שיחת משתמש:Orrling/ארכיון 4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

אני מעריץ אותך[עריכת קוד מקור]

צחי לרנר - שיחה 12:34, 26 במרץ 2011 (IST)

דייי... :-))) אני אנדרדוג, לא דמות להעריץ. מה כבר עשיתי /Orrlingשיחה 12:37, 26 במרץ 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אתה גאון. צחי לרנר - שיחה 12:37, 26 במרץ 2011 (IST)
זה לא מאובחן.... /Orrlingשיחה 12:38, 26 במרץ 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

שלחתי, קרא! ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 19:57, 26 במרץ 2011 (IST)

ההתנהגות שלך בחיפה אינה מתקבלת על הדעת. אני מודיע לך חד-משמעית ובצורה הברורה ביותר שאם תמשיך להטריד ולשחזר כל מי שלא עורך בהתאם לכלליך המוזרים אני אתחיל לטפל בנושא שלך. תפסיק עם זה, ועכשיו. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:41, 26 במרץ 2011 (IST)

יש דיון בדף שיחת הערך. מישהו בחר להטריד את הערך חיפה בשינוי שמשבש את הכתוב בניגוד להיגיון הלשוני, טיב פנייתך אלי אינו ברור. /Orrlingשיחה 20:45, 26 במרץ 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
ברוקלי מצורת התבטאותך כאן אני מבין שעל אורלינג גם להכין "גב" משלו. ההתנסחות כאן מתאימה יותר למאפיונר ולא לויקיפד ותיק ותורם אשר מעורך ע"י מספר ויקיפדים אחרים. • קוני למל •כ"א באדר ב' ה'תשע"א• 21:28, 26 במרץ 2011 (IST)

אורלינג, תודה רבה על הערך. צחי לרנר - שיחה 17:05, 30 במרץ 2011 (IST)

אופס, אני רואה שצחי כבר הגיב כאן. אז ברכות גם ממני על הערך המעניין! אלדדשיחה 17:12, 30 במרץ 2011 (IST)
צחי ואלדד היקרים, תהנו ותודה /Orrlingשיחה 17:16, 30 במרץ 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

תודה רבה על תיקון ההשחתה. בברכה --Assayas - שיחה 09:17, 2 באפריל 2011 (IDT)

שלום אורלינג. אני יודע שיש לך ידע רב והרבה דברים לתרום לוויקיפדיה ולערכינו המשותפים. עם זאת ולצערי הרב, פעם אחר פעם אתה מפר את כללי ההתנהגות שלנו ומקשה על שיתוף הפעולה וההתדיינות עימך. לאחר שבמהלך סוף השבוע המשכת בהתנהלותך זו בערך הדר הכרמל, בדף השיחה שלו ובדף השיחה של אריאל - נאלצתי, לאחר תיאום עם אריאל, חנה ודורית - לחסום בפניך את אפשרות העריכה לשבוע. באופן ספציפי, בעיקר צרמו דבריך כאן, בהם קראת לעריכותיה של חנה "שיבוש", כאן, כאשר כינית אותן "הטעיה מוזרה", וכאן, כאשר כינית אותן "בעיות". כל זאת בניגוד להסכם שגיבש אריאל. אני מקווה שבתום השבוע - תחזור לכבדו. זהר דרוקמן - לזכר פול 21:07, 3 באפריל 2011 (IDT)

ממש לא הוגן ואף חסר-פשר. אני לא רואה סיבה לחסום אותי. לא יודע מי הדמויות שציינת, שעימן היה לך כביכול תיאום, אולם ברור לי שהתקבלה כאן החלטה מאד לא עניינית. וזה המקום לבטלה, ולהתנצל על דבריך שלפיהם אני "מפר את כללי ההתנהגות" ו"ממשיך בהתנהלותי זו" תוך שאתה מפנה לדיון מחלוקת שבו השתתפתי, לערך שאותו אני עורך ולדף שיחת משתמש שאמור להוות כתובת עבורי כשמתעוררות בעיות.
ניכר שאתה שם את האצבע על מקומות שבהם אני בוחר/נאלץ להעביר ביקורת ולהביע חוסר-הסכמה עם עורך אחר, או טרוניה על התנהגותו, והשאלה היא מדוע זה מהווה בעיניך עילה לחסימה, ועוד חסימה שמופנית כלפיי. מה לא היה סביר או היווה "מטען חורג" באמירותיי. /Orrlingשיחה 21:32, 3 באפריל 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אין לך סיכוי נדגם... עצה מנסיון אישי - יותר עריכות במרחב הראשי, פחות קישקושים בשיחות. או פרישה. Fade to Black - שיחה 21:40, 3 באפריל 2011 (IDT)
אין שחר לחסימה הזאת. זה מופרך /Orrlingשיחה 21:47, 3 באפריל 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
בתשובה לשאלתך - האופן בו אתה מעביר את הביקורת או חוסר ההסכמה, כדבריך. נתתי דוגמאות ספציפיות. כל זמן שהטרמינולוגיה הזו בשימוש אצלך - אני חושש שלא נוכל לשמור ביחד על ערכינו המשותפים. זהר דרוקמן - לזכר פול 22:51, 3 באפריל 2011 (IDT)
ה"טרמינולוגיה" הזו? קשה לי להשתכנע כי אלו מילים בלתי-סבירות או אסורות לשימוש. אני בולע המון רוק, בנאדם. ולמען הסר ספק: הסר בבקשה את חסימתי ולא אשוב על ביטויים קשים אלו. /Orrlingשיחה 22:55, 3 באפריל 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
זה כיוון נהדר, ואני שמח לקרוא הדברים. אבל האם תבין שאני מהסס? הרי הבטחת דבר דומה לאריאל, כשהסכמת לסיכום הפרשה, והפרת ההבטחה. האם הפעם תקיימה? זהר דרוקמן - לזכר פול 23:01, 3 באפריל 2011 (IDT)
לא, לא, אתה טועה. לא הבטחתי לאריאל שאימנע מהבעת תרעומת, ביקורת אנציקלופדית, או חוסר-נחת כן וענייני. אלא שאשתמש בתקצירים בונים, אדון במקרה שצריך, ואימנע מלפנות למשתמשת. הביטויים הבלתי-נסבלים בעיניך, ואני חוזר עליהם כדי למקד: "שיבוש", "הטעיה" ו"בעיות", לא נכללו בתחום-איסור כלשהו, ואעז אף לומר שלדעתי הם אינם נכללים בתחום איסור של אף משתמש אחר מלבדי. זאת מכיוון שהם כולם (ואם דעתך שונה, אמור זאת) נמצאים בתחום הסביר, ענייניים, ובעיקר באים בשעת רטינה בעת מחלוקת. לכן, כשאני מבטיח שאימנע מהם מעתה, זהו נדבך חדש בסיכום הפרטיקולרי עמי. שלא היה קיים קודם, והוא בבחינת צעד שבוודאי יחניק את יכולת הביטוי שלי במקרי אי-הסכמה או כשדברים אינם כשורה לדעתי. ולמרות זאת אגייס כל מאמץ לדבוק בו. /Orrlingשיחה 00:40, 4 באפריל 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אם כך אני חושש שהקושי שניצב בפני הוא יותר קשה. אם לא הבנת כי ההסכם עם אריאל כלל הפסקת הכינויים האלו כלפי חנה ועריכותיה - כיצד אוכל להיות בטוח שתבין את בקשתי ממך? אני לא רוצה לתת לך רשימת מילים ש"אסור" להגיד. אני רוצה שתמנע מלפגוע באחרים בדבריך. זהר דרוקמן - לזכר פול 22:28, 4 באפריל 2011 (IDT)
אני חתמתי את דבריי האחרונים בכך שאמרתי שאימנע מקליקה של מילים בסגנון המדובר אם תבוטל החסימה. עליך להסביר לי מדוע כשאני פונה לעורך שעימו אני בקשר (משתמש:Slav4) וכותב לו את שעל לבי, בצורה שמופנית אליו, ולא לפני שהוא אישית הזמין אותי ועודד אותי לעשות זאת משמתעוררת בעיה, זה נחשב בעיניך לא פחות מאשר כפגיעה באחרים. פניתי לכתובת היחידה שיש לי - ואתה חילצת מזה סיבה לחסום אותי. איזה מין מסר זה? יש סאבטקסט שאיני מצליח לקרוא? ושוב: הרפליקה הפותחת שלך שלפיה אני "פעם אחר פעם מפר את כללי ההתנהגות" אינה במקום, משוללת אחיזה ויסוד, מנותקת ביודעין, וראוי שתחזור בך ממנה. זו בקשה ממקום מאד מודע, שמכיר גם בפאקים שלי, והיא בנשימה אחת עם הבקשה שתשחרר החסימה, שאין מאחוריה הצדקה. /Orrlingשיחה 00:48, 5 באפריל 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
מתנצל על התגובה המאוחרת - איכשהו הודעתך האחרונה חמקה מעיני. לצערי, היא גם מאכזבת, כי נראה שאינך מבין שהפרת הכללים. ללא הבנה - לא אוכל להיות סמוך ובטוח שלא תפר אותם שוב, ועל כן לא אוכל לבטל החסימה. זהר דרוקמן - לזכר פול 20:57, 6 באפריל 2011 (IDT)
אם זה עוזר במשהו אני חושב שהחסימה של אורלינג לא מוצדקת. שימושים במילים "שיבושים" ו"בעיות" זו לא עילה לחסימה. אם אני הייתי אומר למשתמש שהוא שיבש את המשפט והפך אותו לבעייתי לא הייתי מצפה להיחסם על זה. יורי - שיחה 21:03, 6 באפריל 2011 (IDT)
אם היית אומר את זה פעמים רבות, מאשים משתמש שהוא "טרול" ובובת קש של משתמשת אחרת רק כי הסכים עימה כנגדך, וכל זאת תוך כדי שאתה לא מאפשר גם שינויים מינורים בערכים בהם ערכת ולא מאפשר דיון פרודקטיבי על פי הנהגים והכללים - לא יודע אם היית מצפה, אבל היית צריך. זהר דרוקמן - לזכר פול 21:40, 6 באפריל 2011 (IDT)
היה לי היום דיאלוג עם עצמי, והצלחתי להבין את הצד שאתה מייצג יותר משהבנתי אותו עד כה. נראה שתפסת חלק מהטרמינולוגיה שלי כפוגענית, ואני מסכים עם המקום הזה. כמו שאמרתי, אגייס כל מאמץ להחליף את ה"אריזה" הבעייתית של הארגומנטים שלי באריזה נטולת מילים כמו "הטעיה מוזרה" ואחרות שיש בהן פוטנציאל להשתמע אישיות ודליקות. אני מציע שלא תיתן לחסימה להימשך, כי היא מונעת ממני לערוך מהיוזר הרגיל; אני חושב שבדיון (המוגבל) שקיימת איתי כאן סייעת לי מספיק כדי לשפר את ההתנהלות שלי במצבי ביקורת או מחלוקת, וחסימה של שבוע אינה מידתית, והיא דווקא לא תורמת כמו שתורם דיאלוג. אז עשה את הצעד המתבקש. אני סבור שהמשקל שלי כעורך, ומגמת השינוי, מצדיקים זאת. /Orrlingשיחה 22:00, 6 באפריל 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

בקשה לחסימת ויקיפד ותיק אחר[עריכת קוד מקור]

שלום אורלינג. הגשת בבקשות למפעילים בקשה לחסימת ויקיפד ותיק.
ראשית, כידוע, איננו חוסמים ויקיפד ותיק ללא אישור מבירוקרט (דורית, הראל, עידו).
שנית, אתה מסביר שאינך מבקש לחסום אותה אלא "להזהירה מפני כניסה לחיכוכים (עתידיים?) בערכים המרכזיים שאתה עורך", אם כך מדוע ביקשתך ב"בקשות ממפעילים" לחסום אותה?
אם כוונתך להזהיר (ולא הבנתי למה, אין כאן מלחמת עריכה) אתה מוזמן לפנות לזהר דרוקמן, למשל, שעמו דנת קודם על התבטאויותיך, ולבקשו להעביר לה הודעה. אם מדובר בבירור אחר אתה יכול לפנות ולכתוב בויקיפדיה:בירורים.
אני מודה שלא הבנתי מה ביקשת. לחסום על מה? או האם אתה מבקש להודיע לה שלא תערוך עוד את הערך הדר הכרמל? ולמה?. ערכת. אולי זה מקובל עליה, ואם לא היא תאמר זאת בדף השיחה מן הסתם. אין פה מלחמה.
בקיצור, פעולתך לא מובנת. חשוב שנית לפני שאתה ממשיך בה. ואני אומר זאת מתוך אכפתיות. בברכה, דני. ‏Danny-w21:18, 11 באפריל 2011 (IDT)

ועצה נוספת: יש 115,000 (מאה וחמישה עשר אלף) ערכים בויקיפדיה בעברית. רק במיעוטם עורכים שניכם. ואתה נמצא במצב רגיש בגלל התבטאויות שונות בעבר. לכן, אם אתה רואה שיש ערך רגיש שבו היא מעורבת, למה שלא תרפה בינתיים מאותו ערך? הרי יש לכם גם תחומי עניין שונים, ויש לך התמחויות אחרות חשובות, שהוויקיפדיה יכולה להיעזר בהן רבות, מלבד מספר הערכים המצומצם בהם שניכם כותבים. בברכה, דני. ‏Danny-w21:26, 11 באפריל 2011 (IDT)
חברע'ס. שים לב היטב: המשתמשת נכנסת לחיכוכים מתמידים בערכים שבהם אני פעיל מרכזי, והסיכום שהושג עם משתמש:Slav4 כלל מפורשות הימנעות שלה מחיכוך עמי (וההפך). היום היא פתחה מלחמת עריכה בערך הדר הכרמל כפי שניתן לראות, ובדיון שניסיתי לקיים היא לא שתפה פעולה אלא המשיכה את סגנונה מולי. לא, לא ידוע לי שלא חוסמים "ויקיפד ותיק", ואני כוויקיפד ותיק כידוע נחסם מעת-לעת, לא ברור מהיכן הבאת שהמשתמשת היא "ותיקה" (אני כאן מעל שנתיים וחצי, ועריכותיי נמצאות בשלל ערכים ללא כל מחלוקת, אז באר נא את הטרמינולוגיה שלך בעניין "איננו חוסמים ויקיפד ותיק"). בקשתי דווקא ברורה: להזהיר את המשתמשת (כי טרם הוזהרה, ורצוי לפני חסימתה להזהירה, לכן בַּקשתי היא שתפנו אליה ולא מיד תחסמו) לבל תמשיך בחיכוכים, במלחמת העריכה בהדר - שאותה יזמה היום - או בערכים אחרים, ושתימנע מסגנון פגום בדיונים ובתקצירים. הכל ברור. איני בשום "מצב רגיש", ויש להעדיף לוותר על רמיזות שמהוות הפרה של כללי התנהגות בין עורכים. /Orrlingשיחה 21:30, 11 באפריל 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

שלחתי, לא ענית לי :-( Shannen - שיחה 21:38, 11 באפריל 2011 (IDT)

אוי סליחה, לא בדקתי מיילים כלל. אגש לראות /Orrlingשיחה 21:41, 11 באפריל 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

חסימה לחודש[עריכת קוד מקור]

שוב שלום אורלינג. לצערי הרב המשכת בסגנונך. יגורתי כי זה מה שיקרה בעקבות שיחתנו הקודמת - כי תחשוב שהבעיה היא רק בשורת הביטויים הספציפים בהם השתמשת קודם. אך לא זה, ולא השכלת להבין. בקשתך לחסימתה של חנה ודבריך לדני כאן בדף השיחה שלך הציגו מצג שווא ושוב המשיכו באותה מגמה של תקיפה אישית של חנה על רקע פעולותיה בוויקיפדיה ואי מוכנות מצדך לשיתוף פעולה. נחסמת עתה לחודש. זהר דרוקמן - לזכר פול 21:46, 11 באפריל 2011 (IDT)

יש לשחרר את החסימה ולחזור מכל מוטיבציה שכזו. אין שחר למה שאתה מציג, כאילו אני מציג "מצג שווא", נמצא ב"תקיפה אישית" מול משתמש ומעל לכל "אי מוכנות לשיתוף פעולה", בזמן שהעובדות בשיחה:הדר הכרמל ובהיסטוריה הקרובה של הערך עצמו סותרות את דבריך. יש לבטל את החסימה הזו, היא אינה קשורה או שייכת לשום דבר שקרה, אלא רק לניסיון עקרוני לצמצם את פעילותי כאן, והיא לא יכולה להשיג זאת. מבקש שתחזור בך מהצעד הגרוע הזה, שפוגע בראש ובראשונה באנציקלופדיה הזו. /Orrlingשיחה 22:00, 11 באפריל 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
והנה הדברים שלי בדף "בקשות ממפעילים" /Orrlingשיחה 22:06, 11 באפריל 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
במהלך פעילותך כאן תמכתי במספר נסיונות חניכה, כולל זה האחרון עם אריאל. לצערנו הרב, לא שאית להזדמנויות הרבות והמשכת בדרכך. אני אומר "לצערנו" - כי אין ספק שביכולתך לתרום עד מאוד לוויקיפדיה מבחינת ידע, בייחוד בכל הקשור לתעתיק. אין לי ספק שאנו מפסידים מבחינה זו תורם בעל פוטנציאל גדול. אך האופן בו אתה מנהל חלק מהדיונים - פשוט איננו מתקבל על הדעת, לא בקהילה המבוססת על שיתוף פעולה. זהר דרוקמן - לזכר פול 22:08, 11 באפריל 2011 (IDT)
אני מצטער, אבל אתה מטעה, ואני מקווה שאתה לא עוסק בכך במודע. נגמר לך לעת-עתה הקייס לבקר אותי על שימוש בביטויים פוגעניים (ולמדתי להשתפר בעקבות הדיאלוגים השונים שהיו לי על זה), ואתה עובר לניסוח האמורפי "אי שיתוף פעולה". זה לא עובר. תצטרך להצביע על מקומות שבהם דחיתי שיתוף פעולה. תצטרך להסביר מה פשר החסימה - ועוד ל...חודש (מה...???!), כשלא עברתי על אף אחד מהכללים הנהוגים, גם לא אלה מהם שהיו פרטניים מולי. ותצטרך להתייחס לטענתי על כך שמולי ניצב גורם שמקפיד להתחכך עמי. לא רק שהתנהלותי והביקורת שלי היום היו לגיטימיות, אלא שאתה אף אינך מנסה לטעון ההפך, ותחת זאת מחיל על היוזר שלי - שאותו הסכמתי לפתוח באוגוסט האחרון - חסימת-פלצות ששמה כתם על האנשים הפועלים במשותף במקום הזה. /Orrlingשיחה 22:18, 11 באפריל 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

ברוך השב.[עריכת קוד מקור]

חסרונך כאן מורגש בהחלט. יחד עם זאת אני מרשה לעצמי לפנות אליך בבקשה לערוך כך, שתימנע מעצמך ומהמיזם הזה חסימה נוספת. בהצלחה.--כ.אלון - שיחה 22:12, 11 במאי 2011 (IDT)

(((-: זה נעים. אבל לא, איזה אדמין חסם את היוזר שלנו למשך חודש.. בלא שהייתה עילה או רקע כלשהו, אז אין פה הרבה מה 'להימנע' להבנתי. דברים שרירותיים נוחתים, וינחתו. שיהיה כיף בינתיים. :] /Orrlingשיחה 22:19, 11 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אני מאושר לראות את הגדול מכולם, האחד והיחיד, האיש והאגדה. צחי לרנר - שיחה 07:46, 12 במאי 2011 (IDT)
חיבוק :) /Orrlingשיחה 07:47, 12 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אורלינג, בקשתך להזהיר את חנה, מבלי שהיא פנתה אליך, מעלה את השאלה "מי מקפיד להתחכך עם מי"? אני ממליץ לך מכול הלב להימנע מלהתעסק בכך, חבל שתיחסם שוב. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 08:02, 12 במאי 2011 (IDT)
חבראלא'ך: שים לב היטב. אני עומד מאחורי בקשת הסעד בדף ה"בקשות ממפעילים", ויש להחליט, פשוט, אם לכבדה או לא למלא אותה. אשוב ואשטח את פניותי, טרוניותי ובקשותי בכל עת שאראה לנכון, ובכל כתובת שעומדת ותעמוד לרשותי.
אוכל לסייע לך בעוד משהו? /Orrlingשיחה 08:05, 12 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
צר לי, אבל זה יוביל לחסימתך. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 08:07, 12 במאי 2011 (IDT)
אני רואה שעלי לחזור ולומר: נא לוודא ולהזהיר המשתמשת מפני כניסה לעימותים עמי בערכים שבהם אני פעיל, מפני שימוש בסגנון לקוי בדיונים ומפני כניסה למלחמות-עריכה. /Orrlingשיחה 08:09, 12 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
חבל שאתה לא משתף פעולה עם שוחרי טובתך, בשלב זה נחסמת ליום אחד. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 08:26, 12 במאי 2011 (IDT)

חדל בבקשה לשנות את הקישורים לדף זה, ראה בקשתי בויקיפדיה:בקשות ממפעילים. דוד שי - שיחה 06:47, 12 במאי 2011 (IDT)

תעתיק משבדית[עריכת קוד מקור]

ברוך השב, מה צריך להיות לדעתך התעתיק העברי לשם Anundsjö בשבדית? Ranbar - שיחה 01:00, 13 במאי 2011 (IDT)

אַנוּנְדְכֶה, או, כפי שכנראה השתרש בוויקי העברית - אַנוּנְדְשֶׁה, ראה/י הערתי בשיחה:וקשה/וקכה ואת הפתיח לערך עצמו, כנ"ל דאג המרשלד: הצירופים sjö,‏ xjö,‏ skjö יוצרים עיצור שהוראתו היא מעין כ' נשפנית (לא חיכית! אלא אם את/ה מהדרום) - שלכן קל לטעות בו עם שי"ן. לאחר שתסקור/י את שני הערכים שהפניתי אליהם (ויש גם אחרים) תלך/י לפי שיקולך באחת משתי האופציות. /א
שלחתי אימייל. קיבלת? ALC • ט' באייר ה'תשע"א • 11:18, 13 במאי 2011 (IDT)
היי לא, נכון לרגע זה אין אימייל חדש בתיבה שלי. /Orrlingשיחה 11:22, 13 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים


באנצקלופדיה לא נהוג לפנות לקורא. ולכן הביטוי "לאלו מאיתנו" איננו אנצקלופדי (אולי בבריטניקה לנוער). אנא, כתבת ערך יפה, אך כידוע לך הערך אינו שייך לכותביו. אין סיבה להעלב משינויים לשוניים. אם אתה רוצה לדון ולשתף אנשים נוספים בנושא, העלה אותו בדף השיחה, אבל נדמה לי שחבל לבזבז זמן על ויכוח שכזה. בברכה ושבת שלום. Hmbr (חנן) - דבר/י איתי 18:51, 13 במאי 2011 (IDT)

ה'שינויים הלשוניים' שלך לא בהכרח טובים; נואו-אופענס, לכן עברתי - כמתחייב ממני - ותיקנתי, ללא תלות בשאלה 'מי כתב את הערך'. - וכך עשיתי שוב לאחר שביטלת-את-הביטול, שזה כבר סמי-מלח"ער שהיה רצוי שתימנע/י ממנה. /Orrlingשיחה 19:44, 13 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אני שמח שלאחר הדיון בדף השיחה הבנת שהביטוי שבחרת בו איננו מתאים. היה רצוי שלהבא תמנע מביטולים ומלחמות עריכה, כי כפי שאני רואה בהמשך דף השיחה, זו לא הפעם היחידה שבה בחרת בדרך זו. ועדיין, ולמרות הכל, מגיעה לך מילה טובה על כתיבת הערך המעניין. Hmbr (חנן) - דבר/י איתי 21:03, 14 במאי 2011 (IDT)
את מלחמת-העריכה, קיימת אתה. (וגם כאן) ועדיין, אחלה. תודה. רק תימנע בהמשך /Orrlingשיחה 02:37, 15 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

שלום לך. קודם כל אני רוצה לעודד אותך בקשר למוזיאון האומנות: בחרת בדרך הנכונה, במקום להמשיך את מלחמת העריכה, לפנות לגורם שלישי. (במאמר מוסגר אוסיף שאני חושב שהניסוח שלך קצת יותר טוב, אבל ההבדל ממש לא משמעותי, ובוודאי לא שווה במלחמה).

