שיחת משתמש:שוקו מוקה/ארכיון 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת MediaWiki message delivery בנושא חדשופדיה 2022 שבוע 4

ארכיון מספר 🌠

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


אזהרה[עריכת קוד מקור]

שוקו מוקה,

לצערי במהלך הניטור השוטף נתקלתי בעריכה שלך, אשר בה השתמשת בתקציר עריכה אשר הפר את כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה. בהתאם למדיניות, הסתרתי את תקציר העריכה הפוגעני כלפי האנונימי. בתקציר עריכה זה, בחרת לכנות עורך אחר באתר "טרנספוב". זו הפרה גסה של כללי ההתנהגות. אני מקווה שתלמד להבא מהמקרה הזה, ואתה מתבקש שלא להפר את הכללים פעם נוספת. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 15:45, 1 בספטמבר 2021 (IDT)

הבנתי. זה באמת לא היה במקום ודברים כאלה לא יקרו שוב. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤 - שיחה 16:12, 1 בספטמבר 2021 (IDT)

מדיניות הכתיבה האנציקלופדית החדשה[עריכת קוד מקור]

קודם כל, המון תודה על תרומתך הרבה למדיניות החדשה. שמתי לב שבימים הראשונים שינויים שנעשו ברוח המדיניות גרמו ליותר מחלוקות ממה שהייתי מצפה (בעיקר הסרה של תוכן ולא החלפתו באפשרות חלופית כפי שאנחנו מציעים בדוגמאות - דבר שקשה מאוד לעשות כשמגיעים לערך מזדמן, שבו הסרה היא ברירת המחדל הטבעית וההגיונית). למרות המאמצים למשוך כמה שיותר עורכים לדיון, נקודת המוצא צריכה להיות לדעתי שלא כולם מעודכנים בשינוי, לא כולם מחודדים על הסיבות ועל העדיפות, ואני מציע לראות בשבועות הקרובים תקופת התאקלמות, שבה המטרה שלנו תהייה להסביר - בכל פעם ששינוי ברוח המדיניות נתקל בהתנגדות - מדוע הוא נחוץ, ומה האלטרנטיבה העדיפה (ראה ניסיון שלי בסגנון זה בשיחה:סבן מיוזיק גרופ). אני מתאר לעצמי שמבין העורכים הוותיקים שעוסקים בסוג ספציפי של ערכי תרבות/אישים/חברות יש כמה ספציפיים שאולי יעוררו בהתחלה התנגדות, שאם נצליח להסביר להם ולרתום אותם למאמץ, זה ינטרל את מרבית הבעיות הצפויות ויקל על ביצוע שינויים בקנה מידה גדול. אסיים שוב בתודה על כך שהנושא החשוב הזה - של כתיבה בסגנון אנציקלופדי - קרוב ללבך ועל המאמצים לקדמו. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 17:13, 4 בספטמבר 2021 (IDT)

אשתדל. אני כבר מסביר.ה בתקצירי העריכה שלי אם אני משנה תוכן על בסיס המדיניות החדשה. אני רוצה להודות גם לך, HaShumai, על זה שיזמת את המדיניות הזאת מלכתחילה. יצא לי לפעמים לטפל בערכים פרסומיים, ולעיתים הייתה התנגדות מסויימת מטעם עורכים אחרים בטענה שחלק מהמידע שהסרתי (כמו רשימה מלאה של מורים במוסד חינוכי, למשל) לא נחשב לפרסומי וצריך שהוא יישאר בערך. המדיניות החדשה נותנת לי הרבה יותר לגיטימציה להסיר ולתקן תוכן פרסומי מהסוג הזה, ואני ממש מודה לך שיזמת אותה. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!18:08, 4 בספטמבר 2021 (IDT)
תודה שוקו מוקה, שמח לשמוע אני מתאר לעצמי שיהיו פה חבלי לידה, אבל כמו שכתבתי, עם קצת אורך רוח הכל יהיה פשוט יותר בעתיד הלא רחוק. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:55, 4 בספטמבר 2021 (IDT)
ראשית, אני מצטרפת להודעה של איש השום מבחינת התודות על תרומתך, כמו גם לבקשה להפעיל שיקול דעת ביישום המדיניות החדשה. שיחזרתי את עריכתך בערך אודרי הפבורן שהיא שחקנית קולנוע מהמפורסמות שיש, והמידע שהופיע שם לא היה ניים דרופינג אלא תאר את הקריירה הקולנועית שלה. בברכת שנה טובה, Kershatz - שיחה 13:30, 5 בספטמבר 2021 (IDT)
קודם כל, שנה טובה גם לך, Kershatz. שנית, אני רוצה לשאול אותך משהו. מובן שציון של סרטים שבהם שחקן השתתף בערך על אותו שחקן קולנוע הוא חיוני לתיאור הקריירה שלו, ואני לא מתנגד.ת לזה מן הסתם. אבל האם ציון של שחקנים אחרים שהשתתפו איתו בסרטים הללו בערך עליו הוא גם חיוני? אם קורא רוצה לדעת מי השתתף בסרט, הוא יכול לקרוא את זה בערך על הסרט, ואין סיבה שזה יהיה בערך על השחקן. אלא אם כן יש חשיבות ספציפית למישהו בחיי מושא הערך שהיא יותר גדולה מ-"שיחק ביחד עם מושא הערך בסרט כלשהו", אני לא רואה סיבה לשים אותו בערך על השחקן - בלי שום קשר למדיניות החדשה או האם זה ניימדרופינג או לא. שוב, זו רק דעתי ואני לא עומד.ת לערוך את הערך הזה עכשיו, אבל אני כן רוצה שתחשבי אם ציון שמותיהם של שחקנים אחרים באמת נחוץ כדי לתאר את הקריירה הקולנועית של מושא הערך. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!14:58, 5 בספטמבר 2021 (IDT)
אני חושבת שזה מקום שיש להפעיל בו שיקול דעת ולהתייחס להקשר הרחב של הערך. לדעתי חשוב להתייחס להיבט של הכוונה היחצ"נית - האם ציון שמות השחקנים נועד ליחצן מישהו שאינו מוכר על ידי יצירת קישור למישהו מוכר? אם כותבים שג'וליה רוברטס שיחקה בסרט "אישה יפה" לצד ריצ'רד גיר זה לא נועד ליחצן אף אחד (ג'וליה רוברטס לא צריכה את היחצנות של ויקיפדיה בעברית) אבל זה מביא מידע חשוב לקוראים בלי שהם צריכים לעבור לערך אחר. זה מקובל ונהוג לציין זאת. למשל, "ב-2007 מקגרגור שיחק לצד קולין פארל בסרטו של וודי אלן 'חלומה של קסנדרה'" או "בשנות השישים הייתה לדמות קבועה בתיאטרון המלכותי הלאומי ובלטה במשחקה כדזדמונה במחזה אותלו לצידו של לורנס אוליבייה". מחקרים גם מראים שמידע כזה עוזר לזכור את מה שקוראים. Kershatz - שיחה 16:50, 5 בספטמבר 2021 (IDT)
שוקו מוקה צודק.ת. זה ניים דרופינג גם אם זה לא נועד ליח"צן. עברו לדף השיחה של הערך. Vinci da Vinci - שיחה 16:55, 5 בספטמבר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 36[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #36
עודכן ב־5 בספטמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את GHA למפעיל מערכת
ההצעה ליישם את החלטת הקהילה בנוגע להגדרת משתמש ותיק זכתה לתמיכה רחבה במזנון ●
הצעת מדיניות בנושא כתיבה אנציקלופדית וכתיבה יחצ"נית זכתה לתמיכה רחבה במזנון, והתקבלה כמדיניות רשמית ●
מיזם משחקי וידאו נפתח בשנה שעברה על ידי TheNintendoGuy, אבל לא הצליח לגייס תמיכה ואנשים שיפעלו במסגרתו, ולכן בפועל היה במצב של השהייה. בימים אלו חוזר המיזם לפעול, תחת ארגונו ואחריותו של שוקו מוקה. מוזמנים להצטרף! ●
● בדיון במזנון מתגבשת הסכמה רחבה אפשרית להוספת כללים חדשים לגבי עריכות בתשלום. ●
● במזנון מתקיים דיון שבו מוצע להגביל את טווח השימוש בתבנית "בעבודה" לכמה שעות ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא קולנוע ישראלי קצר
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך מיכה מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 13:26, 5 בספטמבר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 37[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #37
עודכן ב־11 בספטמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון שבסופו יוחלט אם למנות את GHA למפעיל מערכת
● בדיון במזנון שעסק במדיניות הויקיפדית בקשר ל"עריכה בתשלום", הייתה הסכמה רחבה לשנות את הכללים הקיימים. לפרטים נוספים, עיינו בשינויים במדיניות
מיזם ביכורים מציג ביכורים והילולים חדשים ●
● החל "גל" שלישי של מיזם תעבירו את זה הלאה
● הבחירות לחבר הנאמנים של קרן ויקימדיה הסתיימו. בבחירות הצביעו 6,873 בעלי זכות בחירה ל-19 מועמדים. בסופו של דבר נבחרו 4 מהמועמדים: Rosie Stephenson-Goodknight, Victoria Doronina, Dariusz Jemielniak, Lorenzo Losa. לפרטים נוספים >>>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא להט"ב
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך מיכה מרשימת הערכים המומלצים כאן
שנה טובה ומתוקה

