משתמש:IKhitron/ארכיון/2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארכיון
►►
◄◄

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

מפעיל מערכת, חלק א'[עריכת קוד מקור | עריכה]

תגיד יגאל, בן כמה אתה? • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT‏ 21:22, 28 בינואר 2015 (IST)
למה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:25, 28 בינואר 2015 (IST)
כי אתה עושה עבודה נחמדה, וסתם תהיתי ביני לבין עצמי אם אתה בן 8 או 80. אם זה סוד, אז לא. • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT‏ 21:27, 28 בינואר 2015 (IST)
לפני יומיים לא ידעת מי אני. אם כי העריכה הראשונה שעשיתי בויקיפדיה אי פעם הייתה בשיחה איתך. ועכשיו אתה מחלק מחמאות? תעיף מבט בדף המשתמש שלי, תמצא שם טווח. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:31, 28 בינואר 2015 (IST)
אוקיי. לא ידעתי שם שלך יגאל. היתר ידעתי • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT‏ 21:35, 28 בינואר 2015 (IST)
מצטער, לא הבנתי את המשפט האחרון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:40, 28 בינואר 2015 (IST)
אמרתי לא ידעתי אתה קוראים אותך יגאל, אבל הכרתי את הניק שלך. • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT‏ 21:40, 28 בינואר 2015 (IST)
אה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:43, 28 בינואר 2015 (IST)
וזה נובע כנראה מהחתימה הלא ברורה שלך. כבר הצעתי לך פעם להכניס את השם שלך לתוך שם המשתמש בחתימה. Liad Malone - שיחה 22:32, 28 בינואר 2015 (IST)
אכן, Liad Malone, אבל את המחיר הפעוט הזה אני מוכן לשלם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:02, 29 בינואר 2015 (IST)

שחזור דפי שיחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי, אנא אל תשחזר בצורה שיטתית דפי שיחה ישנים בצורה כזו עבור משתמשים לא פעילים. זה לא מועיל, ואם משתמש לא ערך כבר שנים בוויקיפדיה ורצה להיעלם אין בעיה אמתית שישאר כך. ערן - שיחה 19:03, 30 בינואר 2015 (IST)

מה שערן כתב. נויקלן 19:09, 30 בינואר 2015 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: היי, ערן. פעלתי לפי ההנחיות בשיחת ויקיפדיה:דפים ריקים. ראה #מחיקת דפים רקים. אני לא משחזר את כולם, אלא לפי שיטה: מדובר בדפים ריקים שיש להם לפחות 3 תורמים (כפי שהמלצת). אם אין שם שום דבר "שלילי", אני לא משחזר, אלא מוסיף {{כלום}} עם הערה נסתרת אם יש שם משהו מעניין, או מוסיף לרשימה למחיקה עבור מתניה אחרת. רק אם בגרסה האחרונה המחוקה היו אזהרות על הפרת חוקי וויקיפדיה, אני משחזר את זה. וכמובן, אין טעם לשחזר אם זה אורכב. פעלתי לא נכון? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:10, 30 בינואר 2015 (IST)
עדיף שתעזוב את כל הדפים הריקים ממרחב שיחת משתמש. אין בעיה עם דפים ריקים שם - אם מישהו רוצה להיעלם ולא עורך פעיל יותר בוויקיפדיה אין סיבה להשאיר לנצח את ההודעות האלו בדפי השיחה שלו. ערן - שיחה 19:23, 30 בינואר 2015 (IST)
חבל שלא אמרת לי קודם, הייתי חוסך המון זמן, ערן. אז מה, עכשיו לעבור שוב על כל ולהחזיר את הכל בחזרה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:28, 30 בינואר 2015 (IST)
אין צורך לעבור על הדפים שערכת ולבטל אותם, אבל אל תמשיך עם זה. ערן - שיחה 19:31, 30 בינואר 2015 (IST)
אין בעיה. סגור. באמת חבל שלא שמת לב קודם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:34, 30 בינואר 2015 (IST)
ערן, מחקתי את כל דפי שיחת המשתמש מרשימת הדפים למחיקה. הוצאתי גם את דפי שיחת המשתמש מתוך השאילתה, לא רק דפי המשתמש, להבא. משאר המרחבים נותרו 3 דפים שאין לי מושג מה לעשות איתם: שיחה:אילופרוסט, שיחה:היסטוריה של צפון קוריאה, שיחה:רחל טבת-ויזל. נתייעץ, וברגע שנחליט לכאן או לכאן, אפשר יהיה לסיים. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:50, 30 בינואר 2015 (IST)

לא הבנתי: למה? איפה זה כתוב? מה הנזק?

יגאל, צריך לשים לב ולא להילחם בדברים שאין בהם נזק אמתי. דפי שיחה ריקים זו לא בעיה, ואין סיבה לשים בהם מטען זבורית. הפרויקט שלך לניקיון הוא אדיר, והתועלת רבה, אבל צריך לשים לב לא לתת לזנב לכשכש בכלב: לפעמים מנסים שאילתה או קריטריון שבמבט ראשון נראה בעייתי, ואז מתברר שבעצם זו לא בעיה אמתית. כשזה קורה, צריך להעביר קו על השאילתה או החיפוש הזה, ולחפש שדות פוריים יותר. אין סיבה להילחם בדפים ריקים - אין להם כל עלות (לפחות לא עלות גבוהה יותר מדפים עם {{כלום}}), ואין בהם נזק. בדומה, כבר כתבתי את דעתי על המלחמה המיותרת בקטגוריות מעגליות: אין שום דבר פנימי לקטגוריות מעגליות (בין אם קטגוריות שכוללות את עצמן ישירות, ובין אם המעגל גדול יותר) שבהכרח מצביע על שגיאה או בעיה. אם יש כלים שמקבלים מזה חום (לא בטוח שיש כאלו), צריך לתקן את הכלי, לא להילחם בתופעה שאין בה נזק. יתכן גם שבמהלך המלחמה הזו (כלומר שבירת כל המעגלים) גם נגרמו נזקים קלים, כלומר יתכן שהוסרו קיטרוגים מועילים ממש. אנא אל תראה בדברי "ציווי" או "הוראה", אבל עצתי היא להפסיק להילחם בדפים ריקים - איני רואה בכך כל תועלת. בברכה - קיפודנחש 19:30, 30 בינואר 2015 (IST)

(הבהרה -עכשיו ראיתי את הסעיף הקודם): כתבתי את הדברים לפני כמה שעות, ובטעות שכחתי ללחוץ "שמירה". כשנוכחתי בטעות שמרתי, ואז שמתי לב שחלק מהדברים כבר נאמרו בין כתיבת דברי ובין שמירתם). קיפודנחש 19:34, 30 בינואר 2015 (IST)
אז באמת חבל שלא עשית זאת קודם, קיפודנחש. בעניין הקטגוריות, אתה יודע שאני ולא רק אני, גם ערן, בורה בורה ואחרים לא מסכימים איתך. אינני חושב שנוצר נזק מכך שהוצאתי, למשל, את קטגוריה:יהדות מזרח אירופה מתוך קטגוריה:יהדות ברית המועצות או ממקרים אחרים שכולנו סידרנו. וזה כן גרם נזק לכלים. לא פעם נתקלתי בשיחות בדברים נוסח: ניסיתי למצוא הכל מתחת לקטגוריה קטנה וקיבלתי את כל הערכים בוויקיפדיה. ותשובה, נגיד של בורה בורה, שזה בגלל המעגליות. אז זה כן חשוב וכן הועיל שסיימנו עם זה. בברכה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:39, 30 בינואר 2015 (IST)
אין מה להתווכח על מה שכבר מאחורינו - הבאתי זאת כדוגמה. (ובכל זאת: למה שקטגוריה:יהדות ברית המועצות לא תכיל גם את קטגוריה:יהדות מזרח אירופה? אפשר להתווכח על כך, אבל מעגליות כן או לא לא צריכה להיות שיקול. אם מישהו "מנסה למצוא את כל הקטגוריות מתחת קטגוריה מסוימת" והכלי שהוא משתמש בו מניח מבנה קטגוריות של "עץ" כשבפועל הקטגוריות הן גרף מכוון עם מעגלים, הפתרון הוא להסביר ל"מישהו" שהניסיון שלו מבוסס על הנחה לא נכונה - זו לא סיבה להתנפל על הקטגוריות ולהפוך אותן בכוח לעץ. עד כמה שהבנתי את דברי ערן, מה שהוא אמר זה מה שאני אמרתי: אם יש כלים שלא חיים בשלום עם המידע, צריך לתקן את הכלים, לא להכניס את המידע למיטת סדום כך שיתאים לכלים).
דברי כוונו לעיקרון הכללי: ברור במבט ראשון (ואם לא מבט ראשון, אז זה צריך להיות לפחות ברור במבט שני) שבהוספת {{כלום}} לדף ריק אין שום שיפור ממשי לוויקיפדיה. אם הטיפול בדפים ריקים מועיל באופן כללי, ופעם במאה דפים יש דף ריק שאין דרך מועילה לטפל בו, אפשר להוסיף {{כלום}} או הערה מוסתרת כדרך למסך את הדף מהרשימה. אבל אם רואים שבעצם זה מה שיש (כלומר רוב הטיפול לא מועיל לוויקיפדיה, אלא רק לרשימה עצמה), כדאי פשוט להפסיק לטפל ברשימה הזו. כוונתי בכתיבת הדברים היא לעתיד, לא לעבר: אם בונים רשימה "לטיפול", ומתברר שרוב הטיפול אכן מרוקן את הרשימה, אבל לא מביא תועלת של ממש לוויקיפדיה, כנראה הרשימה עצמה הייתה טעות, והדבר הנכון לעשותו הוא להפסיק לאסוף אותה ולהפסיק לטפל בה. חשוב על כך כמו מדען: מתחילים מהיפותזה שדפים עם אפיון מסוים מצביעים על בעיה שצריך לתקן. ב-91.57% מהמקרים מתברר שכן, ובחלק מהמקרים אפילו נופלים על "מכרה זהב", כלומר דפים שקל ונוח לאסוף, קל ונוח לתקן, וקל ונוח לעדכן את הרשימה ("דפים עם שגיאות בקואורדינטות" או "דפים עם שגיאות בהערה" הם דוגמאות נאות לסוג זה). אבל מדי פעם נופלים על מקרה שבעצם מראה שההיפותזה שגויה - האפיון המסוים שאספנו לא מצביע על בעיה אמתית, ובעצם אין מה לתקן. במקרים כאלו אומרים "למדתי משהו - בעצם דפים ריקים במרחב המשתמש או מרחב השיחה (החלף באפיון אחר שמתברר שאינו מועיל) אינם בעיה אמתית", וממשיכים הלאה. בברכה - קיפודנחש 20:07, 30 בינואר 2015 (IST)
אז ככה, קיפודנחש:
  • יהודי מזרח אירופה לא שייכים כולם ליהודי ברית המועצות, אחרת למה שקטגוריה:ביולוגיה לא תכיל את קטגוריה:קצרמר?
  • במעגליות עדיין אינני מסכים איתך, ומאמין כי תת קטגוריה היא תת קבוצה. אם X היא תת קבוצה של Y וגם Y היא תת קבוצה של X, ויש בשתיהן מספר סופי של איברים, אז הן זהות. אז לא צריך שתיים, אפשר להסתפק באחד.
  • אני הבנתי את ערן, ואולי טעיתי, שכן צריך להוריד את המעגלים, אבל לא לטובת הכלים אלא לטובתנו.
  • הוספתי את התבנית בין 5 ל-20 פעמים מתוך כ-500 דפים שעברתי עליהם, אז זאת לא מגמה.
  • זה נעשה כדי שהדפים לא יצוצו בפעם הבאה בשאילתה.
  • לפני שהתחלתי, שאלתי האם מספיק להוריד את מרחב המשתמש, או שצריך תנאי אחר, וענית לי שזה מספיק. אם היית אומר אז "אתה טועה, צריך גם את שיחת המשתמש", זה לא היה קורה.
  • אני מנקה את זה כי זה הכלל בויקיפדיה, שלא יהיו דפים ריקים. ביננו, אינני מבין כלל מה העטם בו מחוץ למרחב הערכים ולמי מפריע דף משנה של פורטל ריק, אבל זה הכלל ואני חייב לצייט לו.
  • כבר בהתחלה לא רציתי לבזבז זמן על שיחות המשתמש, אבל קיים כלל, ואתה אמרת שצריך לעבור על השיחות, אז לא הייתה לי ברירה.
  • בעניין הפסקה "לעתיד" - מסכים איתך לגמרי.
בברכה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:18, 30 בינואר 2015 (IST)
למיטב ידיעתי אין "כלל" שאסור שיהיו דפים ריקים, וגם אם היה כלל כזה, לא מוטלת עליך שום חובה לדאוג לביצועו (לכל היותר, אם באמת היה כלל כזה, ההשלכות שלו לגביך היו שאתה מנוע מ*ליצור* דפים כאלו, אבל בוודאי שאין עליך חובה "לתקן" את כל הדפים בהתאם לכלל). השכל הישר אומר שדפים ריקים במרחב הערכים הם דבר רע - אם יש קישור לדף כזה, עדיף שיהיה קישור אדום ולא כחול בלי תוכן. מחוץ למרחב הערכים, דפים ריקים יכולים לסמן בעיה, ויכולים להיות דבר תקין: באנגלית אומרים "the proof of the pudding is in the eating". נניח שחושבים שזו בעיה, ומתחילים לתקן, במוקדם או במאוחר שמים לב שהתיקונים באחד המרחבים (שיחת משתמש, במקרה הזו) הם תיקוני סרק: בנקודה הזו עוצרים, ועושים הערכה מחדש של הנחות העבודה.
לגבי קטגוריות: אפשר להמשיך להתווכח על מעגליות, אבל על דבר אחד אין מה להתווכח: קטגוריות אינן "תת קבוצה". יתרה מזאת: זו טעות לחשוב על קיטרוג כיחס טרנזיטיבי: קטגוריה יכולה להכיל ערך (או קטגוריה אחרת), ובעצמה להשתייך לקטגוריות כלשהן. אין לראות את הערכים והקטגוריות שבקטגוריה הזו כאילו הם שייכים "באופן מושרה" בקטגוריות שמכילות אותה. למעשה, לפני די הרבה זמן החילותי לכתוב מאמר בלוג בנושא (משתמש:קיפודנחש/קיטרוג בוויקיפדיה בעברית), אבל כפי שקל לראות, לא הגעתי עם זה רחוק. אולי ביום מן הימים... קיפודנחש 20:36, 30 בינואר 2015 (IST)
יש כלל כזה, קיפודנחש: חיפשתי אותו עכשיו ומצאתי. כתוב שם במפורש "במרחבים אחרים לא אמורים להיות דפים ריקים" (כלומר, חוץ מדפי משתמש). כן, אף אחד לא מכריח אותי. אבל אני מצאתי נישה משלי בויקיפדיה - ניקיון. זה משהו שאני אוהב לעשות. אני תורם בכך, אז אם יש כלל כזה, אני כן חייב לטפל בזה. אחרת כשכל אחד אומר שזה לא עניינו, הכללים לא מקויימים. אתה מוזמן להציע לתקן אותו. מבטיח לתמוך.
אז בעניין הקטגוריות דעתי האישית שונה. אני לא מבקש מאף אחד להסכים איתה, אבל זאת דעתי. אני כן חושב שזה טרנזיטיבי. אני מאמין שמבנה הקטגוריות והדפים תואם למבנה ה-MOF (נגיד, מחלקות ועצמים ב-java). ברור שלא אכנס לקרוא דברים אישיים במרחב המשתמש שלך, אבל אשמח לקרוא ולהסכים או להתנגד כשזה יועבר לויקיפדיה:בלוג. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:48, 30 בינואר 2015 (IST)
קודם כל, כל מה שכתבתי בוויקיפדיה מיועד לכך שאחרים יוכלו לקרוא - דברים שאין לי עניין שאחרים יקראו נמצאים במקום שלאחרים אין אליו גישה... שנית, אתה טועה ביחס לקטגוריות, אבל בוא נשאיר את הוויכוח על כך ליום אחר (אשמח אם העניין יעלה לדיון רציני בוויקיפדיה בעברית - נכון להיום איננו משתמשים בכלי הזה בצורה נכונה). שלישית, משעשע לראות שבדף שמדבר על "דפים לא אמורים להיות ריקים" מרחב המשתמש *וגם* מרחב שיחת משתמש הוצאו מהכלל במפורש... קיפודנחש 21:04, 30 בינואר 2015 (IST)
א' - לא ככה אני מבין את מרחב המשתמש, קיפודנחש. אני לא שם משהו שלא ארצה שאחרים לא יקראו בתקווה שיכבדו את זה, אבל לא נעים לי להכנס לדברים אישיים גם אם הם גלויים. ב' - אני אשמח. ג' - בהחלט. חבל שראיתי את זה רק עכשיו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:07, 30 בינואר 2015 (IST)
הכלל במרחב המשתמש הוא שלא *עורכים* במרחב המשתמש של אחרים. ברור שאם מעניין אותך לשמוע מה יש למישהו לומר, אתה מוזמן לקרוא דפי משנה כאלו (במיוחד אם הם מקושרים מדף המשתמש שלהם, אבל גם אם לא). ויקיפדים לא מעטים מפרטים "משנה ויקיפדית" בדף במרחב המשתמש שלהם, וברור שזה נועד במפורש לכך שאחרים יקראו זאת (יש אפילו ריכוז של חלק מהדפים הללו במשתמש:Damzow/ריכוז משניות ויקיפדיות) . הדבר אמור גם בכל דף אחר במרחב המשתמש (דוגמה לדף שאינו "משנה ויקיפדית" אבל חביב עלי בכל זאת: משתמשת:רחל1/נוסטלגיה. בסקרנותי הסתכלתי על סטטיסטיקות הצפייה ממדגם אקראי של חודשים - נראה שבערך פעם ביומיים מישהו מעיין בדף הזה...). קיפודנחש 21:21, 30 בינואר 2015 (IST)
כן, מכיר את זה, קיפודנחש. זאת פשוט דעתי. למשל, אני לא אבכה אם מישהו יקרא את משתמש:IKhitron/מעקב (תעיף מבט), אבל זה דף שכתבתי לצרכיי בלבד, והוא משמש את דף הבית שלי בוויקיפדיה, בניגוד לדף משתמש שהכנתי עבור אחרים. בעניין הסטטסטיקה - אל תסמוך על זה. זה מתעדכן בכל ריפרש. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:27, 30 בינואר 2015 (IST)

רשימת ערכים בהם יש הפניות לדפי פירושונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש דבר כזה המרכז את הכל? בורה בורה - שיחה 00:16, 31 בינואר 2015 (IST)

בהחלט, בורה בורה. לא שמת לב? תלחץ על המספר במזנון או בלוח מודעות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:48, 1 בפברואר 2015 (IST)

Tech News: 2015-06[עריכת קוד מקור | עריכה]

Problems

  • There was a security issue on Wikimedia Labs. Many Labs tools were down after the issue was fixed. [1]

Software changes this week

  • The new version of MediaWiki has been on test wikis and MediaWiki.org since January 14. It will be on non-Wikipedia wikis from February 3. It will be on all Wikipedias from February 4 (calendar).
  • The "Save page" button in the VisualEditor toolbar is now blue rather than green. This is the same as on the mobile site. [2]
  • You can now edit pages on the draft namespace with VisualEditor on the Russian Wikipedia and Hebrew Wikipedia. You can ask to get VisualEditor for a namespace on your wiki. When your community agrees, ask in Phabricator. [3] [4]

Tech news prepared by tech ambassadors and posted by botContributeTranslateGet helpGive feedbackSubscribe or unsubscribe.

18:31, 2 בפברואר 2015 (IST)

קרב בסיאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראה את התיקון הזה. יש איזו שאילתא שיודעת לאסוף את המקרים האלה ולהכין רשימה? אם לא, כדאי למצוא את כל אלה בהם יש ערך מסויים (סוגריים) ויש כבר ערך מסויים. בורה בורה - שיחה 18:44, 2 בפברואר 2015 (IST)

לא הבנתי. איזה מקרים בדיוק? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:48, 2 בפברואר 2015 (IST)
ראה מה עשיתי שם. כאלה מקרים. בורה בורה - שיחה 19:10, 2 בפברואר 2015 (IST)
ראיתי כבר. לא מבין. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:10, 2 בפברואר 2015 (IST)
הקישור היה צריך להוביל אל העיר ארזורום, אך הוביל לארזורום (עיר), ערך שאינו קיים. בורה מבקש שאילתא שתאסוף את כל המקרים שיש קישור לערך עם סוגריים, כשכבר יש ערך ששמו לא מכיל סוגריים. שמזןשיחהערכי בראבו • 10:29, 3 בפברואר 2015 (IST)
אה. תודה, שמזן. אני אנסה, בורה בורה, אבל די בטוח שלא הצליח, מנסיון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:45, 3 בפברואר 2015 (IST)
בורה בורה, ניסיתי, אבל זה רץ יותר מדי זמן. נסה לבקש את ערן שיריץ את זה מבפנים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:02, 3 בפברואר 2015 (IST)
נסה בלי "%" כי זה קורע את השאילתות. מה זאת אומרת "שמשתמש:ערן יריץ את זה מבפנים"? בורה בורה - שיחה 21:06, 3 בפברואר 2015 (IST)
איך אני יכול בלי %? צריך wildcard, בורה בורה. יש לו תוכנה פנימית של הרצת שאילתות ב-sql על ויקיפדיה. תן לו את השאילתה ובקש שיריץ. יש לזה לדעתי יותר סיכוי להצליח. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:09, 3 בפברואר 2015 (IST)
אפשר בלי % למשל באמצעות left. אם זה עדיין לא עובד גם בדרכים אחרות אני יכול להריץ. ערן - שיחה 21:52, 3 בפברואר 2015 (IST)
לא הבנתי אותך, ערן. איך אטני יכול להשתמש ב-left אם אינני יודע מה האורך שצריך לקחת? תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:57, 4 בפברואר 2015 (IST)

קלמאטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני לא יודע למה את כותב שיש הרבה עבודה? הערך כמעט מוכן כנראה שהייתה התנגשות בערכים אשמח אם תסתכל עכשיו. ערב טוב Fabiorahamim

אותו דבר. בהחלט הורדתי את ההשלמה עוד מקודם, אבל ויקיזציה ומקורות עדיין חסרים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:23, 2 בפברואר 2015 (IST)

קטגוריה:קצרמר לא מסווג[עריכת קוד מקור | עריכה]

תייק אותה באחת מהמשימות הפתוחות. בורה בורה - שיחה 08:24, 3 בפברואר 2015 (IST)

קודם כל, למה לריקון ולא לריקון מיידי, בורה בורה? ומה זה אחת המשימות הפתוחות? התכוונת לרשימות במסדר הניקיון? ואם כן, איך היא מתעדכנת? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:44, 3 בפברואר 2015 (IST)
ריקון מיידי עדיף. כן, מסדר נקיון. היא מתעדכנת כאשר מישהו מוסיף לערך {{קצרמר}} במקום {{קצרמר|אדריכלות}} למשל. בורה בורה - שיחה 16:53, 3 בפברואר 2015 (IST)
בסדר גמור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:27, 3 בפברואר 2015 (IST)
בוצע בוצע. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:49, 3 בפברואר 2015 (IST)
בורה בורה, הרשה לי לתקן אותך. ערכים שמוסיפים להם {{קצרמר}} מופיעים בקטגוריה:קצרמר שגם אותה יש לרוקן. בקטגוריה:קצרמר לא מסווג מופיעים ערכים שמופיע בהם {{קצרמר|איגואנות}}. דניאל 20:53, 3 בפברואר 2015 (IST)
נכון, צודק! בורה בורה - שיחה 20:56, 3 בפברואר 2015 (IST)
מה קשור איגואנות? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:59, 3 בפברואר 2015 (IST)
כי אין כזה... רוקנתי אותה. בורה בורה - שיחה 21:04, 3 בפברואר 2015 (IST)
יצרתי סתם קצרמר, הוא נכנס לקטגוריה שדניאל ב. דיבר עליה, אבל לא לשלך. יש לך בעיה בקוד, אני מניח, בורה בורה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:10, 3 בפברואר 2015 (IST)
סווג כ-{{קצרמר|איגואנות}} ותראה שזה עובד נכון, אני מקווה. בורה בורה - שיחה 21:12, 3 בפברואר 2015 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: לא עובד, בורה בורה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:18, 3 בפברואר 2015 (IST)
שים עין על הערך איגואנה. נראה אם הוא יופיע לאחר התיקון שלי. יתכן ודניאל טועה. בורה בורה - שיחה 21:17, 3 בפברואר 2015 (IST)
לא הופיע. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:19, 3 בפברואר 2015 (IST)
אז הוא טועה כנראה... בורה בורה - שיחה 21:33, 3 בפברואר 2015 (IST)
סידרתי את זה, בורה בורה. הייתה בעיה ב{{קצרמר}}. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:44, 3 בפברואר 2015 (IST)
מעולה. בדרך תיקנתי גם את עימוד. בורה בורה - שיחה 21:54, 3 בפברואר 2015 (IST)

ניסויים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אהלן.

