שיחה:ברק אובמה/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

ברק חוסיין אובאמה[עריכת קוד מקור]

האם נכונה העובדה שנוסף לשמו Barack Hussein Obama הכינוי Jr אני חושב שלא ככה כתוב בויקיפדיה האנגלית, שאני מאמין שהיא די אוטוריטה בנושא.

צריך להיזהר עם הויקיפדיה האנגלית. עד השינוי הזה גם שם היה ה Jr.
בכל מקרה יש דיונים כאן, כאן , וכאן (ובטח זה לא הכל). emanשיחה 22:57, 12 בפברואר 2008 (IST)

מדוע אתם מתעקשים להצניע את שמו האמצעי? ומדוע אתם מצניעים את מוצאו המוסלמי? (אבא שלו היה מוסלמי - מה שגם הופך אותו למוסלמי לפי ההלכה האיסלמית. הוא גם למד במדרסה מוסלמית באינדונזיה.)

השאלה היא לא מדוע אנחנו כאילו מתעקשים להצניע אותו. אנחנו לא. השם האמצעי של אוברמה לא יותר מוצנע מהשם האמצעי של ג'ון מקיין, ביל קלינטון, או ג'ימי קרטר (היוצאים מהכלל היחידים הם שני הבושים, שם זה משמש להבדיל בינהם).
השאלה היא מדוע אתה מתעקש להבליט אותו?
לגבי ההלכה המוסלמית - למי אכפת מה הלכה המוסלמית אומרת? האם אובאמה רואה את עצמו כמוסלמי? האם אי פעם הוא ראה את עצמו כמוסלמי? התשובה היא לא.
לגבי הטענה כאילו הוא למד במדרסה מוסלמית באינדונזיה, זה פשוט לא נכון. כשהוא היה באינדונזיה הוא למד בבית ספר ממשלתי רגיל, ואחרי זה בבית ספר פרטי קתולי. emanשיחה 15:47, 4 באוקטובר 2008 (IDT)
אינדונזיה היא מדינה מוסלמית דתית יחסית - ולכן גם בבית ספר ציבורי הוא מקבל חינוך מוסלמי. גם אמא שלו נישאה בשנית לכושי מוסלמי אחר והוא היה לו כאבא. בטח שהוא לא "רואה את עצמו" כמוסלמי, כי אם הוא היה אומר שהוא מוסלמי לא היה לו סיכוי להיות נשיא.
זה כמו לומר על מישהו שלמד בבית ספר ממלכתי בישראל, שהוא למד בישיבה. אמלנו יש שיעורי תנך, גם שם היו שיעורי קוראן (שהוא הרבה להבריז מהם). ראיתי כתבה ב CNN בהם דיברו עם חבריו לספסל הלימודים. אף אחד מהם לא נראה מוסלמי במיוחד.
אמא שלו נשאה שנית לאינדונזי. בגלל זה הוא היה באינדונזיה.
וכאמור אובאמה מעולם לא ראה את עצמו כמוסלמי, גם הרבה לפני שהוא חשב בכלל על קריירה פוליטית. אז די לניסיונות הפאתטיים והגזעניים האלה.
וכן, לים קישור לערכים כושי והגזע הלבן, מעיד על גזענות. הקיצור - לך מכאן, משחית גזען! emanשיחה 16:09, 4 באוקטובר 2008 (IDT)
אז תקשר לערכים האדם הלבן (כינוי למשפחה של גזעיים) והאדם השחור (גם כינוי למשפחה של גזעיים). לא ידעתי שזה השם של הערכים אז קישרתי למה שניראה לי שהוא השם שלהם. אין פה גזענות.

מדוע כותבים את שמו של אובמה :"ברק" - ברק זה שם תנכ"י, ברק בן אבינועם, המוכר מסיפורי יעל וסיסרא. אובמה לא קרוי על שמו, אלא על שם אביו, יש לכתוב את שמו : "באראכ" או "בראכ" - כמו שמו של "מובארכ" נשיא מצרים, שם הלקוח מהעולם הערבי. (נכתב על-ידי אלמוני ב-19:41, 4 ביוני 2009)

סבתא שלו טענה שהוא נולד בקניה אז אולי כדאי להוסיף את זה או לכתוב לכאורה מה גם שתעודת הלידה שלו הוכחה כמזוייפת. (נכתב על-ידי אלמוני ב-01:50, 7 במרץ 2012)

האם תוכל להביא מקורות לביסוס טענתך זו? ללא הסתמכות על מקורות אמינים, לא נוכל להוסיף פרטים אלה. ‏Ldorfman‏ • שיחה 01:59, 7 במרץ 2012 (IST)

מבקש לדעת מדוע השינוי שביצעתי בו הוספתי את המידע על דת הוריו של אובמה בקצרה ובתכליתיות - נמחק. כיוון שהדף של Aviad2001 נעול, אני נאלץ לשאול כאן. באוטוביוגרפיה שלו כותב אובאמה שאביו הוא מוסלמי ("גדל כמוסלמי") ולגבי אימו הוא מספר שהיתה אתאיסטית. לאחר גירושי הוריו (כשאובמה היה ילד), אמו התחתנה עם מוסלמי אחר (שגידל עם אמו את אובאמה מספר שנים). כמו כן, מזכיר אובאמה באוטוביוגרפיה שלו שהוא למד פעם בבית ספר קתולי ופעם בבית ספר מוסלמי (ובפירוש מזכיר שהוא למד שם ענייני איסלם, ואומר שאימו לא התעניינה בכך). אמנם, בית הספר המוסלמי לא היה קיצוני, כפי שפורסם בעיתונות, אלא בית ספר ציבורי פתוח גם לשאר הדתות, כפי שפורסם ב-CNN בקישור שהבאתי, אך עדיין גם לדברי אובאמה הוא למד שם איסלם.

עם כל זאת, כל מה שהבאתי בערך זה בסה"כ שאביו הביולוגי היה מוסלמי, ואמו אתיאסטית, ואת זאת מחקו לי בהינף יד מבלי אפילו לטרוח לכתוב הסבר פשוט ותכליתי מה הביאם לעשות זאת, כאילו היה מדובר בהשחתה.

מחכה לתשובה, או לביטול המחיקה 82.80.130.172 05:05, 19 במאי 2008 (IDT)

התוספת לא היתה מנוסחת היטב (הערת השוליים היתה מיותרת לחלוטין), וגם נוספה במקום הלא נכון. הוסף את המידע באופן מסודר בפסקת "ביוגרפיה". אביעד המקורישיחהבואו להתפעל 17:58, 19 במאי 2008 (IDT)
אם מספיק חשוב לכתוב בפסקה הראשונה שאבא שלו היה קנייתי, מן הסתם יותר חשוב להזכיר את דתו. המקום המתאים הוא בפסקה הראשונה (בביוגרפיה ניתן להרחיב, אם יש צורך, ואם למישהו יש פנאי לכך זה), אלא אם קיימות סיבות עלומות להסתיר מידע זה. לכן השינוי המוצע, הוא כפי שבוצע בהתחלה, במקום שכתוב על אביו "קנייתי" יהיה כתוב "מוסלמי-קנייתי" (או קנייתי-מוסלמי, לשיקולך). פרט חשוב כזה, בקונטקסט הפוליטי שבו אנו חיים כאן ובארה"ב, חייב להופיע בתחילת הערך.


כתוב בערך ברק אובאמה שהוא צפוי להתמנות למועמד מטעם המפלגה הדמוקרטית לנשיאות,והוא כבר התמנה אז תשנו את זה...

קצת סבלנות.
זה ייקרה במהשך השבוע.
ההצבעה תהיה אני חשוב ביום רביעי, והוא רשמית המועמד אחרי שהוא יישא את נאום קבלת המינוי ביום חמישי. emanשיחה 21:31, 25 באוגוסט 2008 (IDT)


הורדת פרטי כהונה בסנאט של אילינוי[עריכת קוד מקור]

עמנואל, מדוע לדעתך זה פרט לא חשוב, והורדת אותו. אני מוצא מידע ברמת כהונה כזו חשוב ונחוץ. חגי אדלרשיחה • שנה טובה וגמר חתימה טובה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ה' בתשרי ה'תשס"ט • 00:12, 4 באוקטובר 2008 (IDT)

כי זה תפקיד שאם זה היה הדבר היחידי שהוא ממלא לא היינו כותבים עליו את הערך. סנטור בסנאט האמריקני בהחלט אפשר לכתוב ערך. אבל ערך בויקיפדיה העברית על סנאטור מדינתי?! (מה גםפ שהערכים האדומים שהיו מקושרים יהיו לנצח נצחי נצחים אדומים).
בכל מקרה אני מוריד לחלוטין את התבנית הזו, כי אי אפשר להיפט מהניסוח העילג של ה"של ארצות הברית". די עפ התבניות המזיקות האלה. אנחנו מוצפים בתבניות על גבי תבניות, של אנשים משועממים שבגלל שלא מסוגלים כבר לכתוב ערכים, אז בשביל להפגין את קיומם הם מציפים אותנו בתבניות. emanשיחה 02:19, 4 באוקטובר 2008 (IDT)
ואגףב הוא סנאטור מטעם מדינת אילינוי (בסנאט של ארצות הברית), ולא כפי שהיה כתוב בתבנית המיותרת. emanשיחה 02:22, 4 באוקטובר 2008 (IDT)
נראה לי חבל להוריד את התבנית. יש יופי בסטנדרטיזציה הזו. היא אמנם ברת כמה תיקונים, אבל אני מתנגד להורדתה הטוטאלית. אביעדוס - שיחה 02:24, 4 באוקטובר 2008 (IDT)
להפך. צריך לצאת למאבק נחרץ נגד התבניות והסטנדריציות למינהן.
במקום שהתבניות ישרתו את התוכן, אנחנו מובלים על ידי עדת אנשים כפיתיים למצב בו התוכן והערכים הופכים לסרח עודף לדבר החשוב באמת בוויקיפדיה- התבניות (והחוקים, וההצבעות, והדיונים, וכו'). emanשיחה 02:29, 4 באוקטובר 2008 (IDT)
ובכל מקרה, אסור שתהיה תבנית שמכילה באופן שיטתי ניסוח עילג כזה (הוא מתאים למקרה של נשיא, מזיכר מדינה, וכו'. לא של סנאטור או מושל וכו'). emanשיחה 02:30, 4 באוקטובר 2008 (IDT)
שיחזרתי. ניסוח זו לא סיבה להורדה. ניתן לתקן אם צריך. את מטעם תיקנתי ואת הסיפא "של ארצות הברית" נתקן בתבנית. חגי אדלרשיחה • שנה טובה וגמר חתימה טובה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ו' בתשרי ה'תשס"ט • 02:55, 5 באוקטובר 2008 (IST)
ודאי שכן. כל עוד התבנית בערך הזו כופה ניסוח עילג, עדיף בלעדיה. אין שום חוק שצריכה להיות תבנית. אבל יש ויש שאסור שיהיה ניסוח עילג.
וכשבעיה זו תיפתר, אם תרצה להחזיר את התבנית המיותרת - בלי הקטע של ה state senator. כל סיבת קיומה של התבנית המיותרת לטענת מצדדיה היא שיש אפשרות להדגיש את העיקר. אז אין שם סיבה להכניס את התפל. זה שהוא היה state senator זה הרבה פחות חשוב מדברים אחרים שלא מוזכרים בתבנית (בין אם זה community organizer, ובין עם זה עורך ה Harvard Law Review), ובוודאי אין שום חשיבות שבעולם לדעת מי היו המחליף שלו וקודמו בייצוג מחוז הבחירה באילינוי שאפילו לא טרחת לכתוב מהו (אבל היה צריך כי זה בתת תבנית הארורה של התבנית המיותרת - ואבוי שהגענו לכך שתבניוות מכתיבות לנו להכניס תוכן מיותר לחלוטין). emanשיחה 07:36, 5 באוקטובר 2008 (IST)
שמת תבנית חשיבות על התבנית. לא צריך לבטל אותה גם מהערכים להראות במשנה מרץ שאינך חושב שהיא חשובה. הייתה בערך זה תבנית מימים ימימה והיא הוחלפה בתבנית מתאימה יותר. ברגע שיתוקן נושא הניסוח היא תוחזר לערך. אתה מוזמן לקיים דיון אם סנאט מדינה חשוב מספיק. שניים חושבים שכן, בינתיים. חגי אדלרשיחה • שנה טובה וגמר חתימה טובה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ו' בתשרי ה'תשס"ט • 07:52, 5 באוקטובר 2008 (IST)