MediaWiki message delivery - שיחה 23:04, 11 בספטמבר 2021 (IDT)

תעבירו את זה הלאה[עריכת קוד מקור]

תעבירו את זה הלאה!
סיבת העיטור: על העזרה הרבה עם המדיניות, והגישה הפתוחה והגמישה החיונית למיזם שיתופי מוזמנ.ת להעביר הלאה
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה2|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}
איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:32, 12 בספטמבר 2021 (IDT)
תודה! אעביר לאחרים מחר. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!22:34, 12 בספטמבר 2021 (IDT)

הדרכה וטיפים לניטור מוצלח![עריכת קוד מקור]

שלום שוקו מוקה,

תודה על תרומתך לוויקיפדיה בתחום הניטור, ברצוני להציע לך מספר כלים שימושיים שיכולים להיות לך לעזר, ומספר הנחיות כלליות לניטור:

גאדג'טים אלו יוסיפו לדף השוואת הגרסאות קישוריות להנחת הודעות בדף השיחה של העורך (רשום או אלמוני) שאת עריכתו בוחנים, וקישוריות להוספת בקשות לדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים.

כללים לניטור יעיל ומאבק בהשחתות

כל הדברים להלן נכתבים כעצות שנצברו מניסיונם של מנטרים אחרים, הם לא פקודות או כללים מחייבים. הכלל הראשון אותו יש לזכור בעריכה בוויקיפדיה ובניטור הוא השמעות לשכל הישר.

  • בראש ובראשונה, קרא את הדף ויקיפדיה:איך לנטר ולהישאר בחיים.
  • ביטול עריכה ייעשה רק אם לא מצאת מקור אמין להוספה זו (כל שינוי נתון לשיקול דעת שלך; אם הוסף מידע שאריק איינשטיין נולד בקנדה ולא מצאת מקורות בוויקיפדיה אחרת או בחיפוש גוגל פשוט – בטל העריכה. אם הוספו טענה או מחקר שאיינשטיין שנא תפוחי עץ כי הייתה לו טראומה מתפוחי עץ ולא מצאת מקור לכך – כדאי להצמיד תבנית {{מקור}} בערך. כמובן שאם הטענה היא טענת הבל ברור, ניתן לשחזר אותה מייד).
  • כשמוצאים השחתה, יש לבדוק עריכות קודמות באותו הדף: אם נעשו שלוש השחתות ברצף בערך מסוים, ואתם מתקנים את האחרונה, התיקון שלכם "מסתיר" את ההשחתות הקודמות משאר המנטרים, שבדרך כלל יבדקו את ההיסטוריה עד העריכה האחרונה של משתמש מוכר (כלומר השחזור שלכם), ויעצרו שם.
  • אחרי סיום טיפול בהשחתה, כדאי לבדוק את שאר העריכות של אותו עורך או מאותה כתובת בתקופה האחרונה: משחיתים רבים נוהגים לבצע מספר השחתות, באותו הדף או בדפים אחרים.
  • עריכות כמו "גכהמהכקהכק" שנעשות מכתובת IP או חשבון רשום – יש להניח (מחמת חזקת החפות שעומדת לכתובת או חשבון שאין להם היסטוריית השחתות) כי הוא מבצע ניסויי עריכה ולכן יש להציב בדף שיחתו שניסויי עריכה עושים בארגז חול (תבנית {{ניסויים}} מבהירה זאת היטב).
  • עריכות כמו "הדס המלכה המהממת/המעצבנת" הן השחתה לכל דבר ועניין ויש להזהיר עליהן (תבנית {{אזהרה}} עושה את העבודה ולרוב הם לא חוזרים). אם חזרו על כך – פנה למפעילים בבקשת חסימה. בדרך כלל נהוג שאין לבקש חסימה אם המשתמש או האלמוני טרם הוזהר. כמו כן, אין טעם לבקש חסימת אלמוני בשל עריכה שנעשתה לפני זמן רב (מספר שעות). לפני בקשת חסימה של אלמוני, כדאי לבדוק את הכתובת (whois מתחתית דף התרומות)
  • כשעריכה ששחזרת מכילה חשיפת פרטים אישיים, איומים, או ביטויים גזעניים, התבטאויות נאציות וכדומה, אפשר לבקש "הסתרת גרסה".
  • אם נתקלת במשחית שמשחית ערכים מרובים, אין טעם למלא את דף השיחה שלו באזהרות. אזהרה אחת מספיקה – לאחר מכן ניתן לבקש חסימה.
  • יש להניח כוונה טובה; כשנתקלים בעריכה גרועה או מזיקה שיכלה להיות תוצאה של טעות ולא זדון, בנוסף לשחזור או ביטול הנזק, רצוי לפנות לעורך או האלמוני שביצע את הטעות בדף השיחה, ולהסביר להם איפה טעו - אין עודף של עורכים מועילים בוויקיפדיה, ועדיף לסייע לעורכים, רשומים ואלמונים כאחד, להפוך מועילים, מאשר לגרש אותם מוויקיפדיה בבושת פנים.