כוונתי לזה. לא מפריע לי שתעשה ניסויים אם אתה חושב שצריך - רציתי רק לוודא שאתה יודע שיש דרכים לעשות זאת בלי ללערוך את הקוד של הגאדג'ט עצמו (כמובן שאם הניסוי מצליח, תידרש בסוף עריכה אחת כדי לעדכן את הקוד - אבל אפשר לחסוך את העריכות לצרכי נסיונות). העיקרון פשוט: מבטלים את הגאדג'ט בהעדפות, מעתיקים את הקוד שלו הצידה, ועושים את הניסויים על ההעתק. לשימושי האישי בניתי כמה כלים שעוזרים לי בפיתוח: אחד מהם תומך בטעינת סקריפטים אישית (סקריפט 66), ובנוסף, הרצת שרת ווב על המחשב האישי (כמדומני שבווינדוז די קל להפעיל את IIS, וגם בווינדוז וגם בלינוקס או מק, קל להתקין ולהפעיל אפאצ'י). באופן כזה, יש באפשרותי לעשות את כל הניסויים הללו בלי צורך לבצע עריכה יחידה בוויקיפדיה. אין בכוונתי לומר שזה כל כך נורא לבצע ניסויים על ידי עריכת הגאדג'ט ישירות, רציתי רק לוודא שאתה יודע שזה לא הכרחי. אם תרצה לאמץ את השיטות הללו (ואפילו לשכלל ולפתח אותן), וההסבר לא מספיק ברור, אתה מוזמן לדון עמי בנושא. בב"ח - קיפודנחש 20:11, 4 בפברואר 2015 (IST)

שלום, קיפודנחש. מסכים עם כל מילה. אבל זה לא היה ניסוי. לא רציתי לשנות שום דבר בגאדג'ט. זה היה תיקון שגיאות javascript שנעשה למשך שנייה אחת לצורך ביטול מיידי. את האמת, אתה לימדת אותי לעשות את זה כדי ליצור קישור קשיח (ככה, נדמה לי קראת לזה). תשווה בין זמן התיקון (והתקציר שלו) לבין זמן הביטול. עכשיו יש לי אפשרות להשתמש בזה בשיחות עם ערן, במקום לבקש ממנו "גש לטיוטה שלי, תעתיק משם, תדביק בגאדג'ט ותעשה השוואה". יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:17, 4 בפברואר 2015 (IST)
יגאל, לא נזפתי בך ולא אמרתי שעשית משהו לא בסדר. בסך הכל התרשמתי, בגלל שביצעת עריכה וביטלת אותה בעצמך תוך דקה, שעשית כאן ניסוי, ורציתי לוודא שאתה מכיר דרכים נוחות יותר לעשות ניסויים דומים. אם אתה מעדיף להמשיך לעשות דברים כאלו בדרך בה עשית זאת כאן - תמשיך. זה אמנם גורם להופעה מיותרת של הסקריפט ברשימת המעקב של אלו שעוקבים אחריו, אבל זו לא סיבה להימנע מכך. קיפודנחש 22:08, 4 בפברואר 2015 (IST)
ברור שלא אעשה זאת אם באמת ארצה לשנות משהו, קיפודנחש. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:13, 5 בפברואר 2015 (IST)

מפעיל מערכת, חלק ב'[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום יגאל, כפי שאמרתי לך, התרשמתי מאוד מהיקף ואיכות פעולתך בוויקיפדיה ובעיקר בתחום הניתור. העבודה שאתה עושה מצריכה ומצדיקה הרשאות מפעיל, ואני מבקש את הסכמתך להציע אותך כמפעיל מערכת בדף מפעיל נולד. אני אשמח אם בחיוב תשיב. • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT‏ 08:52, 6 בפברואר 2015 (IST)

קידום מהיר... בורה בורה - שיחה 15:44, 6 בפברואר 2015 (IST)
שלום, Ori. כפי שכבר אמרתי לך בשבוע שעבר, אני לא ממש בטוח שזה יצליח בגלל הפז"מ, אבל התשובה היא כן. אבל עם כל הכבוד, ויש הרבה כבוד, אני לא בטוח שהייתי מסכים לזה כל כך מוקדם אם לא השם השני שהזכרת במכתב. לבן אדם כזה פשוט לא מסרבים, מפאת עוד יותר כבוד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:02, 6 בפברואר 2015 (IST)
זה בסדר, בורה בורה. ככל שעולים מהר ככה נופלים מהר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:02, 6 בפברואר 2015 (IST)
או קיי. נפתחה הצבעה בעניינך. בהצלחה ושלחתי לך מייל • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT‏ 18:03, 6 בפברואר 2015 (IST)
תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:06, 6 בפברואר 2015 (IST)
שמח ומאושר בשבילך. אכן ויקיפד ראוי ביותר. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 18:15, 6 בפברואר 2015 (IST)
תודה, ויקיפד גאה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:17, 6 בפברואר 2015 (IST)
אתה מודע לזה שאני בחיים לא משתתף בדברים האלה. אז קבל בהצלחה כאן ועכשיו. בורה בורה - שיחה 18:51, 6 בפברואר 2015 (IST)
תודה, בורה בורה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:54, 6 בפברואר 2015 (IST)

יגאל, אני מציע לך לכתוב את ה"אני מאמין"/"משנה מפעילית" שלך במפעיל נולד כמה שיותר מהר, כדי להקדים הצבעות "נגד" או נ"מנע" או הסתיגויות אחרות שעשויות להיות מיותרות, בדגש על ענין ההתערבות בסכסוכים, כפי שחנה דרשה. Liad Malone - שיחה 10:51, 7 בפברואר 2015 (IST)

אין חובה כזאת ואתה לא נדרש לכך גם אם "חנה דרשה". בורה בורה - שיחה 06:29, 8 בפברואר 2015 (IST)
Liad Malone, בורה בורה, רק בלי מכות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:16, 8 בפברואר 2015 (IST)
אם אתה רוצה בלי מכות, אתה לא במקום הנכון... יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:59, 8 בפברואר 2015 (IST)
זה בסדר, אפשר לפתור כל דבר בדרכי נועם, גם תאונה חזיתית, יונה ב., צריך רק רצון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:26, 8 בפברואר 2015 (IST)
תגובה בוגרת מאוד אבל אתה לא במקום הנכון. כאן הדיונים מתנהלים בצורה ילדותית יותר של האשמות הדדיות. זה כנראה יותר מעניין מאשר לכתוב ערכים. לצערי ההערה הנ"ל לא נכתבה בציניות והיא כללית לדיונים במרחב ויקיפדיה ובמרחבי השיחה השונים ולאו דווקא למה שנכתב כאן. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:46, 8 בפברואר 2015 (IST)
נכון, יונה ב.. אבל תמיד אפשר להוות דוגמה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:39, 8 בפברואר 2015 (IST)
צודק, בורה בורה, לא "דרשה", בִקשה. Liad Malone - שיחה 16:47, 8 בפברואר 2015 (IST)

מדליית זהב עבורך![עריכת קוד מקור | עריכה]

בלי קשר להחלטה אם תהיה מפעיל או לא, בעיני אתה אחד המשתמשים המועילים פה שמשודרג בנחמדות ובגישה חיובית, מה שיוצר מעין משתמש-על. בריאן - שיחה 16:04, 8 בפברואר 2015 (IST)
תודה, בריאן. מקבלים על זה משכורת? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:14, 8 בפברואר 2015 (IST)
משתמשי-על הם כמו גיבורי-על, עובדים בהתנדבות, אתה יכול אבל למכור את המדליה, הזהב שווה אולי משהו בריאן - שיחה 16:16, 8 בפברואר 2015 (IST)
כמה אתה נותן לי, בריאן? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:31, 8 בפברואר 2015 (IST)
אל תשאל מה ויקיפדיה יכולה לתת לך, תשאל מה אתה יכול לתת לוויקיפדיה! קריצה גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 17:58, 8 בפברואר 2015 (IST)
לא מספיק לך, גארפילד, מה שכתבתי היום? אתה רוצה עוד? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:02, 8 בפברואר 2015 (IST)

Tech News: 2015-07[עריכת קוד מקור | עריכה]

שינויי תכנה שנעשו לאחרונה

בעיות

  • מדיהויקי חזרה לגרסה הקודמת ב־4 בפברואר. זה קרה בגלל בעיות בביצועים. הגרסה הוחזרה לאחר מכן. [6]
  • UploadWizard לא פעל ב־4 בפברואר בגלל החזרת הגרסה הקודמת של מדיהויקי [7]
  • כל האתרים לא פעלו למשך 30 דקות ב־5 בפברואר. זה נגרם עקב תקלת רשת. [8]

שינויי תכנה השבוע

  • הגרסה חדשה של מדיה־ויקי (mw:MediaWiki 1.25/wmf16) נמצאת באתרי בדיקה ובאתר mediawiki.org מאז 5 בפברואר. היא תופעל באתרים שאינם ויקיפדיה ב־10 בפברואר ובכל אתרי ויקיפדיה ב־11 בפברואר (לוח שנה).
  • יכול להיות לכם דף משתמש אחד בכל אתרי ויקי. דף המשתמש שלכם במטא יראה אם אין לכם דף משתמש באתר ויקי. ניתן לבדוק את הכלי הזה בוויקי בדיקה. [9] [10] [11]
  • ניתן לחפש קובצי מדיה בעורך החזותי בקלות רבה יותר. התמונות גדולות יותר ורואים מידע על הגודל והרישיון. [12] [13]
  • ניתן לראות בקלות רבה יותר את השינויים שעשיתם כאשר שומרים דף בעורך החזותי. החלון רחב יותר. [14]
  • אתם מוזמנים לקרוא את החדשות שאחרונות של העורך החזותי. אתם מוזמנים להצטרף לפגישה שבועית עם המפתחים. במהלך המפגש ניתן להגיד למפתחים איזה באגים הכי חשובים. הפגישה הראשונה תערך ב־11 בפברואר בשעה 20:00 UTC‏ (21:00 לפי שעון ישראל).

שינויי תכנה עתידיים

  • מפעילי מערכת יוכלו בקרוב למחוק תגיות שנמצאים בשימוש מתחת ל-5000 פעמים. [15]
  • בעתיד תהיה אפשרות לקבל רשימה אישית של ערכים באתר הנייד. [16]

את ידיעות הטכנולוגיה מכינים שגרירים טכנולוגיים והן נשלחות באמצעות מערכת הפצת הודעות גלובליתאיך לתרוםאיך לתרגםאיך לקבל עזרהשליחת משובמינוי וביטול מינוי.

18:26, 9 בפברואר 2015 (IST)

סעיף 6 ברשימת ההיכרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם הבנתי נכון מה יצרת אז זה מיותר. ראה במעלה הדף של קטגוריה:דפים עם קישורים שבורים לקבצים את אפשרויות הסינון לפי מרחבים (בעזרת עץ קטגוריות למעשה). נויקלן 20:55, 11 בפברואר 2015 (IST)

תודה, נויקלן. כל יום לומדים משהו חדש. אבל מוזר שזה היה זמין ובכל זאת הצטברו שם המון דפים לפני שהגעתי. אני אסדר את הרשימות בהתאם. אבל רק אחרי שיופיע דף חדש בשאילתה ובאותו יום אני אראה אותו כאן. כי לעיתים קרובות ראיתי שעץ הקטגוריות מאוד לא מעודכן, ואם לפתוח קטגוריה ועץ שלה רואים דברים שונים לגמרי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:59, 11 בפברואר 2015 (IST)
מוזר זה לא. העדכון של עץ הקט' זה בעיה של רענון. נויקלן 21:01, 11 בפברואר 2015 (IST)
אם אתה מתכוון לרענון של דפדפן, נויקלן, אז לא. אפילו ניקוי מטמון בשני המקומות לא עוזר. אם רענון של בסיס נתונים של ויקיפדיה, אז זה כן מוזר. ובכל מקרה לא מתאים לנקיון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:13, 11 בפברואר 2015 (IST)
purge או שמירה ריקה של הדף (מצב עריכה, לא לעשות כלום ולשמור) פותרים את זה. נויקלן 21:32, 11 בפברואר 2015 (IST)
בדיוק מה שאמרתי לך, נויקלן. זה לא עוזר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:53, 11 בפברואר 2015 (IST)
אפשר דוגמה לדף סורר שממשיך להופיע בעץ? נויקלן 21:55, 11 בפברואר 2015 (IST)
אם אפגוש שוב בדוגמה, אספר לך, נויקלן. ראינו את זה רק פעם אחד, אני וקיפודנחש, אבל זה מספיק בשביל ספק, במיוחד כשאפשר לקבל תוצאה טובה עם SQL. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:44, 12 בפברואר 2015 (IST)
תעיין בזה. אולי זה יעזור לך. נויקלן 20:36, 12 בפברואר 2015 (IST)
ענק, נויקלן. תודה. אני מתחיל להרהר האם באמת כדאי לא לארכב את כל לוח המודעות... ובעניין שהתחלנו איתו - קיבלתי הוכחה חד משמעית, כי בלי קשר להאם העץ מעודכן, הוא מתעדכן בו זמנית עם SQL. אבל אני מניח שאשאיר את SQL בכל זאת, מהסיבה הבאה - שם אני יכול להרחיב את השאילתה, כדי שתכלול מרחבים חיוניים נוספים, כמו קטגוריה, תבנית, קובץ, מדיה ויקי, שניקיתי אותם היום, ופורטל, שהוא ענק אבל אני מקווה שינוקה גם. זה עדיף מאשר לחפש 5 פעמים בעץ. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:46, 12 בפברואר 2015 (IST)
תסתכל שוב בתפריט שבקטגוריה. הוספנו שם בעבר את האפשרות להציג בעץ את המרחבים החשובים יחד. נויקלן 22:17, 13 בפברואר 2015 (IST)
מצויין, נויקלן. מוזר שזה היה סודי. אני אחליף את זה, כמובן, כי לעץ יש יתרון בולט - אין צורך לחפש את הדפים, יש קישורים פנימיים. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:18, 14 בפברואר 2015 (IST)
עשיתי משהוא עוד יותר טוב, נויקלן. מקווה שאהבת את זה, ואשמח להערותיך. ראה בקטגוריה. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:32, 16 בפברואר 2015 (IST)
היה לי נוח יותר בצורה הקודמת. שמות קטגוריה צריכים להיות דסקריפטיביים ולא מנחים, העורך כבר יחליט מה דורש טיפול עכשיו ומה אח"כ. בכל אופן זה לא חשוב, אשים לי לינק ישיר לעץ. נויקלן 16:24, 24 בפברואר 2015 (IST)
בעניין הצורה הקודמת - אני מעדיף קטגוריה שתמיד תשאר ריקה, נויקלן. בעניין השמות - שום בעיה, תציע שמות אחרים, אני אשמח. אבל תצטרך להשקיע דקה מזמנך למעבר בין השמות. בפעם הקודמת ביקשתי ממתניה, כי צריך מפעיל. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:00, 24 בפברואר 2015 (IST)
אין דבר כזה קטגוריה שתמיד תישאר ריקה: היום אנחנו כאן, מחר מישהו אחר עם סדרי עדיפויות שונים. מבחינתי קטגוריה לכל מרחב, ובהתאם גם השמות, אבל שוב, זה לא מספיק חשוב עבורי כדי להתעסק עם זה כרגע. נויקלן 18:16, 24 בפברואר 2015 (IST)
בעניין סדר עדיפויות - מבין את דעתך, אבל לא מסכים. אם יבוא מישהו במקומי, ויתייעץ כמו שאני התייעצתי הרבה עם אנשים מה לשים ומה לא, אז שישנה את החלוקה. בעניין אחד לכל מרחב - אפשר, אבל זה עשרות מרחבים. לא חבל? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:20, 24 בפברואר 2015 (IST)
זאת לא חלוקה קדושה וכנראה שלא הבנת מה שאמרתי. היום אתה מנקה את זה, מחר אתה לא בהכרח תהיה כאן ומישהו אחר, בעל סדרי עדיפויות שונים לעיסוקיו הוויקיפדיים, לא בהכרח יעשה זאת ==> הקטגוריה לא תישאר ריקה לנצח. הפתרון הקודם/פירוק למרחבים מאפשרים לכל אחד להחליט בעצמו מה נוח לו ומה הוא רוצה לתקן. ככה או ככה המשך העיסוק בזה הוא בזבוז זמן. נויקלן 18:46, 24 בפברואר 2015 (IST)
ברור שאם אף אחד לא ינקה אז 60 קטגוריות תחזוקה יתמלאו. זה בהחלט יאפשר את זה, השאלה היא מה יותר חשוב. אולי פשוט כדאי שנעביר את זה כהחלטה של הקהילה, מה לנקות ומה לא, אם התתיעצות לא מספיקה לך. אולי זה אפילו ישתנה. אבל אז יהיה מדובר במדיניות. אבל אם תרצה שאחלק למרחבים עם עשרות קטגוריות חדשות, אין לי בעיה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:51, 24 בפברואר 2015 (IST)
אחי, אנחנו לא משדרים על אותו גל. הדבר האחרון שצריך זה לדון למוות עם עוד ארבעים איש או ליצור מדיניות לזוטות שכאלה. אין כאן כרגע בעיה אמיתית שדורשת פתרון או דיון נוסף כלשהו. שאלת לדעתי ואמרתי לך שלי זה פחות נוח, חוץ מזה הכל סבבה וזה פשוט לא חשוב מספיק כדי שנדון על זה. נויקלן 19:02, 24 בפברואר 2015 (IST)
מצויין. כי לי זה נראה כאילו שאתה רוצה שאעבור לאחת משני הדרכים שהצעת, ודחוף. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:04, 24 בפברואר 2015 (IST)
אלוהים יודעת איך קיבלת את הרושם הזה. נויקלן 19:09, 24 בפברואר 2015 (IST)
יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:10, 24 בפברואר 2015 (IST)

משימה מהצד[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש לך איזו דרך ממוכנת לזהות את כל התבניות שכדאי להכניס בהן קואורדינטות? אני עכשיו במבצע על זה. דוגמה היא תבנית:בית ספר או תבנית:ישיבה. בורה בורה - שיחה 21:06, 13 בפברואר 2015 (IST)

לדוגמה, אם יש מפה, ודאי צריך קואורדינטות. בורה בורה - שיחה 21:07, 13 בפברואר 2015 (IST)
לדוגמה זה לא מספיק. אני יכול ליצור רשימה של כל הערכים שיש בהם, נגיד, תבנית מפת מיקום ותבנית מפת איתור, ואין תבנית קואורדינטות, וגם... מה הוגם? תן ספציפיקציה מלאה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:09, 13 בפברואר 2015 (IST)
אפשר להתחיל עם אלה בעלי שדות מפה או כתובת או מיקום אבל בלי קואודינטות. אני אחשוב על עוד שכלולים. בורה בורה - שיחה 21:15, 13 בפברואר 2015 (IST)
אי אפשר לרדת לרזולציה של שדה. תן את שמות התבניות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:20, 13 בפברואר 2015 (IST)
בורה בורה, תתחיל כאן יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:12, 14 בפברואר 2015 (IST)
פניתי אליך כי בעצמי לא הצלחתי עם CATSCAN.... אבדוק את הרעיון שלך. בורה בורה - שיחה 02:43, 15 בפברואר 2015 (IST)

ערכים מקושרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני רואה שכבר הסתדרת, אבל שים לב פה [17] העמודה הימנית היא כמות קישורים שלא מתבניות ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 21:17, 13 בפברואר 2015 (IST)

תודה, Tomtom. ראית מתי זה עודכן? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:19, 13 בפברואר 2015 (IST)
כן ראיתי שזה לפני שנה, הכוונה שלי שאם יש כזו עמודה אז כנראה שאפשר לעשות מיון כזה ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 21:21, 13 בפברואר 2015 (IST)
אכן. אבל יש לי הרגשה שזה נעשה באמצעות שאילתת URL. זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל בבעיה של חוסר אפרות לשלב בינה לבין SQL, Tomtom. ישבתי על שבוע בצ'אט קבוצתי של מפתחי מדיהויקי. אין סיכוי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:23, 13 בפברואר 2015 (IST)

עדכון רשימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום, האם תוכל לטפל בהרצה ועדכון רשימה שנמצאת ב-משתמש:Costello/ערכים ללא קטגוריות אמיתיות. הוא פעם היה משתמש פעיל ועדכן רשימה באופן תקופתי. כבר עברו מעל ל-3 שנים ללא עדכון. דוד א. - שיחה 09:06, 14 בפברואר 2015 (IST)

שלום לך, דוד א.. לא אוכל להריץ את השאילתה במצבה הנוכחי, כי היא דורשת שינוי זמני בטבלאות ואני משתמש בבסיס נתונים לקריאה בלבד. אבל אנסה ליצור משהו כזה בימים הקרובים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:21, 14 בפברואר 2015 (IST)
תודה דוד א. - שיחה 16:23, 14 בפברואר 2015 (IST)
דוד א., אנא בדוק את זה. אם זה בסדר, אלמד אותך איך להריץ את זה תוך שניה כשאתה מעוניין בכך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:25, 16 בפברואר 2015 (IST)
בדקתי מדגמית כמה ערכים מהרשימה ונראה בסדר גמור. איך מריצים? דוד א. - שיחה 17:49, 18 בפברואר 2015 (IST)
יש לך צ'אט gmail, דוד א.? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:34, 19 בפברואר 2015 (IST)
לא. אתה יכול לשלוח הוראות במייל רגיל דוד א. - שיחה 14:36, 19 בפברואר 2015 (IST)
העניין הוא, דוד א., שזה אמור להיות אינטראקטיבי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:44, 19 בפברואר 2015 (IST)
אטפל בזה מחר. דוד א. - שיחה 21:32, 19 בפברואר 2015 (IST)
הקמתי חשבון. נוכל ליצור קשר בצהריים? דוד א. - שיחה 08:11, 20 בפברואר 2015 (IST)
מרגע זה וכל היום, דוד א.. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:06, 20 בפברואר 2015 (IST)
איך מתחילים? דוד א. - שיחה
אתה לוחץ בתפריט שבצד ימין בדף השיחה הזה על שליחת דואר אלקטרוני ושולח לי את הכתובת. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:12, 20 בפברואר 2015 (IST)
שלחתי דוד א. - שיחה 14:27, 20 בפברואר 2015 (IST)
יפה. נמשיך שם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:30, 20 בפברואר 2015 (IST)

כול הכבוד על העבודה היפה שעשיתה בנושא. במשך שנים ביקשתי מכמה אנשים לטפל בנושא, אך לא היה מענה חיובי. סיימתה תוך זמן קצר ואף למדתה אותי איך להמשיך. לא שמתי לב שתהליך ההדרכה לקח שעתיים, ולמרות זאת הייתה לך הסבלנות הנדרשת.

כוכב החריצות
כל הכבוד על הכנת שאילתה בנושא "ערכים ללא קטגוריות", יישר כוח! ‏דוד א. - שיחה 16:50, 20 בפברואר 2015 (IST)
תודה רבה. אני שמח מאוד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:52, 20 בפברואר 2015 (IST)

מפעיל מערכת, חלק ג'[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ויקיפדיה:מפעיל נולד/ארכיון ינואר-מרץ 2015‏#יגאל (IKhitron)
יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:39, 14 בפברואר 2015 (IST)

שלום יגאל. אני מברך אותך על בחירתך. מאחר שאינני עוסק בניטור שוטף - לא נתקלתי בשמך כלל - עד להצבעה.
אני מצטט את מה שכתבתי בדיון שם, בכותרת "לאחר ההחלטה": "מינוי מפעיל נעשה לתקופה ממושכת ואופציית הסרת ההרשאות כמעט אינה מעשית. לכן יש חשיבות רבה לחשיפת הקהילה לפועלו של מועמד במשך תקופה ארוכה מספיק. יש כאן הרבה מאוד ויקיפדים תורמים, רבים מתוכם מנטרים. אבל התרומה כשלעצמה (ברוכה כמובן!) אינה צידוק להענקת הרשאות. הקהילה צריכה לראות כיצד המועמד מתמודד עם ביקורת, עם מצבי חיכוך ומחלוקת על שינויי תוכן ועל החלטות אדמיניסטרטיביות, עם מקרים המצויים בתחומים האפורים של מושגי ההשחתה, מלחמת העריכה וכו', ועם תולדות השחיקה הויקיפדית לאורך זמן. בכל הכבוד, אינני סבור שהקהילה יכולה ללמוד מספיק על אדם מתוך פעילות, אפילו יומיומית, של כמה חודשים. (עד כאן הציטוט). כאמור, איננו מכירים, כך שתגובתי כמובן איננה אישית. אני סומך לחלוטין על עמדתם של הוויקיפדים הרבים שהצביעו בעד, ומאחל לך בהצלחה.
אך אנא, בחודשים הקרובים - היכנס בבקשה לדיונים הכלליים במזנון, וכן פנה למחלוקות הספציפיות המופנות מלוח המודעות, ותהיה מעורב בתחומים שמעבר לניטור. בהצלחה, דני. Danny-wשיחה 17:10, 14 בפברואר 2015 (IST)

שלום, Danny-w. תודה על הברכות. גם אני עוסק מעט מאוד בניטור שוטף, אז זה בסדר. אני פועל לרוב במטרה לנקות את ויקיפדיה מכל הלכלוך התחבירי, בוא נקרא לזה ככה. אתה יכול לראות את הפרטים בפרק רשימת היכרות.
אני כן חושב שאנתקלת בשמי, באותו מקום שנתקלתי בשמך - מחוץ לדפי הויקיפדיה. כנראה פשוט לא שמת לב לשם והתמקדת בתוכן. אני מדבר על סעיף 21 ברשימת היכרות, הפרויקט ששנינו נמצאים בו. להזכירך - אני כתבתי את התבנית.
בעניין השתתפות בדיונים - ראה נא פרק תגובת ביניים, סעיף 8, ואולי גם 9, לא יודע.
תודה רבה לך, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:37, 14 בפברואר 2015 (IST)

לא ידעתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבל הסתדרת בלעדי. בהצלחה!! «kotz» «שיחה» 18:47, 14 בפברואר 2015 (IST)

על מה מדובר, kotz? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:48, 14 בפברואר 2015 (IST)
מפעיל נולד «kotz» «שיחה» 18:49, 14 בפברואר 2015 (IST)
אה. תודה! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:52, 14 בפברואר 2015 (IST)

מרחב לא נכון[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני מבין שמבחינתך יש הפניה לא נכונה בין המרחבים השונים אבל זה לא הנימוק למחיקת ההפניות אלא שהדף הועבר למרחב אחר (הועבר למרחב הערכים, הועבר למרחב המשתמש וכו'). תוכל להתאים את הניסוח הזה גם בבקשות שלך וגם בעתיד בתקציר העריכה (אתה כבר תראה שיש שם רשימה של סיבות מם ניתן לבחור, אם כי יש עדין אפשרות לטקסט חופשי). יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:59, 15 בפברואר 2015 (IST)

בסדר גמור. במידה של העברה אכתוב הועבר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:14, 15 בפברואר 2015 (IST)

דפים המקשרים לפירושונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יגאל שלום, תודה על הוספת הצבע הצהוב כשיש קישור לדף פירושונים ותיקון הנ"ל היא עבודת גמדות נחמדה. שאלתי היא: בדף מיוחד:דפים המקשרים לדפי פירושונים הרשימה כוללת גם הפניות לגיטימיות. האם יש רשימה עדכנית בנוסח הרשימה הזו - ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/מיזם דפי פירושונים (או אולי להחיות את המיזם)? בברכה אמא של גולן - שיחה 15:08, 16 בפברואר 2015 (IST)

שלום, אמא של גולן. אין, אבל אפשר ליצור תוך שנייה. אנא תני ספציפיקציה מדויקת ואסדר את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:18, 16 בפברואר 2015 (IST)
הי. הרקע הצהוב פשוט מעולה ומקל מאוד על העבודה. מה שחסר זה שיהיה אותו רקע גם לדפי הפניה לפירושונים. נראה לך אפשרי להוסיף את זה? בריאן - שיחה 19:06, 8 במרץ 2015 (IST)
תודה, בריאן. דנו כבר בזה לא מעט, וערן פתח תקלה בפבריקטור. אמרתי לו שאני צופה את זה מתוקן עד אולימפיאדת 2020, למרות שהוא כתב להם איזו שורה באיזה קובץ צריך להחליף, ומה יהיה שם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:21, 8 במרץ 2015 (IST)
אוקי, 2020 זה מספיק טוב בשבילי. תודה בריאן - שיחה 22:41, 8 במרץ 2015 (IST)

Tech News: 2015-08[עריכת קוד מקור | עריכה]

שינויי תכנה השבוע
  • הגרסה חדשה של מדיה־ויקי (mw:MediaWiki 1.25/wmf17) נמצאת באתרי בדיקה ובאתר mediawiki.org מאז 11 בפברואר. היא תופעל באתרים שאינם ויקיפדיה ב־17 בפברואר ובכל אתרי ויקיפדיה ב־18 בפברואר (לוח שנה).
  • החל מיום רביעי דף המשתמש במטא יוצג בכל אתרי ויקי בהם אין דף משתמש. [18] [19] [20]
  • ניתן לשנות את סדר הקטגוריות בעורך החזותי על ידי גרירה. [21]
  • בעורך החזותי, נדרש לבצע שינוי לפני שניתן יהיה ל"שמור שינויים" בציטוטים או בתבניות. [22]
  • האופן בו הסמן נע בעורך החזותי השתנה. הדפדפן שלכם מטפל בסמן ישירות. רובכם לא ישים לב לשינוי. בתוכן הכתוב מימין לשמאל, הסמן עכשיו נע באופן "גלוי" יותר מאשר באופן "לוגי". זה מתנהג כמו אתרים אחרים אך זה עלול להפתיע בהתחלה. [23]

פגישות

  • צוות העורך החזותי קיימו את הפגישה הציבורי הראשונה למיון באגים ב־11 בפברואר. הם יפרסמו את התוצאות בדף הפגישה. [24]
  • אתם מוזמנים להצטרף לפגישה שבועית השניה עם הצוות העורך החזותי. במהלך המפגש ניתן להגיד למפתחים איזה באגים הכי חשובים. הפגישה תערך ב־18 בפברואר בשעה 16:00 UTC‏ (18:00 לפי שעון ישראל). איך להצטרף. [25]
  • אתם מוזמנים להצטרף לפגישה של מפתחי כלי תרגום התוכן. הפגישה תערך ב־18 בפברואר ב־13:00 (UTC)‏ (15:00 לפי שעון ישראל). [26]

שינויי תכנה עתידיים

את ידיעות הטכנולוגיה מכינים שגרירים טכנולוגיים והן נשלחות באמצעות מערכת הפצת הודעות גלובליתאיך לתרוםאיך לתרגםאיך לקבל עזרהשליחת משובמינוי וביטול מינוי.

