לילה בכיף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לילה בכיף
לוגו התוכנית
לוגו התוכנית
סוגה תוכנית אירוח סאטירית-קומית
יוצרים נדב פרישמן
כותבים

יוני סמאש (כותב ראשי)
אביה (חורחן) אברהם

יוסי טרבלוס
טל יגר
יאיר גרינברג
בימוי אלון אלוש
מנחים דודו ארז
משתתפים שחר חסון
אבי אטינגר
ארץ מקור ישראל
שפות עברית
מספר עונות 2
מספר פרקים 84
הפקה
אורך פרק 40-45 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ ביפ
שידורי קשת (ערוץ 2)
תקופת שידור מקורית 23 באפריל 20097 ביוני 2010

לילה בכיף הייתה תוכנית אירוח סאטירית-קומית ישראלית, בהנחיית דודו ארז ובהשתתפותם של הקומיקאים שחר חסון ואבי אטינגר. התוכנית עלתה לשידור ב-23 באפריל 2009 בערוץ ביפ בטלוויזיה בכבלים. חלק מפרקי התוכנית שודרו גם בערוץ 2, במסגרת שידורי קשת, בגרסה מצונזרת. התוכנית היא פרודיה על תוכניות לייט-נייט ידועות כגון "הלילה עם ליאור שליין" ו"טונייט שואו".

העונה השנייה של התוכנית עלתה לשידור ב-14 בפברואר 2010.

מבנה התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבנה התוכנית הוא קבוע, וחוזר על עצמו בכל הפרקים:

  • הצגת המנחה ברוסית על ידי זורה גוטנטג, נערת המדליות (אנסטסיה שטיפניוק), לרוב בצירוף קללות ברוסית.
  • מונולוג פתיחה של דודו ארז.
  • פינת האקטואליה של שחר חסון (שלמעשה אינה עוסקת באקטואליה, למרות מחאותיו החוזרות ונשנות של המנחה).
  • ריאיון עם האורח המרכזי - בין האורחים שהתארחו בעונה הראשונה: מיכל אמדורסקי, אלי פיניש, מיכל ינאי, שימי תבורי, צביקה פיק, שמואל פלאטו-שרון, אבי ביטר, מנחם בן, פנינה רוזנבלום, מיטל דוהן, אלי לוזון, ניר לוי, קובי מחט, הדורבנים, רגב הוד, עידו רוזנבלום, ליאור כלפון,הדורבנים (עידו "זיגו" אופק וגיא מזיג) ועוד.
  • הזמנת ה-מעריץ (ב-ה' הידיעה) של האורח/ת המרכזי/ת (למעשה זה תמיד אבי אטינגר), בליווי השיר "Here Comes Your Man" של הפיקסיז. בכל פעם מאשים אטינגר את דודו ארז ושחר חסון בהשמצת האורח ומתחיל בצמד המילים "מי אתם?! שתרדו על (האורח)..". בכל פעם כשנשאל אטינגר ממתי הוא מעריץ את האורח, עונה הוא ש"מתמיד".
  • בתום הראיון מבקש שחר מדודו לבצע "גֶג" (מערכון) באורח/ת הקשור בו/בה, ונענה בשלילה, אך לאחר מונולוג על שגדל ב"משפחת מצוקה" וש"זה היה החלום שלו", הוא יוצא להביא את האביזרים הדרושים לכך.
  • פינת "הבכיפיות" - "הבכיפיות" הן שלוש בחורות (נטלי דדון, ג'ני טוקרב ומעיין קווילי) טיפשות במופגן, הלבושות בביקיני כיחידת עילית שהוקמה במטרה להציל את העולם מהסכנות המאיימות עליו. במסגרת הפינה הן רוקדות "ריקוד זול" (לצלילי השיר "In Da Club" של פיפטי סנט) בתקווה שהדבר יסייע לפתרון הבעיה (ג'ני: "וזה יעזור?", דודו: "אולי"), את הריקוד מסיים צלצול טלפון המבשר לדודו שהסכנה חלפה.
  • פינת "גיבור היום" - בכל תוכנית מתארח אדם שאינו בהכרח מפורסם, אך יש לו סיפור מעניין. בין האורחים בעונה הראשונה: חקיינים ישראליים של אלביס פרסלי, מדונה ומייקל ג'קסון, מלכת סאדו, במאי סרטי פורנוגרפיה, מנחה סדנאות צחוק, מנהלת מועדון המעריצים של יזהר כהן ועוד.
  • שחר חסון חוזר עם כל האביזרים ("פרופס") הדרושים לביצוע המערכון, לאחר שקיבל אותם מספק הפרופס השואף ליטול חלק בתוכנית, "אבו סאבר" (יוני סמאש).
  • דודו ארז מבקש משחר חסון להגיש קטע סטנדאפ בנושא הקשור ל"גיבור היום", והאחרון מתרצה לעשות זאת רק באמצעות שיתוף פריטים מ"ארגז הפרופס" ששולף עבורו המנחה.
  • הענקת מדליה ל"גיבור היום" על ידי נערת המדליות "זורה גוטנטג" (אנסטסיה).
  • עקב סירוב האורח לשתף פעולה עם ה"גג", נבחר לתפקיד אבי אטינגר בניגוד לרצונו. השניים רוקדים ריקוד רומנטי לצלילי "All Out of Love" של Air Supply, ומבצעים את המערכון על רקע כתוביות הסיום. בין המערכונים שביצע חסון באטינגר : מריטת שערות החזה שלו, שיגורו לחלל, הפיכתו לאיש שלג, אכילת ראשו, כיסוי גופו בסטיקרים, צביעתו חצי בירוק חצי באדום וכו'.
  • לאחר כתוביות הסיום - דודו ארז עורך ראיון רחוב קצר עם עובר/ת אורח, ומפנה לשקופית הסיום של "ביפ".