בברכה, הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 15:45, 13 בספטמבר 2021 (IDT)

תודה! יש פה מלא דברים שתהיתי לגביהם אבל לא בדיוק הייתי בטוח.ה איפה לשאול לגביהם. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!15:51, 13 בספטמבר 2021 (IDT)
בהתחשב בדיון הבא רציתי להוסיף גם שמאוד עוזר לנמק ביטולים בתקציר עריכה - אשר הם אינם השחתה מובהקת. לכתוב כמה מילים למה ביטלת ולעקוב אחרי הערך ל-3/7 ימים, כי לפעמים יהיה פולואפ. לא מעט פעמים בזכות נימוק בתקציר עריכה שכתבתי בעת ביטול לאנונימים נוצר דיון שהוביל לשיפור הערך. אני אוהב לתקצר שחזורים עם ביקורות בונות בסגנון של "לא אומת, ניתן להחזיר בצירוף מקור" (+מעקב לכמה ימים) / "לדעתי זה טפל ואני מתנגד לכך, אפשר להסביר בשיחה:שם הערך" (כדאי לזכור שאנונימי ממכשיר סלולרי לא יכול, טכנית, למצוא קישור לדף השיחה בערך. זה פשוט איננו, ולכן אני כותב את הקישור כך) וכדומה. מניסיוני לפעמים זה עושה הבדל ועוזר לאנונימים וכו' לשפר את העריכה המקורית שלהם. וגם נחמד יותר ומגביר סיכוי שיצטרפו בהצלחה! איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:54, 15 בספטמבר 2021 (IDT)

יד קלה מדי על כפתור השחזור[עריכת קוד מקור]

העריכות שלי בערך "מלך" תיקנו שגיאות מספר והסירו ניסוחים רעים וטפלים (הערך באופן כללי במצב די ירוד). הן שוחזרו על ידך ללא סיבה.
אני מבין שקל לחשוב שכל עריכה של אנונימי היא השחתה, אבל זה לא המצב. יש לך עיניים וראש – כדאי להשתמש בהם לפני שמשחזרים עריכות טובות ובכך למעשה מסבים נזק למרחב הערכים במקום לנטר השחתות. נא שים לב.

אתה יכול להסביר מה בדיוק תיקנת? 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!09:05, 15 בספטמבר 2021 (IDT)

נינט טייב[עריכת קוד מקור]

אני מניח שראית את ההשחתה כבר עקב הביטול של העריכה שלך. לא יודע אם העפת מבט על דף השינויים האחרונים, אבל ראו שם השחתה. יכול להיות שלא ידעת, וזה בסדר, אם שים.י לב להבא. אני מעריך את התרומה שלך למיזם בתחום הניטור, ומאחל לך הצלחה בכך! ארז האורזשיחה 15:37, 15 בספטמבר 2021 (IDT)

ארז האורז, קודם כל תודה. שנית, ההשחתה פשוט קרתה בזמן שהייתי בחלון העריכה. היא לא הייתה קיימת בגרסה של הדף שלחצתי בה על "עריכה", והיא הייתה בחלק אחר של הדף מזה שערכתי ולכן לא הייתה התנגשות עריכה. בכל אופן, גמר חתימה טובה! 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!18:10, 15 בספטמבר 2021 (IDT)
גמר חתימה טובה גם לך! ארז האורזשיחה 18:12, 15 בספטמבר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 38[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #38
עודכן ב־1 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● לאחר דיון במפעיל נולד החליטו הבירוקרטים למנות את GHA כמפעיל מערכת
● בחודש מרץ, לאחר דיון במפעיל נולד הוחלט למנות את דגש למפעיל מערכת לחצי שנה, בבחינת "תקופת הרצה" בה יכלו הבירוקרטים להתרשם מתפקודו. השבוע הודיעו הבירוקרטים כי הם מרוצים מתפקודו של דגש כמפעיל וכי הרשאותיו הוארכו למלוא פרק 3 השנים לו הצביעה הקהילה מלכתחילה. ●
● לקראת חגיגות 20 השנים לוויקיפדיה העברית, הקים Gilgamesh את מיזם העשור השני. מוזמנים להצטרף! ●
● במזנון עלתה הצעה לבצע ארגון מחדש של תבניות התחזוקה
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא זוכי פרס אופיר
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך מטאליקה מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 19:27, 18 בספטמבר 2021 (IDT)

כוכב ניטור![עריכת קוד מקור]

כוכב המנטרים
לנטר בלי הרשאת מנטר זה מרשים, ואת.ה עושה עבודה מעולה! בהצלחה! התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 12:51, 19 בספטמבר 2021 (IDT)
תודה! 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!12:57, 19 בספטמבר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 40[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #40
עודכן ב־26 בספטמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● נפתחה תחרות ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת
● בימים אלו עולות הצעות לשנות את עיצוב העמוד הראשי בדף ייעודי - ויקיפדיה:עמוד ראשי/עיצוב 2021. ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון לגבי פרשת הערך הבדוי 2016, ועל השפעותיה על הקהילה ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא מישור החוף הדרומי
ערכים מומלצים: מתקיימות הצבעות לגבי הוספת הערכים גבול ארצות הברית–קנדה והוגו בלאק לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 12:03, 26 בספטמבר 2021 (IDT)

תגובה לפסקה שמחקת[עריכת קוד מקור]

(את מה שרלוונטי למזנון שמתי גם שם)

אין לי בעיה בכלל עם תיאור של הבירות, אבל הרשימות האלו לא מתאימות באף קנה מידה. בהזדמנות הזו, אני רוצה לומר לך תודה על העריכה שלך, שהיא באמת מאזנת בין שני הדברים האלו (רק את הנושא של הלהשיג כיום הסרתי).

אגב, בכל העריכות שלי השארתי מידע על כל בירה שקיבלה פרס או הכרה חיצונית כלשהיא, ולא ביקשתי את מחיקתן של מבשלות שקיבלו כזו.

תודה שוקו🙂, מקף־ 15:52, 1 באוקטובר 2021 (IDT)

👍. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!15:56, 1 באוקטובר 2021 (IDT)

מעט שאלות על א-בינאריות[עריכת קוד מקור]

היי שוקו מוקה, מה שלומך? אני ממש שמחתי לגלות שאת.ה א-בינארי.ת! כך הקהילה הוויקיפדית שלנו מגוונת יותר וזה מבורך. בנימה זו יש לי מעט שאלות אליך: 1) אני מבין שא-בינאריות זה אי-הזדהות כגבר או כאישה, וזה מגדר בפני עצמו, אז מהו המין? כלומר, א-בינאריים יכולים להימנע מהזדהות כגבר או כאישה אך להזדהות כזכר או כנקבה? 2) האם א-בינאריים זוכים להכרה חלק מקהילת הלהט"ב? הרי אם אין להם מגדר, לא ניתן להגדיר אותם כמי שנמשך לאותו המין, לא?
שבת שלום!! ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 19:45, 1 באוקטובר 2021 (IDT)