אבל בעצם מה שרציתי זה לעניין אותך באפשרות להתחיל להוסיף קואורדינטות (כמו שאולי שמת לב שהוספתי) לדפים של אתרים שונים בעיר. הקואורדינטות מהוות קישור למפות, ומהן אפשר להגיע לעוד הרבה מידע על האתרים. אם אתה מעוניין, אשמח לסייע, ואם אינך מעוניין - אין שום בעיה גם כן.

בברכה - קיפודנחש - שיחה 03:35, 14 במאי 2011 (IDT)

יפה מאד. מה זה אומר, הקואורדינטות? לא, עדיין לא שמתי לב להוספה של פיצ'ר מיוחד לדפים שבהם אני עוסק. תהיה ספציפי? זה לינק למפות חיצוניות, שמראות מידע גאוגרפי על אתר נתון? וכיצד אתה מוסיף אותן? /Orrlingשיחה 03:43, 14 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
שים לב למספרים הקטנים מעל לתבנית בצד שמאל (על הקו שמתחת לכותרת) אלו הן קואורדינטות של האתר. לחיצה עליהן מביאה לדף עם קישורים להרבה שרתי מפות (כמו google maps), כשכל אחד מהם מאפשר לך לראות מפה או תמונת לוויין של האתר. זה עוזר לקורא להבין את מיקום האתר בקונטקסט של העיר או המדינה (או העולם). אם תכנס לעריכה תראה שקל מאד להוסיף אותן - בעזרת תבנית {{coords}}. אני מציע שתקיש על הקואורדינטות ותראה אם לדעתך שווה להוסיף אותן לעוד ערכים. קיפודנחש - שיחה 05:41, 14 במאי 2011 (IDT)
אם כן אתה מדבר על העריכה הזאת - אכן, שורת קואורדינטות גאוגרפיות שתמיד גירדתי בראש ותהיתי כיצד אתם יודעים "לאתר" את ה"נ.צ." המדויקת של כל מקום גאוגרפי. שוב, מבורך. ואני מאמין שזה יוזפול. אבל, תצטרך קודם להסביר לי מה זה "תבנית" (מין מושג שחוזר בדפים שונים מעת-לעת וגורם לי לדמיין תבנית אפייה ובה עוגת-שוקולד טעימה); ואז תוכל להמשיך לבאר לי בקצרה (אני לומד מהר משנדמה לי סוגיות טכניות) איך ליישם את זה בעצמי - אולי תתחיל למשל בערך הטרי: דניה, תערוך שם ואני אעקוב ואבין. (נגיד, תשים תקציר שיסביר איך גיבשת את הקואורדינטה.) /Orrlingשיחה 06:00, 14 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
יש כאן שני חלקים: לברר מה הקואורדינטות המדויקות של האתר, ולהכניס אותן לערך. אתחיל מהחלק השני, כי הוא פשוט יותר: כאן נכנסת ה"תבנית": תבנית זה משהו שמכניסים בין {{ (שני סימני פתח סוגריים מסולסלים) ל- }}. הדבר הראשון אחרי ה-{{ הוא שם התבנית, לאחריו | (קו אנכי), ואז רשימת הפרמטרים, מופרדים בעוד |-ים, ולבסוף "}}". במקרה של קואורדינטות זה נראה הפוך, משום ששם התבנית coords הוא באנגלית, והפרמטרים הם מספרים: {{coords|latitude|longitude}}' כאשר "latitude" ו-longitude הם מספרים. החלק היותר מסובך הוא למצוא את המספרים. אם אתה מעוניין, אוכל לנסות להסביר את החלק הזה (זה לא באמת מסובך, רק קצת יותר מסובך מהחלק השני שהוא באמת פשוט) קיפודנחש - שיחה 07:13, 14 במאי 2011 (IDT)
וואו, מגניב. אז מסתבר שאני משתמש במלאן 'תבניות', בלי שידעתי שכך זה נקרא - אבל במקומות שונים שבהם כתבתי על יישוב גאוגרפי, לא ידעתי כיצד מגייסים את הפרמעטרים המספריים לקואורדינטות (ראה לדוגמה כאן). את האמת, אני מתרשם שזה קצת מסובך, לא ככה? לא עדיף שתעבור על כל הערכים הגאוגרפיים שלי ותביא להם בקואורדינטות? (אני בטוח אלמד מזה) ;-) .. /Orrlingשיחה 07:27, 14 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
למעשה, אם יודעים להשתמש ב-google-maps זה פשוט מאד. לצורך העניין יש כישוף קטן שהכנתי. כדי להשתמש בו יש צעד אחד מקדים, ואחר כך הכל פשוט. הצעד המקדים הוא להכין בדפדפן סימניה (bookmark), עם שם כלשהו נניח "קואורדינטות") ועם תוכן כדלקמן: <syntaxhighlight lang="javascript"> javascript:(function(){a=gApplication.getMap().getCenter();prompt('הדבק את תוכן השורה בדף היעד','{{coord|'+a.y+'|'+a.x+'|display=title}}')})() </syntaxhighlight>
כשרוצים לייצר תבנית קואורדינטות, מוצאים את הכתובת ב-google maps, לוחצים עם עכבר ימני על הנקודה המדויקת ובוחרים "center map here" (זה חשוב מאד! הכישוף מביא את הקואורדינטות של מרכז המפה, ולאו דווקא את הקואורדינטות של הנקודה עליה אתה מתבונן), ואז מתפריט ה-bookmarks בוחרים את הסימניה שיצרת, ומופיעה לך הודעה קטנה על המסך. ההודעה מכילה כבר את התבנית מוכנה, וכל מה שצריך הוא להשתמש ב"העתק\הדבק" לדף היעד. ספר לי אם תתקל בקשיים. בברכה - קיפודנחש - שיחה 09:55, 14 במאי 2011 (IDT)
(*אייקון של בכי*)
נפלת כנראה על הבנאדם הלא נכון.. אני מרגיש אהבלון כמו שלא הרגשתי מזה זמן. "סימניה"..? כאילו, בחיי שבכלל אין לי מושג מה זה, בהקשר של מחשב..... התדרוך שלך ממצה, ללא ספק, אלא שאני Hitec morron, אנא, סלח ומחל לי. :-(
- הצד החיובי: בלעשות העתק/הדבק אני שולט, ועל גוגל-מפס אני מת! :] בבקשה הסבר לי כמו לדאמבו: 1. אני מעתיק את שורת-הקוד הצבעונית ששמת לי כאן, ו...מה עושה איתה? 2. כשאני ממרכז את המיקום הספציפי בגוגל מפס, מופיעות היכנשהו קואורדינטות של קווי אורך/רוחב?.. 3. מה זה "דף היעד".....??! /Orrlingשיחה 10:12, 14 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
למעשה, אפשר להדביק את השורה ששמתי כאן ישר לתוך שורת הכתובת של הדפדפן וללחוץ <enter>. כדי לחסוך את הצורך לחזור ולהדביק את השורה כל פעם, אפשר ליצור בדפדפן bookmark שיכיל את הקוד הזה, ואז פשוט בוחרים את ה-bookmark הזה כשרוצים למצוא את הקואורדינטות (כלומר לאחר שמירכזת את הנקודה המבוקשת ב google-maps). לשאלה "מה זה bookmark" קצת קשה לי להשיב: bookmark זו תכונה שקיימת בכל דפדפן, והמאפשרת לך לסמן דפים שביקרת בהם כדי שיקל עליך לחזור אליהם. ברוב הדפדפנים יש בתפריט הראשי של הדפדפן סעיף bookmarks (או אולי "סימניות"? אני לא משתמש בדפדפנים עם תפריטים בעברית ולא מכיר את המינוח), ואחת הבחירות מאפשרת לך לערוך את ה-bookmark או ה"סימניה". אם זה מסובך מדי אז לא חייבים - כאמור אפשר פשוט להדביק את השורה עם ה"כישוף" לשורת הכתובת של הדפדפן. קיפודנחש - שיחה 11:09, 14 במאי 2011 (IDT)
אוקידוק! אני פשוט, כדבריך, אפעיל את השורה בשדה-הכתובת בדפדפן, ואז את הדף שיתקבל אשמור בפייבוריטס P-: ויהיה לי הכי קל בעולם לשוב אליו בכל פעם. אולם, עליך להסביר לי: לאחר שמירכזתי את הנקודה המבוקשת בגוגל מפס, אני מעלה את הדף של ה'כישוף', ו...האם בנקודה הזו כבר יש לי קווי אורך/רוחב? איך מתקיימת הזיקה בין המפה בגוגל לבין הדף של ה"תבנית"?.. (תודה!) /Orrlingשיחה 11:16, 14 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

שלום אורלינג, למרות שהוזהרת יותר מפעם להתייחס בכבוד לשותפיך לכתיבה, לפעול בשיתוף פעולה ולא להיכנס למלחמת עריכה, התנהלותך בכל הקשור למוזיאון חיפה לאמנות מלמדת כי לא השכלת להפנים את שלל העצות והאזהרות שניתנו לך בעבר. מאחר ורק שוחררת מחסימה בת חודש, חסמתי אותך הפעם רק לשבוע ימים. עם זאת, אבהיר לך מראש שעליך לבחון באופן דקדקני את התנהלותך במיזם זה שנתקלת בטרוניות רבות מצד משתמשים, שרחוקים ביותר להיות "מפריעים" כלשונך. במידה ולא תפעל תוך שיתוף פעולה ובמידה ולא תלמד לכבד את שותפיך לכתיבה כאן, אבהיר לך כי חסימה ארוכה יותר בהחלט על הפרק. דורית 17:22, 14 במאי 2011 (IDT)

שלום. שימו לב: איני עובד היטב עם אזהרות, או עם סגנון "מזהיר"/מאיים; למעשה - איני עובד כלל, ובשום מצב או תנאי, בצורה 'פרודוקטובית' כלשהי מול אזהרות / התרעות / איומים / סגנון פגום או לא-חיובי מולי. דבר זה כבר למעשה נאמר פעמים אחדות, בעבר הלא-רחוק - וגם היותר רחוק.
לכן, נוצר כפי הנראה פער קשה לגישור בין מה שאתם ככל-הנראה מצפים שיקרה לבין מה שבפועל, שכן - כל שימוש מולי בסגנון ה"למרות שהוזהרת" שלעיל, אינו עובד ולא יעבוד כמובן בשום צורה. ולעצם התייחסותך להתנהלותי מול הגורמים המפריעים במיזם. הרי ידוע שישנם עורכים מזדמנים שבוחרים להתנהל מולנו, לצערי, תוך אביוז של כללי ההתנהלות, העריכה והאדיבות כאן (והרי מובן שפעולות כמו כאן או כאן או כאן הן אביוז נגד וויקיפדיה, ובאופן ספציפי נחשבות מטרידות מאד, עבורי כעורך), ולאור הידיעה הזאת שלכם אני נשאר בלי להבין מדוע אינכם מגלים נחרצות, או ביקורתיות הולמת, שלא לדבר על חסימה/הזהרות, כלפי אותם יוזרים מחוללי-בעיות כמו מולנו. זה נסתר מעיני ומבינתי, ובאפשרותך להסביר ובאפשרותך גם להימנע מלהסביר. אולם, לפנות אלי ברפליקות כגון - "...לפעול בשיתוף פעולה ולא להיכנס למלחמת עריכה"..; "אם לא תפעל תוך שיתוף פעולה".. - מצביע על נתק חמור בין איך שאתה מציג ומה שקורה בפועל. מצג-שווא זה מכאיב לי, שכן ממעבר על התרומות והפעולות שלי לא ניתן להצביע על "חוסר שיתוף פעולה" (שזו המנטרה שבחרת..) אני נוטה, להיות דעתן, ולעתים נקלע (באופן זהה לאחרים) להתנגשויות קטנות, שחלקן בלתי-נמנעות, ואני מאד רגיש כלפי עריכות. אולם מכאן ועד "חוסר שיתוף פעולה", ו"מלחמות עריכה" (בשעה שידוע לך ידֹע-היטב שהצד-שכנגד הוא שביצע את מלחמות-העריכה, לא שיתף פעולה, לא כתב תקציר ובעיקר פגע בערכים), המרחק הוא בלתי-נתפס, ואני חושש שזה לא מטריד אותך. ”התנהלותך בכל הקשור למוזיאון חיפה לאמנות...? - מובן לך היטב שהתנהלותי הייתה סבירה בכל קנה-מידה, מאופקת, מתוקצרת, עם דיון בדף-השיחה, ואף זכרתי לדווח על ההטרדות בדף הבקשות ממפעילים. ומשום-מה, בחרת להציג משהו שונה. ואכן, החסימה החדשה לשבוע לא רק אינה מוצדקת, דווקא לאור העובדה שאני כן מקפיד (יותר ויותר!) על כל כלל ובוחן באופן דקדקני את התנהלותי - היא ממש אבסורדית ולא במקום. אני מבקש, לקצר את משך החסימה ל-24 שעות, ולנסות להסביר לעצמך ואולי לכולנו, מדוע היחס הזה כלפי, חוסר-המידתיות המפלה והדוּ-מוסרי. ובמקביל - לסגל תבנית-דיבור שאינה כוללת "אזהרות", כדי שאוכל ללמוד מכם ולקבל מסר. תודה. /Orrlingשיחה 03:40, 15 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
חבל שאינך עובד כלל, ובשום מצב או תנאי, בצורה 'פרודוקטובית' כלשהי מול אזהרות, כך לפי דבריך. למה חבל? כיוון שמטרתן היא להתריע בפניך שאתה נוהג שלא כשורה בטרם ינקטו נגדך אי אלו צעדים. או שעלי לומר "נגדכם". אולי, ורק אולי, אם היית פחות יהיר ועקשן ויותר קשוב ומפנים - כל הכאב שנגרם לך היה נמנע. רק אתה קובע את אופי התנהלותך, ואתה זה שהחלטת ש"אינו עובד ולא יעבוד כמובן בשום צורה". עליך לקחת אחריות על החלטותיך כגון זו, ואין שום אפשרות אחרת. אנדר-ויק 03:47, 15 במאי 2011 (IDT)
נכון. זה לא יעבוד ואין שום אפשרות אחרת. לכן, קיוויתי שתשימו לב היטב - שעל מנת להעביר מסר, מומלץ להימנע מנקיטת סגנון של התרעות והזהרות, כי לסִגנון ההתנהלות מולי לכאן או לכאן יש משקל מכריע בדפוסי-פעולותיי. לכן, האלטרנטיבה (שלמרבה השמחה רוב האנשים כאן מכירים אותה) היא לומר בצורה 'נקייה' מה היה לדעתך לא בסדר/לא תקין בעריכותיי, ואז אני כמובן מקשיב. או לפנות בצורה של בקשה. זאת כאשר אתם יודעים של"אי אלו צעדים שיינקטו נגדי" אין משקל בעיני, וזה לא יכול להיות אישיו בכלל. /Orrlingשיחה 03:53, 15 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אורלינג ידידי! רוב האנשים כאן, ובוודאי אני, לא שמחים לראות אותך חסום. "אתרעות ואזהרות" לא ננקטו באופן מיידי, אלא רק כאשר סירבת להישמע, ולא הקשבת לדברים שנאמרו לך בצורה 'נקייה'.
לבקשתך, אחזור ואומר לך מה לא היה בסדר בשבוע האחרון, אך לא לפני שאשבח אותך על עריכותיך הטובות והמעולות במרחב הערכים.
הבעיה היא הסגנון שאתה נוקט כלפי עמיתים לקהילה, איתם אינך מסכים. סגנון כזה אינו מקובל בקהילתנו. אנו מבינים כי לך יש כללים, ודפוס פעולה ייחודי שאתה שומר עליו מכל משמר. אך כאשר דפוס אישי זה שלך אינו עולה בקנה אחד עם הדפוס המקובל בקהילה, גובר הדפוס הכללי על הדפוס האישי.
משאינך מקבל את כללי הקהילה, חסימתך מתבקשת באופן מיידי, והנוהג הוא להתריע ולהזהיר טרם שחוסמים.
אני מניח שאתה אומר כי לצעדים שיינקטו אין משמעות בעיניך, מהסיבה שעד כה לא חסמו את פעילותך כאנונימי. אבל זה קרה כיוון שכאנונימי לא התייחסת למשתמשים אחרים שלא כראוי. מאחר ויש ביכולתך לפעול באופן שכזה, לדעתי עדיף שתעשה את זה תחת שם המשתמש שלך, ומבלי שתיחסם. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 07:06, 15 במאי 2011 (IDT)
תודה אריאל. אכן אין לי עניין לעבוד כ"אנונימי". ואני מבקש שתשחרר את החסימה, מהטעמים הבאים: לא התייחסתי בצורה לא מקובלת לעורכים אחרים, אלא הגבתי לקונפליקט שאליו מכניס אותי גורם מפריע. אנא ראה את ההיסטוריה הקצרה ב"מוזיאון חיפה לאמנות", "ברית הנוער הקומוניסטי" ושיחת הערך מוזיאון חיפה. ושנית - אני חושב שתבין שאני לומד הרבה מאלו מכם שמדברים איתי וחותרים לשיפור משותף של היחסים וההתנהלות כאן, ולעומת זאת איני לומד מ"חסימות" (כל-שכן חד-צדדיות), ואני כן חושב שיש להתבונן בזה על רקע השיפור וסך-התרומות והעובדה שאני מרבה (מאד) לשתף פעולה ולנהוג על-פי כל כלל, בצורה הכי עניינית ו"יבשה" שיש. האם תוכל לראות את הדברים בצורה הנקייה והיבשה המתבקשת? /Orrlingשיחה 14:09, 15 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
ראה! כשאני חסמתי אותך זה היה בעקבות התקפה ובקשת חסימה, על משתמשת ללא שהייתה כל פעולה מצידה. חסימה זאת הסתיימה לאחר יום. לאחר מכן (כנראה בשבת כשאיני במחשב) נחסמת על ידי ביורוקרטית. גם כאשר אתה נכנס לקונפליקט בעקבות פעולה כזאת או אחרת של משתמשים אחרים, התגובה חייבת להיות עפ"י המקובל בקהילה. אני ממליץ שתציב בבקשות ממפעילים, בקשה להסרת החסימה, בצירוף התחייבות לשנות סגנון, אני אכתוב המלצה, בתקווה שבקשתך תיענה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 14:44, 15 במאי 2011 (IDT)
כן אבל לא נראה שאתה (או מישהו?) מסוגל להגיד מה היה מחוץ ל"מקובל בקהילה"(?) או לא-בסדר בהתנהלות מצדי שבגינה-לכאורה היוזר נחסם כעת (זו גם הסיבה שאין ולא תבוא התחייבות "לשנות סגנון", כי לא נֶאמר איזה סגנון צריך לשנות מהצד שלנו על רקע העובדה שהשיפור והאדפטציה כבר חלו. פשוט איני יודע מה היה בלתי-מקובל.) /Orrlingשיחה 15:22, 15 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אה, ועוד דבר: לא סביר שחוסמים משתמש על כך שהוא מבקש בקשה להזהיר משתמשת ב"בקשות ממפעילים" ;-) לכן, כמובן, אין זה דבר שנשנה ובכל עת אפנה לכתובת הנ"ל כדי לבקש סעד על-פי העניין, כעורך מן השורה. /Orrlingשיחה 15:24, 15 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
לא מבקשים כך סתם להזהיר משתמשת, אם היא לא עשתה כלום. בוודאי שלא מבקשים את הדרת רגליו של משתמש מערכים כאלו או אחרים, זה לא מקובל. והחשוב מכול גם אם יש חילוקי דיעות, גם אם ברור לך מעל לכל ספק שהצד השני בוויכוח טועה, עליך לפנות אליו בנימוס, וזה כולל גם מה שאתה כותב בתקציר. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 17:51, 15 במאי 2011 (IDT)
(: תודה על התשובה, לצערי אתה מפספס מישור עקרוני אחד או יותר (ואולי אינך מודע לכך) לא "פונים בנימוס" למשתמשים מזדמנים שברור שכל מעייניהם נתונים לחבלה בעריכות ללא תקציר וללא דין (כמו לדוגמא כאן או כאן או כאן); הרי אלו אינם מקיימים כל "ויכוח", אלא פשוט באים כדי להכניס עריכות שגויות-ביודעין, לכן מאיפה הבאת את "הצד השני בוויכוח"?.. ;-) - לא קוים, כידוע, כל ויכוח. אם היה כזה, ניתן היה כמובן להשיב לו בנימוס. אולם בכך שאותו צד ל"מחלוקת" (כדבריך) נמנע אף ממתן תקצירי-עריכה לפעולותיו, ומאוחר יותר איים על הפותחים דיון בדף השיחה, די ברור ש"עליך לפנות אליו בנימוס" קצת.. תלוש ;-). נסה לחשוב על כך בצורה מפוקחת. כדי שאפנה למישהו בנימוס עלי לראות שיש פרטנר/ית שבכלל בא הנה לתרום ושהוא מנומס בעצמו. הדף "בקשות ממפעילים" משמש כתובת לבקשות ודיווחים מצד עורכים, בין היתר על יוזרים שפוגעים בערכים/בעורכים או שיש חשש סביר וצריך למנוע מהם / להזהירם. אז הנה, דף ה"בקשות ממפעילים" הוא בדיוק הכתובת היחידה שעומדת לרשותנו בהיעדר כתובת אחרת, ולאחר שלפני חודש השתמשתי בכתובת הזאת בעניין משתמשת פוגענית שמקיימת מלחמות-עריכה - והבאתי דוגמאות, ופנייתי לא טופלה, חזרתי על פנייתי העקרונית השבוע. אין מה להיבהל. אפשר פשוט להחליט אם לכבד את פנייתי או לא. :)
ועל-כל-פנים, יש תמיד לזכור להימנע מולנו מסגנון שעלול להשתמע כאיום/רמיזות "מזהירות"/מאפיה ;-) - פשוט כי זה לא עובד. (ואני יודע שאתה דווקא בסדר בזה יחסית.) /Orrlingשיחה 01:15, 16 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אורלינג, אני מקווה שאתה יודע שאני רוצה לראותך נשאר במיזם וממשיך לתרום - אני מאמין שזה טוב ומועיל למיזם, ואני מקווה שזה טוב ומועיל גם לך. מצד שני, יש דברים שאינם מקובלים. דורית לא חסמה אותך בגלל בקשותיך ב"מפעילים" אלא בגלל העריכה האחרונה שלך ב"מוזיאון חיפה לאמנות, ובמיוחד בגלל התקציר של העריכה הזו. בנוסף, הדרך לברר חילוקי דעות בין ויקיפדים שונים על עניין זה או אחר אינה דרך "בקשות מפעילים" - הדף הזה מיועד לטיפול בהשחתות ובמשחיתים, ולעתים בקשה לעריכות בדפים מוגנים שרק מפעיל יכול לערוך. נכון שלפעמים גם חילוקי דעות בין ויקיפדים ותיקים מוצאים דרכם ל"בקשות מפעילים", אבל זה רק כשכלו כל הקיצים. בוודאי שפניה לב"מ כדי להזהיר משתמש אחר לפני שזה אפילו עשה דבר מה אינה מקובלת. גם ההתנהלות מול נון לא הייתה בדיוק מקובלת: נכון ששמחתי לראות שבמקום להיכנס למלחמת עריכה פנית לגורם שלישי, אבל אולי טעיתי כשלא ציינתי שזה לא בדיוק הגורם הנכון: עדיף לפנות לויקיפד מוכר לשניכם שינסה למצוא פשרה, ובכל אופן לבקש חסימה בבקשות מפעילים בוודאי לא יכול להיות הצעד הראשון. בכל מקרה, כשאחרי שפנייתך בב"מ לא נענתה והמשכת במלחמה, ועוד עם תקציר עריכה שהיה צורך להסירו, דורית החליטה בצדק שיש צורך לחסום אותך - שוב. צר לי על כך, ואני מקווה שכשתשוב מהחסימה תוכל למצוא דרך להשתתף במיזם באופן ששאר המשתתפים יכולים לחיות אתו. בברכה - קיפודנחש - שיחה 00:21, 16 במאי 2011 (IDT)
תודה :] הנה עריכתי האחרונה ב"מוזיאון חיפה לאמנות": [1] והתקציר שליווה את עריכתי, שמשום מה הוסתר:
ביטול גרסה 10522721 של Noon (שיחה) נראה שהמפריע/ה הלך/ה...
;-) אם כן, לא סביר שחוסמים עורך שמתמודד עם הפרעות בערכים (ואף המתנתי מספר שעות לפני עריכתי זו, כדי להבטיח שהמטריד/ה כבר לא בשטח). לאור זאת, איני מתחבר כל-כך ל"רוח הידידותית" שאופפת את הפסקה שלך.. - שכן ניכר שלא כ"כ היטבת לזהות "מה לא מקובל" ופוגעני, ובחרת לבקר דווקא אותי :-( כפי שהסברתי ממש כאן מעליך, מה שלא-מקובל (בעיני..?) הוא פתיחת "מלחמות-עריכה", +נקיטת דפוס ארביטררי של ביטול עריכותיך תוך הימנעות מכתיבת תקציר או דיון נימוסי שמסבירים את פשר השינוי שאותו אתה מבקש לחולל. אכן, במצב עניינים כמו זה, על-מנת שלא לקחת חלק ב"מלחמה" שאליה מנסה הגורם הבעייתי להכניס אותנו, הכתובת היחידה שמוכרת לי - בהיעדר עורך שאליו אוכל לפנות - היא כמובן ה"בקשות ממפעילים" (לא כך?) - שם ניתן להפנות את האדמינים לפעולותיו של אותו גורם וכך להיפרע מהכאב-ראש. - שוב, בהיעדר כתובת אחרת. וזה אכן תופס גם לגבי "פניה לב"מ כדי להזהיר משתמש אחר לפני שזה אפילו עשה דבר מה", כשוודאי ידוע לך שמצב העניינים קצת אחר ;-). שים לב שהעורך שכתב לי מעליך טוען שעלי "לפנות בנימוס" ישירות לגורם שבמחלוקת,, בעוד שאתה מציע "לפנות לויקיפד מוכר לשניכם שינסה למצוא פשרה". מכל אלה, אני חושש שהניסיון לימד אותי שאין כתובת. (ואשמח אם תהיה. אני, בינתיים, פשוט פונה לדפי-השיחה של הערכים) אני שמח, כמוך, שמצאתי גורם שלישי והנחתי לגורם המציק לערוך את עריכותיו ולהיעלם, תוך הבלגה על איומיו בדף שיחת הערך. גם אני מקווה, כמוך, שאותם פנומנים שעימם לא ניתן לחיות ייעלמו מהעשייה השיתופית שלנו כאן :-) ואף כי לא לגמרי ברור לי מה הכוונה ב"אני רוצה לראותך נשאר במיזם וממשיך לתרום", כשלי לפחות לא ידועה סיבה שחלילה אפסיק לתרום – הלא בוודאי ידוע לך שאני פעיל במיזם זה כבר עוד מעט שלוש שנים, בלי הפסקה של יום, ברוּח, בתופת ובאש – אני מברך אותך על הכוונות הטובות. ;-) /Orrlingשיחה 02:07, 16 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

