דורון קמפל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{חייל
{{חייל
|שם=דורון קמפל
|שם=דורון קמפל
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=ללא}}
|תמונה=
|כיתוב=
|כיתוב=
|נולד=
|נולד=

גרסה מ־15:08, 17 בפברואר 2017

תבנית:חייל דורון קֶמפֶּל (נולד ב-1962) הוא יזם היי-טק ישראלי. שירת בסיירת מטכ"ל, ובעל צל"ש הרמטכ"ל, מפקד הכוח באסון צאלים ב'.

ביוגרפיה

דורון קמפל נולד בירושלים וגדל בראשון לציון. באוקטובר 1981 התגייס לצה"ל והתנדב לסיירת מטכ"ל[1]. לאחר טירונות צנחנים עבר מסלול הכשרה כלוחם ביחידה וכן הכשרה כמפקד כיתה. לחם במלחמת לבנון הראשונה, שבה לקחה סיירת מטכ"ל חלק פעיל כיחידת חי"ר, ובהמשך השלים קורס קציני חי"ר בהצטיינות ומונה למפקד צוות ביחידה[2]. הוביל כוח של היחידה למרדף אחר מחבלים שחדרו לנווה אור. הוא זיהה ראשון את המחבל שהתחבא במטע והרג אותו[3].

פיקד על כוח של היחידה במבצע מיוחד במהלכו אירעה היתקלות בכוח אויב. קמפל נאלץ לקבל בזמן קצר מספר החלטות קריטיות לגורל הכוח והמשימה. נוכח המצב טעה קמפל וזיהה את אחד מלוחמי הכוח, סגן מיכאל תמיר, כאויב וירה בו. תמיר נפצע אולם אז התבררה זהותו. למרות זאת הצליח קמפל לחלץ את הכוח ולבצע את המשימה. על פעולותיו במבצע זה הוענק לו צל"ש הרמטכ"ל מאת דן שומרון[4]. בהמשך מונה קמפל לסגן מפקד היחידה.

בשנת 1992 מונה קמפל ל"מצביא", קרי מפקד הכוח שהתכונן והתאמן למבצע "שיח אטד" - התנקשות בחיי נשיא עיראק, סדאם חוסיין. ב-5 בנובמבר נערך בבסיס צאלים שבנגב תרגיל למבצע, בו צפו הרמטכ"ל, אהוד ברק, סגנו, אמנון ליפקין-שחק, ראש אמ"ן, אורי שגיא, ה"פרויקטור" של המבצע האלוף עמירם לוין, וקציני מטכ"ל נוספים. בשעה 06:10, במהלך השלב ה"יבש" של התרגיל, שאמור היה להיות ללא אש חיה, שיגר בשוגג אחד ממשתתפי התרגיל טילי "תמוז"[5] לעבר מבנה מאויש; הטילים היו אמורים להיות משוגרים רק בחלק השני וה"רטוב" של התרגיל, בו המבנה תוכנן להיות ריק. מפגיעת הטילים נהרגו חמישה חיילים ונפצעו חמישה נוספים. האירוע כונה אסון צאלים ב'. בעקבות התאונה הקים הרמטכ"ל אהוד ברק ועדה מיוחדת בת חמישה חברים לחקר התאונה, בראשות האלוף (מיל') מנחם עינן - ועדת עינן. אחר סיום עבודת הוועדה ומסירת חוות הדעת של הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף אילן שיף לרמטכ"ל, נפתחה חקירה של מצ"ח, ומסקנות שני הגופים הביאו להעמדתם לדין ולהרשעתם של קמפל וקצין נוסף ביחידה באשמת גרימת מוות ברשלנות[6]. הם נידונו לשלושה חודשי מאסר על תנאי.

לאחר מכן השתחרר קמפל מצה"ל ועבר לגור בניו יורק. בהמשך מילא מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות שונות ובהם סמנכ"ל שיווק באימידיה, מנכ"ל סאנגייט, וסגן נשיא ב-EMC. קמפל ייסד יחד עם משה ינאי את חברת דיליג'נט, חברה לפתרונות אחסון מידע, ועמד בראשה. החברה נמכרה ב-2008 ל-IBM ב-165 מיליון דולר. בעשור השני של המאה ה-21, הוא עומד בראש חברת SimpliVity (אנ')[7][8], שבינואר 2017 נמכרה לחברת HPE.[9]

לקריאה נוספת

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ עמרי אסנהיים, צאלים: הטראומה של סיירת מטכ"ל, אור יהודה: כנרת, זמורה-ביתן, 2012, עמוד 56.
  2. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    חן קוטס-בר, "דוברמן. מנהיג נערץ. רב ראשי. פה ג'ורה", באתר nrg‏, 19 בנובמבר 2010.
  3. ^ עמרי אסנהיים, צאלים: הטראומה של סיירת מטכ"ל, אור יהודה: כנרת, זמורה-ביתן, 2012, עמוד 57.
  4. ^ עמרי אסנהיים, צאלים: הטראומה של סיירת מטכ"ל, אור יהודה: כנרת, זמורה-ביתן, 2012, עמודים 54-55.
  5. ^ נתנאל רוזמן, עיתון "במחנה", אחרי שנים בעלטה: צה"ל חושף את ה"תמוז", באתר צה"ל (דרך ארכיון האינטרנט), 8 ביולי 2011
  6. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    רמי טל ורונה רענן-שפריר, צאלים ב' - הטיוח הגדול, באתר ynet, 10 בדצמבר 2009‬.
  7. ^ יוסי הטוני, דורון קמפל, SimpliVity: "המנמ"ר טובע בים רכישות ושילובים של מוצרים – זה מצב בלתי נסבל", "אנשים ומחשבים", 6 באוקטובר 2014
  8. ^ אסף גלעד, מהסיירת לחזית ההייטק: סטארט־אפ המיליארדים של המטכ"ליסט לשעבר", "כלכליסט", 8 באפריל 2015
  9. ^ יניב אביטל, דורון קמפל מוכר את סימפליויטי ל-HPE תמורת 650 מיליון דולר, באתר גיקטיים, 19 בינואר 2017