תודה על השאלות ניב! אני רק רוצה להגיד שאני רק דוגמה אחת לחבר.ה בקהילה הא-בינארי.ת, ולכן אני עשוי.ה שלא להיות דוגמה מייצגת בשביל כולם. 1) אני באופן אישי לא יותר מדי חושב.ת על המין. בדרך כלל יש התייחסות רק למגדר ולא למין הלידה, ואם כן מתייחסים אליו הוא מצויין בבירור בתור המגדר בלידה של אותו אדם. יש אנשים (כמו, אגב, נואל סטיבנסון שכתבתי את הערך עליה פה) שהם א-בינארים אבל עושים גם ניתוחים לשינוי מין. זאת כי אנחנו עבדים נרצעים של הדיספוריה ההגדרה של א-בינארי.ת היא הגדרה רחבה מאוד, שכוללת גם אנשים שמרגישים שהם לא גברים או נשים אבל מרגישים נטייה מסויימת לכיוון אחד המגדרים. לא בטוח.ה בדיוק אם הצלחתי לענות על השאלה הראשונה שלך, אבל אני יודע.ת מה התשובה לשאלה השנייה אז אל תדאג. 2) הסיבה הפשוטה שא-בינארים הם חלק מקהילת הלהט"ב היא שאנחנו חלק מקהילת הטרנסג'נדרים, שמייצגת את הט' בראשי התיבות להט"ב. התשובה הקצת יותר מסובכת היא שלהט"ב בעצם מציין כל אדם שהנטייה המינית, הנטייה הרומנטית, או הזהות המגדרית שלו שונה מה"נורמה" - ופשוט ראשי התיבות האלה לא מייצגים את זה כמו שצריך. לא-בינארים יש מזל שאנחנו יכולים להכליל את עצמנו בט' - יש קבוצות בלהט"ב, כמו אסקסואלים, שיכולים להכליל את עצמם רק עם הפלוס שיש מדי פעם (או עם תוספת של אותיות בסוף ראשי התיבות). מקווה שזה עזר. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!20:08, 1 באוקטובר 2021 (IDT)
באותו עניין - אבקשך לנסות להשתמש בלוכסן (/) במקום בנקודה, זה ממש מציק לי בעיניים, שבוע טוב. שמיה רבהשיחה • כ"ז בתשרי ה'תשפ"ב • 22:07, 2 באוקטובר 2021 (IDT)
שמיה רבה, איזו הערה חצופה. אתה אשכרה ביקשת ממשתמש.ת להשתמש בלוכסן רק כי זה מפריע לך בעין?!?! מה השלב הבא? תבקש מאיתנו לנקד מילים כי זה מפריע לך בעיניים? ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 01:46, 3 באוקטובר 2021 (IDT)
שמיה רבה - למרות שאני לא עומד.ת להתחיל להשתמש בלוכסן בכתיבה שלי, מבחינתי אתה יכול להשתמש בלוכסן כדי לפנות אליי. יש אנשים שעושים את זה, ומבחינתי זה בסדר (אבל אני פשוט מעדיפ.ה את הנקודה יותר). 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!06:57, 3 באוקטובר 2021 (IDT)
בוקר טוב
שוקו מוקה, תודה לך, ניב, אני לא חושב שיש בזה חוצפה, אחרי הכל הנקודה באמצע מילה לא תקנית ע"פ כללי האקדמיה, ומבחינתי היא מסמלת סוף משפט, אני תמיד מסתבך בקריאת התגובות של שוקו מוקה, ואשמח מאוד אם יואיל בטובו ללכת לקראת הקוראים ולהשתמש בלוכסן. שמיה רבהשיחה • כ"ז בתשרי ה'תשפ"ב • 10:39, 3 באוקטובר 2021 (IDT)
שמיה רבה קודם כל, אם אני לא טועה גם שימוש בלוכסנים לא תקין לפי כללי האקדמיה, ולמען האמת תקינות לשונית נמצאת ממש נמוך ברשימת הדאגות שלי. שנית, הנקודה לדעתי פחות בעייתית מאשר הלוכסן. הנקודה יותר נגישה בזמן כתיבה מאשר הלוכסן (במיוחד במכשירים ניידים), והיא לדעתי דווקא פחות מציקה בעין מלוכסן. דרך הפנייה שלי לא ניתנת לשינוי על ידי אחרים, והיא גם הדרך שמרגישה לי הכי טוב מבין כל אלה שניסיתי בעבר. אני לא עומד.ת להחליף את דרך הפנייה שלי לדרך יותר מסורבלת שמרגישה לי פחות טוב רק בגלל תלונה אחת עליה. אני מבינ.ה את הקושי שלך להבדיל בין הנקודה של דרך הפנייה שלי לנקודה של סיום המשפט, אבל בשלב מסויים מתרגלים. אין לי באמת דרך לפתור את זה כרגע, ואני יודע.ת שהתשובה הזאת כנראה לא תספק אותך. אני יודע.ת שהנקודה בעייתית - אבל היא פשוט הדרך הכי טובה לפנייה לא ממוגדרת בשפה העברית שקיימת כרגע. אם היה פתרון יותר טוב - הייתי משתמש.ת בו. אבל כרגע אין. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!11:18, 3 באוקטובר 2021 (IDT)
שוקו מוקה, שכחתי להודות לך ביום שישי על התגובה המהירה והעניינית לשאלות ששאלתי אותך. עכשיו יודע קצת יותר על קהילת הא-בינאריים. ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 12:49, 3 באוקטובר 2021 (IDT)
על לא דבר! 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!13:04, 3 באוקטובר 2021 (IDT)

בדוק.ת עריכות אוטומטית[עריכת קוד מקור]

שלום שוקו מוקה, הענקתי לך את ההרשאה לחודש. תרומתך ניכרת לאתר, אולם טרם צברת מספיק ניסיון בכתיבת ערכים (9 לפי דף המשתמש.ת שלך). אנא כתבי/כתוב לי בעוד כחודש בדף שיחתי ואבצע הערכה נוספת. תודה לך.

נ.ב: שמח לראות באתר ייצוג מקהילת הא-בינריים :) ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 22:20, 4 באוקטובר 2021 (IDT)

מ ז ל ט ו ב ! חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 22:26, 4 באוקטובר 2021 (IDT)
תודה רבה! טוב, אני מנחש.ת שעכשיו זמן לכתוב ערכים... 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!08:08, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
הפכתי את ההרשאה לקבועה. שים.מי לב לכך שההרשאה בעצם גורמת שהעריכות שלך יזכו לפחות מבטים מצד מנטרים, כך שצריך לבדוק פעמיים כל עריכה לבל תצא טעות, חלילה. בהצלחה! התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 18:14, 28 באוקטובר 2021 (IDT)
מזל טוב! כל הכבוד! בלונים ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 18:15, 28 באוקטובר 2021 (IDT)
אני רואה אותך בכל מקום היום... קריצה התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 18:16, 28 באוקטובר 2021 (IDT)
סוף סוף הגיע הרגע המיוחל! מאחל לך בהצלחה בכל מה שתעשה.י ארז האורזשיחה 18:18, 28 באוקטובר 2021 (IDT)
נו, מה אני אעשה, אני במחסום כתיבה אז בדף השינויים האחרונים אני מוצא נחמה ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 18:18, 28 באוקטובר 2021 (IDT)
ממש תודה לכולם! ☺️ 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!08:53, 29 באוקטובר 2021 (IDT)

שאלה[עריכת קוד מקור]

אל תפגע.י אבל באמת לא הבנתי מה זה א-בינאריות, זה חצי בן חצי בת? בן שמגדיר עצמו כבת וכן להפך? בת שמסתפרת ומתלבשת כמו גבר? מה זה? אשמח שתסביר לי מה ההבדל בינכם לבין זכר או נקבה חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 11:32, 5 באוקטובר 2021 (IDT)

הנה חלק מהערך ג'נדרקוויר שלדעתי יענה לך על השאלה:

אנשים המזדהים כג'נדרקוויר עשויים לחשוב על עצמם כאחד או יותר מהדברים הבאים:

  • גבר ואישה בו-זמנית (ביג'נדר)
  • כל-מגדריים (פאנג'נדר)
  • חסרי מגדר (אג'נדר)
  • נעים בין מגדרים, חופשיים מגדרית (ג'נדרפלואיד)
  • בעלי מגדר שלישי הנפרד לחלוטין מהשניים המוכרים (נון בינארי)
  • כ-50% ממגדר מסוים, השתייכות למגדר מסוים וא-מגדריות באותו זמן (דמיג'נדר)

אין מדובר בהכרח במראה חיצוני או גופני, אלא בזהות אישית בלבד, גם אם במקרים מסוימים המגדר בא לידי ביטוי באופן חיצוני או גופני. קיימים ג'נדרקווירים שנראים כפי שמקובל להיראות בחברה הכוללת, ואחרים שנראים כבין המגדרים, כבלתי ניתנים לתיוג, כבעלי מגדר שאינו תואם את ייעודם המגדרי, או אפשרויות אחרות.

