מיה זיו-וולף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מַיה זיו-וולף
זיו-וולף בדצמבר 2016
זיו-וולף בדצמבר 2016
לידה 12 בדצמבר 1983 (בת 40) עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה מיה זיו
מדינה ישראלישראל ישראל
עיסוק מגישת חדשות
בן זוג תומר וולף
מספר צאצאים 3
קישורים חיצוניים
טוויטר MayaZivWolf
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מַיה זיו-וולף (נולדה ב-12 בדצמבר 1983) היא עיתונאית ומגישת חדשות ישראלית. שימשה כמגישה ועורכת בחדשות 10 ובערוץ 10 והגישה את תוכנית הבוקר "העולם הבוקר" של רשת 13 בין השנים 2017–2019.

קורות חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיה זיו נולדה וגדלה בעכו. אביה זאב, עבד ברפא"ל, במקור מחיפה ממשפחה ממוצא פולני, ואמה טוני, מורה ומנהלת מרכז פסגה להשתלמויות מורים בעכו, במקור ממגדל־העמק ממשפחה ממוצא מצרי. השם המקורי של משפחתה היה "זביילסקי", לפני שעוברת לשם "זיו". הורייה עברו מחיפה לגור בעכו עד שעברו לנהריה כעבור כ-18 שנים.[1] בת-דודתה היא השחקנית והזמרת הילה סעדה.[2] בתיכון למדה במגמת ביולוגיה ומחשבים, ולאחר מכן עברה ללמוד במגמות לספרות ותיאטרון.[1]

היא בעלת תואר ראשון בתקשורת ובמדעי המדינה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בהוראה מסמינר הקיבוצים. במסגרת לימודיה לתואר שני בהוראה, לימדה תקשורת לבגרות בתיכון ברמת השרון.[1]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל שמונה כתבה במקומונים בתור "כתבת צעירה". בהמשך שימשה "כתבת שש" בעיתון של ערוץ הילדים, "כתבת צעירה" במגזין "ראש אחד", הייתה תחקירנית בתוכנית "קלפים פתוחים" בטלוויזיה החינוכית ושידרה בקול ישראל וברדיו חיפה.[1] היא החלה את הקד"צ של גל"צ שבוע אחרי סוף כיתה י"ב, ועברה לתל אביב, שם שכרה דירה עם עוד שתי שותפות מגל"צ.[1] בשנת 2001 התגייסה לגלי צה"ל. בגלי צה"ל ובגלגלצ התקבלה למחלקת הקריינים ובמקביל הפיקה, ערכה והגישה תוכניות שונות כגון "המצעד העברי", "גל עברי ירוק" ו"קולות החיילים".

לאחר שחרורה מצה"ל עבדה ככתבת ועורכת באתר האינטרנט של "שידורי קשת" ובאתר המוזיקה "MOOMA", ובנוסף הגישה פינות בתוכנית הבוקר של "שידורי קשת" בערוץ 2. בשנת 2012 עברה להגיש את "חדר החדשות", מהדורת החדשות המקומיות שהופקה על ידי חברת HOT, ולאחר מכן הצטרפה לסגל חדשות 10 כמגישה ועורכת מבזקי חדשות.

בסוף שנת 2014 החלה להגיש אחת לשבוע את תוכנית הבוקר "אורלי וגיא" יחד עם אור הלר, והחל מינואר 2016 הגישו השניים את התוכנית הנושאת את שמם, "אור ומיה", בימים חמישי ושישי. ב-29 בספטמבר 2017 הגישה זיו-וולף בפעם האחרונה את התוכנית "אור ומיה", לקראת המעבר שלה ל"רשת".[3] באוקטובר 2017 הצטרפה לצוות התכנית "העולם הבוקר" בערוץ רשת, כמגישה לצד אברי גלעד והילה קורח,[4][5][6] אותם הכירה מגל"צ.[1] בפברואר 2019 עזבה לבקשתה את הגשת התוכנית, לטובת עשייה דוקומנטרית.[דרוש מקור] לאחר מכן, המשיכה לשמש כמגישה-מחליפה בתוכנית "הכל כלול" בערוץ 13.

באוקטובר 2020 מונתה למנהלת מערך התקשורת והמיתוג של קבוצת דוראל אנרגיה.[7]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 נישאה לתומר וולף, שמשמש כמנהל הטכני של קשת.[1] ולזוג נולדו שלושה ילדים.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיה זיו-וולף בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]