19:57, 16 בפברואר 2015 (IST)

תבנית:כלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל תשים אותה בדפי הפלט של בוט ההסבה כי היא מעלימה לנו את הערכים מהרשימות. תודה. בורה בורה - שיחה 17:05, 17 בפברואר 2015 (IST)

אין בעיה, לא אשים. אבל אשמח להסבר מה זה מעלימה ערכים מהרשימות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:07, 17 בפברואר 2015 (IST)
אם אני הולך לקטגוריה אני לא רואה ערכים, אז איני יכול למחוק זבל ישן לאחר ההרצה. בורה בורה - שיחה 17:26, 17 בפברואר 2015 (IST)
אבל מה זה קשור לשאלה האם הדף ריק או יש בו תבנית? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:27, 17 בפברואר 2015 (IST)
בורה בורה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 04:16, 18 בפברואר 2015 (IST)
בדקתי, אתה צודק. בורה בורה - שיחה 04:21, 18 בפברואר 2015 (IST)

חיתוך קטגוריה ותבנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

האם אתה יכול להכין רשימה של כל הערכים בקטגוריה:קבצים בלי רישיון שתכנה יכולה לקרוא שיש להם את התבנית {{אישור תמונה}}. אולי בורה בורה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:50, 18 בפברואר 2015 (IST)

יונה ב., כאשר כלי ה-CATSCAN עובד (לא קורה הרבה לאחרונה...) זו שאילתא קלילה. אתה שם את שם התבנית והקטגוריה בשדות המתאימים ומקבל רשימה תוך שניות. בורה בורה - שיחה 18:31, 18 בפברואר 2015 (IST)
אנ מניח שחלון לבן אומר שהכלי לא עובד או שלוקח לו זמן רב להיטען? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:55, 19 בפברואר 2015 (IST)
לא עובד. בורה בורה - שיחה 10:46, 19 בפברואר 2015 (IST)
אין בעיה, אבל מה רע בזה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:33, 19 בפברואר 2015 (IST)
כן זה נותן אותם 6 קבצים, רק בפלט נוח יותר. בורה בורה - שיחה 20:58, 19 בפברואר 2015 (IST)
אז מה רע בזה, בורה בורה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:00, 19 בפברואר 2015 (IST)
רע במה? CATSCAN עדיף בשל הגיוון באפשרויות והפלט. עם החיפוש המתוחכם של ויקי אני תמיד מסתבך... בורה בורה - שיחה 21:03, 19 בפברואר 2015 (IST)
את זה הבנתי. אבל אני עדיין לא מבין, בורה בורה, אם אתה מרוצה ממה שנתתי לך או שאתה רוצה משהו אחר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:04, 19 בפברואר 2015 (IST)
זה יונה רצה לא אני... בענווה, לא חידשת לי. בורה בורה - שיחה 21:12, 19 בפברואר 2015 (IST)
אז נחכה ליונה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:13, 19 בפברואר 2015 (IST)
אל תריבו בגללי. 4 הקבצים שנשארו הן בהחלט תוצאה הגיונית. תודהנ לשניכם. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:19, 22 בפברואר 2015 (IST)

ניקוי מטמון של גאדג'טים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יגאל, למה אתה עושה את זה?

בגדול, כשאתה מכבה ומדליק דיפולט, הגאדג'ט מופעל אצל משתמשים שכיבו אותו בעבר. למה לעשות את זה? אם מישהו כיבה את הגאדג'ט, הוא או היא רוצים אותו כבוי. למה לדחוף להם בכוח את הגאדג'ט פעם אחרי פעם? כנראה יש לזה הסבר, ואשמח לשמוע. קיפודנחש 17:42, 19 בפברואר 2015 (IST)

כן, יש הסבר, קיפודנחש. בדקתי את זה לא מעט פעמים, וזה מה שיוצא: אם משנים משהו בגאדג'ט שמטפל במראה חיצוני ולא בתוכן של דפים (צביעה, לצורך העניין), הצביעה לא משתנה, כנראה בגלל הבעיות שיש עם עדכונים ותיוגים זה כמה שבועות. או שזה תמיד ככה, לא יודע. עברתי על המון אפשרויות ובסוף מצאתי 3 אפשרויות שמעדכנות את הגאדג'ט אצל המשתמשים. הראשונה היא שכל משתמש שיש לו גאדג'ט יכבה אותו, ואז ידליק שוב - לא ריאלי. האפשרות השנייה היא לעשות עריכות ריקות על כל הדפים בוויקיפדיה שיש בהם צביעה - לא ריאלי. השלישית היא להסיר את ברירת מחדל ואז להחזירה. עובד מצויין. זה הרע במיעוטו. דרך אגב, כשבדקתי את זה בפעם הראשונה, כיביתי אצלי את ברירת מחדל, עשיתי את השינוי, ואז ראיתי במפורש שהגאדג'ט לא חזר. אז כנראה זה לא קורה תמיד. וגם עשיתי חיפוש אם מצאו פיתרון אחר בוויקיפדיות אחרות, גם זה לא מצאתי. לכן, לאחר כל עדכוני הגאדג'ט היום עשיתי זאת. אם יש אפשרות אחרת לתקן זאת, אשמח לדעת. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:52, 19 בפברואר 2015 (IST)
עריכות ריקות לא קשורות: הבעיה שאתה מתאר היא שלכאורה ה-CSS החדש לא נטען, ועריכות ריקות בדפים לא ישנו כאן כלום (הדף עצמו יתעדכן, אבל ה-CSS מגיע ממקום אחר, לא כחלק מתוכן הדף). אין לי כרגע זמן לחפור בזה, אבל מה שאתה עושה לא נכון. לא מדליקים בכוח גאדג'ט למשתמשים שבחרו לבטל אותו. להערכתי, רענון מלא של הדפדפן צריך לפתור את הבעיה, אבל אם לא, צריך למצוא פתרון אחר, לא מה שעשית. דרך אחת שכנראה תפתור את הבעיה היא להחליף כל פעם את השם של הדף שמכיל את ה-CSS (לא את שם הגאדג'ט עצמו), ולעדכן את השם החדש ב-gadgets-definition. זה נראה עקום לגמרי, אבל זה יותר טוב מאשר לכבות ולהדליק default. אולי משתמש:ערן יודע מה אפשר לעשות כדי להתגבר על הבעיה בצורה הנכונה - בכולוםן מה שאתה עושה בבירור לא נכון. בברכה - קיפודנחש 18:25, 19 בפברואר 2015 (IST)
עובדה, שהעריכות הריקות כן עוזרות - אחרי שעשיתי פעם תיקון בגאדג'ט, ניסיתי refresh, ניסיתי purge, ורק עריכה ריקה עזרה מיידית. אני לא חושב ש-css לא נטען. אלא שהמנגנון שאמור לקרוא את הגאד'ט לא שם לב שהוא מעודכן. לא בטוח. שוב, זה לא דוחף אותו בכוח לפי מה שבדקתי. אם אתה ראית שכן, אז יש בעיה של התנהגות לא אחידה. הראיון עם שם הדף נראה מעניין, אנסה אותו בפעם הבאה. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:29, 19 בפברואר 2015 (IST)
אין בעיה אמתית - זה בסדר גמור שיש זכרון מטמון ומשתמשים מקבלים את העדכון לא בצורה מיידית אלא לאחר שהתוקף פג (להבדיל נניח מבאג אבטחה קריטי). אם רוצים לעדכן באופן אישי את המטמון אפשר לעשות רענון עמוק או להוסיף לURL את הפרמטר ?debug=1 ולטעון סקריפט ללא הכיווץ של ResourceLoader. בכל אופן אין צורך לערוך את Gadgets-definition ולהוסיף/להסיר דברים. רק להבנה: בצד השרת- purge מנקה מטמון של דף מסוים (לא של סקריפטים), בצד הלקוח - רענון (רגיל) מעדכן את תוכן הדף המסוים (לא דברים ששמורים בcache), רענון עמוק טוען מחדש גם דברים ששמורים בcache. ערן - שיחה 18:33, 19 בפברואר 2015 (IST)
תודה, ערן, אבל מה עושים כשזה לא מתעדכן חודשים? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:35, 19 בפברואר 2015 (IST)
דפים מיוחדים לא מתעדכנים חודשים => הסקריפט שמעדכן אותם לא מורץ חודשים. זה לא נוגע לזכרון מטמון של סקריפטים - אלו מתעדכנים לכל היותר אחרי כמה שעות. ערן - שיחה 18:45, 19 בפברואר 2015 (IST)
לא התכוונתי לדפים מיוחדים, ערן. לדוגמה. אם יש ערך שעודכן לפני שנה שכולל תמונה שנמחקה לפני חצי שנה, זה לא יתעדכן עד שעושים עריכה ריקה. ויש המוני דוגמאות כאלו. יונה ב. יכול לתת לך את רובם, כי הוא גילה איך מתמודדים עם זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:50, 19 בפברואר 2015 (IST)
כיוון שנושא הדיון הוא גדג'אטים ועדכון שלהם חשבתי שהכוונה אליהם והשוותי את זה לעדכון של דפים מיוחדים למשל. בהקשר של עדכון בעקבות מחיקת תמונות (ובפרט מחיקת תמונות מוויקישיתוף) - זה משהו שצריך לפתור ברמת התוכנה (בקוד) ולראות האם רוצים להריץ טריגר בעקבות מחיקת תמונה שיגרום להרצת פעולות נוספותך כמו עדכון קטגוריות. אפשר לדווח על זה בפבריקטור. ערן - שיחה 18:54, 19 בפברואר 2015 (IST)
הבנתי, ערן. זה לא רק תמונות, יש המון מקרים כאלו בחודש האחרון - רוב התיוגים נעלמים, תבניות לא מתעדכנות, ויקינתונים לא מתעדכנים וכך הלאה, דיברנו על זה בדף המשתמש שלך, אני חושב. בעניין הגאדג'ט - הייתי בטוח שזאת אותה בעיה. אם לא - בפעם הבאה כשיהיה שינוי בגאדג'ט אני לא אעשה כלום. אחכה 24 שעות. אם זה עדיין לא יתעדכן, אני אפנה אליך. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:01, 19 בפברואר 2015 (IST)

צריך להיזהר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום.

בעריכה הזו (ששיחזרתי) ממש נגרם נזק. שים לב ששם הקובץ תלוי בפרמטר שמועבר לתבנית - למשל בקנטאור, מועבר "Centaurus", ואז מתברר שמדובר בקובץ:Centaurus IAU.svg, שכמובן קיים. ברכה - קיפודנחש 18:22, 20 בפברואר 2015 (IST)

אני מבין. תודה על התיקון. אני אבדוק גם את זה להבא. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:23, 20 בפברואר 2015 (IST)
אם ניקית קבצים לא קיימים בתבניות אחרות, כדאי לעבור על העריכות ולראות שלא הסרת בטעות קבצים נוספים עם שמות פרמטריים. במזל, התבנית הזו נמצאת ברשימת המעקב שלי, אבל כמובן הרבה תבניות אחרות לא. לא עברתי (וכמובן גם אין לי כוונה לעבור) על כל עריכותיך... בב"ח - קיפודנחש 18:28, 20 בפברואר 2015 (IST)
תודה על העצה. אני בטוח ב-99.9% אחוז שלא, אבל אעשה חיפוש ליתר ביטחון בתרומות שלי. אני מניח שהייתי שם לב גם לזה. מה שבלבל אותי היה דף, לא תבנית, שכלל את התבנית הזאת, עם קישור אדום לשם הזה, בלי שום תחילית. הייתי צריך לשים לב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:32, 20 בפברואר 2015 (IST)
עברתי. הכל היה תקין. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:05, 20 בפברואר 2015 (IST)
אולי צריך לארוז את השימוש בתמונה בתנאי שלפרמטר name יש ערך. בכולופן, המסר העיקרי הוא ש"צריך להיזהר". שב"ש - קיפודנחש 19:25, 20 בפברואר 2015 (IST)
חשבתי על זה, קיפודנחש. אבל אני זוכר את הדיון במזנון בנושא הארץ עם דוד שי, אז לא רציתי. ברור שאני נזהר. עכשיו אזהר יותר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:27, 20 בפברואר 2015 (IST)
הדיון שהזכרת לא זכור לי, אבל יש לי ספק אם יש קשר: תבנית:הארץ עושה שימוש בפונקציית הפרשן "קיים", שבודקת אם דף מסוים קיים או לא. זו פונקציה יקרה, והשימוש בה מסובך יחסית (ודרך אגב, היא אחד הגורמים לתלונה החביבה עליך, שקשורה לקצב העדכון של דפים: כשמצב דף משתנה מ"קיים" ל"לא קיים", ובמידה פחותה בכיוון ההפוך, לוקח זמן עד שכל הדפים שבודקים את קיום הדף הזה מתעדכנים). אני דיברתי בסף הכל על הוראת תנאי שבודקת אם הפרמטר עצמו קיים (לא אם הקובץ קיים) - זה דבר שאנו עושים דרך שגרה פעמים רבות כמעט בכל תבנית פרמטרית. קיפודנחש 21:33, 20 בפברואר 2015 (IST)
אה. אז לא הבנתי אותך. זה בהחלט אפשרי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:35, 20 בפברואר 2015 (IST)

אלכסנדרה צ'יוודזה / משתמש:ארנב לבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

טעית טעות גמורה בכל מה שכתבת ובאופן שבו פעלת במקרה הזה. התעתיק נכון לפי המ קובל אצלנו בוויקיפדיה וגם הסגנון והטון ("..מה הקטע עם שם הערך? מי זאת הבחורה הזאת בתמונה עם שני גברים? .."), לא ברורים לי. המשתמש אמין וותיק אפילו יותר ממני (נדמה לי). הערכים שלו טובים וחשובים. כל האישים בתמונה ראויים לקבל ערך בכל ויקיפדיה. בבקשה, אם אתה לא מבין במשהו אל תייעץ לאחרים. Geagea - שיחה 12:26, 21 בפברואר 2015 (IST)

בהמשך להערתו של Geagea. כל ההתנהלות שלך בוק:במ כאן ובשיחת משתמש:ארנב לבן#אלכסנדרה צ'יוודזה מראה שעליך להשקיע רבות וללמוד. בבקשות מפעילים ניהלנו את הדיון הבא:
אין בעיה. איפה בודקים אם העורך מוכר? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:47, 20 בפברואר 2015 (IST)
בודקים את התרומות שלו. חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:05, 20 בפברואר 2015 (IST)
שם אפשר לבדוק אם הוא ותיק, לא אם הוא מוכר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:17, 20 בפברואר 2015 (IST)
לא הספקתי לענות לך שם. אני עונה לך כאן. לא כל דבר הוויקיפדיה ניתן לפתור על ידי טכנולוגיה לא כל דבר הוא בוט או נוסחה או תוכנית מחשב. להפך רוב הדברים החשובים באמת הנעשים על ידי מנטרים ומפעילים דורשים הכירות והבנה. הכרת המשתמשים, הכרת התנהלות ועוד. צר לי שאינך מכיר בכך. זאת הסיבה שאין לתת הרשאות מפעיל למי שנמצא בוויקיפדיה זמן קצר. אתה יכול להיות אלוף בטכנולוגיה ויש סיכוי שאתה טוב ממני בנושא זה, אבל אינך מכיר את העורכים וגם עדיין לא יודע איך לבחון תרומות של עורך מהיבט מהותי. צר לי שאיני מצליחה להבהיר לך את הנושא הזה. אני מתייגת את ערן, אריאל ואת דוד שי אולי אחד מהם יצליח יותר ממני.
אני ממליצה מאד שתקפיד על הניסוח בפניות שלך בבקשות מפעילים. אם אינך בטוח בעצמך פנה שם להתייעצות, אל תכתוב "עקב שטויות בטקסט" בנושא שאינך מכיר אותו. כשאתה כותב זאת, אתה מעביר מידע שגוי למפעיל המערכת שמחליט לטפל בפניה שלך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 14:52, 21 בפברואר 2015 (IST)
מסיבות אלה התנגדתי, ערן, אריאל ו- דוד שי. יש סיבה לדרישת וותק וניסיון של שנה לפחות. אני מסכים עם חנה. בברכה, דני. Danny-wשיחה 23:53, 21 בפברואר 2015 (IST)
שלום, Geagea. אתה צודק לגמרי, אצטרך להפנים את העניין הזה. לצערי, זה לא הפעם הראשונה שאני רואה שבוויקיפדיה לא מבינים הומור, ואצטרך פשוט להמנע לעתיד מלהביע את זה בוויקיפדיה, כמו שאני נמנע מזה במתכוון, כשאני מלמד. אני מקווה שזה לא יקרה יותר, לאחר שהתנצלתי אז מייד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:05, 22 בפברואר 2015 (IST)
שלום, Hanay. צר לי, שאת מצטטת רק את החלק הזה של השיחה, כדי להוכיח את הנקודה שאת רוצה, ומשמיטה את הקטע שבו את לא היית על העליונה. כמו גם ההתנצלות שלי. בעניין המשתמש המוכר. אני בטוח שחלק גדול מהמפעילים לא זוכרים את כל השמות. כן, זה בא עם למידה, אבל אי אפשר להגיד "מותר לכתוב את זה למשתמש לא מוכר, ואסור למוכר", כי לכל אחד מוכרים שמות אחרים. אם זה היה "לוותיק" בלבד, זאת לא היתה בעיה, אבל אי אפשר לחלק לשחור ולבן בנושא, שאת עצמך מודה שהוא לא כמותי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:05, 22 בפברואר 2015 (IST)
שלום, Danny-w. אני מקווה שדעתך תשתנה, ולו במקצת, לאחר שתדע את כל הסיפור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:05, 22 בפברואר 2015 (IST)

בוט למסדר הנקיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

תן לי קודם ללמוד את הנושא. יש לי כבר את הספרייה ופתחתי לזה פרוייקט. אני מניח שבשבוע הקרוב אלמד את זה יותר לעומק. (עברתי לפה על מנת לא להציק לדוד...) • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 14:35, 22 בפברואר 2015 (IST)

ולשאלתי? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:36, 22 בפברואר 2015 (IST)
אסתפק בכבוד ותהילת עולם בדברי ימי ויקיפדיה העברית • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 15:03, 22 בפברואר 2015 (IST)
אתה מסתפק במועט... יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:05, 22 בפברואר 2015 (IST)
אני מתקדם ויכול כבר לשתול קטגוריות בערכים על פי רשימה מוגדרת. מהיכן אתה שואב את הרשימה שלך? • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 16:37, 22 בפברואר 2015 (IST)
אתה מתכוון לרשימה של דוד? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:49, 22 בפברואר 2015 (IST)
בוא נתחיל איתה, כן. אני מקווה שיש לזה API נורמלי שאפשר לשלוח שאילתות נורמליות לשם • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 17:17, 22 בפברואר 2015 (IST)
CSV. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:20, 22 בפברואר 2015 (IST)
האמף...חשבתי יותר על גישה ישירה ל-DB של ויקיפדיה, ולא על קישור לדף שאני צריך לפרסר... צריך לראות איך אפשר לעקוף את האתר הזה ולגשת ישירות. • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 18:08, 22 בפברואר 2015 (IST)
מה רע בקצת פרסור? אני מרוויח את לחמי בכך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:10, 22 בפברואר 2015 (IST)
רע, רע, זה אומר עוד שכבה בדרך וסתם עוד סרבול, אני צריך להתחבר לשם והוא צריך להתחבר הלאה, על כל שאילתה. אני אמצא דרך לדגום את ה-DB ישירות. חייבת להיות דרך שכזו. • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 18:17, 22 בפברואר 2015 (IST)
בהצלחה. אני דווקא חושב שאתה יכול לחבר מודול מוכן לקריאת JSON. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:19, 22 בפברואר 2015 (IST)
אני יודע שאני יכול. ויש לי מודול שכזה. אבל אני לא רוצה ככה, אני רוצה ישר מול ה-DB • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 18:22, 22 בפברואר 2015 (IST)
כלומר, אתה רוצה כל שאילתה שתצטרך לכתוב מחדש בתוך הבוט במקום להשתמש בתוצאות המוכנות? למה שתעשה עבודה כפולה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:24, 22 בפברואר 2015 (IST)
השאילתה מוכנה, לא? אני אשלב אותה בקוד של הבוט ואודרוב. אבל אין לי כוח לנבור בהררי הדוקומנטציה של המדיוויקי, נראה לי שזה הכיוון, פשוט לקחת את הנתונים משם • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 18:35, 22 בפברואר 2015 (IST)
לא הבנתי כמעט כלום ממה שאמרת, אבל בכל זאת: השאילתה כתובה ב-SQL. לא נראה לי שאפשר לשלבה בבוט, אלא אם אם אתה מתכוון להוסיף לבוט גרסה משלך ל-MySQL. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:39, 22 בפברואר 2015 (IST)
חשבתי לדגום בעצמי את ה-DB באמצעות הקוד (לשלב את ה-SQL בקוד שלי, אני עושה את זה כל יום במשרד) אבל אז עלה בדעתי שזה בטח יותר מורכב ממה שנראה לי (מבחינת הרשאות גישה וכד') קיצר, ירדתי מזה ואני פשוט אפרסר את המידע שמתקבל מהדף ההוא.
אני פשוט לא אוהב להיות תלוי בדברים לא צפויים שאינם תלויים בי • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 18:53, 22 בפברואר 2015 (IST)
אז הבוט שלך צריך להיות ביורוקרט. לא יהיו לו בעיות של הרשאות בכלל. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:56, 22 בפברואר 2015 (IST)

Tech News: 2015-09[עריכת קוד מקור | עריכה]

שינויי תכנה שנעשו לאחרונה

שינויי תכנה השבוע

  • הגרסה חדשה של מדיה־ויקי (mw:MediaWiki 1.25/wmf18) נמצאת באתרי בדיקה ובאתר mediawiki.org מאז 18 בפברואר. היא תופעל באתרים שאינם ויקיפדיה ב־25 בפברואר ובכל אתרי ויקיפדיה ב־27 בפברואר (לוח שנה).
  • עכשיו קל יותר להשתמש בשדות של תבניות בעורך החזותי. השדות גדולים יותר. [31]
  • עכשיו קל יותר לראות שהכפתור כבוי בעורך החזותי. [32]
  • לפעמים בעת הדבקת תבנית בעורך החזותי, היא הוחלפה בקוד HTML. הבעיה הזאת תוקנה. [33]
  • כלים במעבדות יפסיקו לעבוד למספר שעות ב־24 בפברואר. [34]

פגישות

  • אפשר לקרוא סיכום מהפגישה האחרונה עם צוות העורך החזותי.
  • אפשר להצטרף לפגישה שבועית ע צוות העורך החזותי. בזמן הפגישות אפשר לומר למפתחים מה הבאגים החשובים ביותר. הפגישה תיערך ב־26 בפברואר בחצות UTC (ב־02:00 בלילה שעון ישראל). ר' הוראות הצטרפות.