אם דורית לא הייתה חוסמת אותך, הייתי עושה זאת אני. שהרי כבר כתבתי לך בעבר שאם תיצור עם המשתמשת נקודת חיתוך נוספת תחסם. יצרת נקודת חיכוך כזו בתקציר העריכה שלך בערך מוזיאון חיפה לאמנות - והיה עלי לעמוד במילתי ולחסום אותך. בנוסף לכך, גם ביקשתי ממך בעבר להקפיד על תקצירי עריכה עניניים, וגם על זה שמת פס. אם כללי הנימוס היו מאפשרים לי, הייתי מחליף את המילה "פס" במילה מפורשת הרבה יותר שהולמת את ההתנהגות שלך. ובכן, משתמשים ששמים פס לא צריכים להיות כאן - ולא משנה כמה הם תורמים. אם תבחר להמשיך ביהירות ובעקשנות (שגם עליהן הערתי לך) ולשים פס - תמצא את עצמך בחוץ. זה די פשוט, ונתון לבחירתך. חבל שאתה בוחר להתנהל כך. אנדר-ויק 01:30, 16 במאי 2011 (IDT)

שים לב: סגנונך בשורה הרביעית נחשב הטרדה ואיום, ואני שם על דברים אלו פס. את "תמצא את עצמך בחוץ" אתה מוזמן להפנות לאחרים, שאולי יקבלו מסר פוזיטיבי מסגנונך הפגום, הלא-מציאותי וגס-הרוח. באופן חריג אנסה לחלץ מההתבטאויות האלו משהו ענייני: ובכן לא פירשת לי מה בתקציר העריכה הנ"ל "יוצר נקודת חיכוך" (ואני בספק אם לך יש פירוש) שכן ברור לך שהעריכה והתקציר שם לא באו בחלל ריק כי אם לאחר היסטוריה קצרה בערך הנ"ל ובדף שיחתו. (או שיתכן שנמנעת מלסקור את ההשתלשלות?...?) כבר אמרתי, וטרם נעניתי - שבעקבות פעולותיו של הגורם לא ברור לי מה הופך אותי למטרה לביקורת (לא כל שכן לחסימה), הרי כל פעולה מצדי הייתה עניינית ומאופקת, ואף קיבלתי על קח פידבק כאן. כל מה ש"אמרת/ם לי בעבר" לא שייך לקייס הנוכחי. נסה להיות לשם שינוי ענייני, אם יש לך בכלל מסר רלוונטי, ודאג שהוא יועבר בלבוש הולם. /Orrlingשיחה 02:26, 16 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אם עד היום לא ברור לך מה הופך אותך מטרה לביקורת, אין לי אלא להמליץ לך לקרוא בעיון רב את ארכיוני דף השיחה שלך, ולחזור ולקרוא אותם שוב ושוב עד שיהיה לך ברור. אח"כ, הייתי ממליץ לך לקרוא אותם שוב, ושוב פעם נוספת. כפי שאמרתי לך בעבר: כל פניה, נעימה ככל שתהיה, נתקלת בחומה בצורה. כל טוב ובהצלחה בהמשך דרכך. אם אתה חושב שמה שנאמר לך בעבר לא רלוונטי, אתה טועה טעות מרה. אנדר-ויק 02:53, 16 במאי 2011 (IDT)
אני מצטער אם פספסתי, אני מבקש - שוב - שבצורה יבשה וקונקרטית יובהר לי מה היה לא-תקין בהתנהלות האחרונה. אכן, אין קשר שאני יודע עליו בין דברים קודמים שעלו מולי לבין הקייס הנוכחי. /Orrlingשיחה 02:57, 16 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אפרוט לפרטים ואסביר לך את הקשר: נתחיל בזה שהתבקשת בעבר להקפיד ולכתוב תקצירי עריכה ענייניים. נכון? אשמח לתשובה קצרה בסגנון "כן" או "לא". אנדר-ויק 02:59, 16 במאי 2011 (IDT)
נכון :) הנה, למשל כמו זה הכוונה? ;-) /Orrlingשיחה 03:02, 16 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
יפה. האם למרות שהתבקשת לשמור על תקצירי עריכה עניניים בחרת בקייס הנוכחי לכתוב תקציר שמתייחס לעורך/ת לפניך, ולא תקציר ענייני המפרט את העריכה אותה ביצעת? שוב - אבקש תשובה בסגנון "כן" או "לא". אנדר-ויק 03:05, 16 במאי 2011 (IDT)
צ-צ-צ. אתה מראה כאן, שהדבר שהצבעתי עליו ממש בשיחה זו - שאתם נמנעים מלהתבונן במכלול הרצף הקצר והרלוונטי של אותה השתלשלות, וסוקרים רק את התקציר הנקודתי, האחרון - הוא נכון להחריד, וזה מצמצם למרבה הצער את היכולת שלכם לשמש גורם כלשהו שכשיר להתערב פה, לא כל שכן לפעול נגד הצד שאני מייצג!.. - אותו תקציר בא לאחר עריכה זו וזו וזו וזו ואחרות, אף אחת מהן לא "עניינית" או מלווה בתקציר "ענייני" כל-שיהא... ;-) אז, זה לא לעניין... הרי כשערכתי עם תקציר שמתייחס למהות העריכה, כפי שהפניתי אותך בפסקה הקודמת, בא אותו משתמש מזדמן ופגע באותה עריכה - כך שאולי הכיוון הזה לא תופס כאן ספציפית.. ולא, אין לי כוונה לעמוד בפורמט של "כן" ו"לא" - צריך לנסות להתמודד.. ;-) חח /Orrlingשיחה 03:16, 16 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
כתבת "אין קשר שאני יודע עליו בין דברים קודמים שעלו מולי לבין הקייס הנוכחי", ואני מנסה להסביר לך את הקשר. על מנת שאצליח לעשות את זה - עליך לשתף עמי פעולה ולענות לשאלותיי. אשאל שוב: האם למרות שהתבקשת לשמור על תקצירי עריכה עניניים בחרת בקייס הנוכחי לכתוב תקציר שמתייחס לעורך/ת לפניך, ולא תקציר ענייני המפרט את העריכה אותה ביצעת? אנדר-ויק 03:20, 16 במאי 2011 (IDT)
בעריכה הרביעית, כן. בכל קודמותיה נמנעתי מכך, חיכיתי שהוא ילך, אני בטוח שאתה יודע זאת היטב ;-) מה הייתי צריך לעשות? /Orrlingשיחה 03:25, 16 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
מתשובתך אני מנחש שהבנת את הקשר בין דברים שנאמרו לך בעבר לבין הקייס הנוכחי. בוויקיפדיה יש סיבתיות: אם משתמש מקבל אזהרה ומבצע תוך זמן קצר את אותה פעולה שבגינה הוזהר - הוא נחסם. אם המשפט הזה לא ברור דיו, אתה יכול להיעזר בערך אם-אז כדי להבין אותו. על מנת שלא תיחסם שוב, אני ממליץ לך לבחון קשרים נוספים בין נושאים אחרים שהועלו בפניך בעבר לבין פעוליך העתידיות. אם תשוב עליהם, אז תיחסם. לא מדובר באיום אם כי בהגדרת אופן הפעילות. לילה טוב, ואני מקווה שעתה הדברים ברורים קצת יותר. אנדר-ויק 03:36, 16 במאי 2011 (IDT)
אז כעת, נא לשחרר את החסימה, כדי שניתן יהיה לשוב מיידית לפעילות רגילה דרך יוזר זה
ולא, אני שב על הנקודה - אם "הוזהרתי" וזה לא עבד, אולי פשוט זה לא עובד באופן של אזהרה /Orrlingשיחה 03:38, 16 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אם זה לא עובד - אז באחריותך לגרום לזה לעבוד. צר לי, אבל אתה צריך להתאים את עצמך למערכת ולא המערכת צריכה להתאים את עצמה אליך. אנדר-ויק 03:46, 16 במאי 2011 (IDT)
לא. שוב ושוב: פניות שנעשות בליווי סגנון של אזהרה, איום, גסות רוח - נענות כפי שהן נענות. הן אינן פועלות, ואין סיבה שיפעלו בקרב בני-אנוש פוזיטיביים. זה לא ישתנה. מתפקידנו כאן להביא לשינוי. /Orrlingשיחה 03:51, 16 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
בהצלחה בתפקידכם. אנדר-ויק 03:54, 16 במאי 2011 (IDT)
מדוע טרם שיחררת את החסימה? /Orrlingשיחה 03:56, 16 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

העברה מוק:במ[עריכת קוד מקור]

  • בבקשה לשחרר את החסימה שהופעלה על היוזר שלנו. כתבתי שלוש פעמים בדף שיחת המשתמש בקשה לקיצור/ביטול החסימה, ונכון לעכשיו היא טרם שוחררה. ציינתי שהיא לא במקום. היא באה כביכול לאחר שבתקציר עריכה התייחסתי לגורם שפעל בערך מוזיאון חיפה לאמנות כאל 'מפריע'. זה נכון. אלא ששבתי והסברתי שזה ממש לא היה בחלל ריק, ושנכון יהיה לראות את זה בקונטקסט של מה שקדם לכך באותו ערך ובדף שיחתו. ידוע שבמאקרו אני עומד בקפדנות בכל כלל מכללי המקום הזה, ואמשיך לדבוק בכך ולשפר מה שנותר. מפליא אותי שממשיכים לסתום כל פתח להתפתחות וגדילה שלי כעורך-בין-עורכים. החודשים האחרונים לא היו פשוטים, ונדמה שנוצרה אצל אחדים כאן מעין אינרציה של חסימת היוזר שלי מבלי להתבונן בכל ארוע לגופו. הסנקציה הזאת מן הסתם לא עוזרת ולא תעזור. אנא לשיקולכם הבוגר, ה'נקי' והאחראי. /Orrlingשיחה 04:50, 16 במאי 2011 ◄ יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אורלינג, חבל שאנחנו נפסיד אותך על שטויות כאלו. גם אם אתה צודק ואתה נתקל ב"הפרעה", התאמץ נא לשלוף מילה אלטרנטיבית עניינית מתוך אוצר המילים העשיר שלך כאשר מדובר בעורך מן המניין. אם תכתוב שאתה מסכים לכך אני מניח שישחררו. --Jys - שיחה 05:46, 16 במאי 2011 (IDT)
איך אני (או מישהו) אמור לדעת מיהו עורך "מן המניין"? אתה לא מסתכל הרי על סטטוס, שם או צבע-עיניים של עורך, אלא על עריכות ומהותן בזמן-אמת, על תקצירים, על פעולות. אני מת שתסביר לי איך נוהגים פה במשתמשים 'מן המניין' שפעולותיהם מפריעות. ואני מבטיח לשלוף מילים אלטרנטיביות. - גם אם אני לא שלם עם ההבחנה שנעשית לכאורה בין מי ש'מן המניין' ובין כל תורם אחר (מה ההבדל..?). האם כעת תוכל לשחרר החסימה..?.. /Orrlingשיחה 06:41, 16 במאי 2011 ◄ יחד נשמור על ערכינו המשותפים
החסימה שלך / שלכם לא תשוחרר, והטעמים לכך פורטו בהרחבה בשיחת המשתמש שלך. עליך להניח כי כל עורך הוא "עורך מהמניין", וכי כמו שעריכותיהם של אחרים מפריעות לך, עריכותיך שלך מפריעות לאחרים. כפי שכתבתי לך - עליך להתאים עצמך למערכת ולא המערכת צריכה להתאים את עצמה אליך. אתה מסרב להכיר בכך, ולכן תישאר חסום. אנדר-ויק 16:35, 16 במאי 2011 (IDT)
אני לא מצליח להבין מדוע החסימה לא מבוטלת נכון לרגע זה חרף מה שנכתב עד כה הן בדף זה והן ב"דף שיחת המשתמש" של Orrling; נכתב מספר פעמים לשחרר החסימה שהופעלה על היוזר בהיעדר מקום לחסימה (בוודאי ממושכת) זו, ולא ברור לי מי/מה עומד מאחורי חוסר ביטול החסימה, כשהנסיבות לא מורות על המשך החסימה. הרי הדברים הוסברו היטב (ובאריכות) ב"דף שיחת המשתמש". הגורם שהודיע לנו על החסימה קיבל הסבר + בקשה ברורה לקיצורה ל-24 שעות. מישהו מוכן לתת הסבר מי זה/זאת שעומד/ת מאחורי הסירוב-לכאורה לבטל את הפעולה הזאת, ומדוע אין התערבות אחראית מצד האדמינים? גם לאחר שהדברים מופיעים פה בדף זה, לרבות תמיכה מפורשת לעיל בשחרור? /א 18:13, 16 במאי 2011 (IDT)
כמה אנשים פועלים מתוך החשבון תחת השם Orrling, אם מותר לשאול? האם מדובר ביותר משני אנשים? אם כן, אני מבקש לדעת עם מי מכם ניהלתי את השיחה אתמול, והאם האחרים קראו את אותה שיחה. אנדר-ויק 22:09, 16 במאי 2011 (IDT)
מישהו מוכן להסביר לי בפירוט על מה אורלינג נחסם. אני יודע שכולם הבינו מלבדי. כמו שאמרתי זה נובע מכך שאני איטי יותר מאחרים. מישהו בעל סבלנות יכול להסביר לי מה עילת החסימה. אני מתעניין לדעת. יורי - שיחה 21:46, 16 במאי 2011 (IDT)
היי, קראתי הכל שם. אין לי דרך להיות סגור "מי" ספציפית מבין העורכים/אדמינים התייצב שם כדי לשוחח איתי, מלבד משתמש:Slav4 שאותו אני מזהה; אבל כן, הכל נקרא והגישה הובנה אני חושב. לקראת הסוף זה היה יותר ויותר ברור, היוזר נחסם בשל השימוש בתקציר-עריכה שבו יש לכאורה התייחסות לעורך שקדם לי. וכפי שנכתב בפוסט הפותח כאן, אני מקבל עלי את האחריות לכך (ואוסיף שאני אף מצטער על זה) - גם אם ברור לכל שלא הייתה התבוננות של החוסם במעשי ה"צד השני". לא הייתה כלל. ביקשתי לפתוח החסימה, וזה הביא לדיאלוג שזימן מספר אנשים, שלהבנתי העבירו לי מסר בונה. אלא שממש בסוף-בסוף, בן-שיחי נמנע מלשחרר את החסימה ו"נעלם" כביכול, ללא פשר, אז נעשתה פנייה 'מסודרת' לכאן (כמו שגם המליצו לי במייל). תודה על ביטול החסימה, מראש. (: /א 00:21, 17 במאי 2011 (IDT)
אשאל שוב: כמה אנשים פועלים מתוך החשבון תחת השם Orrling? האם מדובר ביותר משני אנשים? אם כן, אני מבקש לדעת עם מי מכם ניהלתי את השיחה אתמול, והאם האחרים קראו את אותה שיחה. אנדר-ויק 22:09, 16 במאי 2011 (IDT)
זה שניהלת עם אחד, לא אומר שהאחר/ים לא יכולים לקרוא...! :O ברור שמי שצריך קרא :-) אהמ.. למה?.. יש סיבה לכך שטרם שוחרר היוזר, כפי ששאלתי? אשמח למענה.. :] תודה. /א 01:29, 17 במאי 2011 (IDT)
אני אשאל בפעם השלישית: כמה אנשים שונים פועלים מתוך החשבון? אנדר-ויק 01:54, 17 במאי 2011 (IDT)
לא, :) שאלת כמה קראו את השיחה כביכול מאמש.. ונענית שהדברים בשיחה נקראו. - הם נקראו, וזה בסדר. לצורך העניין, הח"מ שוחח אמש בעצמו בדף שיחת המשתמש של היוזר משתמש:Orrling - אני מקווה שאין פניקה או משו :) פשוט תשחרר/ו את החסימה שניתן יהיה לשוב לעבוד דרך היוזר ה'רגיל' תודה. /א 02:07, 17 במאי 2011 (IDT)
יש לך לקות חמורה בהבנת הנקרא. שאלתי, וזו הפעם הרביעית, "כמה אנשים פועלים מתוך החשבון תחת השם Orrling" וטרם קיבלתי תשובה - רק התחמקויות. אנדר-ויק 02:11, 17 במאי 2011 (IDT)
די לנסות להעליב, זה לא עובר כאן. וזה לא יפה. ישנו, לצורך העניין, צוות עריכה קטן, שפועל (בעצימות משתנה; בהרכב משתנה, ובתדירויות לא-אחידות) כבר שנתיים בערך (מאז ימי התופת). הבסיס (השלד הקבוע, כביכול) הוא - אפשר להגיד - שני אנשים. אבל לרוב אחד מהם. הייתי מציע להתייחס לזה כאילו זה אחד; ואני מודה שלא מובן למה זה מעניין אותך כל כך, סורי. מדובר כאן - אם שמת לב (כבר מאמש) - בחסימת-יוזר תורם ופעלתן (וגם בעל חוש אחריות, כן!! זה אני!) ובשחרורו המבוקש. :) /א 02:21, 17 במאי 2011 (IDT)

העברה נוספת מדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים

  • אתמול כתבו כאן מספר עורכים בדיון שניסה לעסוק בחסימת היוזר משתמש:Orrling. הושמעה בקשה מפורשת ומנומקת לביטול החסימה הממושכת וצורף לינק להסברים, כמו כן הושמעו מספר קולות (למשל [2], [3]) שאינם שלמים עם החסימה הספציפית הזו ותומכים בביטולה; אותו דיון הוסר מכאן לאחר ששכב פה מספר שעות בלא שאחד האדמינים ו/או החוסמת נתנו תשובה כל-שהיא שתסביר מדוע - לאור לקיחת האחריות מצד בעל היוזר שנחסם - טרם נעשה שינוי בהגדרות החסימה / קיצור / ביטול / מענה מנומק. כנ"ל גם בדף שיחת המשתמש – נכתבו בקשות לביטול החסימה, והדיון שם הסתיים בסימן שאלה גדול. מתבקש לשחרר החסימה או לתת הסברים לכך שהיא טרם בוטלה חרף כל האמור לעיל, ההסברים מצד החסום, וההבנה של פעולתו שהביאה-לכאורה לחסימה /Orrlingשיחה 10:56, 18 במאי 2011 ◄ יחד נשמור על ערכינו המשותפים

סוף העברה

לא בטוח שהבנת (או הבנתם) את הדברים כהווייתם. יורי לא אמר שיש לשחרר אותך - הוא שאל על הנסיבות לחסימתך. גם אני שאלתי שאלה דומה (בדף השיחה של דורית), הדברים הוסברו לי, ואני מבין עכשיו מדוע היה נכון לחסום אותך. חוששני שגם יורי, לאחר שהדברים הובהרו לו, מסכים (אם כי אודה שלא שמעתי זאת ממנו). לגבי Jys: הוא לא כתב שהחסימה אינה מוצדקת, הוא ניסה לעוץ לך עצה לגבי שינוי התנהגותך (עצה שלא נתת\נתתם כל סימן שאתה\אתם מקבל\ים או אפילו מבין\נים) כדי להימנע מחסימה בעתיד, ואולי גם כדי לקצר את החסימה הנוכחית.

