוך, הרווחה והבריאות.

במאי 2018 הכריזה כי תתמודד לראשות העיר הוד השרון[6]. בסיבוב הראשון של הבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר 2018 גברה על רוב המועמדים, אך משאיש מהמתמודדים לא השיג 40 אחוזים מקולות הבוחרים, ההכרעה הועברה לסיבוב שני. בסיבוב השני נבחר אמיר כוכבי לראשות העיר.

במרץ 2019 מונתה לדירקטורית בחברה הציבורית "קנביט", העוסקת בתחום הקאנביס הרפואי. כעבור כשלושה חודשים, מונתה למנכ"לית החברה. בשלהי 2019 השלימה "קנביט" את רכישת חברת "תיקון עולם"[7]. לאחר השלמת המיזוג, ממאי 2020, שימשה סמנכ"לית בחברה הממוזגת, "תיקון עולם קנביט פארמסוטיקלס בע"מ"[7], ומינואר 2023 היא עומדת בראשה[1].

קריב מתגוררת בהוד השרון ונשואה לדביר קריב, איש שב"כ לשעבר[8] ומחבר הספר "יצחק- רצח רבין: הסיפור שלא סופר".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]