מקור לעובדה שהוא זכה בבחירות[עריכת קוד מקור]

בכל אתר חדשות, דיווח ברדיו או בטלוויזיה הקרובה לביתך... זה נראה לי טפשי אפילו להוסיף סימוכין בערך.

costello • ‏ שיחה 08:42, 5 בנובמבר 2008 (IST)

כנ"ל. קצת תמוה וקטנוני. איתי - שיחה 08:43, 5 בנובמבר 2008 (IST)
עכשיו שמעתי בחדשות ברדיו שמדובר בתוצאות של סקרים של הטלוויזיה, ושעדיין אין תוצאות אמת סופיות. גם גלי צה"ל תמוהים וקטנוניים? ובלי קשר, אם זה מופיע בכל מקום, אז שימו את הסימוכין בערך... דניאלשיחה 09:15, 5 בנובמבר 2008 (IST)
איו תוצאות אמת סופיות, אבל אין שום ספק שהוא זכה בבחירות.
איןם שום טעם לשים סימוכין עכשיו לכתבות שיתעדכנו עוד כמה וכמה פעמים היום. לכשיהיו תוצאות סופיות, יהיה כדאי לתת להן קישור. emanשיחה 09:49, 5 בנובמבר 2008 (IST)
שווה לשים קישור לסימוכין ולו לשם העתיד שכן אוטוטו הכתבות יאורכבו באתרי החדשות ואז יהיה די קשה לאמת זאת. עודד (Damzow)שיחה 12:57, 5 בנובמבר 2008 (IST)
לאמת את מה? זהר דרוקמן - I♥Wiki00:38, 6 בנובמבר 2008 (IST)


התמונה הזאת רשמית יותר ועל דגל ארצות הברית? האם להחליפה בקיימת? --MT0 - שיחה 19:23, 5 בנובמבר 2008 (IST)
כיתוב תמונה
אכן התמונה יותר טובה • עודד (Damzow)שיחה 17:14, 6 בנובמבר 2008 (IST)

כושי, אפרו אמריקאי, שחור, לבן, בן תערובת או כהה עור[עריכת קוד מקור]

אובאמה נולד לאם לבנה ולאב ניגרי קנייתי שחור. כלומר הוא בן תערובת כהה עור שאינו שחור (כי הוא חצי לבן) ואינו אפרו אמריקאי כי לא עונה להגדרות ההיסטוריות של אפרו אמריקאי. אם אימו הייתה יהודיה היינו מגדירים אותו כיהודי. על אותו משקל אפשר להחליט שהוא לבן. גאלוס - שיחה 22:04, 5 בנובמבר 2008 (IST)

ראי שחורים. "שחורים הוא מונח נפוץ בארצות המערב לאנשים בעלי צבע עור כהה." עורו של אובאמה די כהה.... הגמל התימני (מחלקת התלונות) (5.11.2008 22:14)
כדאי להוסיף בהערת שוליים בסמוך לצירוף אפרו-אמריקאי שמופיע בפסקת הפתיחה שהוא רואה את עצמו כאפרו אמריקאי ולהרחיב בהערה זו על מוצאו. אגב, אביו קנייתי. מלמד כץשיחה 22:16, 5 בנובמבר 2008 (IST)
האם יש סימוכין לזה שהוא רואה את עצמו כאפרו אמריקאי (חוץ מהכרזות במהלך מערכת הבחירות) גאלוס - שיחה 22:19, 5 בנובמבר 2008 (IST)
יצא לי עכשיו לשמוע את דרשת הניצחון שלו בה הוא השווה את עצמו למרטין לותר קינג וסיפר על אישה שחורה זקנה שהצביעה עבורו וכו'.. אם כך אני שהוא אכן רואה עצמו כחלק מהקהילה האפרו-אמריקאית. קוני למלח' בחשוון ה'תשס"ט22:35, 5 בנובמבר 2008 (IST)
זה לא בדיוק עונה על שאלת ההגדרה העצמית אלא על קשר עם קהילה גאלוס - שיחה 09:33, 6 בנובמבר 2008 (IST)
בספר הראשון שלו הוא מדבר על זה (אולי גם בשני. לא קראתי). הכנסיה שלו הייתה כנסיה שחורה. לאורך כל הקמפיין ההתייחסות הציבורית והתקשורתית אליו הייתה כאל אמריקאי אפריקאי (אובמה עצמו אמר לא אחת באירוניה שאם בהתחלה טענו שהוא לא מספיק שחור, אז עכשיו אומרים שהוא יותר מדי שחור). לא ברור מהיכן הקביעה שאמריקאי אפריקאי צריך להיות מצאצאי העבדים בארה"ב. קולין פאואל הוא אמריקאי אפריקאי (מגדיר עצמו ככזה וכך כולם מתייחסים אליו) וההורים שלו מג'מייקה. ויש דוגמאות כאלה לרוב. Mort - שיחה 20:37, 8 בנובמבר 2008 (IST)
רוב ה"שחורים" בארה"ב הם למעשה בני תערובת, יש להם שורשים אירופאיים. רואים את זה היטב על תווי הפנים שלהם. אבל בארה"ב נהוג להגדיר "שחור" כל מי שיש לו תווים אפריקאים, ואילו "לבן" זה רק מי שנראה 100% אירופאי. 77.127.154.219 23:50, 20 בינואר 2009 (IST)

כתוב שאשתו של ברק אובמה (מישל אובמה) נולדה ב-1992. אני לא יודע מתי היא נולדה אך היא לא נראית בת 16

הכוונה היא לזמן נישואיהם, לא לתאריך לידתה. הגמל התימני (מחלקת התלונות) (5.11.2008 22:57)


הערך גדוש בפרטים טפלים[עריכת קוד מקור]

הערך עוסק בהווה, ועקב כך הוא גדוש בפרטים טפלים, שאין כדוגמתם בערך אחר העוסק בנשיא ארצות הברית. אני משער שבמשך הזמן, עם הפיכת ההווה לעבר מתרחק והולך, הם יוסרו. דוד שי - שיחה 23:04, 5 בנובמבר 2008 (IST)


הנשיא הנבחר?[עריכת קוד מקור]

מדוע אתם טוענים שהוא הנשיא הנבחר? הוא יהיה הנשיא הנבחר רק לאחר שה Electoral college יבחר בו. למעשה, תיאורטית הם יכולים לבחור במקיין.

אני חושב שאפשר להסתכן ולקבוע זאת כבר עכשיו. זהר דרוקמן - I♥Wiki14:09, 6 בנובמבר 2008 (IST)
זה לא עניין של להסתכן. זה פשוט חוסר דיוק. בארה"ב בחירת הנשיא היא לא בחירה ישירה, אלא בחירה של נציגים. הנציגים טרם הצביעו, אז זאת פשוט טעות לכתוב שהוא הנשיא הנבחר.
אני חושב שזה סביר לומר זאת גם עתה, כפי שהיה סביר לומר עוד עם יציאתה של קלינטון מהמירוץ שאובמה הוא מועמדה של מפלגתו לנשיאות, זאת על אף שהאסיפה הכללית טרם התקיימה. זהר דרוקמן - I♥Wiki14:18, 6 בנובמבר 2008 (IST)
זה לא נכון. נשיא נבחר הוא מי שנבחר להיות נשיא. אובאמה לא נבחר להיות נשיא, אלא רק צפוי להיבחר להיות הנשיא הנבחר. אסור בשום אופן לכתוב טעות באנציקלופדיה. דקויות כאלה הן מה שמבדיל אנציקלופדיה מעיתון.
זה לא עניין של חוסר דיוק, זה עיניין של הגדרה. ואם ההגדרה לפיה אנחנו משתמשים מספיק טובה לא רק לויקיפדיה האנגלית, ולכל התקשורת, אלא גם לשני המועמדים, לנשיא ארצות הברית הנוכחי, ולאנשי צות הבית הלבן שהחלו כבר לתאם את המעבר לממשל החדש, אז היא מספיק טובה בשבילנו. emanשיחה 14:20, 6 בנובמבר 2008 (IST)
אני דווקא נוטה להסכים עם האנונימי. צריך לנסח זאת אחרת, הוא צפיו להיות הנשיא הנבחר או משהו. נינצ'ה - שיחה 14:21, 6 בנובמבר 2008 (IST)
לא, זה ניסוח מטעה ומבלבל, והתחכמות שאין בה שום צורך ותועלת.
באופן רשמי המעטפות עם הצבעת האלקטורים נפתחות בקונגרס רק בתחילת ינואר. אם עד אז אל נשתנש בביטוי "הנשיא הנבחר" הרי הוצאנו כמעט כל תוכן מהביטוי הזה. emanשיחה 14:29, 6 בנובמבר 2008 (IST)
אפשר כמו בערך המקביל באנגלית להשאיר הנשיא הנבחר ולהוסיף הערת שוליים קצרת טווח עם הסבר tomtom - שיחה 14:31, 6 בנובמבר 2008 (IST)
או לכתוב שהוא המנצח בבחירות לנשיאות, בלי להשתמש בצמד המילים הנשיא הנבחר. דניאל צבישיחה 14:33, ח' בחשוון ה'תשס"ט (6.11.08)
זו נראית לי בעקרון הצעה סבירה, שלא תסרבל את הניסוח, ותאפשר להשתמש בביטוי שנוצר בשביל לתאר בדיוק את המצב בו אנחנו נמצאים. emanשיחה 14:51, 6 בנובמבר 2008 (IST)
הנשיא הנבחר הוא מונח מדויק ביותר המתאר את המצב הקיים, בלי תעלולי לשון. חבל רק שאין ערך... ביקשתי אותו בדחופים. חגי אדלרשיחההשתמשת כבר בבוט אכלוס הקטגוריות? • ח' בחשוון ה'תשס"ט • 16:13, 6 בנובמבר 2008 (IST)
הוספתי הערת שוליים שמסבירה בקצרה את התהליך. לא הבנתי אם אתם רוצים להמשיך להשתמש במונח "הנשיא הנבחר" או לא, אז השארתי אותו כמו שהוא. דניאלשיחה 12:10, 7 בנובמבר 2008 (IST)
במקום לתת קישורים בלתי מתאימים והסברים בהערות שוליים, כתוב את הערך... שחזרתי. חגי אדלרשיחההשתמשת כבר בבוט אכלוס הקטגוריות? • ט' בחשוון ה'תשס"ט • 13:23, 7 בנובמבר 2008 (IST)
במקום לחפש לריב עם אנשים, אולי תכתוב אתה את הערך? לדעתי אין צורך בערך כזה, ועדיף שלא יהיה קישור בכלל. אם אתה חושב אחרת, אתה מוזמן כאמור לכתוב את הערך. דניאלשיחה 15:56, 7 בנובמבר 2008 (IST)
אני מסכים עם דניאל. אין מקום לערך כזה. זה לא תואר רשמי, ועיון בערך שיש בויקיאנגלית מראה שלמעשה אין בו כלום. זה ביטוי שאומר שמדובר על מישהו שנבחר לתפקיד הנשיא, אך עוד לא נכנס לתפקידו. בשביל זה לא צריך ערך, וכל כתיבה מעבר לזה תהיה סתם מריחה. ההסבר בהערו תהשוליים מבהיר את הנושא למי שלא ברור לו, ומעבר לתקופה הקרובה הוא יהיה די חסר טעם, לכן אין מקום להפוך את זה לערך נפרד. emanשיחה 16:14, 7 בנובמבר 2008 (IST)