שינויים עתידיים

  • כעת יש להיכנס לחשבון כדי לערוך במכשירים ניידים. אתם מוזמנים לומר את דעתכם האם כדאי לאפשר לכולם לערוך באתר הנייד. הדיון מסתיים ב־15 במרץ.
  • תמונות בממשק תעבודנה טוב יותר בדפדפן אופרה 12. [35]

את ידיעות הטכנולוגיה מכינים שגרירים טכנולוגיים והן נשלחות באמצעות בוטלתרוםלתרגםלקבל עזרהלשלוח משובלעשות או לבטל מינוי.

18:28, 23 בפברואר 2015 (IST)

תבנית: פירושונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יום טוב. לא עקבתי אחרי כל מה שעשיתם שם, אבל אסב את תשומת לבך שכנראה ביטלתם איזה אנטר אוטומטי שהיה בתחילת התבנית. עד השינויים, יכלתי להכניס שורת הסבר לפני התבנית, ואז להניח את התבנית בשורה חדשה בלי לרדת עוד שורה. כיום במקרה כזה, המילים "האם התכוונתם..." נצמדות לשורה הראשונה. זה מאד לא נח. אם לא הייתי ברור, תוכל לראות דוגמה למה שאני מתכווין בהיסטוריה של הדף סיידוף. תודה מראש. ביקורת - שיחה 11:24, 24 בפברואר 2015 (IST)

אם חסר אנטר אפשר פשוט להוסיף אותו. זה כנראה קרה במחיקת השורה הראשונה (מילת קסם). תיקנתי את זה בחזרה, על מנת לא לתקן את כל דפי הפירושונים שיש להם מלל לפני התבנית. 12:16, 24 בפברואר 2015 (IST)
תודה. פחדתי להוסיף, כי יש דפים שנוצרו אחרי השינוי ובהם נוסף אנטר מיותר ויש להסירו. אבל אתה צודק שהם מועטים יותר מן הסתם. לקח לי זמן לקלוט שזו בעיה חדשה, ורק אז גיליתי שנעשו שינויים בתבנית. ביקורת - שיחה 12:24, 24 בפברואר 2015 (IST)
תודה, יונה. שמח שזה הסתדר, ביקורת. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:37, 24 בפברואר 2015 (IST)

מקורות בשפות זרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראה נא הסתייגותי מעץ קטגוריות זה בשיחת קטגוריה:תחזוקה - ציטוט: שפותDGtal‏ - שיחה 16:29, 26 בפברואר 2015 (IST)

עניתי שם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:34, 26 בפברואר 2015 (IST)

שוודית או שבדית?[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראה קטגוריה:ציטוט מקור בשפה זרה (שוודית) וראה קטגוריה:ציטוט מקור בשפה זרה (שבדית). יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:06, 26 בפברואר 2015 (IST)

אתה גדול, יונה ב.. אתקן את זה עכשיו. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:08, 26 בפברואר 2015 (IST)
בוצע בוצע יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:12, 26 בפברואר 2015 (IST)

שיחת תבנית:שכונות באר שבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיון אורכב. העבר את התבנית למרחב הערכים. בורה בורה - שיחה 08:28, 27 בפברואר 2015 (IST)

החזרתי את זה. שמת את זה במקום לא נכון. והתבנית עוד לא מוכנה. אני מתכוון לסיים אותה היום. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:32, 27 בפברואר 2015 (IST)

משתמש:ערן/ערכים ללא מיון רגיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש לך כבר משהו משופר שמחליף את זה? בורה בורה - שיחה 12:50, 27 בפברואר 2015 (IST)

לא נראה לי שמה שרציתי אפשרי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:32, 27 בפברואר 2015 (IST)

שחזור הבוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני עדיין רואה כמה מתרומות הבוט אתמול כגרסה אחרונה. דהיינו הן לא שוחזרו. אין הרבה. כדאי לעבור ולראות אם זה מה שצריך להיות. למשל גלקסיית המערבולת. בורה בורה - שיחה 17:53, 27 בפברואר 2015 (IST)

עברתי על הכל, בורה בורה. אלו שנשארו, כעשרה, הן אלו שהחליפו את סימון סוף השורה. נסה לשחזר ותראה שזה לא יעבוד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:56, 27 בפברואר 2015 (IST)
בוט מתקן באג של בוט אחר? לא עדיף שמתניה יתקן את הליקויים של הבוט שלו? בורה בורה - שיחה 18:00, 27 בפברואר 2015 (IST)
תשאל אותו. אבל זה יהיה אלפי ערכים. אם תצליח להשיג רשימה מדוייקת, כדי לתקן צריך להריץ עליה את בוט הערעכות הריקות של kotz. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:07, 27 בפברואר 2015 (IST)
משתמש:Matanya? בורה בורה - שיחה 23:00, 1 במרץ 2015 (IST)
הקשר? מתניה שיחה 00:03, 2 במרץ 2015 (IST)

הודעת עריכה במרחב הטיוטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיניתי קצת - בעיקר משום שסיקרן אותי לדעת מה הבעיה עם preloadparams. מתברר שאין בעיה. כמו כן עיצבתי את הקישור כמו כפתור (אם כי בעיצוב שונה מהכפתור המובנה - תוכל לשנות זאת לעיצוב כראות עיניך - פשוט לא הייתה לי מספיק סבלנות לטרוח ולחקות את העיצוב של הכפתור המובנה בדיוק), והסרתי את המשפט לגבי מחיקת ההפניה. זה נראה לי מיותר בתבנית העריכה, והפניות כאלו ממרחב הטיוטה למרחב הערכים לא מזיקות ולא צריכות להטריד את העורכים. אם ההפניות מפריעות למישהו מבחינה אסטתית, אפשר פעם בחצי שנה להריץ בוט שימחק אותן. זה היה יותר ניסוי מכל דבר אחר - הרגש חופשי לשחזר או להמשיך לערוך לפי ראות עיניך, ובלי צורך לבקש רשות. בברכה - קיפודנחש 22:56, 1 במרץ 2015 (IST)

עד שזזתי כה וכה, ערן סידר גם את העיצוב של הכפתור, וגיהץ והידק את הניסוח. עדיין, חוש חופשי להמשיך ולערוך בלי לבקש רשות. בב"ח - קיפודנחש 23:14, 1 במרץ 2015 (IST)

מה זה בב"ח ? «kotz» «שיחה» 00:13, 2 במרץ 2015 (IST)

אתה כבר השני ששואל... "בברכת חברים" - ברכה שהייתה מקובלת בשנות פופציג בהתיישבות העובדת ובתנועות הנוער. נראית לי ברכה הולמת בין אנשים שעמלים יחדיו למען מטרה משותפת. קיפודנחש 01:33, 2 במרץ 2015 (IST)
@קיפודנחש: אתה טוען שויקיפדיה היא הקיבוץ החדש? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:12, 2 במרץ 2015 (IST)
תודה, קיפודנחש. זה לא עבד אצלי כי השתמשתי ב{{{1}}}}. לא היה לי מושג על $1. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:00, 2 במרץ 2015 (IST)

Tech News: 2015-10[עריכת קוד מקור | עריכה]

שינויי תכנה שנעשו לאחרונה
  • פונקציית LUA שעשתה שימוש בויקינתונים השתנתה. נדרש לעדכן את השפים שמשתמשים בה. [36]
  • ניתן להשתמש בכלי התרגום החדש בויקיפדיה האוזבקית והמינאנגקבאו. נדרש לאפשר את השימוש באופריות הבטא.
  • ניתן להסתיר באנרים אם אין לכם חשבון. [37] [38]

שינויי תכנה השבוע

  • הגרסה חדשה של מדיה־ויקי (mw:MediaWiki 1.25/wmf19) נמצאת באתרי בדיקה ובאתר mediawiki.org מאז 25 בפברואר. היא תופעל באתרים שאינם ויקיפדיה ב־3 במרץ ובכל אתרי ויקיפדיה ב־4 במרץ (לוח שנה).
  • ניתן להשתמש בכלי התרגום החדש בויקיפדיה הפנג'אבי והקרגיזית. ניתן לבקש את הכלי בשפות נוספות.
  • עריכת שורה ריקה מזוייפת פשוטה יותר בעורך החזותי. שינוי זה פתר גם מספר באגים. [39] [40] [41] [42]
  • אשף מילוי הפרמטרים מזהיר עכשיו עם לדף מקושר יש כבר דף פרמטרים. [43]
  • אשף מילוי הפרמטרים מציין עכשיו עם תבנית לא מקבלת שום פרמטר. [44]

פגישות

  • אפשר לקרוא סיכום מהפגישה האחרונה עם צוות העורך החזותי.
  • אפשר להצטרף לפגישה שבועית הבאה של צוות העורך החזותי. בזמן הפגישות אפשר לומר למפתחים מה הבאגים החשובים ביותר. הפגישה תיערך ב־4 במרץ ב־16:00 UTC (ב־18:00 לפי שעון ישראל). ר' הוראות הצטרפות.
  • ניתן להצטרף לפגישות טכניות במקסיקו ובצרפת השנה. ניתן לבקש עזרה במימון עם אין באפשרותכם לשלם. [45]

שינויי תכנה עתידיים

  • ניתן יהיה לקבל קישור ישיר לפסקה בדף. [46]

את ידיעות הטכנולוגיה מכינים שגרירים טכנולוגיים והן נשלחות באמצעות בוטלתרוםלתרגםלקבל עזרהלשלוח משובלעשות או לבטל מינוי.

18:41, 2 במרץ 2015 (IST)

סדר בדף שיחתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום יגאל, אודה לך אם תשאיר לי לארגן את הסדר בדף השיחה שלי. העריכה הזאת לא הייתה הכרחית. אני ילדה גדולה ואני יודעת איך לארגן דברים. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:44, 2 במרץ 2015 (IST)

אין שום בעיה. מבחינתי יש נוהל מסויים ויש לתקן את זה כחלק מהניטור השוטף. תיקנתי את זה בדיוק כמו שלמשל שחזרתי את העריכה של הוספת שיחה בדף המשתמש של משתמש:Ldorfman לפני יומיים. אם את מעדיפה לקבוע כי דף השיחה שלך יהיה מחוץ לניטור - אין בעיה, לא אעשה זאת בעתיד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:47, 2 במרץ 2015 (IST)
הנוהל המסוים הזה הוא שלך. עליך לכבד דפי שיחה של אחרים. אם לא מדובר בהשחתה אני מאד ממליצה שתשאיר זאת לוויקיפדים השונים, אתה יוצר עוד רעש בדף השיחה שלי ומטריח אותי לבדוק הודעה נוספת. אני ראיתי זאת, והחלטתי בשלב זה לא לטפל בזה. לכל דבר צריך מידה. לפעמים פעילות יתר לא עוזרת אלא להפך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:15, 2 במרץ 2015 (IST)
אינני חושב שהנוהל הזה הוא שלי. ולראיה, גם דפי השיחה ניתנים לסימון על ידי המנטרים. בעניין הצעתך - בפעם הבאה כשאני אראה פגיעה כזאת בדף שיחת המשתמש, לא אתקן את זה על המקום אלא אשאל את בעלי הדף בנושא חדש האם היה רוצה שזה יתוקן. נראה מה הוא יענה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:19, 2 במרץ 2015 (IST)
יגאל, אני חושב שפעולה כזאת תהיה מיותרת בהחלט, על גבול ההצקה. מכיון שמשתמש מודע לכך שקיבל הודעה בדף שיחתו, כדאי להשאיר לו את ההחלטה אם ומתי לסדר את הדף, מבלי ללו הודעה נוספת. אני מניח שההודעה שנכתבה לא במקומה הציקה לך וסדר ונקיון הם דברים חיוביים, אבל בוא לא נהפוך אותם לאובססיה... לקחת על עצמך מספיק עבודה גם ככה, תחסוך מעצמך את העיסוק בזוטות. Liad Malone - שיחה 19:29, 2 במרץ 2015 (IST)
לא הבנת אותי, Liadmalone. אני לא מתכוון לשאול כל פעם לפני שאתקן. רק בפעם הראשונה. אני יודע שעד עכשיו עשיתי זאת עשרות פעמים ותמיד קיבלתי תודה על העריכה. זאת הפעם הראשונה שמישהו לא מעוניין בניטור שוטף. לא לקחתי על עצמי מעבר למה שכל מנטר צריך לעשות. ברור שלא אתקן אף פעם בעיות ב"סדר בדף שיחה" של מישהו, כי זה לא ענייני. כאן מדובר בעניין אחר לגמרי. השחתות ופגיעות בדפי השיחה לא שונים מכאלו בדף שיחת הערך, למשל. אני הייתי מרגיש כמי שקיבל הרשאות מנטר ולא רוצה לעשות את מה שמצפים ממנו אם הייתי מתעלם מהעניין. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:33, 2 במרץ 2015 (IST)
שלום, "ניטור" אינו ביצוע סדר בדף כלשהו. "סימון ערך או דף כ"בדוק" משמעו שהעריכה איננה ונדליזם (הוספת זבל או קללות, מחיקת קטגוריות וכדומה) – סימון עריכה כבדוקה לא נועד לאשר את נכונות השינוי, עיצובו או התאמתו לערך". חזרתישיחה 19:38, 2 במרץ 2015 (IST)
אני חוזר על זה שוב, חזרתי, סדר בדף השיחה הוא לא חלק מהניטור. אבל אם, בתור מנטר, הייתי מוצא שיוך לקטגוריה באמצע הטקסט (למשל, התקיים בשנת [[קטגוריה:אגמים]] 1980), הייתי מתקן את זה ללא היסוס. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:42, 2 במרץ 2015 (IST)
ראה נא: נימקת את עריכתך בטיעון "לראיה, גם דפי השיחה ניתנים לסימון על ידי המנטרים". זה שדף ניתן לסימון, לא אומר שכל אחד רשאי (נוהלית) לערוך אותו. גם דף שיחת משתמש וגם דף משתמש ניתנים לסימון (וגם טיוטות אישיות), אך לא מבצעים בהם עריכות כאלה, שלא ע"י המשתמש עצמו, או מי שכתב את מה שכתב במקום הלא נכון ושם לב לכך לאחר ביצוע "שמירה". חזרתישיחה 19:52, 2 במרץ 2015 (IST)
והדוגמה שנתת (יגאל) היא בגלל שזה משחית את הקטגוריה ולא בגלל פגיעה בדף השיחה. Liad Malone - שיחה 19:54, 2 במרץ 2015 (IST)
זה כבר עניין אחר לגמרי, חזרתי. יש דיון או החלטה שתוכל להפנות אותי אליהם שכצוב בו שאסור למנטר לערוך דף שיחה של משתמש? אם כן, יתברר שיש עוד כלל מאלפי הכללים בוויקיפדיה שלומדים רק כשמפירים אותו. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:01, 2 במרץ 2015 (IST)
לא הבנתי, מה משחית את הקטגוריה, Liadmalone? דיברתי על כך שמישהו שם שיוך לקטגוריה באמצע הערך במקום בסוף. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:01, 2 במרץ 2015 (IST)
מנטר רשאי – תחת הכובע של מנטר – לבצע פעולות ניטור כמוגדר בדף ויקיפדיה:מנטר. סימון ערך או דף כ"בדוק" משמעו שהעריכה איננה ונדליזם – ותו לא. לכתוב פסקה בראש דף שיחת משתמש זה לא ונדליזם. כוויקפד – כל אחד יכול לערוך דף שיחה של משתמש, כמו שאני כותב כעת כאן, במגבלות הרגילות. חזרתישיחה 20:16, 2 במרץ 2015 (IST)
אני לא מנסה להתחמק. באמת ובתמים שאלתי על קישור. זה שאתה קורה לזה רגילות, זה רק מוכיח את טענתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:27, 2 במרץ 2015 (IST)
אנחנו קצת במעגל. אין כזה קישור. כי לכל אחד, רשום או לא, מנטר או לא, מפעיל או לא, מותר לערוך דפי שיחה של משתמש. לא לעשות בהם סדר וניקיון. וכל אחד, רשום או לא, מנטר או לא, מפעיל או לא, מותר לבטל או לשחזר השחתה, בכל אחד מדפי ויקיפדיה. חזרתישיחה 20:32, 2 במרץ 2015 (IST)
טוב, ניסיתי לקבל תשובה. זה רק מחזק את דעתי מתחילת היותי כאן שכל אחד רוצה לבצע את החוקים כמו שהוא מבין אותם, וכל אחד מבין אותם אחרת. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:38, 2 במרץ 2015 (IST)
אה, חשבתי שאנחנו מדברים על דפי שיחת משתמש... בכל אופן, זה בדיוק ההבדל. דפי משתמש ודפי השיחה שלהם יש להשאיר למשתמש שהם "שייכים" לו. כמובן שלא מדובר בדפים פרטיים, אבל נהוג לכבד את העובדה שדפים אלה הם בשימושו של המשתמש וכל עוד לא מדובר בהשחתה או בעריכה פוגענית, אין צורך להתערב ב"מרחב" שלו. אתה חופשי לכתוב הודעה בדף שיחת משתמש, אבל לא לערוך הודעה שכתב מישהו אחר. Liad Malone - שיחה 21:16, 2 במרץ 2015 (IST)
בדיוק כמו שאמרתי, Liadmalone, כל אחד מבין את החוקים אחרת. אני כן חושב שזה פוגע. ואני יודע, כמובן, שלא עורכים דברים של מישהו אחר. אני הזזתי את הדברים למקום בו הם היו אמורים להיות אם מי שכתב את זה עשה כנהוג. אני אפילו לא הייתי נוגע בזה אם זאת לא הייתה עריכה אחרונה. אגיד לך יותר מזה, רק אל תגיד לאף אחד. מנטר לא חייב לנטר. יכולתי לפסוח על זה. והיו מקרים של פגיעה ולא השחתה במקומות שונים שפסחתי עליהם. כאן רציתי לעזור בתיקון תקלה שמותר לי לתקן אך לא חובה, כי רציתי להרוויח נקודות בעיני בעלי הדף. זה שלא קיבלתי תודה בא לי בהפתעה גמורה. הייתי עושה זאת גם אם לא הייתי מנטר, כי לטעמי מותר לעשות זאת לכל אחד, רק למנטר מומלץ (שוב, לא חובה), לעשות זאת. ועוד: אם אני רואה כל הזמן בדפי שיחות משתמשים מזיזים דברי משתמשים אחרים לפי איך שהם רואים את הכללים (וכל אחד רואה את זה אחרת), ואף אחד לא מתנפל עליהם, מקסימום מחזיר את זה, כאן זה נראה לי מוזר. ובדקתי - נכון לרגע זה זה לא שוחזר. אז כנראה שלא טעיתי בכל זאת. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:44, 2 במרץ 2015 (IST)
צר לי לראות את מה שקורה כאן. שלושה עורכים מאד ותיקים מסבירים לך שמה שעשית מיותר ולא נדרש, ועל זאת אתה מנהל דיון כזה ארוך במקום להפנים. זה שלא החזרתי למקום הקודם זה לא רלוונטי. אני מבקשת שלא תעשה "סדר" בדף שלי ואין לי ספק שיש עוד עורכים שלא רוצים שתעשה סדר בדף שלהם. אתה לא הממונה על הסדר בוויקיפדיה. אם עורך אחר היה גם הוא מחליט להיות הממונה על הסדר בדפי שיחתי בוויקיפדיה גם לא הייתי אוהבת זאת. כפי שכתבתי לך אני יודעת לארגן את דפי השיחה שלי בעצמי ואתה צריך ללמוד להתנהל בסבלנות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 22:57, 2 במרץ 2015 (IST)
אין לי שום בעיה להפנים, חנה. אבל יש משהו שאת לא מבינה. בואי נלך אחד אחד. ביקשת ממני לא לעשות את זה יותר והסכמתי מייד, כמובן, כי אין לי שום בעיה עם זה וכי לא יכולתי לא להסכים לדעתך על חוקים שחלים במרחב הפרטי שלך. לא היה כל צורך לחזור על זה שוב. אם אני מבטיח משהו, אני דואג לקיים. לא מיניתי את עצמי על אחראי על דפי שיחה ואייני מאמין שמישהו יכול לעשות כך. גם אף אחד לא מינה אותי. עשיתי את זה במסגרת ניטור רגילה. לעצם העניין. נאמר לי שעשיתי משהו שלא מסתדר עם החוקים. ראיתי המון פעמים שאחרים עשו את אותו הדבר וזה לא התקבל בצורה כזאת. לכן, לדעתי, קיימות ארבע אפשרויות (הסדר הוא מקרי בלבד):
  1. כל המקרים שראיתי היו שגיאה של מי שעשה את זה - במקרה כזה צריך להודיע להם (והם הרבה יותר ותיקים ממני ומחלק מהמשתתפים בשיחה הזאת) בדיוק כמו שהודיעו לי. אני, מצידי לא יכול להניח שכל דבר בוויקיפדיה שאני רואה הוא טעות עד שאמרו לי אחרת.
  2. כל המקרים היו בסדר ומי שאמר לי שלא עשיתי נכון שגה - במקרה כזה צדקתי שנהגתי כראוי.
  3. יש הבדל דק בין שני המקרים שטרם שמעתי מהו - במקרה כזה ההיתי שמח לדעת מה ההבדל כדי שאוכל לנהוג בהתאם בעתיד.
  4. יש שני כללים סותרים בוויקיפדיה וכל אחד מהצדדים מכיר כלל אחר - במקרה כזה יש לשאוף לאחידות.
ומכיוון שטרם ידוע לי מה המקרה הנכון, אמרתי במפורש שבעם הבאה לא אעשה זאת באף דף שיחה כדי שיהיה מספיק זמן שאדע מה המקרה הנכון, לפני שאעשה משהו.
ואם אפילו משתמש אחד (ולא משנה לי אם הוא ותיק או לא, כי לדעתי הידע הוא החשוב בבן אדם ולא הותק ואמרתי לך את זה כבר, נדמה לי) היה אומר לי יש כלל איקס - לא הייתי "מנהל דיון ארוך" אלא מפנים בלבד. כל עוד נראה לי (ועד שזה הוברר) שיש כאן סתירה, כל מה שביקשתי הוא קישור לדיון או כלל מתאים כדי שאוכל לקרוא ולבחור באחת מארבע האפשרויות הנ"ל. אין לי ולא הייתה כוונה לנהל שום דיון, רק שאינני בן אדם שאומרים לו שהוא טועה והוא אומר "אין לי כל כוונה לנהל אתך דיון בנושא הזה מעבר למה שכתבתי כאן", כמו שפגשתי כאן פעם מישהו. אני תמיד פתוח לדיון. בברכה ותקווה שהפעם לא אקבל תגובה שתחזור על העשר הקודמות, אלא קישור פנימי, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:53, 3 במרץ 2015 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

בקישור הבא - ויקיפדיה:דף משתמש#מה ניתן לכתוב בדף השיחה? ניתן למצוא את הציטוט הזה:
"דף השיחה שלכם נועד לכך שמשתמשים אחרים יוכלו לדון עמך בנושאים הקשורים לוויקיפדיה. אין למחוק ולהעלים דיונים מדף השיחה. אם דף השיחה התמלא וברצונכם לפנות בו מקום לדיונים חדשים, יש לארכב בדף משנה את הדיונים הקודמים שאינם עוד אקטואליים, באופן שיהיה זמין לעיון. אין לערוך דברי אחרים בדף שיחתכם, אלא אם מדובר במקרה ברור של השחתה, תוכן לא ראוי, חשיפת פרטים אישיים וכדומה. אין למחוק אזהרה של מפעיל מערכת או מנטר. באופן כללי, תרומותיכם לדף שיחתכם אמורות להיות תגובות להערותיהם של ויקיפדים אחרים. אנא הימנעו מתכנים שמקומם בדף המשתמש."
אמנם, אין חוק חד משמעי שאומר "אסור לעורך בוויקיפדיה לערוך דפי שיחה שאינם שלו" - אבל רוח הדברים מבהירה שאנו מצפים שתחזוקת דף השיחה של כל משתמש תעשה על ידו בלבד. זה נחשב לגסות רוח לערוך דפים אישיים של משתמשים אחרים בוויקיפדיה. אלה אם ביקשת רשות, או אם הדבר מקובל בינך ובין המשתמש שאת דפיו האישיים ערכת. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:06, 3 במרץ 2015 (IST)

סוף סוף. תודה, גארפילד, אתה גדול. אכן לא כתוב כאן שום דבר על המקרה הספציפי, בו לא ערכתי דברי שיחה של אף אחד, אלא הזזתי אותם למקום הנכון, אבל רוח הדברים אכן ברורה. עכשיו אני גם יודע בוודאות על איזה מקרה מדובר מאלו שהזכרתי - מקרה 3. עברתי על כל המקרים שזכרתי עד כה, וראיתי שבכולם יש הבדל מהותי אחד מהמקרה הנוכחי, והציטוט שהבאת הבהיר את זה - שם משתמשים הזיזו כאוות נפשם דברי משתמשים אחרים, לא פעם ותיקים ומכובדים מהם, בדפי שיחה שהם לא במרחב שיחת המשתמש, אלא רק במרחבי שיחה אחרים, כמו שיחות ערכים, מזנון, וכו'. מרגע זה לא אגע יותר בדפים במרחב 3 במקרה של פגיעה, כמו הפעם, אלא רק במקרה של השחתה ברורה ומיידית. תודה על עזרתך, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:13, 3 במרץ 2015 (IST)
בכיף. דרך אגב, טיפ להמשך הדרך. כשאתה תוהה לגבי נושא מדיניות כלשהו, תחפש בתיבת החיפוש "ויקיפדיה:XXX" ותרשום במקום ה-XXX את המדיניות שאתה מחפש אחריה למשל "דף שיחה", "כללי התנהגות" וכיוב'. בדרך כלל תצליח למצוא בקלות כך דפי מדיניות שונים. המשך יום טוב, גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:21, 3 במרץ 2015 (IST)
תודה, אשתמש בזה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:22, 3 במרץ 2015 (IST)
אתמול בערב ראיתי את דבריה של חנה ותגובתו של יגאל וחשבתי שבזה נגמרה אי ההבנה אך אנ רואה שזה תפח יותר מדי. לעניות דעתי, פעולתו של יגאל היתה נכונה וגם אני מעביר לסוף דפי שיחה דיונים שמשתמשים חדשים רשמו בהתחלה. כי זה נובע מחוסר הכרות של המשתמש החדש. במקרה הפרטי הזה, חנה לא מעוניינת בעזרה בסדר בדף שיחתה שזה בסדר. כאן היה צריך להסתיים הדיון בכך שיגאל ידע להבא שלא יעשה סדר בפף השיחה של חנה. אני עוד תוהה איך בדיוק הנושא הפך להיות שאלה על תפקידם של המנטרים (סידור דפי שיחה אינו מתפקידם אך כל אחד שרואה טעות כזו רשאי לתקן את הטעות) ואף יותר מכך.
אם יורשה לי לסכם - יגאל פשוט אל תתקן טעויות כאלו אצל חנה, אי כבר טטפל בזה לבד. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:07, 3 במרץ 2015 (IST)
תודה על התמיכה, יונה ב.. ברור שלא אתקן את זה אצל חנה יותר. בעניין האחרים - אמרתי שאני לא אמיל את מה שעשיתי אצל האחרים. אבל אם אתקל במקרה כזה בעתיד, אני בהחלט מתכוון לשאול את בעלי דף השיחה האם היה רוצה שאתקן אצלו. לפי כמות התודות עד כה אני בטוח שכולם יגידו כן. מאז אמשיך לתקן רק אצל מי ששמעתי ממנו אישור מפורש לזה. בברכה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:15, 3 במרץ 2015 (IST)
אני חושב שזה מיותר. אני הייתי עושה זאת אצל כל המשתמשים, ובמקרה שהם מבקשים שלא אבצע זאת בדף שיחתם, אזכור לעתיד, אגיד סליחה - ונגמר הסיפור. אין צורך לפתוח פסקה חדשה. שמזןשיחהערכי בראבו • 15:43, 4 במרץ 2015 (IST)
אני חושב שאתה צודק לגמרי, שמזן, אבל אני לא אעשה זאת ככה כי אין לי כח לעבור את זה כל פעם. אם תציע במזנון לאשר את זה, אצביע {{בעד חזק}}. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:48, 4 במרץ 2015 (IST)

