משתמש:Yaido184/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביסלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביסלי הומצא לראשונה בשנת 1970 כשחברת אסם הבינו שאין שוק גדול מספיק של חטיפים מלוחים. אפילו המילה ביסלי לא הייתה קיימת ושוק חטיפים מלוחים לא היה קיים! מפתחי הביסלי היו חבורה קטנה מטעם אסם ובראשם עמד דן פרופר שאפילו היה מנכ"ל החברה לזמן מה. ביסלי יוצר אז ומיוצר גם היום מפסטה, המומחיות הראשונה של אסם. מקור השם של הביסלי נובע מתוך המשמעות שלו ביס-לי (גודל כל פרט בחטיף כגודל ביס.) כיום בסדרת הביסלי יש כשישה טעמים: גריל, פיצה, פלאפל, מקסיקני, ברביקיו ובצל וגם כסדרה בת הביסלי אקסטרים אשר מכילה רק כשני פרטים (גריל וברביקיו) אך אמורה לגדול לכל הטעמים.

הכנסותיו של חברת אסם[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום חברת אסם הקטינה את מוצריהם מ70 גרם אל 55 גרם בלבד. כתוצאה מדבר זה חברת אסם נכנסה ב1.296 מיליון ש"ח שקלים וחברת אסם הגיבה בכך ש: אריזת הביסלי לא הוקטנה, ושאסם ממשיכה לשווקו אותו גם במשקל 70 גרם: "במענה לדרישת הצרכנים לאריזות קטנות יותר, הוציאה החברה גם ביסלי במשקל 55 גרם, והפחיתה בהתאם את מחירו לקמעונאים. חוק המזון אוסר על אסם להתערב במחיר לצרכן. לכן, במקום בו המחיר זהה לשני המוצרים, היינו מצפים מהרשות להגנת הצרכן לפנות לחנות הרלוונטית ולבדוק זאת במקום לבוא בטענות לאסם. אסם תבדוק את הודעת הרשות להגנת הצרכן ותנקוט כנגד הרשות את כל האמצעים העומדים לרשותה".(נכון לשנת 2012)

ביסלי לערבים ויהודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שקית ביסלי של אסם נמכרת לצרכן הערבי ב-2 שקלים בלבד! כך לפי המלצתה של קבוצת אסם. אותה שקית ביסלי נמכרת לצרכן היהודי במחיר הגבוה פי שניים - 4 שקלים. ‏גולש באתר הפורומים "רוטר" העלה תמונה של שקית ביסלי עם כיתוב בערבית שעליה מוטבע המחיר המומלץ לצרכן, כפי שנכתב במפעלי חברת אסם ולא הוכתב על ידי הקמעונאים מוכרים את המוצר.‏מבדיקת "גלובס" עולה כי מחיר המחירון של שקית ביסלי אסם 70 גרם לקמעונאי היהודי עומד על 3.3 שקל לפני מע"מ. מדובר במחיר הגבוה ב-90% מהמחיר שבו אסם ממליצה למכור את המוצר לצרכן הערבי.‏מאסם נמסר בתגובה, כי "מחירון ביסלי לקמעונאים זהה בכל המגזרים. המחיר הסופי לצרכן נקבע על ידי הקמעונאי בלבד. ניתן למצוא ביסלי במחיר שנע בין 3-4 שקלים לאריזות של 70 גרם ובמחיר של 5.80–6.50 ש"ח לאריזות של 190 גרם. במגזר הערבי נמכר גם ביסלי באריזת 50 גרם במחיר של 2 ש"ח ליחידה. בנוסף, ניתן למצוא בכל הרשתות הגדולות מארזים של 3 יח' ביסלי 70 גרם במחיר של 8-9 שח למארז".

מתכונים לאוכל עם ביסלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסטה ביסלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

500 גרם פסטה פוזילי 1/2 ליטר שמן קנולה 2 כפיות מלח דק 2 כפיות פפריקה מתוקה 2 כפיות כמון 1 כפית תבלין לשווארמה או לגריל 2 כפיות סוכר 1/2 כפית מלח לימון 2 כפיות רוטב סויה


1. מבשלים את הפסטה בסיר עם מים רותחים רק מחצית מהזמן הכתוב. מוציאים מהמים, מסננים ומניחים על מגבת בד ל-10 דקות. 2. בינתיים מערבבים את כל התבלינים פרט לסויה בקערה בינונית. 3. מחממים שמן עמוק בסיר קטן. כשהשמן רותח אבל לא הגיע לנקודת השיא (בערך 5 דקות חימום), מטגנים בכל פעם כרבע כמות מהפסטה במשך 5-6 דקות עד שהפסטה משחימה מעט. שימו לב שלא תשחים מדי. מדי פעם מערבבים בעזרת כף על מנת להפוך את הפסטה. 4. מוציאים את הפסטה למסננת עם נייר סופג רק לרגע. מעבירים מיד לקערה עם התבלינים, יוצקים בכל פעם כחצי כפית סויה ומערבבים. אם הפסטה נדבקת אחת לשניה מחכים שתתקרר מעט ומפרידים בקלות עם הידיים. 5. ממשיכים כך עם שאר הפסטה. 6. מצננים לחלוטין ושומרים בצנצנת אטומה כשבוע. 7. אם רוצים לאפות, עוקבים אחרי המתכון עד סעיף 2, ומחממים תנור ל-200 מעלות. מערבבים 4 כפות שמן קנולה לכל כמות הפסטה והתבלינים (כולל הסויה), ואופים כ-20 דקות שבמהלכן מערבבים את הפסטה מדי פעם.


http://food.walla.co.il/recipe/650802 מתכון להכנת ביסלי וואלה


פשטידת ביסלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

חומרים: 1 קלתית לקיש, אפויה חלקית*. 3 ביצים 1 כוס חלב 2 כפות שבבי בצל 2 כפות אבקת מרק בצל 1/4 (רבע) כפית פלפל שחור 1 שקית ביסלי גדולה בטעם גריל 100 גר´ גבינה מעושנת בפרוסות 2 כפות בצל ירוק חתוך 100 גר´ גבינה צהובה מגוררת


אופן ההכנה: 1. טורפים את הביצים בקערה, מוסיפים חלב ובוחשים היטב. מוסיפים את הבצל ומתבלים באבקת מרק בצל ובפלפל. 2. כותשים את הביסלי לפירורים גסים ומפזרים אותם על תחתית הקלתית. מסדרים מעליהם פרוסות גבינה מעושנת. יוצקים על הכל את תערובת הביצים והחלב. זורים עליה את הבצל הירוק החתוך (עם הגבעולים הירוקים) ומפזרים מלמעלה את הגבינה המגוררת. 3. אופים 30 דקות בחום בינוני. (180 מעלות צלזיוס), ממתינים 10 דק´ וחותכים למנות. מגישים חם.

ביסלי בטעם פלאפל

http://www.kipa.co.il/community/show/5866099 מתכון להכנת ביסלי




קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

https://www.osem.co.il/product/bissli-extreme-grill/ ביסלי(אתר אסם)

http://food.walla.co.il/recipe/650802 מתכון להכנת ביסלי וואלה

http://www.mako.co.il/special-mako-news/Article-2339476391b2a31006.htm מחיר ביסלי ליהודים מחיר ביסלי לערבי, מאקו

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001018545 ביסלי הורדת משקל, גלובס

http://www.kipa.co.il/community/show/5866099 מתכון להכנת ביסלי