סידור טכני של תמונת הילדות[עריכת קוד מקור]

בדפדפן אקספלורר 7 פונטים בגודל סטנדרטי, היא עולה על הטקסט, האם ניתן לסדר? תודה tomtom - שיחה 21:00, 6 בנובמבר 2008 (IST)


אובאמה זכה באמצות מספר אלקטורים ולא באמצעות רוב מכריע באוכלוסיה![עריכת קוד מקור]

שימו לב שהקטע שמציין בכמה זכה אובאמה בשביל להיבחר מציין אחוזים גולמיים של האוכלוסיה. זה לא מה שקובע בארה"ב, כי אם מספר האלקטורים. כנראה שעדיף לציין במאמר שאובאמה זכה ב- 364 קולות אלקטוריאליים לעומת מקיין אשר זכה ב- 162 קולות בלבד (כאשר לנשיאות זקוקים ל- 270 קולות אלקטוריאליים). בעוד ש- 12 קולות נותרו ללא הכרעה. כדאי אולי גם ליצור מאמר בשם קולות אלקטוריאליים בארה"ב על מנת לבהר את הנושא, ואולי להפנות פשוט את הקישור למאמר על מבנה הבחירות בארה"ב. בכל מקרה, מקור משובח למפת תוצאות הבחירות מצוי באתר של NYTIMES (מפת פלאש המראה את תוצאות הבחירות באופן וויזואלי ברור ובולט): http://elections.nytimes.com/2008/results/president/map.html טל גלילי - שיחה 08:02, 9 בנובמבר 2008 (IST)

אני רואה שאף אחד לא תיקן (או הגיב), אז הוספתי את התיקון טל גלילי - שיחה 11:09, 28 בדצמבר 2008 (IST)

אובמה או אובאמה?[עריכת קוד מקור]

מה מקובל בעיתונות? מה אומרים מומחי השפה שבינינו? -- ‏גבי‏ • שיח 23:09, 16 בנובמבר 2008 (IST)

קודם כל שניהם תקינים מבחינה לשונית. לנוסח הקיים יש ייתרון בכך שה-א' היא בהברה מוטעמת.
מבחינת העיתונות שניהם קיימים. מעיון בעיתוני סופהשבוע בידיעות זה עם א' ובהארץ זה בלי.
כשהערך נכתב, ומעטים בכלל ידעו מיהו היה חשוב לשמור על הא' בשביל שאנשים יידעו איך להגות. למרבה שמחתי עכשיו כבר כולם יודעים (:
emanשיחה 23:34, 16 בנובמבר 2008 (IST)
בכל מקרה נראה לי שכדאי לקיים דיון ולהחליט לכאן או לכאן (אין לי העדפה כלשהי), ולשמור על אחידות במאמר עצמו. -- ‏גבי‏ • שיח 10:04, 17 בנובמבר 2008 (IST)
לי נראה שעדיף אובאמה, אך גוגל חושב ביחס של 1:5.56 לטובת החסכון באותיות. איתי כהן - שיחה 21:19, 21 בינואר 2009 (IST)
אני מעדיף אובמה. אין פה סכנה להגייה אחרת של השם, והאינפלציה הזו באל"פים בתעתיק שמות היא מיותרת. ‏Harel‏ • שיחה 15:52, 22 בינואר 2009 (IST)
מחזק את דברי הראל. הגמל התימני (צרו קשר) (22.01.2009 15:53)

האם לא הגיע הזמן להחליף לתבנית "נשיא ארצות הברית" --MT0 - שיחה 23:35, 20 בינואר 2009 (IST)

התבנית הנוכחית היא החדשנית יותר, כמו באנגלי, ובעתיד נחליף גם את שאר תבניות נשיא ארה"ב לזאת. חגי אדלרשיחהל-111 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ה בטבת ה'תשס"ט • 23:50, 20 בינואר 2009 (IST)
אין לאובאמה את החתימה שלו בתבנית - ולא הצלחתי להוסיף..אז שמישהו יוסיף --MT0 - שיחה 12:38, 21 בינואר 2009 (IST)

חוסיין א-ת'אני[עריכת קוד מקור]

אז למה באנגלית ובגרמנית קוראים לו Barack Hussein Obama II ואצלנו הוא Barack Hussein Obama Jr? ‏Harel‏ • שיחה 10:32, 21 בינואר 2009 (IST)

זה אותו דבר: Jr משמעו: ג'וּנְיוֹר, הבן. - בויקי האנגלית מעדיפים לומר "השֶני".. - אבל זה אותו דבר..- כמו לומר ג'ורג' בוש הבן או לחילופין, ג'ורג' בוש השני --MT0 - שיחה 12:41, 21 בינואר 2009 (IST)
אני יודע שזה מעשית אותו הדבר בדיוק, ובכל זאת - עלינו לאמץ את דרך הכתיב הרשמית כמו שמופיעה למשל באתר הבית הלבן. ‏Harel‏ • שיחה 21:39, 21 בינואר 2009 (IST)

באתר הבית הלבן כתוב בפשטות Barack H. Obama. ‏ AMIRBL25 - שיחה 15:59, 22 בינואר 2009 (IST)

אני מסכים עם הראל. אני בטוח שהאנגלים יודעים יותר טוב מאיתנו את השם הרשמי של מר אובמה. גילגמש שיחה 16:13, 22 בינואר 2009 (IST)

למי שכתתב יש משהו נגד אובמה למה יש תמונת קוף

תודה על ההפניה, ההשחתה נעשתה בויקישיתוף. הידרו - שיחה 14:17, 22 בינואר 2009 (IST)

בסוף הפרק 'עמדותיו' מופיעה הפסקה הבאה:

לאחר היבחרו נשא אובאמה בכנס איפא"ק נאום פרו-ישראלי. בין השאר הכריז כי ירושלים תישאר מאוחדת בידי ישראל וקבע כי "ביטחון ישראל הוא קדוש". הכרזות אלה זכו לגינוי בידי אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, שטען כי אי הסכמה על פשרה בירושלים המזרחית מרחיק את השלום. לאחר זמן קצר חזר בו אובאמה מההכרזה. בינואר 2009, בראיון שהעניק אובאמה לרשת אל-ערביה (הראיון הטלוויזיוני ראשון מאז החל בתפקידו כנשיא) הדגיש אובאמה שישראל היא בת ברית חשובה לארצות הברית.

הפסקה עוסקת בנושא שכבר נדון בפרק בהרחבה ומהווה רק פרט קטן מעמדות הנשיא (יחסו לישראל). היא מוסיפה רק מידע אקטואלי - כלומר שחשוב ברגע זה בלבד - ולא מידע כללי על עמדותיו של הנשיא. לטעמי, לכן, יש למחוק אותה כמיותרת.

רונן א. קידר - שיחה 09:43, 31 בינואר 2009 (IST)

מסכים עם רונן. דניאל ב. 21:47, 2 בפברואר 2009 (IST)

למה דווקא אובאמה עם אלף - כאשר שתי תוצאות בגוגל נותנות ככה וכל שאר מאות התוצאות זה בלי אלף?[עריכת קוד מקור]

??--89.0.181.29 21:45, 2 בפברואר 2009 (IST)

אובמה וישראל[עריכת קוד מקור]

לדעתי, ראוי שתתווסף פסקה בשם אובמה וישראל כפי שיש בערכים על כל נשיאי ארה"ב מאז הקמת המדינה. וכמובן שיש חשיבות להוספת המידע כי יש חוסר בהירות בנושא עמדותיו בנוגע לישראל. מסעודה משדרות 05.02.2009 21:34

דווקא בגלל שיש חוסר בהירות אין עדיין מקום לפסקה נפרדת. דברים כאלה נכתבים בחלוף זמן. בוא נחכה שנה ואז יהיה אפשר לכתוב על יחסי ישראל - ארה"ב תחת שלטונו של אובאמה. 77.126.134.152 21:55, 5 בפברואר 2009 (IST)

מתי אובאמה זכה בגראמי?

ראה כאן. דוד שי - שיחה 00:30, 13 באפריל 2009 (IDT)

אובמה הוא בול צ'מברליין, למה למחוק את ההפנייה לערך? (בסה"כ "ראו גם")

זו דעתך. באנציקלופדיה כותבים עובדות. דוד שי - שיחה 22:27, 2 ביוני 2009 (IDT)
או.קיי., אם הייתי כותב:

מדיניותו של אובמה היא מדיניות "בני אור" קלאסית (במשמעות המוכרת במדע המדינה), כלומר מדיניות פייסנית המעדיפה סיפוק כל דרישותיהם של "בני החושך"- בין השאר על חשבון אינטרסים של מדינות ידידותיות, על פני כל אופציה אחרת. דוגמה דומה מזמן טרום מלחמת העולם השנייה היא הסכם מינכן שחתם נוויל צ'מברליין עם היטלר, אשר הקריב את צ'כוסלובקיה על מזבח ה"שלום" העולמי לשווא.

זה היה עובר? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
ניסוח אמיתי ויפהפה, אבל אין סיכוי שהוא יעבור. --בית השלוםשיחה • ב' בתמוז ה'תשס"ט • 12:54, 24 ביוני 2009 (IDT)
ניסוח יפה אבל לגמרי לא אמיתי. לאלמוני: מכיוון שאתה מיטיב להתבטא, אולי תוכל לשפר קצת את הערכים בויקיפדיה בתחום הפיזיקה או הביולוגיה. -- ‏גבי‏ • שיח 13:04, 24 ביוני 2009 (IDT)
רק אם היו לך 5 קילו של מקורות של חוקרים רציניים בתחומם שאומרים את זה. תומר א. - שיחה 23:46, 2 ביוני 2009 (IDT)

הנאום בקהיר[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף שיחת משתמש:דוד שי
הי דוד,
ראיתי שהחזרת את הקישור שהסרתי מהערך ברק אובמה לנאום האחרון שלו. מה לדעתך חשוב בקישור הזה כדי שיופיע בערך? היום זה הנאום הזה, מחר זה הנאום הבא זה מה שהפוליטיקאים האלה עושים כל היום, נואמים. תומר א. - שיחה 15:13, 6 ביוני 2009 (IDT)