לגבי "אחד האדמינים": בוויקיפדיה אנחנו לא מדברים על "אדמינים" אלא על מפעילי מערכת, או בקיצור "מפעילים". הסבר על תפקידי המפעיל ורשימת מפעילים תוכל\ו לקרוא בויקיפדיה:מפעיל מערכת. קיפודנחש (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

איני בטוח מי/מה אתה,, אולם נראה שראית את הדברים כראות-עיניך.. ;) כאן ביטא האדמין אמירה מפורשת בעד ביטול החסימה והורה לי כיצד לפעול לשם כך, כעת ברור שתקוותנו לא התממשה למרות שאכן מיד נכתב בתגובה "אני מבטיח לשלוף מילים אלטרנטיביות". בנוסף, תוקף החסימה הנוכחית הוא - אם במקרה לא שמת לב - שבוע, כלומר אורך-חסימה לא ממש מקובל... ;) שמצביע על חוסר-מידתיות וחוסר-קשר בין העילה לסנקציה לבין אופי הסנקציה, שכן אם כיום ידוע שהמילה "מפריע" בתקציר היא שגררה את חסימת היוזר, הרי שניתן היה לחסום ל-24 שעות ;) - ולעובדה שחרף הבקשות לקיצור החסימה היא טרם קוצרה, ולא הושמעה תשובה – יש משמעות, שאותה דווקא בחרת לא לראות ;) (ממש כפי שבחרת לא לראות את ההבטחה לעיל מצדנו, את ההסברים, את שפע סימני השיפור ואת ניסיון הדיאלוג).
ולגבי "מפעילי מערכת" או בקיצור "מפעילים" אחלה תודה על ההערה :) /Orrlingשיחה 01:40, 19 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
זו רשימת מפעילי המערכת בוויקיפדיה. המשתמש אליו התייחסת אינו מופיע בה, משום שאיננו מעפיל מערכת ("אמדין", לפי דבריך).לעניין החסימה: לא הצגת סיבה שבגינה יש לשחרר את החשבון. אנדר-ויק 01:52, 19 במאי 2011 (IDT)
זה כמובן לא נכון ;) הנה ציטוטים (מהזיכרון..): "אני מבטיח לשלוף מילים אלטרנטיביות"; "החסימה היא בשל התקציר שכלל התייחסות לעורך שקדם לי, זה נכון, רק נראה לי נכון לבחון את כל הקונטקסט"; "מתבקש לקצר החסימה ל-24 שעות... חסימה ארוכה אינה במקום... אני נוטה להיות דעתן, רגיש מאד כלפי עריכות, אבל בשום צורה לא 'חוסר שיתוף-פעולה'"... ; "ראוי בשלב זה לבטל החסימה כדי שניתן יהיה לשוב לערוך מהיוזר, ברוח ההבנה את הנאמר מולי..." וכהנה, ועוד. ויש להאזין - מעל לכל - למה שחשוב, והוא המאזן של התרומות-ביחס-ל'מעידות'. זה קריטי, ואכן, גם זה נאמר היכנשהו. אלא שכמו שבקשתי המקורית בדף ה"בקשות ממפעילים" בנוגע למטריד ומלחמת-העריכה שלו במוזיאון חיפה לאמנות לא זכתה לכל מענה, כך גם שאר הדברים גם בהמשך לא ממש זכו למענה קונקרטי... /Orrlingשיחה 02:02, 19 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
הטענה "יש לבטל החסימה כדי שניתן יהיה לשוב לערוך מהיוזר" אינה סיבה הגיונית, כיוון שהחסימה נעשה על מנת שלא ניתן יהיה לערוך מהיוזר. אנדר-ויק 02:05, 19 במאי 2011 (IDT)
והנה אנחנו שוב 'מתעלמים' מכל מה שנאמר/נכתב/שוב ושוב.... ;) XD
לא מעוניין/ת לשחרר את החסימה...? מעוניין לחתור להרחקתו של עורך מסוים מהעשייה הוויקיפדית...? אמור/י זאת, ואל תיתלה/י על כרעי-עוֹף מפוקפקים...
ההימנעות (המכוונת?) מקיצור החסימה, תוך התעלמות מכל הגורמים והצידוקים התומכים בקיצורה (ממש כמו זו לעיל) מעבירים כידוע מסר אחד. ואכן, זה לא ישפיע על היקף תרומותיי לוויקי, רק ימנע ממני ללמוד ולשפר מה שנדרש ;)/Orrlingשיחה 02:16, 19 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אכן יש כאן קצר. העובדה שג'יס (שכאמור אינו "אדמין") היה רוצה לראותך עורך פעיל ולא חסום אין משמעה שג'יס חושב שיש להסיר את החסימה - הוא ניסה להסביר לך איך לשנות את התנהגותך שלך על מנת שלא תיחסם שוב (הרי שבוע אינו נצח). גם אני רוצה לראותך עורך פעיל ולא חסום - ואין להבין מכך שלדעתי יש להסיר את החסימה לפני תום הזמן הקצוב. לגבי "מידתיות": אם עורך כלשהו ישתמש בתקציר עריכה דוגמת זה שבשלו נחסמת, קרוב לוודאי שלא ייחסם. גם אתה עצמך השתמשת בתקצירי עריכה כאלו, וגרועים מאלו, ולא נחסמת - בתחילה.
העירו לך, ושבו והעירו לך, וביקשו ממך לשנות את ההתנהגות הזו (והתנהגויות לא מקובלות אחרות), ואז הזהירו אותך וחזרו והזהירו, ולבסוף חסמו. החסימה הראשונה הייתה כנראה לתקופת זמן קצרה - ללא הועיל. החסימה הבאה לזמן ממושך יותר, וכן הלאה עד לחסימה של חודש. תוך קצת יותר מיום (ואולי קצת פחות? אני כבר לא בטוח) מתום החסימה הממושכת, חזרת על אותו דפוס התנהגות. אל תצפה ל"מידתיות" כמו שאתה מבין אותה. המידתיות שיש לצפות לה היא זו הנהוגה כאן: כשמישהו מסמן את עצמו, בעצם התנהגותו שלו, כעורך שאינו מוכן לעבוד בשיתוף פעולה, המערכת לא תעמוד בצד ותתן לו לערוך כרצונו, ואין זה משנה עד כמה הוא צודק (או לפחות מאמין שהוא צודק) - היא תרחיק אותו ותאפשר למאות ואלפי העורכים האחרים שמוכנים לעבוד בשיתוף פעולה להמשיך לבנות את האנציקלופדיה, כמו שעשו מהערך הראשון ועד היום. המשמעות של "לעבוד בשיתוף פעולה" היא הנכונות לקבל שחלק מהניסוחים בחלק מהערכים לא יהיו אלו שאתה בטוח שהם טובים יותר, אלא אלו שעורכים אחרים ניסחו וערכו. כמו כן משמעות הדבר היא להתייחס בכבוד לעורכים אחרים , ללא קשר לדעתך עליהם. בתקווה לראותך חוזר למיזם ברוח של שיתוף פעולה - קיפודנחש - שיחה 10:38, 19 במאי 2011 (IDT)
אם כן, נראה שצריך להאיר ולהזכיר את שכבר נכתב לא אחת בהקשר דנן: לא, הקונטקסט שבו תיקצרתי את העריכה ההיא כפי שתיקצרתי ("נראה שהמפריע הלך") אינו אמור לגרור חסימה לפרק-זמן של שבוע - זה חוסר-המידתיות - ואין פה בכלל שאלה של "כאן המידתיות היא אחרת"; אסור שבמיזם השיתופי-שוויוני הזה יונהגו אמות-מידה שונות בין עורכים על-סמך היסטוריה (מדומיינת) שלהם, ויש לקחת בחשבון את סך-הפרמטרים ולכלול את מאזן התרומות-מול-מעידות, ולדעת לסקור דברים בהקשרם גופא - ולא "בחלל ריק", שכן לא הייתי כותב "מפריע" על משתמש שלא אִיים, לא הטריד ערכים ולא קיים מלחמת-עריכה פסולה; ואכן, אין דופי בשיתוף-הפעולה מצדי באחרונה והווקטור היחידי הוא וקטור של השתפרות, אלא שהוא זוכה לביטול והתעלמות. ומדבריך עולה שגם לך ברור שלא חוסמים בגין שימוש במילה "מפריע" (ועוד לשבוע). אז הכל בקונטקסט, ועל זה אנו שבים ומצביעים. אוקיי, וכשבעקבות דבריו של 'ג'יס' נכתב: "אני מבטיח לבחור מילים אלטרנטיביות", מדוע לא קוצר משך החסימה?..?
ומדוע חרף הדיאלוג שמקוים, הלמידה, ההסבר ומגמת-השיפור הכללית, היא טרם בוטלה..? האם אתה "מפעיל מערכת"? - אם כן, התוכל לבטל החסימה ברשותך ולאפשר צמיחה, שיפור ותרומה - שוב - לאור העובדות הנ"ל, ולא לאור אמוציות וצרות-רואין? זה כדאי באופן כללי. תודה /Orrlingשיחה 13:35, 19 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אני סבור שלא היתה עילה מוצדקת לחסום את אורלינג, אני סבור שיש א. לשחררו באופן מיידי. ב. להתנצל בפניו על העוול שנעשה לו. ובמאמר המוסגר, (הסתרת תקצירי עריכה, כאשר הן אינן כוללות קללות ונאצות קשות לקריאה, פוגעות בשקיפות של הפעולות או הסנקציות הננקטות בעקבותיהן, ורצוי להימנע מכך, או לפחות לחשוב על זה). בברכה. טיפוסי - שו"ת 14:51, 19 במאי 2011 (IDT)
אורלינג: אם אתה מדמה בלבך שכל פעם שאתה חוזר מחסימה ההיסטוריה מתחילה מאפס, אני צופה (וזה מצער אותי מאד) שזמן קצר אחרי שתתם תקופת החסימה הנוכחית תיחסם שוב, ואולי בפעם הבאה זה יהיה ליותר משבוע. אם להשתמש בדימויים מעולם החוק והמשפט, דמה בנפשך שתלוי ועומד נגדך "על תנאי" גדול, ולא צריך לעשות הרבה כדי להפעיל אותו. קיפודנחש - שיחה 17:33, 19 במאי 2011 (IDT)
"על תנאי" ? מאיפה הוצאת את הקישור ביני לבין "תנאי" כאן?.. את המשפט הראשון הבנתי. חבראלא'ך - נא לשחרר את החסימה, היוזר עדיין חסום, וזה מתארך, לחינם. - הרי כפי שכבר נכתב בפנייה ב"בקשות ממפעילים" - שום דבר לא יילמד מסנקציה שאין מאחוריה מראית-עין של מידה, בוננות רוחבית ודיאלוג. הבקשה נשטחה בנימוס מעל כל במה: נא לבטל את החסימה, הכלל הובן, חבל על כל דקה, באמת שאני מתחיל להתבלבל. /Orrlingשיחה 21:35, 19 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

עריכה בעת היותך חסום[עריכת קוד מקור]

שלום אורלינג. חל איסור לערוך בוויקיפדיה כאשר אתה חסום. תרומותיך, גם אם מועילות, תימחקנה. אלה הכללים – הם חלים על כולם, וגם עליך. לידיעתך. אביעדוסשיחה ט"ו באייר ה'תשע"א, 19:20, 18 במאי 2011 (IDT)

שלום אביעד, מציע להתעלם מעריכות כאנונימי, כל עוד הן עריכות טובות. העריכות שנמחקו אתמול היו עריכות שנחתמו בהעתק-הדבק, וזה כבר התפרש כהתרסה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 19:46, 18 במאי 2011 (IDT)
לא הבנתי מה פירוש "נחתמו בהעתק-הדבק"? אריאל, חסום זה חסום. אביעדוסשיחה ט"ו באייר ה'תשע"א, 19:57, 18 במאי 2011 (IDT)
לא, לא נראה לי שהן תימחקנה : ) ..וכפי שנכתב היכנשהו - מצב עניינים כמו זה שבו גם לאחר הסברים שנכתבו בפורומים השונים, נטילת אחריות והסכמה לשיפור - *לא* ניתן מענה סביר מהחוסם, החסימה לא קוצרה, והודעות-הבקשה נמחקות מהפאנל - אינו מעודד (-ואין סיבה שיעודד-) את כיבוד החסימה.. ;) עדיין ניתן לשקול ביטול החסימה (שכבר התארכה מ-24 שעות והפכה לחסימה של 4 ימים) או להמציא מענה והסבר לאורך-החסימה לנוכח הדיאלוג, השיפור הכללי, והסברינו בקונטקסט הרלוונטי (ובכלל). ברכות /Orrlingשיחה 01:46, 19 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

כבר עדיף לשחרר אותו שוב מאשר להתעסק איתו שוב

עורך ותיק למדי שנמצא עמנו פה-ושם בקשר שלח לי מייל (די תמוה, יש לציין) שמילותיו הן:

"כעת נחשף בדף ביטול ההרשאה של עודדי שהוא אכן מתנה את חזרתו לוויקיפדיה בסילוקך".

ולא יסף. שאלתי אותו מה כוונתו בכתב-הסתרים הזה. עד כה לא הגיעה תשובה. מישהו כאן יודע אולי מי זה (או יותר נכון מה זה) "עודדי" ועל מה מדובר, אם בכלל מדובר במשהו,, (- איזו 'חזרה'? איזה 'סילוק'? איזה הרשאה?) ואולי אפשר כמובן לתת לינק לאותו דף מדובר, אם זה יכול לעניין את כולנו, לטובת "ציבור העורכים" שבוודאי תוהים כמוני הכצעקתא, ואם זה אכן קשור אלי במשהו. יום טוב, /Orrlingשיחה 22:05, 19 במאי 2011◄יחד נשמור על ערכינו המשותפים

אחח. ימי התום. תשחזר בכיף שלך. שוב אתה שב על מעשיך ומכנה אדם בכינוי "מה". אם אינך רוצה לזכות ליחס של אובייקט אל תתייחס לאחרים כאל כאלה.

חזרה על עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום. האם ידוע לך כי לא מקובל לבצע חזרה על עריכה? כלומר, אם ביצעת עריכה והיא בוטלה - אתה מתבקש שלא לבצע אותה שוב שכן הדבר מהווה כניסה למלחמת עריכה. אנדר-ויק 00:14, 22 במאי 2011 (IDT)

..מי את/ה ומה את/ה רוצה? /Orrlingשיחה 00:16, 22 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
שם המשתמש שלי מופיע כעשרים פעמים בדף השיחה שלך. אם אתה רוצה לדעת מי אני, אתה יכול ללחוץ על הניק שלי. אני רוצה תשובה לשאלה שאלתי אותך. אנדר-ויק 00:24, 22 במאי 2011 (IDT)
לא, זה לא מעניין אותי על-אמת לדעת מי את/ה, רק שעליך להיות אדיב/ה, תרבותי/ת ומנומס/ת אם את/ה בוחר/ת לפנות אלי, ובנוסף, אם היה משהו שביקשת או ניסית לומר לי נסה/י להתמקם על המסר, כדי שיעבור, אין לי מושג מה את/ה שואל או רוצה ובאיזה הקשר /Orrlingשיחה 00:28, 22 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
למה אתה לא עונה על השאלה שלי? אנדר-ויק 00:32, 22 במאי 2011 (IDT)
מכיוון שהיא מסוגננת באריזה גרועה, תוקפנית, שבשבילי היא חסרת-פשר. לא נוהגים כאן כך. הנה, אשיב עניינית. אני לא מבין מה הכוונה במה ששאלת/הצגת לי בראש הדברים. חוזר ומדגיש שאם היה משהו לומר/לשאול, פשוט תציין/י למה התכוונת, לא לבוא לי באוויר בלי שאני אדע על מה משוחחים איתי. /Orrlingשיחה 00:37, 22 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אין שום דבר תוקפני בשאלה "האם ידוע לך כי לא מקובל לבצע חזרה על עריכה?", ואני מבקש ממך לענות עליה. אנדר-ויק 00:47, 22 במאי 2011 (IDT)
לא, שוב: אני מקיים דיאלוג רק עם פניות מנומסות ושוחרות-טוֹב, זה אף מצוין היכנשהו בדפי הפרזנטציה של היוזר שמשמש אותי כאן. הם נגישים לכלל העורכים. ציינתי ועניתי, שאיני יודע מה אתה מעוניין, ואתה שב על אותה שאלה שהיא עבורי נטולת-הקשר, אז, לעשות קופי של אותו נוסח מראש השיחה, לאחר שהדגשתי שאיני יודע מה אתה מעוניין ספציפית, אינו יוצר דיאלוג. באפשרותך לשקול אם להפוך את עצמך לבהיר יותר, ובמיוחד פוזיטיבי יותר. כאן זה מקום של אנשים, בני-אדם, וקריטי מאד ללמוד כיצד לפנות לעורכים. אוכל לייעץ לך בכל דבר שאני מבין בו ויודע. בשמחה. /Orrlingשיחה 00:56, 22 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
הבנתי. אז אתה בעצם מסרב לענות לשאלה שלי. אנדר-ויק 01:44, 22 במאי 2011 (IDT)
שוב: אני מציע שתפנה אולי ל"חממה" או לאפשרות של חונכות במידה שאתה חדש ומתלבט לגבי כללים ואיך-עושים-מה. אם תהיה לך שאלה ספציפית, שאדע לענות עליה, אענה בלב שמח. (אני כאן שנתיים ושמונה, יש ותיקים יותר, ולא הכל אני יודע.) תצליח, /Orrlingשיחה 01:50, 22 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
למה שאפנה למישהו אחר? השאלה שלי מכוונת אליך אישית, ואני מעוניין לדעת האם אתה, ורק אתה, יודע שחזרה על עריכה מהווה כניסה למלחמת עריכה. האם מישהו אחר יכול לענות על השאלה הזו? אני סבור שלא. אנדר-ויק 02:02, 22 במאי 2011 (IDT)
לא, אין לי מושג מה אתה מעוניין, - ואתה מטריד. חדל. תוכל להיוועץ בעורכים אחרים שאולי ערים כעת, ניתן לדעתי לפנות לכל אחד אחר כאן. אם תהיה לך שאלה קונקרטית, ברורה, תוכל להפנותה אלי בדף זה, לאחר שווידאת עם עצמך מה אתה רוצה לדעת/לעשות. /Orrlingשיחה 02:09, 22 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
למה שאוועץ באחרים? השאלה שלי מאוד ברורה: האם אורלינג מכיר את הכלל בוויקיפדיה לפיו חזרה על עריכה היא אסורה. האם אתה מכיר את הכלל הזה? כן או לא? האם נתקלת בו בדפי המדיניות? כן או לא? האם מישהו העלה כלל זה בפניך בעבר? כן או לא? אנדר-ויק 02:12, 22 במאי 2011 (IDT)

שלום אורלינג. אני משתמש אחר. אשתדל לנסח בצורה נחמדה וחיובית. מקובל בוויקיפדיה שאין מבצעים חזרה על עריכה שבוטלה. כלומר, אם ביצעת עריכה ואדם אחר ביטל אותה - אנא אל תבצע אותה שוב. הדבר נחשב בוויקיפדיה ככניסה למלחמת עריכה. יתכן שאי הכרת כלל זה מצידך, גרמה בטעות לאי-הבנות וליחס נוקשה כלפיך קודם.
אם לדעתך ביטול עריכתך הוא טעות, אנא כתוב זאת בדף השיחה והמתן לוויקיפד נוסף שיסכים עם דבריך, לפני המשך העריכה. כך מקובל אצלנו, כך אנו שומרים על ערכינו המשותפים ללא מלחמות עריכה. . המשך יום נעים. בברכה, דני. ‏Danny-w02:32, 22 במאי 2011 (IDT)

