קלווין קליין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלווין קליין
Calvin Klein
לידה 19 בנובמבר 1942 (בן 81)
הברונקס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Calvin Richard Klein עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • ליגת הסטודנטים לאמנות של ניו יורק
  • התיכון לאומנויות ועיצוב במנהטן
  • המכון הטכנולוגי לאופנה
  • IESE Business School עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1968 עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה עיצוב אופנה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס CFDA למפעל חיים (2001) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Marcus Lloyd עריכת הנתון בוויקינתונים
www.ck.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
חנות של חברת האופנה "קלווין קליין" בטורונטו

קלווין ריצ'רד קלייןאנגלית: Calvin Richard Klein; נולד ב-19 בנובמבר 1942) הוא מעצב אופנה יהודי-אמריקאי. הקים את חברת האופנה הנושאת את שמו, "קלווין קליין". כן הקים על שמו סדרות בשמים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ברובע הברונקס, ניו-יורק להורים מהגרים יהודים. הוא למד במכון לאופנה וטכנולוגיה בניו יורק בין השנים 19591962; מאוחר יותר, ב-2003, קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מטעם מכון זה. בתקופת לימודיו במכון פגש את ג'יין סנטר, הם נישאו ב-1964 ונולדה להם בת. לפני שהחל לעבוד כמעצב עצמאי הוא עבד כשנתיים כעוזר למעצב דן מילשטיין, שם סייע בעיצוב חליפות לגברים.

ב-1968 הקים את חברת האופנה "קלווין קליין", עם חברו מילדות בארי שוורץ; קליין עסק בעיצוב בחברה ואילו שוורץ התמקד בניהול העסקי שלה. תחילה מכרה החברה מעילי נשים, בהמשך התפתחה לביגוד ספורט, ובשנות ה-70 צברה פופולריות ומכרה קולקציות הכוללות מגוון רחב של בגדי נשים. בתקופה זו השיק קליין גם את קולקציות מכנסי הג'ינס הידועות שלו, ובחר בדרכי פרסום חדשניות יחסית לשיווקן – פרסומות בעלות אופי מיני ופרקטי. ב-1982 החל לעצב תחתוני גברים ושיווק גם אותם באופן חדשני, בכך שהפך את תחתוני הגברים ממוצר פונקציונלי ופשוט למוצר אופנתי ונחשק.

בשנות ה-70 וה-80 השיק קליין מספר סדרות בשמים פופולריות, בהן "Obsession",‏ "Eternity" ו-"Escape". ב-1993 השיק את סדרת הבשמים החדשנית "cK One", בושם יוניסקס המתאים לנשים וגברים כאחד. במקביל, בשנה זו זכה קליין בפרס השנתי של מעצבי האופנה הן עבור קולקציית הנשים שלו והן עבור קולקציית הגברים, ובכך היה הראשון שזכה בשני הפרסים באותה שנה. כמו כן, משנת 2005 לערך השיק בושם פופולרי נוסף ושמו Euphoria.

קליין הרחיב את עסקיו מעבר לארצות הברית, וכיום קיימים סניפים של החברה גם באירופה, אסיה ויפן. החברה כוללת שלושה ענפים: קולקציית קלווין קליין לגברים, נשים ובית; cK לגברים ונשים; ו"ג'ינס cK" לגברים, נשים וילדים. סלבריטאים רבים נוהגים ללבוש את עיצוביו, בהם ג'סטין ביבר ג'וליה רוברטס, גווינת' פלטרו וסנדרה בולוק.

חלק ממסעות הפרסום החדשניים של קליין עוררו ביקורת, כגון פרסומות שנויות במחלוקת מ-1993 בהן הופיעה קייט מוס בעירום בסגנון ה"הרואין שיק" (אנ'), שכללו ביקורת של נשיא ארצות הברית ביל קלינטון על השימוש בסגנון זה; וכן פרסומות משנת 1995 שכללו מתבגרים בסצנות מיניות שונות.

ב-1986 נישא קליין בשנית לקלי רקטור, שעבדה בחברה שלו. הם התגרשו ב-2006.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]