למען האמת, לא החזרתי את הקישור שהסרת, אלא הוספתי על דעת עצמי קישור זה, בלי לבדוק את ההיסטוריה של הערך.
לגופו של עניין: פוליטיקאים מרבים לנאום, אך הרושם שלי הוא שהנאום זה, בלתי שגרתי באורכו ובתוכנו, הוא ציון דרך בדרכו של אובמה. יתרה מזו, גם אם לאובמה יש מאה נאומים מאחוריו, זה האחד והיחיד שיש לנו את הטקסט המלא שלו בעברית. דוד שי - שיחה 19:31, 6 ביוני 2009 (IDT)
ההסתייגות שלי מהוספת הנאום נובעת מהחיבה של העיתונאים/פרשנים לנתח כל נאום כאילו ממנו אפשר להסיק על השקפת העולם הכוללת של נואם הנאום. קיומו של הנאום הזה בערך הוא בגדר עודף אקטואליזציה בעיני עד שיתבררו ההשלכות העתידיות שלו. שקול שוב, בתור מי שבקושי נגע בערך הזה אני לא רואה עצמי מוסמך לחוות דעה ולא אטריד אותך יותר בענין זה. תומר א. - שיחה 19:42, 6 ביוני 2009 (IDT)
הנאום הזה בכל זאת נחשב לציון דרך בהתייחסותה של ארה"ב למדינות ערב, ולכן נראה לי שהקישור תורם. אלדדשיחה 19:47, 6 ביוני 2009 (IDT)
כל הטענה שלי היא שהיום הוא נחשב כזה בגלל שהוא מהזמן האחרון ועוד אין לנו פרספקטיבה הסטורית לגביו. וזהו, עכשיו אני באמת מפסיק להגיב פה. תומר א. - שיחה 19:55, 6 ביוני 2009 (IDT)
אין לנו מספיק פרספקטיבה בשביל שנוכל לכתוב עליו בעצמנו עכשיו. אבל אפשר להעריך בבטחון מספיק מלא שהוא אכן יהיה ראוי לאיזכור גם בעתיד. emanשיחה 22:49, 6 ביוני 2009 (IDT)

אני מציע להוסיף סעיף בשם "הנאום שאינו נגמר". עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 15:17, 22 ביוני 2009 (IDT)

שינוי שם הערך[עריכת קוד מקור]

שמו של נשוא הערך הוא ברק חוסיין אובמה. בשם זה הוא הושבע לנשיאות - ולעיתים רבות הוא משתמש ואף מוזכר בתקשורת בשם זה. לכן למרות שהוא מוכר יותר בשמו הראשון - צריך לכתוב בשם הערך את השם המלא, בדומה לזאב בנימין בגין בנימין זאב הרצל יהודה אריה רוזן. ועוד רבים מספור שקרויים בערך בשני השמות. בית השלוםשיחה • כ"ט בסיוון ה'תשס"ט • 16:39, 21 ביוני 2009 (IDT)

נגד. הוא מוכר רק בשם ברק אובאמה (או אובמה אליבא דאנשים מסוימים) ובהחלט לא בשמו האמצעי. לפי שיטה זו נצטרך להעביר את ציפי לבני לציפורה מלכה לבני (סתם דוגמא). ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:46, 21 ביוני 2009 (IDT)
נדמה לי שהסברתי את ההבדל. אף פעם לא השתמשו בשמה המלא של לבני. כשהשביעו אותה לשרה גם לא השתמשו בשם המלא. לעומת זאת כאמור ברק חוסיין אובמה הושבע בשם זה והדבר צויין בהבלטה בכלי התקשורת בעולם. לכן אין שום דמיון לאותם אנשים שלעולם לא משתמשים בשמם המלא אלא לזאב בנימין בגין בנימין זאב הרצל יהודה אריה רוזן וכו' וכו'. בית השלוםשיחה • כ"ט בסיוון ה'תשס"ט • 16:54, 21 ביוני 2009 (IDT)
אתה טועה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:55, 21 ביוני 2009 (IDT)
ברוקולי צודק. בהשבעתו הוא אמר "ברק ה (H) אובמה". ‏עמיחי 21:42, 21 ביוני 2009 (IDT)
בפתיחת הטקס נאמר "ברק חוסיין אובאמה". בהשבעה עצמה נאמר "ברק אייטש אובאמה". אבל זה ממש לא משנה, כי גם קלינטון הושבע בשם "ויליאם ג'פרסון קלינטון", וכך גם כל השאר. אלה כללי הטקס, והם לא משפיעים על שם הערך הוויקיפדי. טוסברהינדי (שיחה) 21:45, 21 ביוני 2009 (IDT)
או ויליאם ג'פרסון קלינטון. אביעדוסשיחה 16:50, 21 ביוני 2009 (IDT)
הממ, נראה לי שהתכוונת לפרנסיסקו פאולינו ארמנחילדו טאודולו מויסס פרנקו אי מאסאס באמונדה סלגדו פרדו. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:52, 21 ביוני 2009 (IDT)
אזכור שמו האמצעי של מר אובמה הוא מעיין קוריוז לשמו האמצעי לדעתי, ותו לא • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 17:06, 21 ביוני 2009 (IDT)
מה שהתקבע, לאחר כל מיני מגמות מתשנות, זה שאנחנו משתמשים בשם הקצר והמוכר. ואני לא רואה סיבה לחרוג מכך. emanשיחה 17:10, 21 ביוני 2009 (IDT)
בכל הוויקיפדיות, בדגש על זו האנגלית, הוא נקרא ברק אובאמה (או אובמה...). בנוסף, לאף אחד אחר אנחנו לא מוסיפים את השם האמצעי, אלא אם זהו צורך (הבדלה בין שני אישים בעלי שם פרטי ושם משפחה זהים, לדוגמא). אין ספק ששם הערך לא צריך לכלול את המילה חוסיין, מה גם שרצון להוסיף אותו הוא בעל גוון אידאולוגי מרגיז ולא בוגר. טוסברהינדי (שיחה) 20:10, 21 ביוני 2009 (IDT)
אתה כותב שטויות (נראה גם שלא קראת את הדברים לעיל) לזאב בנימין בגין בנימין זאב הרצל יהודה אריה רוזן וכו' וכו' אין צורך בשם השני, אלא שפשוט כתבו את שמו המלא.בית השלוםשיחה • ב' בתמוז ה'תשס"ט • 11:23, 24 ביוני 2009 (IDT)
אני כותב שטויות, ואני אוהב את זה. אם יש לך בעיה עם זה, פנה לאדון השטויות, בוחן הלבבות בגריל. מפאת כבוד אליך (לא שאני מכיר אותך או משהו, אבל בכל זאת, בטח אדם מבוגר ומכובד) לא אגיב יותר. טוסברהינדי (שיחה) 12:49, 24 ביוני 2009 (IDT)
לכתוב לאף אחד אחר אנחנו לא מוסיפים את השם האמצעי, אלא אם זהו צורך (הבדלה בין שני אישים בעלי שם פרטי ושם משפחה זהים, לדוגמא) בשעה שיש בויקיפדיה עשרות ערכים עם שני שמות פרטים ללא צורך (שלוש דוגמאות הובאו לעיל) זה סילוף של עובדות ברורות ולכן הוכרחתי להגיב בצורה זאת --בית השלוםשיחה • ב' בתמוז ה'תשס"ט • 12:53, 24 ביוני 2009 (IDT)

זה לא הצבעה אלא שמעבר למלל הרב שנכתב למעלה, נדע קצת את היחסי כוחות.

ברק חוסיין אובאמה[עריכת קוד מקור]

ברק אובאמה[עריכת קוד מקור]

  • עומר, יש שתי סיבות שהערך על קנדי הוא עם השם האמצעי. הראשונה היא כי יש "ג'ון קנדי"ים אחרים. והשניה היא כי הבנאדם בכלל לא מוכר בשם ג'ון קנדי, אלא בכלל כ-JFK. כיוון שלא נקרא לערך JFK, נקרא לו בשם שהכי "קרוב" לכינוי. טוסברהינדי (שיחה) 18:26, 22 ביוני 2009 (IDT)
  • בעד - זהו השם השכיח יותר. בתקשורת לא משתמשים ב"חוסיין", אלא אם רוצים להבליט את הקשר שלו לאיסלאם. בתוך הערך יש לציין את שמו האמצעי - לא בשם הערך. אכן, כפי שציין עומר, ראו גם את מקרה ביל קלינטון. Ldorfman - שיחה 01:03, 22 ביוני 2009 (IDT)
  • בעד כמקובל, שם פרטי שני אינו מופיע בשם הערך אלא רק פעם אחת בערך, בשורת הפתיחה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 05:24, 22 ביוני 2009 (IDT)
  • פבלו שיכנע אותי. (האמת שלא, אבל בכל זאת.) נינצ'ה - שיחה (הזהרו מחיקויים!) 19:01, 22 ביוני 2009 (IDT)
  • בעד חבל שישר רצים לבדוק את "יחסי הכוחות". בכל אופן אני מצביע רק כדי להגיד שהעניין עם פבלו דייגו חוסה פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס מרידיוס סיפריאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד מארטיר פטריסיו קליטו רואיס י פיקאסו שיכנע אותי מאוד, וכל הכבוד על עבודת התיעתוק הלא פשוטה, אבל בערך עליו כתוב ששמו פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו. אז כדאי שתבדוק אם אתה תיעתקת טוב יותר ותביע דעתך בדף השיחה של הערך כדי שיוחלט סופית אם שמו הוא פבלו דייגו חוסה פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס מרידיוס סיפריאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד מארטיר פטריסיו קליטו רואיס י פיקאסו, או פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו (זה לא רק התיעתוק, יש גם כמה תארים חסרים). יוסאריאןשיחה 19:11, 22 ביוני 2009 (IDT)
    אני מסרבת להצביע (כי אני חושבת שכל ההצבעה הזו מיותרת), רק רציתי להגיד שהשאלה שיוסאריאן העלה לגבי האם זה פבלו דייגו חוסה פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס מרידיוס סיפריאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד מארטיר פטריסיו קליטו רואיס י פיקאסו, או פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו, היא החשובה באמת. דורית 19:19, 22 ביוני 2009 (IDT)
    כדאי לפתוח הצבעת בזק בעניין. השאלה היא האם הצבעה כזו, על תיעתוק שמו המלא של פיקאסו והאם הוא צריך להיות פבלו דייגו חוסה פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס מרידיוס סיפריאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד מארטיר פטריסיו קליטו רואיס י פיקאסו, או פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו, צריכה להתקיים כאן בהיותה הצבעה חפוזה ומאולתרת בדף השיחה בה עלה הנושא, בדף השיחה של הערך על פיקאסו, או שנמאס כבר מהבדיחה הזו ומהעתקת השמות פבלו דייגו חוסה פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס מרידיוס סיפריאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד מארטיר פטריסיו קליטו רואיס י פיקאסו ופבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו, ואפשר להפסיק עם זה ודי (ובהזדמנות זו, התנצלותי הכנה שלוחה לברק אובאמה על שהוא צריך לסבול את שמו של פיקאס מתועתק בשתי דרכים שונות בדף השיחה שלו). יוסאריאןשיחה 19:26, 22 ביוני 2009 (IDT)
    סליחה, אבל אני חושבת שחוסר בדיון מעמיק (עם הצבעה או בלעדיה) לגבי האם מדובר בפבלו דייגו חוסה פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס מרידיוס סיפריאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד מארטיר פטריסיו קליטו רואיס י פיקאסו או פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו, הוא זלזול בכבודו של האיש, שהוא כידוע אחד מגדולי הציירים. ומאחר ואנחנו מעריכים אותך רבות יוסאריאן, אל לנו להתעלם מהתהייה החשובה אותה העלת בדבר שמו. ובמילים אחרות, כנראה שעוד לא נמאס מהבדיחה, אבל אולי בהמשך. דורית 19:42, 22 ביוני 2009 (IDT)
    אולי נאלץ להמתין לחו"ד של ארנון בקשר לתעתיק ולפני שנפתח בהצבעה החפוזה. מה שכן, עיינתי שוב בהצבעות, ואפשר לומר בוודאות שפבלו דייגו חוסה פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס מרידיוס סיפריאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד מארטיר פטריסיו קליטו רואיס י פיקאסו, או פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו, הוא ספרדי דגול בהרבה מפרנסיסקו פאולינו ארמנחילדו טאודולו מויסס פרנקו אי מאסאס באמונדה סלגדו פרדו, וזה בלשון המעטה. למרות שהאחרון היה גנרליסימו והראשון רק צייר ציורים יוסאריאןשיחה 20:09, 22 ביוני 2009 (IDT)
    כמובן, שכל הציורים של פבלו דייגו חוסה פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס מרידיוס סיפריאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד מארטיר פטריסיו קליטו רואיס י פיקאסו, או פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו, מאד יפים. למרות שבתכל'ס, המוצלחת במשפחה היא פאלומה. אבל העיקר שאנחנו ממוקדים בדיון ענייני חף מאינטרסים סמויים המקדמים אותנו להצבעה שאין צודקת ממנה, דורית 22:38, 22 ביוני 2009 (IDT)
    השאלה האמיתית היא האם פבלו דייגו חוסה פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס מרידיוס סיפריאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד מארטיר פטריסיו קליטו רואיס י פיקאסו, היה קורא לעצמו פבלו דייגו חוסה פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס מרידיוס סיפריאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד מארטיר פטריסיו קליטו רואיס י פיקאסו או אולי פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו, ואולי בכלל פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו חוסיין. אל נשכח גם את האופציה פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקסו, ועדיין יש שיגידו שכל ההצעה מלכתחילה היא פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיאסקו. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:43, 22 ביוני 2009 (IDT)
    די. זה דף שיחה שנצפה בגוגל.
בוויקיפדיה העברית יש עשרות אלפי קצרמרים, ואלפי ערכים זקוקים לעריכה או לשכתוב. רבבות ערכים טרם נכתבו. אנא, קחו נשימה ארוכה, שקלו היטב את התועלת שבוויכוח, ואם אין כזו – לכו לכתוב ערכים.
בוויקיפדיה העברית יש עשרות אלפי קצרמרים, ואלפי ערכים זקוקים לעריכה או לשכתוב. רבבות ערכים טרם נכתבו. אנא, קחו נשימה ארוכה, שקלו היטב את התועלת שבוויכוח, ואם אין כזו – לכו לכתוב ערכים.
ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:44, 22 ביוני 2009 (IDT)
דווקא מכיוון שזה דף שיחה שנצפה בגוגל, אני חושב שכדאי שנרחיב ונדבר על פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו לגזרותיו השונות, ולו כדי שנבהיר שבזה אנו משקיעים מחשבה רבה יותר מאשר ברעיון לשמו נוסדה הפסקה הזו. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:50, 22 ביוני 2009 (IDT)
איזה יופי של תגובה! ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:51, 22 ביוני 2009 (IDT)
עלי להסכים עם ז1הר, במיוחד באשר לדבריו אודות פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיאסקו. אם כי אני בספק שמי שימצאו דף זה בגוגל יצליחו לשרוד את שמותיו הרבים של אבא של פאלומה. דורית 22:55, 22 ביוני 2009 (IDT)
אני רוצה למחות על השימוש הבלעדי שאתם מעניקים כאן לוורסיה אחת של שמו המלא של אבא של פאלומה, שימוש שעלול חו"ח להטות את עמדתם של המצביעים העתידיים בסוגיה ומבקש להשתמש להבא בשמו המלא הזמני, הוא פבלו דייגו חוסה פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס מרידיוס סיפריאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד מארטיר פטריסיו קליטו רואיס י פיקאסו, או פבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו. המהדרין יחליפו גם את הסדר על מנת למנוע צל צילה של הטיה. זאת כמובן, עד להסדרה מלאה של הסוגיה. יוסאריאןשיחה 23:01, 22 ביוני 2009 (IDT)
אני חושב שפבלו דיאגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס קריספין קריספיניאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו, או בשמו הרשמי לפי הערך (שערכתי), פבלו דייגו חוסה סנטיאגו פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס סיפריאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו, הוא לא הנושא כאן, ולא כ"כ קשה לפתור את סוגיית Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Mártir Patricio Ruiz y Picasso. מישהו מתנגד לאי הח'סנת שמו של אובמה? Aghnonפורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 23:06, 22 ביוני 2009 (IDT)
בעצם זה פבלו דייגו חוסה פרנסיסקו דה פאולה חואן נפומוסנו מריה דה לוס רמדיוס סיפריאנו דה לה סנטיסימה טרינידאד רואיס אי פיקאסו (מצאו את ההבדל). משומה איזה יעקב נכנס לכאן בגירסה הקודמת. Aghnonפורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 23:09, 22 ביוני 2009 (IDT)