במהלך התוכנית משולבים משפטי מפתח (catch phrases) רבים, החוזרים על עצמם בכל הפרקים, ושהפכו למזוהים עם התוכנית. כמו כן, משתתפי התוכנית נוהגים לצחוק באופן קבוע על חשבונם של ליאור שליין, חיים אתגר, התוכנית "שבוע סוף", בית הספר למשחק של ענת ברזילי (שהתארחה באחד מפרקי העונה הראשונה), אבי נוסבאום ומיקי גבע (שלבסוף לקח חלק בפרק סיום העונה הראשונה, בו ביצע חיקויים של שחר חסון ודודו ארז).

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

גם בעונה השנייה מבנה התוכנית הוא קבוע וחוזר על עצמו בכל הפרקים:

  • הצגת המנחה ברוסית על ידי אנסטסיה שטפניוק, לרוב בצירוף קללות ברוסית. בתוכניות הראשונות של העונה הופיעה לצד שטפניוק גם הדוגמנית מימי טדסה (הגיעה לגמר העונה השנייה של "הדוגמניות"), שהציגה את המנחה במקביל גם באמהרית.
  • מונולוג פתיחה של דודו ארז, במהלכו הוא מכריז שהייתה כוונה לעשות תוכנית רגילה, אבל בסוף הוחלט לעשות תוכנית ספיישל. ואכן, בעונה זו כל תוכנית היא תוכנית "ספיישל", המוקדשת לנושא מסוים, למשל: ספיישל צה"ל, ספיישל זהירות בדרכים, ספיישל גברים, ספיישל יופי, ספיישל שנות השמונים,ספיישל מוזיקה וכו'. בפרקים המתקדמים של העונה, כל פעם שחר חסון מפריע באמצע המונולוג לדודו ארז כאשר הוא נכנס ואומר "שלום לך" בסגנונו. השניים מתווכחים מפני ששחר חסון רוצה לומר פאנץ' ודודו לא מרשה. המונולוג מסתיים כאשר הדמות של אמו של אבי אטינגר נכנסת ואומרת: "אז תגידו לילה בכיף 2 ללהקת הבית שלנו!"
  • פינת התרבות של שחר חסון, שעוסקת בהכל חוץ מתרבות. במסגרת הפינה מציג חסון כתבה שהכין, שבה במקום לראיין את המרואיין שלצידו הוא מספר בדיחות. במהלך העונה הופסקה פינת התרבות, ובמקומה חסון מתפרץ למונולוג הפתיחה של ארז ומספר בדיחות הקשורות לנושא התוכנית.
  • ריאיון עם האורח המרכזי - בין האורחים שהתארחו בעונה השנייה: נתן רביץ, שירז טל, רון קופמן, רוני דואני, עדן הראל, עודד קטש, דרור רפאל, מושיק עפיה, בטי רוקאווי, אדם, ריקי בליך, פבלו רוזנברג, הראל מויאל ועוד.
  • במהלך הריאיון עם האורח המרכזי ארז מצרף לדיון את אבי אטינגר, אותו הוא מציג כ"איש מקצוע, מומחה, אווטאר" ויועץ ראש הממשלה לענייני נושא התוכנית. אטינגר מגיע ואומר לארז ולחסון שהוא "מאוד מאוכזב" מהם, וכשהם שואלים אותו "למה?" הוא מעליב אותם ואומר שהם לא יכולים לדבר על נושא התוכנית בגלל כל מיני דברים שהם עושים (פאנץ' חוזר הוא ששחר חסון שוכב עם שימיילס). לאחר ההעלבות, אטינגר אומר לחסון ולארז שהוא "בז" להם ומסיים עם אנחת רווחה של "כן".
  • פינת "הבכיפיות בדרכים" - מדי תוכנית מקריא ארז מכתב ששלח צופה עם בעיה, והבכיפיות (נטלי דדון, ג'ני טוקרב ומעיין קווילי) יוצאות לביתו של הצופה כדי לנסות ולפתור לו את הבעיה. גם בעונה זו הפתרון לכל הבעיות הוא תמיד "ריקוד זול". במהלך הפינה מתפרצת לשידור פמיניסטית לסבית, בגילומה של נופר אבוהרון, לבושה בחולצה שעליה הכיתוב: "פמיניזם עכשיו", ומוחה בזעם על ביזוי הנשים בפינה. בסופו של דבר היא מצטרפת לריקוד הזול.