אני מקווה שזה עוזר לך, חובב המכוניות. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!14:21, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
אהה כאילו (למשל) אתה מחשיב את עצמך כבת אבל אתה גבר באופן חיצוני, כן? חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 19:36, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
לא, זה לא זה בדיוק. אנסה להסביר מחר, כרגע אין לי זמן. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!20:21, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
אוקי חובב המכוניות (יהונתן חזי) • דברו איתי! 11:37, 6 באוקטובר 2021 (IDT)
סליחה שלקח לי הרבה זמן לענות, חובב המכוניות. הנה הסבר קצר: המגדר של אדם הוא דבר נפרד מהמין שלו. מין הוא מה שנולדים איתו ומה שמתבטא במבנה הגוף, והמגדר הוא משהו יותר פנימי שנובע מתחושות אישיות של כל אדם. אצל רוב האנשים יש התאמה בין המין למגדר, אבל חלקם מרגישים חוסר התאמה ביניהם. אנשים שמרגישים את חוסר ההתאמה הזה נקראים בשם טרנסג'נדרים. א-בינארים הם תת קטגוריה של טרנסג'נדרים, והם אלה שהזהות המגדרית שלהם לא תואמת את אחת משתי הזהויות המגדריות "גבר" או "אישה". 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!16:06, 11 באוקטובר 2021 (IDT)
אהה, עכשיו הבנתי, תודה לך על ההסבר!
אז את.ה בן שמרגיש.ה חוסר התאמה בין המגדר למין? חובב המכוניותדברו איתי! 16:08, 11 באוקטובר 2021 (IDT)
חובב המכוניות פחות או יותר כן. הגדרה יותר מדויקת תהיה שהמגדר שהוצמד לי מלידה הוא מגדר זכרי, אבל הזהות המגדרית שלי היא זהות שאינה גבר או אישה. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!17:00, 11 באוקטובר 2021 (IDT)
אהה, אוקי. תודה על ההסבר! חובב המכוניותדברו איתי! 17:01, 11 באוקטובר 2021 (IDT)

תודה![עריכת קוד מקור]

השתתפות במיני-מיזם
אני שמח שלקחת חלק במיזם האישי והקטן שלי, "מכחילים את הקונגרס". כתבת ערך טוב, וממש שמחתי. שיהיה לך שבוע טוב! ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 13:39, 5 באוקטובר 2021 (IDT)
על לא דבר! 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!14:08, 5 באוקטובר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 41[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #41
עודכן ב־8 בנובמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● ההצבעה על מה ראוי להופיע בעיצוב החדש של העמוד הראשי נפתחה, בואו להצביע ●
● לאחר דיון באולם הדיונים של התבניות הוחלט להסב את המנגנון של תבנית:שינוי שם לכזה הדומה לזה של תבנית:חשיבות. כלומר בעת הנחת תבנית:שינוי שם יש לעשות זאת בצורה {{ס:שינוי שם}}, וזה יגרום לכך שתאריך הנחת התבנית יוצג בתבנית ●
● במזנון מתקיים דיון לגבי חשיבות אנציקלופדית של אישיויות תנ"כית
● במזנון מתקיים דיון לגבי תערוכות כקריטריון חשיבות אנציקלופדית לאמנים
● הצטרפו לפגישת אונליין עם הצוות העובד על שיפורי תצוגת מחשב! היא תתקיים ב-12 באוקטובר, 16:00 UTC‏ (19:00 שעון ישראל) בזום. הפגישה תמשך כשעה. לחצו להצטרף
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא נשק להשמדה המונית
ערכים מומלצים: מתקיימות הצבעות לגבי הוספת הערכים Perfume ורזא ח'אן לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 19:00, 9 באוקטובר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 42[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #42
עודכן ב־17 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● מוזמנים לאירוע הסיום השנתי של מיזם ויקישטעטל שיתקיים ביום שלישי ה-19 באוקטובר 2021, ביד ושם. לפרטים והרשמה >>>
● נפתחה הצבעה שבה בוחרים את חברי הוועדה לניסוח תנועת ויקימדיה. בסך הכל, 70 עורכי ויקים מתמודדים על 7 מנדטים בבחירות אלה. ההצבעה תסתיים ב-24 באוקטובר. להצבעה >>>
● תחרות עיצוב העמוד הראשי בעיצומה, מוזמנים להשתתף (ראו כאן) ●
● במזנון מסתמנת הסכמה רחבה בנושא כתיבה על דמויות מקראיות עליהן מידע מועט. מוזמנים להצטרף לדיון כאן
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא יהודה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערך מסילת אדיס אבבה–ג'יבוטי מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:07, 16 באוקטובר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 43[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #43
עודכן ב־24 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● בהתאם לויקיפדיה:בירוקרט, יתקיימו בקרוב בחירות לתפקיד בירוקרט בוויקיפדיה העברית, שבהן ייבחר בירוקרט אחד בלבד. ניתן יהיה להציג מועמדות החל מ-24.10.2021 בשעה 00:00, ועד למוצאי השבת שלאחריו 31 באוקטובר 2021, בשעה 23:59. במזנון מתקיים דיון לגבי בחירות אלו
● עקב פרישתו של עוזי מתפקיד הבודק החלה הצבעה על זהותו של הבודק החמישי. מתקיימת הצבעה על כך כאן
● תחרות ויקישטעטל הגיעה לסיומה בקיץ האחרון, והשבוע התקיים אירוע ביד ושם שבו התפרסמו שמות הזוכים בתחרות. לטובת מי שלא נכח באירוע, הזוכים הם: דרדק (מקום ראשון, עם הערך יהדות מינסק), כובש המלפפונים (מקום שני, עם הערך קהילת יהודי צ'רנוביץ), Crocodile2020, Corvus ו-Oatzmon (זכו יחדיו במקום השלישי המשותף). ניתן למצוא פרטים נוספים על המיזם, התחרות והזוכים בדף המיזם ובכיכר העיר
Lolo2233 פתח את מיזם הטלפונים. מוזמנים להצטרף! ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא האימפריה האיטלקית ופשיזם
ערכים מומלצים: מתקיימים הצבעות לגבי הוספת הערכים ג'יימס גררד וג'ון לוק והסרת הערך ג'ינג'י במדור הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 23:46, 23 באוקטובר 2021 (IDT)

יישר כח![עריכת קוד מקור]

כל הכבוד! על טיוטת המדיניות! חשוב ביותר! מקווה שתעבור... ספסףספספוני בספסופיכםמה עשיתי?! 18:22, 24 באוקטובר 2021 (IDT)