מגניף, בא-רור שאני מכיר את כללי (הימנעות מ-)מלחמת-עריכה! :] אתה מדבר על סיטואציה של ביטול-של-ביטול, ידוע שרצוי להימנע משרשרת של ביטולים ותחת זאת להעדיף פנייה לדף השיחה ושם לכתוב את עמדתך/לברר פשר העריכה שעורך אחר עשה, במידה שלא מסכימים עם התקציר המנומק שלו, אלא אם ברור-בעליל שעריכתו שגויה שאז כמובן יש לבטלה (וראוי לנמק זאת בתקציר). מה חדש? :) למה בעצם אותו עורך לפניך בחר לשאול את זה אותי? (כבר באתי לנסות להשיב לו שאני שוב לא מבין את כוונתו... והרגשתי גרוע בטירוף עם זה חח) אפשר גם להוסיף שבד"כ על מבצע השינוי להסביר את השינוי שהוא/היא עושה (בעיקר אם השינוי הוא מהותי או שלא בטוח שהוא יהיה מובן מעצמו לעמיתים). כשמדובר בביטול של עריכה לגיטימית יש לזכור לנמק אותו היטב, כי ביטולים שאינם מוסברים נתפסים לא אחת כפעולות לא-תקינות בוויקיפדיה. אבל מעבר לכך לא ידוע לי משהו ספציפי. מקווה שהכל ברור, ושסייעתי קצת, ושעניתי לך גם בצורה נחמדה וחיובית, כי נראה שמאד השתדלת ;) /Orrlingשיחה 02:50, 22 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אם זה כזה מגניף ובא-רור, מדוע עריכתך זו שבוטלה על ידי בעריכה הזו, הוחזרה על ידך בעריכה הזו? זה שאתה מנמק היטב את השינוי שאתה עושה לא נותן לך רשות להיכנס למלחמת עריכה, בטח לא כשאתה עושה את זה בתקציר ולא בדף השיחה. פעולתך זו, שייכת למה שהגדרת "כפעולות לא-תקינות בוויקיפדיה". פעולה כמו זו עלולה (כך לפי תקנות האתר) להביא לחסימתך. אם ברצונך להימנע מחסימות בעתיד - יהיה עליך להימנע מכניסה למלחמות עריכה. אנדר-ויק 04:46, 22 במאי 2011 (IDT)
שים לב, מטרידן: ***אין לי כל דיאלוג או שיח איתך***, זה מוחלט - הרגשתי עוד קודם שאתה מן המטרידים במיזם הזה. הישמר מלפגוע בערכים, וקח מרחק ענק מוויקיפדיה העברית, היא יקרה ליותר מדי אנשים, וכן, כל עוד תטעה לבצע עריכות לא-תקינות בערכים שבהם אני פעיל אמשיך לבטל את עריכותיך ופעולותיך הגרועות והבלתי-מנומקות אחת-אחת, ממש כמו בדוגמא שהבאת. - רק שהתבלבלת כצפוי, ולא הצלחתי לראות בדוגמא הזו היכן אתה "ביטלת את עריכתי" כדבריך... יתכן שכוונתך הייתה למשהו אחר. ערכת? עריכתך אינה טובה ואינה מנומקת? - שוחזרת. למד מזה – והבן כי יתכן ומקומך אינו כאן, יש תוכניות יפות בטלוויזיה. אולי משם תלמד דרך-ארץ, מי יודע... /Orrlingשיחה 04:55, 22 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אתה מחקת את הקישור, ואני ביטלתי את המחיקה שלך. מדוע מחקת אותו שוב? האין זו כניסה למלחמת עריכה? אנדר-ויק 05:05, 22 במאי 2011 (IDT)
לא, זה לא היה ברור לי כאילו ביטלת מחיקה שלי, אלא הבנתי כאילו עורך שׂם בטעות לינק בכפילות (שאכן, דקה קודם הסרתי), ובעריכה הבאה שלי תיקנתי אחריו (כעת מסתבר שזה אחריך) וחידדתי בתקציר את מה שחשבתי שנכון - כלומר שכפילות מבטלים; כעבור כמה זמן העפתי מבט וראיתי שהוסבר שם שזה בסדר ומקובל שיש כפילות לינקים במקרה של ארגונים (שקצת תהיתי למה, כפילות אינה דבר נכון, אבל שיהיה) - מובן שקיבלתי עריכה זו.. לא היה ולו בדל של "מלחמת עריכה", מה שכן, אם תשב ותחכה לעבירות ומעידות שלי הן בטח יקרו לשמחתך, כי מאחורי העורך הווירטואוזי יושב בן-אדם, ולכן טבעי בעיני לשגות פה-ושם, ובמיוחד טבעי בעיני שילמדו אותי דברים חדשים – למשל שבמקרה של ערכי-ארגונים קורה כך-וכך-וכך (ממש כמו שידעת לעשות בעריכתך האחרונה אחריי ב"פורום החיפאי"), ולעומת זאת הרבה *פחות* טבעי בעיני (מבחינת איך שאני רואה את וויקיפדיה) שתבוא ותתנהג מולי כמו שהתנהגת, שזה סותר ונוגד (ביודעין?) את כל אמות-המידה הציוויליות שאנחנו מושתתים פה עליהן. תתבגר, אני לא האויב. /Orrlingשיחה 05:20, 22 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

כפי שאמרתי בעבר: אתה חומה בצורה - לא מוכן להודות בטעויות, לא מוכן להתנצל עליהן, לא מוכן להפיק לקחים, לא מוכן לקבל עליך את הכללים של האתר, לא מוכן להפנים ביקורת, אתה תוקפני, מעליב, והתרומות שלך בטלות בשישים לעומת מפח הנפש שאתה גורם לשאר העורכים כאן. כפי שכתבת - לא יהיה לנו כל דיאלוג יותר. אנדר-ויק 11:41, 22 במאי 2011 (IDT)

שמותיו של הקב"ה[עריכת קוד מקור]

שלום אורלינג! מחקתי את ההפנייה שעשית לערך אלוהים (יהדות). לקב"ה ישנם שמות רבים, ולא נעשה הפנייה מכל שם ושם. יש כמובן גם לקחת בחשבון את העובדה שבשם ממנו בחרת להפנות, יש איסור הלכתי להשתמש שלא בתפילה, ועל כן הפנייה ממנו עלולה להוות פגיעה בציבור גדול. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 07:18, 23 במאי 2011 (IDT)

לא בדקתי איזה שם נמחק, אבל בוויקיפדיה יש ערך בשם שבטוח פוגע ברגשות ציבור מסוים. שהוא כנראה פגיעה גדולה יותר. כל שמותיו של הקב"ה צריכים להיות הפניות לאחד הערכים עליו או על שמו. וראה גם [4] ,[5] בברכה, --איש המרק - שיחה 09:57, 23 במאי 2011 (IDT)

שלום, מחיקה ברוח הסיבות והטיעון שאתה מתאר היא פעולה בעלת אופי ומניע דתי, ואני לא בטוח עד כמה זה מתאים/נכון לוויקיפדיה. אבל שיהיה /Orrlingשיחה 14:40, 23 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

ראו הצעתי בדף השיחה. לדעתי, הטיעון של פגיעה ברגשות איננו קביל. ‏nevuer‏ • שיחה 15:59, 23 במאי 2011 (IDT)

צחי לרנר - שיחה 03:26, 24 במאי 2011 (IDT)

(-: גם אתה /Orrlingשיחה 03:42, 24 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

בקשות חסימה[עריכת קוד מקור]

לא מקובל לבקש חסימתו של משתמש רשום אלא אם הוא עשה השחתה ברורה ומגונה בערך, השתלח באופן אישי וקיצוני מאוד במשתמש אחר, או עבר בצורה מהותית וחריגה על כללי ההתנהגות. אם אתה רוצה התערבות חיצונית של מפעילים במקרה של סכסוך שלך עם משתמש אחר, אתה צריך לבקש שחזור לגרסתך והגנה על הערך, בדף בקשות ממפעילים בחלק של "בקשות הגנה / הסרת הגנה". במקרים פחות דחופים (אולי רוב המקרים) אתה יכול פשוט לפרסם מודעה בויקיפדיה:לוח מודעות, ולבקש ממשתמשים נוספיםפ לבוא לדף השיחה ולחוות דעה. יוסאריאןשיחה 18:01, 25 במאי 2011 (IDT)

מסכים עם יוסאריאן. באופן כללי, במקרה של מלחמות עריכה בערכים עם משתמשים ותיקים, תמיד כדי לך להעדיף לפנות לפסקת "בקשות הגנה / הסרת הגנה" על פני פסקת בקשות החסימה. יורי - שיחה 18:05, 25 במאי 2011 (IDT)
לא. הייתה כאן מלחמת עריכה יזומה, ולא ידעתי ש"לא מקובל" לדווח או לבקש התערבות בדף הבקשות ממפעילים כשיש הפרעות. אני גם לא כ"כ יודע כיצד אתה מתכוון לנסות להבדיל מעתה בין "משתמש רשום" ל"משתמש לא רשום",, (או ותיק ושאינו ותיק) על כל פנים תודה על ההערה, אולם אני מעדיף לא להגיע למצב של "השחתה ברורה ומגונה" (- ואותי לימדו שמלחמת-עריכה זה מספיק מגונה) וכן, גם יש השתלחות אישית נגדי בשיחה:כרמל (רובע). יום נעים, /Orrlingשיחה 18:09, 25 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
כתבתי על השתלחות "קיצונית". כמו כן, קרא שוב - ביקשתי שאם אתה מבקש התערבות בדף הבקשות ממפעילים תעשה זאת בפרק בשם "בקשות הגנה / הסרת הגנה", ולא כבקשת חסימה, לא כתבתי שלא מקובל להשתמש בדף בכלל.
אוסיף ואומר שכבר ביקשתי ממך שלא להתייחס לערכים שכתבת או שבהם אתה "עורך מרכזי" כאל "הערכים שלי". אם אתה מפרש את המונח בצורה "רכה", עדיף שמלכתחילה תתייחס כך לדברים. כמו כן - אל תהיה נחרץ, נסה לסייג את דבריך. אפילו אם את בטוח למעלה מכל ספק, עדיף לכתוב "לדעתי המצב הקודם היה ללא דופי" מאשר "המצב הקודם היה ללא דופי". יוסאריאןשיחה 20:19, 25 במאי 2011 (IDT)
תודה רבה, אני שמח לקרוא את הערתך והתייחסותך, אולם איני מקבל אותה.. :) השתלחות בי ◄ הייתה; מלחמת עריכה ◄ הייתה; מניעים זרים ופסולים ◄ היו; עריכה לא טובה (שבוטלה וכעת הכל אחלה) ◄ הייתה, וכן, ערכים שלי. אין לי פרשנות "רכה" לכך, ולא יודע מה יכול לרכך עבורך את זה.. :-/ אם משהו ספציפי לא נראה לך בדבקות של עורך באיכות הערכים שהוא יוצר, אז אולי תחדד את זה, או שפיספסתי - ולא, דף ה"בקשות ממפעילים" נותר הכתובת היחידה שאליה אנו יכולים לפנות כדי לדווח על הטרדות או הפרעות או הפרות-בפוטנציה, ואמשיך (כפי שכבר הבטחתי) לעשות בו שימוש, וכשהסוגיה היא מלחמת עריכה פסולה נגד ערך שלי, או חבלה שבה-ונשנית בו, למדתי שהמקום הוא בדיוק אותו מקום שבו עשיתי שימוש היום. לא הצלחת להסביר כאן מדוע הפרק באותו עמוד הוא שרלוונטי. כש"מפעיל מערכת" צריך להתערב ולנקוט צעד מול משתמש שסרח, הוא מצפה למצוא את זה למיטב הבנתי תחת "בקשות חסימה / הסרת חסימה". כך שעל מפעילי-המערכת מוטל יהיה להחליט אם לכבד את הבקשה או לאו /Orrlingשיחה 20:28, 25 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
בחייאת אוררלינג, תעשה\תעשו טובה ותחסוך משולשים (◄) כאלו, זה כואב בעין. לעצם הדברים: כדאי להקשיב ליוסאריאן. לא קשה להבדיל בין משתמש רשום ללא-רשום: משתמש לא רשום מופיע ככתובת IP (ארבעה מספרים בין 0 ל-255, מופרדים עם שלוש נקודות ביניהם), לעומת משתמש רשום שמופיע כשם. לא קשה גם למצוא אם עורך הוא וותיק: אם תיכנס לדף המשתמש או לדף השיחה של המשתמש, תמצא בצד ימין קישורית "תרומות המשתמש", ובעזרתה תוכל לראות כמה ומתי אותו אדם עורך בויקיפדיה (תוכל אפילו להקיש בדף שנפתח על "ראשונות" כדי לראות מתי הייתה התרומה הראשונה של אותו משתמש). בנוסף: יוסריאן לא אמר "אל תפנה לבקשות מפעילים" - הוא אמר שכאשר אתה פונה, עדיף לבקש הגנה על דף ולא חסימת משתמש. ואחרון: לפני זמן מה נהגת להזכיר את "ערכינו המשותפים" בחתימתך. טוב יהיה אם תשתדל להימנע מדיבור כמו "עריכה פסולה נגד ערך שלי". זה לא מוסיף לך נקודות, ולא מוסיף לטיעון עצמו כל משקל - רק ההפך. בכבוד - קיפודנחש - שיחה 21:16, 25 במאי 2011 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: א. כשאתה כותב "ערכים שלי" אפשר להבין "ערכים בבעלותי" ואפילו "ערכים בבעלותי הבלעדית". ויש משתמשים המפרשים כך. אם תכתוב "הערכים שיצרתי", "ערכים בהם אני עורך מרכזי", או הערכים שאני עוקב אחריהם" תובן כוונתך בלי פירושים נוספים ושגויים. אני חייב לסיים, אמשיך (אולי) אח"כ. יוסאריאןשיחה 21:17, 25 במאי 2011 (IDT)
תודות לשניכם :) חח באתי להגיב על המשולשים, אחלה, המשולש יישאר בחתימה בלבד, אם זה מעצבן ת'עין כשזה בתוך טקסט. ולעצם הדברים, קיבלתי, מקבל, אקבל. אני רק לא באמת חושב שהטיעון שאותו אני מביא מאבד ממשקלו רק כי השתמשתי בלא-דעת בניב "ערך שלי" (שניתן כמובן למצוא אותו לא מעט בשיחות בוויקי, יותר בגוף שני - "הערכים שלך מאממים" וכד') /Orrlingשיחה 21:24, 25 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
יש משהו בדבריך... יוסאריאן, אולי תאסרו על השימוש במילים "הערכים שלך/שלי/שלה/שלו", גם בדפי שיחה? אפשר נראה לי להוסיף מסנן שיזהיר את המשתמש ויפנה אותו לדף על בעלות בערכים. 87.69.188.174 21:41, 25 במאי 2011 (IDT)
ולגבי ההבחנה בין מי ש"רשום" לזה שאינו, לא חשבתי עד כה שזה פקטור כאן.. באוגוסט משתמש:דוד שי לחץ עלי להירשם למערכת של ה"רשומים", וטען שזו דרישת סף לכך שהוא יתערב להפסקת פעילות הטרולים (אם אתם זוכרים, שהשחיתו את הערכים השונים, מחקו דפים ועשו האקינג של חסימות גלובליות, שבין היתר פגעו גם בי). מרגע שכביכול נרשמתי עם שם, אני באמת מופיע איתו בהיסטוריות של הערכים. אלא שעד כה לא התייחסתי לעובדה שיש כינויים ויש IP, ושזה בכלל בעל משקל. אוכל לומר שאני אישית, לא מבין מה ההבדל בהתייחסות בין מי שמופיע עם כינוי ומי שמופיע דרך האיי-פי, ואשמח אם תסבירו בקצרה, כי חדש לי שנוהגים להבחין. (ואומר את זה אחד שרוב זמנו בוויקיפדיה תרם כ"משתמש בלתי-רשום".) /Orrlingשיחה 16:20, 26 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
התייחסות למפעילי המערכת כאן כאל טרולים אינה במקום. ראה זו כאזהרה. דרור - שיחה 16:43, 26 במאי 2011 (IDT)
אני לא רואה שום דבר כאזהרה, ואת/ה מוזמן/ת בחום למחוק את השלוש מילים האחרונות שלך. /Orrlingשיחה 16:45, 26 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
ההסבר הוא פשוט. בויקיפדיה לא מקובל לשפוט עריכות לפי תוכנן אלא לפי הכותב שלהן. בתחתית הפירמידה נמצאים האנונימים. הם ישוחזרו כמעט אוטומטית. אל משתמשים רשומים היחס קצת טוב יותר. לאליטות מותר להשתלח בעמיתיהם והם לעולם לא יחסמו. 77.124.132.231 16:48, 26 במאי 2011 (IDT)
"אנונימי" נבדל כביכול מ"רשום" ? (מי שרשום הרי יכול להיות אנונימי...) /Orrlingשיחה 16:56, 26 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

בדף ההפנייה "חברות"[עריכת קוד מקור]

אנחנו "מתכתבים" דרך תוספות והחלפתן ועכשיו הגענו ל"השתייכות מובנית." ניחא - אלא שידיעותי אינן משיגות עד כדי הבנה של מונח זה - התוכל לבאר? המונח חסר פשר בעיני.

היי, :) בהתחלה לא הבנתי על מה דיברת. ובכן, הערך כרגע (זה לא דף הפניה, זה דף פירושונים) אכן מגדיר חברות (Membership) כהשתייכות מובנית למסגרת זו או אחרת. כשהשתייכות לקבוצה היא מובנית, היא נבדלת (בין היתר) מחברות (Friendship). תודה, ואשמח להמשיך לערוך יחד איתך ;-) /Orrlingשיחה 18:14, 25 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אני מבין כל מילה בנפרד - אבל "השתייכות מובנית" הוא צירוף שלא מוכר לי. במה מתבטאת המוּבנוּת בהקשר של השתייכות? הרי אין דין חברות בקיבוץ, הכוללת הסכמה לאורח חיים מסויים, כדין חברות בלהקת זמר (שבה יש הסכמה צרה מאוד ופונקציונלית) ואין דין זו או זו כדין חברות בארגון OECD או ארגון בינלאומי, שבו ההשלכה של החברות היא מזערית. לטעמי, ב"השתייכות" בלבד יש רמת הפרדה נאותה, כשאם מוסיפים פורמלי/מבני/רשמי אנחנו נמצאים גורעים מהמשמעות ולא מדייקים. כ"כ, בהגדרת membership אין כל התייחסות להיבט המובנה. הייתשלהדוס - שיחה 02:35, 26 במאי 2011 (IDT)
(: אני מבין את עמדתך, עם זאת, עובדה שאתה בוודאי מבין לבד שחברי להקת זמר, כמו גם חברוּת בקיבוץ או בקבוצת-חשיבה אורבנית וולונטרית, כל אלה הם מסגרות מוּבנוֹת למדי, (שלא לומר בעלות היבטים פורמליים) ומעבר לעובדה שזה פרמטר חשוב שמבחין בין חברות Membership לחברות Friendship זוהי גם הגדרה ראויה למסגרת שבה אתה חבר: אתה חבר בצוות קישוט המתנ"ס / חבר האקדמיה הצרפתית / מדינה שחברה באו"ם - אתה חלק ממסגרת מובנית, עם פחות 'נזילוּת' ויותר כללים משותפים (מאשר במצב אינדיווידואלי או חברתי). כאן המובנות שבהשתייכות. ;) המשך פורה, שתמצא עוד הרבה דברים מעניינים בוויקיפדיה ותיתרם מהם! /Orrlingשיחה 02:49, 26 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
כל זה מובן לי - ועקרונית, אין לי בעיה לשים בצד את נושא המובנות - אם הוא חשוב לך - אבל קשה לי לקבל את הקישור בין "השתייכות" למובנות. ה"מובנות" היא של המסגרת, לא של ההשתייכות, כפי שאתה עצמך כותב, ולכן הניסוח צריך להיות "חֲבֵרוּת - השתייכות למסגרת מובנית, למשל חברות בקיבוץ, בתנועה או בבית נבחרים" - אם תתקן זאת, נשב כולנו באוהל השלום ונעשן מקטרת (או נשתה תה). הייתשלהדוס - שיחה 22:06, 26 במאי 2011 (IDT)
אני בטוח שנדע לבחור באוהל השלום בכל מקרה, ולא נראה בעיני כל כך נכון להתנות את השלום ב"תיקון"(כדבריך) של ערך שבו היית מעוניין ;) ... לעצם ענייננו, אין כל כך מה "לתקן", אני מבין שהיית רוצה לשנות, כך שהמילה "פורמלית" או "מובנית" לא תופענה בערך, אולם שוב, לנוחותך אחזור על ההגדרה המוכרת לי - חֲבֵרוּת (במשמעות Membership) פירושה שייכות/השתייכות פורמלית/מובנית למסגרת או קבוצה חברתית/פוליטית/אחרת, אם יהיה לך חשוב, תוכל להזמין עורכים וחוות-דעת נוספות לצורך ההכרעה על הניסוח, ניכר בעיני שמאד עקרוני עבורך שתוכל להשפיע ספציפית כאן :o] בברכה, /Orrlingשיחה 22:57, 26 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

מקף או קו מפריד[עריכת קוד מקור]

ע"פ ויקיפדיה:מקף וקו מפריד אני לא בטוח שכל העריכות שלך בתיקוני טווחי השנים הן נכונות. Shannen - שיחה 21:33, 26 במאי 2011 (IDT)

ולמה? שים לב מה הוסבר לי כאן. יש בתיקונים שלי שתי רמות - האחת היא הפיכה ממצב של 1920-1921 ל- 1921-1920 כך שהשנה המוקדמת תיקרא קודם (מימין לשמאל), והשנייה זו בחירה עיצובית, והיא מכניסה מקף ארוך בטווחים שיש בהם פער מספרי: 1920–1930. אבל תסביר שאדע אם אני טועה. /Orrlingשיחה 21:48, 26 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
הסדר הוא נכון. הבעיה כפי שהיא מוסברת ויקיפדיה:מקף וקו מפריד#קו מפריד לציון טווח. "קו מפריד לציון טווח הוא אותו קו המשמש את המקף, כלומר הסימן שמופיע במקלדת בין סימן הפלוס והאפס." לא הייתי מעיר על כך אילולא השתמשתי היום בלינוקס במע' שאינה עברית והמקף נהפך לג'יבריש. Shannen - שיחה 22:18, 26 במאי 2011 (IDT)
תודה. לאחר שקראתי שם עכשיו, אני שואל את עצמי אם מה שנכתב בזמנו בדף שיחת המשתמש שלי סותר את זה, ולהבנתי זה לא סותר אלא מאפשר להשתמש גם בקצר וגם בארוך (אני מצטט): "טווחי מספרים, ובהם שנים, נכתבים בוויקיפדיה כאשר המוקדם הוא מימין. (...) עליהם גם להיכתב כך, וגם להיראות כך. אפשר להשיג את זה באמצעות הקו המפריד שמופיע בתווים במצב עריכה. (...) הפתרון האישי שלי הוא שימוש בקו מפריד, ואז לא צריך להפוך סדר, כך: 1948–2011. הקו המפריד נמצא מתחת לתיבת העריכה, משמאל למקף"...
אז אני לא מוצא בעיה, אבל מוכן לשמוע מה אומרים על הנושא עוד עורכים. לי אין בעיה להפסיק להשתמש במקף הארוך, אבל קח בחשבון שאם יש לך קושי טכני לראות מקף ארוך אז יהיה לך קושי לקרוא את וויקיפדיה שבה נעשה שימוש באותו סימן במגוון רחב של מקומות ולא רק בטווחים. ואני מניח שבמערכות שונות הקושי הוא לא רק עם הסימן הזה. /Orrlingשיחה 22:50, 26 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
רק אומר שעד כמה שידיעתי משגת דף השיחה שלך אינו דף מדיניות :-) ומכאן שהציטוט הנ"ל לא יכול לבוא כתחליף לדף כזה. Shannen - שיחה 06:35, 27 במאי 2011 (IDT)
נו, אבל בעצמך אמרת שהבעיה שלך עם אותו מקף ארוך היא טכנית, ולא לשונית. אז לפחות, אם אני מבין נכון, מה שמופיע בדף המדיניות (כך זה נקרא?) שהפנית אותי אליו מבטל את הדברים שנאמרו לנו בדף שיחת המשתמש ולפיכך לא לעשות יותר שימוש במקף ארוך בטווחים מספריים? אם זה הדין, אקבלו. אולם לשם כך עלי לדעת שזה אכן הדין. /Orrlingשיחה 06:42, 27 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
זה הדין לפי דף המדיניות. Shannen - שיחה 07:18, 29 במאי 2011 (IDT)

לגבי מה שכתבת על האלבום Live in Luleå, הוויקפדיה האנגלית חולקת עלייך.

בגלל שמדובר בלהקה שבדית, אני סומך עלייך ועל וויקיפדיה השבדית שידייקו יותר. לכן אני מקבל את התיקון שלך ברצון רב (ותודה :P לא הייתי מגיע לזה לבד, אני לא קורא שבדית). אם זאת, אודה לך אם תואיל בטובך לבדוק את העניין לעומק.