דניאל מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי יגאל,
שחזרת בטעות לגרסה לא טובה. תיקנתי. אלדדשיחה 19:53, 6 במרץ 2015 (IST)

תודה, אלדד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:31, 6 במרץ 2015 (IST)

הסרת קטגוריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אהלן יגאל. ראיתי שהסרת כמה קטגוריות אדומות שהוספתי לערך חדש שכתבתי. נכון שלא היו קיימות בעת כתיבת הערך. אבל איך יהיו קיימות אם נסיר אותן במופע הראשון שלהן? רשמתי לפני בעת הכתיבה שהקטגוריות ריקות, והתכוונתי לאכלס אותן לכשאתפנה (אני מתרכז בכתיבת ערכים חדשים עכשיו). הדבר משול לקישוריות אדומות (שגם אותן אני מותיר בערכים שאני כותב) -- אם הערך/הקטגוריה בבירור ראויים להכחלה, אני מוסיף אותם. הקטגוריות שהסרת, אני מקווה שתסכים, הן קטגוריות רלבנטיות ולגיטימיות בדיוק כמו קטגוריה:זוכי פרס בוקר או קטגוריה:חברי האקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים. על כן אני משחזר את ההסרה לעת עתה. Ijon - שיחה 19:52, 8 במרץ 2015 (IST)

קטגוריות שונות מערכים. לא משאירים אותן אדומות. תוכל לסמן אותן ב-":" בעת הכתיבה ולאחר מכן להסירן בעת שתגדיר אותן. בורה בורה - שיחה 20:03, 8 במרץ 2015 (IST)
ניחא. הכחלתי אותן. אוסיף ערכים נוספים לקטגוריות הללו בהמשך. Ijon - שיחה 20:14, 8 במרץ 2015 (IST)
{לפני התנגשות}} תודה, בורה בורה. העניין הוא, Ijon, שקיים כלל לפיו יוצרים קטגוריה אם יש בה 5 דפים. עדיף היה אם היית מוצא עוד 4 מתאימים ומוסיף בו זמנית. פגשתי כבר קטגוריות אדומות כאלו ופשוט יצרתי אותן. קטגוריה עם ערך אחד לא ממש שווה. זה לא ענייני, אבל לא אתפלא אם מישהו ימחק אותן תוך יום יומיים. היו דברים מעולם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:17, 8 במרץ 2015 (IST)
לא מדוייק. אם יש פוטנציאל לחמישה ערכים הקטגוריה כשרה גם עם ערך אחד. אציין שלא בדקתי את הקטגוריות האלה. בורה בורה - שיחה 20:23, 8 במרץ 2015 (IST)
אני יודע על פוטנציאל. אבל אם אנו עושים קטגוריה "כוכבי לכת שיש עליהם חיים תבוניים", יש גם לזה פוטנציאל. צריך שהפוטנציאל גם יתממש בזמן סביר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:25, 8 במרץ 2015 (IST)
אין הנחייה כזאת. קטגוריה:פרעוני השושלת ה-3 יכול להשאר עם ערך אחד גם 20 שנה. בורה בורה - שיחה 20:29, 8 במרץ 2015 (IST)
זה רק כי לא כתבו מספיק ערכים. אם מישהו היה יושב היום וכותב ארבעה ערכים, הם היו מתווספים לקטגוריה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:31, 8 במרץ 2015 (IST)
אינני מנסה ליצור קטגוריות מומצאות. יש לכם ספק שג'ואן דידיון אינה הזוכה היחידה במדליית מדעי הרוח האמריקאית? או החברה היחידה באקדמיה הלאומית לאמנויות ולמדעי הרוח? כפי שאמרתי, אאכלס את הקטגוריות ככל שיימצא בידי זמן, אבל אלו קטגוריות שתכלנה עשרות, ובחלקן גם מאות, ערכים, בוודאות. Ijon - שיחה 20:33, 8 במרץ 2015 (IST)
אם הייתי יודע בוודאות שיש חמישה זוכי במדליה הזאת שיש להם חשיבות מספקת בקטגוריה העברית, הייתי יוצר אותה בעצמי. אבל אני לא מבין בזה שום דבר. לכן היה עדיף שאתה היית יוצר אותם, כי מבחינתי זה נראה כמו קישור אדום לקטגוריה שאף אחד לא חשב שהיא מספיק חשובה כדי ליצור, Ijon. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:39, 8 במרץ 2015 (IST)

ויקיפדיה:מסדר ניקיון/תבניות מחפשות קטגוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש סיכוי שאתה מוציא רשימה עדכנית? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:50, 9 במרץ 2015 (IST)

יש, יונה ב., אבל לפני זה שאלה. זה לא מספיק לך? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 11:05, 9 במרץ 2015 (IST)
יכול להספיק. פשוט הרשימה שלך כבר לא עדכנית כי הרבה תבניות תוקנו. אין לי בעיה לעבוד על הדף המיוחד, גם עם הוא לא מתעדכן בזמן אמת. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:30, 9 במרץ 2015 (IST)
הדף המיוחד דווקא כן מתעדכן, ככל שאני יודע. אם לא יספיק לך, תגיד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 11:41, 9 במרץ 2015 (IST)
הוא מתעדכן אבל לא בזמן אמת אלא רק פעם במספר ימים. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:54, 9 במרץ 2015 (IST)
אכן. אתה רוצה כזה שמתעדכן בזמן אמת? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:57, 9 במרץ 2015 (IST)

Tech News: 2015-11[עריכת קוד מקור | עריכה]

שינויים אחרונים
  • ניתן עכשיו ליצור ספרים כמעט בכל אתרי הוויקי.זה עדיו לא עובד בוויקי שמשתמשים בהמרת שפות. [47] [48]
  • לעורך החזותי היו מספר בעיות עם קטגוריה בספארי. מידי פעם זה הוסיף או הסיר קטגוריות. הבעיה הזו תוקנה. [49] [50] [51]

שינויי תכנה בשבוע זה

  • הגרסה חדשה של מדיה־ויקי (mw:MediaWiki 1.25/wmf20) נמצאת באתרי בדיקה ובאתר mediawiki.org מאז 4 במרץ. היא תופעל באתרים שאינם ויקיפדיה ב־10 במרץ ובכל אתרי ויקיפדיה ב־11 במרץ (לוח שנה).
  • בעורך החזותי כפתור "Edit beta" נקרא עכשיו "Edit" בויקיפדיה האנגלית. [52] [53]
  • כלי המשוב של העורך החזותי נראה עכשיו כמו כל הכלים האחרים. היא גם מבקשת מידע בנוגע לדפדפן שלכם כדי לסייע בתיקון באגים. [54] [55]
  • עכשיו רואים את התפריט של העורך החזותי גם עם השאר הדף נמצא בטעינה. [56] [57]
  • עכשיו רואים מידע רב יותר כאשר עורכים קישור, הערה או אובייקט אחר בעורך החזותי. בנוסף יש כפתור ניקוי עריכה בכלי האלו. [58] [59]
  • אם אתם משתמשים בכלי התרגום החדש עכשיו רואים קישורים אדומים בשפת המקור. הקישורים אדומים עם הערך לא קיים בשפה שלכם. ניתן לתרגם את הערך על ידי לחיצה על הקישור האדום.

פגישות

  • אפשר לקרוא סיכום מהפגישה האחרונה עם צוות העורך החזותי.
  • אפשר להצטרף לפגישה שבועית הבאה של צוות העורך החזותי. בזמן הפגישות אפשר לומר למפתחים מה הבאגים החשובים ביותר. הפגישה תיערך ב־11 במרץ ב־19:00 UTC (ב־21:00 לפי שעון ישראל). ר' הוראות הצטרפות.
  • ניתן להצטרף לפגישה טכנית בצרפת במאי. ניתן לבקש עזרה במימון עם אין באפשרותכם לשלם. [60]

שינויי תכנה עתידיים

את ידיעות הטכנולוגיה מכינים שגרירים טכנולוגיים והן נשלחות באמצעות בוטלתרוםלתרגםלקבל עזרהלשלוח משובלעשות או לבטל מינוי.

17:18, 9 במרץ 2015 (IST)

שאריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם אני מבין נכון גמרת לעבוד על התבנית. אל תשכח להסיר את האכלוסים האלה מתבניות שסיימת, דומני 2-3 עד כה. בורה בורה - שיחה 18:20, 9 במרץ 2015 (IST)

ברור שלא אשכח, בורה בורה, אבל השארתי אותם בכוונה. זה יעזור לי לחפש את התבניות שטרם עברו הסבה. כשנסיים עם כולן, אוריד בכל מקום. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:21, 9 במרץ 2015 (IST)

תבנית שכונות באר שבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש כל מיני בלגנים בתבנית. למשל רשום "איניברסיטה". אם לוחצים על "נאות אברהם" מגיעים ליצירת ערך לא קיים ועוד תקלות. אנא סדר את הכל. בורה בורה - שיחה 18:45, 11 במרץ 2015 (IST)

בוצע בוצע. אז למה אישרת את זה לפני שבוע? קריצה יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:55, 11 במרץ 2015 (IST)
שמת לב בכמה חזיתות אני פועל? אבל גם לזה הגעתי. תיקנת את כולם? בורה בורה - שיחה 19:13, 11 במרץ 2015 (IST)
אכן. היתה עוד טעות שלא שמת לב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:20, 11 במרץ 2015 (IST)

הקטגוריות קטגוריה:ערכים עם תבנית FA וחברתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הן קטגוריות זמניות, לאחר ריקונן (ידנית או רובוטית) הקטגוריות ימחקו. לידיעתך, יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:07, 15 במרץ 2015 (IST)

כן, אני יודע, קראתי. לא יפריע למה שעשיתי עכשיו. ואם תחליטו לא לעשות את זה עם בוט, זה גם יכול לקחת חודשים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:18, 15 במרץ 2015 (IST)

מים נושפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום יגאל, סימנת גרסה זו כבדוקה. שים לב מדובר בטרול בשם מים נושפים שכותב שטויות בדפי הכה את המומחה. קל מאוד לזהות אותו, הוא מרבה לחתום בשמו או רק בסיומת "בכבוד" ולהוסיף את הכיתוב "/תרומות" לקישור לדף התרומות של אנונימים. פעם הבאה פשוט תשחזר. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 21:16, 15 במרץ 2015 (IST)

תודה, גיל כ., אזכור את זה. ועל הדרך, אשמח אם תוכל להפנות אותי לדיון, אם היה כזה, שבו הוחלט על המנהג המאוד מוזר לטעמי של למחוק גם את התרומות הלא מזיקות בעליל של טרולים ידועים, כמו הכה את המומחה ודלפק ייעוץ. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:27, 15 במרץ 2015 (IST)
אז הוא שאל שטות, ביג דיל. זה לא פגע באף ערך וכו... יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:34, 15 במרץ 2015 (IST)
הוא לא שואל שטויות, הוא עונה שטויות לאנשים ששואלים שאלות רציניות. לא צריך דיון בשביל להבין שזה מזיק. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 22:06, 15 במרץ 2015 (IST)
לפעמים המנהג הזה באמת מוזר וקצת אובססיבי; אבל לא במקרה של מים נושפים -- הוא כותב קרעי דברים שיכולים להטעות ולבלבל את מי שאינו בקיא, ולא זכור לי שכתב משהו מועיל. עוזי ו. - שיחה 23:52, 15 במרץ 2015 (IST)
זה כבר עניין אחר. תודה לשניכם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:46, 16 במרץ 2015 (IST)

בקלווה בשבילך![עריכת קוד מקור | עריכה]

משהו מתוק כהוקרה ממני על העזרה :-) מהפכן - שיחה 12:57, 16 במרץ 2015 (IST)
תודה, אבל נראה לי שהגזמת. סך הכל מחקתי בולט. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:02, 16 במרץ 2015 (IST)
אין כאן הגזמה, זה מהלב... מה יש, מילה טובה מדיי פעם אף פעם לא עשתה רע... מהפכן - שיחה 13:25, 16 במרץ 2015 (IST)
יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:27, 16 במרץ 2015 (IST)
לא עולה לי כסף, אז למה לא ?!... מהפכן - שיחה 13:27, 16 במרץ 2015 (IST)
יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:28, 16 במרץ 2015 (IST)

Tech News: 2015-12[עריכת קוד מקור | עריכה]

שינויים אחרונים
  • השרתים שאחראים על שינוי גודל התמונות משתמשים בתוכנה חדשה. נשמח אם תדווחן על בעיות חדשות שאתם נתקלים בתמונות. [63]
  • ניתן לראות רשימת באגים על ויקישיתוף, ויקיציטוט וויקימילון. [64]
  • עכשיו פשוט יותר להוסיף תווים מיוחדים בעורך החזותי. ניתן לערוך את רשימת התווים עבור הוויקי שלכם. [65] [66]

בעיות

  • אתרי ויקי לא פעלו למספר דקות ביום חמישי בגלל בעיה בקוד.

שינויי תכנה השבוע

  • הגרסה חדשה של מדיה־ויקי (mw:MediaWiki 1.25/wmf21) נמצאת באתרי בדיקה ובאתר mediawiki.org מאז 11 במרץ. היא תופעל באתרים שאינם ויקיפדיה ב־17 במרץ ובכל אתרי ויקיפדיה ב־18 במרץ (לוח שנה).
  • סמליל פאזל (icon) מסמל עכשיו תבניות מוסתרות בעורך החזותי. ניתן לערוך את התבנית על ידי לחיצה על הסמליל. למשל, ניתן עכשיו לערוך תבניות עוגן. [67] [68]
  • ניתן להוסיף דוגמאות והסברים בנוגע לפרמטרים ישנים ב־TemplateData. [69] [70]

פגישות

  • אפשר לקרוא סיכום מהפגישה האחרונה עם צוות העורך החזותי.
  • אפשר להצטרף לפגישה שבועית הבאה של צוות העורך החזותי. בזמן הפגישות אפשר לומר למפתחים מה הבאגים החשובים ביותר. הפגישה תיערך ב־18 במרץ ב־23:00 UTC (ב־19 במרץ 01:00 לפי שעון ישראל). ר' הוראות הצטרפות.

שינויי תכנה עתידיים

את ידיעות הטכנולוגיה מכינים שגרירים טכנולוגיים והן נשלחות באמצעות בוטלתרוםלתרגםלקבל עזרהלשלוח משובלעשות או לבטל מינוי.

17:14, 16 במרץ 2015 (IST)

מסוף מחשב[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי יגאל

לדעתי שווה מאד לתת את ההבהרות המשובחות שנתת לי בויקיפדיה:הכה את המומחה בפתיח הערך מסוף מחשב. זה יקל מאד מאד על הבנת ההבדל בינהם, שבאמת ב-2 מקורות לא היה ברור, עד שביארת את הנושא במילים פשוטות... שמתי הצעה דומה גם בדף השיחה של הערך "Computer termial" בויקיפדיה האנגלית בגלל החשיבות הרבה שאני רואה בהבהרת ההבדל החשוב הזה כבר בפתיח, בן. ‏Ben-Natan‏ • שיחה 05:06, 19 במרץ 2015 (IST)

היי, Ben-Natan. בוצע בוצע, אם כי היה קשה מאוד לנסח את זה. הניסוח שבחרתי צולע למדי, אבל פחות מכל אחד אחר שחשבתי אליו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:37, 19 במרץ 2015 (IST)

היי יגאל[עריכת קוד מקור | עריכה]

האם תוכל ליצור את הבוט של הערוץ הראשון כבר 3 חודשים זה מונח והיום שוב עוד שתי ערכים עם הטעויות הנפוצות. ראה כאן דיון ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/אולם דיונים#בוט ערוץ הראשון ובערוץ הראשון להערוץ הראשון. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 03:43, 20 במרץ 2015 (IST)

הייי, ויקיפד גאה, מה לי ולבוטים? אתה צריך לדבר עם ערן שמפעיל את הבוט. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:09, 20 במרץ 2015 (IST)
אהה אוקיי. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 14:13, 20 במרץ 2015 (IST)

Kian[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש רשת נירונים בשביל ויקינתוני. אני לא לגמרי מבין מה זה, אבל התיאור של זה נשמע דומה לדברים שאתה ובורה בורה עושים.

מידע נוסף:

כל מה שאני יודע בקישורים הנ״ל. רוב הסיכויים שתבין את ההמשך טוב יותר ממני. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 17:16, 22 במרץ 2015 (IST)

היי, אמיר. אין לי שמץ של מושג על מה אתה מדבר ולא הבנתי מילה ממה שכתבת. בטוח שהגעת למקום הנכון? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:18, 22 במרץ 2015 (IST)
אני בטוח שהגעתי למקום הנכון. אני לא ממש יודע איך עובדת רשת נירונים, אבל קרא שוב את ההסבר ברשימת התפוצה וראה מה עושים עם הכלי הזה: ניחוש שצריך להוסיף מאפיינים מסוימים לפריטים מסוימים. נדמה לי שזה מה שאתה, בורה בורה, וKotz עושים, הלא כן? --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 18:35, 22 במרץ 2015 (IST)
ניסיתי לקרוא ולא הצלחתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:38, 22 במרץ 2015 (IST)
נו טוב, אולי בורה בורה, וKotz יצליחו... אני לא ממש מבין, אבל משהו שם נשמע לי קשור. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 20:24, 22 במרץ 2015 (IST)

הנגזרת השמינית לחוק גודווין[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני מציע שתסיר את דבריך בככר העיר, מ"אמרתי לכם" ואילך, עם תגובתו של ליש, שהסיטו את הדיון לפינה ללא מוצא. עוזי ו. - שיחה 18:33, 22 במרץ 2015 (IST)

היי. אין לי בעיה, אבל זה לא נראה לי חוקי להוריד דברים של מישהו אחר, ליש לצורך העניין. בוא נעשה כזה דבר: אני מסמיך אותך בזה רשמית להוריד כל מילה שתרצה, בין אפס לבין כל המילים, שתמצא לנכון בכיכר העיר מתוך מה שכתבתי היום בשעה 13:18, החל מהמילים "בואו נלך" ועד הסוף, וכל מה שכתבתי ב-14:26 וב-15:57. עכשיו זה בידיך, עוזי ו. . יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:46, 22 במרץ 2015 (IST)

משתמש:בורה בורה/תבניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני מנסה שם איזה תנאי ולא מצליח... אני רוצה שאם "סוג מדינה=לשעבר" שידלג על כל הקטע של נתוני מדינות עד הקטע של "מטבע". שמתי את המשפט {{#שווה:{{{סוג מדינה|}}}|לשעבר||מלא נתוני מדינות...}} אבל מה שאני לא עושה, נתוני המדינות אף פעם לא מוצגים. תוכל לייעץ מה לא בסדר במשפט? אני מנסה על נפאל. אתה יכול לשחק שם כמה שאתה רוצה. בורה בורה - שיחה 20:36, 22 במרץ 2015 (IST)

זה מה שאתה צריך לעשות. קח את כל המלא דברים, מצא שם את כל סימני ה-| ששייכים לבניית הטבלה ותחליף ב{{!}} יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:45, 22 במרץ 2015 (IST)
טוב. אבל איך זה עובד תקין עכשיו, בלי תוספת התנאי? בורה בורה - שיחה 20:53, 22 במרץ 2015 (IST)
כי ברגע שאתה מוסיף תנאי, הסימן | הופך להיות מחלק מטבלה למבדיל בין הפרמטרים של תנאי. יצרת תנאי עם כמה עשרות פרמטרים במקום 3. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:55, 22 במרץ 2015 (IST)
אני רואה שפספסת לפחות המון |- יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:25, 22 במרץ 2015 (IST)
עשיתי מה שאמרת והעברתי בשלב ראשון את סוף התנאי לפני " מתקפל - אוכלוסייה לפי גילאים ", רק כדי לבדוק את שלושת הראשונים. שטח (הראשון) אכן עובד בסדר, אבל השניים הבאים אחריו כבר לא. תוכל לתקן מה שפקששתי? בורה בורה - שיחה 22:03, 22 במרץ 2015 (IST)
נסה עכשיו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:03, 23 במרץ 2015 (IST)
יש לך עיני נץ!. אז הזזתי את ה-}} עוד למטה, שיכלול גם את החלק המתקפל, והוא עדיין לא מוצג. תוכל לתת מאמץ אחרון? תודה. בורה בורה - שיחה 16:53, 23 במרץ 2015 (IST)
לא קיים דף "תבנית:נתוני מדינות/תבניות". ראנ למטה ברשימת תבניות מוכללות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:01, 23 במרץ 2015 (IST)
אבל אני בודק על נפאל, ושם זה קיים. נסה בעצמך על נפאל עם התבנית שלי. נתוני מדינות מופיע, אבל לא התבנית המתקפלת. זה עוד משהו שחומק ממני... בורה בורה - שיחה 18:15, 23 במרץ 2015 (IST)
בבקשה. והורדתי גם סוגריים מיותרים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:32, 23 במרץ 2015 (IST)
יבורך היום בו הגעת לוויקיפדיה! עוד הנפצה קלה... אתה רואה בנפאל את השורה "אוכלוסייה‏[2]‏ (הערכה ליולי 2014)"? יש 3 שורות כאלה (אוכלוסייה, תמ"ג ומדד הפיתוח האנושי). מה שזה גורם, זה ששורת הנתונים משמאל מתקצרת מאוד, ולכן נתונים ארוכים כמו "מוטו לאומי" נשברים על כמה שורות. תוכל להוריד את "(הערכה ליולי 2014)" לשורה נפרדת מתחת? בורה בורה - שיחה 18:42, 23 במרץ 2015 (IST)
ככה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:50, 23 במרץ 2015 (IST)
ענק!! הרחב גם את שני האחרים. בורה בורה - שיחה 18:52, 23 במרץ 2015 (IST)
אבל שים לב שגם שורת הנתונים צריכה לרדת שורה כדי להיות מול שורת ההסבר. בורה בורה - שיחה 18:54, 23 במרץ 2015 (IST)
ככה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:00, 23 במרץ 2015 (IST)
מעולה. משום מה הדף שלך לא מדווח לי על עדכונים. מוזר מאוד. אני צריך להכניס עוד משהו אחד. אם אצטרך סיוע, הגאון בסביבה... בורה בורה - שיחה 20:05, 23 במרץ 2015 (IST)
תשמע, בורה בורה, סופרלטיבים זה טוב ויפה, אבל אני רוצה העלאה של 50% של המשכורת שאתה משלם לי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:06, 23 במרץ 2015 (IST)
הנה, קיבלת 200% בזה הרגע. בורה בורה - שיחה 20:08, 23 במרץ 2015 (IST)
השלמתי הכל ועובד דבש. בורה בורה - שיחה 21:43, 23 במרץ 2015 (IST)

Tech News: 2015-13[עריכת קוד מקור | עריכה]

שינויי תכנה בשבוע זה
  • הגרסה חדשה של מדיה־ויקי (mw:MediaWiki 1.25/wmf22) נמצאת באתרי בדיקה ובאתר mediawiki.org מאז 18 במרץ. היא תופעל באתרים שאינם ויקיפדיה ב־24 במרץ ובכל אתרי ויקיפדיה ב־25 במרץ (לוח שנה).
  • הטקסט של הערת שוליים ברור יותר כאשר לוחצים עליו. יש לו רקע כחול. במספר אתרי ויקי כבר יש רקע כחול, אתרים אלו יכולים להסיר את זה מדף ה־CSS המקומי. [75]
  • העורך החזותי מהיר יותר. עבור משתמשים רבים מהיר לפחות כמו עורך קוד ויקי. [76] [77] [78]
  • כאשר מוסיפים רשימה של מקורות בעורך החזותי, רואים את המקורות מיד. עדיין ניתן לשנות את הקבוצה על־ידי עריכתה. [79]

פגישות

  • ניתן לקרוא את ההערות מהפגישה הקודמת של צוות העורך החזותי.
  • אפשר להצטרף לפגישה שבועית הבאה של צוות העורך החזותי. בזמן הפגישות אפשר לומר למפתחים מה הבאגים החשובים ביותר. הפגישה תיערך ב־25 במרץ ב־19:00 UTC (ב־21:00 לפי שעון ישראל). ר' הוראות הצטרפות.

שינויי תכנה עתידיים

את ידיעות הטכנולוגיה מכינים שגרירים טכנולוגיים והן נשלחות באמצעות בוטלתרוםלתרגםלקבל עזרהלשלוח משובלעשות או לבטל מינוי.

