משתמש:Faljon/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות משחק

פרמטרים ריקים [ חברים לשעבר, חברי ההרכב, שיתופי פעולה בולטים, סוג קול ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ סוגה, שנות פעילות, רקע ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

יונתן פינס
פינס בצילום פפרצי ליד בית הוריו (אפריל 2016)
פינס בצילום פפרצי ליד בית הוריו (אפריל 2016)
לידה 1 בנובמבר 1992 (גיל: 31)
ביה"ח תל השומר, רמת גן
האתר הרשמי

יונתן פינס (נולד ב-1 לנובמבר 1991) הוא במאי, תסריטאי וחוקר קולנוע ישראלי בהתהוות.

עלייתו המטאורית לתודעה הציבורית במרץ 2016 באה בעקבות הפיכת תרגילו השלישי "הפיל שהעז" (במסגרת לימודיו בקורס לבימוי בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב) לויראלי. היא הובילה לגל של ראיונות טלוויזיונים וצילומי צהובונים בהם השמיע והראה מספר דעות והתנהגויות שנויות במחלוקת. נכון לעתה, בחר פינס שלא להופיע בכלי התקשורת.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פינס הוא הבכור מבין שלושה ולו אח ואחות. אימו היא מנהלת במכבי שירותי בריאות ואביו הינו העורך דין עמית פינס. נולד בביה"ח תל השומר ברמת גן, וגדל בתל אביב.

למד בביה"ס היסודי "ארזים" ובעירוני אליאנס (כי"ח) בחטיבת הביניים והתיכון. שירת בצה"ל בסדיר בחטיבת המחקר תחת אגף המודיעין. פינס השתתף במבצע "עמוד ענן" כחייל סדיר. בזמן מבצע "צוק איתן" שהה בחו"ל.

לאחר שחרורו טס לשבעה חודשים באירופה, במסגרתם התנסה לראשונה בסמים קלים, בסמים פסיכדליים ובניגון על הרמוניקה. לאחר מכן עבד כמורה לאנגלית בג'רוזלם פוסט וכן כמלצר זוטר ברשת האוכל האסייתי ג'ירף. במקביל למד למבחני הSAT האמריקאים על מנת להתקבל ללימודים גבוהים. את רוב שכרו חסך בכדי לשלם את שכר הלימוד הצפוי.

עם צליחת מבחני הSAT, החליט ללמוד קולנוע באוניברסיטת תל אביב לאחר ששקל ללמוד ביולוגיה באותו המוסד. החלטה זו הובילה להרמת גבות בחוגים מסויימים בקרבתו. את לימודי הקולנוע התחיל פינס באוקטובר 2015, והתקשה מאוד לעבור את וועדות סוף השנה עם ממוצע של שמונים נקודות בדיוק. תרגיליו המצולמים עוררו הדים, אך לא התקבלו יפה על ידי הממסד האקדמי והתלמידים גם יחד. פינס צפוי לסיים לימודיו בשנה"ל של 2019 וכרגע מחפש את דרכו בשוק העבודה.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2007 אימץ פינס, יחד עם משפחתו את כלב הלברדור המעורב מיסו, לימים מיסו פינס.

במאי 2014 התחיל פינס ברומן עם נטשה: סטודנטית רוסיה למנהל עסקים וכלכלה בברלין, אותה פגש במסגרת טיולו. הזוג נפרד במרץ 2015 עקב חוסר הסכמה בנוגע לעתיד הקשר ביניהם.

יונתן ומיסו התחתנו בנובמבר 2015 בטקס צנוע (ולא חוקי) בבית המשפחה.

נקודות שנויות במחלוקת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראיון שנתן לשלוחת הסטודנטים של ערוץ 9 באוניברסיטת תל אביב ב23 למרץ 2016, הביע פינס רגשות גזעניים כלפי עולים מבריה"מ בכלל ורוסים בפרט. בעקבות ראיון זה, בוטלו הקרנות תרגיליו במספר סינמטקים ברחבי הארץ ונערכו מספר הפגנות, כאשר הגדולה מביניהן נערכה יומיים אחרי התקרית ברמת גן ב25 במרץ.

פינס הוא מיזנתרופ אליטיסט ומגלומן ידוע. יחד עם יחסו המזלזל לבריות שסביבו הובילו התכונות הנ"ל להשערה כי הוא בעל הפרעת התנהגות נרקיסיסטית ואף פסיכופת.

פינס סרב לעבור ניתוח פסיכולוגי.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסגרת לימודיו האקדמים, יצר פינס מספר קטעים:

"תרגיל I" - נובמבר, 2015.

"תרגיל II (בריאות זה קשה)" - דצמבר 2015

"חלום" - ינואר 2016

"תרגיל III (הפיל שהעז)" - פברואר 2016

קטעים נוספים אותם טרם השלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"תרגיל IV"

"תרגיל V"

"תרגיל VI"