שבוע מצויין, Eranglo - שיחה 19:51, 28 במאי 2011 (IDT)

מה בדיוק? בסה"כ חיזקתי את שכבר כתבו קודמיי בערך. ולשם ביטחון ניגשתי באמת לוויקי השבדית וראיתי (כך גם באנגלית!) שהאלבום יצא ב-2009. אז איפה חולקים עלי? /Orrlingשיחה 19:53, 28 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
יכול להיות שאני מתבלבל.
אם כך, כל טוב, וסליחה על ההטרדה.
Eranglo - שיחה 20:18, 28 במאי 2011 (IDT)
שום הטרדה הכל בסדר, אם מסתבר שטעיתי תאמר לי, /Orrlingשיחה 20:20, 28 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
תיקנתי בערך - הסינגל Mercy Street לפי מה שראיתי אינו מתוך Live in Luleå. אלא סינגל עצמאי. Live in Luleå כולל 12 טרקים, ואין קשר ל-Mercy Street.‏ /Orrlingשיחה 23:02, 28 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

העברות ערכים[עריכת קוד מקור]

התבקשת בעבר, ואני חוזר ומבקש שוב - אל תעביר ערכים בלא דיון מקדים בדף השיחה. דרור - שיחה 11:59, 29 במאי 2011 (IDT)

זה כולל גם העברות שאין כל ספק בנכונותן ? מטרתי היא בין היתר למנוע בזבוז זמן של וויקיפדים, כשיש לי ספק הכי קל אני מקדים ופונה בדף השיחה כידוע, ואלו רוב המקרים. גלה נא גמישות, אני ער (וגם אתה) להרבה העברות שמות ערכים שמבצעים עורכים מתוך אכפתיות וידע, ללא פרסום מקדים, הנימוק מופיע בתקציר ההעברה, ואני רואה זאת (אישית) בחיוב. זה מקום של שיקול דעת ואחריות, שתמיד כידוע ניתן לבטלו ולהחזיר שם קודם. זה פשוט חוסך זמן ומאפשר עבודה שוטפת. ועם זאת אגביר את הפרופורציה של הדיונים המקדימים לפני העברותיי. תודה /Orrlingשיחה 14:46, 29 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
לפעמים אתה צודק, ולפעמים אתה טועה, אז לחסוך את הזמן של ההעברה שלך, ההחזרה, והדיון - עדיף לקצר - שים הודעה בדף השיחה ובלוח המודעות ותמתין כמה ימים. אם מתפתח דיון - תמתין אפילו שבוע. בסופה של הדרך, זה יחסוך את הזמן. דרור - שיחה 15:22, 29 במאי 2011 (IDT)
העיקרון מקובל, אבל תן לי מעט קרדיט. ראיתי את השינוי בחזרה של סאנדור, הכל מצוין. אבל ביחס לכמות ההעברות שלי זה בטל בשישים, וגם זה נעשה לאור מודל שכבר "נטחן" בדפי שיחה בעת האחרונה תחת הכותרת "אין פירוש נוסף, נא לבטל הסוגריים" (תוכל לראות שלל העברות מדויינות ברוח זו, שבהן ההכרעה הייתה להסרת הסוגריים). אז אם תראה לי יותר ממקום אחד שלא צדקתי, אבין. אני עושה חושבים, ו-90% מההעברות שלי הן תיקוני טעויות, שאין עליהם עורר (ראה תרומותיי). אז רק תן קרדיט. הרי לא תחשוב שאיני שקול. שים לב כמה דיוני שינוי-שם יזמתי בדפי שיחה (וכמה העברות מבוצעות בוויקיפדיה ללא דיון קודם). כשאני כבר מעביר, זה רק לאור מופעים ותקדימים דומים שנעשו בעבר ושהמקרה הנוכחי מתאים להם. אז היה בטוח שהעיקרון ידוע לי ושתמיד ניתן לבטל העברה שלי לאחר שנוצרו תנאים שמצדיקים זאת (כמו שנעשה עם סאנדור). כל זה עדיין מהיר ויעיל הרבה יותר מאשר ליזום פרוצדורה פורמליסטית שיפה למקרים מסוימים שאני יודע לזהותם. /Orrlingשיחה 15:32, 29 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אלה הנהלים שהתקבלו פה, ויש בהם היגיון - לא כולם עוקבים על כל הערכים כל הזמן. עדיף ללכת בדרך המלך מאשר לקחת קיצורים שאחר כך יכולים להסתיים באי נעימות. דרור - שיחה 20:07, 29 במאי 2011 (IDT)
אם לא קשה לך תנסה להגיב לנושא של שיקול הדעת שוויקיפד מנוסה לוקח, תוך הבנת העקרונות (ואני מבין אותם, כבר אמרתי). נראה לי שפורמליסטיקה לחוד (ומובן שהיא נדרשת לקיום מערכת מורכבת), ואחריות ושיקול דעת לחוד - היכן בהעברות שבוצעו נפלה לדעתך טעות? דרך המלך מצוינת, ובאותם מקרים שאני מקצר את הדרך לא ידוע לי על כל אי-נעימות; אדרבא. תתייחס לכל מקרה לגופו, כפי שאני עושה. ואז תוכל בוודאי לראות שברוב המכריע של המקרים אני פותח דיון. תנסה לראות את התוצאה: האם יש בה דופי? ואם אין, הרי שתבין מכך (מה שאני מנחש שאחרים מבינים) שאני עורך טיפהל'ה ותיק שמפעיל מדי פעם שיקול דעת נבון שמתבסס על ההיכרות הנאה שלי עם כללי שמות הערכים והתעתיקים במקום הזה. כשיש סיבה להיות נוקשה אני דובק בה, כידוע לך. אבל איך אנחנו ניראה אם על כל הוספת מקף או תיקון תעתיק שגוי נמלא פה דפי שיחה? /Orrlingשיחה 20:19, 29 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

הי אורלינג, לתשומת ליבך דבריה של חנה בדף השיחה שלי. אני מציע שתתמקד בקריאת חמשת הכללים להעברת ערכים שהיא כתבה - אני מסכים איתם ומציע לפעול לפיהם. אולי כדאי שתקבל על עצמך זהירות יתרה בפעילות העברת שמות הערכים, למרות ביטחונך בשיקול הדעת שלך, לאור מקרים בהם היה מי שחלק עליו. תודה, יוסאריאןשיחה 11:17, 31 במאי 2011 (IDT)

הי, תודה על ההתייחסות לנושא. חשוב להשמיע, וחשוב להמשיך בפעילות העברת שמות הערכים המבורכת. קצת חבל שבכלל נדרשת (בשוגג) לדברים שנאמרים/נכתבים ע"י אותה משתמשת. אין זה רצוי. לענייננו - כידוע לכולם וגם לך, אין דופי באף לא אחת מהעברות-הערכים שאני מבצע, והמקרה של אודיטוריום חיפה חריג והוא אף תוקן בקלות ע"י משתמש שגם הסביר שם את דעתו, והכל בסדר. על מקרה בודד לא מקימים מהומה וששון, ואני מבין שפשוט לא בחנת את הדברים קודם לפנייתך. אז באמת שאין לך מה להידרש לזה, הרי ידוע לך שכלל פעולותיי מועילות וטובות - לרבות ההעברות. העברה תוך שיקול דעת שמפעיל העורך, ששם ליבו לטעות בשם, היא מהלך שמבוצע כאן מדי יום ע"י עורכים שונים ומגוונים. המהלך תמיד מלווה בתקציר הסבר, או שאנו מטרימים אותו בבקשה בדף שיחת הערך הרלוונטי. אתייחס להערתך הנבונה (והכללית מדי) בעניין "לקבל על עצמך זהירות יתרה בפעילות העברת שמות הערכים, למרות ביטחונך בשיקול הדעת שלך, לאור מקרים בהם היה מי שחלק עליו" - 1. כפי שנאמר בפוסט שמעליך, אותו תוכל בוודאי לקרוא בהינתן שלא קראת, העברת שמות ערכים היא אקט שאני מבצע תמיד תוך זהירות ומחשבה תחילה וביטחון בנכונות הצעד (למשל לאור העברות דומות שקוימו), לרוב לאחר שפורסמה בקשה בדף שיחת הערך; 2. כאמור, זולת "האודיטוריום" לא היו "מקרים בהם היה מי שחלק" על שיקול דעתי :). קל יהיה לך לראות שדווקא במקרה כמו מפלגת העצמאות הערבית העברתי בוצעה לאחר דיון, שבו לא היו התנגדויות במשך עשרה ימים(!) וההחזרה לשם המקורי היא שבוצעה ללא כל דיון (הדיון בהחזרה התבצע בדיעבד...). ההעברה של סאנדור (איי פארו) הייתה מוצדקת בהיעדר פירוש נוסף, על סמך העברות קודמות על אותו העיקרון, דף הפירושונים סאנדור נוצר רק לאחר מכן, וממש לא קרה שום דבר. אז אני פשוט ממליץ שתבחר למה ראוי להתייחס ולמה לא.
אי לכך, וכפי שגם בוודאי שוכנע בן-שיחי כאן לעיל (אני מקווה), ההעברות הן ברובן המכריע נכונות ואותה הערה מצדו באה לאחר שהסרתי את הסוגריים מסאנדור בהיעדר פירוש נוסף. העברות ערכים מבוצעות כאן יום-ביומו ע"י וויקיפדים ללא דיון מקדים, וכשאני בוחן את כליות ההעברה שאליה אני שם לב, אני מתרשם שזו העברה אחראית ונכונה, ולכן לא מעיר למעביר/ה.. (אני מניח שגם אתה לא) אני יוצא מנקודת הנחה שעורך שלוקח על עצמו לתקן טעות בשמו של ערך עושה זאת ממקום אחראי של הבנת כללי שמות ערכים, ואכן התוצאה מקובלת על הקולקטיב שהנה לראיה, איש לא משחזר את ההעברות ברובן המכריע. ותוכל כמובן לעבור על ההעברות שלי, וגם להתרשם מכמות הדיונים שאני יוזם בבקשות העברה. עקרונות נועדו להעניק מסגרת וכפי שנאמר אני מכבדם, ובמקביל נמנע מלהטריח את העורכים בדיונים על זוטות, אם אני מזהה שמדובר בזוטא. הכל לשם זרימת המערכת. לכן, הקרדיט הרב שאני מקבל לפעולותיי הוא במקום, והוכחתי זאת. עם זאת כפי שאמרתי לבן-שיחי, אגביר את היקף ההודעה-המקדימה. זכור שלא כל דבר שמופיע בדף שיחת המשתמש שלך צריך לקבל משקל כלשהו, בפרט לנוכח מה שכבר ידוע לך ולכולנו; ולאור ה"דוגמאות" שמצורפות שם שמוכיחות דווקא ההפך ממה שהיא מנסה "לטעון"..
בנוסף, משום מה טרם התקבלה תשובה לנושא של עורך רשום-או-לא-רשום, שעלה בשיחתנו בפסקה "בקשות חסימה" כאן-לעיל, כפי שוודאי ראית הגבתי שם (יתכן שהשבת במקום אחר; מקובל להמשיך שיחה באותו דף שבו היא התקיימה).
בברכה ותודה, /Orrlingשיחה 20:11, 31 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
הי אורלינג. בנוגע לדבריך קודם בעניין שיקול דעת בהעברת שמות ערכים, יש כללים ברורים, כפי שצויין למעלה. שיקול דעת הוא דבר סובייקטיבי במהותו, ולכן אינו קביל. הוויקיפדיה שלנו נכתבת במשותף, וגם שיקול הדעת אמור להיות משותף ולא של אדם יחיד.
ישנם מקרים יוצאי דופן ובודדים, ושוב: יוצאי דופן בודדים, בהם תופיע שגיאת כתיב אמיתית. אין הכוונה כאן לטעות בהיגוי או בתעתיק, לא לכתיב חסר או מלא, וגם לא לקיום דרך מקובלת יותר מאחרת לכתוב את שם הערך; אלא רק לשגיאת כתיב. לדוגמה: עבן חן במקום אבן חן. במקרים כאלה שיקול הדעת יתקבל בברכה.
אך במקרים אחרים, שהם רוב מוחלט של המקרים בהם מועבר שם ערך - אנא כתוב בדף השיחה של הערך את ההצעה, והפנה את תשומת לב הוויקיפדים לשם מלוח המודעות. כפי שמקובל אצלנו. כך נוהגים גם אחרים. בברכה, דני. ‏Danny-w21:40, 31 במאי 2011 (IDT)

שלום מדוע מחקת את הביאוגרפיה של אינה? Gabiarakelian 22:35, 30 במאי 2011 (IDT)

שלום, מה מחקתי? שום דבר לא נמחק. הוסרו כותרות שלא היה תחתיהן כל טקסט. /Orrlingשיחה 22:41, 30 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אתה מעונין לעזור לי לערוך את הדף הזה? Gabiarakelian 22:46, 30 במאי 2011 (IDT)
כפי שבטח ראית, אני כבר עוזר קצת.. :] משהו מיוחד שצריך? /Orrlingשיחה 22:48, 30 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
כן תודה רבה תמשיך ככה Gabiarakelian 22:49, 30 במאי 2011 (IDT)
(: /Orrlingשיחה 22:49, 30 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
תגיד אתה יכול בבקשה רבה לערוך תאלבומים של אינה ? Gabiarakelian 22:51, 30 במאי 2011 (IDT)
מה כוונתך לערוך את האלבומים? ראיתי את הדיסקוגרפיה שמופיעה בערך, סידרתי. עליך לספק חומר ותוכן אם את/ה רוצה להעשיר את המידע שקיים. /Orrlingשיחה 22:53, 30 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אממ.. להוסיף תמונות לאלבומים וסינגלים וטור ועוד קצת כי אני לא יודע עדיין איך עושים הכול.. 22:56, 30 במאי 2011 (IDT)
(: אני לא מציע להוסיף תמונות לפני שיש איזשהו טקסט.. אני לא חושב שהיינו רוצים להתחרות באתרי-המעריצים, אלא לחלוק ידע (למשל על ההישגים שלה, היכן הופיעה, איזה חומר היא מבצעת) ולכן אולי תתחיל בלגייס מידע (מהאתר שלה למשל, או מוויקיפדיות זרות) ותשלב אותו בערך. נראה לי שרשימת הסינגלים כבר די ממצה.. /Orrlingשיחה 23:08, 30 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אני מדבר על בתוך האלבומים שלה Gabiarakelian 23:19, 30 במאי 2011 (IDT)
למה שלא תספר מעט על האלבומים, על התכנים, על החומרים שהיא מבצעת ? /Orrlingשיחה 23:24, 30 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אווקי מחר אני ישלח לך מידע על הזמרת בבקשה ותוכל לעדכן כי אני לא מבין עדיין איך Gabiarakelian 23:26, 30 במאי 2011 (IDT)
(-: או קיי. /Orrlingשיחה 23:28, 30 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
תגיד עם אני ישלח לך את זה באנגלית זה יפריע לך? או שאני יכול לתרגם בגוגל ולשלוח זה בסדר? Gabiarakelian 23:30, 30 במאי 2011 (IDT)
חחח לתרגם בגוגל?.. חס ושלום... אני לא אבין כלום, אני חושש. אם לך אין אפשרות להבין את המידע שאתה קורא על מי שאתה כותב ערך אודותיו, זה קצת בעיה, לא?.. :) תנסה ראשית לקרוא ולחלץ מידע שלדעתך ראוי שיופיע בערך, תוכל להיעזר בוויקיפדיה הרומנית והאנגלית, וגם באתר הבית של הזמרת (ואולי יש לך גם מקורות אחרים?). תוכל לשלוח לי משם חומר שבחרת כמתאים ואני אסייע לך לעבד אותו לערך העברי. /Orrlingשיחה 23:37, 30 במאי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אווקקי אני ישלח מחר תודה :) 23:44, 30 במאי 2011 (IDT)

למרות שאני מעריך מאד את תרומותיך למיזם, אני סבור שגסות הרוח המאפיינת חלק מהתבטאויותיך כלפי משתמשים אחרים אינה מועילה לשיפור איכותו.--כ.אלון - שיחה 22:04, 1 ביוני 2011 (IDT)

באפשרותך להסביר על מה אתה מדבר? יתכן שראית שהגבתי על איומים וטינוּף בדף השיחה, התערבותכם נא כי אנו אמורים כבר להיות מתורגלים בטיפול בהצקות דיאלקטיות מהסוג שמושמע שם. אין מדובר כאן במשתמש/ת לגיטימי/ת להבנתי, אלא בהפרעה חריפה, הוא/היא גם שיחזר/ה את דברי הבלע שלו/ה לאחר שהוסרו לטובתו/ה ‏/Orrlingשיחה 22:08, 1 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
  1. להבהרה: אני מנהל שיחה עם אדם אחד או מספר אנשים? פעם אחת כתוב הגבתי , אחר כך אנו אמורים ואחר כך להבנתי
  2. אביהו הוא אחד התורמים האיכותיים ביותר של מיזם זה, אם לא ה..., והכינויים שאתה/אתם מדביק/ים לו אינם ראויים.--כ.אלון - שיחה 22:15, 1 ביוני 2011 (IDT)
אדם אחד. ה"אנו אמורים" מתייחס למיזם, לעושים הלגיטימיים במלאכה בו. - לכולנו. "אחד התורמים האיכותיים"? : ) מה בדיוק הוא כתב כאן..? מלבד איום וטינוּף בדף שיחת ז'ואו גולאר..? אשמח לדעת. ובהזדמנות, אשמח לדעת מה הקשר בין תרומה למיזם זה לבין רשות להטריד עורכים ודפי-שיחה בהפרעות משונות וגסות-רוח שחשבנו שכבר פסה ממקומותינו. תודה על הבהרתך, ‏/Orrlingשיחה 22:20, 1 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אני מפנה אותך למשפט הראשון שכתבתי בתחילת הפסקה הזו, ומאחל לך לילה טוב.--כ.אלון - שיחה 22:25, 1 ביוני 2011 (IDT)

הוזהרת בעבר להתייחס בכבוד לשותפיך לכתיבה, אך כשלת בכך פעם נוספת. לאור דבריך לאביהו בהם, בין השאר, כינית אותו "מטרידן/ית" ואת דבריו "איומים וטינוף", נחסמת לשבועיים. דורית 22:09, 2 ביוני 2011 (IDT)

בחייאת אורלינג, תעשה משהו כדי שתישאר איתנו קצת יותר זמן הפעם, טוב?

כאמור, ברוך השב, ובתקווה לעתיד ירוק יותר. (או כמו שמישהו אמר פעם: "יחד נשמור על ערכינו המשותפים"). קיפודנחש - שיחה 01:30, 17 ביוני 2011 (IDT)

ברוך הנמצא. לא הלכתי לאף מקום, שבועיים עשיתי רק וויקיפדיה :-)) ושיהיה ירוק-ורוד. זה שילוב נאה. ‏/Orrlingשיחה 01:32, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

תיקוניך האחרונים[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב, אנא הפסק להעביר לכל מקום את עניין ניקיון שאתה מעוניין בו... בשלושת המקומות בהם ביקרתי כרגע ערכת בטעות טוהר = ניקיון, ולא היא! יש לכתוב טוהר במשמעות טומאה וטהרה, אנא בבקשה, הפסק ! בברכה, ובתודה, Rafael Guri שיחה 07:45, 17 ביוני 2011 (IDT)

הכל בסדר..? בטוח...? :-/ ‏/Orrlingשיחה 07:46, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
כן. בברכה, Rafael Guri שיחה 07:49, 17 ביוני 2011 (IDT)

שלום, הסבר לי בבקשה את פשר עריכתך זו: לפי התקציר – בצעת שחזור מהיר ללא נימוק, ומכאן שאלותיי:

  1. האם אתה מנטר או מפעיל מערכת המחזיק בסמכויות שחזור?
  2. מדוע ביצעת שחזור מהיר של עריכתי?
  3. האם לדעתך העריכה שלי היא השחתה?
  4. האם אתה יודע ששחזור מהיר היא פעולה המיועדת רק לביטול של השחתות ברורות?
  5. מדוע לא הוספת תקציר עריכה המסביר את עריכתך?
  6. אם אינך מפעיל מערכת או מנטר, מדוע יצרת תקציר עריכה שנראה לי כמתחזה לכזה?

אבקש שתבטל את עריכתך. תודה, חזרתישיחה 08:47, 17 ביוני 2011 (IDT)

בוטלה עריכה לא טובה ושאינה במקומה (יתכן בוודאי שיש עוד כאלו...?) - אם אחזיר את העריכה שבוטלה מה השגנו? מאחר שאת/ה המשתמש/ת שערך/ה את הצורה "חג השבועות", עליך לדעת שצורה זאת אינה טובה, ולכל הפחות פחות-טובה ביחס לצורה חג השבועות, בהקשר דנן. באפשרותך לכתוב מדוע הצורה הלא-סטנדרטית שבחרת מתאימה יותר לשיטתך ‏/Orrlingשיחה 08:56, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
לא ענית על אף אחת משאלותי, וזה לא יאה. אני כן אשיב לך: זו כן עריכה נכונה, כי חג השבועות זה דף הפניה, ותמיד עדיף לקשר ישירות ולא לדף הפניה. קישור לחגי ישראל ומועדיו בהחלט ראוי ליד שבועות. העריכה שלי לא הייתה השחתה – ואסור היה לך לבטלה בשחזור מהיר (שאיני יודע באיזו סמכות עשית זאת) ועוד ללא נימוק. אם לא תענה עניינית על כל אחת משאלותיי - אפעל באמצעים נוספים. חזרתישיחה 09:09, 17 ביוני 2011 (IDT)
ככל שידוע לי אין לי שום תוכנית לשתף פעולה עם איומך המשונה, ואתה מוזמן לפעול בכל אמצעי לגיטימי. אבל עם זאת אשיב את גרסתך לעת-עתה כמחווה לכך שטרחת להסביר אותה בדיעבד, מה שהיה עליך לעשות במעמד שמירת העריכה עצמה (וראוי עדיין שתדסקס את נושא טיב עריכותיך עם עורכים ותיקים פה). ‏/Orrlingשיחה 09:13, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
תודה שתיקנת, אך מאחר שלא ענית על אף אחת משאלותיי, ההמשך יהיה בויקיפדיה:בירורים (ולפנות למקומות אחרים בוויקיפדיה כי אתה לא משיב לעניין זה לא איום. זו הודעה). חזרתישיחה 09:25, 17 ביוני 2011 (IDT)
אוקיי. ‏/Orrlingשיחה 09:27, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

שלום אורלינג.