17:09, 23 במרץ 2015 (IST)

ויקיפדיה:דפים ללא בינוויקי/קישורים מרובים לדף לועזי אחד[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושה חודשים עברו, אולי כדי להריץ מחדש את השאילתה לקבל מצב עדכני? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 18:34, 23 במרץ 2015 (IST)

אתה חושב שלא רציתי? מתניה לא מצליח להריץ את הסקריפט של אמיר. אני יכול לנסות ליצור שאילתת SQL דומה, אבל גם אם אצליח, לא בטוח שזה יכנס לעשר דקות שהם מרשים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:36, 23 במרץ 2015 (IST)
מתניה, תזכיר לי בבקשה... --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 23:10, 25 במרץ 2015 (IST)
Can't locate object method "namespaces" via package "MediaWiki::DumpFile::Pages" at prepare_noiw_list.pl line 370. מתניה שיחה 09:13, 26 במרץ 2015 (IST)
אכן רץ יותר מדי זמן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:36, 26 במרץ 2015 (IST)
ראה בדף השיחה שלך, יונה ב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:35, 27 במרץ 2015 (IDT)

הגדלת מפת מיקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום יגאל, הצעת כאן להוסיף אייקון של זכוכית מגדלת למפת מיקום בחמישה מקומות ושאתה יודע איך לעשות את זה. ראשית הייתי רוצה להבין על איזה 5 מקומות אתה מתכוון, דבר שני איך אתה מתכוון לעשות את זה. כרגע הגדלת מפות המיקום מתבצעת באמצעות מדיה ויקי:ImgToggle.js שלא מאפשרת הוספת תמונה לטקסט ההחלפה. אם אתה יודע איך לסרוג סקריפט חדש שיוכל לעשות את זה בצורה טובה אז יש לי מספר רעיונות למה הסקריפט יעשה. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 23:19, 24 במרץ 2015 (IST)

שלום, גיל כ.. דיברתי על משהו אחר לגמרי. ראה ב{{מפת מיקום}}, למשל את הקוד למפת {{#תנאי:{{מפת מיקום/{{{מדינה}}}|שם}}|{{מפת מיקום/{{{מדינה}}}|שם}}|{{{מדינה}}}}} מוגדלת. אפשר להפכו לקוד [[File:Look_24_transparent-FFDDCC.gif|18px]]{{רווח קל}}למפת {{#תנאי:{{מפת מיקום/{{{מדינה}}}|שם}}|{{מפת מיקום/{{{מדינה}}}|שם}}|{{{מדינה}}}}} מוגדלת, וכך גם במקומות האחרים בתבנית. לא טוב? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:55, 25 במרץ 2015 (IST)
דווקא הבנתי שזה מה שהתכוונת, אבל זה לא יעבוד, הטקסט הזה מוכנס באמצעות הסקריפט מדיה ויקי:ImgToggle.js שמקבל טקסט בלבד ולא תמונות. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 13:08, 25 במרץ 2015 (IST)
עדיין לא הבנתי למה, אני אבדוק את זה, גיל כ.. בינתיים, יש תמיד unicode: 🔍 או 🔎. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:12, 25 במרץ 2015 (IST)
הבנתי. תשכח מהתמונה, גיל כ., ובמקום זה יש סימן unicode. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:17, 25 במרץ 2015 (IST)
איזה סימן unicode? אם זה מה שכתבת קודם, אני רואה ריבוע ריק. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 13:19, 25 במרץ 2015 (IST)
אז יש לך בעיה בדפדפן. תן לי להמר שאתה בכרום או בדפדפן הפנימי של סמארטפון או טבלט. הם תמיד עושים בעיות. תפתח את זה בפיירפוקס או באקספלור. נדמה לי שגם באופרה זה צריך לעבוד, גיל כ.. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:23, 25 במרץ 2015 (IST)
מעניין שסימן הקלפים בחתימה שלך כן רואים. אולי אמיר יוכל לפתור את הקושיה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:24, 25 במרץ 2015 (IST)
אני גולש בכרום, בדקתי באקספלורר וראיתי. בכל אופן יש הרבה שמשתמשים בכרום אז אין סיבה לשים משהו שרבים מהמשתמשים לא יוכלו לראות. כבר מזמן רציתי לשלב תמונה של הגדלה/הקטנה במקום הטקסט ואפשרות לעבור בין המפות המוגדלות ישירות בלי להצטרך לעבור דרך הגרסאות המוקטנות, לצערי אני לא יודע JavaScript ככה שאני לא יכול לשפר את הסקריפט. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 13:27, 25 במרץ 2015 (IST)
אם אמיר לא יפתור את זה, גיל כ., אשתדל למצוא סימן דומה או קידוד אחר. גם אני לא יודע אותו מספיק. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:29, 25 במרץ 2015 (IST)
גם במחשב שלי לא רואים את זה. מה לעשות שלא כל מערכות ההפעלה, אף לא המודרניות ביותר, מגיעות עם גופנים שתומכים בכל היוניקוד.
במקומות אחרים בתכנה של ויקיפדיה משתמשים בתמונות של זכוכית מגדלת. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 13:55, 25 במרץ 2015 (IST)
ואי אפשר להוסיף כחלק מהקוד של דף ויקי פקודה טען גופן נוסף, אמיר? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:14, 25 במרץ 2015 (IST)
למשל, ככה: 🔍 . יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:27, 25 במרץ 2015 (IST)
ניסינו את זה פעם, וזה גרם לבעיות ביצועים קשות :( --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 20:38, 25 במרץ 2015 (IST)
אוף, אמיר. ומה עם ממלא מקום? כלומר, אם אין לך אות כזה שים במקומו נגיד רווח, לא מלבן? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:39, 25 במרץ 2015 (IST)
בשביל מה רווח? --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 08:52, 26 במרץ 2015 (IST)
כי את המלבן רואים והוא מכוער, אמיר. את הרווח לא רואים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:47, 26 במרץ 2015 (IST)
נ"ב ראה למעלה מי עשה את העריכה האחרונה. עוד באג. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:47, 26 במרץ 2015 (IST)

IFAT DIGGER[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום Ikhitron ודוד שי, אני מנסה להשיג את המנכ"ל של יפעת כמעט כחודש ללא הצלחה. מעדכנת וממשיכה לנסות. מיכל לסטר - שיחה 16:47, 25 במרץ 2015 (IST)

תודה, מיכל. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:14, 25 במרץ 2015 (IST)
נפגשתי היום עם מנכ"ל יפעת מידע ותקשורת. IFAT DIGGER הוא מאגר מידע המאפשר חיפוש כמותי על בסיס מילות מפתח. כלומר, החיפוש מאפשר לדעת כמה פרסומים בתקופה מסוימת היו בעיתונות היומית אבל אין במאגר את הכתבות עצמן.
העמותה תפנה למספר עיתונים לבדוק אפשרות גישה לארכיונים עבור ויקיפדים. קבלתי שמות אנשי קשר ואני מקווה שנצליח. כל טוב מיכל לסטר - שיחה 14:14, 13 באפריל 2015 (IDT)
תודה רבה לך, מיכל יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:30, 13 באפריל 2015 (IDT)

כרוון מצוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום IKhitron,

בדקתי את הערך כרוון מצוי, ויש לו מקורות - ויקיפדיה האנגלית והאתר הישראלי לציפורים בחצר הבית (קישור חיצוני בתחתית הדף). עד כמה שאני יודע, ויקיפדיה האנגלית נחשבת כמקור לגיטימי לערכים בויקיפדיה העברית. האם אני יכול להסיר את תבנית המקורות ששמת? בברכה, בנימין - שיחה 16:39, 26 במרץ 2015 (IST)

שלום, בנימין. קודם כל, ויקיפדיה, אנגלית או אחרת לא נחשבת למקור, בגלל אפשרות של טעות נגררת. ובלי קשר, המקורות צריכים להופיע כקישור בערך עצמו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:28, 26 במרץ 2015 (IST)

תבנית:מדינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יגאל, סיימתי עם ההסבה של תבנית מדינה לשעבר. נותרו כמה ספיחים מעצבנים ואני מבקש אם תוכל לעדכן את עיצוב התבנית.

  1. אם יש רק סמל / דגל אחד, הוא לא ממורכז. ראה השושלת הווטאסית
  2. יש רווח גדול אחרי "יישות יורשת". ראה השושלת הווטאסית או גינאה החדשה (טריטוריה אוסטרלית)
  3. יש רווח אחרי "קידומת בינלאומית". ראה יפן או "מטבע" כמו בסודאן הצרפתית

תודה. בורה בורה - שיחה 16:45, 26 במרץ 2015 (IST)

1. אני לא מכיר מספיק את התמונות. מה שאני יכול להציע זה 3 אפשרויות - אם יש דגל וסמל, אם יש דגל ואם יש סמל. מעצבן ובטוח יש דרך טובה יותר.
2 - 3. נראה לי שהרווחים באים בגלל כל הפרמטרים שלא נמצאים. אתה יכול לסדר לי דוגמה שבה יש את כל הפרמטרים בעולם? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:13, 26 במרץ 2015 (IST)
תיכף אצור. אבל זה לא משפיע בתבניות אחרות... ראה נסיכות מוסקבה כאשר אין דגל וסמל. בורה בורה - שיחה 17:26, 26 במרץ 2015 (IST)
ויש שם מלא רווחים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:27, 26 במרץ 2015 (IST)
נראה בפסקה של מטבע הבעיה היא בתנאים של קידומת בינלאומית ושל אתר אינטרנט. לא אצלחתי למצוא את הבעיה בדיוק. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:32, 26 במרץ 2015 (IST)
ראה משתמש:בורה בורה/טיוטה. כאשר התבנית מלאה אין בעיה. בורה בורה - שיחה 17:40, 26 במרץ 2015 (IST)
אפשר לשחק עם זה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:51, 26 במרץ 2015 (IST)
ודאי! בורה בורה - שיחה 17:54, 26 במרץ 2015 (IST)
אז בעיה היא בהוראת התנאי במקרה שהפרמטר ריק. ניסיתי למחוק שם הכל כדי לבדוק עם אין שם תו נסתר אבל לא מצאתי. בנוסף, נראה שיש פרמטרים בסדר ויש פרמטרים בעייתיים. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:57, 26 במרץ 2015 (IST)
לא הצלחתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:14, 26 במרץ 2015 (IST)
משתמש:Kotz, אולי אתה? בורה בורה - שיחה 18:16, 26 במרץ 2015 (IST)

ערכים פוטנציאליים להמלצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום,

תודה שהוספת לי רשימה חדשה. התכוונתי שזה יהיה בדף אחר, בלי לדרוס את התוכן הקיים (אני עדיין משתמש בו). נראה שיש שם יותר מדי ערכים. אשמח אם תקצר את הרשימה ותכלול בה רק ערכים שגדולים מ-50K. כמו כן, סדר בבקשה את הרשימה מהערך הארוך ביותר לקצר ביותר (הארוכים למעלה). גילגמש שיחה 00:42, 27 במרץ 2015 (IST)

אם אתה רוצה להעביר את זה, שחזר עריכה אחת ותן לי כתובת אחרת איפה לשים את זה. אני הולך לסדר את מה שביקשת. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:44, 27 במרץ 2015 (IST)
משתמש:Gilgamesh/ערכים פוטנציאליים להמלצה. גילגמש שיחה 00:49, 27 במרץ 2015 (IST)
שיניתי ושחזרתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:51, 27 במרץ 2015 (IST)

על יצירת רשימת ערכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיטור אלכסנדר
מוענק לך בזאות עיטור אלכסנדר, המציג את הפרש מדיון שהוזמן לרגל הניצחון בקרב גרניקוס, על יצירת רשימת ערכים פונטציאליים להמלצה גילגמש שיחה 12:13, 27 במרץ 2015 (IDT)
תודה, גילגמש יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:26, 27 במרץ 2015 (IDT)

מזל טוב ליום הולדתך[עריכת קוד מקור | עריכה]

מזל טוב ושלל ברכות מ ז ל ט ו ב ! בריאן - שיחה 07:56, 29 במרץ 2015 (IDT)

מ ז ל ט ו ב ! ערן - שיחה 08:07, 29 במרץ 2015 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! --ד.אלון - שיחה 08:08, 29 במרץ 2015 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! המון אושר ועושר. ותודה רבה על תרומתך הגדולה לויקיפדיה. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 08:11, 29 במרץ 2015 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! עד 120 יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:20, 29 במרץ 2015 (IDT)
מזל טוב ליום הולדתך! בורה בורה - שיחה 08:33, 29 במרץ 2015 (IDT)
מזל טוב! גילגמש שיחה 08:47, 29 במרץ 2015 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! וחג שמח יגאל. אתה בהחלט תוספת משמעותית ומבורכת לכוחותינו. מאחל לך הרבה הצלחה, חירות והתחדשות (לפי רוח החג). גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 09:48, 29 במרץ 2015 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! ושפע ברכות, יגאל אלדדשיחה 09:49, 29 במרץ 2015 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! Mbkv717שיחה • ט' בניסן ה'תשע"ה • 11:30, 29 במרץ 2015 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! , אכן רוח פרצים רעננה במחוזותינו. שיהיו לך תמיד כח ומרץ. ביקורת - שיחה 12:24, 29 במרץ 2015 (IDT)
מזל טוב יגאל. שמזןשיחהערכי בראבו • 12:41, 29 במרץ 2015 (IDT)
מזל טוב ליום הולדתך! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 14:11, 29 במרץ 2015 (IDT)
מזל טוב קומרד • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 15:13, 29 במרץ 2015 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 21:11, 29 במרץ 2015 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! בברכה. ליש - שיחה 22:20, 29 במרץ 2015 (IDT)
באיחור אמנם, אבל יום הולדת שמח! יגאל, אני מאד שמח שאתה כאן. Liad Malone - שיחה 00:52, 30 במרץ 2015 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! עד 120 ! ‏dMy‏ • שיחה • 00:58‏, 30/03/2015 • י' בניסן ה'תשע"ה
תודה רבה לכם יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:47, 30 במרץ 2015 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! גם ממני! ‏עמיחישיחה 09:05, 1 באפריל 2015 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! האינטרנט חזר. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 11:10, 1 באפריל 2015 (IDT)
שוב תודה רבה לכם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:54, 3 באפריל 2015 (IDT)
באיחור רב מזל טוב גם ממני. יואב ר. - שיחה 15:42, 12 באפריל 2015 (IDT)
תודה! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:44, 12 באפריל 2015 (IDT)

Tech News: 2015-14[עריכת קוד מקור | עריכה]

שינויים אחרונים
  • ניתן להסתיר כרזות באתר גם אם אין לכם חשבון. [81]
  • ניתן להוסיף ציטוטים בקלות רבה יותר בוויקיפדיה הצרפתית והאיטלקית על ידי העורך החזותי. הכלי מוסיף מידע כאשר מוסיפים סוג מסוים של קישור. בעתיד ניתן יהיה להשתמש בכלי הזה בוויקי המקומי שלכם. [82] [83] [84]
  • כל האתרים אמורים להיות מהירים יותר עם יש לכם גרסה עדכנית של הדפדפן. [85]
  • ייתכן שראיתם באג רציני כאשר ערכתם תבניות בעורך החזותי. הבאג תוקן במהירות. [86]
  • העורך החזותי היה מתקלקל במצבים מסוימים של עריכת תמונה. הבעיה תוקנה במהירות. [87]

שינויים השבוע

  • הגרסה חדשה של מדיה־ויקי (mw:MediaWiki 1.25/wmf23) נמצאת באתרי בדיקה ובאתר mediawiki.org מאז 25 במרץ. היא תופעל באתרים שאינם ויקיפדיה ב־31 במרץ ובכל אתרי ויקיפדיה ב־1 באפריל (לוח שנה).
  • העורך החזותי הוא כלי העריכה העיקרי ב־53 ויקיפדיות נוספות. [88]
  • ניתן לערוך מהאתר הנייד בכל הוויקיפדיות ללא חשבון. [89]
  • ניתן לבדוק כלי חדש באתר הבטא של ויקיפדיה האנגלית במכשירים ניידים. הכלי החדש מאפשר ליצור רשימות של ערכים. [90]
  • ניתן לראות עכשיו שהעורך החזותי נפתח גם אם אתם לא מסתכלים בראש הדף. [91]
  • העורך החזותי לא משאיר יותר כותרות ריקות שמכילות רק תגי nowiki. [92] [93] [94] [95]

פגישות

  • אפשר להצטרף לפגישה שבועית הבאה של צוות ויקינתונים. הפגישה תיערך בערוץ IRC ב־31 במרץ ב־16:00 UTC (ב־18:00 לפי שעון ישראל). [96]
  • ניתן לקרוא את ההערות מהפגישה הקודמת של צוות העורך החזותי.
  • אפשר להצטרף לפגישה שבועית הבאה של צוות העורך החזותי. בזמן הפגישות אפשר לומר למפתחים מה הבאגים החשובים ביותר. הפגישה תיערך ב־1 באפריל ב־18:00 UTC (ב־20:00 לפי שעון ישראל). ר' הוראות הצטרפות.

את ידיעות הטכנולוגיה מכינים שגרירים טכנולוגיים והן נשלחות באמצעות בוטלתרוםלתרגםלקבל עזרהלשלוח משובלעשות או לבטל מינוי.

18:18, 30 במרץ 2015 (IDT)

קטגוריה:ציטוט מקור בשפה זרה (הולנדית)[עריכת קוד מקור | עריכה]

חג שמח יגאל, כמדומני שקטגוריות אלו צריכות להיות מוסתרות. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 16:51, 3 באפריל 2015 (IDT)

היי. חג שמח. חשבתי על זה. אבל נראה לי שלא, כי הן קיימות עבור הקורא ולא עבורנו. מה דעתך? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:52, 3 באפריל 2015 (IDT)
כמו שאר קטגוריות התחזוקה, אני סבור שקטגוריות הציטוט מיועדת לעורכים בלבד. תראה לדוגמא בערך A Girl Like Me, מופיעות תשע קטגוריות ציטוט לעומת שתי קטגוריות "אמיתיות". מתייג את המומחה, YoavR. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 13:28, 12 באפריל 2015 (IDT)
תודה על הזימון. אני מסכים עם קרלוס. יואב ר. - שיחה 14:13, 12 באפריל 2015 (IDT)
אם כך, אין לי מה להגיד. אני לא מסכים, אבל אסדר את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:12, 12 באפריל 2015 (IDT)

טעות ביחידה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יגאל שלום.

קטגוריות השירות צריכות לשרת - לא יתכן שנעוות דף תבנית או ערך כדי שלא יפריע לקטגוריית שירות. אם אין פתרון הולם לקטגוריה, צריך להשלים עם זה שהיא לא תהיה ריקה, לא לקלקל בדפי התבנית. דרך אגב: בזמנו ייבאתי מוויקיפדיה באנגלית יחידה מיוחדת המיועדת לבדיקות, וחלק מהשימוש ביחידה הזו הוא לוודא שקלט מסוים מחזיר "שגיאה ביחידה". מה שאתה עושה דומה לשבירת ה- unit-test כי מפריע לך שיש שגיאות. זה לא מוצדק ולא נכון. אנא אל תקלקל שוב. אם מפריע לך שקטגוריית השירות אינה ריקה, נסה למצוא לכך פתרון, או שתשתים עם זה שהקטגוריה לא ריקה. (מזכיר לי ויכוח דומה שהיה לנו כשהתעקשת על כיפוף הקטגוריות לרעיון חסר שחר ש"קטגוריות מעגליות" זה דבר אסור). בברכה - קיפודנחש 23:37, 5 באפריל 2015 (IDT)

היי, קיפודנחש. העניין הוא שזה לא קוד ויקי אלא קוד LUA, לכן מצאתי פתרון, כפי שאתה מציע, וכתבתי לך אותו אתמול - לדאוג שהדף לא יכנס לקטגוריה. היחידה שאתה מתאר זה משהו אחר לגמרי. יש הבדל עצום בין ליצור שגיאה כדי לבדוק שאכן יש שגיאה לבין ליצור שגיאה בדוגמה בהוראות שימוש. כאן זה לא unit-test, אפילו לא דיבוג, אלא ייצוג. מדובר בדברים שונים לחלוטין. ובוא לא נחזור לקטגוריות מעגליות. כל מי שדיבר בנושא הסכים איתי, אבל אין לי כל כוונה לנסות לשכנע אותך. אמרתי את זה כבר לא פעם בוויקיפדיה, ואחזור על זה שוב. מעולם לא הפריע לי שלמישהו יש דיעה הפוכה משלי, ולא ניסיתי בגלל זה לשכנע אותו בצדקתי. אני מתווכח רק כשלמישהו מפריע שלי יש דיעה שונה משלו והוא מנסה לכופף אותי. קריצה. אם אתה לא רוצה לעשות את מה שהצעתי - לדאוג שהדף הזה לא יפול לקטגוריה, אנסה לעשות זאת לבד. אולי באמת הגיע הזמן להתעמק ב-LUA. אם לא אצליח, זה עלול לחזור אליך כבומרנג, כי לא אהסס לבקש ממך עזרה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:58, 6 באפריל 2015 (IDT)
יגאל, אף אחד לא מנסה "לכופף אותך", אבל לא יתכן לגרום נזק לתבנית בגלל שיקולים של קטגוריות השירות. הקטגוריות הללו נועדו לשרת את הערכים, וזה לא נכון שהערכים (או התבנית, במקרה הזה) יצטרכו "להתכופף" כלשונך כדי לשרת את קטגוריית השירות. לגבי ה"הבדל העצום" - לא, אין הבדל עצום. אצלנו, לא נעשה שימוש נרחב ב"unit-test", אבל זה בגלל קוצר זמן, עצלות או הזנחה, לא בגלל שלא צריך. יש כמה יחידות שממש זועק שהן רוצות בדיקות, כולל יחידה:String ו-יחידה:תאריך. אם תציץ בדפי הבדיקות בוויקיפדיה באנגלית, תראה שחלק מהבדיקות הן "שליליות" (למשל ב-en:Module_talk:String/testcases). אצלנו הבדיקות לא כוללות בדיקות שליליות, אבל בעזרת השם נגיע גם לזה. כפי שאמרתי, עקרונית אין הבדל בין בדיקות שליליות של מודול ובין דף התיעוד של תבנית בנוגע לשאלה "האם זה לגיטימי להציג error". קיפודנחש 16:36, 6 באפריל 2015 (IDT)
אני מסכים איתך לגמרי ש-unit-tests אמורים להיות בכל מקום ואמורים להיות מורצים תמיד. אבל לדעתי, ואינני מנסה לכות אותה עליה שאין שום קשר בין הטסטים לבין תיעוד. וכמו שקטגוריה חייבת להתכופף בפני הטסט, כך תיעוד חייב להתכופף בפני כל דבר. כי התיעוד נועד לשרת את המערכת, לא לכופף אותה לצרכיו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:39, 6 באפריל 2015 (IDT)
נ"ב מוכן. אבל אני עדיין חושב שהיה צריך לכופף את התיעוד בפני המערכת לטיפול שגיאות ולא להפך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:53, 6 באפריל 2015 (IDT)

Tech News: 2015-15[עריכת קוד מקור | עריכה]

18:41, 6 באפריל 2015 (IDT)

הכנת הצבעת מחלוקת[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום,

אתה יכול לעזור לי בבקשה להכין הצבעת מחלוקת? צריך לבצע את הפעולות הבאות:

  1. לשים תבנית {{מחלוקת}} בערך הערכים המקושרים לתבנית {{אנציקלופדיה ynet}} ‏הערכים המקושרים יש לקשר רק ממרחב הערכים.
  2. ליצור הפניות מכל הערכים לדף מרוכז אחד.
  3. ליצור דף עם כל הערכים המקושרים.