  • זמר מזרחי - בחלקה השני של העונה, באמצע כל תוכנית, בהקשר לדבר מסוים שנאמר, קרא בדרך כלל שחר חסון: "יש זמר מזרחי בקהל?" וכתגובה לכך קם הזמר אלישע שמואל כאשר הוא אומר "כן!" ושר את שירו "יד ביד".
  • באמצע התוכנית חסון דורש מארז לשנות את נושא התוכנית. ארז מסרב, ובדיוק כשהתוכנית נמצאת על סף פיצוץ מגיע "מפשר מן", גיבור העל הפיקטיבי שמיישב מחלוקות, בגילומו של תסריטאי התוכנית יוני סמאש, שמציע להם לעשות "גם וגם" ולשלב בין שני הנושאים. וכך נושא התוכנית משונה לשילובים בלתי הגיוניים כגון "ספיישל בריאות וברווזון לאמבטיה", "ספיישל זהירות בדרכים וקפיץ שיורד מדרגות", "ספיישל ספורט ונוצה שיוצאת מכרית" וכו'.
  • פינת "האורח המיוחד" - בכל תוכנית מתארח אדם שאינו בהכרח מפורסם, אך יש לו סיפור מעניין. בין האורחים בעונה השנייה: פסיכולוגית של חתולים, הזמרת ליאת בנאי, ספר שמגדל יונים, הדראג קווין רמה רימינג, אלוף העולם בהקפצת כדורים על הראש ועוד.
  • בפרקים מאוחרים יותר, המבנה משתנה. לאחר הריאיון עם האורח המרכזי והצטרפותו של אטינגר, ארז מבטיח "משהו שלא נעשה בטלוויזיה, אמיתי לגמרי!" ואומר שחסון יעשה משהו אבסורדי שקשור לנושא התוכנית (ישתה בריכת גרבר עלי בייבי בקש, יפסל פסל שלג של משינה בתרווד וכו'). חסון אומר שהוא מוכן לביצוע של הדבר, ומביא את החפץ הפשוט יותר (תרווד, קש) ואז מתברר שגם ארז הביא את אותו דבר. לאחר ויכוח במהלכו ארז מסביר לחסון שהוא היה אמור להביא את האביזר העיקרי, חסון הולך להביא את האביזרים. לאחר מכן מראיינים את האורח המיוחד, ואז חסון חוזר בלי האביזרים שהבטיח אלא עם אביזר אחר (עגלת סופר עם קרשים, נחום תקום, חץ וקשת וכו') ואומר שזה "הרבה יותר מצחיק". ארז מסרב לכך כיוון שזה לא קשור לנושא הספיישל, וחסון מפציר בו לשנות את נושא הספיישל.
  • בסוף כל תוכנית חסון ואטינגר מתווכחים ביניהם מי יבצע את משימת הסיום. ארז מזמין את "נערת החצי שקל" (אנסטסיה) שתביא לו מטבע של חצי שקל, ומטיל את המטבע כדי לקבוע מי יבצע את המשימה. הזוכה הוא תמיד אטינגר, שמבצע את המשימה על רקע כתוביות הסיום. בתוכניות מאוחרות יותר, ארז מטיל מטבע אך תופס משהו אחר לגמרי ולכן אומר שהזוכה הוא "כולם".

מחלוקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

זמן קצר לאחר עליית התוכנית לשידור, פורסם כי המתורגמנית לשפת הסימנים של ערוץ 2 סירבה לתרגם את פרקי התוכנית, בטענה שהתכנים בה בוטים מדי, הבדיחות רדודות ולחלקן אף אין מקבילות בשפת הסימנים.[1]

לקראת סוף העונה הראשונה, פנו נציגות של ארגוני נשים פמיניסטיות אל המועצה לשידורי כבלים ולוויין בדרישה להוריד את התוכנית, שלדעתן מתייחסת אל נשים "כאל מושא ביזוי, השפלה והצחקה". המועצה דחתה את העתירה אך קבעה ששידוריה החוזרים ושידורי ה-VOD של התוכנית לא ישודרו לפני 22:00.[2]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]