תודה ספסף! 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!18:23, 24 באוקטובר 2021 (IDT)

חדשופדיה 2021 שבוע 44[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #44
עודכן ב־31 באוקטובר
לחתימה על מינוי לידיעון

● בהתאם לויקיפדיה:בירוקרט, יתקיימו בקרוב בחירות לתפקיד בירוקרט בוויקיפדיה העברית, שבהן ייבחר בירוקרט אחד בלבד. Dovno היחיד שהגיש מועמדות לתפקיד. בשבוע הקרוב מתקיים בדף הבחירות דיון על המתמודד לתפקיד הבירוקרט ●
● השבוע תתקיים הצבעה למינויו של הבודק החמישי של ויקיפדיה כאן. ●
● השבוע תתקיים הצבעה על העיצוב החדש לעמוד הראשי של האתר. ניתן להצביע כאן. ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא קוריאה הצפונית
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך סכיזופרניה במדור הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה 2021 שבוע 45[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #45
עודכן ב־8 בנובמבר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיימת הצבעה שבסופה יקבע אם Dovno יקבל הרשאת בירוקרט
ערן בחר שלא להציג את מועמדותו לתפקיד הבירוקרט פעם נוספת, ובכך למעשה פרש מהתפקיד לאחר 9 שנות כהונה. במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● בהצבעה על עיצוב העמוד הראשי זכתה אפשרות ג' של רונאלדיניו המלך למירב הקולות, אך אף הצעה לא הגיעה לרוב הדרוש כדי לשנות את העיצוב הנוכחי ●
● בבחירות שהתקיימו למינויו של הבודק החמישי של ויקיפדיה, החליט דגש, שהיה המועמד היחיד, למשוך את מועמדותו במהלך ההצבעה. על פי הנהלים, יתקיימו בחירות חוזרות בתוך 30 יום ●
● לאור פרישתו של העיתונאי המנטר מתפקידו בתור עורך הטילדה הרביעית, עלה הצורך במינוי עורך אחר לתפקיד. מוזמנים לפנות אליו לשאלות על התפקיד, ובהתאם להתנדב לתפקיד ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא המפרץ הפרסי
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערכים IWW ואלאגבאלוס והסרת הערך בבילון 5 במדור הערכים המומלצים כאן

מדיניות שתחייב כתיבת הסבר לתבנית חשיבות[עריכת קוד מקור]

הי,
אני תומך בשינוי המדיניות שהצעת.
אשמח אם תיידע.י אותי כאשר תהיה הצבעה. תודה. --Ritai - שיחה 03:44, 7 בנובמבר 2021 (IST)

היי Ritai. תודה על התמיכה, אבל אני לא בטוח.ה אם אי פעם תהיה הצבעה בנושא. בדיון היו הרבה מאוד התנגדויות והרבה מאוד הצעות חלופיות, שעם חלקן הסכמתי. במצב הנוכחי אני לא מאוד מתלהב.ת מלקדם את ההצעה בעצמי, למרות שאני מסכימ.ה שיש בה צורך וכנראה אצביע לה אם היא תעלה. אם תרצה לקדם אותה בעצמך, אתה לגמרי יכול. 💛🤍שוקו מוקה💜🖤שיחההצטרפו למיזם משחקי הוידאו!11:10, 7 בנובמבר 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 46[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #46
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיימה הצבעה שבסופה הוחלט למנות את Dovno לבירוקרט
● לאור הבחירות לבירוקרט שהסתיימו בתחילת השבוע, הדיון על הארכת הרשאת המפעיל של ערן יוארך במספר ימים כדי לאפשר לכל הבירוקרטים לדון בנושא ולקבל החלטה ●
● לאחר דיון במזנון שבו הוצע ליצור מגנון ניטור הכנסת טעויות לערכים נוצר הדף ויקיפדיה:לבדיקה נוספת. בדף זה ניתן יהיה להסב את תשומת ליבם של בעלי ידע ומנטרים אחרים לעריכות שאמינותם מוטלת בספק ●
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם לצורך הרשאת בדוק עריכות אוטומטית העורך/עורכת צריכים להגיב לכל פנייה בדף שיחתם
Saifunny וקוונטום דוץ התנדבו לערוך יחדיו את הטילדה הרביעית, לאור פרישתו של העיתונאי המנטר מהתפקיד ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אישים באסיה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הסרת הערכים מלחמת איטליה–יוון והמלוכה הקנדית מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 12:30, 14 בנובמבר 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 47[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #47
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

ניב וגילגמש, מנהלי מיזם הערכים המומלצים, הודיעו על מספר שינויים שחלו/יחולו במדור, ביניהם עדכון הקריטריונים לקביעת ערך מומלץ ופרישתו המתקרבת של ניב מניהול המדור עקב גיוסו לצה"ל. הם המליצו שאת ניב יחליף בניהול המדור Barak a, והצעה זו זכתה לתמיכה רחבה. לפרטים נוספים ולהשתתפות בדיון >>
● לאור הבחירות לבירוקרט שהסתיימו בתחילת השבוע שעבר, הדיון על הארכת הרשאת המפעיל של ערן הוארך במספר ימים כדי לאפשר לכל הבירוקרטים לדון בנושא ולקבל החלטה, והוא עודנו מתקיים ●
● במזנון עלתה הצעת מדיניות בנושא חשיבות אנציקלופדית לפרקי טלוויזיה. ההצעה והדיון בעניינה נערכים בדף זה ובדף שיחתו. ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על תוכנית של המטא שבמסגרתה תיחסם הגישה של מרבית המשתמשים לכתובות IP של משתמשים אנונימים ועל השפעותיה של תוכנית זו על מערך הניטור ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא איחוד האמירויות הערביות ובחריין
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך מיתוסים של מבול לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:44, 20 בנובמבר 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 48[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #48
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של ערן כמפעיל מערכת, ובסופו הוחלט לאשרר את כהונתו של ערן כמפעיל ●
● לאחר דיון במזנון, נקבע כי ברק יחליף את ניב בתפקידו כמנהל מיזם הערכים המומלצים (יחד עם גילגמש) לאחר שניב יתגייס לצה"ל ●
● במזנון עלתה הצעה ליצור רמת הגנה חדשה והרשאה חדשה בשם "עורך תבניות" ובכך להפריד את היכולת לערוך דפים המוגנים ברמת "הגנת ממשק" מהרשאת עורך ממשק
● פורסמו תוצאות תחרות "תמונה השנה 2020" שהתנהלה בויקישיתוף. לתוצאות המלאות >>>, לסקירה של התוצאות בכיכר העיר >>
● בעקבות פרישתו של עוזי ואי־בחירת בודק בויקיפדיה:בודק/בחירת בודקים - 24, תהליך בחירת בודק מתחיל שוב. מועמדים מוזמנים להציע את עצמם בויקיפדיה:בודק/בחירת בודקים - 25. עד כה הציע משתמש אחד את מועמדותו לתפקיד - Easy n. פתיחת ההצבעה תהיה ב-29 בנובמבר ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא לטיפול דחוף-9
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך פרויקט מנהטן והסרת הערך רב חסדא מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 19:09, 27 בנובמבר 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 49[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #49
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● הדיון במזנון לגבי ההצעה ליצור רמת הגנה חדשה והרשאה חדשה בשם "עורך תבניות" ובכך להפריד את היכולת לערוך דפים המוגנים ברמת "הגנת ממשק" מהרשאת עורך ממשק ממשיך באישור תנאי סף לקבלת ההרשאה ●
● נפתח הדיון המוקדם לגבי מפגש חורף 2022
● בכיכר העיר ציינו 16 שנים למיזם הסאטירי על ויקיפדיה העברית, איןציקלופדיה
● בויקיפדיה:בודק/בחירת בודקים - 25 מתקיימת הצבעה לגבי מינויו של TheStriker‏ לתפקיד הבודק, לאחר ש-Easy n הודיע על פרישתו. ההצבעה תסתיים ב-6 בדצמבר בשעה 11:59 ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא האימפריה היפנית ויפן במלחמת העולם השנייה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך יחסי ישראל–מלזיה והסרת הערך קלמנט אטלי מרשימת הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה שבוע 50[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #50
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● בהצבעה שהסתיימה בתחילת השבוע נבחר TheStriker‏ לתפקיד הבודק ●
● נוצר גאדג'ט חדש שמקצר את שם עמוד הוויקי בכרטיסיית הדפדפן בשביל שיוכל להכיל כמה שיותר מידע. לפרטי הוספה ולמידע נוסף
● לאחר דיון במזנון הוחלט להקים הרשאה חדשה בשם עורך תבניות. ניתן לבקש את ההרשאה כאן
● במזנון מתקיים דיון על שימוש במילים שיווקיות בערכים באתר ●
מקף יצר סקריפט חדש המקל על שליחת הודעות בדף לבדיקה נוספתלפרטי הוספה ולמתן משוב.●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא נשים-2
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך אדווין סטנטון לרשימת הערכים המומלצים כאן