אובמה או אובאמה[עריכת קוד מקור]

מה שכן צריך לחשוב זה האם לשמור על ה-א', ולכתוב אובאמה, או לעבור לאובמה. הצורה הראשונה הייתה ללא ספק עדיפה כאשר האיש לא היה מוכר. אבל עכשיו אין שום סכנה שמישהו יהגה את שמו באופן לא נכון מבחינת התנועות או ההטעמה, ועושה רושם (צריך לבדוק!) שבציבור ובעתונות די התקבעה הכתיבה "אובמה" ללא ה-א' - בין השאר בהשפעת הכפתורים והמדבקות בעברית שהקמפיין הוציא בכתיב הזה. emanשיחה 17:10, 21 ביוני 2009 (IDT)

אז זהו, שלא כדאי לעשות סקר קצר. זה בכלל לא משנה מה חושב ויקיפד כזה או אחר, חשוב לבדוק כיצד מקובל לכתוב את השם בקרב דוברי העברית. כמו בערכים, פה יש להביא עובדות, לא דעות. ‏odedee שיחה 20:23, 21 ביוני 2009 (IDT)

אולי כדאי אפילו לעשות סקר קצר:

אובאמה[עריכת קוד מקור]

אובמה[עריכת קוד מקור]

  1. זה הכתיב המקובל בכל העיתונים. דב ט. - שיחה 17:12, 21 ביוני 2009 (IDT)
  2. eytanarשיחהתרומות17:29, 21 ביוני 2009 (IDT)
  3. גוגל אף פעם לא טועה פישאנדיון - שיחה - חסרים רק 25!! 20:14, 21 ביוני 2009 (IDT)
  4. אכן. Aghnonפורטל ספרד • הצטרפו למטרה! 22:57, 21 ביוני 2009 (IDT)
  5. נראה לי נודע מספיק. סתם עומרשיחה 23:09, 21 ביוני 2009 (IDT)
  6. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 10:06, 23 ביוני 2009 (IDT)
  7. הציוני האחרון ~ שיחה 00:47, 13 ביולי 2009 (IDT)

חיים פרטיים[עריכת קוד מקור]

לא מובן לי מדוע ההתנגדות לחלק "חיים פרטיים"? 24.12.234.123 09:53, 23 ביוני 2009 (IDT)

כפילות תוכנית ושיבוש הסדר הכרונולוגי של הערך בצורה שעשית זאת. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 09:58, 23 ביוני 2009 (IDT)
יש להעביר את המידע הנ"ל לחלק "חיים פרטיים" בערך זה בדומה לאופן בו חלוקה זו מתקיימת באשר הערכים בויקיפדיה העברית על מנת לשמור על אחידות. את הכפילויות יש כמובן להסיר לאחר מכן. 24.12.234.123 10:13, 23 ביוני 2009 (IDT)
לאור זה שזה רק יפגע ברצף הכרונולוגי של הערך הרי שיש סיבה מצוינת מדוע לא לעשות זאת. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 10:24, 23 ביוני 2009 (IDT)
נו באמת, אני לא ממציא כאן משהו חדש. הרי מקובל שאת המידע האישי על אישים רושמים בויקיפדיה העברית בחלק "חיים פרטיים" ומקרה זה לא צריך להיות יוצא דופן. האם יש עוד אנשים שחושבים כמו ברוקולי? 24.12.234.123 16:26, 23 ביוני 2009 (IDT)
אתה טועה, והמידע בקושי מתאים לחיים אישיים. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:28, 23 ביוני 2009 (IDT)
אין לי ספק בכלל שהמידע על נישואיו לאישתו, על לידת בנותיו, על משפחתו המורחבת, על השקפותיו הדתיות ועל כך שהוא מגדיר את עצמו כאמריקאי-אפריקאי ראויים להופיע בחלק "חיים פרטיים" וכי פעולה זו לא תפגע ברצף הכרונולוגי של הערך. 24.12.234.123 16:34, 23 ביוני 2009 (IDT)
וזה משנה שהוא נוצרי כי? וזה משנה שאין סיבה לא לכתוב את זה בצורה כרונולוגית? הרי אין כל סיבה הגיונית לכתיבת הפרקון הקצרצר הזה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:39, 23 ביוני 2009 (IDT)
אין ספק שיש חשיבות רבה לאיזכור של השקפותיו הדתיות בערך - זהו נושא אשר דובר עליו רבות בשנים האחרונות באמצעי התקשורת. כפי שאמרתי כבר, נהוג לכתוב מידע מסוג זה בחלק "חיים פרטיים" ואין שום סיבה אמיתית לכך שערך זה יהיה יוצא דופן. 24.12.234.123 16:52, 23 ביוני 2009 (IDT)
לדעתי השאלה משנית, ומה שנוהג בערכים אחרים לא צריך להיות מחייב. יוסאריאןשיחה 16:55, 23 ביוני 2009 (IDT)
כלומר אתה מתנגד לחלק חיים פרטיים בערך של ברק אובמה ? 24.12.234.123 16:58, 23 ביוני 2009 (IDT)
אני מסכים עם 24.12. השאלה "זה משנה שהוא נוצרי כי" היא שאלה מיותרת, ברוקולי. טוסברהינדי (שיחה) 17:35, 23 ביוני 2009 (IDT)
מיותרת או לא, אין שום סיבה להקדיש פרק קצרצר כזה בשביל מידע שיושב יופי-טופי במקומות אחרים. מה ש-Acidburn כתב לא היה פסקה רגילה של חיים פרטיים. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:04, 23 ביוני 2009 (IDT)
וליתר הבהרה, זו דוגמא נאה לכתיבה ראויה על חייו הפרטיים ומשפחתו של ברק אובאמה. זה לא. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:30, 23 ביוני 2009 (IDT)
קודם כל אני שמח שלאחר שבדקת את המצב בערך המקביל בויקיאינגליש נוכחת לדעת שכן יש פוטנציאל ליצירת חלק "חיים פרטיים" בערך זה. כמו כן, ליתר הבהרה, הקישור שסיפקת לא היה הקישור הרלוונטי לגירסה האחרונה אותה מחקת - זה הקישור הרלוונטי. 24.12.234.123 18:44, 23 ביוני 2009 (IDT)
Acidburn, מעולם לא טענתי אחרת. אני התנגדתי לפעולה הספציפית שאתה עשית ולא לרעיון באופן כללי. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:46, 23 ביוני 2009 (IDT)
הגירסה האחרונה אותה שיחזרת היתה לדעתי ראוייה. 24.12.234.123 18:50, 23 ביוני 2009 (IDT)
רחוקה מאוד מאוד מלהיות ראויה, אם כבר. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:55, 23 ביוני 2009 (IDT)
אומנם היא איננה גירסה מקבילה לגירסה הקיימת בויקיפדיה האנגלית, אבל לדעתי היא מכילה את עיקר המידע הראוי להופיע בחלק החיים הפרטיים בערך והיא התחלה טובה. נא הסבר מה פסול בגירסה זו בדיוק על מנת שאוכל לשפר אותה. 24.12.234.123 19:04, 23 ביוני 2009 (IDT)
עיקר??? אין בה שום תוכן ממשי. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:05, 23 ביוני 2009 (IDT)

אברהם לינקולן[עריכת קוד מקור]

אני חושב שפיסקה בסגנון כזה ניתן להכניס גם לערך על אובמה. קצת רקע על אשתו ועל ילדיו. במקרה של אובמה, הם ילדים קטנים, ואפשר רק להזכיר את שמם.