אתה יכול לעשות את זה בעקרון? גילגמש שיחה 19:01, 7 באפריל 2015 (IDT)

היי. ייתכן. לא הבנתי את ההסבר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:03, 7 באפריל 2015 (IDT)
אתה יודע מה היא הצבעת מחלוקת וכיצד מקיימים הצבעת מחלוקת מרובת ערכים? גילגמש שיחה 19:04, 7 באפריל 2015 (IDT)
בחיים לא שמעתי על זה... יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:06, 7 באפריל 2015 (IDT)
אם ההצבעה נוגעת ליותר מערך אחד, יש להציב תבנית {{מחלוקת}} בכל הערכים ולקשר את הערכים האמורים לדיון בעזרת הפניה. ראה לדוגמה את ההצבעה הזאת: ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:ח'דיתה‎. כשמדובר ב20-30 ערכים אין בעיה לעשות את זה ידנית, אבל פה יש המון ערכים, לכן חשבתי שאולי תוכל לעזור לי לעשות את זה עם בוט או משהו כזה. במקרה כזה לא נציין את כל הערכים בדף ההצבעה אלא נשים קישור לדף מרוכז שבו יהיו הערכים. גילגמש שיחה 19:08, 7 באפריל 2015 (IDT)
הגיוני, אבל למה חשבת שיש לי קשר לבוטים? אתה צריך לדבר עם עודד, נראה לי, או עם kotz. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:12, 7 באפריל 2015 (IDT)
אני לא מבין בטכנולוגיה הארורה. מבחינתי זה הכל אותו דבר, מאיים, מסוכן וחתרני. גילגמש שיחה 21:41, 7 באפריל 2015 (IDT)
קח שנתיים חופש ותלמד. אתה תראה שזה הרבה פחות גרוע ממה שזה נראה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:43, 7 באפריל 2015 (IDT)
שומר נפשו ירחק. אפנה מחר לקוץ. תודה. גילגמש שיחה 21:48, 7 באפריל 2015 (IDT)
יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:49, 7 באפריל 2015 (IDT)

קוד מזהה בינלאומי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראה הערתי בשיחה:קוד מזהה בינלאומי. תודה, ‏DGtal‏ - שיחה 01:46, 8 באפריל 2015 (IDT)

עניתי שם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:51, 8 באפריל 2015 (IDT)

Tech News: 2015-16[עריכת קוד מקור | עריכה]

19:40, 13 באפריל 2015 (IDT)

~[עריכת קוד מקור | עריכה]

נא הרחב לגבי הטילדה, לא הבנתי מה היא עושה שם • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 14:48, 14 באפריל 2015 (IDT)

הרצת? עובד? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:51, 14 באפריל 2015 (IDT)
רק בהסרה של ה-לוכסן בסוף זה מתקבל.
FillFromAllPages("Damzow/", 2, false, 100, "Damzow0");
שויין. עכשיו בא לך לספר לי מה הטריק? • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 14:57, 14 באפריל 2015 (IDT)
בדיוק. אז זה עבד או לא? אם כן, אספר לך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:00, 14 באפריל 2015 (IDT)
כן כן, עבד • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 15:03, 14 באפריל 2015 (IDT)
יפה. אז ככה. הם דיברו על טווח. כלומר, בין עודד לבין עודד~. מכיוון שטילדה היא תו ascii מספר 126, כלומר האחרון בטבלה שהוא נראה, כי הבא אחריו ואחרון באמת הוא 127 וזה סימן מחיקה, הטווח ייקח את כל הדפים בין עודד לבין עודד~, כלומר, שהתו הבא אחרי עודד הוא התו האחרון - הכי רחב שאפשר. זה לא היה עובד על עודד~ד אם היה כזה, אבל לשימחתנו בדרך כלל לא משתמשים בטילדה בשמות הדפים. לכן עודד/ עד עודד/~ לקח את כל הדפים שלך שהאות הראשונה של דף משנה היא אות באנגלית. לעומת זאת, אותיות בעברית נמצאות מחוץ ל-ascii, ולכן לא ייתפסו. מה שעשיתי זה להוריד את ~ ולשים במקום / את התו הבא אחריו ב-ascii, ספרה 0. כתוצאה מכך, זה לקח את כל הדפים בין הדף עודד/ לבין הדף עודד0, שזה כל השמות שמתחילים בעודד/, גם בעברית, ועצר רק אחרי שסיים עם / ועבר ל-0. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:11, 14 באפריל 2015 (IDT)
יפה! אהבתי. חשדתי שזה משהו בכיוון, אולי איזה Wildcard כלשהו, אבל מסבר שלפעמים הפתרון יותר פשוט ממה שאתה חושב • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 15:15, 14 באפריל 2015 (IDT)
צור עכשיו דף בשם משתמש:Damzow0. תריץ שוב. תראה אם זה תפס אותו, כי לא כתוב במנואל אם זה כולל או לא. אם כן, תצטרך להוסיף קוד שיפסול אותו, כי זה לא דף משנה. ותגיד לי איך יצא. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:17, 14 באפריל 2015 (IDT)
עודד? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:28, 14 באפריל 2015 (IDT)
תופס אותו. חשוב לדעת כדי שאוכל להוציא אותו מהתוצאות • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 15:29, 14 באפריל 2015 (IDT)
יפה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:32, 14 באפריל 2015 (IDT)
אין כמו עבודת צוות! בורה בורה - שיחה 15:33, 14 באפריל 2015 (IDT)
מעולה! תודה רבה יגאל, עכשיו אני מחריג את הדף הם סיומת 0 מהתוצאות.
בורה בורה רשום לך יכולת נוספת, לאתר רשימת דפי משנה ולבצע בהם מה שאתה רוצה. שימושי לפורטלים, תראה מה אני עושה בפורטל:דגלים וסמלים (בתרומות של DamBot) • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 15:36, 14 באפריל 2015 (IDT)
אין בעיה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:39, 14 באפריל 2015 (IDT)
כן הבנתי את זה מהדיון. אתה מעדכן את דפי ההסבר של הבוט כל פעם שנוספת יכולת חדשה? צריך. בורה בורה - שיחה 15:43, 14 באפריל 2015 (IDT)
לכשנדרש לכך אבנה משימה חדשה עם הסבר. כרגע אין טעם. • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 16:18, 14 באפריל 2015 (IDT)

בקשה לבדוק סטטיסטיקה על מרחב טיוטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יגאל, אתה יכול לבדוק על מרחב טיוטה בכמה ערכים מוצבות התבניות {{בעבודה}} ו{{בעבודה אקדמית}}. זה בשביל הדיון במזנון. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:30, 14 באפריל 2015 (IDT)

[120] ו[121]. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:38, 14 באפריל 2015 (IDT)
צודק, אפשר להשתמש בחיפוש לא צריך שאילתה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:42, 14 באפריל 2015 (IDT)

תבנית:גיל לערכי אישים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. אפשר להוריד את הבדיקה של +90. מיצינו את הפתרון הזה. צריך להטמיע את השכלול שהצעתי אצל קוץ
  2. מה עם התיקון שלי של קטגור אוטומטי ל-100 ו-110? ראיתי שהסרתם אותו. בורה בורה - שיחה 18:19, 14 באפריל 2015 (IDT)
  1. בסדר, אני אוריד אחרי שתסביר לי מה זה אצל קוץ.
  2. עצרנו בכך שביקשתי ממך להשיג לי רשימה מלאה של סוגי הפלט (כ-70 שנה, כשנתיים, כחמש שנים...). יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:21, 14 באפריל 2015 (IDT)
  1. שיחת משתמש:Kotz#עדכון לתבנית:גיל לערכי אישים
  2. זה לא נראה לי כיוון נכון. אני חושב שגם אמרו לך את זה באחד הדיונים. זה לא חייב להיות מדויק ברמה של שניות. מספיק ברמה של יום. ולא הבנתי מה היה רע בפתרון שלי. בורה בורה - שיחה 18:35, 14 באפריל 2015 (IDT)
  1. הבנתי. אוריד את זה עכשיו.
  2. אז תשיג לי אישור של ערן או קיפודנחש להוסיף קוד ליחידה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:37, 14 באפריל 2015 (IDT)
אני זוכר רק במעומעם את הדיון. האם משתמש:קיפודנחש לא אמר לך שהוספת הקוד זה לא הפתרון הנכון? ושוב, לא הבנתי מה היה רע בפתרון שלי. אפשר להחזיר אותו? בורה בורה - שיחה 18:40, 14 באפריל 2015 (IDT)
זהו, שזה או שתשיג לי רשימה, או שתשיג לי אישור. אין פתרון שלישי. פתרון שלך יצר אינסוף שגיאות מפענח. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:42, 14 באפריל 2015 (IDT)
משתמש:ערן, מה פירוש ה"אישור"? זו אנציקלופדיה חופשית. אם הוא יכול לתקן, שיתקן. בורה בורה - שיחה 18:49, 14 באפריל 2015 (IDT)
פירוש שזה לא משהו שאקח על עצמי בלי הסמת הממונים. וזה לא תיקון, זאת הוספת אפשרויות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:52, 14 באפריל 2015 (IDT)
לא צריך "אישור" , זו אנציקלופדיה חופשית וכל עוד תוספת לא מזיקה בערכים מסוימים אפשר להוסיף. חוץ מזה לא הבנתי ממש מה רוצים להוסיף. ערן - שיחה 21:21, 14 באפריל 2015 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: יגאל, מה פירוש "הממונים"? אין דבר כזה. אם אתה רוצה להתייעץ על משהו - תפאדל. אבל אם אתה רוצה רשות - לא תקבל (לפחות לא ממני) כי "לתת לך רשות" זה לקבל את גישתך שיש בוויקיפדיה משהו שמותר לי ואסור לך, ואין לי כוונה לקבל גישה משונה כזו. זה יהיה נחמד מאד אם עוד אנשים יתקנו בגים ויוסיפו יכולות בקוד לואה (כלומר עריכה במרחב "יחידה"). נדמה לי שנגענו בדיוק בכך בשיחה שהייתה לא מזמן בדף השיחה של משתמש:ערן, בנוגע להגנה על דפים במרחב "יחידה". כשערן אמר שאין צורך להגן שם הגנת יתר, המשמעות המובנת מאליה היא שהמרחב פתוח לעריכה (ברוב הדפים אפילו לאלמונים), ובוודאי ובוודאי שאתה מוזמן לערוך שם. ואם תעשה טעות - אין בכך דבר. גם ערן וגם אני איננו חסינים מטעויות. טעות במרחב "יחידה" היא כתו טעות במרחב "תבנית" - מתקנים וממשיכים הלאה. כמובן שאם תרצה עצה - שאל. בברכה - קיפודנחש 21:29, 14 באפריל 2015 (IDT)
ערן, תודה, אני אעבוד על זה. זהו, שאתם מכירים את הקוד על בוריו ואני לא, אז אינני רוצה לעשות משהו גדול בלי ידיעתכם. מה שאני רוצה לעשות זה יחד עם ארבעת האופציות לפלט (שנים, הפרש, ...) להוסיף חמישית, שתתן רק מספר ותו לא.
קיפודנחש, אני לא מדבר על כך שלך מותר ולי אסור. אני מדבר עך כך שאתה מבין בזה ואני טרם. בקשר לשאר - מצויין, אני הולך לעבוד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:42, 14 באפריל 2015 (IDT)

תבנית:טקס פרסי אוסקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש שם שגיאת מפענח. נראה לי משהו מהתיקונים האחרונים שאתה עושה. בורה בורה - שיחה 18:30, 14 באפריל 2015 (IDT)

לא קשור אליי. פשוט צריך לדעת שאם שמים בדף התבנית את התבנית בלי includeonly ובלי פרמטרים, זה מתכון לבלגן. תיקנתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:33, 14 באפריל 2015 (IDT)
תודה. בורה בורה - שיחה 18:35, 14 באפריל 2015 (IDT)
קטגוריה:שגיאת מפענח: pfunc expr unrecognized punctuation לא ברשימות שלך לניטור? בורה בורה - שיחה 18:37, 14 באפריל 2015 (IDT)
ברור שלא. זאת קטגוריה זמנית. שים לב שזה מתווסף יחד עם קטגוריה:שגיאות מפענח, שכוללת את כל השגיאות והיא כן ברשימה. פשוט הייתי עבוק במשהו אחר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:40, 14 באפריל 2015 (IDT)

בעיה במפענח[עריכת קוד מקור | עריכה]

יגאל ראה קובץ:ישראל ברנר.jpeg. הפרמטר זמן ב{{תמונה בעייתית עם זמן}} גורם לבעיה שלא היתה בעבר. בעיקר בתבנית הזו, הזמן שניתן מוחסר מהיום הנוכחי וכך הקטלוג בקטגוריה:תמונות החשודות בהפרת זכויות יוצרים נעשה לפי מספר הימים שעבר מ-0 ועד 7 כאשר תמונה מגיע ל-7 ימים הקובץ נמחק. עכשיו יש עם זה בעיה. אתה יכול לבדוק מהי? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:18, 15 באפריל 2015 (IDT)

בוצע בוצע. התאריך נכתב בכיוון ההפוך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 11:43, 15 באפריל 2015 (IDT)
הפתרון לא טוב. ואם מישהו כותב 14 באפריל 2015? חוץ מזה שהכתיבה היתה בסדר המקובל - אתה שיניתי לסדר לא מקובל. ד"א, הבעיה אינה רק בקובץ הזה. תכנס לקובץ:FFL-p1.jpg ותראה שלא מופיע שגיאת מפענח. עכשיו תערוך עריכה ריקה (או תצוגה מקדימה) ותראה שגם שם זה קורה. לדעתי כל התמונות בקטגוריה בעלי אותה בעיה שכרגע נסתרת. 11:53, 15 באפריל 2015 (IDT)
אין לי שמץ של מושג למה המפענח לא מקבל את הסדר הזה. לא יודע מה היה קודם כי גיליתי את קיומו לפני שבוע. בקובץ שציינת כן יש שגיאת מפענח. אני מניח שכדאי שתדבר עם קיפודנחש, אמיר או ערן ותשאל אותם למה זה פתאום הפך לסדר לא תקין. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 11:57, 15 באפריל 2015 (IDT)
זה משהו עם הוראת התנאי #זמן. יכול להיות שצריך לשנות ל-#זמןמ? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:01, 15 באפריל 2015 (IDT)
קודם כל בהחלט שכן צריך, כי זמןמ היא הגרסה הנכונה לשימוש. אך אינני חושב שזה גורם לבעיה הזאת. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:04, 15 באפריל 2015 (IDT)
ערן, קיפודנחש - מה אתם אומרים? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:13, 15 באפריל 2015 (IDT)
יונה ב., וככה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:21, 15 באפריל 2015 (IDT)
ככה זה טוב, רק שכל מי שמוסיף את התבנית צריך להכיר את הפורמטר המדויק לעשות זאת. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:42, 15 באפריל 2015 (IDT)
אכן. אבל אפשר לתקן את התבניות הקיימות, ובעניין החדשות אתה יכול לשים הסבר בדף התבנית. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:45, 15 באפריל 2015 (IDT)
לא משתמשים בתבנית:תמונה בעייתית עם זמן בצורה ישירה אלא באמצעות ס: על {{תמונה בעייתית}} (באופן דומה ל{{חשיבות}}). בחשיבות משתמשים בהפרדה באמצעות נקודה שכן עובדת, ובתמונה בעייתית משתמשים בהפרדה באמצעות סלאשים. אני לא בטוח למה הפורמט הזה לא נתמך. (חיפשתי שינויי קוד שנעשו לאחרונה בParserFunctions ולא מצאתי) ערן - שיחה 21:47, 15 באפריל 2015 (IDT)
אתה יכול פשוט לשאול אותם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:49, 15 באפריל 2015 (IDT)
שימוש ב-ס בתמונה בעייתית באמת מאפשרת לשים איזה פורמט שרוצים בתאריך. ערן האם יש אפשרות להוסיף אזהרה (חלון קופץ כמו שיש עם יש הערת שוליים בערך אבל בלי תבנית הערת שוליים) כאשר מוסיפים ישירות את תמונה בעייתית עם זמן, הבהרת חשיבות עם זמן וכדומה? יונה בנדלאק (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

דפים מבוקשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום,

הנה מטלה שאולי תעניין אותך: מיוחד:דפים מבוקשים. יש שם המון קישורים שלא באמת צריכים להיות שם. צריך או ליצור את {{קצרמר/הרחבה/מוזיקה‎‏}} או לגרום ל{{קצרמר}} לא ליצור את הקישור האדום המיותר הזה. כנ״ל לגבי עוד מאות קישורים שם, שכנראה אפשר לחסל באמצעות תיקון קוד של התבניות שיוצרות את הקישורים האדומים המיותרים.

כשהקישורים האדומים הטכניים המיותרים האלה ייעלמו, הדף יתחיל להיות שימושי יותר ונראה מהם הערכים המבוקשים באמת.

בא לך? --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 12:28, 15 באפריל 2015 (IDT)

היי, אמיר. קודם כל, זה לא משהו חדש. ראיתי את הדף הזה ונבהלתי ואף עשיתי תיקון קטן באחת התבניות שגרם להעלמת כרבבה של קישורים אדומים. אבל אינני בטוח שלתקן את הדף הזה זה רעיון טוב. זאת הייתה הסיבה שהצגתי במזנון את הדף שמחליף אותו, ויקיפדיה:מסדר ניקיון/ערכים חסרים. מה דעתך עליו? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:39, 15 באפריל 2015 (IDT)
אבל הדף החדש לא דינמי. כבר בעמוד הראשון אני רואה כמה כחולים. וחוץ מזה, איך בדיוק הוא נוצר? למה רוברט סנדרסון מוליקן‎‏ (105 קישורים, רובם מתבנית זוכי פרס נובל) לא ברשימה שלך? בורה בורה - שיחה 12:46, 15 באפריל 2015 (IDT)
הוא נוצר כשאני מבקש מערן טובה להריץ את השאילתה. נדיג, פעם בשנה. וזה לא שם, כי זה רק חלק עליון. לי יש הרבה יותר מידע. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:47, 15 באפריל 2015 (IDT)
גם „דפים מבוקשים” לא דינמי לגמרי, אלא מתעדכן אוטומטית פעם ב־. באופן עקרוני אני מעדיף במידת האפשר פתרונות מתוך התכנה ולא תוספות מקומיות. קישורים אדומים כאלה הם סימן שמשהו לכתחילה לא נכון. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 12:49, 15 באפריל 2015 (IDT)
הפתרון היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא #קיים ({{קישור אם קיים}}). אבל זה כבד מדי למערכת. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:52, 15 באפריל 2015 (IDT)
הבעיה היא בתבנית:קצרמר/קוד. יש שם שורה שגורמת לזה. השורה הזו נועדה להציג הודעת עריכה שונה לקצרמרים שונים לפי סוג הקצרמר, אבל בפועל זה מיותר לגמרי. השורה היא זו:

ו'''<span class="plainlinks">[{{כתובת מלאה:{{שם הדף המלא}}|action=edit&editintro={{נתיב מקודד:{{#קיים:תבנית:קצרמר/הרחבה/{{{1|כללי}}}|תבנית:קצרמר/הרחבה/{{{1|כללי}}}|תבנית:קצרמר/הרחבה}}}}}} להרחיב אותו]</span>'''

צריך להחליף את הקוד הזה במשהו פשוט וישיר, תוך שימוש ב{{עריכת הדף}} - משהו כזה:

{{עריכת הדף | הודעה = תבנית:קצרמר/הרחבה | כתובית = '''להרחיב אותו''' }}

זה מסיר פונקציונליות מסוימת (הודעת עריכה שונה ל"קצרמר מוזיקה" ול"קצרמר זברבירים"), אבל זו הצטעצעות מיותרת, שנמצאת בשימוש במספר מוגבל של סוגים. אפשר להחזיר את הפונקציונליות תוך שימוש בפונקציית פרשן "#בחר" בפרמטר "הודעה =". הייתי עושה זאת, אבל תבנית:קצרמר/קוד מוגן מפני עריכות בני תמותה. קיפודנחש 19:06, 15 באפריל 2015 (IDT)
תודה על הטיפ, קיפודנחש. להוריד פונקציונליות כדי להקל על הסטטיסטיקה זה לא משהו שארשה לעצמי לעשות, אז בוא נחכה עם זה זמן מה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:08, 15 באפריל 2015 (IDT)

קטגוריה:ויקיפדיה/בוט/בוט ההסבה/דפי פלט[עריכת קוד מקור | עריכה]

העבר לקטגוריה:ויקיפדיה/בוט/בוט ההסבה/דפי פלט/למחיקה מה ששלך וכבר רץ והוסב. תודה. בורה בורה - שיחה 10:36, 16 באפריל 2015 (IDT)

שום דבר. אני מחכה שkotz יריץ את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:15, 16 באפריל 2015 (IDT)
בוצע בוצע, בורה בורה יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:17, 19 באפריל 2015 (IDT)
תודה. כבר ביקשתי מרחל שתמחוק שם את הכל. בורה בורה - שיחה 19:21, 19 באפריל 2015 (IDT)

העברה ממבקשות ממפעילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עכשיו אתה אומר לי, יונה ב.? אני חי עם ידיעה ברורה שאסור לתקן דפי משתמש. טוב, מה אני עושה כדי לתקן את העניין? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:25, 19 באפריל 2015 (IDT)
אתה צודק. אבל לא כל יום מישהו מהקרן מעלה רעיון גאוני ולא חושב על דפי הפניה למשתמשים לפני הוא מוחק את אותם המשתמשים. בקיצור, זה מקרה חריג ואף אחד לא היה אומר לך כלום עם היית מתקן את ההפניות. כמו כן, בקשת למחוק את ההפניות ולא לתקן אותם או לטפל בהם. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:30, 19 באפריל 2015 (IDT)
אתה לא מבין, יונה ב.. לא ידעתי שזה בא כתוצאה ממשהו מיוחד. מבחינתי זה נראה כל יום אותו דבר - מצטברות הפניות שגויות ואני מבקש למחוק אותן. אז איך אני מתקן את זה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:37, 19 באפריל 2015 (IDT)
איך אתה מתקן מה? תיקנתי את כל ההפניות שכתבת שם. לא עורר את חשדת שפתאום מופיעים עשרות הפניות שגויות? היית נכנס להפניה אחד כזו והית רואה את הסיבה, זה בדיוק מה שאני עשיתי כדי להבין את זה. ואז שינוי ההפניות אפשרי על ידי כולם, עד כמה שאני יודע, לא מופעלת כאן (כמו בויקיפדיה היפנית למשל) הגנה על מרחב המשתמש כך שכל אחד יכול לערוך רק את דף המשתמש שלו ולא של אחרים. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:42, 19 באפריל 2015 (IDT)
אה, תיקנת את זה כבר? תודה. לא, זה לא נראה לי חריג כי כל יום יש הרבה כאלו, ולא עשיתי את העבודה יומיים, אז הגיוני שיהיה כפול. אם הייתי חושד ובודק, הייתי פשוט פונה לבקשות למפעילים או למישהו מהמפעילים ושואל מה עושים, אם מותר לי לתקן, יונה ב.. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:48, 19 באפריל 2015 (IDT)

תודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על זה. יורי - שיחה ⊙ פעם חסום - תמיד חסום ⊙ 12:53, 20 באפריל 2015 (IDT)

בשמחה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:57, 20 באפריל 2015 (IDT)

Tech News: 2015-17[עריכת קוד מקור | עריכה]

שינויים אחרונים
  • היו מספר בעיות בשמירת דף בעורך החזותי. זה נפתר בכל אתרי הוויקי. [122]
  • העורך החזותי הציג אזהרות ריקות במספר אתרי ויקי שמשתמשים בגרסה הדגלים. בעיה זו נפתרה בכל האתרים. [123]
  • אפשר לקבל את הגרסה החדשה של יישום ויקיפדיה ל iOS. איתה אתם יכולים לחלוק עובדות עם חבריכם. [124]
  • אם אתם כותבים JavaScript, אתם צריכים להפסיק להשתמש ב־importScript וב־importStylesheet. ‏[125]

בעיות

  • היו בעיות במעבדות ויקי ביום שני. [126]

שינויי תכנה השבוע

  • הגרסה חדשה של מדיה־ויקי (mw:MediaWiki 1.26/wmf2) נמצאת באתרי בדיקה ובאתר mediawiki.org מאז 15 באפריל. היא תופעל באתרים שאינם ויקיפדיה ב־21 באפריל ובכל אתרי ויקיפדיה ב־22 באפריל (לוח שנה).
  • המפתחים מחליפים שמות של 1.5 מיליון חשבונות. לאחר מכן, כל החשבונות יהיו ייחודיים ויעבדו בכל אתרי ויקי. [127] [128] [129]
  • אם בויקי שלכם יש כלי להשלמה אוטומטית של ציטוטים, ניתן להשתמש בו כאשר אתם עורכים הערה. [130]
  • ניתן להוסיף דוגמאות לתבניות באשף התבניות. [131]

פגישות

  • אפשר להצטרף לפגישה שבועית הבאה של צוות העריכה. בזמן הפגישות אפשר לומר למפתחים מה הבאגים החשובים ביותר. הפגישה תיערך ב־22 באפריל ב־18:00 UTC (ב־21:00 לפי שעון ישראל). ר' הוראות הצטרפות.

שינויים עתידיים

  • בקרוב ניתן יהיה להוסיף ולהסיר תגים בעריכות. [132] [133]

את ידיעות הטכנולוגיה מכינים שגרירים טכנולוגיים והן נשלחות באמצעות בוטלתרוםלתרגםלקבל עזרהלשלוח משובלעשות או לבטל מינוי.