הונחה תבנית חשיבות על ערך שכתבת[עריכת קוד מקור]

שלום שוקו מוקה,

אחד מעורכי ויקיפדיה קרא את הערך 'אין דרך למנוע את זה,' אומרת המדינה היחידה שבה דברים כאלה קורים לעיתים קרובות שערכת, ולא השתכנע בכך שיש לו חשיבות אנציקלופדית. על כן, נפתח דיון העוסק בחשיבותו של הערך.
דיון החשיבות אורך שבוע ימים מרגע הנחת תבנית החשיבות על דף הערך.
אם לא תובהר חשיבות, הערך יימחק; אם כן תוצג "הבהרת חשיבות" שתשכנע חלק מהמשתתפים, הערך לא ימחק מיד, אך עשויה להיפתח הצבעת מחיקה שתכריע.

אם התהליך אינו מובן לך למרות שקראת את דפי ההסבר המצורפים לעיל, ולמרות ששאלת בדף שיחת הערך, כדאי לפנות לדלפק הייעוץ.
שלום שוקו מוקה,

אחד מעורכי ויקיפדיה קרא את הערך 'אין דרך למנוע את זה,' אומרת המדינה היחידה שבה דברים כאלה קורים לעיתים קרובות שערכת, ולא השתכנע בכך שיש לו חשיבות אנציקלופדית. על כן, נפתח דיון העוסק בחשיבותו של הערך.
דיון החשיבות אורך שבוע ימים מרגע הנחת תבנית החשיבות על דף הערך.
אם לא תובהר חשיבות, הערך יימחק; אם כן תוצג "הבהרת חשיבות" שתשכנע חלק מהמשתתפים, הערך לא ימחק מיד, אך עשויה להיפתח הצבעת מחיקה שתכריע.

אם התהליך אינו מובן לך למרות שקראת את דפי ההסבר המצורפים לעיל, ולמרות ששאלת בדף שיחת הערך, כדאי לפנות לדלפק הייעוץ. דיון החשיבות
Crocodile2020 ‏• שיחה 17:40, 17 בדצמבר 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 51[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #51
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיים דיון על הזמן שלוקח לגרסה בערך מסוים "להתייצב"
● בישראל היום התפרסמה כתבה שעוסקת במיזם ויקישטעטל, וכוללת את סיפורו של כובש המלפפונים, אחד מזוכי התחרות. לכתבה >>>
Freddy9 ואיתמראשפר הקימו את מיזם האבולוציה שבמסגרתו יורחב ויושלם מידע אבולוציוני שחסר בערכים רבים בויקי העברית, בעיקר באמצעות תרגום מהויקי האנגלית. מוזמנים להצטרף! ●
● מיזם שיפורי תצוגת המחשב של צוות הרשת של קרן ויקימדיה יציג השבוע כותרת דביקה שתמשיך להיות גלויה לעין גם בעת גלילת הדף. לפרטים נוספים >>
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא נשים-2
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערכים היסטוריה של תורת ההסתברות ותרגיל טייגר לרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:54, 18 בדצמבר 2021 (IST)

חדשופדיה 2021 שבוע 52[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #52
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

BlueHorizon (אופק כחול) עזבה את תפקידה כמפעילה. נאחל לה הצלחה בהמשך דרכה! ●
● עקב האי־ודאות הגדולה בקשר למגפת הקורונה, מפגש חורף 2022 יתקיים ב-ZOOM ביום ראשון 23 בינואר 2022 בשעה 18:30. ●
● נוצרה תבנית:מנטרים אליה יכולים מנטרים להוסיף עצמם באופן וולנטרי. מטרת התבנית היא לאפשר "קריאה לתגבורת" במקרים של עומס נקודתי ●
הצעה בנושא עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים על פרקים בסדרות שהועלתה בעבר על ידי GHA עברה שינויים בהתאם להערות שעלו לגביה בעבר, ומתקיים לגביה דיון בדף שיחת ההצעה. ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא פנים וחוץ
ערכים מומלצים: ההצבעה בנוגע להוספת הערך תרגיל טייגר לרשימת הערכים המומלצים הוארכה בשלושה ימים עקב התוצאות הצמודות עד כה. עם סיום ההצבעה, תחל הצבעה לגבי הסרת הערך מערכות המסתור של בר כוכבא מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 20:58, 25 בדצמבר 2021 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 1[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #1
עודכן ב־21 במרץ
לחתימה על מינוי לידיעון

● לאחר דיון במזנון נכתב מדריך לעיצוב דפים בנושא הממשל בישראל
● ההרשמה למפגש חורף 2022, שיתקיים ב-ZOOM ביום ראשון 23 בינואר 2022 בשעה 18:30, נפתחה. להרשמה >>>
● עם סיום שנת 2021 ותחילת השנה האזרחית החדשה, פורסמו הערכים דנה בן-שמעון ו-When I'm Gone (שיר של אלסו וקייטי פרי) - הערך האחרון לשנת 2021, והערך הראשון לשנת 2022, בידי הכותבים אקסינו ו-Hello513 בהתאמה. בערך באותו הזמן, פורסמו 4 ערכים נוספים לכבוד סופה של השנה ותחילתה של השנה החדשה. שנה אזרחית טובה ומוצלחת לכולם! ●
● ויקימדיה ישראל גאה להשיק את המחזור ה-24 של קורס העריכה בוויקיפדיה! הקורס יתקיים כולו אונליין, והפעם יהיה מיועד לגמלאים ולגמלאיות. לפרטים נוספים >>>
סקר המשאלות השנתי יתחיל ב-10 בינואר 2022 ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אנדורה ומונקו
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערכים תחרות הזמר של האירוויזיון וליבת קרח והסרת הערך ה.פ. לאבקרפט מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 21:32, 1 בינואר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 2[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #2
עודכן ב־10 בינואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● ההרשמה למפגש חורף 2022, שיתקיים ב-ZOOM ביום ראשון 23 בינואר 2022 בשעה 18:30, נמשכת. להרשמה >>>
● ויקימדיה ישראל גאה להשיק את המחזור ה-24 של קורס העריכה בוויקיפדיה! הקורס יתקיים כולו אונליין, והפעם יהיה מיועד לגמלאים ולגמלאיות. לפרטים נוספים >>>
● במזנון מתקיים דיון בשאלה האם להחיל חובת הרשמה לאתר לעריכה בו. ●
סקר המשאלות השנתי יתחיל ב-10 בינואר 2022 ●
● בכיכר העיר מתקיים דיון על ההתייחסות התקשורתית שקיבלה ההצבעה על מחיקת הערך נפילת בראל שמואלי. ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא קזבלנקה
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך Love Story והסרת הערך עכו מרשימת הערכים המומלצים כאן