ביקשת ממני לשנות את השם של הערך. מדוע לדעתך השם לא בסדר ? ... דווקא השם שעכשיו נמצא ניראה לי בסדר גמור. פארוק - שיחה 11:31, 17 ביוני 2011 (IDT)

היי, אני מוכן להתייעץ עוד; נראה לי - הן ממה שהצלחתי להבין מתוכנו של הערך והן ממקבילות האינטרוויקי - שכוונתך הייתה לכתוב על המודל האורבני הרב-מרכזי, ולא "רב-קוטבי", בוא נבדוק את זה שנינו, בסדר? ועל כל פנים תנסה בבקשה לא לתרגם מאנגלית בצורה שעשית שיצרה משפטים לא-קריאים. תודות. ‏/Orrlingשיחה 11:40, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אני לא מבין על מה אתה מדבר. אותי לימדו שזה נקרא הדגם הרב קוטבי וזה השם שלו בעברית בכל ספרי הגאוגרפיה העירונית. פארוק - שיחה 11:46, 17 ביוני 2011 (IDT)
אז יתכן שאני טועה כאן. אני מתרשם בהחלט שהעבודה של האריס ואולמן הייתה על דגם רב-גרעיני, או רב-מרכזי; אבדוק. תודה. ‏/Orrlingשיחה 11:51, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
תראה, שאני למדתי גאוגרפיה עירונית אז היה ספר לימוד שנקרא: "גאוגרפיה עירונית - יסודות" בהוצאת ספרים אחיאסף שאותו כתב פרופ' אלישע אפרת. ושם כתוב במפורש על הדגם הרב קוטבי , הדגם המעגלי, והדגם הגזרתי. עוד בנוסף ל-3 הדגמים העיקריים ישנו דגם נוסף ולא משמעותי כל כך שהוא נקרא: "דגם אורכי" שהוא בעצם התחלה של דגם שתי וערב. בנוסף לכל הדגמים העיקריים, ישנם גם סוגי דגמי ערים שהם לפי מיקום גאוגרפי, כלומר לפי אזורים בעולם. ישנו הדגם של העיר הסינית, העיר האמריקאית, העיר המוסלמית וכו' וכו' . פארוק - שיחה 12:21, 17 ביוני 2011 (IDT)
מצוין, ונכון מבחינתי, אתה בעצמך אמרת שלמודלים אורבנים יכול להיות יותר משם אחד בעברית. :) ‏/Orrlingשיחה 12:23, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
נכון, יש להם כמה שמות. למשל "דגם שתי וערב" נקרא גם: דגם ישר זוית ( דגם 90 מעלות ), וגם "דגם מעגלי" נקרא גם: דגם קונצנטרי שזה גם באנגלית. פארוק - שיחה 12:30, 17 ביוני 2011 (IDT)
אמת, אחלה. - אם כי לגבי הנושא של זוית ישרה ב-Grid plan כבר הבאתי תימוך לכך שזה לא במאה אחוז נכון שגריד הוא מודל ישר-זווית באופן בלעדי, רשת (שזה גריד, בעצם) יכולה להיות מתוכננת גם בזוויות לא של 90 מעלות. דגם קונצנטרי מאד חשוב להפנות לדגם מעגלי, אצור זאת עכשיו. בעניין של הרב-קוטבי, אתה זוכר אולי מדוע זה מדבר על "קטבים"? והרי הם מדברים על ריבוי-מרכזים (כחלק מתפיסה שלא מוכרח להיות מע"ר יחיד; גישה נוראית בעיני אבל זה לא שייך) כלומר הגישה היא של "גרעינים תפקודיים" ולא של "קטבים". ‏/Orrlingשיחה 12:47, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
תראה, לא יתכן שיש בעיר גדולה מע"ר (מרכז עסקים ראשי) אחד גדול ולידו יקום עוד אחד כזה גדול. תמיד ליד מע"ר גדול יצוצו עוד כמה קטנים כאלה שהם נקראים בעברית: "מע"ר משנה". כלומר תמיד יהיה מע"ר ראשי - אחד גדול וסביבו עוד כמה קטנים יותר ופחות משמעותיים. המתכנן כניראה היתכוון לומר שיש גרעין של עיר ראשית גדולה וסביבה זרועות שיוצאות החוצה אל עבר הפרברים. (מה שבדרך כלל קיים בתוך עיר אחת גדולה כמו למשל "תל אביב"). פארוק - שיחה 12:54, 17 ביוני 2011 (IDT)
מה שהבנתי זה שהעיר 'מתארגנת' בצורה מבוזרת יחסית ל"עיר-של-מע"ר-יחיד" וכך תושבים שיש להם אמצעי ניידות יכולים ליהנות מהאפשרות לנוע בין סוגי-השימושים השונים של הקרקעות, שאינם מרוכזים במקום אחד: אזור הסעדה ומלונאות במזרח העיר, אזורי המגורים במערב, ואזור המשרדים והממשל במרכז על גדת הנהר, לדוגמא. זה לא כ"כ קשור לפרוורים. ‏/Orrlingשיחה 13:03, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
בסדר, אבל מע"ר לא יכול בכל מקום. מע"ר תמיד יהיה במרכז העיר או במקום שמימנו הוא מיתפשט לכיוון מרכז העיר (כמו למשל: ניו יורק). לעומת זה -"אזור תעשייה" תמיד יהיה בקצה של העיר. ואזור מלונות לא חייב להיות במרכז העיר. פארוק - שיחה 13:18, 17 ביוני 2011 (IDT)

שלום, פתחתי נגדך תלונה בויקיפדיה:בירורים. בברכה, חזרתישיחה 13:56, 17 ביוני 2011 (IDT)

בסדר. בהצלחה. ‏/Orrlingשיחה 14:05, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

שמות הערכים העוסקים במצעדי הפיזמונים של בילבורד הוט 100[עריכת קוד מקור]

אשמח אם תוכל לכתוב את עמדתך בחלק "עמדת הצד השלישי" בהצבעת המחלוקת הנ"ל. TVJunkie - שיחה 17:22, 17 ביוני 2011 (IDT)

באמת שאיני יודע מהו ה"צד השלישי", אולם אם זה בנוגע לשם הערך, אני איתן בהבנתי שראשית כל, על שני הערכים ש"מחלקים" ביניהם את רשימות הזוכים לפי עשורים, להתאחד בערך משותף. שמו של אותו ערך - וזה המיטב שאני מצליח להגות כרגע - יהיה בילבורד הוט 100: זוכי המקומות הראשונים. אם, למרות זאת, ההחלטה היא לנהל שני ערכים נפרדים, השם צריך לדעתי להיות זוכי המקומות הראשונים בבילבורד הוט 100: 2009-2000 וזוכי המקומות הראשונים בבילבורד הוט 100: 2010 ואילך. ‏/Orrlingשיחה 17:34, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

שלום אוקלינג,

שמתי לב לכך שאתה לפעמים מנקד מילים. איך אתה מנקד – במקלדת רגילה, במקלדת מיוחדת, בסרגל ניקוד?

אתה מכיר את פריסת המקלדת החדשה שמפתח מכון התקנים, שבה אמור להיות קל יותר להקליד ניקוד? אפשר להתקין אותה מכאן. אם עוד לא ניסית אותה, אשמח אם תנסה ותספר לי מה חשבת על זה. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 21:42, 17 ביוני 2011 (IDT)

לא, לא! עוד לא יצא לי להיפגש עם אותה מקלדת-ניקוד פנטסטית (שאני קורא לה מִקֶּדֶת), שמישהו אחר כאן דיווח לי אודותיה באחד הארכיונים של דף זה ושאני באופן אישי כבר מזמן הפלגתי במחשבה על משהו כזה.. זאת אומרת, אין לי שום ביטחון שמה שאתם מדברים איתי עליו - "פריסת המקלדת החדשה" - זה מה שעולה לי בראש. מה שעולה לי בראש זו מקלדת עם מקשי-ניקוד שיופעלו באמצעות SHIFT או CTRL... ממש כמו שבארצות עם סימנים מיוחדים (כמו סקנדינביה) המקלדת הסטנדרטית היא בעלת פיצ'ר מובנה של שלושה-חמישה מקשים של תנועות שיש רק בשפות שלהם. יש לי סרגל ניקוד בוויקיפדיה מתחת לחלון העריכה. מה שאני עושה בלי קשר זה ניקוד באמצעות התאמת-מקלדת שעשיתי באופיס! זה נחמד לגמרי. אבל אוקי, מבטיח לדגום את מה שבלינק שנתת, תודה :) ‏/Orrlingשיחה 22:00, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
מִקֶּדֶת! ענק!
כן, זו מקלדת שהרעיון מאחורי התכנון שלה הוא קל לזכור את המיקום של סימני הניקוד וקל להקליד אותם על־ידי אלט ועוד מקש אחד, במקום הסיבוך עם Caps Lock וכל זה.
אשמח אם תנסה ותספר לי איך זה. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 22:11, 17 ביוני 2011 (IDT)
אחלה ‏/Orrlingשיחה 22:15, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אורלינג: כמדומני שפעם כבר ניסיתי לשכנע אותך להתקין את המקלדת שאמיר ממליץ עליה. זה בדיוק כמו מה שתיארת לך כש"הפלגת על כנפי הדמיון": צירה הוא אלט-צ, חיריק הוא אלט-ח, ובוא נראה אם תצליח לנחש לבד איפה השווא. יש רק חריגה או שתיים: שין שמאלית זה לא אלט-ש (כבר תפוס), וקֻבוץ זה לא אלט-ק (כנ"ל). גם החטפים לא יכולים להצטופף כולם באלט-ח. גם החריגות האלו הוגדרו בצורה ההגיונית ביותר שמתכנני המקלדת הצליחו להגות - עקוב אחרי הלינק שאמיר הניח כאן לפרטים מלאים. קיפודנחש - שיחה 01:02, 19 ביוני 2011 (IDT)
נהדר, אז זה אתה שאמר לי בזמנו על הַמִּקְלֶדֶת-הַמְּנַקְּלֶדֶת, אני מניח שזה יישום להורדה על המחשב? אעשה זאת על המחשב המתאים, ומקווה ליהנות, אם כי כשאני ביישומי אופיס יש לי כבר ניקוד זריז מופלא! ‏/Orrlingשיחה 01:06, 19 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

לפני שאתה מבצע סדרת שינויים משמעותיים כאלה כדאי לדון בעניין מחוזות/אזורים באיטליה. שנילי - שיחה 22:11, 18 ביוני 2011 (IDT)

השינויים המשמעותיים הם בעקבות הצעה שלא היו לה התנגדויות בדף השיחה של אזורי איטליה. כעת נשאר לי רק לסיים עם תיקוני הלינקים וליצור קטגוריית איטליה:אזורים במקום איטליה:מחוזות ‏/Orrlingשיחה 22:12, 18 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
שינוי כזה שמשפיע על עשרות ערכים דורש דיון ותמיכה ולא רק הערה אגבית שלא זכתה בתגובות. עריכותיך שוחזרו עד לקיום הדיון ומיצויו. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:25, 18 ביוני 2011 (IDT)
ואותי אתה שולח לדסקס את נושא טיב עריכותיי עם עורכים ותיקים פה... כמות העריכות שלך ששוחזרו היא מדהימה, הן באופן יחסי לכלל עריכותיך והן באופן מוחלט. אתה משנה שמות של ערכים ללא דיון הולם, וזאת בערכים שמקושרים לאלפי ערכים אחרים. חזרתישיחה 23:04, 18 ביוני 2011 (IDT)

אורלינג שלום[עריכת קוד מקור]

צור איתי בבקשה קשר באי מייל. פארוק - שיחה 06:39, 19 ביוני 2011 (IDT)

אחלה מה המייל שלך? ‏/Orrlingשיחה 06:41, 19 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
תבדוק בבקשה איך שולחים דרך דף המשתמש כי אי אפשר לכתוב כאן כתובת אי מייל. פארוק - שיחה 06:57, 19 ביוני 2011 (IDT)
שיואו אני לא חושב שאני יודע איך עושים זאת. העורכים כותבים לי מיילים, דרך פיצ'ר כלשהו של האתר אבל אני כנראה עוד לא יודע איפה הוא. ‏/Orrlingשיחה 06:59, 19 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
האמת שגם אני לא יודע. וגם אני מתכתב עם משתמשים דרך אתר וואלה. אולי תגיד לי באיזה אתר יש לך כתובת אי מייל ואני אנסה ליצור איתך קשר שם. פארוק - שיחה 07:03, 19 ביוני 2011 (IDT)
בוקר טוב. הדרך הפשוטה לשליחת מייל: בטור הימני יש תיבת כלים. לחיצה על "שליחת דואר אלקטרוני למשתמש זה" - ואתה בפנים. גרש - שיחה 07:16, 19 ביוני 2011 (IDT)
תודה ובוקר טוב. פארוק - שיחה 07:18, 19 ביוני 2011 (IDT)
אתה מוזמן להשתמש בכפתור ששנינו למדנו עליו היום. אחכה למייל. ‏/Orrlingשיחה 07:31, 19 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

נשלח - מקווה שקיבלת את ההודעה. פארוק - שיחה 07:44, 19 ביוני 2011 (IDT)

עניתי, ‏/Orrlingשיחה 07:50, 19 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

היי אורלינג. שמתי לב עכשיו לדיון שהיה בוק:במ בנוגע למאה ה-1 ולדברים שכתבת בדף השיחה של הערך. כבר דובר מספיק על כך שהעברות נרחבות צריך לבצע לאחר דיון במזנון, אבל רציתי רק להעיר לגבי דבריך על כך שניתן ליישם החלטה כלשהי לאחר דיון בדף השיחה, בעקבות ספירת קולות. ניתן ליישם החלטה לאחר דיון בדף השיחה אם לא הובעו התנגדויות (וכל עוד השינוי אינו עקרוני) או במקרים חריגים. במקרה שישנה מחלוקת, יש כלים אחרים ליישובה, אבל "הצבעה" בדף שיחה, או ספירת קולות בדיון בדף שיחה, אינם מהווים כלי המעוגן בנהלים, באמצעותו ניתן לקבל החלטה פורמלית. תומר - שיחה 15:45, 19 ביוני 2011 (IDT)

כן כאמור ההכרעה בדיונים, כפי שלמדתי במגוון מקרים, היא אכן לפי החלטת/הסכמת רוב המידיינים, ושינויים ייעשו גם אם נרשמה התנגדות כל זמן שמספר התומכים גדול יותר, ולחילופין לא יצאו לפועל אם מספר המתנגדים גובר, ארבעה תומכים מול שניים אינו מהווה "מחלוקת" שוות-משקל כי אם הפסד-בכבוד של עמדתם של אותם שניים לזו של הארבעה כך שאין פה התאמה עם המצב שמוצג על ידך, תודה על ההערה על כל פנים. ‏/Orrlingשיחה 16:03, 19 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
שינויים בעקבות דיונים בדף השיחה ניתן לבצע אם יש רוב שהוא כמעט בגדר קונצנזוס. למשל רוב של 5 מול 1 הוא כזה. קשה להגיד שרוב של 4 מול 2 הוא כזה. בכל מקרה, כשראית ששוחזרת ושיש התנגדות משמעותית לשינוי השם, לא הייתה צריך לשחזר בחזרה. במקום זאת, להבא, אני מציע לך לפנות לויקיפדיה:לוח מודעות כדי להפנות ויקיפדים נוספים לדיון. בדיון הספציפי הזה, כדי באמת לפתוח דיון במזנון שכן מדובר בשינוי משמעותי שישפיע על ערכים ותבניות רבות מאוד. יורי - שיחה 20:33, 20 ביוני 2011 (IDT)
זה 20 ערכים. ‏/Orrlingשיחה 20:36, 20 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
נכון, אלא שה-20 ערכים הללו מקושרים לאלפי ערכים. יורי - שיחה 20:41, 20 ביוני 2011 (IDT)
בארור, אבל ההפניות לא נמחקות. ‏/Orrlingשיחה 20:42, 20 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
נכון, אבל זה לא רעיון מוצלח במיוחד שאלפי ערכים יהיו מקושרים להפניות. בכל מקרה, כמו שכבר נאמר לך, את הדיון בנושא הספציפי הזה כדי לך לנהל כאן. יורי - שיחה 21:51, 20 ביוני 2011 (IDT)

אודה לך שתגיב בדף השיחה שם. -יונה בנדלאק - שיחה 17:45, 20 ביוני 2011 (IDT)

מה הקטע של המקף בקטגוריה סרטים מבוססי-קומיקס? זה נראה לי די מיותר... האם אתה מתכוון לעשות שינוי דומה גם בקטגוריות סרטים מבוססי ספרים, סרטים מבוססי סדרות טלוויזיה, סרטים מחזות, סרטים מבוססי סיפורים קצרים? קולנואני - שיחה

בוודאי שאני מתכוון. ה'קטע' הוא כלל לשוני. ‏/Orrlingשיחה 23:40, 20 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אבל בשביל זה יש את ויקיפדיה:בוט/בוט קטגוריות/אולם דיונים אתה לא יכול לעשות שינוי כזה נרחב על דעת עצמך.. (מה גם שזה הרבה עבודה שחורה..) קוני למל •י"ט בסיוון ה'תשע"א• 23:47, 20 ביוני 2011 (IDT)
צר לי. לא ידעתי שאני "לא יכול לעשות שינוי כזה נרחב על דעת עצמי". סך העריכות שלי מיומי הראשון כאן עוברות אני חושב את ה-1,000, ויחד במצטבר הן מהוות שינוי נרחב. אנחנו כאן על מנת לערוך, במתכונת Wiki, וכשעריכה היא נכונה (מלבד שינוי שם ערך) אז לא מכנסים עבורה את העיירה ב"אולם דיונים", או שפספסתי משהו. ;) ‏/Orrlingשיחה 23:52, 20 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
את ההחלפה הזו כבר ביצעת, אבל אנא אל תמשיך לאחרות. פתח דיון בוק:בוטק (שעליו להיות גם בדיעבד על הקטגוריה שכבר החלפת). תומר - שיחה 23:51, 20 ביוני 2011 (IDT)
"דיון" ? על מה בדיוק ? :) ‏/Orrlingשיחה 23:54, 20 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
כתבת לעיל שאתה מתכוון להעביר עוד כמה קטגוריות, וזה כמה מאות ערכים. פתח דיון, זו הדרך היחידה. אם לא תהיה התנגדות, זה כבר ישונה בבוט (מבלי להכביד על השינויים האחרונים). תומר - שיחה 23:55, 20 ביוני 2011 (IDT)
וואלה? - כן, התכוונתי להשתולל קצת על יתר הקטגוריות דורשות-המקף, לא ממש אכפת לי שזה כמה מאות ערכים כי אנחנו כאן בין היתר לשם התחזוקה, ומובן שכרגע יש מספר קטגוריות ששמן לא-תקין; מה בדיוק עניין ה"דיון"? צר לי, שגיאות לשון בערכים אני מתקן כאן ללא "דיון", מקדמת-דנא. תודה על ההערה ‏/Orrlingשיחה 23:59, 20 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
שגיאות לשון מילא, אבל שינוי שם של כמה קטגוריות, שכוללות מאות ערכים, שינוי שעלול להיות לו התנגדות (ולגופו של עניין - אני לא בטוח שזה מתאים למשל בסרטים מבוססי-סדרות טלוויזיה), מחייב דיון קודם. ייתכן שהדיון יעבור בהסכמה ופשוט העניין ישונה. תומר - שיחה 00:03, 21 ביוני 2011 (IDT)
הממ. טוב, אז איפה על הדיון להתקיים? זה בסדר בשיחת הקטגוריה שאותה אני עומד להתקיף, לא? ‏/Orrlingשיחה 00:06, 21 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
זה בסדר, אבל מכיוון שמדובר על מספר קטגוריות הייתי מציע לקיים את הדיון בוק:בוטק (ובכל זאת להפנות מלוח המודעות, כי הדף קצת לא פעיל). תומר - שיחה 00:12, 21 ביוני 2011 (IDT)

הועבר לדף שיחת ויקיפדיה:מקף וקו מפריד
Ori‏ • PTT15:09, 21 ביוני 2011 (IDT)

כפי שידוע לך היטב, מלחמות עריכה ומחיקת דבריהם של אחרים אינם מקובלים במקומותינו. דומה שאתה זקוק להפסקה נוספת. עידושיחה 20:19, 22 ביוני 2011 (IDT)

נראה שחסמת אותו, ולא התייחסת כלל לאורי, שהשתתף גם הוא במלחמת העריכה. מדוע? ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!20:44, 22 ביוני 2011 (IDT)
אופק, קרא את ויקיפדיה:מלחמת עריכהעודד (Damzow)שיחההלוואי והייתי בדיקסי!20:46, 22 ביוני 2011 (IDT)
קראתי (גם קודם), ולא ראיתי שם אזכור כלל לחסימה, פרט לטעות מובהקת. מה הייתי צריך לקרוא? ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!20:49, 22 ביוני 2011 (IDT)
אורי הגן על גרסה יציבה. אורלינג אמור היה לפתוח דיון (כן, כן, עוד אחד...) על מנת לפתור את הנושא ולא להעלות שוב ושוב (ושוב ושוב) את שחזוריו • עודד (Damzow)שיחההלוואי והייתי בדיקסי!20:51, 22 ביוני 2011 (IDT)
ראו גם: שור נגח. עידושיחה 20:53, 22 ביוני 2011 (IDT)
אוקיי, טוב ללמוד משהו חדש :) (למרות שעדיין אני לא מבין, שניהם השתתפו במלחמה, ושניהם לא פתחו דיון בגין הנושא, ובמקום זאת ביטלו אחד את עריכותיו של השני) ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!20:56, 22 ביוני 2011 (IDT)
נכון שעל פניו ראוי היה לעבור לדף השיחה, אבל כשמדובר במשתמש שכזה... • עודד (Damzow)שיחההלוואי והייתי בדיקסי!21:00, 22 ביוני 2011 (IDT)
אה, הבנתי. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!21:03, 22 ביוני 2011 (IDT)

אורלינג העלה הצעה לגיטימית בהתאם למדיניות ויקיפדיה, וארימיס, ללא כל מעשה פסול מצדו של אורלינג, תקף אותו בצורה מכוערת ודוחה. להזכירך, עידו, דווקא כן מקובל למחוק תגובות בסגנון גס-הרוח שבו התבטא ארימיס ("מוחו הקודח והפדנטי" - אני מקווה שלא נשמע לכם ראוי להתבטא כך בקהילה). מעניין שעל כך לא חסמת את המשתמש התוקף. ‏YHYH ۩ שיחה 21:40, 22/06/2011