הבעיה היא שפתרון מסוג זה יתמקד רק במידע על משפחתו ולא יכיל מידע נוסף חשוב על חייו הפרטיים (ראה חלק החיים הפרטיים של אובמה בויקיפדיה האנגלית). 24.12.234.123 18:48, 23 ביוני 2009 (IDT)

משפחתו[עריכת קוד מקור]

בשנת 1842 נישא למרי טוד, בתם של רוברט ואליזבת טוד מקנטקי. בשונה מלינקולן שהיה בן איכרים, אשתו הייתה בת למשפחה אריסטוקרטית, אביה היה איש עסקים ובן החברה הגבוהה. מרי חונכה בבית ספר פרטי, ולמדה שם צרפתית, נגינה, ריקוד, ונימוסים חברתיים. היא הייתה שונה ממנו בהיבט נוסף, בניגוד לטבעו האיטי והמיושב, הייתה מרי פזיזה והפכפכה. היה לה מזג קשה, ולינקולן היה מתנצל בפני אנשים שכעסה עליהם‏‏[1].

לזוג נולדו ארבעה בנים. ב-1 באוגוסט 1843 נולד בנו הבכור, רוברט טוד לינקולן, הבן היחיד של לינקולן שהגיע לשיבה טובה, ואף שימש כמזכיר המלחמה של ארצות הברית בשנים 1881-1885. ב-1847 נולד בנו השני ,אדוארד בייקר, שמת בשנת 1850. באותה שנה נולד בנו השלישי, ויליאם וואלאס. הוא מת ב-1862. בנו הצעיר תומאס (שכונה טאד), נולד ב-1853 עם חך שסוע ובשל כך היה עילג בדיבורו, אך חיסרון זה הגביר את חינו בעיני אביו. תומאס מת בשנת 1871.

חגי אדלרשיחהל-65 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ב' בתמוז ה'תשס"ט • 18:42, 23 ביוני 2009 (IDT)

קמפיין נגד אובמה[עריכת קוד מקור]

אחרי נאום קהיר התנהל בישראל קמפין בו הודבקה ברחבי הארץ תמונה של אובמה ולצידה הכיתוב אובמה - אנטישמי שונא יהודים. בכל 223 שנות עצמאות ארצות הברית לא היה נשיא שהואשם בצורה ברורה באנטישמיות ושנאת יהודית עצם קיום הקמפיין צריך להיות מוזכר בנושא אובמה וישראל.

קמפיין שנאה מבזה, שנמחק על ידי הרשויות בעודו נתלה. שולי מאוד עבור אובמה עצמו, ולכן עבור הערך עליו כאן. יוסאריאןשיחה 12:16, 6 ביולי 2009 (IDT)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ בספר הביוגרפי "אברהם לינקולן" מאת בנימין תומאס, הוא כתב שהיום יודעים שמרי הייתה חולת נפש. עוד הוא כתב, כי להשערתו, רוב חייהם יחד היו מאושרים, למרות שמועות סותרות בעניין. הוא כתב שמזגה הקשה של אשתו תרם לעיצוב אישיותו של לינקולן. חייו בחברתה חישלו אותו לעמוד בלחץ נפשי רב, ותכונותיו הטבעיות - סבלנות, אורך רוח וסלחנות, התפתחו עקב כך.

"ברק" או "ברק חוסין" - דיון עם אסמכתות[עריכת קוד מקור]

בעבר היו מספר דיונים על כך אך לא היה בהם מקור למקומות בהם מוזכרים שני השמות של נשיאי ארה"ב ומקומות בהם מוזכר שמו השני של אובמה, לכן אני פותח דיון מחודש.

בויקיפדיה מקובל לכתוב את שני השמות הפרטיים של נשיאי ארה"ב. להלן הרשימה: יוליסס סימפסון גרנט, ויליאם הנרי הריסון, מרטין ואן ביורן, ויליאם האוורד טאפט, ופרנקלין דלאנו רוזוולט (וזאת מבלי לציין את ג'ון פיצג'רלד קנדי, ג'ון קווינסי אדמס, וג'ורג' הרברט ווקר בוש שמהם אין להביא ראיה משום שיש אדם אחר עם שם דומה) לכן נראה שאין סיבה לנהוג בנשיא הנוכחי בשונה מגרנט הריסון וכו' הנזכרים לעיל.

לגבי אובמה עצמו- בדיקה בגוגל מעלה 66,900 תוצאות לברק חוסיין אובמה.עיון באנציקלופדיה של ידיעות אחרונות מגלה כי השם עבור אובמה הוא אובאמה ברק חוסיין[5] גם אתר מעריב כותב בכותרת הראשית שלו ברק חוסיין אובמה הנשיא ה-44[6], גם אובמה עצמו הציג את עצמו בנום ההכתרה אני, ברק חוסיין אובמה וכו (אתר מעריב -)[7], את הכתבה על נאום קהיר פותח ידיעות אחרונות בנוסח נשיא ארצות הברית, ברק חוסיין אובמה, נשא בקהיר את נאומווכו'.

אפשר להביא עוד הרבה דוגמאות אבל הרעיון הוא- אובמה מציג את עצמו בשם המלא, אנציקלופדיות כדוגמת ידיעות אחרונות כותבות בכותרת את השם המלא. בכתבות החשובות בעיתונים המרכזים כדוגמת מעריב וידיעות מופיע בכותרת השם המלא. מדיניות ויקיפדיה לגבי נשיאים אחרים היא לכתוב את שני השמות. לכן נראה שראוי גם כאן לנהוג לפי אותה מדיניות בית השלוםשיחה • י"ז בתמוז ה'תשס"ט • 16:50, 9 ביולי 2009 (IDT)

מרטין ואן ביורן? נו, באמת.
ולמה אתה לא מביא את המקרה של ג'יימס ארל קרטר, או ויליאם ג'פרסון רייגן, או רונלד וילסון רייגן, או ג'רלד רודולף פורד, או ריצ'רד מילהאוס ניקסון, אלא רק את מה שנוח לך? emanשיחה 17:08, 9 ביולי 2009 (IDT)
ומתקופה קדומה יותר - צ'סטר אלן ארתור, רתרפורד בירצ'רד הייז ואפילו סטיבן גרובר קליבלנד שנודע בשמו השני בלבד. כל נשיא מוכר אחרת - חלקם בשמם המלא (ג'ון קווינסי אדאמס) חלקם בחלקו ג'יימס נוקס פולק] חלקם בראשי תיבות מלאים FDR או חלקיים US גרנט או בכינוי אחר ג'ימי קרטר. יש להשתמש בכינוי המוכר יותר (ובמקרה של ראשי תיבות - לפתוח אותם). במקרה של ברק אובמה הרושם הוא שכשאדם משיח לפי תומו הוא ייקרא ברק אובמה ולא ברק חוסיין אובמה. זאת בניגוד לג'ורג' ווקר בוש שנודע גם כג'ורג' W. כמובן שבמקומות טקסיים, כמו בנאום ההשבעה, אדם נוטה להשתמש בשמו המלא, אך בשימוש היומיומי הוא משתמש בשם המקוצר וראה גם באתר הבית הלבן שבו מפנים אליו כברק אובמה ובביוגרפיה כאל ברק H. אובמה. אמיר מלכי-אור - שיחה 17:32, 9 ביולי 2009 (IDT)
גם בדקתי באי מייל האחרון שהוא שלח לי, והוא חתם שם: "President Barack Obama". ‏ emanשיחה 17:50, 9 ביולי 2009 (IDT)
איך חתם פיקאסו במייל האחרון? זהר דרוקמן - I♥Wiki18:40, 9 ביולי 2009 (IDT)
הוא חתם על תמונות ולא על אימיילים, ולצערי אין לי דוגמה ללתימה כזו אצלי... emanשיחה 19:16, 9 ביולי 2009 (IDT)

הורדת החלק על עמדותיו[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש צורך להוריד את החלק של עמדותיו של הנשיא ולהחליפו במה שעשה כנשיא. אני מתכוון להוסיף לערך את מה שעשה כנשיא, אך אני אשאיר את החלק על עמדותיו עד להסכמה מסוימת בדף השיחה. Mapleee - שיחה 18:02, 6 בספטמבר 2009 (IDT)

באופן כללי הגישה נשמעת טובה, אבל צריך לעשות זאת לאט, בזהירות ובנייטרליות. כמו כן אפשר להשאיר את עמדותיו כפי שהוצגו בקמפיין, בקיצור יחסי. יוסאריאןשיחה 18:04, 6 בספטמבר 2009 (IDT)
כן, אני בהחלט מסכים. כשיש מועמד, או אפילו מחוקק, יש טעם בפירוט עמדותיו. אבל כשהוא מגיע לתפקיד אז מעשיו מדברים. emanשיחה 22:40, 6 בספטמבר 2009 (IDT)
אכן. זו בעיה חוזרת בערכי פוליטיקאים. לדעתי, אם לא מדובר באיזה מנהיג שהוא גם הוגה פוליטי מובהק (כמו תומס מסריק), מספיקות כמה שורות בקשר לעמדות המוצהרות של פוליטיקאי. (אם כי ההתנגדות למלחמת עיראק, למשל, שמופיעה בסעיף "עמדות", היא בגדר מעשה פוליטי). דב ט. - שיחה 01:28, 7 בספטמבר 2009 (IDT)
גם את זה אפשר וצריך לפרוט למעשים: הנאום נגד המלחמה ב 2003, הבטחותיו בשלבים השונים של מערכת הבחירות, ומעשיו אחרי שנכנס לתפקיד. emanשיחה 01:32, 7 בספטמבר 2009 (IDT)
גם אני מסכים שצריך להתמקד בעשיתו ולא בנאומיו. בן נחום - שיחה 20:36, 1 ביולי 2012 (IDT)

תיאור באתר - מיותר[עריכת קוד מקור]

מהנימוקים לעיל נראה שכדאי להשמיט את המידע "הוצגה באתר הבית הלבן גישתו של הממשל החדש בעניין הסכסוך: נקיטת פעולות דיפלומטיות לקידום פתרון של שתי מדינות, ישראלית ופלסטינית, המתקיימות זו לצד זו בשלום ובביטחון. כמו כן צוין שם כי הממשל יתמוך בשותפות הקרובה בין ארצות הברית לישראל, בזכותה של ישראל להגן על עצמה ובהמשך סיוע החוץ הביטחוני והכלכלי.[21]" שמופיע בערך ובמקומו להתמקד במה שנעשה הפועל בתחום. --בן נחום - שיחה 20:41, 1 ביולי 2012 (IDT)

למה נמחק החלק של הקונספירציות?[עריכת קוד מקור]

הרבה אנשים חושבים על דבר זה, והקונספירציה מאד הגיונית. אין על מה להוריד אותה כשהיא לא פוגעת או משחיתה, והיא כתובה בצורה נאותה וברורה. DoronM10 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

לצערנו הרב, הרבה אנשים חושבים שטויות ועוסקים בשטויות - הפרויקט של בריאת האדם לא כל כך הצליח, ואנחנו עדיין מחכים ל-Service Pack 2, אך היצרן מתחמק. בכתיבת אנציקלופדיה אנו מנסים לעקוף בעיה זו. דוד שי - שיחה 13:55, 21 במאי 2010 (IDT)

יש ערכים בויקיפדיה על האל? על קונספירציות? על חייזרים? ולמה שלא יהיה בנושא הזה? תבנית:DoronM10

לא כדאי להעביר לבארכ אובמה?[עריכת קוד מקור]