חדשופדיה 2022 שבוע 3[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #3
עודכן ב־1 בפברואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Ldorfman כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● בפרלמנט מתקיימת הצבעה להסרת חלק מתנאי הסף להענקת הרשאת מנטר כאן
סקר המשאלות השנתי התחיל השבוע, ב-10 בינואר 2022. במסגרת סקר המשאלות קובעת הקהילה על מה צוות פיתוח המשאלות צריך לעבוד ולהתמקד עליו במהלך השנה הבאה. הסקר יתקיים ב-4 שלבים, וכעת מתקיים השלב הראשון של הסקר, אשר במסגרתו ניתן להגיש הצעות ורעיונות לדברים שבהם צוות פיתוח המשאלות צריך לעסוק, לערוך את הרעיונות ולדון בהם. שלב זה יתקיים עד 23 בינואר. מוזמנים להגיש הצעות! (שימו לב: ניתן לכתוב את ההצעה בשפה הנוחה ביותר עבורכם, וזו תתורגם בהמשך) ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא חשיבות אנציקלופדית של תאונות דרכים
● ההרשמה למפגש חורף 2022, שיתקיים ב-ZOOM ביום ראשון 23 בינואר 2022 בשעה 18:30, נמשכת. להרשמה >>>
● בכיכר העיר התקיים דיון על ההתייחסות התקשורתית שקיבלה ההצבעה על מחיקת הערך נפילת בראל שמואלי. הסיקור התקשורתי בנושא הגיע עד לכדי פרסום כתבה בנושא במהדורה המרכזית של חברת החדשות בערב של היום בו נמחק הערך ●
● החל גל חדש של "תעבירו את זה הלאה"
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא בואנוס איירס
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך פנחס רוטנברג והסרת הערך קרב נאווארינו מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 00:00, 16 בינואר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 3[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #3
עודכן ב־1 בפברואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד מתקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Ldorfman כמפעיל מערכת. כשהדיון יסתיים, תתקבל החלטה בידי הבירוקרטים
● בפרלמנט מתקיימת הצבעה להסרת חלק מתנאי הסף להענקת הרשאת מנטר כאן
סקר המשאלות השנתי התחיל השבוע, ב-10 בינואר 2022. במסגרת סקר המשאלות קובעת הקהילה על מה צוות פיתוח המשאלות צריך לעבוד ולהתמקד עליו במהלך השנה הבאה. הסקר יתקיים ב-4 שלבים, וכעת מתקיים השלב הראשון של הסקר, אשר במסגרתו ניתן להגיש הצעות ורעיונות לדברים שבהם צוות פיתוח המשאלות צריך לעסוק, לערוך את הרעיונות ולדון בהם. שלב זה יתקיים עד 23 בינואר. מוזמנים להגיש הצעות! (שימו לב: ניתן לכתוב את ההצעה בשפה הנוחה ביותר עבורכם, וזו תתורגם בהמשך) ●
● במזנון מתקיים דיון בנושא חשיבות אנציקלופדית של תאונות דרכים
● ההרשמה למפגש חורף 2022, שיתקיים ב-ZOOM ביום ראשון 23 בינואר 2022 בשעה 18:30, נמשכת. להרשמה >>>
● בכיכר העיר התקיים דיון על ההתייחסות התקשורתית שקיבלה ההצבעה על מחיקת הערך נפילת בראל שמואלי. הסיקור התקשורתי בנושא הגיע עד לכדי פרסום כתבה בנושא במהדורה המרכזית של חברת החדשות בערב של היום בו נמחק הערך ●
● החל גל חדש של "תעבירו את זה הלאה"
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא בואנוס איירס
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך פנחס רוטנברג והסרת הערך קרב נאווארינו מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 10:22, 16 בינואר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 4[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #4
עודכן ב־23 בינואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במפעיל נולד התקיים דיון לגבי אשרור כהונתו של Ldorfman כמפעיל מערכת, ובסופו הוחלט שלא לאשרר את כהונתו כמפעיל ●
● בפרלמנט התקיימה הצבעה להסרה של חלק מתנאי הסף להענקת הרשאת מנטר, ובסופה הוחלט שלא להסיר את תנאי סף אלו (השארת המצב הקיים) ●
● השבוע, ביום ראשון ה-23.1, יתקיים מפגש ZOOM בשעה 18:30 (התחברות למפגש החל מ־18:15). ההרשמה למפגש הסתיימה משיקולים טכניים. מקווים לראותכם. ●
● במסגרת השלב השני של סקר המשאלות השנתי (אשר במסגרתו קובעת הקהילה על מה צוות פיתוח המשאלות צריך לעבוד ולהתמקד עליו במהלך השנה הקרובה), עד יום שישי הקרוב ייבדקו הרעיונות שעלו מבחינה טכנית. המעוניינים לבחון את ההצעות יוכלו להיעזר בדף זה, בו ההצעות מאורגנות לפי נושאים ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא ל' זה לב
ערכים מומלצים: מתקיימת הצבעה לגבי הוספת הערך Hitler Has Only Got One Ball והסרת הערך הארי קובי מרשימת הערכים המומלצים כאן

MediaWiki message delivery - שיחה 23:33, 22 בינואר 2022 (IST)

חדשופדיה 2022 שבוע 5[עריכת קוד מקור]

חַדְשׁוֹפֶּדְיָה
פינת העדכונים של קהילת ויקיפדיה
שנת 2024 – שבוע #5
עודכן ב־3 בפברואר
לחתימה על מינוי לידיעון

● במזנון מתקיימים השבוע מספר דיונים שונים בנוגע להודעת המוצגת בדף ההרשמה לאתר, למעמדה של ויקיפדיה העברית כ"וויקיפדיה הישראלית" ולאחידות בשמות של נהרות
● בכיכר העיר מתקיימים דיונים על האפשרות להקים ערוץ דיסקורד משותף לאתר ועל העומס הויקיפדי הממוצע בחצי השנה האחרונה
● השבוע, ביום ראשון ה-23.1, התקיים מפגש ZOOM בשעה 18:30, שנכחו בו 85 ויקיפדים. תודה רבה לכל המארגנים! ●
המקבץ השבועי: בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא הים האגאי
ערכים מומלצים: ההצבעה להוספת הערך "Hitler Has Only Got One Ball" התארכה בשלושה ימים, בשל התוצאות הצמודות. היא צפויה להסתיים ביום ראשון, ואחריה תעלה הצבעה נוספת להסרת הערך דאנקן אדוארדס