למרבה הצער, מקובל למחוק תגובות תוקפניות רק כשהן מכוונות כלפי האליטות. כאשר ויקיפד/ית פשוט/ה נופל/ת קורבן למשתמש/ת תוקפני/ת, אין מקובל לנקוט בצעדים נגד התוקף/ת אלא נגד הקרבן. קלאופטרה - שיחה 21:46, 22 ביוני 2011 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: הרבה דברים מעניינים. כבר קראת את שור נגח? קרא גם את שור תם. וחוץ מזה, יש לי דז'ה וו. אל תדאג, לא אחסום אותך על הביטוי "צורה מכוערת ודוחה", וגם לא אמחק את דבריך. עידושיחה 21:48, 22 ביוני 2011 (IDT)
גם אני מצטער להיווכח שהסנקציה הופנתה דווקא כלפי. ולא בדקתי האם היא הופנתה באופן שווה גם כלפי המשחית בתל אביב ובפאנל בוט הקטגוריות. הכל מצער. גם העובדה שאנחנו מגיעים למצב שיש הכרח להגיב בדרכים הנדרשות ועקב כך למשוך אש. מובן שבכל אותם מקרים הנתח הגדול וההגיוני מקרב הקולקטיב נמצא באופן טבעי בצד הנכון, ששואל שאלות, זה מתבטא הן 'מאחורי הקלעים' (מה שאני פחות מעדיף) והן, בטפטוף, ועל קצות האצבעות, בדפים השונים ברחבי וויקי, מה שממשיך ומעודד להמשיך להביא את השינוי ההכרחי בדפוסים הצ'חצ'חיים של אלה שעיניהם טרם נפקחו - ודווקא העורך שהודיע לי על החסימה האחרונה עשה זאת בצורה עניינית וזה משמח בעיני אף שהחסימה עצמה היא - כקודמותיה - מסר גרוע לכולנו. כמו אותם מעצרי-ראווה של פעילים במשטרים לא-שוויוניים, שבהם ההודעה הסמויה היא - "רצוי לצמצם את הפעולות הציבוריות שנועדו לקידום הכלל"; אלא שזה כידוע לא עובד. השתדלתי לכבד את החסימה, שכן היא הייתה פרופורציונלית יחסית לקודמותיה, אולם הכרחי שיעבור המסר שאנחנו כאן בהתנדבות, רובנו מתוך אפס אג'נדה זולת האג'נדה הוויקיפדית-הקולקטיבית, של יצירה עבור מיליוני גולשים, ולאור כך אותם גורמים שמסתובבים בינינו ומנסים לפגוע במולקולות של האוויר המשותף והפוזיטיבי בפעולות כדוגמת האיומים והטִנּוּף כלפי עורכים בשיחת ז'ואאו גולאר, שיחת התיאטרון העירוני, או שתי ההטרדות האחרונות, חייבים לדעת מהן אמות המידה להתנהגות כאן, והם הועמדו במקומם בכל אחד מאותם מקרים. לא ביררתי האם המשתמשים הטורדנים נחסמו/הוזהרו/ננזפו אף שהשאלה הזו עולה, שכן הדבר החשוב שמוטל עלינו, בצד המשך שיפור הערכים והשינויים הרוחביים בהם, הוא להוסיף לשנס מותניים יחד - כל עורך-מתנדב שדעתו אינה נוחה מהמראות הלא-סבירים - ולהמשיך לפעול - כמו שהותחל לפני זמן רב - להבאת מזור למקום המשותף היקר הזה, שאינו שייך לנו כי אם לקוראינו. ‏/Orrlingשיחה 20:29, 25 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אכן, אנחנו כאן בהתנדבות, ולכן איננו חייבים לסבול את התבטאויותיך. לא כל מי שדעתו שונה משלך הוא "משחית", "מטנף" או "טורדני". שימוש בכינויים אלה, לעומת זאת, הוא בהחלט מטריד, כפי שכבר היה עליך לדעת, נוכח חסימותיך הקודמות. מאחר שאתה מסרב ללמוד זאת, אין לנו אלא להפעיל נגדך את הסנקציה הזאת שוב ושוב. עידושיחה 21:30, 25 ביוני 2011 (IDT)
לחסימותיי הקודמות אין שום משקל בכילכול פעולותיי, אם זה טרם הובן; מאחר שאנחנו כאן - כפי שדווקא כן מובן לך - בהתנדבות, גם אני איני חייב לסבול התבטאויות ודפוסים שמקומם מחוץ לגדר העשייה השיתופית והרֵעית. "משחית" אינו מכוון ל"מי שדעתו שונה משלי", כי אם למי שמשחית – כלומר, מבצע בוויקיפדיה פעולות עריכה לא-לגיטימיות – כמו (רק לדוגמא) ההתבטאות בשיחת פאנל הקטגוריות. "מטריד" - בא לתאר את אותן הטרדות חסרות-פשר והסבר בערכים שבהם אני פעיל, האחרון הוא תל אביב, שם המשתמש/ת גם פתח/ה במלחמת עריכה נגד הערך. "מטנף" - מילה לא ראויה כשהיא נטולת-הקשר, אולם היא מתארת שימוש-לרעה ברשות העריכה בדפי דיונים, ומתייחסת לדפוס של אותה התבטאות שעליה הצבעתי, שכמובן יש אחרות ומגוונות מלבדה, פסולות יותר ופסולות פחות. המשותף לאותם דפוסים הוא שאותם אין לסבול כאן, ולא (או לא דווקא) את תגובותיי להם. הייתי רוצה לדעת בביטחון שיש בינינו הסכמה על כך שאין לקבל את אותם מחזות שאליהם שבתי והתייחסתי פעמים כה רבות. העשייה המתנגדת לדפוסים הפוגעניים, ולמען אוויר משופר בוויקי העברית, חייבת להימשך, וזו הסיבה שהיא נמשכת, וחסימה שמופנית כלפיי בוודאי שלא תשנה זאת ולא תסייע. ‏/Orrlingשיחה 21:41, 25 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

הקפצה בלוח המודעות[עריכת קוד מקור]

שלום, בצעת הקפצה חלקית, ולכן בטלתי אותה. חזרתישיחה 20:53, 25 ביוני 2011 (IDT)

אחלה, פרסמתי עכשיו מחדש עם תאריך ושעה עדכניים. ‏/Orrlingשיחה 20:58, 25 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
אבל מחקת מהשיחה המקורית את דבריך, והשארת את התגובות לה כתגובות לשיחה קודמת. אני אתן לך את הקרדיט שעשית זאת בטעות. תקפיץ את כל השיחה, או תשאיר אותה בשלמותה שם, ופתח (כבר עשית כפי שעשית קודם) שיחה חדשה. חזרתישיחה 21:05, 25 ביוני 2011 (IDT)
(: רק טעות קטנטנה, אני לא מקבל קרדיט (ואף לא זקוק) ;-) /א

הצבעת מחלוקת בנושא נפת אסטי[עריכת קוד מקור]

שלום אורלינג. אני מעוניין בפתיחת הצבעת מחלוקת בנושא, ומכיוון שאתה העלת את הרעיון לשינוי השם רציתי לשאול האם אתה מעוניין לפתוח אותה. אם לא, אני אערוך את ההכנות הדרושות. ס123 - ביידיש יש ופה אין?! - שיחה 21:02, 25 ביוני 2011 (IDT)

מצוין, אולם עקרוני בעיני יותר הנושא של תוכן הסוגריים בערכי ערים בעולם: (עיר) או (ארץ). חשוב להכריע שם. במקביל, ואכן בלי קשר, אפשר לפנות להצבעת מחלוקת בנושא צורת שמות היחידות השלטוניות בעולם. אין לי מושג איפה מתקיימת הצבעת מחלוקת ואיך היא נראית, ועל כן אודה לך על הובלת העסק, ואלמד מזה. ‏/Orrlingשיחה 21:05, 25 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
לגבי תוכן הסוגריים בערכי ערים בעולם: (עיר) או (ארץ), דרושה הכנת הצעה לפרלמנט בנושא, המסבירה בדיוק את השינוי המוצע לדף המדיניות הרלוונטי בויקיפדיה. אשמח לעזור בנושא אם תבחר ללכת בדרך זו. לגבי היחידות השלטוניות השונות בעולם, כדאי לדעתי לנהל דיון בנושא מדינה אחת בכל פעם. אני מציע שתחכה עם זה עד לאחר ההצבעה בנושא באיטליה, ואתה מוזמן בינתיים לרכז את רשימת המדינות בהן אתה רואה שדרוש שינוי. לגבי איטליה, אני אשתמש בטיעוניך בהצבעה, אני מקווה שזה בסדר. ס123 - ביידיש יש ופה אין?! - שיחה 21:12, 25 ביוני 2011 (IDT)
ודאי. ושים לי פה לינק לדף שבו נערך הפאנל. רוב תודות. בעניין תוכן הסוגריים בערכי ערים, כמו שהבנתי היה במזנון מתנגד יחיד - מה שמתורגם לרוב בולט בעד המדיניות של (עיר) בסוגריים, אנא עבור על זה שם ואם אתה מתרשם שיש הצדקה לגרור את זה ל"פרלמנט" עשה זאת עמי, ורק תן לי לינק לפרלמנט. ‏/Orrlingשיחה 21:16, 25 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!
בס"ד ויקיפדיה:פרלמנט. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 21:20, 25 ביוני 2011 (IDT)
חחח זה היה מהיר. תודה. ‏/Orrlingשיחה 21:21, 25 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

אז היכן זה עומד/שוכב כרגע? ‏/Orrlingשיחה 23:01, 28 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית! 23:01, 28 ביוני 2011 (IDT)

אורלינג,
על הפוסט האחרון שלך, שתואר בעריכתך זו, בה כינית משתמש אחר בשם התואר "משחית" או את דברי משתמש אחר בתיאור "האיומים והטִנּוּף" זיכה אותך בחסימה.
כרגע מדובר ב-24, אך אפנה לבירוקרטים על מנת שיאשרו חסימה ארוכה יותר, זאת עד שתפנים מהם כללי ההתנהגות המקובלים כאן.
שבוע טוב • עודד (Damzow)שיחההלוואי והייתי בדיקסי!21:06, 25 ביוני 2011 (IDT)

היו שדיברו בעבר על "עקומת למידה" של משתמש זה. ובכן, עושה רושם שיש רגרסיה בעקומה זו, ולא רק שאינה במגמת עלייה, אלא שחזרה על אותם ביטויים ממש, שבגינם נחסם בעבר, משמעותה ירידה חזרה למקומות שהיינו בהם כבר. הארכתי את החסימה לשלושה ימים, וגם זה כי אני במצב רוח טוב. עידושיחה 21:35, 25 ביוני 2011 (IDT)
עכשיו ראיתי את הכתוב כאן. ובכן (באופן עקרוני ובלי קשר לחסימתו של אורלינג, שאינני מתייחס אליה כאן) מצב רוחו של מפעיל או בירוקרט כלל איננו נתון רלבנטי לעניין חסימת משתמשים. עליו להפעיל שיקול דעת בנושא זה לפי כללי ויקיפדיה ונסיבות העניין, ולא לפי מצבו המנטלי באותה עת או לפי כאב הבטן שאתו קם בבוקר. יואב ר. - שיחה 15:55, 3 ביולי 2011 (IDT)

העברות ערכים ללא דיון[עריכת קוד מקור]

הוזהרת יותר מפעם אחת בנושא זה. נחסמת לשבוע, אני מקווה שתפנים שהעברת מסה כזו של ערכים ללא דיון איננה מקובלת כאן. מתניה שיחה 00:07, 29 ביוני 2011 (IDT)

הוא כתב למעלה בדף השיחה: "לחסימותיי הקודמות אין שום משקל בכילכול פעולותיי, אם זה טרם הובן". אולי כדאי שנפסיק לקוות. אנדר-ויק 14:33, 29 ביוני 2011 (IDT)
אורלינג - כדאי להמנע מהוספת מקפים לשמות ערכים, כי התנגדו לזה. בקשר לשאר ההעברות שאתה מבצע, כדאי לעשות אותן לאט ולהפנות תשומת לב לדיון בלוח המודעות. כשאתה מעביר ערך, הקישורים נשברים... אריה ה. - שיחה 15:08, 29 ביוני 2011 (IDT)
היי, מהסוף להתחלה ברשותך, בשום פנים הקישורים אינם נשברים בהעברות ערכים! שכן אוטומטית השם ה"ישן" הופך להפניה פעילה. זאת, בשעה שנהוג להשאיר את אותן הפניות במרחב הוויקי ולא למחוק אותן כמובן. מה שיתכן שקרה, ואני תקווה שזה לא קרה, זה שמישהו עבר כביכול ומחק את ההפניות שנוצרו, לאחר העברותיי. במצב עניינים זה ברור שהרבה מאד לינקים יהפכו אדומים, וזה מצב לא תקין! אני מקווה מאד שלפחות זה נפתר בינתיים וההפניות חודשו ו/או הלינקים מהדפים המקשרים עודכנו, אחת מהשתיים. היוזר שלי נחסם אוטומטית ממש דקות בודדות לאחר שהרצתי את 'אשף ההעברות', כך ששיערתי שאת תיקוני ההפניות אתם כבר תעשו; אגש ואראה כעת אם עוד יש מה לעשות. העיקר כמובן שההעברות בוצעו בהצלחה, למעט שמונה ש'נתקעו' ואותן ביקשתי בבקשות הטכניות. (אני סקפטי שהן בוצעו כנדרש ואודה על כל סיוע.) להפנות תשומת לב לדיון בלוח המודעות - זה כדאי ומקובל, לפי מה שלמדתי מהתבוננות ממושכת מאד. יש מקרים לא מעטים, שבהם יש צורך בפורום יחסית רחב, ובאותם מקרים אני נוהג כך, אם כי ברור שלא בכל העברה. שזה כמובן מיותר ולא ממש מועיל... את ההעברות, לדבריך, "כדאי לעשות לאט".. זה לא ממש מסתדר עם הקונספט של Wiki :) לימדתי את עצמי לעבוד - אדרבא - ביעילות (או, יעילות יחסית). אולי לא מהר-מהר-מהר, רק ביעילות כמה שאני יכול. ואני מקווה לשכלל זאת. זה כמובן, לא דורס שום מצב תקין או כּלל קיים, ובקונסטלציה הוויקיפדית אני מוצא יותר סיבות ל'מהירות' מאשר סיבה ל'איטיות' מרגע שדיון מוּצה וניתן להוציא לפועל :) (אלא אם כן תאמר/י אחרת). ולא ידוע לי על מה ולמה הצעת לי להימנע מהוספת מקפים באשר הם נדרשים לשונית ואין התנגדויות בשיחה, ואי-מתי "התנגדו לזה"? אתמהה; אם כוונתך לכאן, כי אז ברור שלא אעביר לפיתרון שאינו מניח את דעת המשתתפים! ממש אין מה לחשוש מגל ההעברות, זה נראה קצת "רוח-סערה" אבל הכל בקונטרול ומדוין, בשונה מהכותרת ששמו לעיל. ;-) ‏/Orrlingשיחה 00:10, 6 ביולי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

הארכת החסימה[עריכת קוד מקור]

לאור:

  1. העברת כ-500 ערכים ללא כל הסכמה קהילתית, תוך צפצוף על הסכמות בדפי שיחה, שבירת מאות אם לא אלפי קישורים פנימיים, כל זאת לאחר שהובהר למשתמש זה כי הדבר אינו מקובל ללא כל דיון או הסכמה.
  2. עריכות בהיותו חסום, תוך ידיעה כי הוא עובר על הנחיות החסימה.
  3. נקיטת לשון שאינה קבילה כלפי ויקיפדים עמיתים.
  4. העובדה כי כבר נחסם בעבר, לתקופות ארוכות, עקב סעיפים אלו בדיוק, חזור והחסם.
  5. ולאחר קבלת אישור בירוקרט לחסימה לפרק זמן ארוך

הארכתי את החסימה לחודש.
חסימה זו אינה בגדר עונש, אלא מתן שהות לי ולויקיפדים נוספים לאמוד את הנזקים שנגרמו על ידי משתמש זה בעת מסכת ההעברות של ליל ה-28 ביוני, ובכלל בעת פעילותו בויקיפדיה העברית במרוצת החודשים בהם היה פעיל תחת שם משתמש זה, כל זאת על מנת להגיש במרוצת הימים הקרובים את הנושא להצבעת מפעילים לחסימתו של הנ"ל לצמיתות על פי ויקיפדיה:התמודדות עם טרולים וויקיפדיה:מדיניות החסימה#חסימה ארוכה של משתמש ותיק (למרות שהנ"ל הוכרז בעבר כ"טרול", נדרשת לדעתי הצבעת מפעילים על מנת לפסוק בנושא זה).
היה והנ"ל יבחר שלא לכבד את החסימה, ולערוך מכתובת IP, החסימה תוארך על כל זהוי של עריכה. • עודד (Damzow)שיחההלוואי והייתי בדיקסי!17:38, 30 ביוני 2011 (IDT)

עריכות כאנונימי בעת חסימה[עריכת קוד מקור]

- הערה שלי הועברה לשיחת משתמש: Hanay. חזרתישיחה 22:35, 7 ביולי 2011 (IDT)

התרעה[עריכת קוד מקור]

ניסיונות נוספים לעקוף את החסימה יביאו להארכתה. עידושיחה 20:52, 9 ביולי 2011 (IDT)

מחיקת הודעות מדף שיחה - אזהרה[עריכת קוד מקור]

אתה כבר יודע היטב שאינך רשאי למחוק הודעות מדף שיחתך. מחיקתך את דברי חנה שוחזרה כמובן. אל תחזור על כך פעם נוספת, לבטח לא בעודך חסום. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:21, 6 ביולי 2011 (IDT)

אתה זוכר את ויקיפדיה:התמודדות עם טרולים/אורלינג? לא? אז כדאי שתרענן את זיכרונך ומהר. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:37, 6 ביולי 2011 (IDT)
בס"ד ברוקולי, הדף ריק. דוד שי רוקן אותו מתוכן. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 00:49, 6 ביולי 2011 (IDT)
ליאת, אורלינג יודע היטב על מה אני מדבר. הגיע הזמן לשים סוף לזה שהוא מסובב את כל הקהילה על אצבעו הקטנה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:53, 6 ביולי 2011 (IDT)
בס"ד כן, שמתי לב, אבל לא כדאי להחזיר את הדף למען ההיסטוריה? ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 00:54, 6 ביולי 2011 (IDT)
תוך זמן קצר. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:55, 6 ביולי 2011 (IDT)

היא עורכת כאן...??..[עריכת קוד מקור]

המשתמשת אינה רשאית לערוך דף זה מתוקף סעיף 4 בכללי הסיכום שהוצבו בפניה לפני זמן לא רב, כיצד המתנתם שאבוא ואגלה שהיא נכנסה וערכה את דף שיחת המשתמש הזה? זה נבצר מבינתי. ודאו נא שזה לא שב על עצמו, אלא אם כן הסיכום עבר שינוי ואז יש ליידע אותי. ‏/Orrlingשיחה 00:34, 6 ביולי 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

יש לך עזות מצח לטעון זאת לאור העובדה שמעולם לא עמדת בהסכם. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:37, 6 ביולי 2011 (IDT)
המשתמשת היא מפעילת מערכת -> "אדמינית" בלשונך, שהקפידה על קוצו של יוד בקיומו של ההסכם שאריאל ניסח בזמנו בינך לבינה, עוד לפני שהוא התייאש לחלוטין מהטיפול בנושא, בעקבות הפרות חוזרות ונשנות שלך, הן בנושא מלחמות עריכה, והן בהתייחסות פוגענית ותקצירי עריכה. שמירת הסכם צריכה להיות דו צדדית, אי לכך, ולאור התנהלותך הכללית גם כלפי ויקיפדים רבים נוספים והחסימות הרבות שלך (דוגמה טריה מהלילה אפשר לראות כאן), החליטה המשתמשת לאחר מספר חודשים, ולאחר ייעוץ שקיבלה, שהיא משוחררת מההסכם, והגיע הזמן שתמלא את תפקידה כמפעילה. גם בנוגע אליך.
ולעצם פנייתך בבקשות מפעילים כאן, בו כתבת שיש לשחררך מידית מהחסימה כי "היינו רוצים עוד לערוך הערב שכן מרבית התיקונים והדיונים המתינו שבוע", אז קרא שוב את שיחת משתמש:Orrling#הארכת החסימה בו נמסר לך שהחסימה הוארכה לחודש. איש לא חמד לצון כמו שכתבת, החסימה בוצעה על ידי מפעיל מערכת באישורו של ביורוקרט, וכדאי שתיקח את מה שנכתב שם ברצינות. אל תשחזר את מה שנכתב כאן, אל תערוך כאנונימי באף דף בויקיפדיה. מותר לך לערוך אך ורק בדף זה, שאליו אתה יכול להיכנס עם היוזר שלך. וגם בו עליך להקפיד אל סגנון התבטאותך, כפי שנכתב בדף המדיניות ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה. Hanay שיחה 05:19, 6 ביולי 2011 (IDT)

פתיחת דיון בבירורים בסוגיית חסימת המשתמש לזמן ארוך[עריכת קוד מקור]

אורלינג,
בעקבות דברי ב#הארכת החסימה פתחתי דיון בעניינך לגבי המשך פעילותך בויקפידה וחסימתך לצמיתות. הדיון מתקיים כאןעודד (Damzow)שיחההלוואי והייתי בדיקסי!19:44, 11 ביולי 2011 (IDT)

נראה לי שהפנייה כאן היתה צריכה להיעשות בגוף ראשון, לא בגוף שלישי. זה נוגע למשתמש כאן, אל תדבר מעל לראשו. יואב ר. - שיחה 08:21, 13 ביולי 2011 (IDT)
תוקן • עודד (Damzow)שיחההלוואי והייתי בדיקסי!16:33, 13 ביולי 2011 (IDT)

לאורלינג[עריכת קוד מקור]

בוודאי ראית, שרבים הם המפעילים, המצדדים בכך שיש לחסום אותך מעריכה בויקיפדיה, ללא הגבלת זמן, או איך שאתה קורא לזה, למנוע ממך לערוך מהיוזר הרגיל שלך, עם זאת ברצוני לומר לך, שישנם מספר ויקיפדים ומפעילים, הסבורים שהצעד הזה נגדך, הוא מרחיק לכת, והוא לא לוקח בחשבון את התרומה הרבה שלך למיזם, כמו גם את ההתקדמויות השונות שלך בנושאי התנהגות, כאשר פנו אליך בכבוד ולא בהתרסות או בבוטות, אני משוכנע שלכולם ברור כולל אלו המבקשים להכריז עליך כעל טרול, שבשום מקרה אינך מתכוון להזיק למיזם או לפגוע בו, ההיפך הוא הנכון, מטרותיך טובות, אלא שהדרך בו בחרת לפעול למימושן, טוענים אלו, אינה עולה בקנה אחד, עם כללי ההתנהגות בקהילה, זאת לאור עמידתך העיקשת והבלתי מתפשרת על עמדותיך ועקרונותיך, אני גם סבור באופן אישי, שאין כל פגם בהכרזה או בהרמזה, שערך זה או אחר הוא שלי, זה אמור לכל היותר להעלות גיחוך, לאור מה שכולנו יודעים, שמדובר בערכים המשותפים לכולם, לעורכים ולקוראים, וכי טענה מסוג זה ש"אבוי, הוא רמז בתקציר שהערך בבעלותו", היא ריקה מכל תוכן. אני מקווה שתאזור את הכוח, להביע התנצלות בעד כל מי שנפגע ממך, ותבקש הזדמנות אחת נוספת, להוכיח את שינוי דרכך הויקיפדי, מה שיגרום לשיחרורך והשתלבותך מחדש בקהילה, לטובת כולנו, כי בסופו של דבר, לא מדובר לא בקהילה נקמנית, ולא בקהילה קנאית. בברכה. טיפוסי - שו"ת 19:33, 12 ביולי 2011 (IDT)

ויקיפדיה:אין בעלות על ערכיםעודד (Damzow)שיחההלוואי והייתי בדיקסי!21:00, 12 ביולי 2011 (IDT)