שמו הראשון, בארכּ - הוא למעשה מערבית ומשמעותו "ברוך" כמו מובארכּ המצרי שזה בתרגום "מבורך"... מנחםשיחה 15:10, 8 בספטמבר 2010 (IDT)

אני מסכים עם מנחם. כדאי לשנות, ואת "ברק אובמה" להפוך להניה לבארכּ אובמה.
אציב תבנית מתאימה כדי שיוכלו לדון בזה. בן נחום - שיחה 20:38, 1 ביולי 2012 (IDT)
אין להעביר. עלינו להשתמש בתעתיק המקובל כשיש כזה, ולא בתעתיק המדויק. למשל סדאם חוסיין ולא צדאם חסין. מעבר לכך, הוא דובר אנגלית, ושָם זה "ברק", ועל כן לפי המקובל אצלנו - גם התעתיק ה"נכון"/"מדויק" לשמו הוא ברק. תומר - שיחה 20:41, 1 ביולי 2012 (IDT)
כללי התעתיק שצריכים לחול במקרה זה הם אלה העוסקים בתעתיק מאנגלית לעברית. אין סיבה להפעיל כללי תעתיק הנוגעים לשפה הערבית. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 20:46, 1 ביולי 2012 (IDT)

ההחלטה להתמודד בבחירות הבאות[עריכת קוד מקור]

בויקיפדיות המובילות כמובן שציינו בערך את ההחלטה המאוד חשובה הזו של אובמה להתמודד שוב על הנשיאות. רק אצלנו מחקו את העדכון בנימוק מפתיע: "מיותר. זה חשוב אם הוא היה אומר שהוא לא יתמודד". זה לא חשוב שהוא שוב מתמודד? הקוראים לא צריכים לדעת את זה? או זה לא חשוב- כי ממילא כולם כבר יודעים את זה? או זה לא חשוב כי ההכרזה הייתה די צפויה? לא היו בעבר נשיאים שלא התמודדו על קדנציה שניה? (הקוראים לבטח יודעים שאובמה הוא נשיא ארה"ב, אז אולי נמחק גם את זה?). אגסי - שיחה 18:23, 5 באפריל 2011 (IDT)

זה אכן אל ראוי לציון עכשיו, ובוודאי זה לא יהיה ראוי לציון בעתיד. emanשיחה 19:25, 5 באפריל 2011 (IDT)
אני מסכים עם עמנואל. בכל קונסטלציה של הערך אין מקום למידע הזה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:28, 5 באפריל 2011 (IDT)
אני מחכה למישהו שיטרח גם לתת נימוקים, ואם אפשר שגם יתייחס גם לטיעונים שלי, ואולי גם יסביר האם אנחנו שוב צריכים להיות מוזרים ושונים ומהויקיפדיות הרציניות, שכמובן הכניסו את המידע הזה. אין לי ספק שמי שינסה למחוק גם שם את העדכון, יזכה לשחזור מהיר ואולי גם לנזיפה. אגסי - שיחה 20:46, 5 באפריל 2011 (IDT)

לפי דעתי אגסי צודק, כן יש חשיבות להחלטה של אובמה להתמודד בבחירות הבאות. האיזכור להכרזה על ההתמודדות בבחירות הבאות צריך לפי דעתי להופיע בפתיח של החלק שיסקור את הקמפיין הנשיאותי הנוכחי (שרק החל) של אובמה. האם לדעת המתנגדים אנו צריכים להימנע גם מלהזכיר את הקמפיין הנשיאותי הנוכחי של אובמה? TVJunkie - שיחה 23:23, 5 באפריל 2011 (IDT)

סליחה שאני שואל, אבל האם הוא בכלל נבחר רשמית כמועמד המפלגה הדמוקרטית? מתי הם בכלל אמורים לבחור? זה שאובמה החליט שהוא פותח כבר באפריל 2011 את המירוץ לבחירות שיתקיימו בנובמבר 2012 זה אחלה בשבילו ואני בטוח שגם בשביל נתוני הרייטינג שלו - אבל ויקיפדיה אמורה להתחשב בעובדות, לא בספינים. זהר דרוקמן - לזכר פול 23:32, 5 באפריל 2011 (IDT)
נדיר שבמפלגה של נשיא מכהן יש מי שמתמודד מולו בבחירות מקדימות. הסקרים הנוכחיים מראים כי אובמה מוביל על יריביו הרפובליקאים. אבל עדיין יש עוד הרבה זמן, בנתיים הוא צריך לגייס הרבה כספים. בכל מקרה ההכרזה שלו שהוא יתמודד- היא בעלת חשיבות רבה, למרות שהיא לא ממש מפתיעה. אגסי - שיחה 00:16, 6 באפריל 2011 (IDT)
ראשית - אתה טועה. בוודאי שיש מועמדים נוספים ולא אתפלא אם מאז שאובמה הכריז קם לפחות עוד אחד והודיע על כוונתו רשמית. שנית, לא הסברת מדוע זה חשוב אם הוא עדיין לא המועמד בפועל לנשיאות. זהר דרוקמן - לזכר פול 20:55, 6 באפריל 2011 (IDT)
יש מועמד אחד שלא סופרים אותו. לא זכור לי שמישהו התמודד בפריימריס מול הנשיא בוש האב, או הנשיא בוש הבן או מול הנשיא קלינטון. כעת אובמה פתח במסע גיוס תרומות ענק- זה פרט שולי לגביו? אם תצליח למחוק באופן סופי את הפרט הזה מאחת הויקיפדיות הרציניות- אני נותן לך מה שאתה רוצה. אגסי - שיחה 21:25, 6 באפריל 2011 (IDT)
נשמע הגיוני שבינתיים יש רק אחד לא רציני - כי זה באמת מוקדם. עדיין לא הסברת למה זה חשוב. ואגב, בוודאי שרצו נגד קלינטון, בוש הבן ולא טרחתי לבדוק - אבל מעריך שגם האב. זהר דרוקמן - לזכר פול 21:46, 6 באפריל 2011 (IDT)
התכוונתי למתמודד רציני, ולא למתמודד חסר כל סיכוי, שמקסימום יכול לקבל 0%- 5%. אובמה החליט להתמודד פעם נוספת, ופתח בקמפיין בחירות ובמבצע גיוס תרומות ענק- זה פורסם בהבלטה בתקשורת, כי זה מובן מאליו שזה חשוב. תסביר למה אתה חושב שזה כל כך שולי שמחייב מחיקה? ולמה הויקיפדיות הרציניות טעו? אגסי - שיחה 22:18, 6 באפריל 2011 (IDT)
אתה זה שרוצה להוסיף - עליך מוטל עול ההוכחה. הרי התקשורת מדווחת כל דבר שאובמה שעושה, כי זה מה שקורה עם נשיא ארצות הברית. אז למה זה חשוב והעובדה שלקח את אשתו לערב דייט בוושינגטון בתחילת הקדנציה לא חשובה? ואתה לא יכול להחליט שמועמד מסויים הוא חסר סיכוי - זו כל הפואנטה של ויקיפדיה. זהר דרוקמן - לזכר פול 22:23, 6 באפריל 2011 (IDT)
בזמן שאצלנו מתווכחים לחינם על שורה אחת, בויקי האנגלית יש כבר ערך נפרד על הקמפיין שלו- en:Barack Obama presidential campaign, 2012, ולא ראיתי שם אף מחקן שמציע למחוק את הערך. אם לאף אחד כאן לא אכפת שאנחנו נהיה האחרונים לעדכן- אני יורד מהעניין. אגסי - שיחה 01:02, 14 באפריל 2011 (IDT)
רק תיקון קטן לאגסי, בלי שום קשר לערך הנוכחי: לא רק שהיה מתמודד נגד בוש האב, אלא שזה אפילו היה מתמודד רציני, בוש האב נאלץ להשקיע זמן וכסף בפריימריז כדי לגבור עליו, ויש אפילו רפובליקאים (ולא רק) המאשימים את פט ביוקנן בכך שהפריימריז שכפה על בוש האב עלו לאחרון בבחירות לנשיאות. נכון שרייגן, קלינטון ובוש הבן למעשה לא נזקקו לנהל פריימריז, דבר שסייע להם להיבחר לכהונה שנייה. קיפודנחש - שיחה 03:14, 14 באפריל 2011 (IDT)
נכון שהוא לא היה מתמודד זניח, אבל גם לא ממש מתמודד רציני, לפי ויקי האנגלית. בויקי האנגלית כתוב: Despite an impressive New Hampshire showing, Buchanan's campaign never attracted serious opposition to President Bush in further contests. לגופו של עניין, אובמה הכריז על התמודדות, (והתחיל לנהל קמפיין בחירות), וזה מצויין בכל הויקיפדיות המובילות, ולא יתכן שנאמץ סטנדרטים משונים, שלפי דעתי אינם מקובלים בשום ויקיפדיה אחרת. אגסי - שיחה 08:01, 14 באפריל 2011 (IDT)
כאמור, יש אנשים (כולל מי שכתב את הערך פט ביוקנן בוויקיפדיה העברית) שחושבים שההתמודדות תרמה להפסד של בוש האב לקלינטון. לגבי הוויכוח הנוכחי - אני לא חושב שייגרם נזק בלתי הפיך לוויקיפדיה אם ההכרזה תוזכר, אבל במסגרת רמת הפירוט הנוכחית של הערך זה פרט טפל וחסר משמעות, וממש אין נזק אם *לא* תוזכר. קיפודנחש - שיחה 20:18, 14 באפריל 2011 (IDT)

סתירות לגבי סבתו ואמו[עריכת קוד מקור]

בהתחלה:
"היא (הסבתא) נפטרה בגיל 86, לאחר מאבק ממושך בסרטן, שעות ספורות טרם פתיחת יום הבחירות ב-2008. אמו של אובמה נפטרה בגיל 53 מסרטן השחלות".
ובהמשך:
"אן דאנהם נפטרה ב-7 בנובמבר 1995, בגיל 52 [...] מאדלין דאנהם נפטרה ב-2 בנובמבר 2008, יומיים לפני שנכדה נבחר לנשיא.
Dahlia - שיחה 20:40, 27 באפריל 2011 (IDT)

אך ייתכן שספירת הקולות וההכתרה לקחו יומיים... עדיין נותר עניין גיל האם במותה Dahlia - שיחה 20:42, 27 באפריל 2011 (IDT)
אני חושב שכעת הבעייה תוקנה והמידע אחיד בשתי הפסקאות. מידע נוסף ניתן למצוא בערך על הסבתא בוויקיפדיה האנגלית. Ldorfman - שיחה 01:27, 2 במאי 2011 (IDT)

לבקשת Ldorfman בעמוד שיחתי: הצבת תבנית בראש הערך, אולם לדעתי, לא ברור לגמרי למה התכוונת. ציינת שם שיש לשכתב את הערך מפני שהוא לוקה ב"תרגמת, קפיצות משלב, עובדות לא מדויקות בפרקים שונים, נעדר ביקורת כלשהי". האם תוכל לציין בדף השיחה למה כוונתך בדיוק (להביא דוגמאות) או לבצע שינויים נדרשים שיאפשרו להסיר את התבנית הזו? לגבי הביקורת, לא ברור לי מאיפה ניתן להביא כזו באופן שיהיה מידתי. התוכל להביא דוגמאות לכך בערך באנגלית למשל?