18:30, 20 באפריל 2015 (IDT)

מדיה ויקי:Gadget-disambig.css[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום, בשורה content: ' (דף פירושונים)';, יש רווח לפני הסוגר הפותח, אך בפועל הוא לא מוצג בעת ריחוף מעל קישור לדף פירושונים; אולי צריך להפוך לרווח קשיח או פטנט אחר. חזרתישיחה 23:48, 20 באפריל 2015 (IDT)

העניין, חזרתי, שגם כל הפטנטים לא עובדים. ניסיתי משהו. מה דעתך? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:17, 21 באפריל 2015 (IDT)
אני לא מומחה, במקרה מכיר את הרווח הקשיח (Alt+0160) ומציג אותו למתכנתים שסובלים מגלישת כותרות. עכשיו יש שם שתי נקודות עם רווח ביניהן. זה רווח רגיל? אולי יש נקודות זעירות? ראיתי שניסית כמה דברים, בטוח שלא שכחת לנקות זיכרון מטמון. אולי ערן, קיפודנחש או חיים 7 יודעים? חזרתישיחה 14:36, 21 באפריל 2015 (IDT)
כן, זה רווח רגיל ששמתי משני צדדיו שני בולטים הכי קטנים שמצאתי, חזרתי. ה-Alt גם לא עובד. ברור שלא שכחתי. עוד אפשרות היא לא להשתמש ברווח אלא להזיז את הטולטיפ באמצעות שינוי הקואורדינטות יחסית לקישור. ניסיתי גם את זה פעם, לא מעט אפשרויות, ולא כל כך עזר. כלומר עבד, אבל המראה הכללי היה יותר גרוע. אם מישהו אחר יצליח, אני אשמח. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:41, 21 באפריל 2015 (IDT)
יש כל מיני סוגים של רווחים וחלקם יכולים לעבוד, ואפשר להוסיף padding (מה שעשיתי) שלדעתי הוא מעט יותר ברור מתווים מיוחדים של רווחים. בכל אופן אני לא בטוח אם בכלל צריך רווח (או סוגריים) בהסבר. ערן - שיחה 20:23, 21 באפריל 2015 (IDT)
תודה! כן צריך רווח וטוב שהוספת אותו, אבל גם אני לא בטוח שצריך סוגריים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:50, 21 באפריל 2015 (IDT)
תודה לשניכם (והסוגריים בסדר גמור). חזרתישיחה 23:37, 21 באפריל 2015 (IDT)

ליברליזם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוגע לעריכה הזו: [134]. עדיף לדעתי להשאיר את תגית ההשלמה, התוכן הדלוח ולא תורם שהוזן לשם רק פוגע בסיכויים שמישהו ירשום שם משהו ראוי. MeUser42 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

לא ביטלתי את זה בגלל להשלים, אלא בגלל שנהרס קוד המיזמים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:05, 22 באפריל 2015 (IDT)

לא לכלול מרחב מסוים בקטגוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יגאל ראה עריכה זו שייכתי לקטגוריה כל מי שמשתמש בתבנית זו. איך אני יכול לא לכלול בקטגוריה את מרחב "שיחת תבנית"? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:19, 22 באפריל 2015 (IDT)

ניסיתי, יונה ב., זה פשוט מגיב לקוד. יש מצב שההכללה נעשית במקום אחר? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:20, 22 באפריל 2015 (IDT)

כלי למילוי קטגוריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הועבר לדף שיחת משתמש:DamBot/משימות/איכלוס קטגוריות
בורה בורה - שיחה 01:36, 24 באפריל 2015 (IDT)

הסבר איך לנצח במלחמת עריכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי, ראיתי שנכנסת למלחמת עריכה בחיים אמסלם ובערכים אחרים. אם אתה רוצה לנצח בה, אתה צריך להוסיף {{ללא בוט}} יום עצמאות שמח, ערן - שיחה 08:32, 23 באפריל 2015 (IDT)

בחייך ערן, כמעט חטפתי התקף לב. אל תתבדח ככה, אני כבר זקן וחלש. ולא ידעתי בכלל שאני מתקן את זה יותר מפעם אחת באותו ערך. ראיתי ברשימת קטגוריות מבוקשות קישור אדום ותיקנתי. חג שמח גם לך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:58, 23 באפריל 2015 (IDT)

Tech News: 2015-18[עריכת קוד מקור | עריכה]

18:11, 27 באפריל 2015 (IDT)

מטלה בשבילך[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאיזה קטגוריה לדעתך אפשר לשייך את קטגוריה:ערכים שנערכו במסגרת מיזם ויקי נשים? נראה לך שכדאי ליצור קטגוריה:ערכים שנערכו במסגרת מיזם ולשייך לשם גם את קטגוריה:ויקיפדיה:ערכים שנכתבו כמטלה אקדמית ויש עוד כמה. או שאולי יש לך רעיון אחר שמבוסס על קטגוריות קיימות. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:04, 28 באפריל 2015 (IDT)

???אתה בטוח שאתה במקום הנכון, יונה ב.? מה לי ולזה? אולי רצית לכתוב ליואב? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:32, 28 באפריל 2015 (IDT)
אני בטוח. מי התעסק עם הקטגוריות ומכיר כל מיני קטגוריות שאף אחד לא זוכר שהם קיימות? מי היה אחראי על שיוך כל הקטגוריות לקטגוריות אב והסרת מעגלים? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:35, 28 באפריל 2015 (IDT)
אז אין לי מושג. לא מבין בזה. אתה יכול להעיף מבט על קטגוריה:ויקיפדיה:ערכים בעבודה במסגרת תחרות ויקיפדיה שיצרתי פעם, אולי זה יעזור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:45, 28 באפריל 2015 (IDT)
לא טוב. לא מדובר על ערכים בעבודה אלא על ערכים שהסתיימה העבודה עליהם. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:53, 28 באפריל 2015 (IDT)
אמרתי לך שזה לא אליי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:54, 28 באפריל 2015 (IDT)

תבנית:חייל[עריכת קוד מקור | עריכה]

התבנית הזו נשברה, הרבה מאוד ערכים מושפעים. אתה או משתמש:בורה בורה, משתמש:ערן או משתמש:קיפודנחש, אני מבקש שמישהו מכם יעיף מבט ויראה מה נשבר ויתקן. מתניה שיחה 12:43, 29 באפריל 2015 (IDT)

כנ"ל לגבי תבנית:סופר וכנראה גם תבניות נוספות. Liad Malone - שיחה 12:58, 29 באפריל 2015 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: בוצע בוצע תודה, מתניה, סודר. אני אדבר איתו שוב שלא יעשה ניסויים על חי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:59, 29 באפריל 2015 (IDT)

תבנית {{גיל לערכי אישים}}[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדקתי. איפה הייתה שגיאה?! השינוי שעשיתי היה רק לשים הערות + להחליף את {{טווח שנים}} בתוכן שלה. Badidipedia - שיחה 13:06, 29 באפריל 2015 (IDT)

לא יודע ולא בטוח שאספיק לבדוק עכשיו. אולי רק בערב. אבל גם אם אתה בטוח באלף אחוז שהקוד ואין שם שום דבר שיכול לקלקל נכון אתה לא מכניס אותו בלי שוידאת את זה. וביקשת לעבור על הקוד לפני התיקון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:10, 29 באפריל 2015 (IDT)
@Badidipedia: כבר אמרו לך פעם ואני חוזר על זה. אם אתה רוצה לעשות נסיונות, תיצור לך בדפי הטיוטה שלך את כל התשתית שאתה צריך ותבדוק את השינויים. אפשרות אחרת היא לפני שאתה שומר, יש לך אפשרות לראות את השפעת השינוי של התבנית שאתה משנה על ערך מסוים, אז אתה פשוט בודק כמה ערכים לפני זה כדי להיות בטוח ורק אז אתה שומר. התקלות האלו פוגעות מאוד במה שאנחנו עושים כי בסוף לא יזכרו שחישוב הגיל נעשה אוטומטית אלא שכל הזמן מופיעים בעיות. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:26, 29 באפריל 2015 (IDT)

hdate[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתבת שאתה מקבל segmentation fault מ־hdate בתנאים מסוימים. לצערי אני לא מצליח לשחזר את זה אצלי. אתה יכול בבקשה לפרט? מהי גרסת hdate שבה השתמשת? באיזו סביבה? תודה. Tzafrir - שיחה 11:22, 30 באפריל 2015 (IDT)

היי, Tzafrir הורדתי את הגרסה 1-6-02 שיש ברשת, לווינדוז 7. התקנתי, נכנסתי לספריית דוגמאות, בתוכה לספריה hcal והרצתי על 1.1.8120. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:46, 30 באפריל 2015 (IDT)

תבנית:אתר מורשת עולמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש בתבנית הזאת שדה קריטריונים. יש אפשרות לנתח את התוכן של הפרמטר הזה ואם יש בו רק ספרה אחת לשנות את הטקסט למילה "קריטריון"? ראה למשל התבנית בערך קרקוב. אחרת, ישאר הטקסט הקיים כמו באיי גלאפגוס. בורה בורה - שיחה 05:51, 3 במאי 2015 (IDT)

ברור שכן. מילת קסם plural צריכה לזהות את זה ואם לא, אפשר לנתח את זה ידנית, עם תבניות לעיבוד מחרוזות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:05, 3 במאי 2015 (IDT)
תוכל להראות לי דוגמה איך אתה עושה עם plural? בורה בורה - שיחה 12:08, 3 במאי 2015 (IDT)
מעולם לא עבדתי עם זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:10, 3 במאי 2015 (IDT)
זה כמו תנאי {{plural:1|יחיד|רבים|יחידיים}} כאשר במקום 1 אתה רושם את התנאי. במקרה הזה התוצאה תהיה "יחיד" אם תחליף את 1 ב-2 או יותר התוצאה תהיה רבים ואם תחליף ב-0 התוצאה תהיה יחידיים, שזה מקרה יחודי כאשר יש צורה יחודי ל-2 כמו פעמיים ולא 2 פעמים. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:05, 3 במאי 2015 (IDT)
יונה ב., אז זה לא מה שאני צריך. יכולים להיות שני מקרים. אם כתוב בתבנית:
  1. |קריטריונים=9, 10 --> התצוגה תהיה "קריטריונים 9, 10"
  2. |קריטריונים=3 --> התצוגה תהיה "קריטריון 3"

עכשיו איך מוצאים שבפרמטר "קריטריונים" יש רק שדה אחד? בורה בורה - שיחה 15:58, 3 במאי 2015 (IDT)

בודקים אם יש פסיק? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:03, 3 במאי 2015 (IDT)
אפשר, אבל אולי יש משהו שפחות נתון לגחמות של הכותב? בורה בורה - שיחה 16:09, 3 במאי 2015 (IDT)
למשל? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:11, 3 במאי 2015 (IDT)
פסיק או רווח שאחריהם בא טקסט. בורה בורה - שיחה 16:26, 3 במאי 2015 (IDT)
אם יונה לא יציע משהו ממילת קסם, אני מקווה שאצליח. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:28, 3 במאי 2015 (IDT)
אין לי מושג - אני רק כתבתי איך משתמשים בזה. מה שאולי אפשר לעשות זה הסבה של התבנית כך שבפרמטר הזה ינתנו רק המספרים של הקריטריונים (אם או בלי פסיק) ואנחנו נלביש על זה את הקישור וגם נדע כמה יש. אני חושב שזה אפשרי אבל די מסובך. אולי ערן או קיפודנחש יכולים לסייע ברעיון. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:20, 3 במאי 2015 (IDT)
אם הבנתי נכון את הדרישה, אפשר לממש זאת בעזרת match, כך: {{#תנאי:{{#invoke:String | match | pattern = %D | s = {{{שם הפרמטר|}}} | nomatch = }}| קריטריונים | קריטריון }}. ברגע שהפרמטר כולל כל דבר שאינו ספרה (פסיק, רווח וכן הלאה) יופיע "קריטריונים", ואם יש רק ספרות (או אם הפרמטר ריק) יופיע "קריטריונים".
  • קריטריון
  • קריטריונים
אם זה שימושי, כדאי כנראה להפוך את האברא קדברא הזה לתבנית עזר. קיפודנחש 20:01, 3 במאי 2015 (IDT)
  1. קריטריונים
  2. קריטריונים
משתמש:קיפודנחש, ראה לעיל. אין לנו מספרים טהורים אלא קישורים כמו שהצבתי לעיל. יתכן ומישהו גם שם רק מספר, אז צריך לתפוס גם את זה. בורה בורה - שיחה 20:25, 3 במאי 2015 (IDT)
אני חושב שיש להסב את הפרמטר כך שיקבל רק מספר עם פסיק מפריד. ואז ניתן יהיה להלביש את הקישור על המספר על ידי חלוקה לפסיקים (strsplit או פונקציה דומה לה, אם קיימת בלואה או במדיהויקי) כך שאם הנתון יהיה x, y אז התוצאה תהיה: קריטריונים [[אתר מורשת עולמית#קריטריון x| x ]], [[אתר מורשת עולמית#קריטריון y|y]] ואם הפרמטר יהיה רק z אז התוצאה תהיה קריטריון [[אתר מורשת עולמית#קריטריון z|z]]. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:01, 4 במאי 2015 (IDT)

תבנית:בחירות ברוסיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למה יש שם שגיאת מפענח? בורה בורה - שיחה 11:00, 3 במאי 2015 (IDT)

בוצע בוצע אמרתי לך כבר שכתיבת תבנית ללא <includeonly></includeonly> זה מתכון לבלגן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 11:55, 3 במאי 2015 (IDT)

הסתרה שלא עובדת יותר בויקיפדיה:בקשות ממפעילים/מחיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש שם את התביה התחתונה שאמורה להיות מוצגת רק כאשר יש ערך שמסומן למחיקה מהירה. אם לא, זה לא אמור להופיע כלל. מישמום מה היא מופיעה, למרות שאין ערכים למחיקה מהירה. אתה יכול לבדוק למה? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 18:01, 3 במאי 2015 (IDT)

באג ידוע של עדכון מושהה של עץ הקטגוריות. לחצתי על מטמון וזה הסתדר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:06, 3 במאי 2015 (IDT)

השחתה עתיקה בערך טבלת גיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הי. אני בונה על זה שאתה למדת מחשבים ואתה למדת מה זה hash table אז אם לא אני אשמח אם תתיג כאן מי שכן. מופיע שם בערך פסקה בשם "מבנים לטבלת גיבוב מתקדמת" שלדעתי היא בליל של שטויות. המידע בפסקה הזאת נמצא בערך מהתחלתו וזה היה כל התוכן שלו בהתחלה. נראה לי שזאת השחתה בגלל "הנתונים נשמרים בתבנית של עץ ברוש מצוי"(?!?!), לא מצאתי אזכור לשיטות האלו באינטרנט בעברית או באנגלית, בעריכה הראשונה המשפט "זמן החיפוש של פעולת חיפוש בטבלה זו הוא לינארי" התייחס לhash table עצמו מה שכמובן לא נכון. זמן חיפוש ממוצע קבוע..., הערך נפתח על ידי אלמוני. מה אתה אומר? למחוק את הפסקה? Badidipedia - שיחה 11:55, 4 במאי 2015 (IDT)

היי. אכן למדתי ולומד, אבל זה בכלל לא הכיוון שלי. אני מתמקד בתכנות לוגי. כל דבר שאגיד יהיה על סמך זיכרון מעורפל או ויקיפדיה. עדיף שתמצא מישהו שמבין בזה טוב. נסה בהכה את המומחה, זה בדרך כלל נותן תוצאות טובות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:30, 4 במאי 2015 (IDT)
העברתי לשם. תודה. Badidipedia - שיחה 12:54, 4 במאי 2015 (IDT)
אין בעיה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:55, 4 במאי 2015 (IDT)

Tech News: 2015-19[עריכת קוד מקור | עריכה]

18:04, 4 במאי 2015 (IDT)

קו[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{!}} - ראיתי שתקעת את זה גם בתבנית קישור לויקיטקסט. למה? Liad Malone - שיחה 15:30, 5 במאי 2015 (IDT)

כי בלי זה הטטקסט של ההערה לא מופיע כולו אלא רק עד ל-|, ונשאר נחשב לפרמטר נוסף שלא לידי שימוש. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:32, 5 במאי 2015 (IDT)
אז מה קורה עם הערה 20 בערך תרגומי התנ"ך? אין שם עכשיו קישור. Liad Malone - שיחה 15:46, 5 במאי 2015 (IDT)
בהחלט. הבעיה היא שהוא לא היה שם גם קודם. נראה לי שמי שכתב את זה שכח להוסיף תבנית. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:48, 5 במאי 2015 (IDT)

עריכה מספר 20,000[עריכת קוד מקור | עריכה]

יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:47, 5 במאי 2015 (IDT)

פרח בשבילך ערן - שיחה 23:09, 5 במאי 2015 (IDT)
איך מגיעים למספרים כאלה??? Liad Malone - שיחה 00:03, 6 במאי 2015 (IDT)
שאל את דוד שי... רק העריכות המחוקות שלו זה יותר מכלל העריכות של מרבית הכותבים. חזרתישיחה 00:11, 6 במאי 2015 (IDT)
כשעוסדים על תחזוקת האתר אז יש הרבה עריכות קטנות של הסרת | לתיקון תבנית או הוספת קטגוריות וכדומה. וחוץ מזה 20,000 זה לא כל כך הרבה, רק העריכות שסימנתי כבדוק הוא פי שניים... יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:42, 6 במאי 2015 (IDT)
תודה, ערן.
עובדים קשה, ליעד.
אני לא בטוח שהוא עשה כל כך הרבה השחתות, חזרתי.
אבל קח בחשבון, יונה ב., שאתה נמצא כאן הרבה הרבה יותר זמן ממני. אז לא נעלבתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:39, 6 במאי 2015 (IDT)
עריכות מחוקות זה לא עריכות מבוטלות או משוחזרות... חזרתישיחה 23:09, 6 במאי 2015 (IDT)
אתה מתכוון בדפים שאחר כך נמחקו? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:39, 6 במאי 2015 (IDT)
כן. חזרתישיחה 23:34, 7 במאי 2015 (IDT)
עדיין לא חושב שזה מספר עד כדי כך גדול. כאילו, בדרך כלל מוחקים דפים שאין צורך בהם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:35, 7 במאי 2015 (IDT)
עובדה! בלי אילנה דיין... חזרתישיחה 00:01, 8 במאי 2015 (IDT)
אתה מתכוון שאתה יכול לבדוק את זה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:02, 8 במאי 2015 (IDT)
אני? מה פתאום... זה הסבר שקיבלתי (בדלפק הייעוץ?) לפני מספר שנים, כשהתפלאתי למה יש לי "כל כך הרבה" עריכות מחוקות... חזרתישיחה 00:09, 8 במאי 2015 (IDT)
יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:11, 8 במאי 2015 (IDT)

מפעיל מערכת[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום יגאל, הוספתי לך הרשאות של מפעיל מערכת על פי הדיון במפעיל נולד מלפני שלושה חודשים. אנא קרא את ויקיפדיה:הנחיות למפעילי מערכת ואת ויקיפדיה:שימוש זהיר בהרשאות המפעיל. בהצלחה, ערן - שיחה 23:09, 5 במאי 2015 (IDT)

בהצלחה! Liad Malone - שיחה 00:02, 6 במאי 2015 (IDT)
הידד למפעיל החדש! בורה בורה - שיחה 01:47, 6 במאי 2015 (IDT)
ברכות, שיהיה בהצלחה גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 06:48, 6 במאי 2015 (IDT)
בהצלחה, ואם יש לך שאלה, אתה יודע איפה אתה יכול להתייעץ. (רמז: ←) יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:39, 6 במאי 2015 (IDT)
תודה! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:39, 6 במאי 2015 (IDT)
נו, הגיע הזמן באמת. נמאס לי לנקות אחריך בבקשות ממפעילים • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 14:13, 6 במאי 2015 (IDT)
מזל טוב! :) לא שמתי לב שאתה כבר מפעיל מערכת, ופתאום ראיתי שהגנת על דף מסוים... אז המון בהצלחה, ובהנאה! אלדדשיחה 19:38, 6 במאי 2015 (IDT)
בהצלחה! שמזןשיחהערכי בראבו • 19:52, 6 במאי 2015 (IDT)
בדיוק כמו אלדד - גם אני לא הבחנתי במינוי החדש והתפלאתי כשראיתי שאתה הוא זה שביצע בדקות האחרונות את ההגנה על הערך "ל"ג בעומר". מזל טוב ובהצלחה לך. Ldorfmanשיחה 00:41, 7 במאי 2015 (IDT)
... אז חסרה לך כעת תבנית מסויימת בדף המשתמש שלך קריצה... Ldorfmanשיחה 00:43, 7 במאי 2015 (IDT)
היא לא חסרה. היא נעדרת בכוונה עד שאסיים לקרוא את כל החומר שערן הפיל עליי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:44, 7 במאי 2015 (IDT)
קריאה נעימה. אני מקווה שזו שזו לא ממש קריעה . Ldorfmanשיחה 00:47, 7 במאי 2015 (IDT)
אל תהייה כל כך בטוח... יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:48, 7 במאי 2015 (IDT)
ושוב תודה לכולכם! יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:59, 7 במאי 2015 (IDT)
רק עכשיו ראיתי. בהצלחה בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 04:13, 7 במאי 2015 (IDT)
מזל טוב ובהצלחה! (וראה גם כאן את המסורת...)Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 14:35, 7 במאי 2015 (IDT)
מזל טוב על התבנית... קריצה Ldorfmanשיחה 20:03, 18 במאי 2015 (IDT)
. תודה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:07, 18 במאי 2015 (IDT)

הגנה מדורגת[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום,
על העמוד הראשי מופעלת הגנה מדורגת ובכך ששינית את רמת ההגנה שלו מ"הגנה חלקית" ל"הגנה מלאה" חסמת את כל עורכי ויקיפדיה פרט למפעילים מערכת מלערוך כל תבנית המוכלת בו וכל תבנית המוכלת בתבנית המוכלת בו וכך אלאה.

לא ניתן לערוך למשל את {{חדשות ואקטואליה}}, לשנות תבניות המופיעות בערכים רבים או אפילו לתקן שגיאת כתיב שמופיעות מדי פעם בעמוד הראשי.

אני לא רואה שום סיבה למהלך וגם אם רצית לעלות את רמת ההגנה ישנה אפשרות ביניים בין "הגנה חלקית" ל"הגנה מלאה" – "הגנה מוגברת" (המאפשרת עריכה רק לבדוקי עריכות אוטומטית) והיא בהחלט מספיקה.
אנה שחזר זאת-- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 01:55, 7 במאי 2015 (IDT)

הורדתי את ההגנה המדורגת, העמוד הראשי תמיד מוגן הגנה מלאה כי עריכות בו צריכות להיות בקונצנזוס/הוא דף מאוד רגיש אבל כמו שאריאל הסביר התבניות המוכלות בו צריך שגם מי שאינו מפעיל יוכל לערוך. ערן - שיחה 07:16, 7 במאי 2015 (IDT)
שלום, Ariel1024 וערן. מצטער, אני רק לומד. זה נראה לי הגיוני לאור מה שקראתי בהוראות. וגם הייתי בטוח שהכל בסדר כי כמה דקות אחרי זה אחד המפעילים הוותיקים ראה את זה. תודה על התיקון, אשתדל לשים לב יותר בהמשך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:01, 7 במאי 2015 (IDT)
הכל בסדר, תודה רבה על ההתייחסות.
לא שמתי לב, אז אני מצטער אם הייתי מעט תוקפני ומצטרף עכשיו לברכות המזל טוב, בהצלחה לך -- riel1204 - (שִׂיחָהתְּרוּמָה) - 17:56, 7 במאי 2015 (IDT)
אתה לא היית תוקפני, Ariel1024, ואתה לא צריך להתנצל. אני כאן זה שעשה טעות. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:01, 7 במאי 2015 (IDT)

לירות או לא לירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 13:23, 7 במאי 2015 (IDT)

עודד, לא הבנתי כלום. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:24, 7 במאי 2015 (IDT)
על זה שמחקת את הקריאה שלי אליך לירות בי • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 13:25, 7 במאי 2015 (IDT)
לא הייתי מוחק אם הייתי יודע שזה מפריע לך. אבל אתה אחד מכולם שאני יכול לעשות לו כזה דבר, כשאני מוחק גם את הסיבה. אתה עשית לי את אותו הדבר כשדיברתי על דברי ימי ויקיפדיה, זוכר? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:27, 7 במאי 2015 (IDT)
סתם צוחק על זה ולכן חרצתי לשון. זה לא דיון רשמי או משהו בסגנון, סתם שיח חברי. אין לי בעיה שתמחוק את דברי אם הגבתי על משהו שהוצא מהקשרו וגם כך לא רלוונטי • עודד (Damzow)שיחהלימין שור! • 13:30, 7 במאי 2015 (IDT)

סינג'ור ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

למחוק את הכל תחת קטגוריה:ויקיפדיה/בוט/בוט ההסבה/דפי פלט/למחיקה. אתה מכיר את הפונקציה של "מחיקה מרובה". אם לא, מצא אותה... בורה בורה - שיחה 20:39, 7 במאי 2015 (IDT)

מכיר. היא לא עושה את זה. מחיקה מרובה מוחקת דפים שנוצרו על ידי משתמש מסויים בטווח זמן מסויים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:42, 7 במאי 2015 (IDT)
מה? משתמשת:רחל1 מוחקת לי עם זה כל הזמן. בורה בורה - שיחה 21:28, 7 במאי 2015 (IDT)
מכיר את הסיפור. אולי זה לא כלי של ויקיפדיה, אלא משהו חיצוני, של מטה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:44, 7 במאי 2015 (IDT)
משתמשת:רחל1, למדי בבקשה את החדש. בורה בורה - שיחה 22:49, 7 במאי 2015 (IDT)
מה, אתה מפטר אותי? לא עשיתי עבודה טובה? קריצה רחל - שיחה 07:59, 8 במאי 2015 (IDT)
הפעם מחקתי. יגאל, שלחתי לך מייל. רחל - שיחה 08:26, 8 במאי 2015 (IDT)
משתמשת:רחל1,
  1. חלילה, עשית עבודה מצויינת!
  2. אם לא נתרגל אותו, איך ילמד?
  3. חלוקת עומס...
  4. תודה בורה בורה - שיחה 11:07, 8 במאי 2015 (IDT)
שוב תודה רבה לך, רחל1, עניתי במייל. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:58, 8 במאי 2015 (IDT)

תנאי בתבנית:רחוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיים בהצגת zoomap התנאי {{צילום בית|רחוב={{{שם-zoomap|{{{שם|{{שם הדף בלי הסוגריים}}}}}}}}|עיר={{{עיר}}}}}. אם אני מבין נכון הוא אומר: נסה את שם-zoomap, אם לא קיים אז "שם" ואם לא קיים אז "שם הדף בלי הסוגריים". למה זה לא תופס? ראה בערך רחוב בן יהודה (ירושלים), כתוב בשם "בן יהודה" אז תוכנת המפות אמורה להציג בתים משם, והיא לא. אם תשים בן יהודה בשדה "שם-zoomap" זה כן יתפוס, דהיינו החלקים הבאים של התנאי לא תופסים. האר את עיני בבקשה... בורה בורה - שיחה 15:50, 8 במאי 2015 (IDT)

לא עכשיו, כי אני עושה משהו, אבל היום אני אבדוק. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:53, 8 במאי 2015 (IDT)
תודה. תייג אותי כשמצאת. בורה בורה - שיחה 19:46, 8 במאי 2015 (IDT)
אתה כל כך בטוח שאמצא? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:48, 8 במאי 2015 (IDT)
כי זה מה שקורה לרוב... שמזןשיחהערכי בראבו • 19:52, 8 במאי 2015 (IDT)
בדיוק. לרוב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:54, 8 במאי 2015 (IDT)
בורה בורה, מוכן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:04, 8 במאי 2015 (IDT)
הייתה שם טעות קטנה שתיקנתי. תודה. בורה בורה - שיחה 00:31, 9 במאי 2015 (IDT)
זה נשאר מהדיבוג. טוב ששמת לב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 10:20, 10 במאי 2015 (IDT)
אני תמיד בודק בעצמי, גם את ענקי התוכנה. בורה בורה - שיחה 10:37, 10 במאי 2015 (IDT)
יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 10:38, 10 במאי 2015 (IDT)

קטגוריה:משתמש:yedidyagel[עריכת קוד מקור | עריכה]

למה חייבים קטגוריית על? תומר - שיחה 22:51, 8 במאי 2015 (IDT)

לדעתי האישית - כדי שאפשר יהיה להגיע מראש עץ הקטגוריות לכל קטגוריה. בוטים לעיתים סורקים את עץ הקטגוריות, והם צריכים להיות בטוחים שלא פספסו כלום. אני מניח שאם זה יאושר, אני פשוט אצור קטגוריה מוסתרת בתוך תת עץ ויקיפדיה - קטגוריות של משתמשים, כדי שאף אחד לא יראה את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:56, 8 במאי 2015 (IDT)
זו קטגוריה אישית, לדעתי אין סיבה שניתן יהיה להגיע אליה מעץ הקטגוריות. תומר - שיחה 23:51, 8 במאי 2015 (IDT)
בגלל זה אמרתי בתת עץ ויקיפדיה. זה משהו שלקוראים אין גישה אליו, אלא רק לנו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 10:13, 10 במאי 2015 (IDT)
ארכיון
►►
◄◄