  • משפטי תרגמת: "מאדלין דאנהם, סבתו של אובמה, גידלה את אובמה יחד עם בעלה, סטנלי דאנהם, בדירתם שבהונולולו מאז היותו בן עשר. מאדלין דאנהם נפטרה ב-2 בנובמבר 2008, יומיים לפני הבחירות בסופן הפך נכדה לנשיא." (סדר עניינים שאינו בעברית) "ברק ומישל החלו לצאת בקיץ 1989 ובהמשך התארסו בשנת 1991, והתחתנו ב-3 באוקטובר 1992." "כדי לעקוף את הבעיה של איבוד הרוב המיוחס בסנאט" "דליפת הנפט הזאת הייתה לאסון האקולוגי הגדול בתולדות ארצות הברית" "ענייני חינוך הביע אובמה תמיכה בעמדות אשר לרוב נוקטים בהן אישים שמרנים" "שוק חופשי כזה שאמריקה רגילה לו זה דורות, תוך התחשבות משמעותית יותר בשכבות החלשות והימנעות מהפחתות מיסים שמיטיבות בעיקר עם בעלי ההון" "הוביל אובמה על פני קלינטון גם בהיקף גיוס תרומות"
  • תרגמת ושגיאות כתיב: "אובמה נודע בתור "בארי" בצעירותו, אך לאחר שהמשיך לקולג' ביקש שיפנו עליו בשמו הפרטי."
  • משפטים לקויים תחבירית או מסורבלים מאוד: במיוחד כאלו עם אינספור פסוקיות. "אובמה ניסה להפסיק לעשן מספר פעמים במהלך חייו, לעתים תוך שימוש בתחליפי ניקוטין" "הספר, שיצא לאור ב-1995, נקרא "Dreams from My Father", ובו תיאר את תקופת ילדותו ונעוריו, את החיים כילד שחור במשפחה אמריקנית לבנה מהמעמד הבינוני של סבו וסבתו, בצל דמות האב הקנייתי שאותו הכיר רק מסיפורים, את העיסוק המתמיד בזהותו שסיטואציה זו גרמה לו, ואף את השימוש במריחואנה וההתנסות בקוקאין בסוף שנות העשרה של חייו." "ספרו השני הוא "The Audacity of Hope" ("תעוזת התקווה"), כותרת הספר לקוחה מדרשה של אביו הרוחני, הכומר ג'רמיה רייט, ממנו התנער אובמה לאחר שהתפרסם כי התבטא בחריפות נגד ארצות הברית." "הספר הפך לרב מכר יוצא דופן ביחס לספרי עיון של פוליטיקאים, וכשהופק בגרסת אודיו, זכה עליו אובמה בפרס הגראמי." "עם כניסתו של אובמה לתפקיד הוצגה באתר הבית הלבן גישתו של הממשל החדש בעניין הסכסוך - נקיטת פעולות דיפלומטיות לקידום פתרון של שתי מדינות - ישראלית ופלסטינית - המתקיימות זו לצד זו בשלום ובביטחון, כמו כן מצוין כי הממשל תומך בשותפות הקרובה בין ארצות הברית לישראל, תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה ובהמשך סיוע החוץ הביטחוני והכלכלי." "ב-12 באפריל 2010 החלה דליפת נפט כתוצאה של פיצוץ באסדת הנפט "Deepwater Horizon" כ-64 קילומטרים דרומית ללואיזיאנה. קצב הדליפה היה כ-35,000 עד 60,000 חביות ליום. הטיפול בדליפה היה מגושם ונסתיים רק ב-15 יולי, אחרי שכבר דלפה כמות נפט של קרוב ל-5 מיליון חביות (3 מיליון ליטרים) ואחרי שנוצר כתם בים בגודל של כ-24 אלף קמ"ר (לשם השוואה, גודלה של מדינת ישראל הוא 22 אלף קמ"ר)."

הדוגמאות לטענות עובדתיות מפוקפקות או לא ברורות ולהיעדר התבוננות ביקורתית ניכרת לכל אורך הערך. לדוגמה:

  • במקום אחד נאמר כי "כמו כן קידם אובמה במרץ מהלך של רפורמה במערכת הבריאות, במטרה להופכה ציבורית" ובמקום אחר יש עיסוק ברפורמה שלא רק קודמה אלא גם חוקקה.
  • בהקשר של הטיפול במשבר הכלכלי נאמר כי המפלגה הדמוקרטית איבדה את הרוב (לא מדויק, היא איבדה רק את הרוב בבית הנבחרים) מוסברת העובדה כך: "בין היתר בשל אכזבת הציבור האמריקני מאופן הטיפול במשבר על ידי המפלגה הדמוקרטית" שעה שבמוקד הבחירות עמדה מדיניותו של אובמה ונושא הבריאות, ולא הגרסה המדוללת המוצגת כאן.
  • "הגיע אובמה להסכמה עם המפלגה הרפובליקנית על תוכנית מיסוי מיוחדת" - משפט שיסודו באי היכרות מספקת עם הנתונים.
  • "בשל הטיפול האיטי בדליפה, החלה התמיכה בברק אובמה לרדת בצורה משמעותית בסקרי דעת הקהל" - לא נכון. התמיכה באובמה ירדה כמעט בהתמדה למן בחירתו ודווקא אחרי גילוי הדליפה הייתה עליה קלה למשך חודש. ראו כאן.
  • "עם פרוץ משבר הסאבפריים בשנת 2008, התמקד מסע הבחירות בנושא, ואובמה הציג תוכנית כלכלית מקיפה שבמרכזה "חלוקה הוגנת יותר של העושר הלאומי"" לא מדויק על גבול הלא נכון.
  • "כמו כן סייע בהעברת חוק החירום לייצוב כלכלת ארצות הברית לשנת 2008 בבית הנבחרים האמריקני." ומה אנחנו למדים מכך?
  • "לאחר השבעתו לנשיא, ברק אובמה התחיל לנסות לשכנע את הרפובליקנים לתמוך בתוכניתו לטיפול במשבר, ללא הצלחה. תוכניתו הראשונית הייתה בשווי של כ-787 מיליארד דולר, ובמסגרתה ניסה הממשל ליצור מקומות עבודה בכך שהשקיע בביטוח הבריאות, בחינוך ובתשתיות, בנוסף למספר קיצוצים בהיטל המס ובתמריצים לאזרחים." לא נכון, כמעט פרט בפרט. חוץ מזה, לא מצויינת אפילו עובדה אחת על מה שאירע עם התוכנית. היא אושרה? הוא הצליח לשכנע אותם?
  • "לאחר מכן, במהלך חודש מרץ 2009, ניסה הממשל לייצב את המערכת הפיננסית האמריקנית בעזרת תוכנית בשווי של כ-2 טריליון דולר, במסגרתה הממשל תמך במניות בעייתיות שגרמו לירידה בשווי המניות בבורסה ולעיכוב בהתאוששות מהמשבר, בנוסף לתשלום על הלוואות. ב-23 במרץ 2009, העיתון ניו יורק טיימס העיר כי "משקיעים הגיבו בהתלהבות יתרה, עם כל המדדים של המניות בבורסה שהרקיעו שחקים מיד עם פתיחתה".‫[11]‬ למרות התוכניות היקרות, שיעור האבטלה בארצות הברית לא קטן ואף עלה ל-10.1%, שיא של 26 שנים.‫[12]‬" אז התוכנית עבדה? לא עבדה? ומניין שהיא נועדה לטפל באבטלה?
  • "בענייני חינוך הביע אובמה תמיכה בעמדות אשר לרוב נוקטים בהן אישים שמרנים." באמת? ו"בין השאר תמך בתמרוץ דיפרנציאלי למורים בהתאם להשגיהם, ובהגדלת מספר בתי הספר הפרטיים במימון המדינה (Charter Schools). כמו כן, תמך בהרחבת השימוש בשיטת מבחני הבגרות הנהוגה במסצ'וסטס ובפרסום הישגים של בתי ספר." באמת? האם תפישה זו ניכרה בפרשת וויסקונסין?
  • "רפורמה בביטוח הבריאות שתמנע את המצב בו כ-50 מיליוני אמריקנים אינם מבוטחים, תמנע מאמריקנים שמבוטחים לאבד את ביטוח הבריאות שלהם עקב החלפת מקום העבודה דרכו הם מבוטחים, או עקב טענות חברות הביטוח שהטיפולים נובעים ממצב בריאותי שקדם לתחילת הביטוח, ותמתן את הגידול בהוצאות על בריאות" - הארגומנט של המפלגה הדמוקרטית מוצג כאן כעובדה ולא כטענה.
  • "אובמה הציב את הרפורמה בביטוח הבריאות בראש תוכנית החקיקה של ממשלו, אך בניגוד לניסיון של ממשל קלינטון להציג לקונגרס תוכנית מפורטת לרפורמה במערכת הבריאות, שהסתיים בכישלון, העביר אובמה את מלאכת הכנת התוכנית המפורטת לקונגרס, כשהוא פירט רק עקרונות כלליים שהוא מצפה לראות בתוכנית" זה מוצג כעילת הכשלון של קלינטון והצלחת אובמה. זה לא נכון.
  • "במהלך הקיץ של 2009 הרפורמה עמדה במרכז דיון ציבורי סוער, בו הימין התנגד לרפורמה, ובייחוד לניסיון לכלול בה "אופציה ציבורית" של ביטוח בריאות ממשלתי בנוסף לביטוחים הפרטיים, וטען שהתוכנית תוביל להלאמה של מערכת הבריאות ולגידול בגירעון." - כן, אבל לא רק בקיץ 2009. זו עובדה מרכזית לכל אורך נשיאותו ואי האהדה לחוק לאורך זמן לא מוסברת.
  • "אולם אובמה החליט, כנראה בהשפעתה של יושבת ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי, לא לוותר על העברת רפורמה מקיפה ולהטיל את כל כובד משקלו הפוליטי כדי להעביר אותה." טענה כה מרחיקת לכת אי אפשר לגבות במאמר שכתבו שני בלוגיסטים לשעבר בפוליטיקו.
  • "אובמה פעל לסגירת כלא גואנטנמו (בית כלא במפרץ קובה שבו נכלאו אנשים שנתפסו במהלך מלחמת אפגניסטן ונחשדו במתן עזרה לארגוני הטרור) ולמתן טיפולים הולמים לעצורים בו. בין היתר, גינה אובמה בחריפות את שיטות החקירה של ה-CIA שכללו הטבעת העצירים, טלטולים, וביום הוצאות להורג של עצירים בתאים סמוכים לתא של הנחקר. " ואי סגירתו הוא נקודה פוליטית משמעותית. שום אמירה על כך.

אלו, כאמור, רק דוגמאות. (נכתב על-ידי הייתשלהדוס ב-02:25, 2 במאי 2011)

ההסבר שלך כאן כעת הוא באמת ארוך ומנומק. תודה. יחד עם זאת, האם לא היה זה קל יותר לו היית מבצע שינויים בערך בעצמך, במקומות בהם הם לדעתך נדרשים? לפחות בנושאים הראשונים שאתה מעלה, לגבי טעויות לשוניות, אודה לך מאוד אם תתקן את הדרוש תיקון לטעמך. לאחר מכן, לו תהינה אי-הסכמות לגבי השינויים, נוכל לדון בהן. ‏Ldorfman‏ • שיחה 02:27, 4 במאי 2011 (IDT)
זו פונקציה של זמן פנוי. אני מטפל במה שאני יכול במסגרת הזמן שיש לי. מכל מקום, פופולריות הערך אינה צריכה למנוע (ולמעשה, צריכה לחזק) את הדחף לתקן את הטעון תיקון. הייתשלהדוס 02:41, 4 במאי 2011 (IDT)
אני לא רואה בעיה בדוגמאות שהבאת לתרגמת ולמשפטים מסורבלים (למעט כמובן כמה שגיאות שהייתי משלב אותם ביחד תחת שגיאות כתיב).Mapleee - שיחה 13:07, 25 במאי 2011 (IDT)